نکات مهم تاخیر در پرداخت خسارت دیه چیست؟

۴ نکته مهم درباره تاخیر در پرداخت خسارت دیه مربوط به بحث نکات حقوقی و کیفری دادمان عبارتند از:

۱ _ الزام به پرداخت خسارت تأخیر تأدیه شامل مواردی که میزان دین از قبل مشخص نیست و با ارجاع امر به کارشناسی مشخص میگردد ، نمیشود .

۲ _ با توجه به اینکه التزام به شی التزام به لوازم آن نیز است بنابراین با ضمانت اصل دین، تبعات آن ( خسارت تأخیر تأدیه ) نیز مشمول ضمانت خواهد شد .

۳ _ مطالبه داین و امتناع مدیون از موجبات و شرایط استحقاق خسارت تأخیر تأدیه وجه نقد است . لذا مادام که این دو شرط به اثبات نرسیده تقاضای خسارت تأخیر تأدیه منتفی است .

۴ _ خسارت تأخیر تأدیه وجه نقد مختص وجه رایج داخلی است و به ارز خارجی تعلق نمیگیرد .

پیشنهاد مطالعه  مهلت پرداخت دیه از زمان وقوع حادثه یا جرم و جنایت چقدر است ؟
محاسبه دیه در اپلیکیشن دادمان

موسسه حقوقی سروش نافع دادمان (شعبه مرکزی کرج) با همکاری تیمی قدرتمند و متعهد متشکل از حقوقدانان مجرب، وکلای پایه یک دادگستری، قضات بازنشسته، اساتید دانشگاه و کارشناسان در حوزه های مختلفی از جمله ثبت و صنایع و مالی و کیفری و حسابداری با هدف ارائه خدمات گسترده مشاوره حقوقی و داوری و قبول انواع وکالتهای حقوقی و کیفری در چارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و در راستای تکریم ارباب رجوع اقدام به راه اندازی اپلیکیشن دادمان کرده است و یکی از بخشهایی که در این اپلیکیشن با استقبال زیاد کاربران روبرو شده بخش محاسبه دیه میباشد. برای دریافت لینک اپلیکیشن و نصب آن روی عکس زیر کلیک کنید:

اپلیکیشن دادمان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره کلیک کنید
پیمایش به بالا