هر چیزی که درباره مهاجرت به ایالات متحده آمریکا از طریق انواع ویزای مهاجرتی امریکا باید بدانیم!

مهاجرت به ایالات متحده آمریکا

مهاجرت به ایالات متحده آمریکا ( The United States of America ) و انواع ویزای مهاجرتی آمریکا یکی از مواردی است که بیشترین جستجوها در اینترنت را دارد و یکی از علاقه مندی های افراد در سراسر دنیا میباشد. در این مقاله میخواهیم به طور مفصل و جامع صفر تا صد مهاجرت به کشور امریکا و تمام شرایط مهاجرت و اقامت و زندگی در ایالات متحده آمریکا و انواع ویزای مهاجرتی آمریکا مانند انواع ویزای تحصیل در آمریکا و ویزای کاری را مورد بررسی قرار دهیم.

ایالات متحده آمریکا از اعضاء بنیان‌گذار سازمان ملل متحد، صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی، سازمان کشورهای آمریکایی (OAS) و تعدادی دیگر از سازمان‌های بین‌المللی است. ایالات متحده امریکا (The United States of America) کشوری فوق پیشرفته بر پایه تولید ناخالص داخلی و دومین کشور دنیا بر پایه تولید ناخالص داخلی (برابری قدرت خرید) تقریباً یک‌چهارم تولید ناخالص داخلی کل کشورهای جهان می‌باشد.

اقتصاد ایالات متحده یک اقتصاد فرا صنعتی و عظیم است که در فعالیت‌های خدماتی به شکلی عالی عمل کرده و در زمینهٔ اقتصاد دانش‌بنیان جزء سرآمدهای دنیا محسوب می‌شود. از لحاظ تولید ایالات متحده دارندهٔ رتبهٔ دوم در جهان است. ایالات متحده اولین کشور واردکننده و دومین کشور صادرکننده جهان است.
با وجود این‌که جمعیت آمریکا فقط ۴٫۳٪ جمعیت جهان است، این کشور مالک ۲۹٫۴٪ ثروت جهان است. ایالات متحده دارای بیشترین سهم ثروت جهانی در بین کشورهای دنیاست. آمریکا از لحاظ چندین شاخص اجتماعی ـ اقتصادی مثل دستمزد متوسط، شاخص توسعه انسانی سرانهٔ تولید ناخالص داخلی و سوددهی سرانه جزء رتبه‌های بالا در میان کشورهای جهان به‌شمار می‌رود.

ایالات متحده آمریکا دارندهٔ قدرتمندترین نیروی مسلح جهان است. بودجه و هزینه‌کرد نظامی آمریکا، بیش از یک سوم کل بودجهٔ نظامی دنیا است. کشور امریکا یک قدرت پیشرو و راهبر در زمینه سیاست، فرهنگ و دانش در جهان به‌شمار می‌رود.

کشور امریکا

موقعیت جغرافیایی مهاجرت به ایالات متحده آمریکا

اولین قدم قبل از اقدام به مهاجرت به ایالات متحده آمریکا باید بدانیم موقعیت جغرافیایی این کشور از همه جهات مختصاتی و آب و هوا و امکانات و … می باشد که در ادامه به طور مفصل شرح میدهیم. ایالات متحدهٔ آمریکا از شمال با کشور کانادا، و در جنوب با کشور مکزیک مرز خاکی دارد. این کشور در شمال غرب قارهٔ آمریکا و سواحل آلاسکا نیز با روسیه مرزهای مشترک آبی دارد. ۴۸ ایالت به هم پیوسته که خاک اصلی آمریکا را تشکیل می‌دهند، از شرق و جنوب شرقی به اقیانوس اطلس و خلیج مکزیک، و از غرب به اقیانوس آرام منتهی می‌شوند. ایالت آلاسکا نیز از شمال به اقیانوس منجمد شمالی، از غرب به تنگهٔ برینگ، و از جنوب غربی به اقیانوس آرام ختم می‌شود. مجمع‌الجزایر هاوایی هم در جنوب غرب خاک اصلی آمریکا و در اقیانوس آرام واقع شده‌اند.

مناطق جغرافیایی و فرهنگی ایالات متحدهٔ آمریکا عبارت‌اند از: نیوانگلند، ایالت‌های ساحلی اقیانوس اطلس، ایالت‌های جنوب، ایالت‌های غرب میانه (میدوست)، ایالت‌های جنوب غربی آمریکا و ایالت‌های غرب.

کشور ایالات متحدهٔ آمریکا در مجموع ۹٬۸۲۶٬۶۳۰ کیلومتر مربع وسعت دارد. که البته ۴۷۰ هزار کیلومتر آن را جزایر پراکنده و تحت قلمرو آمریکا در اقیانوس آرام و دریای کارائیب تشکیل می‌دهند.

مردم ایالات متحده آمریکا

مردم ایالات متحده آمریکا

جمعیت این کشور در حدود ۳۲۴ میلیون نفر (تا ۲۰۱۶) با میانگین سنی ۳۷ سال است. امید به زندگی برای زنان ۸۱ و برای مردان ۷۵ سال است.

بخش زیادی از جمعیت این کشور را مهاجران تشکیل می‌دهند. سفیدپوست‌ها ۸۱ درصد، سیاه‌پوست‌ها ۱۳ درصد، آسیایی‌ها ۴ درصد و سرخپوستان یک درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.

۵۱ درصد از مردم آن پروتستان، ۲۴ درصد کاتولیک، نزدیک به دو درصد مورمون، نزدیک به دو درصد یهود و ۶/۰درصد مسلمان هستند.

زبان رسمی دراین کشور انگلیسی است اما به دلیل نزدیکی به آمریکای لاتین و تعداد زیاد مهاجران این منطقه حدود ۱۱ درصد از مردم این کشور به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند. در ایالت هاوایی زبان هاوایی زبان رسمی است.

مشخصات  کشور آمریکا

مساحت : ۹، ۸۲۶، ۶۳۰ کیلومتر مربع
جمعیت : ۳۲۴ میلیون (منبع: سازمان ملل، سال ۲۰۱۶)
پایتخت : واشنگتن دی سی
واحد پول : دلار
دامنه اینترنتی : us. و gov. و mil. و edu.
پیش شماره : ۱+

آب و هوای ایالات متحده آمریکا

آب و هوای ایالات متحده در بسیاری مناطق گرم است. در فلوریدا و هاوایی آب و هوا استوایی، در آلاسکا قطبی، در گریت‌پلینز خشک، در سواحل کالیفرنیا مدیترانه‌ای و در گریت‌بیسین بیابانی است. آب و هوای مناسب ایالات متحده برای پرورش انواع مختلفی از محصولات کشاورزی نقش مؤثری در مطرح کردن این کشور به عنوان یک قدرت داشته‌است.

با پایان جنگ جهانی دوم ایالت‌های غربی آمریکا رشد بالایی را در اقتصاد و جمعیت تجربه کردند و همین امر سبب تغییر کاربری منابع آب و انرژی این مناطق از مصرف در کاربردهای زراعی به سمت مصرف در مناطق تجمع جمعیت و صنایع شد. به عقیده مرکز منابع آب ایالت کالیفرنیا در صورتی که تا سال ۲۰۲۰ منابع بیشتری برای تأمین آب این منطقه پیدا نشود این ایالت با کمبود آبی به اندازه مصرف امروزی آب خود مواجه خواهد شد.

زبان کشور امریکا

در بحث مهاجرت به ایالات متحده آمریکا زبان و گویش از مهمترین مواردی است که باید قبل از اقدام به دریافت انواع ویزای مهاجرتی آمریکا در نظر گرفت. بر اساس امار منتره در سال ۲۰۰۵ زبان‌های رایج در ایالت های کشور امریکا به شرح زیر می باشند:

فقط انگلیسی آمریکایی ۲۱۶٫۲ میلیون نفر
اسپانیایی (دربردارندهٔ زبان‌های کریول اسپانیایی)  ۳۲٫۲ میلیون نفر
چینی ۲٫۳ میلیون نفر
فرانسوی (دربردارندهٔ زبان‌های کریول فرانسوی)  ۱٫۹ میلیون نفر
تاگالوگ  ۱٫۴ میلیون نفر
ویتنامی ۱٫۱ میلیون نفر
آلمانی ۱٫۱ میلیون نفر

کشور ایالات متحده ی آمریکا دارای زبان رسمی نیست، گرچه انگلیسی آمریکایی نقش زبان ملی را دارد و در عمل نیز زبان اصلی کشور است. یکی از پیش‌نیازهای مهاجرت و اقامت در ایالات متحده آمریکا برای خارجیان، تسلط نسبی به زبان انگلیسی است.

همچنین زبان انگلیسی در ۲۸ ایالت به عنوان زبان رسمی شناخته می‌شود، و فعالیت‌هایی برای به رسمیت شناختن انگلیسی به عنوان زبان رسمی دولتی نیز در جریان است.

زبان‌های مرسوم در آمریکا به ترتیب عبارت‌اند از:
  • انگلیسی آمریکایی: ۸۲٫۱٪
  • اسپانیولی: ۱۰٫۷٪
  • سایر زبان‌های هند و اروپایی: ۳٫۸٪
  • زبان‌های آسیایی و اقیانوسیه: ۲٫۷٪
  • سایر زبان‌ها: ۰٫۷٪.

ادیان در ایالات متحده  آمریکا

ادیان در ایالات متحده  آمریکا

کشور آمریکا به طور رسمی یک کشور سکولار می‌باشد. در ایالات متحده آمریکا بر اساس متمم اول قانون اساسی ایالات متحده آمریکا، هیچ دینی بطور رسمی وجود ندارد، اما همین متمم نیز آزادی تمام ادیان را تضمین کرده‌است. به همین دلیل است که (بطور مثال) زنان محجبهٔ مسلمان آمریکایی اجازه حضور در مراکز دولتی و دانشگاهی کشور را از نظر قانونی دارند. برای مهاجرت به ایالات متحده آمریکا و قبل از اقدام به دریافت انواع ویزای مهاجرتی و گرفتن وقت سفارت آمریکا بد نیست در باره ادیان مختلف در این کشور بیشتر بدانیم:

دین مسیحیت : ۷۸٫۴٪
دین یهودیت : ۱٫۷٪
دین بودایی : ۰٫۷٪
دین اسلام : ۰٫۶٪
دین هندو : ۰٫۴٪
ادیان دیگر : ۱٫۲٪
بی‌دین : ۱۶٫۱٪

با وجود جدایی دین از سیاست در آمریکا، دین اهمیت ونقش مهمی در این کشور دارد که نماد آن جمله ما به خدا ایمان داریم شعار کشور آمریکا است که بر روی اسکناس دلار آمریکا نیز نقش بسته است گروه‌های مذهبی قدرت اثر گذاری قابل توجهی در آمریکا دارند در دهه ۱۹۲۰ این گروهها توانستند دولت را ترغیب به ممنوعیت تولید و مصرف مشروبات الکلی کنند (اصلاحیه بیستم قانون اساسی آمریکا که در اصلاحیه بیست و یکم برداشته شد)و بر تدریس نظریه تکامل در مدارس آمریکا بصورت محدود و در برخی ایالات محدودیت ایجاد کنند. ولی با افزایش خشونت‌ها در پی گسترش قاچاق مشروبات الکلی این قوانین برداشته شد.

گروههای مذهبی به خصوص پروتستانهای اونجلیکال و کاتولیک‌ها، مواضع سرسختانه‌ای را دربرابر موضوعات چون همجنسگرایی،سقط جنین و آموزش مختلط در مدارس آمریکا، اتخاذ کرده‌اند.

مرکز اسلامی واشنگتن دی‌سی ،قریب به ۷ میلیون مسلمان در ایالات متحده زندگی می‌کنند.

برخی از فرقه‌های مذهبی معروف آمریکا عبارت‌اند از:

اپیسکوپلین‌ها، پرسبیترین‌ها، متدیست‌ها، باپتیست‌ها، یونیتارین‌ها، مریدان مسیح، کلیسای اصلاحی هلندی، کوایکرها و کانگروگیشنالیست‌ها

نقشه پراکندگی یهودیان آمریکا ،یهودیان در این کشور اقلیتی کوچک اما قابل توجه محسوب می‌شوند.به عنوان نمونه ۳۷ درصد از کل برندگان آمریکایی جایزه نوبل از جمعیت ۲ درصدی این اقلیت‌اند.

فرهنگ . هنر . ورزش در کشور آمریکا

فرهنگ . هنر . ورزش در کشور آمریکا

یکی از راههای مهاجرت به ایالات متحده آمریکا گرفتن انواع ویزاهای مهاجرتی آمریکا ویزاهای فرهنگی ، هنری و یا ورزشی می باشد. آمریکا دارای صعنت فیلم‌ سازی و سینمایی بسیار بزرگی است که مرکز آن هالیوود در شهر لس آنجلس است. هالیوود امروزه با ۶۳ میلیارد دلار درآمد، ۳۵ درصد کل تولیدات صنعت فیلم سازی جهان را به خود اختصاص داده‌است.

از سبکهای موسیقی آمریکایی می‌توان به سبکهای جاز، بلوز، هیپ هاپ و کانتری اشاره کرد.

شهر نیویورک از مراکز عمده هنرهای نمایشی در جهان می‌باشد. همچنین برادوی عمده ترین مرکز تئاتر در آمریکا ، در این شهر قرار دارد.

در ادبیات اسامی نویسندگانی چون ارنست همینگوی، مارک تواین، ادگار آلن پو، تی اس الیوت، ویلیام فاکنر، تنسی ویلیامز، جی دی سالینجر، آیزاک آسیموف، مایکل کرایتون، و ریموند کارور آشنای نزدیک صاحبان قلم ادبیات جهان‌اند.

در عرصه هنر و معماری نیز هنرمندان آمریکایی از فرانک لوید رایت گرفته تا اندی وارهال آثار بسیار قابل توجهی در سطح جهانی خلق کرده‌اند. هرم ورودی موزه لوور، کاخ مجلس ملی بنگلادش، و پوئرتا دو اروپای اسپانیا، نمونه‌هایی از طراحی معماران آمریکایی در سراسر جهان است.

 ورزش در ایالات متحده امریکا

اتحادیه ملی بسکتبال آمریکا (ان.بی.ای) ،معتبرترین لیگ بسکتبال بزرگسالان در جهان است.

از قرن نوزدهم بیسبال به عنوان ورزش ملی آمریکا شناخته شد در وهله بعدی فوتبال آمریکایی، بسکتبال و هاکی روی یخ ورزش‌های ملی آمریکا به شمار می‌رود. فوتبال کالجی و بسکتبال کالجی نیز پرطرفدارند. فوتبال آمریکایی اکنون پرطرفدارترین ورزش در آمریکاست. بوکس و اسب‌دوانی نیز بسیار پرطرفدارند، اما این ورزش‌ها تحت‌الشعاع دو ورزش گلف و اتومیبل‌رانی (به خصوص مسابقات نسکار)هستند. ایالات متحده آمریکا با داشتن ۲٬۱۰۳ مدال در بازی‌های تابستانی المپیک مدال آورترین کشور دنیا در زمینه المپیک محسوب می‌شود,و با داشتن ۲۱۶ مدال در زمینه بازی‌های المپیک زمستانی در رده دوم جای می‌گیرد.

رسانه در ایالات متحده آمریکا

به غیر از ارگان‌هایی همانند گروه فرارسی شماره‌ای، صدای آمریکا، و یا هیئت کارفرمایان پخش که توسط ارگان‌های دولتی برای مخاطبین خارج از آمریکا تنظیم می‌شوند، اکثر رسانه‌های درون آمریکا یا همانند شبکه‌هایی نظیر فاکس، اچ بی او، ام‌تی‌وی، و سی ان ان بطور کاملا خصوصی و با درآمد حاصل از تبلیغات و آگهی‌های تجارتی اداره می‌گردند، و یا همانند رادیوی عمومی ملی و پی‌بی‌اس توسط موسسات و بنیادهای خیریه تامین مالی می‌گردند.

از ۱۲۰۰ شبکهٔ تلویریونی آمریکا، از بزرگترین و نامدارترین آنان در تاریخ رسانه‌های آمریکا می‌توان به ۳ شبکهٔ ای‌بی‌سی، ان‌بی‌سی، و سی‌بی‌اس اشاره نمود.

دفتر مرکزی روزنامه یو‌اس‌ای تودی در شهر مک لین ایالت ویرجینیا ،یو‌اس‌ای تودی دومین روزنامه قطع بزرگ انگلیسی زبان کثیرالانتشار در دنیا است.

تعطیلات رسمی کشور آمریکا

به لحاظ رسمی ایالات متحده آمریکا دارای تعطیلات ملی نیست و هر ایالتی در زمینه تعیین و اعلام روز تعطیل صلاحیت دارد که از طریق مجلس ایالتی اقدام به آن می‌کند.

رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا و کنگره ایالات متحده آمریکا از نظر قانونی تنها قادر به اعلام تعطیلی برای ناحیه کلمبیا (شهر واشنگتن دی سی) و کارکنان فدرال هستند. اما در عمل بیشتر ایالت‌ها تعطیلات اعلام شده از سوی دولت فدرال را به رسمیت می‌شناسند. این تعطیلات عبارت‌اند از:

ماه ژانویه

اول ژانویه: نخستین روز سال نو

سومین دوشنبه ماه ژانویه: سالروز تولد مارتین لوتر کینگ رهبر جنبش حقوق مدنی

ماه فوریه

۱۲ فوریه: سالروز تولد آبراهام لینکلن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا

سومین دوشنبه ماه فوریه: سالروز تولد جرج واشنگتن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا – روز رئیس‌جمهوری

ماه مه

پنجم مه: سینکو دو مایو

آخرین دوشنبه ماه مه: روز یادبود

ماه ژوئیه

۴ ژوئیه: روز استقلال ایالات متحده آمریکا

ماه سپتامبر

اولین دوشنبه ماه سپتامبر: روز کارگر

ماه نوامبر

۱۱ نوامبر: روز یادبود سربازان بازنشسته

آخرین چهارشنبه نوامبر: روز شکرگزاری

هر دو سال یکبار اولین سه شنبه بعد از اولین دوشنبه ماه نوامبر : برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا یا انتخابات کنگره ایالات متحده آمریکا

ماه دسامبر

۲۵ دسامبر: روز کریسمس

ممنوعات کشور آمریکا

ممنوعات کشور آمریکا

یکی دیگر از نکاتی که قبل از مهاجرت به ایالات متحده آمریکا و زندگی و اقامت در آمریکا باید به آن توجه کرد بحث ممنوعات کشور امریکا میباشد.۲۲۷ قلم کالا در لیست سیاه واردات از آمریکا قرار گرفت. پس از نهایی شدن برجام یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولتمردان تبدیل شدن ایران به کشوری برای ورود کالاهای مصرفی بود و بر این اساس بخشنامه‌ای از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت برای توقف واردات کالاهای مصرفی از آمریکا که جنبه نمادین حضور آمریکا در کشور را دارند، ابلاغ شد. سازمان توسعه تجارت نیز در راستای ابلاغ این بخشنامه، روز گذشته فهرست کالاهای ممنوعه واردات از آمریکا را که در اولویت نهم و دهم کالایی قرار می‌گیرد، منتشر کرد.

سازمان توسعه تجارت در جدیدترین اطلاعیه خود ممنوعیت واردات ۲۲۷ قلم کالا را اعلام کرد. براساس این بخشنامه واردات ۸۰ قلم کالا در اولویت نهم کالایی و ۱۴۷ قلم کالا در اولویت دهم کالایی از آمریکا ممنوع شد. این خبر در حالی است که حدود یک ماه پیش بعد از دستور ویژه رئیس‌جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور حمایت از تولید داخلی، در بخشنامه‌ای واردات اقلام مصرفی آمریکایی که جنبه نمادین حضور آمریکا در کشور دارند را ممنوع کرده بود. در این بخشنامه به منظور جلوگیری از واردات بی‌رویه و به‌خصوص پرهیز از وارد کردن هرگونه مواد مصرفی از آمریکا، کلیه معاونان و روسای سازمان‌ها ملزم شدند از واردات کالاهای مصرفی آمریکا جلوگیری کرده و اجازه عرضه کالاهای مصرفی آمریکا که جنبه نمادین حضور آمریکا در کشور دارد را ندهند.

برهمین اساس اخیرا سازمان توسعه تجارت ایران با صدور بخشنامه‌ای به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، فهرست کالاهای ممنوعه وارداتی از آمریکا را اعلام کرد. این بخشنامه توسط مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران خطاب به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها اعلام شده است. در میان کالاهای وارداتی ممنوعه از آمریکا می‌توان به انواع آدامس، سیگار برگ، نان، پرده، خمیر و نخ دندان، آب معدنی، آب گازدار، پشت دری، پاکت، کاغذ توالت، مجسمه، رومیزی، دستمال سفره، لباس و متعلقات آن، پوشه و دفترچه مشق اشاره کرد. دیگر کالاهای ممنوعه وارداتی از آمریکا شامل انواع قوه (باتری)، سینمای خانگی، درب باز کن، نوار کاست تصویری، انواع CDو DVD، انواع لامپ، مبل، میز بیلیارد، صنایع‌دستی و کارت‌های بازی است.

از دیگر کالاهای ممنوعه وارداتی از آمریکا که به سازمان‌های وزارت صنعت استان‌ها اعلام شده، می‌توان به تانک و سایر انواع ارابه‌های زره‌پوش جنگی، موتوری حتی مجهز به سلاح و اجزا و قطعات آن و وسایل نقلیه اشاره کرد. اشیای جشن کریسمس، توپ بدمینتون، اشیای دست‌ساز از استخوان، بامبو یا نخل رونده، انواع مداد و لوازم‌التحریر، تمبر، تابلو نقاشی و متعلقات، اشیای کلکسیونی، اشیای عتیقه، فرآورده‌های آرایش ناخن و اصلاح صورت، انواع چای، سس، سرکه، شامپو و نمک و… از دیگر کالاهای ممنوعه وارداتی از آمریکا است. ممنوعیت واردات اقلام مصرفی از آمریکا در حالی است که واردات ایران از آمریکا بسیار ناچیز بوده و از این حجم ناچیز سهم بسیار کمی از آن به اقلام مصرفی اختصاص داشته است. بر‌اساس آمارهای گمرک ایران در هشت ماه منتهی به آبان سال جاری میزان واردات ایران از آمریکا حدود ۸/ ۶۳ میلیون دلار بوده است.

مهاجرت به ایالات متحده آمریکا

این حجم واردات ایران از آمریکا در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته این رقم معادل ۹۹ میلیون و ۶۱۷ هزار دلار ثبت شده بود. بر این اساس، واردات ایران از آمریکا در هشت ماه منتهی به آبان سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افت ارزشی ۳۶ درصدی همراه بوده است. واردات ایران از آمریکا طی این دوره در ۱۷۱ نوع کالا بوده که در این بین با اینکه سهم بزرگی از ارزش واردات را مواد اولیه و سرمایه‌ای تشکیل می‌دهند اما اقلام مصرفی از قبیل فرآورده‌های زیبایی و آرایشی، مکمل‌های غذایی، خمیر برای قالب‌گیری یا برای سرگرمی کودکان، جت‌اسکی، مته فرز، گریس و سنگ گچ نیز در این لیست دیده می‌شود.

بیشترین سهم از ارزش واردات ایران از آمریکا طی هشت ماه منتهی به آبان سال جاری به خمیرچوب شیمیایی اختصاص داشته است. مکمل‌های غذایی، مکمل‌های دارویی، دستگاه‌های تشخیص امراض، گندم دامی، داروهایی که تولید داخل ندارند، دستگاه‌های توموگرافی، پودرجاذب وپلیمرهای اکریلیک جامد، سوزن‌ها و کاترها و آلات و وسایل مورد استفاده در علوم پزشکی، جراحی و دامپزشکی، از جمله اقلام وارداتی از آمریکا است که به لحاظ ارزشی سهم بالایی را داشته‌اند. با نگاهی به آمارهای گمرک می‌توان گفت واردات ایران از آمریکا در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌ها با کاهش بسیاری مواجه شده است. در سال ۸۷ واردات ایران از آمریکا معادل ۵۶۷ میلیون دلار بود؛ در حالی که با تشدید تحریم‌ها این رقم در سال ۹۰ به پایین‌ترین میزان خود و معادل ۱۰۰ میلیون دلار رسید. در سال‌های ۹۱ و ۹۲ نیز ارزش واردات ایران از این کشور حدود ۱۳۲ میلیون دلار رقم خورده بود و در سال ۹۳ به ۵/ ۱۵۱ میلیون دلار رسید.

غذا و آشپزی کشور امریکا

بعد از مهاجرت به ایالات متحده آمریکا و تایید ویزای مهاجرتی آمریکا و شروع زندگی در امریکا بحث خوردن و آشامیدن یکی از لازمعه های هر فرد در این کشور می باشد. آشپزی آمریکایی همچون سرزمین آمریکا دارای تنوع و گوناگونی فراوانیست و از آشپزی آمریکایی چینی تا آشپزی مستعمرات سیزده‌گانه، غذای آمریکاییان دارای طعم و خواص منحصربه‌فردیست که برخی از این غذاها همانند استیک و باربیکیو و چیزبرگر در دنیا محبوبیت عام دارند و برخی دیگر همانند خوراک مار زنگی، پاستای گولاش آمریکایی، پیتزای نیویورکی و گامبو کمتر در خارج از مرزهای آمریکا شهرت یافته‌اند

جاذبه های دیدنی ایالات متحده آمریکا

معمولا بعد از اینکه با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی آمریکا کارهای مهاجرت به ایالات متحده آمریکا و اقامت در یکی از شهرهای این کشور پهناور و زیبا فراهم شد زندگی به جریان می افتد و یکی از کارهای افراد تفریحات آخر هفته و گشت و گذار در طبیعت و مکانهای دیدنی هر شهر یا کشور می باشد . در ادامه به مکانهای تفریحی و دیدنی کشور امریکا می پردازیم:

پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی امریکا، انواع ویزای مهاجرتی آمریکا
پارک ملی کوه های بزرگ اسموکی

این پارک بزرگ، در دو ایالت تنسی و کارولینای شمالی قرار دارد و پربازدیدکننده ترین پارک ملی آمریکا است. کوه های بزرگ اسموکی، گونه های مختلف گیاهی و جانوری در خود دارد و جزو میراث جهانی یونسکو نیز هست. این پارک بیش از ۵۰۰ هزار آکر وسعت دارد که می توانید همه جای آن را زیر پا بگذارید.

مجسمه آزادی آمریکا
مجسمه آزادی

این نماد آزادی و دموکراسی در آمریکا در جزیره آزادی در فاصله نزدیکی از منهتن قرار دارد. بازدید از این مجسمه برای عموم آزاد است و می توانید با صعود از ۳۷۷ پله به بالای مجسمه برسید و چشم انداز زیبایی از اطراف را مشاهده کنید. اگر به صعود از پلکان علاقه ای ندارید هم می توانید از موزه جزیره آزادی برای دوره مسایل تاریخی دیدن کنید.

کوه راش‌مور امریکا ، تحصیل در آمریکا
کوه راش‌مور

فقط در آمریکا می توانید ببینید که صورت های روسای جمهور خود را روی کوه حکاکی کنند.  در کوه راش‌مور می توانید حکاکی های صورت جورج واشنگتن، توماس جفرسون، تئودور روزلوت و آبراهام لینکلن را روی کوه ببینید. مناطق طبیعی بسیار زیبایی برای کشف و گشت در اطراف منطقه تپه های سیاه وجود دارند که باید حدود یک تا دو ساعت به سمت آنجا رانندگی کنید.

 آبشار نیاگارا ایالات متحده آمریکا
 آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا از دو سمت آمریکا و کانادا قابل دسترسی است. اما سمت آمریکا بسیار زیباتر و باصفاتر است. حدود ۷۵۰ هزار گالن آب در هر دقیقه از این آبشار سرازیر است و می توانید تا اندازه ای به آن نزدیک شوید که قدرت مه حاصل از ریزش آب را به خوبی احساس کنید. قایق هایی در آبشار قرار دارند که بازدیدکننده ها را به پایه آبشار می رسانند. همچنین می تواند تور تفریحی بادنوردی هم بروید.

 بازار خیابانی ملی امریکا

 بازار خیابانی ملی

بازار خیابانی ملی، شاید تنها محل تفریحی و جالب رایگان در سرتاسر آمریکا باشد. برای بازدید از این بازارچه به پرداخت ورودی نیاز ندارید. در اطراف این بازار نیز موزه های رایگان وجود دارند که می توانید برای استراحت از آنها دیدن کنید.

انواع ویزای مهاجرتی آمریکا
چهارگوشه آمریکا

 در آمریکا منطقه ای کوچک به نام «چهارگوشه آمریکا» وجود دارد. این منطقه نمایش دهنده چهار منطقه آریزونا، کولورادو، نیومکزیکو و یوتاه است. تنها مکانی در آمریکا که می توانید از چهار طرف، چهار ایالت مختلف آمریکا را مشاهده کنید، اینجا است. این منطقه برای عکاسی بسیار جالب توجه است.

 ردپای آزادی امریکا ، تحصیل در آمریکا
 ردپای آزادی

در مرکز بوستون، ردپای آزادی حدود ۴ کیلومتر ادامه دارد و از آجر ساخته شده است. این مسیر شما را به ۱۶ سایت تاریخی بسیار زیبا هدایت می کند. از کشتی های قدیمی گرفته تا جاذبه های مدرنی همچون پارک بوستون کامان را می توانید در مسیر ردپای آزادی مشاهده کرد. تنها کاری که شما باید انجام دهید، دنبال کردن جاده آجرهای قرمز است.

پل گلدن گیت آمریکا

پل گلدن گیت

این یکی از نمادین ترین پل های آمریکا به شمار می رود و در سالگرد ۷۵ سالگی خود بازدیدکننده های بی شماری داشت. این پل برج های بلندی دارد که بلندترین آنها حدود ۲۳۰ متر ارتفاع دارد. این پل به رنگ نارنجی روشن است و بسیار زیبا دکور شده است. طول این پل حدود ۲۷۳۶ کیلومتر است و از بالای آن می توانید چشم انداز زیبای خلیج را تماشا  کنید.

کوه های آپالاچ آمریکا

کوه های آپالاچ

یکی از بلندترین مسیرهای پیاده روی در دنیا، در آمریکا و کوه های آپالاچ است. این مسیر حدود ۳۵۰۸ کیلومتر ادامه دارد و از ۱۴ ایالت متفاوت عبور می کند. آسان ترین بخش های کوهنوردی در این مسیر، در ایالت های آریزونا و مریلند قرار دارند.

هزینه زندگی در ایالات متحده آمریکا

برای مهاجرت به ایالات متحده آمریکا مقایسه گرانترین و ارزانترین شهرهای آمریکا باید مورد بررسی قرار بگیرد . در اینکه هزینه زندگی در ایالات متحده مخصوصا شهر نیویورک بالا است شکی نیست و از این لحاظ آمریکا را می توان هم ردیف کشورهای مثل سوئیس یا لوکزامبورگ قرار داد. همین حالا شاخص هزینه زندگی در کشور آمریکا حدود ۸۷.۱۷% بالاتر از ایران میباشد. فقط در آیتمی مثل هزینه اجاره خانه، متوسط بهای اجاره خانه در آمریکا ۱۴۲.۰۳% بالاتر از کشور ایران است.

اقامت و مهاجرت به ایالات متحده آمریکا

شرایط مسکن در آمریکا چگونه است؟

همان طور که در ابتدای مقاله اشاره گردید برآورد هزینه زندگی در آمریکا و این که چه مخارجی برای اقامت در این کشور مورد نیاز است، از جمله اساسی ترین دغدغه های مهاجران به ایالات متحده آمریکا و متقاضیان انواع ویزای مهاجرتی آمریکا به شمار می رود که البته اگر کاملا تجزیه و تحلیل و آنالیز گردیده و طبق برنامه ریزی انجام شود، جای هیچ گونه نگرانی نخواهد بود. اولین موضوع مهم، محل اقامت یا همان مسکن افراد مهاجر در کشور آمریکاست. از آنجایی که کشور آمریکا قدرتمندترین کشور در دنیا بوده و از شرایط اقتصادی بسیار قوی بهره می برد، لذا هزینه های زندگی در این کشور کمی بالا خواهد بود.

مبالغی که جهت اجاره آپارتمان در این کشور در نظر گرفته می شود با توجه به محل آپارتمان، متراژ، مبله بودن و مدت زمانی که اجاره می گردد، متغیر است. اما به طور کلی میانگین اجاره بهای یک واحد آپارتمان یک خوابه در این کشور مبلغی بین ۵۰۰$ الی ۸۰۰$ (دلار آمریکا) به طور ماهیانه خواهد بود. این مبلغ در شهرهای بزرگ آمریکا بالاتر می باشد. برای مثال در شهر نیویورک یا نیوجرسی معادل ۱۱۰۰$ الی ۱۵۰۰$ (دلار آمریکا) تخمین زده می شود.

اجاره بهای آپارتمان در آمریکا در سال ۲۰۲۰

طبق آمارهای به دست آمده، هزینه اجاره و خرید آپارتمان های مختلف در کشور آمریکا در سال ۲۰۲۰ به شرح زیر می باشد:

اجاره بهای یک واحد آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر          مبلغ ۸۹۶$

اجاره بهای یک واحد آپارتمان ۱ خوابه در خارج از شهر      مبلغ ۷۰۰$

اجاره بهای یک واحد آپارتمان ۳ خوابه در مرکز شهر          مبلغ ۱۵۵۰$

اجاره بهای یک واحد آپارتمان ۳ خوابه در خارج از شهر      مبلغ ۱۲۰۰$

خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر                           مبلغ ۱۹۰۰$

خرید هر متر مربع آپارتمان در خارج از شهر                        مبلغ ۱۲۰۰$

ناگفته نماند که این مبالغ در سال ۲۰۲۰ میلادی با افزایش روبرو بوده است و از آنجایی که قیمت ها در مناطق مختلف هر شهری متفاوت است٬ لازم به ذکر است این ارقام تقریبی می باشد. ارزانترین شهرهای آمریکا عبارتند از آیداهو، میسی سیپی، ایندیانا و اوکلاهاما.

انواع ویزای مهاجرتی آمریکا

میزان مالیات بر درآمد در آمریکا

انتخاب مشاغل مختلف در هزینه زندگی در آمریکا تاثیرگذار است. چراکه افرادی که با اخذ انواع ویزای کاری و مهاجرتی آمریکا، در مشاغل مختلف به کار می پردازند، بایستی مالیات بر درآمد را نیز جزئی از هزینه زندگی خود در کشور آمریکا محسوب نمایند.

میزان مالیات هایی که دولت آمریکا برای مشاغل مختلف در نظر گرفته است، با مبلغ حقوق و دستمزد آنها ارتباط مستقیم دارد. برای افرادی که با حقوق کمتری مشغول فعالیت شغلی هستند، میزان مالیات کمتری نیز می پردازند و بالعکس، افراد با مشاغل دستمزد بالا، موظف به پرداخت مالیات بیشتری خواهند بود.

درصدهای تعیین شده مالیات از سوی دولت برای حقوق و دستمزدهای مشاغل مختلف به قرار زیر است:

میزان دستمزد تا ۱۹۰۵۰$                                     پرداخت ۱۰% مالیات

میزان دستمزد از ۱۹۰۵۰$ تا ۷۷۴۰۰$                    پرداخت ۱۲% مالیات

میزان دستمزد از ۷۷۴۰۰$ تا ۱۶۵۰۰۰$                   پرداخت ۲۲% مالیات

میزان دستمزد از ۱۶۵۰۰۰$ تا ۳۱۵۰۰۰$                  پرداخت ۲۴% مالیات

میزان دستمزد از ۳۱۵۰۰۰$ تا ۴۰۰۰۰۰$                  پرداخت ۳۲% مالیات

میزان دستمزد از ۴۰۰۰۰۰$ تا ۶۰۰۰۰۰$                 پرداخت ۳۵% مالیات

میزان دستمزد از ۶۰۰۰۰۰$ به بالا                          پرداخت ۳۷% مالیات

هزینه مواد غذایی در آمریکا در سال 2020

هزینه مواد غذایی در آمریکا در سال ۲۰۲۰

از دیگر مبالغی که جزو هزینه زندگی در آمریکا به‌ شمار می‌ رود و برای مهاجرت به ایالات متحده آمریکا بسیار اهمیت دارد، هزینه‌ های مربوط به غذا در این کشور است. البته این موضوع به سبک و نوع زندگی افراد بستگی دارد. افرادی که به حد متوسط غذا و خوراک در این کشور راضی هستند و تمام وعده های غذایی را به جای رستوران در منزل تهیه می کنند، طبیعتا مبالغ کمتری را از این بابت متحمل می‌ شوند.

مقایسه هزینه پنج شهر گران برا‌ی‌ زندگی در آمریکا

همان طور که گفته شد مخارج و هزینه زندگی در آمریکا به نسبت این که در کدام شهر اقامت دارید، متغیر خواهد بود و قبل از اقدام به انتخاب یکی از انواع ویزای مهاجرتی امریکا و گرفتن وقت سفارت و در نهایت مهاجرت به ایالات متحده آمریکاباید درباره شهرها و مخارج زندگی و اقامت در هر شهر آمریکا اطلاعاتی داشته باشیم. البته ۵ شهر ایالات متحده آمریکا نسبت به سایرین گران قیمت تر هستند.

این ۵ شهر از جمله شهرهای بزرگ و گران کشور آمریکا محسوب می گردند و افراد بایستی بعد از مهاجرت به ایالات متحده امریکا برای زندگی در این شهرها از درآمد بالایی برخوردار باشند. در واقع چنانچه درآمد سالیانه فرد مناسب بوده و از ۴۰۰۰۰$ (دلار آمریکا) بیشتر باشد زندگی در این ۵ شهر پیشنهاد می گردد:

  1. سانفرانسیسکو
  2. نیویورک
  3. سن خوزه
  4. اکلند
  5. واشنگتن
شهر سانفرانسیسکو و نیویورک در آمریکا

شهر سانفرانسیسکو به عنوان گران ترین شهر آمریکا و جهان شناخته شده است. بنابراین افرادی که درآمد سالیانه آنها حداقل ۱۲۳۰۰۰$ (دلار آمریکا) است، قادر خواهند بود زندگی راحتی در این شهر داشته باشند. دومین شهر گران آمریکا و جهان، شهر نیویورک است. مخارج زندگی در این شهر به عنوان هزینه زندگی در آمریکا، کمی پایین تر از شهر سانفرانسیسکو تخمین زده شده است. برای این که بتوان زندگی راحتی را در این شهر داشت، بایستی حداقل دارای درآمد سالیانه ۹۹۰۰۰$ (دلار آمریکا) باشد. این مبلغ در مقایسه با سانفرانسیسکو، به میزان ۲۰۰۰۰$ (دلار آمریکا) کاهش دارد.

شهر سن خوزه و اُکلند و هزینه زندگی در آمریکا

افرادی که در هر سال، درآمدی معادل ۹۰۰۰۰$ (دلار آمریکا) دارند، قادرند بعد از مهاجرت به ایالات متحده امریکا در این شهر اقامت داشته باشند. ضمنا اجاره بهای یک واحد سوئیت با متراژ ۴۰ متر در این شهر، معادل ۲۴.۰۰$ (دلار آمریکا) به صورت ماهیانه است. شهر سانفرانسیسکو در همسایگی شهر اکلند قرار دارد. لذا اینگونه می توان نتیجه گرفت که زندگی در شهر اکلند نیز تقریبا گران است. مبلغی که برای درآمد سالیانه افراد در این شهر جهت تامین هزینه زندگی در آمریکا در شهر اکلند مورد نیاز است، حداقل ۹۵۶۰۰$ (دلار آمریکا) تخمین زده شده است.

شهر واشنگتن DC آمریکا

شهر واشنگتن DC آمریکا

افرادی که برای مهاجرت به ایالات متحده امریکا ، شهر واشنگتن را برای زندگی در آمریکا انتخاب می کنند، درآمد سالیانه آنها بایستی بالغ بر ۹۰.۰۰۰$ (دلار آمریکا) باشد تا بتوانند هزینه زندگی در آمریکا و در شهر واشنگتن را تحت پوشش قرار دهند. شهرهای دیگری مانند سیاتل، بوستون لس آنجلس، هانا لولو و آناهایم نیز برای زندگی در آمریکا بسیار مناسب هستند که هزینه زندگی در آنها به مراتب پایین تر است.

بهترین شهر آمریکا برای زندگی در سال ۲۰۲۰

در مجموع، هزینه های مختلفی تحت عنوان هزینه زندگی در آمریکا وجود دارد که شامل هزینه های خوراک،‌ پوشاک، مسکن، مالیات، تفریح و سرگرمی، حمل و نقل و حتی هزینه های مربوط به تحصیل در آمریکا می گردد. پیش از هرگونه اقدام جهت مهاجرت به ایالات متحده آمریکا ، این هزینه ها بایستی به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

کشور آمریکا یکی از کشورهای ثروتمند دنیا است و استاندارد زندگانی در این کشور بسیار بالا است. به طوری که قدرت خرید مردم آمریکا بسیار بیشتر از هزینه زندگی می باشد. من حیث المجوع، شاخص استاندارد زندگی خود کشور آمریکا در حدود ۱۷۳.۹۰ و خیلی بالاست.

اما ۱۰ شهر برتر آمریکا از نظر شاخص کیفیت زندگی در سال ۲۰۲۰ عبارتند از:

۱ – رالیف (ایالت نیویورک)                    ۲۱۳.۶۶
۲ – مدیسون (ایالت وایومینگ)             ۲۰۴.۳۲
۳ – کولومبوس (ایالت اوهایو)              ۲۰۲.۳۸
۴ – آستین (ایالت تگزاس)                    ۱۹۵.۹۰
۵ – دالاس (ایالت تگزاس)                    ۱۹۰.۴۵
۶ – کانزاس سیتی (ایالت مونتانا)        ۱۸۹.۵۱
۷ – سن دیه گو (ایالت کالیفرنیا)          ۱۸۹.۲۴
۸ – سیاتل (ایالت واشنگتن)                ۱۸۷.۷۹
۹ – تامپا (ایالت فلوریدا)                       ۱۸۷.۰۳
۱۰ – پورتلند (ایالت اورگان)                  ۱۸۵.۳۸

مهاجرت به ایالات متحده امریکا

مقایسه هزینه زندگی در آمریکا و برخی کشورهای دیگر

مطابق آمارهای سال ۲۰۲۰ گران ترین کشور برای زندگی برمودا و ارزان ترین کشور پاکستان است. در میان ۱۰۱ کشور امسال ایالات متحده آمریکا رتبه ۱۵ را به خود اختصاص داده است. در جدول ذیل با مقایسه درآمد ماهیانه و شاخص قدرت خرید در تعدادی از کشورها سعی بر این بوده تا اطلاعات جامعی در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار گیرد. در واقع فرمول طبقه بندی این جدول بدین صورت است که به عنوان مثال کشور لوکزامبورگ ۱۴% از آمریکا گران تر است اما متوسط درآمد در لوکزامبورگ نیز ۱۲% بالاتر از آمریکا است. در نتیجه شهروندان لوکزامبورگ قدرت خرید بالاتری دارند.

                نام کشور                     درآمد ماهیانه (دلار آمریکا)                 شاخص قدرت خرید

۱ – برمودا                                     ۸۸۴۵$                              ۸۸.۴
۲ – سوئیس                                  ۷۰۳۴$                              ۹۱.۲
۳ – ایسلند                                     ۵۶۶۳$                              ۷۶.۵
۴ – نروژ                                          ۶۷۱۸$                              ۹۶.۹
۵ – باهاماس                                  ۲۵۴۳$                              ۳۸.۱
۶ – دانمارک                                    ۵۰۱۲$                              ۸۰.۲
۷ – لوکزامبورگ                               ۵۹۰۶$                             ۹۹.۰
۸ – ویرجین آیلند                              ۱۱۶۱$                             ۱۹.۹
۹ – اسرائیل                                     ۳۴۱۰$                             ۶۰.۰
۱۰ -ایرلند                                        ۵۱۱۶$                             ۹۰.۷
۱۱ -سوئد                                        ۴۶۲۴$                             ۷۸.۳
۱۲ -فنلاند                                        ۴۰۲۳$                             ۹۰.۷
۱۳ -نیوزیلند                                     ۳۳۸۷$                             ۶۱.۳
۱۴ -انگلستان                                  ۳۴۸۱$                             ۶۶.۵
۱۵ -آمریکا                                        ۵۲۵۷$                            ۱۰۰.۰

هزینه زندگی در سال ۲۰۲۰ در آمریکا

مطابق آمارهای سال ۲۰۲۰ تورم در آمریکا تنها ۲.۳% است، این درحالیست که در کشورهای آسیایی مثل ترکیه بیش از ۱۲% بوده است، در نتیجه کسانی که تصمیم میگیرند در آمریکا کار کنند هزینه زندگی سالیانه آنها مدام تغییر نمیکند چراکه در آمریکا قیمتها باثباتند. به طور متوسط یک نفر که در آمریکا به تنهایی زندگی میکند در سال ۲۰۲۰ سالیانه ۱۰۰۰۰$ تا ۱۲۰۰۰$ (دلار آمریکا) هزینه زندگی می پردازد.

 تعیین انواع ویزای مهاجرت به ایالات متحده امریکا

 تعیین انواع ویزای مهاجرت به ایالات متحده آمریکا

با توجه به اینکه ویزای مهاجرتی آمریکا دارای انواع مختلفی است در مرحله اول باید مشخص کنید که به دنبال اخذ کدام یک از انواع ویزای مهاجرتی آمریکا هستید. به عنوان مثال ممکن است شما به دنبال اخذ ویزای گرین کارت آمریکا از طریق خانواده باشید.
البته در حال حاضر انواع مختلف گرین کارت وجود دارد و مراحل اخذ گرین کارت نیز بر اساس نوع آن متفاوت است اما در اینجا قصد پرداختن به آن را نداریم. همچنین ممکن است بخواهید برای تحصیل یا کار به آمریکا مهاجرت کنید که دارای ویزای مخصوص به خود هستند. هر کدام از انواع ویزای مهاجرت به ایالات متحده آمریکا دارای شرایط و روند خاص خود بوده و فرم‌ها و مدارک آن‌ها با هم دارای تفاوت است. بنابراین قبل از هر چیزی باید نوع ویزای مورد نظر خود را انتخاب کنید.

درخواست انواع ویزای مهاجرتی آمریکا

درخواست انواع ویزای مهاجرت به ایالات متحده آمریکا

بعد از این که نوع ویزای مناسب را انتخاب کردید نوبت به تکمیل فرم درخواست ویزا خواهد رسید. بعد از دانلود این فرم نسبت به تکمیل فیلدهای مختلف آن اقدام نمایید. در تکمیل این فرم دقت زیادی داشته باشید تا ایراد و اشکالی در آن وجود نداشته باشد زیرا وجود ایراد در این فرم ممکن است در روند اخذ انواع ویزای مهاجرتی آمریکا مشکل ایجاد کند. در صورتی که زبان انگلیسی شما به اندازه کافی خوب نیست از شخص دیگری که به زبان انگلیسی تسلط دارد بخواهید تا در این زمینه به شما کمک کند.

  تعیین وقت سفارت آمریکا

با توجه به این موضوع که کشور آمریکا در ایران سفارتخانه‌ای ندارد ایرانی‌ها مجبور هستند تا برای اخذ ویزای آمریکا به کنسولگری آمریکا در کشورهای همسایه مانند ترکیه، امارات متحده عربی و ارمنستان مراجعه نمایند. تعیین وقت سفارت آمریکا شامل چند مرحله از جمله ثبت نام آنلاین و پر کردن فرم مربوطه می‌شود.

انجام مصاحبه برای اخذ ویزای مهاجرت به ایالات متحده آمریکا

مرحله بعدی در روند اخذ انواع ویزای مهاجرتی آمریکا مراجعه به کنسولگری آمریکا در یکی از سه کشور مذکور و انجام مصاحبه است. در مصاحبه سوالات شخصی از شما پرسیده خواهد شد و به طور معمول مشکلی در این زمینه وجود ندارد. همچنین کارهای مربوط به انگشت‌نگاری هم در همین زمان انجام خواهد شد. این نکته را به یاد داشته باشید که مدارک لازم را در روز مصاحبه همراه داشته باشید. مدارک لازم برای سفارت آمریکا شامل موارد زیر می‌شود:

  • پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار همراه با پاسپورت‌های قبلی
  • شناسنامه و کارت ملی
  • فرم دعوتنامه، فرم I-134 یا رزرواسیون هتل
  • مدارک شغلی
  • اسناد مالکیت
  • اسناد مربوط به هر نوع سرمایه‌گذاری
  • پرینت شش ماهه حساب بانکی
  • کارت پایان خدمت یا معافیت
  • سند ازدواج یا طلاق
  • ایمیل تاییدیه وقت سفارت
  • صفحه تاییدیه مصاحبه
  • دو عدد عکس رنگی ۵*۵
  • مدارک تحصیلی برای متقاضیان ویزای تحصیلی

دریافت ویزای مهاجرتی به ایالات متحده آمریکا

دریافت ویزای مهاجرت به ایالات متحده آمریکا

پس از این که مصاحبه را انجام دادید باید مدتی منتظر بمانید تا بررسی‌های لازم صورت بگیرد و نتیجه به شما اعلام شود. نتیجه بررسی اخذ انواع ویزای مهاجرتی آمریکا طی نامه‌ای به شما اعلام خواهد شد و در صورت تایید ویزا باید به صورت حضوری به کنسولگری آمریکا در کشور مورد نظر مراجعه نموده و پاسپورت خود را تحویل بگیرید.
البته این امکان برای شما وجود دارد تا با استفاده از خدمات مجموعه سروش نافع دادمان بدون مراجعه مجدد به کنسولگری آمریکا ویزای خود را دریافت کنید. خدمات مهاجرتی مجموعه حقوقی دادمان باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه شما خواهد شد.

ترجمه مدارک برای سفارت آمریکا همان‌طور که گفته شد در هنگام مراجعه به سفارت آمریکا برای انجام مصاحبه باید یک سری مدارک را همراه خود داشته باشید. اما تعدادی از مدارک مذکور نیاز به ترجمه رسمی دارند و در غیر این صورت فاقد اعتبار خواهند بود. بنابراین لازم است تا ترجمه مدارک برای سفارت آمریکا را از طریق دارالترجمه‌های رسمی کشور انجام داده و این ترجمه‌ها را در هنگام مصاحبه همراه خود داشته باشید.

ترجمه مدارک برای سفارت آمریکااحتمالا این سوال برایتان پیش آمده که کدام یک از مدارک باید برای سفارت آمریکا ترجمه شوند. در ادامه لیستی از مدارکی که نیاز به ترجمه دارند را ارائه می‌کنیم:

  • ترجه رسمی شناسنامه
  • ترجمه رسمی کارت ملی
  • ترجمه رسمی سند ازدواج و طلاق
  • ترجمه رسمی کارت پایان خدمت یا معافیت
  • ترجمه رسمی سند مالکیت
  • ترجمه رسمی گردش حساب بانکی
  • ترجمه رسمی گواهی سرمایه‌گذاری
  • ترجمه نامه تمکن
  • ترجمه رسمی مدارک شغلی شامل گواهی اشتغال به کار، حکم کارگزینی یا بازنشستگی، پروانه مطب یا نظام مهندسی، گواهی شورای اصناف، جواز کسب، کارت بازرگانی و پروانه بهره‌برداری

البته با توجه به شرایط مختلف و انواع ویزای مهاجرتی درخواستی آمریکا ممکن است ترجمه برخی از این مدارک نیاز نباشد. ضمن این که به طور معمول در سفارت تنها ترجمه برخی مدارک اصلی مانند کارت ملی بررسی می‌شود. اما با توجه به این که قطعیتی در این رابطه وجود ندارد بهتر است ترجمه تمام مدارک مورد نیاز را همراه خود داشته باشید.

موسسه حقوقی سروش نافع دادمان با داشتن وکلا و کارشناسان مجرب امور مهاجرت آماده ارائه خدمات مشاوره و وکالت برای دریافت انواع ویزای مهاجرتی آمریکا می باشد: 

پیشنهاد مطالعه  فرم درخواست وکیل
بهترین زمان ترجمه مدارک برای سفارت آمریکا

همان‌طور که گفته شد بهتر است در گردآوری مدارک خود سریع عمل نمایید اما در مورد ترجمه مدارک بهتر است عجله نکنید. با توجه به این موضوع که مدارک ترجمه شده تنها شش ماه اعتبار دارند در صورت ترجمه زودهنگام ممکن است مجبور شوید مجددا برای ترجمه مدارک هزینه کنید. بنابراین بهتر است ترجمه مدارک را به بعد از تعیین زمان مصاحبه موکول نمایید. ضمن این که هزینه ترجمه مدارک برای سفارت آمریکا با توجه به نوع و تعداد مدارک متغیر خواهد بود. شما این امکان را دارید تا ترجمه مدارک برای سفارت آمریکا را به دارالترجمه رسمی سپارید. دارالترجمه انواع مختلف مدارک را به طور معمول در سه روز کاری انجام داده و تحویل می‌دهد.

تحصیل در آمریکا – ویزاهای تحصیل در آمریکا

 انواع ویزای مهاجرتی تحصیل در آمریکا

برای تحصیل در آمریکا باید از طریق ویزاهای زیر اقدام نمایید ، ویزاهای تحصیل در آمریکا به قرار زیر است :

ویزای F1 : ویزایF1  معروف ترین ویزای دانشجویی در کشور  آمریکا است و برای دانشجویان متقاضی تحصیل در کالج و دانشگاه های آمریکا باید نسبت به دریافت این ویزا اقدام کنند. دانشجویان خارجی  برای  همسر و فرزند زیر ۲۱ سال خود می توانند درخواست ویزای (F2) دهند. این نوع ویزای تحصیل در آمریکا اصولا برای دوره های تحصیلی طولانی مدت بیش از ۶ ماه می باشد. ویزای B1 مربوط به دوره های تحصیلی کوتاه مدت موقت، متناسب با محل دعوت کننده و نوع دوره تحصیلی می باشد. متقاضیان برای دریافت این ویزای تحصیلی آمریکا باید پس از دریافت I-20 فرم DS-160 خود را تکمیل نمایند.

ویزای M1 : شرایط ویزای M1 مانند ویزای F1 است؛ اما تنها تفاوتی که ویزای M1 دارد این است که فقط شامل برخی از رشته های خاص فنی حرفه ای می باشد. دانشجویان متقاضی این ویزای تحصیل در آمریکا می توانند همسر و فرزند زیر ۲۱ سال خود رابا تقاضای ویزای M2 به همراه خود به کشور آمریکا بیاورند. برای این نوع ویزای تحصیلی آمریکا نیز باید فرم DS-160 تکمیل شود.

ویزای J1 : این نوع ویزا به ویزای فرصت مطالعاتی مشهور است، برای متقاضیانی می باشد که برای تحقیق و یا تدریس در دانشگاه ها وارد آمریکا می شوند. مدت اعتبار ویزای J1 براساس طول مدت دوره در آمریکا متغیر است اما طبق قانون آمریکا فرد متقاضی باید بعد از دو سال کشور آمریکا را ترک کند و دوباره برای ورود به کشور آمریکا دوباره اقدام کند. فرد متقاضی جهت تحصیل در آمریکا می تواند همسر و فرزند زیر ۲۱ سال خود را با درخواست ویزای  J2 وارد کشور آمریکا کند. برای این نوع ویزا  باید فرم DS-160 پر شود. در تمامی این ویزا ها فرد باید تمکن مالی خود را نشان دهد و ثابت کند که قصد بازگشت به کشور خود را پس از دوره تحصیلی دارد.

شرایط تحصیل در ایالات متحده آمریکا

قبل از اقدام به دریافت ویزای مهاجرتی تحصیلی به ایالات متحده آمریکا شرایط تحصیل در کشور امریکا را مورد بررسی قرار می دهیم:

زبان تحصیل در آمریکا : انگلیسی
مدت زمان تحصیل در آمریکا در مقطع کارشناسی : ۴ سال
مدت زمان تحصیل در آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد : ۲ سال
مدت زمان تحصیل در آمریکا در مقطع دکترا : ۴ تا ۶ سال
مدت زمان تحصیل در آمریکا در رشته های پزشکی : ۸ سال
هزینه تحصیل در آمریکا در مقطع کارشناسی : ۱۴۰۰۰-۳۰۰۰۰ دلار در سال
هزینه تحصیل در آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد : ۱۵۰۰۰-۳۵۰۰۰ دلار در سال
هزینه تحصیل در آمریکا در مقطع دکترا : ۱۵۰۰۰ -۲۵۰۰۰ دلار در سال
هزینه تحصیل در آمریکا در رشته های پزشکی و دندانپزشکی : ۳۵۰۰۰ – ۵۰۰۰۰ دلار در سال

یکی از راه های ورود و مهاجرت به ایالات متحده آمریکا مهاجرت تحصیلی به کشور آمریکا می باشد . یکی از انواع ویزاهای مهاجرتی آمریکا ویزای تحصیلی می باشد. تحصیل در آمریکا و دریافت پذیرش از دانشگاه های آمریکا باید به با احتیاط صورت بگیرد. به این دلیل که سفارت آمریکا در سراسر دنیا به ایرانیان بسیار سخت گیری می کند .

از سپتامبر ۲۰۱۱، شرایط اعزام دانشجو به آمریکا با امنیت بسیاری بالا صورت میگیرد و فرد متقاضی تحصیل در آمریکا باید دارای شرایط تمکن مالی بسیاری خوب باشد . فرد با دریافت ویزای تحصیل در آمریکا می تواند در تمام  مقاطع مختلف تحصیل کند و آینده شغلی خود را تضمین کند . در کشور امریکا بیش از ۵۰۰۰ کالج و دانشگاه وجود دارد .

کشور آمریکا یکی از بهترین سیستم های آموزشی دنیا را داراست  و دارای بهترین کالج ها و دانشگاه ها با بهترین رتبه هاست و مدارک تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری که از دانشگاه های کشور آمریکا صادر می شوند در کل دنیا مورد تایید هستند.

مقاطع مختلف تحصیل در آمریکا به شرح زیر خدمتتان توضیح داده شده است :

تحصیل در آمریکا در مدارس ابتدایی :

مدرسه ابتدایی در مهاجرت تحصیلی به آمریکا شامل پنج سال آموزشی از سال اول تا پنجم می باشد که در کل هر دانش آموز آمریکایی ۶ سال ابتدایی می گذراند که یک سال مهد کودک را نیز شامل می شود.

تحصیل در آمریکا در مدارس متوسطه :

دانش آموزان در کشور آمریکا بعد از کلاس پنجم به دوره متوسطه می روند که شامل هفت سال کامل است و دو قسمت high school و middle school است که پس از گذراندن آن به دانش آموزان دیپلم دبیرستان اعطا می شود. و پس از پایان این دوره شخص میتواند در کالج ها یا دانشگاه های آمریکا تحصیلات خود را ادامه دهد.

تحصیل در آمریکا تحصیل کارشناسی در آمریکا

دانشجویان پس از گذراندن دوازده سال تحصیل در مدارس ابتدایی و متوسطه وارد آن می شوند. دانشجویان خارجی که مایل به تحصیل در دانشگاه های آمریکایی و مهاجرت تحصیلی به آمریکا هستند باید مدرک معادل دیپلم ۱۲ ساله دبیرستان اخذ کرده باشند. دانش آموزان می توانند یک دوره دو ساله برای فوق دیپلم و یا دوره ۴ ساله برای لیسانس را انتخاب کنند که دانشجویان می بایستی تا سال دوم کالج یک رشته را انتخاب نمایند.

تحصیل در آمریکا تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا

دانشجویان برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد و مهاجرت از طریق تحصیل در آمریکا مستلزم ۱۶ سال تحصیل رسمی هستند یعنی باید دوازده سال مدرسه ابتدایی و متوسطه و چهار سال مقطع کارشناسی را گذرانده باشند. مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا دو ساله می باشد.

تحصیل در آمریکا تحصیل در مقطع دکتری در آمریکا

تحصیل در آمریکا در این مقطع یک مقطع پژوهشی می باشد که بالاترین مدرک اعطایی در آمریکا را داراست. اخذ مدرک دکتری در ایالات متحده آمریکا مستلزم سه تا شش سال  تحصیل مستمر می باشد. دانشگاه های آمریکا به دو گروه ایالتی (state school) و خصوصی( private school) تقسیم می شوند. دانشگاه های ایالتی (دولتی) معمولا ارزان تر هستند، اما این امکان وجود دارد که برای پذیرش دانشجویان خارجی محدودیت ظرفیت داشته باشند.

مهاجرت به ایالات متحده امریکا دانشگاه های آمریکا

دانشگاه های آمریکا را می توان بر اساس اینکه مراکز تحقیقاتی هستند یا خیر به دو گروه تقسیم کرد:

گروه اول: دانشگاه هایی که علاوه برتدریس مراکز تحقیقاتی هم هستند و دانشجویان دکتری را قبول می کنند.

گروه دوم: دانشگاه هایی که فقط به تدریس می پردازند و دوره های تحصیلی دو ساله یا چهار ساله دارند، مدارکشان حداکثر تا مقطع لیسانس می باشد.

ایالات متحده آمریکا بیشترین پذیرش دانشجو را در ترم پائیز (سپتامبر، اکتبر) می گیرد و اکثر کمک هزینه های تحصیلی در این ترم اعطا می شود. دانشجویان خارجی که مایل به تحصیل در آمریکا و مهاجرت تحصیلی به آمریکا هستند می بایست آزمون های تعریف شده توسط آموزش و پرورش کشور آمریکا را پاس کنند.

تحصیل در آمریکا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا

حداکثر زمان لازم برای تحصیل در آمریکا در دوره پزشکی عمومی ۸ سال خواهد بود.  طول دوره دندانپزشکی ۶ سال، دامپزشکی ۶ سال، و داروسازی ۵ الی ۶ سال می باشد. جهت تخصص پزشکی دانشجویان پس از اخذ مدرک پزشکی عمومی باید ۳ سال و برای جراحی مدت ۵ سال و جراحی مغز مدت ۷ سال را تحصیل و کارورزی نمایند تا بتوانند تخصص خود را دریافت کنند.

جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا  و مخصوصا تحصیل و زندگی در شهر نیویورک ، که جزو برترین ایالت های آمریکاست ، این مژده را به شما بدهیم که شرایط ورود و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور آمریکا را در برترین دانشگاه های ایالتی فراهم ساخته و با همکاری با یک وکیل می توانید از دانشگاه های این ایالت پذیرش بگیرید .

حتی در ایالت های نظیر بوستون و کالیفرنیا  که آنها هم از بهترین ایالات های آمریکا هستند و دارای برترین دانشگاه های آمریکا هستند ، شرایط اخذ پذیرش تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا امکان پذیر می باشد .

همانطور که می دانید تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا و تحصیل داروسازی آمریکا از جمله رشته هایی است که متقاضیان زیادی برای تحصیل در آمریکا ۲۰۱۹ دارد. مهاجرت به آمریکا و اخذ اقامت در آمریکا به دلیل وجود امکانات بسیار مورد توجه قرار گرفته است که با استفاده از ویزای تحصیلی آمریکا یا تحصیل رایگان در آمریکا امکان پذیر می باشد.

تحصیل در آمریکا تحصیل در کالج ها و دانشگاه های دولتی آمریکا

از جمله عواملی که باعث شده است تحصیل در آمریکا متقاضیان زیادی داشته باشد امکان ادامه تحصیل در کالج ها و دانشگاه های دولتی آمریکا است. دولت محلی آمریکا مسئولیت اداره کالج ها و دانشگاه های دولتی آمریکا را داشته و در تمام ایالت های کشور آمریکا حداقل یک دانشگاه و کالج دولتی وجود دارد. دانشجویان متقاضی برای ادامه تحصیل در آمریکا می توانند  تحصیل در کالج ها و دانشگاه های دولتی آمریکا را برای ادامه تحصیلات خود انتخاب کنند.

تحصیل در آمریکا تحصیل در آمریکا به همراه بورسیه تحصیلی آمریکا ۲۰۲۰

معمولا متقاضیان تحصیل در آمریکا به دلیل هزینه های زیاد دانشگاه های آمریکا از تحصیل در این کشور منصرف می شوند ؛ اما دانشجویان با استفاده از بورسیه های تحصیلی متنوعی که آمریکا ارائه می کند می توانند هزینه های زندگی دانشجویی و اقامت تحصیلی خود را کاهش دهند. بعضی از بورسیه های تحصیلی ایالات متحده برای دانشجویان بین المللی توسط دولت ایالات متحده، برخی با بودجه سازمان های خصوصی و برخی از آنها توسط موسسه های خاص یا خود دانشگاه ها تأمین می شود.

بورسیه تحصیلی دانشگاه واگتر دانشگاه نیویورک :

این بورسیه به تعداد محدودی از دانش جویان ممتاز پرداخت می گردد که ارزش آن بین ۲۵,۰۰۰ دلار تا ۴۷,۰۰۰ دلار می باشد.

برنامه های کمک هزینه تحصیلی هوبرت هامفری :

افراد متخصصی که تمایل دارند به مدت ۱۰ ماه تحصیلات آکادمیک در آمریکا داشته باشند از این بورسیه استفاده می نمایند که پوشش دهنده کلیه هزینه های تحصیلی می باشد.

بورسیه تحصیلی کالج Berea :      

      کل هزینه های تحصیل و زندگی سال اول دانشجویان را پوشش می دهد.

بورسیه تحصیلی دانشگاه کلارک :    

      این بورسیه مبلغ بین ۱۵٫۰۰۰ تا ۲۵٫۰۰۰ دلار را پوشش می دهد.

بورسیه کالج کنکوردیا :      

    این بورسیه تحصیلی تا سقف ۲۵٫۰۰۰ دلار برای دانشجویان ممتاز که نیاز به کمک مالی دارند، در نظر گرفته می شود.

بورسیه تحصیلی دانشگاه ایالتی تنسی : 

ارزش این نوع بورسیه تحصیلی سالیانه ۱۲,۵۰۰ دلار می باشد.

بورسیه تحصیلی دانشگاه ایلیتوی وسلیان :  

        دانشجویان ممتاز با داشتن پیشرفت تحصیلی می توانند از این بورسیه که ارزش ۱۰,۰۰۰ دلار تا ۲۵,۰۰۰ دلار می باشد استفاده نمایند.

بورسیه تحصیلی فولبرایت :   

   یکی از مشهورترین بورسیه های تحصیلی ایالات متحده آمریکا می باشد که برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در آمریکا در همه رشته به جز پزشکی را دارند، ارائه می گردد.

تحصیل در آمریکا – تحصیل در کالج ها و دانشگاه های خصوصی آمریکا

بعضی از دانشجویان متقاضی تحصیل در آمریکا نیز تمایل دارند برای ادامه تحصیل در آمریکا وارد کالج ها و دانشگاه های خصوصی این کشور شوند. در این صورت باید درنظر داشته باشند که کالج ها و دانشگاه های خصوصی آمریکا زیر نظر دولت نبوده به همین دلیل باید هزینه بیشتری برای ادامه تحصیل در کالج ها و دانشگاه های خصوصی آمریکا باید پرداخت شود. بیشتر دانشگاه ها و کالج هایی که در کشور آمریکا با یکدیگر در ارتباط هستند به شکل خصوصی اداره می شود و مساحت آنها کمتر از دانشگاه های دولتی می باشد .

تحصیل در آمریکا – مزایای تحصیل در آمریکا
تحصیل در آمریکا مزایای تحصیل در آمریکا

مزایای تحصیل در آمریکا به شرح زیر می باشد :

  • پیشرفت علمی دانشجو و اولین مقصد دانشجویان بین المللی جهان با بیش از ۸۰۰.۰۰۰ دانشجوی خارجی
  • تنوع موقعیت های آموزشی
  • تکنولوژی به روز
  • موقعیت های تحقیقاتی
  • انعطاف پذیری
  • خدمات پشتیبانی برای دانشجویان بین المللی
  • تحصیلات جهانی و چشم اندازه های شغلی – حرفه ای  بلند مدت
  • تجربه زندگی در محیط دانشگاهی
  • رشد کاری
  • یادگیری زبان
  • امکان دریافت کمک هزینه
تحصیل در آمریکا کار دانشجویی در آمریکا در حین تحصیل ۲۰۲۰

یک دانشجوی خارجی شش ماه بعد از مهاجرت به ایالات متحده آمریکا و شروع تحصیلش اجازه کار دریافت خواهد کرد . در مقطع کارشناسی ارشد دانشجویان حق ۲۰ ساعت کار دارند  ۲۰ ساعتی که با توجه به حقوق دریافتی ۱۵ دلار به ازای هر ساعت،  بخش مهمی از هزینه های دانشجو رو تامین خواهد کرد . حق کار دانشجویی در مقطع کارشناسی ۱۰ ساعت در هفته است که بین ۱۳ تا ۱۵ دلار به ازای هر ساعت حقوق پرداخت میشود .

 

تحصیل در آمریکا – هزینه تحصیل در آمریکا ۲۰۲۰

هزینه تحصیل در دانشگاه های آمریکا و مقاطع مختلف در آمریکا متفاوت میباشد که به صورت سالیانه و به دلار به شرح زیر می باشد:

  • فوق دیپلم ۱۲۰۰۰-۱۵۰۰۰ دلار آمریکا
  • لیسانس ۱۴۰۰۰-۲۵۰۰۰ دلار آمریکا
  • فوق لیسانس ۱۵۰۰۰-۳۵۰۰۰ دلار آمریکا
  • دکترا ۱۵۰۰۰-۲۵۰۰۰ دلار آمریکا
  • پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی ۳۵۰۰۰-۵۰۰۰۰ دلار آمریکا
  • دامپزشکی ۲۵۰۰۰-۵۰۰۰۰ دلار آمریکا
  • کالج ۱۵۰۰۰-۴۰۰۰۰ دلار آمریکا
تحصیل در آمریکا – اقامت پس از تحصیل در آمریکا ۲۰۲۰

شما از طریق کار در آمریکا یعد از تحصیل می توانید اقامت پس از تحصیل در آمریکا را کسب کنید . مواردی که می تواند نکاتی تاثیر گذار در پذیرفته شدن شما به عنوان نیروی کار  باشد عبارتند از:

  • تحقیق در مورد کارفرمای شرکتی که متقاضی شغل قصد دارد برای استخدام ورود نماید .این کسب اطلاعات می تواند از طریق تماس تلفنی با شرکت و یا مطالعه مقالات آنلاین در مورد کمپانی مورد نظر باشد.
  • تهیه لیستی از توانایی ها و نقاط قوت خود می تواند کمک بزرگی در هنگام شرکت در مصاحبه باشد.
  • حتی المقدور پیش از روز مصاحبه متقاضی رزومه خود را ارسال نماید از طریق پست الکترونیک چرا که باعث می شود کارفرما متقاضی را مشتاق فرصت شغلی بیابد.
  • پوشش مناسب ، رسمی و مرتب نیز تاثیر بسزایی در استخدام شدن متقاضی شغل دارد.

نکته بسیار مهم  در امر اقامت پس از تحصیل در آمریکا و یافتن کار، داشتن اعتماد به نفس و باور توانایی های فرد میباشد  که می تواند موجب شود تا یک کارفرما بر روی نیروی کار سرمایه گذاری کند.

شرایط لازم برای دریافت ویزای تحصیل در آمریکا 2020

شرایط لازم برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا ۲۰۲۰

شرایط لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی آمریکا به شرح زیر است :

  • توانایی مالی لازم جهت پوشش هزینه های زندگی و تحصیل در آمریکا
  • داشتن گواهینامه SEVP از دانشگاه یا مرکز آموزشی مد نظر
  • تسلط به زبان انگلیسی
مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی آمریکا به شرح زیر می باشد :

  •  کپی از صفحه اول پاسپورت جهت تحصیل در آمریکا (ترجمه شناسنامه برای کسانی که پاسپورت در حال حاضر ندارند)
  • رزومه شخصی به زبان انگلیسی
  • ترجمه رسمی مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی همراه  با ریز نمرات
  • ترجمه رسمی مدرک لیسانس همراه  با ریز نمرات ۴ ساله جهت تحصیل در آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد
  • ترجمه از صفحه آخر پایان نامه همراه با تأیید از دانشگاه مورد نظر جهت تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا
  • مدرک زبان الزامی نمی باشد ولی در صورت عدم شرکت در دوره های زبان دانشگاه مدارک تافل با حداقل نمره ۷۰ در آزمون IBT و ۵۰۰ در آزمون PBT و یا IELTs  با نمره ۶٫ نیاز می باشد.
  • حداقل ۴ توصیه نامه تحصیلی از استاد ، مدیران همکار و محققان همکار
  • رزومه و سوابق کاری جهت تحصیل دکترا در آمریکا
  • تأییده مقالات علمی منتشر شد
  • ارائه نامه بانک برای اعلام موجودی و گردش حساب برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی در آمریکا

انواع ویزای مهاجرتی آمریکا

شرایط کسب و کار در ایالات متحده آمریکا 

متقاضیان برای کار در ایالات متحده می باید از یک کارفرما پیشنهاد کاری داشته باشند که در این باب موسسات کاریابی در آمریکا کمک شایانی به افراد می کند. موسسات کاریابی در آمریکا می توانند کمک مقامات ارشد در سطح مدیریت، یک شرکت آمریکایی این امکان را دارند تا در صورت نیاز برای استخدام نمودن افراد یک شرکت اقدام به جست و جو برای کارمند اجرایی نمایند.

فعالیت موسسات کاریابی در آمریکا

موسسات کاریابی در کشور آمریکا در موارد زیر به یاری کارفرمایان می آیند:

در کشور آمریکا در زمانی که یک شرکت تنها نیاز به کار تعطیلاتی یا چندین ماه کار کردن دارد، از این گونه سازمان ها اقدام به استخدام کارمند می کنند. هم چنین آژانس ها و موسسات کاریابی وجود دارند که برای استخدام کارکنان ماهر و بر اساس نوع قرار دارد موقت یا قرارداد دائم به فعالیت می پردازند. هم چنین بعضی از کارفرمایان از کارکنان استخدام شده به عنوان استخدام موقت استفاده می نمایند.

به این معنی که این یک نوع از موقعیت موقت است، اما اگر کارمند و شرکت مناسب باشد، می تواند منجر به موقعیت دائمی شود.

مزایای موسسات کاریابی در آمریکا

موسسات کاریابی در کشور آمریکا از مزیت هایی برخوردارند که برخی از آن ها به شرح زیر هستند:

  • اقدام به گرفتن بلیط برای ایاب و ذهاب
  • استخدام عمومی به صورت رایگان
  • برخورداری از خدمات شرکت های مختلف و صنایع
  • آموزش رایگان در انواع ابزارهای ایجاد مهارت و برنامه های نرم افزاری و مهارت های رایانه ای

الزامات متقاضیان کار در کشور آمریکا

متقاضیان کار و مهاجرت به ایالات متحده امریکا ملزم می باشند که به دنبال یک آژانس و موسسه کاریابی در این کشور باشند که بر اساس مهارت های این اشخاص برآورده می شود. هم چنین اگر متقاضیان دارای یک پرونده قانونی نباشند، در این صورت می توانند که به آژانس متخصص در حوزه حقوقی مراجعه نمایند.

این اشخاص برای آشنایی با وضعیت قانونی خود ملزم می باشند که به مطالعه بپردازند و کمی به اینترنت بروند تا ببینید که آیا آژانس قابل اعتماد است یا دارای شهرت خوبی هست یا خیر. هم چنین ممکن است این اشخاص بخواهند که در بیش از یک سازمان ثبت نام کنند تا شانس خود را برای استخدام شدن بیشتر کنند. اگرچه آژانس ها به طیف گسترده ای از مشاغل دسترسی دارند اما ممکن است مدتی طول بکشد تا متقاضی شغل مورد نظر خود را پیدا نماید.

 انواع موسسه های کاریابی در آمریکا

به صورت کلی موسسات کاریابی در امریکا به دو صورت عمومی و خصوصی اداره می شوند. این موسسات به کارگران و کارمندان برای پیشبرد اهداف سازمانی خود احتیاج پیدا می کنند.

تحصیل در آمریکا

تاثیر ویروس کرونا بر بازار کار آمریکا

مسلما شیوع ویروس کرونا بر روی اقتصادهای آمریکا و اروپا و کل جهان تاثیر منفی داشته است و هیچ کشوری در جهان نیست که از عوارض و عواقب این شیوع گسترده بیماری در امان باشد. اما بر عکس اروپا، اقتصاد آمریکا به عنوان اولین اقتصاد جهان در عرض چند ماه سریعا توانست تا خود را بازیابی کند. بطوریکه نرخ بیکاری آمریکا از ۱۴.۷% ماه آوریل به ۱۱.۱% ماه ژوئن ۲۰۲۰ کاهش یافته است. نکته جالبتر اینکه این رقم باز پایین تر از پیش بینی های بازار با ۱۲.۳% است

نرخ بیکاری در آمریکا

اما نکته جذاب و بسیار مهم دیگر درخصوص بازار کار ایالات متحده همان سطح درآمد بسیار بالای کارگران این کشور می باشد. به طوری که بنابر آمار سال ۲۰۲۰، متوسط درآمد کارگری در آمریکا تا ۱۰ جولای سال ۲۰۲۰ حدود ۵۰۳۰$ (دلار) می باشد. درآمدی که از متوسط درآمدی در کشور کانادا (همسایه کشور آمریکا) نیز بالاتر است:

انواع ویزای کاری آمریکا نیز به شرح ذیل است:

  • ویزای H1B
  • ویزای H1B1 و ویزای H2A آمریکا
  • ویزای H2B و ویزای H1B3 آمریکا
  • ویزای E-1
  • ویزای E-2
  • ویزای E-3
  • ویزای J1 جهت کار در آمریکا
  • ویزای L-1 آمریکا
  • ویزای R-1
  • ویزای O-1
  • ویزای H1B جهت کار در آمریکا در سال ۲۰۲۰

یکی از معروف ترین انواع ویزای مهاجرتی و کاری آمریکا در سال ۲۰۲۰ ویزای H1B می باشد، این ویزا برای اشخاصی است که دارای تخصص حرفه ای و یا مدرک دانشگاهی حداقل لیسانس با سابقه کار ۱۲ سال می باشند و یا در موارد خاصی دارای مدرک دانشگاهی از خود کشور آمریکا باشند. در صورتی که یک کارفرمای قانونی از آمریکا از آن ها دعوت به همکاری کرده باشد، قادرند تقاضای ویزای H1B بدهند. مدت اعتبار این ویزا به مدت حداقل ۳ سال بوده و قابل تمدید برای ۳ سال دیگر خواهد بود و در حین این مدت کارفرما می تواند برای کارمند خود درخواست گرین کارت دهد و اگر از اقامت فرد بیشتر از ۶ سال بگذرد و این اتفاق نیفتد، فرد ملزم است خاک آمریکا را ترک نماید.

انواع ویزای مهاجرتی آمریکا

یکی از انواع ویزای مهاجرتی آمریکا ویزای h1b است که سالیانه ۶۵۰۰۰ فرصت شغلی را برای اشخاص ایجاد می نماید و افراد امکان کار به صورت تمام وقت و یا پاره وقت را دارند. زمان درخواست این ویزا اوایل ماه April در هر سال می باشد و تا رمانی که تمامی ۶۵۰۰۰ فرصت شغلی پر شود، دور بعد شروع می شود. اگر کارفرما نیروی کار در آمریکا را اخراج نماید، شخص کارمند باید ظرف مدت ۲ هفته شغل جدیدی پیدا نماید در غیر این صورت باید خاک کشور را ترک نماید. لازم به ذکر است این ویزا برای انواع رشته ها مانند مهندسین، وکلا، معلمان، اقتصاددانان و غیره خواهد بود.

ویزای H1B1 و ویزای H2A آمریکا چیست؟

برای ویزای H1B1 فرد نیازمند مدرک فوق لیسانس در رشته های فنی و حداقل ۴ سال تجربه کاری و نیز پیشنهاد شغلی از سمت کارفرما می باشد، این ویزا مخصوص شهروندان از کشورهای سنگاپور و شیلی خواهد بود. ویزای H2A مخصوص کشاورزان فصلی یا موقتی بوده و محدود به اتباع کشورهای تعیین شده از سمت دولت آمریکا می باشد که ایران جز این کشورها نیست.

رشته هایی که این نوع ویزا را دریافت می کنند:

  • مهندسی کشاورزی
  • دامداری و دامپروری
  • محیط زیست
  • بهداشت ایمنی
ویزای H2B و ویزای H1B3 آمریکا چیست؟

ویزای H2B  یکی دیگر از انواع ویزای مهاجرتی آمریکا مخصوص غیر کشاورزان و کارگران فصلی یا موقتی بوده و محدود به اتباع کشورهای تعیین شده از سمت دولت آمریکا می باشد که ایران جز این کشورها نیست. ویزای H1B3 به صورت موقتی برای اشخاص در حرفه و صنعت مد و مدلینگ می باشد که نیازمند دعوت نامه از سمت کارفرمای آمریکایی برای اخذ این ویزا و مهاجرت به ایالات متحده امریکا می باشد. متقاضیان برای تقاضای ویزا باید labor condition application داشته باشند.

ویزای H1C هم به صورت موقتی می باشد که متعلق به پرستاران و حرفه پرستاری خواهد بود، متقاضیان برای دریافت این ویزا باید فارغ التحصیل از موسسات معتبر مورد تایید دولت آمریکا باشند و در آمریکا امتحان NCLEX-RN را پشت سر گذاشته باشند. ویزای H3 نیز برای اشخاصی به غیر از پزشکان که در کشورشان و یا در آمریکا دوره های آموزش و مراقبت از معلولان جسمی و ذهنی را گذرانده اند.

رشته های این نوع ویزا در آمریکا عبارتند از:

  • پرستاران
  • تکنسین اتاق عمل
  • علوم آزمایشگاهی

از مزایای دریافت این ویزا می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • امکان تحصیل به صورت نیمه وقت
  • اجازه همراه داشتن اعضای خانواده
  • امکان اخذ گرین کارت آمریکا
  • اجازه تحصیل رایگان در آمریکا
  • بی نیازی به پشتوانه مالی
  • اجازه کار در کشور آمریکا بدون محدودیت
ویزای J1 جهت کار در آمریکا

یکی دیگر از انواع ویزای مهاجرتی آمریکا ویزای J1 میباشد. این ویزا معروف به ویزای تبادل نیروی کار برای اشتغال در بخش های آموزش و پرورش، تدریس و یا تحقیق است، برای افرادی که قصد تبادل فرهنگی و همچنین تبادلات علمی بین المللی را دارند. اشخاصی که قصد اخذ ویزای J1 را دارند ملزم خواهند بود تا دوره هایی که از سمت کارفرمای آمریکایی برای آن ها مشخص شده است به اتمام رسانده سپس مشغول به فعالیت شوند. این دوره ها می تواند از سمت دانشگاه، شخص و یا نهاد آموزشی برای فرد در نظر گرفته شود. ویزای J1 قابل تغییر به هیچ نوع ویزای نمی باشد اما می توان به مدت ۷ سال این ویزا را تمدید کرد و پس از اتمام این دوره، فرد باید خاک کشور آمریکا را ترک نماید.

ویزای E-1 جهت کار در آمریکا

این ویزا معروف به ویزای تجاری-کاری می باشد که کشور آمریکا برای افراد در نظر گرفته است و به جهت صادرات و واردات به منظور بالا رفتن روابط و گسترش تجارت بین کشورها ارائه می شود. پزشکان و مهندسان و حرفه های دیگر برای دریافت این ویزا و مهاجرت به ایالات متحده امریکا نمی توانند به صورت یک شخص مستقل اقدام نماید و باید از سمت یک شرکت معتبر از او دعوت به همکاری شود و کاری که فرد انجام می دهد باید حتما در قالب یک فعالیت تجاری بین کشور مبدا فرد و کشور آمریکا باشد و کشور مبدا حتما باید مورد تایید آمریکا باشد.

ویزای E-2 جهت کار در آمریکا انواع ویزای مهاجرتی آمریکا

ویزای E-2 جهت کار در آمریکا

از دیگر انواع ویزای مهاجرتی آمریکا ویزای E-2 می باشد. این ویزای کار در آمریکا زیر مجموعه سرمایه گذاری در آمریکا می باشد و متقاضی با ارائه طرح تجاری و ثبت شرکت، اقدام به اخذ این ویزا می نماید و وقتی فرد شرکتش را به ثبت رساند باید نشان دهد که قصد استخدام ۳ الی ۴ نفر را دارد و برای افرادی که استخدام کرده مستلزم پرداخت بیمه و مالیات خواهد بود. همچنین شخص موسس اجازه ندارد برای کارفرما، شرکت و ارگان دولتی دیگر استخدام شود. از معایب ویزای E2 این است که فرد باید در همان ابتدا کل مبلغ سرمایه گذاری را به حساب یکی از بانک های ایالات متحده واریز نماید و وقتی فرد ویزا را گرفت، پولی که پرداخت کرده به حسابش باز می گردد و اگر این فرد ویزایش رد شد تمامی پول او سوخت خواهد شد. یکی از پر تقاضاترین ویزایهای مهاجرتی آمریکا این نوع ویزا میباشد.

ویزای E-3 و ویزای L-1 آمریکا

ویزای E-3 از انواع ویزای مهاجرتی آمریکا است که شامل حال شهروندان ایرانی و افغانی نخواهد شد و مختص شهروندان استرالیایی خواهد بود. ویزای L-1 به اتباع خارجی اجازه می دهد که اگر برای شرکت های بین المللی در کشورهای خود کار کنند و شرکتشان دارای شعبه در آمریکا می باشد، برای کار به شعبه آمریکایی انتقال پیدا کنند. افرادی که در موقعیت های مدیریتی و یا موقعیت های حرفه ای کار می کنند واجد شرایط این ویزا هستند. این ویزا برای اتباع خارجی که خود اشتغال دارند، معتبر نمی باشد.

ویزای O-1 و ویزای R-1 آمریکا

ویزای O-1 ویزای غیر مهاجرتی است که برای خارجیانی که دارای توانایی فوق العاده ای هستند صادر می شود. برای واجد شرایط بودن، کارگران خارجی باید دارای استعدادهای فوق العاده ای در حرفه های مختلف داشته باشد. برای کسب ویزا، آنها باید ثابت کنند که مدارک ملی و بین المللی مورد تایید آمریکا را در زمینه های گفته شده دریافت کرده اند. مهم ترین رشته هایی که نهایتا به کسب ویزای O-1 ختم می شوند عبارتند از:

  • علوم طبیعی
  • هنر
  • تجارت
  • ورزش
  • صنعت تلویزیون
  • آموزش و پرورش
  • کسب و کار

اتباع خارجی که می خواهند در مشاغل مذهبی کار کنند، می توانند ویزای R-1 را دریافت کنند. این ویزاها قابل اعطا به اتباع خارجی است که به طور موقت به ایالات متحده می آیند و توسط سازمان های غیردولتی مذهبی در ایالات متحده استخدام می شوند.

موسسه حقوقی سروش نافع دادمان با داشتن وکلا و کارشناسان مجرب امور مهاجرت آماده ارائه خدمات مشاوره و وکالت برای دریافت انواع ویزای مهاجرت به ایالات متحده آمریکا می باشد: 

پیشنهاد مطالعه  فرم درخواست وکیل

گردآورنده :  موسسه حقوقی سروش نافع دادمان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره کلیک کنید
اسکرول به بالا