هر آنچه درباره انواع خدمات بهترین موسسه حقوقی و تفاوت آن با دفتر وکالت باید بدانیم!!!

انواع خدمات بهترین موسسه حقوقی

احتمالا بسیاری از دوستان و همراهان عزیز در راستای یافتن منزلگاهی برای رفع نیازهای حقوقی خود به واژه بهترین موسسه حقوقی برخورد کرده و متعاقباً این سوال به ذهنشان متبادر می گردد که خدمات و وظایف موسسات حقوقی چیست؟ در راستای پاسخ به این پرسش بر آنیم که در این نوشتار نحوه شکل گیری و کارکرد موسسات حقوقی و مراحل و شرایط ثبت یک موسسه حقوقی معتبر و همچنین تفاوت موسسات حقوقی را با دفتر وکالت مورد بررسی قرار دهیم.

بهترین موسسه حقوقی در چه زمینه‌هایی خدمات ارائه میدهد؟

یک موسسه حقوقی معتبر ارائه دهنده خدمات حقوقی به صورت تخصصی با گروهی از وکلای دادگستری است. یکی از اصلی ترین خدمات موسسات حقوقی، مشاوره حقوقی می باشد. این موسسات با چندین وکیل متخصص در زمینه دعاوی خانواده، ملکی، ثبتی، چک، تجارت، قراردادها، تجارت الکترونیکی، قراردادهای استارتاپ ها و سرمایه گذاری جسورانه، ثبت برند و دعاوی مالکیت فکری علامت تجاری و نام تجاری فعالیت دارند.

انواع مهمترین خدمات موسسات حقوقی عبارتند از:

۱- طلاق (اطلاع از روند طلاق، مدارک، هزینه، زمان و آخرین قوانین مربوط به طلاق)
۲- نفقه (درباره نفقه و حقوق مرتبط با آن بیشتر بدانید)
۳- مهریه (مهریه حق زن است، چگونگی وصول آن را بدانید)
۴- فسخ نکاح (قوانین و مقررات درخ صوص فسخ نکاح)
۵- طلاق توافقی (می توان در زمان کوتاه نیز طلاق گرفت. طلاق توافقی بهترین راه حل)
۶- ملاقات فرزند (پس از طلاق حق ملاقات فرزند و چگونگی آن)
۷- فرزند خواندگی ( از فرزند خواندگی و شرایط آن می دانید؟ )
۸- استرداد جهیزیه (اغلب هنگام طلاق پیگیر دریافت جهیزیه خود هستند)
۹- الزام به تمکین (از قوانین و مقررات الزام به تمکین چه می دانید؟)
۱۰- حضانت فرزندان
۱۱- اجرت المثل
۱۲- طلاق خلع و مبارات
۱۳- شروط ضمن عقد ازدواج
۱۴- وصول مطالبات :

در روابط تجاری میان افراد، امروزه بده و بستان های زیادی اتفاق می افتد. برخی از این روابط مالی توسط قراردادهای کتبی مدیریت می گردند و برخی از آنها تنها به صورت شفاهی و بر اساس شناخت قبلی و اعتبار افراد و … می شوند.
بعضی از فعالان تجاری به منظور تسویه بدهی خود اسناد تجاری همچون چک، سفته یا رسید عادی صادر می کنند و تحویل طلبکار می دهند. در مورد استثنایی تعدادی از این اسناد با عدم پرداخت مواجه می گردند و اینجاست که بحث وصول مطالبات مطرح می گردد.
وکیل چک، وکیل سفته و وکیلی که به وصول کردن بدهی های پرداخت نشده تخصص و تبحّر دارد در اصطلاح وکیل وصول مطالبات نام دارد.

۱۵- مشاوره کیفری :

شکایت از شخصی که مرتکب تخلفی شده و عمل او طبق قانون جرم تلقی می شود و قاضی برای آن مجازات تعیین کرده شکایت “کیفری” نامیده می‌شود.
نوشتن شکوائیه کیفری شیوه خاصی ندارد و مانند دعاوی حقوقی نیاز به فرم خاصی ندارد، اما خوب است شکایتنامه منظم و مرتب از حیث جمله بندی وخوانا باشد و بهتر است که توسط وکیل تنظیم شود. برای مثال در پرونده های کیفری مانند قتل و بسیاری پرونده های کیفری دیگر که در بطن شکایات کیفری نیز وکلا در موضوعات کیفری مخصوصی تخصص دارند.

نکته مهم :

فایده تخصصی شدن اینکه از اطاله ی دادرسی جلوگیری می شود و به مسائل کم ارتباط با دعوی پرداخته نخواهد شد و بسیار سریع منجر به صدور رأی می شود و برای موکل نیز از جهت اینکه کامل به حقوق خود می رسد سودمند خواهد بود.
برای مثال در پرونده قتل برای وکیلی که تا به حال با این موضوع کار نکرده باشد و برای اولین بار با این موضوع مواجه گردد یافتن راهکار های قانونی برای برائت موکل کمی سخت خواهد بود. برای مثال در قتل عمد باید به دنبال اثبات فقدان قصد و زوال عنصر معنوی بود و حکم جنون گرفت یا اینکه اشتباه یا اکراه و اجبار متهم را به اثبات رساند و تماما تنها وکیلی می تواند این اقدامات را انجام دهد که سابقه و تجربه خوبی در این زمینه داشته باشد.

بخشی دیگر از خدمات جانبی بهترین موسسه حقوقی :

۱- انجام امور مطالعاتی وپژوهشی حقوقی در کلیه زمینه های حقوقی
۲- تهیه و تنظیم کلیه قراردادهای داخلی و بین المللی
۳- تهیه چک لیست انواع قراردادهای داخلی و بین المللی
۴- تهیه و تنظیم انواع اسناد تعهدآور از قبیل وصیت نامه ، تقسیم نامه و ترکه نامه
۵- تنظیم و ارسال اظهارنامه رسمی جهت ایفای تعهدات و پرداخت دیون
۶- تهیه و تنظیم انواع مختلف مکاتبات قراردادهای پیمانکاری متناسب با قوانین و مقررات
۷- ارائه مشاوره در مراحل مختلف انعقاد قرارداد شامل مراحل : مذاکره ، انعقاد
۸- قرارداد ، اخذتضامین قراردادی ، ایفای تعهدات قراردادی ، فسخ قرارداد و طرح دعوا در مراجع داوری و دادگستری
۹- پاسخگویی به سئوالات حقوقی از طریق تلفن ، ایمیل و نامه
۱۰- انجام کلیه امورثبتی در اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری
۱۱- اخذ کارت بازرگانی جهت اشخاص حقیقی و حقوقی
۱۲- ثبت علائم تجاری در اداره کل مالکیت صنعتی

بهترین موسسه حقوقی یا دفتر وکالت؟

موسسه حقوقی یا دفتر وکالت؟

افرادی که به دنبال وکیل پایه یک دادگستری می‌گردند، عبارت موسسات حقوقی زیاد به گوششان خورده است. در کنار دفاتر وکالت، دفاتر موسسات حقوقی و داوری نیز در سال‌های اخیر با‌هدف سهولت در ارائه خدمات حقوقی به مردم ایجاد شده‌اند. ممکن است این سوال به ذهنتان خطور کند که کدام یک را برای رسیدن به بهترین نتیجه انتخاب کنید؟در ادامه برخی مزایای موسسات حقوقی بر دفتر وکالت را بیان می کنیم:

بهترین موسسه حقوقی در صورتی که به نحو صحیح و طبق آئین نامه کانون وکلای دادگستری تاسیس گردند از تعداد زیادی وکلاء تشکیل می شوند که هر کدام به صورت تخصصی در یک زمینه مشخص فعالیت می نمایند و این به نفع موکل می باشد چرا که در هر زمینه دو یا چند وکیل متخصص به ایشان مشاوره داده و نسبت به طرح دعوی و یا دفاع از دعاوی مطروحه علیه وی همفکری و مشورت نموده و بهترین راهکار را برای ایشان در نظر میگیرند .

هنگام اخذ وکالیت از موکل ، موکل با موسسه حقوقی قرار داد منعقد می نماید و وکالت را دو نفر از وکلاء به عهده میگیرند و با قرار دادن حق توکیل به غیر که در مواقع ضروری ، نسبت به پیگیری موضوع در اسرع وقت اقدام گردد ، ایجاد موسسات حقوقی باعث جذت وکلای جوان که تخصص لازم و کافی را در زمینه های مختلف داشته باشند می شود و سبب گرایش وکلاء به کار جمعی و گروهی می گردد چرا که نتیجه ی بهتری از این جهت حاصل می شود .

مزایای موسسه حقوقی نسبت به دفتر وکالت
  • حضور جمع کثیری از وکلای برجسته و متخصص و امکان استفاده از نظرات جمعی
  • پیگیری مکانیزه دقیق پرونده‌ها و اطلاع رسانی به موقع و صحیح به موکلین
  • پاسخگویی به موکلین توسط مشاورین مستقر در موسسات حقوقی از ساعت ۸ صبح لغایت ۵ عصر
  • در دسترس بودن تجربه و تخصص تیمی بزرگ، بجای یک شخص
  • سیستم مدیریتی قوی ناظر بر عملکرد وکیل
  • موظف بودن وکلا به ارائه گزارش کار به سازمان

پیشنهاد مطالعه  دستگاه های اجرایی

۴ مزیت مهم بهترین موسسه حقوقی معتبر

امروز مردم عزیز در مراجعات خود مسائل مختلفی را مورد سنجش و قیاس قرار می‌دهند. یکی از موارد بسیار حائز اهمیت مزایا و برتری هایی مرکز مورد مراجعه نسبت به سایر مراکز است. به طور جزئی تر در مورد بحث ما عزیزان بسیار مشتاق هستند تا تفاوت و مزایای موسسات حقوقی نسبت به سایر نهادهای حقوقی و قضایی را بدانند.

به طور واضح از عزیزان مراجعه کننده اغلب به دنبال یافتن مزایای بهترین موسسه حقوقی نسبت به دفاتر وکالت هستند. در این راستا باید بدانیم که در قیاس دو مورد هر یک از طرفین دارای کاستی‌ها و برتری های منحصر به فرد خود است که البته قصد ما از قیاس شناخت مورد عرضه و مراجعه به آن می باشد. در مورد مزایای موسسات حقوقی نسبت به سایر نهادها و دفاتر وکالت ای موارد متنوعی را می توان بیان کرد که در این مجال کوتاه به بیان برخی از این موارد خواهیم پرداخت.

۱- ارائه خدمات قضایی به صورت طبقه‌بندی شده و تخصصی:

از مهمترین مزایای یک موسسه حقوقی معتبر مثل موسسه حقوقی سروش نافع دادمان انجام امور مختلف وکالتی و حقوقی به طور کاملاً تخصصی می باشد. بدین توضیح که از آنجایی که بستر فعالیت های حقوقی بسیار گسترده بوده و تقریباً شامل تمامی زوایای فعالیت ها و امور اجتماعی افراد در تقابل با جامعه و یکدیگر می‌باشد، بسیار دور از ذهن او غیر قابل تصور است که بتوان حقوقدان و وکیلی را یافت که بر تمامی امور جوان به قانون تسلط و اشراف کافی را داشته باشد.

به طور کلی بهترین موسسه حقوقی با الگوبرداری از نمونه بین المللی یعنی نهاد law frim به تفکیک توانمندی‌های وکلای مختلف در امور وکالتی در جهت دسترسی به بالاترین سطح کارآمدی می پردازد تا بدین وسیله کسب رضایت موکلین محترم را برای خود تضمین کند. در حالی که اکثر دفاتر وکالتی فاقد چنین وضعیتی می‌باشند زیرا دفتر وکالت متعلق به یک وکیل است و پر واضح است که یک وکیل تنها نمی تواند توانایی و تبحر کافی در انجام تمامی امور وکالت را داشته باشد.

پس اگر مراجع این پرونده خارج از تخصص وکیل موردنظر را به او ارائه دهند در اصل خود را از تخصص‌گرایی که یکی از مزایای موسسه حقوقی است محروم ساختند.

۲- طرح موجود در دپارتمان های تخصصی و بررسی پرونده به طور گروهی و مشورتی:

از دیگر مزایای یک موسسه حقوقی معتبر انجام کار گروهی و دریافت مشورت معتبر از خبرگان مورد موضوع پرونده است. از این رو باید توجه داشت که بر خلاف دفاتر وکالت یک موسسه حقوقی تنها از وکیل تشکیل نشده بلکه حضور فعال و پر رنگ بزرگان قانون این کشور از جمله اساتید برجسته حقوق، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های معتبر، کارشناسان رسمی دادگستری در امور مختلف، قضات بازنشسته و… بسیار به چشم می خورد.

مسلم است در چنین فضای علمی و تخصصی احتمال حصول نتیجه مورد نظر و انجام داده زمینی مورد وکالت برای شما عزیزان بسیار بیشتر و قابل دسترس تر خواهد بود. مشخص است یافتن چنین فضایی خارج از عهده کاری یک موسسه بسیار بعید و دور از ذهن می باشد.

۳- ارائه آموزش مستمر به کار حرفه‌ای مجموعه:

این مورد از مزایای بهترین موسسه حقوقی در توانمندی موسسات حقوقی در سالیان مختلف بسیار مورد توجه است زیرا موسسه حقوقی صاحب اندیشه ضمن آموزش مستمر کادر حرفه ای خود با برگزاری آزمون‌های تخصصی و سمینارها و کارگاه های علمی به ارزیابی مستمر اعضای فعال خود می پردازد و از این رهگذر می‌تواند از تضمین پرونده شما اطمینان حاصل کند.

گفتنی است این مجموعه در صورتی که عضوی از اعضای خود را فاقد کارایی و بازدهی علمی مناسب تشخیص داده بدون کوچکترین مسامحه ای با این عضو موردنظر قطع همکاری کرده و بدین طریق از وارد شدن آسیب های احتمالی به واسطه عدم توانمندی لازم از طرف وکیل مذکور به شما مراجعین محترم جلوگیری می کند.
حال آنکه بسیار دیده شده عزیزانی در دفاتر وکالتی خود نه‌تنها حاضر به حضور در چالش های جدید علمی نیستند بلکه خود را ملزم به مطالعه مستمر و به روز حقوقی هم نمیدانند!

۴- امکان ارائه خدمات وکالتی توسط چند وکیل به طور همزمان:

دیگر مورد مزایای بهترین موسسه حقوقی گستردگی فعالیت های این مجموعه هاست از آنجایی که تعداد وکلای زیادی در موسسه حقوقی فعالیت دارند می توان همزمان از چند وکیل خبره با توانایی های متفاوت بر روی یک پرونده بهره برد. در ضمن حضور وکلا در هنگام انجام مشاوره های اولیه و نظارت کامل بر روی عملکرد مشاوران و متخصص از دیگر مزایای موسسه حقوقی میباشد که اغلب منجر به بهبود عملکرد و خروجی پرونده‌ها در موسسات حقوقی معتبر می شود. توجه بفرمایید که موسسه حقوقی صاحب اندیشه با رعایت تمامی مزایای اخیرالذکر و با نظارت مستمر ریاست حقوقدان خود تضمین فرآیند وکالت شما را تامین می کند.

معتبرترین موسسه حقوقی در کرج

پیدا کردن معتبرترین و بهترین موسسه حقوقی

متاسفانه در جامعه امروزی اعتبار امری کمیاب شده. از طرفی اعتبار و نام خود در انجام امور وکالتی و حقوقی امری بسیار مهم و تاثیرگذار می‌باشد. اعتبار سنجی موسسات حقوقی توسط مردم عزیز یکی از ملزومات انتخاب صحیح در یافتن موسسه حقوقی مطمئن و عادل میباشد؛ اما یافتن معتبرترین موسسه حقوقی از چه طریق امکان دارد؟ اعتبارسنجی موسسات حقوقی توسط چه ارگانی انجام می شود؟ المان های سنجش اعتبار در یک موسسه حقوقی چیست؟

امروزه ورود افراد سودجو به حوزه وکالت تاحدودی شأن و منزلت و جایگاه وکالت را متزلزل کرده و مقداری از اعتماد و اطمینان مراجعین را از بین برده است. از این رو مراجعان در انتخاب مرجع مناسب و یافتن معتبر ترین و بهترین موسسه حقوقی بسیار دقیق و حساس شدند. بدیهی است و حصول اطمینان و اعتماد به یک نهاد و مجموعه بدون انجام تحقیقات و مطالعات غیر ممکن است اما سوال اینجاست که ما در مسیر دستیابی به معتبر ترین موسسه حقوقی در تحقیقات و مطالعات خود باید دنبال چه شاخص هایی بوده و چه اموری را ملاک عمل قرار دهیم؟

از مهمترین ارکان یک موسسه حقوقی معتبر اعضای فعال آن مجموعه هستند: بدین توضیح که در انتخاب بهترین موسسه حقوقی باید تمامی اعضای آن مجموعه را مد نظر قرار داد. منظور از تمامی اعضا وکلا، کارمندان، مشاوران، مدیران و ریاست مجموعه است.
وکلای مجموعه باید تمامی مدارک مورد نیاز وکالت از جمله دانشنامه معتبر، پروانه وکالت از کانون وکلا یا مرکز مشاوران قوه قضاییه و… را داشته باشند. علاوه بر این ترکیب وکلای مجموعه باید به طوری انتخاب و چیده شده باشد که تلفیقی دقیق از وکلای جوان و وکلای با تجربه باشد؛ زیرا هر کدام از این دو دسته نقاط قوت و ضعف مخصوص خود را دارند.
اصولاً ترکیب انگیزه، پشتکار و پیگیری وکیل جوان با تجربه ظرافت نظر و تیزبینی وکلای با تجربه منتج به بهترین دستاورد ها در پرونده‌های حقوقی خواهد شد.

یکی دیگر از مهمترین امور در انتخاب معتبرترین و بهترین موسسه حقوقی بررسی روند و پیروزی در پرونده های گذشته موسسه حقوقی است: توجه داشته باشید که زمان این پرونده‌ها نباید مربوط به مدت زمان خیلی قبل باشد زیرا ممکن است موسسه حقوقی مورد نظر طی مدت مذکور توانایی و بازدهی خود را از دست داده باشد. در این راستا باید دقت کرد که پرونده های منجر به پیروزی باید هم موضوع با پرونده شما باشد زیرا دیده شده که یک موسسه حقوقی تنها در یک شاخه (مثلا طلاق توافقی) موفق عمل کرده اما در پرونده های ملکی بسیار ضعیف عمل می کند.

در انتخاب معتبرترین موسسه حقوقی هرگز نباید از بررسی مشاوران آن موسسه چشم پوشی کرد: زیرا متاسفانه اکثر موسسات از کارآموزان عزیز و یا دانشجویان گرامی که به اذن فاقد تبحر و توانایی کافی در امور تخصصی هستند استفاده کرده و از این رهگذر باعث بروز مشکلات متعدد برای مراجعان و موکلین می شوند چرا که موکل که بر اساس مشاوره اولیه (چه مشاوره حضوری، چه مشاوره تلفنی و چه مشاوره آنلاین) (چه مشاوره پولی و چه مشاوره رایگان) آینده و روند پرونده خویش را در ذهن ترسیم کرده و بر اساس آن برنامه ریزی می کند. حال آنکه با ارائه مشاوره غیرتخصصی در طول مسیر پرونده بروز مشکلات و اختلافات فراوان را باید متصور بود.

آخرین و مهم ترین نکته در مورد انتخاب معتبرترین و بهترین موسسه حقوقی مدیران، موسسان و در نهایت ریاست موسسه حقوقی است که با خوش نامی و اعتبار خود به مجموعه نیز اعتبار کافی را بخشیده و باعث اطمینان خاطر همراهان و مراجعین محترم می شوند: مدیران و روسای موسسه حقوقی تماماً باید حقوقدان و اهل فن وکالت باشند. اصولاً دیده شده موسساتی که تحت هدایت و ریاست دکترین حقوقی و اساتید دانشگاه‌ها و اعضای فعال و با تجربه جامعه حقوقی هستند بهترین نتایج را برای موکلین خود به ارمغان می آورند. پرواضح است که موسسه حقوقی صاحب اندیشه با جمع آوری قوی‌ترین تیم ممکن در تمامی ارکان و قسمتها به تلاش روز افزون برای دستیابی به عنوان معتبرترین موسسه حقوقی از نظر مخاطبان و مراجعین که مهم‌ترین مرجع تشخیص هستند همت می گمارد.

شرایط و ضوابط برای تاسیس و ثبت موسسات حقوقی

شرایط و ضوابط برای تاسیس موسسات حقوقی

موسسات حقوقی زیر مجموعه ی موسسات غیر تجاری می باشند. ماده یک آیین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و موسسات غیرتجاری، موسسه غیرتجاری را چنین تعریف نموده است: مقصود از تشکیلات و موسسات غیر تجاری کلیه تشکیلات و موسساتی است که برای مقاصد غیر تجاری از قبیل امور علمی یا امور خیریه و امثال آن تشکیل می شود اعم از آنکه موسسین و تشکیل دهندگان قصد انتفاع داشته یا نداشته باشند

بنابراین، ارائه خدمات علمی و آموزشی و خدمات شهری و ارائه کمک های انسانی در قالب شخصیت حقوقی متصور بوده و از این جهت موسسات غیرتجاری به دو قسمت تقسیم می شوند:

الف: موسساتی که مقصود از تشکیل آن ها جلب منافع و تقسیم آن بین اعضای خود نباشد: این گونه موسسات اصطلاحاَ موسسات غیر انتفاعی نامیده می شود. کلیه فعالیت های اجتماعی از قبیل انجمن های اسلامی و تخصصی و علمی خاص و احزاب و دستجات سیاسی و موسسات خیریه و صندوق های قرض الحسنه در قالب این گونه موسسات متصور می باشد و موسسین آن هنگامی که درخواست ثبت می نمایند، توسط اداره ثبت شرکت ها، مراتب از اداره کل اطلاعات نیروی انتظامی استعلام می شود و پس از وصول پاسخ مثبت، نسبت به ثبت اقدام می گردد.

ب: موسساتی که مقصود از تشکیل آن ممکن است جلب منافع مادی و تقسیم منافع مزبور بین اعضای خود یا غیر باشد: این گونه موسسات، موسسات غیر تجاری نامیده می شوند؛ بنابراین، فعالیت هایی از قبیل آموزشگاه های علمی و فنی و کلاس های زبان و مدارس غیر انتفاعی و موسسات گازرسانی یا ارائه خدمات شهری مانند نظافت و فضای سبز و موارد دیگر در زمینه های فوق در قالب موسسات غیر  تجارتی متصور می باشد و موسسین باید پس از به ثبت رساندن موسسه نسبت به اخذ مجوز فعالیت اقدام نمایند.

پیشنهاد مطالعه  آشنایی با ارکان و سازمان های تابعه قوه قضاییه

نظر مراجع قانونگذار در مورد تاسیس بهترین موسسه حقوقی چیست؟

پس از نظر ثبتی باید توجه داشت که یک موسسه حقوقی فعالیت های بسیار وسیع تری از یک دفتر وکالت خواهد داشت. فعالیت های از قبیل نشر مقالات و کتب، برگزاری سمینار های علمی مختلف، انجام امور داوری، دعاوی بین‌المللی، شرکت در نمایشگاه ها و سمینارهای علمی و… در کنار انجام مشاوره حقوقی و امور وکالتی تنها مواردی از فعالیت های گسترده یک موسسه حقوقی خواهد بود. فعالیت هایی که علاوه بر حل و فصل مشکلات حقوقی مردم عزیز به ارتقاء سطح کیفی توانمندی و سطح علمی جامعه حقوقی و وکلا نیز کمک بسزایی می کند. از نظر مراجع قضایی، قانونگذار و حکومت، بهترین موسسه حقوقی چیست و چه جایگاهی دارد؟

از مهمترین مراجع برای صدور جواز در امور صنفی وزارت دارایی و امور اقتصادی است: از نظر این وزارتخانه و هیئت زیر نظر آن پاسخ به سوال موسسه حقوقی چیست؟ عبارت موسسه غیر تجاری که برای فعالیت خود نیازمند به ثبت در سازمان ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری می‌باشد، است. همچنین عالی‌ترین دستگاه قضایی حکومتی یعنی دیوان عدالت در پاسخ به طرح برخی ابهامات در رای ۸۰/۴۳۲ خود مورخ ۹۷/۱۲/۱۵ این چنین بیان می دارد که ثبت و تاسیس موسسات حقوقی نیازی به کسب اجازه از کانونهای وکلا ندارد و ثبت این موسسات به عهده مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری می باشد و در راستای همین پرسش که بیان می‌دارد موسسه حقوقی چیست؟ پاسخ می دهد که فعالیت های موسسه حقوقی بسیار متنوع بوده و ملازمه ای با عمل و کانت ندارد.

به طور کلی از نظر ما بهتر است به سوال بهترین موسسه حقوقی چیست این طور پاسخ داده شود که موسسه حقوقی، موسسه غیر تجاری می باشد که تمامی اعضای هیئت مدیره آن باید کاملاً به امور حقوقی و قانونی اشراف داشته و مدارک مورد نیاز فعالیت در این رشته کاری را اخذ نمایند. موسسه حقوقی، شخصیت حقوقی با تابعیت کاملاً ایرانی می باشد و حداقل با دو نفر عضو هیئت مدیره تشکیل می شود.

زمینه های متنوع فعالیت موسسه حقوقی تمامی امور مربوط به بستر گسترده قانون است اموری از قبیل آموزش، انتشارات، تألیف کتب، خبرگزاری حقوقی، آموزش های همگانی، تنظیم قراردادها، ارائه مشاوره حقوقی در تمامی زمینه ها، کارشناسی حقوقی امور مختلف، ارائه مشاوره حقوقی قبل از ازدواج، انجام داوری بین طرفین، مداخله در زمینه های بین المللی، انجام دفاع از موکلین و….

مسلم است انجام امور این چنین گسترده تنها با چند سال تحصیل در یک زمین های ثابت در دانشگاه میسر نخواهد بود. تبحر و توانمندی مورد نیاز برای اداره و مدیریت یک موسسه حقوقی با اندوخته تجربیات چندین ساله و انجام تحصیلات عالی حقوقی قابل تصور است. از این رو از تمامی دوستان خواست می شود در هنگام انتخاب و مراجعه به موسسات حقوقی با دقت فراوان و بررسی سوابق و پرونده‌های گذشته موسسه پرداخته و اعضای هیئت رئیسه و کارکنان موسسه را از حیث مدارک و تحصیلات و تجربیات به خوبی مورد نقد و بررسی قرار دهند.

شرایط اعضای یک موسسه حقوقی معتبر

بهترین موسسه حقوقی شخصیتی است حقوقی که منحصراَ توسط سه یا چند وکیل دادگستری تحت هر نام و عنوان به منظور انجام وکالت و مشاوره و بطور کلی امور حقوقی، طبق مقررات قانونی ثبت و آیین نامه ی مذکور ثبت و اداره می شود؛ بنابراین، اعضاء موسسه باید همواره دارای شرایط ذیل باشند:

  • تمدید مستمر پروانه وکالت
  • نداشتن سابقه محکومیت کیفری و محکومیت انتظامی از درجه ۴ به بالا
  • عدم اشتهار به فساد و اعمال منافی با شغل و شئونات وکالت
  • نداشتن دفتر وکالت و عضویت در موسسات مشابه دیگر

چنانچه هر یکی از اعضا موسسه یکی از شرایط مندرج در این ماده را فاقد گردد از عضویت محروم و منعزل خواهد شد. در صورتیکه با خروج عضو منعزل تعداد اعضا از حد نصاب مقرر کمتر شود اعضا با باقیمانده موسسه مکلفند ظرف مدت سی روز ضمن اعلام مراتب محرومیت عضو به کانون نسبت به جایگزینی عضو جدید واجد شرایط با نظارت و تایید کانون وکلا اقدام نمایند.

شرایط برای ثبت بهترین موسسه حقوقی عبارت است از:
  • ثبت مؤسسات حقوقی موکول به ارایه پروانه ی تاسیس از قوه قضاییه برای مدتی که در پروانه تعیین شده است خواهد بود و تمدید ثبت تابع تمدید پروانه می باشد.
  • حداقل تعداد اعضاء جهت ثبت موسسه حقوقی ۲ نفر می باشد.
  • نوع سرمایه موسسه نیز نقدی است که حداقل سرمایه می بایست ۱.۰۰۰.۰۰۰ ریال باشد.
  • در موسسه ی حقوقی حداقل یک نفر از وکلای موسس باید دارای بیش از ده سال سابقه وکالت دادگستری باشند.
  • تابعیت موسسه ایرانی است و با هیچ اکثریتی قابل تغییر نمی باشد.
  • موسسه حقوقی باید دارای اساسنامه ای باشد که پس از تایید و ثبت در دفتر کانون وکلای دادگستری در اداره ی ثبت شرکت ها به ثبت برسد.
  • در اساسنامه باید نام موسسه حقوقی و اعضا موسس و مشخصات کامل و اقامتگاه قانونی آنان قید گردد و هر تغییری که در اساسنامه و ارکان موسسه داده می شود باید مورد تایید کانون قرار گرفته و در دفتر کانون ثبت و نسخه تایید شده توسط متقاضی جهت ثبت و انتشار به اداره ثبت شرکت ها ارسال شود.
  • موسسه مکلف است ظرف مدت یک ماه از تاریخ انتشار آگهی یک نسخه از آن را به کانون وکلا تسلیم نماید.
  • موسسه می تواند از همکاری تعداد مورد نیاز وکیل دادگستری مقیم همان حوزه به عنوان عضو همکار استفاده نماید. بدیهی است اسامی کلیه وکلای همکار با تصویب مجمع عمومی شرکا و پس از تایید کانون وکلای دادگستری برابر مدلول ماده ۳ به اداره ثبت شرکت ها اعلام و مراتب در روزنامه رسمی آگهی خواهد شد.
موضوع موسسه حقوقی:
  • اساساَ در بند ۲ اساسنامه موضوع این نوع موسسات عبارت «مشاوره حقوقی و انجام امور مربوط به وکالت از طریق وکلای معتبر دادگستری» قید می شود که همین عبارت، کلیه امور حقوقی را شامل می شود.
نام موسسه حقوقی:
  • در ابتدای نام انتخاب شده می بایست کلمه موسسه قید شود.
  • استفاده از کلماتی مانند حقوقی شرحی بر موضوع فعالیت محسوب می شود و در بررسی نام یا نام های درخواستی به منظور رعایت عدم سابقه و تشابه جزئی از نام محسوب نمی شود.
  • نام های انتخابی می بایست دارای معنی باشد و حدالمقدور معنی نام شرکت با حوزه فعالیت آن متناسب باشد.
  • اسمی که به عنوان اسم بهترین موسسه حقوقی معرفی می کنید می بایست حداقل دارای ۳ سیلاب باشد.
  • اسم خاص باشد. (اسم خاص کلمه ای است که می تواند مستقیماَ نهاد جمله باشد و برای دلالت بر شخص، شییء یا مفهومی به کار می رود).
  • لاتین نباشد.
  • واژه ی بیگانه نباشد و فارسی باشد.
  • نام انتخاب شده می بایست مطابق با فرهنگ اسلامی باشد.
مدارک لازم جهت ثبت بهترین موسسه حقوقی
  • تکمیل تقاضانامه مؤسسات حقوقی. (۲ نسخه)
  • تکمیل اساسنامه مؤسسات حقوقی. (۲ نسخه)
  • کپی مدارک شناسایی (کارت ملی و شناسنامه) برابر با اصل کلیه ی اعضاء هیأت مدیره و شرکا در دفاتر اسناد رسمی.
  • کپی مدارک شناسایی برابر با اصل شده نماینده شخص حقوقی.
  • ارایه کپی آخرین روزنامه رسمی مشخص حقوقی و نامه معرفی نماینده در صورتیکه اعضاء هیأت مدیره از اشخاص حقوقی باشند.
  • داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی حقوقی یکی از اعضای هیأت مدیره ی شرکت.
  • اصل وکالتنامه یا قیم نامه یا کپی برابر با اصل شده آن در صورت داشتن وکیل یا قیم.

اعتبارسنجی اعتبارسنجی موسسات حقوقی

طبق قوانین دادگستری و ثبتی ایران افرادی که توانایی و تسلط آنان بر دانش حقوق اثبات شده باشد توانایی ثبت موسسات حقوقی را خواهند داشت. در این راستا افراد متخصص با ارائه مدارک تایید شده به ثبت موسسه ی حقوقی مباردت می کنند.
در حالیکه ریاست اکثر موسسات حقوقی وکلای با سابقه یا قضات بازنشسته و یا اعضای هیئت علمی دانشگاه ها واز اساتید علم حقوقی می باشند. متاسفانه برخی افراد سودبر با استفاده از مدارک دیگران یا جعل مدرک خود را رییس موسسه ی حقوقی معرفی کرده و با انجام اعمال دون شان وکالت اقدام به عوام فریبی کرده و جایگاه این منزلگاه احقاق حق را متزلزل کرده و دیدگاه مردم عزیز را مخدوش می سازند.

فعالیت موسسه ی حقوقی کاملا مطابق با عرف چندین و چند ساله و زیر سایه ی قانون بوده و هست. همچنین این موسسات مورد تایید ۱۰۰% حکومت و مقامات قضایی که در راس آن ریاست قوه قضاییه است می باشد و ایشان اخیرا بارها و بارها بر نقطه نظم خود در مورد مقام موسسات حقوقی تاکید کردند.

موسسه ی حقوقی نهادی رسمی و ثبت شده متشکل از چندین حقوقدان از جمله بازنشسته، وکلای دادگستری، اساتید دانشگاه، کارشناسان رسمی دادگستری، مشاوران زبده حقوقی و… می باشد. باتوجه به تعدد وکلای متخصص در زمینه های مختلف موسسه حقوقی می تواند به شکل بهتری پرونده های متفاوت را پوشش دهد و در هر مورد وکیل متخصص در آن مشغول هستند می باشد.

با توجه به گسترش روز افزون علم حقوق و بسیط شدن موضوعات پرونده های قضایی تصور اینکه یک وکیل درتمامی زمینه ها تخصص و تجربه ی کافی را دارا باشد کاملا مردود است. همچنین استفاده از نظر کارشناسان رسمی دادگستری، استفاده از مشاوران، تعدد پرونده ها، هم فکری حقوقدانان، استفاده از مشورت قضات بازنشسته و…. دیگر برتری های موسسه ی حقوقی نسبت به دفاتر وکالت است که می تواند به طور قطعی موکل را به اهداف مد نظر در پرونده نزدیک و نزدیک تر کند.

در عین حال موکلین عزیز باید توجه داشته باشند در هنگام مراجعه به موسسات حقوقی از ثبتی و رسمی بودن موسسه اطمینان حاصل کنند. علاوه بر درخواست اساسنامه و شماره ی ثبتی موسسه از رییس موسسه مدارک علمی و تحصیل او را نیز طلب کنند.

موسسه ی حقوقی سروش نافع دادمان (شعبه مرکزی کرج) یکی از معتبرترین و بهترین موسسه های حقوقی، داوری، بین المللی بوده که نه تنها برای رضایت خاطر موکلین عزیز تمامی اسناد موسسه و کارکنان را ارائه می دهد بلکه انجام وکالت پرونده های مختلف شما را به طور ۱۰۰% تضمین می کند.برای درخواست مشاوره با وکلا و مشاورین ما روی لینک زیر کلیک کنید:

پیشنهاد مطالعه  درخواست مشاوره

عوامل تشکیل دهنده موسسات حقوقی

بهترین موسسه حقوقی در ایران زمانی معتبر شناخته میشود که در اداره ثبت شرکت ها به ثبت برسد هم چنین در ایران و براساس قانون موسسه حقوقی به عنوان یک موسسه غیرتجاری زمانی تشکیل شده محسوب می گردد که تمام سرمایه نقدی تأدیه و سهم الشرکه غیرنقدی نیز تقویم و تسلیم شده باشد. شرکاء نسبت به قیمتی که در حین تشکیل موسسه برای سهم الشرکه ‌های غیر نقدی معین شده در مقابل اشخاص ثالث مسئولیت تضامنی ‌دارند.
عوامل و عناصر تشکیل دهنده موسسات حقوقی شامل دو بخش کلی میشوند:

الف) اعضای موسسه حقوقی
ب) سایر بخش های مرتبط با موسسه حقوقی

که در ادامه به بررسی هر کدام به صورت کامل می پردازیم.

الف) اعضای موسسه حقوقی

اعضای تشکیل دهنده موسسات حقوقی شامل دو بخش میشوند:

۱ . بخش حقوقی
۲ . بخش اجرایی

۱ . بخش حقوقی

موسسات حقوقی بسته به ابعاد و حجم کاری خود به نیروی انسانی متنوعی نیاز پیدا می کنند . به عنوان مثال یک موسسه میتواند از یک وکیل و دستیار و منشی تشکیل شود و موسسه دیگری میتواند شامل همه ی بخش هایی باشد که در ادامه به آنها اشاره  می شود.

شرکای موسسه حقوقی

شرکا (Partners) که معمولا موسسان موسسه حقوقی نیز هم هستند تحت عنوان هیأت مدیره شناخته میشوند و ریاست موسسه را برعهده دارند. شرکاء  اغلب با تعیین یک نفر از میان خود به عنوان شریک مدیر (Managing Partner) و تفویض اختیارات به وی از طریق شریک مدیر بر امور اجرایی مؤسسه نظارت دارند.

روابط بین شرکا در یک موسسه حقوقی تابع اساسنامه موسسه است. در اساسنامه مهم ترین مسائلی که یک موسسه در جریان اقدامات خود به آنها نیاز پیدا میکند تبیین گردیده است. مثلا در اساسنامه مشخص میشود که موسسه در چه موضوعاتی فعالیت میکند یا اگر برای فعالیت خود یک حوزه انحصاری مدنظر داشته باشد نیز به آن اشاره میشود.
روابط مالی شرکا و نحوه تقسیم سود و زیان، تشریفات انحلال موسسه و صلاحیت ها و اختیارات مدیر حقوقی در اساسنامه به تفصیل مورد اشاره قرار میگیرد. در واقع اساسنامه موسسه حقوقی به عنوان شناسنامه این شخصیت حقوقی محسوب میگردد.

مدیر حقوقی

مدیر حقوقی (Legal Administrator) موسسه مسئولیت اداره کردن کسب و کار را در موسسه به عهده دارد. برخی از مدیران حقوقی در رشته ی حقوق تحصیل کرده اند اما بیشتر آنها در رشته ی مدیریت کسب و کار تحصیل میکنند.

دستمزد مدیر حقوقی موسسه به سابقه، بزرگی موسسه حقوقی و موقعیت جغرافیایی آن بستگی دارد. گاه به مدیر حقوقی، مدیر داخلی (Office Manager) هم گفته میشود که البته این دو با هم تفاوت هایی دارند که مهم ترین تفاوت های آنها عبارت است از :

  • مدیر داخلی زیر نظر مدیرحقوقی فعالیت می کند و نظارتی بر مدیر حقوقی ندارد.
  • مدیر حقوقی تمامی شرکا را دعوت و جلسات هیأت مدیره را ترتیب میدهد اگرچه علی رغم حضور در این جلسات حق رأی ندارد.
  • اختیار استخدام و اخراج کارکنان، افزایش دستمزد آنها با مدیر حقوقی است و مدیر موسسه در این خصوص هیچ اختیاری ندارد.
  • مدیر حقوقی تحت نظارت مستقیم هیأت مدیره یا شریک مدیر است.

حوزه های کاری مدیریتی و نظارتی مدیر حقوقی در یک موسسه حقوقی عبارتند از:

  • نظارت بر بخش مالی
  • نظارت بر منابع انسانی
  • نظارت بر بخش تجهیزات و خدمات فنی و رایانه ای
  • مدیریت بخش فناوری اطلاعات
  • نظارت بر روابط عمومی

وکلا

وکلای (Attorneys) یک موسسه حقوقی دو دسته هستند. وکلای سهام دار که در سود موسسه شریک هستند و وکلای غیر سهام دار که در تأمین سرمایه شرکت نقشی نداشته اند.

گروه اول وکلا به نسبت سرمایه گذاری خود در سود موسسه حقوقی سهیم هستند. گروه دوم اما تابع ترتیبات قراردادی ای هستند که فی مابین آنها و موسسه برقرار میشود.

علاوه بر این تقسیم بندی های دیگری نیز در میان وکلای یک موسسه حقوقی وجود دارد که مهم ترین عامل در آن تخصص، تجربه و سابقه همکاری است. وکلایی که بیشترین قدمت را در موسسه حقوقی برخوردارند به عنوان وکیل ارشد شناخته میشوند و از امتیازات ویژه ای بهره میبرند که به صورت خلاصه میتوان به حق برخورداری از تمام سود و عدم کسر درصدی به عنوان حسن انجام خدمات اشاره کرد.
گروه دیگر که بیشتر وکلای تازه کار هستند از سود کمتری برخوردارند ولی امتیاز ویژه ای که از آن برخوردارند استفاده از اعتبار وکلای ارشد است.

کارآموز وکالت

کارآموز وکالت (Trainee Attorney) دانش آموخته حقوقی محسوب می گردد که تازه پروانه کارآموزی خود را اخذ کرده است و عمدتاً به صورت پاره وقت، ضمن طی دوره کارآموزی وکالت که در ایران هجده ماه است، در موسسه حقوقی به تجربه اندوزی مشغول است و در طی این مدت بیشتر در پرونده هایی که از پیچیدگی کمتری برخوردارند با وکیل سرپرست خود همکاری میکنند.

عمده کارآموزان حقوقی به جای دریافت دستمزدهای ماهیانه پاداشهایی متناسب با میزان کار خود از مدیرحقوقی دریافت میکنند. کارآموزان معمولا به شکل موقت در موسسه کار می کنند هرچند میتوانند بعدا با تغییر شکل همکاری یکی از ارکان موسسه هم باشند.

 مشاورین حقوقی

مشاور حقوقی (Legal Advisor) شخصی است که بعضاً میتواند در برخی از حوزه های حقوقی از وکیل یک مجموعه نیز متخصص تر و تحصیل کرده تر باشد. این شخص حتی ممکن است پروانه وکالت نیز داشته باشد ولی خود اقدام به طرح دعوی یا پیگیری روند دادرسی نکند.

در موسسات حقوقی بزرگ معمولا دپارتمان های تخصصی وجود دارند و در پرونده هایی که از پیچیدگی خاص برخوردارند از خدمات مشاور حقوقی بهره مند میشوند. مشاوران حقوقی میتوانند رابطه استخدامی با یک موسسه حقوقی نداشته باشند و صرفاً در یک پروژه مشارکت کنند.

دسته ی دیگری از مشاوران حقوقی کسانی هستند که به نسبت دستیار وکلا از تجربه و سابقه کار بیشتری برخوردارند ولی هنوز موفق به کسب پروانه وکالت نشده اند. این دسته بیشتر در محل موسسه مستقر هستند و در صورت مراجعه موکلین قبل از ارجاع پرونده به وکلا اقدامات اولیه را انجام میدهند.

دستیار خدمات حقوقی

به دانش آموخته گان حقوقی که دارای تجربه ی کاری بوده و یا آموزش های تخصصی دیده اند و توسط وکلا و موسسات حقوقی استخدام میشوند تا در حوزه ی مسئولیت وکلا به آنها مساعدت و همفکری ارائه کنند دستیار خدمات حقوقی (Paralegal) گفته میشود.

آنها وظایف مختلفی مثل مقدمات تشکیل پرونده، جمع آوری ادله و تهیه پیش نویس لوایح و … را برعهده دارند. آنها به ارائه خدمات حقوقی میپردازند که لازمه ی آن تسلط بر موضوعات و مباحث حقوقی است بی آنکه در ارائه این خدمات مستقیماً با موکلین موسسه در ارتباط باشند. در موسسات حقوقی بزرگ هر وکیل از یک یا تعدادی دستیار حقوقی برخوردار است که موسسه آنها را به عنوان سرمایه برای آینده موسسه آموزش و پرورش میدهد.

۲ . بخش اجرایی

مدیر داخلی

مسئول اولیه در پاسخ گویی به تمامی نیازهای کارکنان یک موسسه حقوقی و همچنین موکلین و مراجعین، مدیر داخلی است. مدیر داخلی مدیریت تخصصی بر کارکنان ندارد و کارکنان در حوزه تخصصی تکلیفی به ارائه پاسخ به آنها ندارند اما به لحاظ اداری واسط میان مدیر حقوقی و کارکنان شناخته میشود.

مدیر داخلی در یک شرکت حقوقی مسئولیت هماهنگی بین بخش ها و ارائه گزارش های لازم در خصوص روند کارها را به مدیر حقوقی دارد. با این وجود بر اساس نیازهای موسسه حوزه کاری یک مدیر داخلی تعیین و تعریف میشود که میتواند شامل تفویض برخی اختیارات از سوی مدیر حقوقی به مدیر داخلی در حوزه های غیرتخصصی باشد.

منشی

منشی (Secretary) به شخصی گفته میشود که عمدتاً اولین مواجهه اشخاص با یک موسسه از طریق آنها صورت میگیرد فلذا تسلط آنها بر این مسئولیت و بهره مندی از رفتار مناسب و حرفه ای کمک شایانی در انجام مطلوب وظیفه به ایشان می نماید.

منشی باید به تلفن ها پاسخ دهد و خوشامدگویی به موکلین و مراجعین را به عهده دارد. منشی تحت نظارت مدیر داخلی کار می کند. هر چند به لحاظ کلی مدیر حقوقی نیز می تواند در خصوص وظایف بر وی نظارت نماید.

مدیر مالی و حسابدار

مهم ترین وظیفه ای که برای این بخش شناخته میشود تبیین روابط مالی موسسه به عنوان یک شخصیت حقوقی مستقل با شرکا، وکلا، موکلین و سایر کارکنان موسسه است. تمهید بهترین و مناسب ترین بیمه برای انواع مسئولیت شرکت حقوقی در قبال کارکنان و موکلین و پرداخت مالیات نیز از وظایف این مدیر مالی (Financial Manager) شناخته میشود.

مدیرمالی موسسه در جلسات هیأت مدیره پیرامون تصمیم گیری برای مسائل و موضوعات مالی دعوت میشود. اینکه مدیر مالی در این نوع جلسات از حق رأی برخوردار باشد یا نه به تصمیم شرکا وابسته است.

مدیر مالی بازوی قدرتمند اجرای ایده های مدیرحقوقی است. او با ارائه مشاوره به مدیر حقوقی نقش مهمی در سیاست های اجرایی یک موسسه دارد.

ب) سایر بخش های مرتبط با موسسه حقوقی
۱ . بخش خدمات فنی، رایانه ای و اجرایی

بسته به نیازهای موسسه میتواند در درون مجموعه مستقر باشد یا به صورت برون سپاری این خدمات را ارائه دهد. هماهنگی لازم این بخش ها توسط مدیر داخلی انجام می شود.

۲ . بخش روابط عمومی و خدمات موکلین

خدمات موکلین شامل حوزه های متعددی میتواند باشد که با توجه به موضوعات کاری موسسه از تنوع و تکثر برخوردار است. این خدمات میتواند مثل ارائه گزارش در خصوص روند پرونده و پاسخ به درخواست های آنها در خصوص بهره گیری از وکیل یا مشاور حقوقی دیگر و حتی موضوعات غیر حقوقی مثل ارسال کارت های تبریک مناسبتی، بسته های گل و شکلات برای موکلین در روزهای تولد یا سال نو و …. باشد. فعالیت بخش روابط عمومی و خدمات موکلین غالباً تحت نظر مدیر داخلی قرار می گیرد.

مؤسسه حقوقی سروش نافع دادمان کرج

مؤسسه حقوقی سروش نافع دادمان (شعبه مرکزی کرج)

امروزه افرادی را که به دنبال وکیل پایه یک دادگستری می گردد عبارت بهترین موسسه حقوقی را به کرات میشنوند. بهترین موسسه حقوقی پدیده ای است که در سالهای اخیر با توجه به حجم بالای پرونده ها و سهولت دسترسی مردم به وکیل پایه یک رواج زیادی پیدا کرده است.

یکی از اصلی ترین مزایای آن نسبت به دفتر وکالت این است که در آن تعداد زیادی وکیل پایه یک دادگستری مشغول به کار هستند و متناسب با توانایی ها و تخصص خود می توانند اقدام به ارائه خدمات مشاوره حقوقی و قبول پرونده نمایند.

استفاده از کلیه خدمات دفتر حقوقی صرفاً با حضور در بهترین موسسه حقوقی و بهره گیری از مشاوره حقوقی حضوری است. در واقع با حضور در بهترین موسسه حقوقی و ارتباط مستقیم با وکیل پایه یک دادگستری، پرونده شما با دقت بیشتری بررسی شده و راه حل های مختلف، پرونده در مشورت با سایر وکلای حاضر در بهترین موسسه حقوقی به شما اعلام می گردد. در کنار این موارد استفاده از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی نیز می تواند پاسخگوی بسیاری از سوالات حقوقی شما باشد.

بهترین موسسه حقوقی مکانی است که پرونده های بسیاری در حوزه های مختلف به آن ارجاع شده و وکلایی که در دفتر حقوقی مشغول به فعالیت هستند، نسبت به سایر وکلا از تجربه بیشتری برخوردارند؛ بنابراین بهتر است برای ارجاع کار خود به بهترین موسسه حقوقی مراجعه نمایید.

موسسه حقوقی سروش نافع دادمان (شعبه مرکزی کرج) یکی از بهترین موسسه های حقوقی است که در سال‌های اخیر به دلیل استفاده از بهترین وکیل ها در حوزه های مختلف و نیز پیگیری دقیق و سریع پرونده‌ها جایگاهی مناسب در میان مردم پیدا کرده است. این موسسه با به کارگیری بهترین و زبده ترین وکلای کشور عزیزمان در امور مختلف حقوقی تلاش دارد تا خدمات حقوقی و امور مربوط به وکالت از قبیل دعاوی خانواده، طلاق توافقی، نفقه و مهریه، دعاوی کیفری، قراردادها و همچنین قراردادهای بین المللی، انحصار وراثت، ثبت پرونده و یا دریافت کد اقتصادی و بازرگانی، امور مربوط به مهاجرت را به بهترین شکل ارائه دهد.

از این رو موسسه حقوقی سروش نافع دادمان (شعبه مرکزی کرج) به تازگی به بسط فعالیت های خود پرداخته است و با گسترش و توسعه دفاتر و نمایندگی های حقوقی خود ، در راستای تامین منافع و نیازهای حقوقی و قانونی موکلان ، با ایجاد نمایندگی های معتبر در شهرهای مختلف به آنان خدمت رسانی می نماید.

پیشنهاد مطالعه  فهرست نمایندگی ها

سایت موسسه دادمان

موسسه حقوقی سروش نافع دادمان در بستر اینترنت

موسسه حقوقی سروش نافع دادمان (شعبه مرکزی کرج) با ارائه خدمات وکالتی و مشاوره ای و علمی در فضای صمیمانه، آرامشی را برای مراجعه کنندگان عزیز به صورت حضوری و فیزیکی ایجاد کرده و با دارا بودن بهترین گروه وکلا و مشاوران حقوقی برای تمام دعاوی حقوقی شما راه حل و راهکار مناسب دارد.

اما با توجه به روند فزاینده استفاده ازفناوری اطلاعات در هزاره سوم و گسترش روزافزون این فناوری در همه سطوح زندگی افرادمی توان چنین نتیجه گیری کرد سازمان ها و شهروندان ناگزیر ازتوجه و اهمیت دادن به فضای مجازی هستند.به همین منظور موسسه حقوقی دادمان برای بالا بردن سطح آگاهی عموم مردم و همچنین مرجعی برای وکلا و کارشناسان حقوقی در تمام زمینه های حقوقی ، کیفری ، ثبتی ، ملکی ، مالی ، خانواده و … اقدام به راه اندازی وبسایت و اپلیکیشن دادمان کرده است .
همچنین
با شیوع کووید ۱۹ و برای حفظ سلامت مراجعین عزیز و کارکنان موسسه بخش مشاوره را در هر دو قسمت سایت و اپلیکیشن دادمان فعال کرده که با کمترین زمان برای پاسخگویی از طرف کارشناسان موسسه حقوقی دادمان (شعبه مرکزی کرج) آماده ارائه خدمات مشاوره ای می باشد:

پیشنهاد مطالعه  درخواست مشاوره
خدمات مشاوره ای دادمان خدمات مشاوره ای موسسه حقوقی دادمان

اخذ نظر کارشناس قبل از انجام کار، امری پسندیده و توصیه شده می باشد. این موضوع نه تنها از نظر عقلـی بلکه از نظر تاریخی و فقهی (شرعی) نیز بسیار مورد توصیه و تاکید قرار گرفته است. از منابع تاریخی آن می توان به استفاده ی پادشاهان از مشاوران در امور تخصصی یاد کرد. همچنین ادله ی فقهی مانند رجوع مردم به صحابه جهت اخذ پاسخ مسائل شرعی، حجیت دانستن سیره ی عقلا و جایز شمردن اشتراط الاستئمار (شرط کردن نظر کارشناس و مشاور) بر این اصل مهم دلالت دارند.

استفاده از مشاور همان قدر که می تواند مفید باشد در صورت عدم تسلط و تعهد کاری مشاور، می تواند به ضرر شما تمام شود. متاسفانه امروزه شاهد آن هستیم که برخی از دفاتر و موسسات با استفاده از افراد بی تجربه و غیر مرتبـط اقدام به راه اندازی سیستم مشاوره حـقوقـی رایـگـان کردند. مشاوره ای که در حقیقت برای این افراد سودجو فاقد هرگونه هزینه و مسئولیتی می باشد. انـجـام مشاوره ی حقوقی آنلاین رایگان در این صورت می تواند شما را به خطا انداخته و بعضا باعث ضایع شدن حقوق مسلم شما عزیزان شود و در عـیـن حال مراکز هیچگونه مسئولیتی در قبال ضرر وارده به شما عزیزان تقبل نخواهد کرد.

موسسه حقوقی سروش نافع دادمان (شعبه مرکزی کرج) با استفاده از افرادی کار کشته و معتبر در مسیر رفع مشکلات حقوقی هم میهنان عزیز سیستمی یکپـارچـه و دارای نظارت دائم راه اندازی کرده که به واسطه ی آن نه تنها به دو صورت آنـلایـن (هم از طریق اپلیکیشن هم سایت و واتس آپ) و تلفنی مشاوره حقوقی ارائه می دهد بلکه با استفاده ی طبقه بندی شده از اساتید دانشگاه، وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری، قضات بازنشسته و مشاوران رسمی و همچنین وجود اتاق فکر برای بهبود کار تـیمـی به ما این امکان را می دهد که بهترین راهنمایی ها را به طور حضوری، تلفنی و آنلاین خدمت شما عزیزان ارائه کنیم.

پیشنهاد مطالعه  مشاوره آنلاین
نتیجه گیری

ناگریز همه انسانها در طول زندگی اسنادی را امضا می کنند که هر واژه آن دارای بار حقوقی است و می تواند تعهداتی را بر ذمه مستقر و یا حقی را سلب یا به دیگری منتقل نماید. موسسه حقوقی سروش نافع دادمان (شعبه مرکزی کرج) بر آن است تا با ارائه مشاوره حقوقی، خانواده، قرارداد های ثبتی ،مالیاتی و غیره شما را از بروز اختلافات و دعاوی احتمالی ایمن نگه دارد و به یاری وکلا و حقوقدانان مجموعه، گام به گام، در دستیابی به حقوقتان در محاکم همراهیتان نماید.

تمام تلاش ما در مجموعه حقوقی سروش نافع دادمان بر این است که به عنوان مشاور امین و مورد اعتماد شما، هر آنچه را که از موضوعات حقوقی برای پیشگیری از چالش های حقوقی لازم است برای شما و کسب و کارتان، همچنین شناسایی و معرفی مزایا و معایب انواع شرکت های تجاری در هنگام ثبت شرکت، تهیه و تنظیم تیپ های قراردادی کاملا موردی و اختصاصی مجموعه و پرسنل شما، ارائه راهکارهای مناسب برای مستندسازی اوراق، بهینه سازی بخش وصول مطالبات، ارائه مشورت و مشاوره های حضوری و غیر حضوری در مواقع خاص جهت اتخاذ تصمیم های مناسب مدیریتی فراهم آوریم.

گرد آورنده : موسسه حقوقی سروش نافع دادمان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره کلیک کنید
پیمایش به بالا