هر چیزی که درباره مهاجرت به فرانسه از طریق انواع ویزای مهاجرتی فرانسه باید بدانیم!

مهاجرت به فرانسه

مهاجرت به فرانسه و دریافت یکی از انواع ویزای مهاجرتی فرانسه و در نهایت دریافت یکی از معتبر ترین پاسپورت های دنیا یکی از اهداف هر کسی است که قصد مهاجرت از کشور خود را دارد. فرانسه یکی از زیباترین کشورهای گردشگری جهان شناخته می‌شود. این کشور یکی از اعضای اتحادیه اروپا است و پس از آلمان، دومین کشور پر جمعیت اروپایی محسوب می‌شود.

فرانسه یکی از زیباترین کشورهای گردشگری جهان شناخته می‌شود و سبک زندگی مرفه و لوکس را برای ساکنین شهرهای مختلف کشور فراهم شده است. اقیانوس اطلس شمالی در سمت غرب کشور فرانسه قرار دارد که باعث شده است زیباترین مناظر طبیعی در شهرهای ساحلی این منطقه به وجود بیایند.

این کشور از سمت شرق با کشورهای سوئیس، ایتالیا، و آلمان همسایه است و از شمال شرقی به بلژیک راه دارد. این کشور یکی از اعضای اتحادیه اروپا است و پس از آلمان، دومین کشور پر جمعیت اروپایی محسوب می‌شود. این کشور دارای جاذبه‌های طبیعی ساحلی در قسمت‌های شمالی و غربی و همچنین بخش‌های کوهستانی، به ویژه کوه‌های آلپ در بخش شرقی است. علاوه بر صنعت توریسم، سایر صنایع کشور فرانسه در جهان دارای رتبه‌های عالی هستند.

در این مقاله ابتدا به طور مفصل درباره کشور زیبای فرانسه صحبت میکنیم و در ادامه شرایط دریافت انواع ویزای مهاجرت به فرانسه مانند ویزای شینگن کاری و ویزای تحصیل در فرانسه را برایتان شرح میدهیم.

انواع ویزای مهاجرتی به فرانسه

آشنایی با کشور فرانسه قبل از مهاجرت 

قبل از مهاجرت به فرانسه و دریافت یکی از انواع ویزای مهاجرتی فرانسه و انتخاب یکی از شهرهای کشور فرانسه برای اقامت و زندگی بهتر است با این کشور زیبا آشنا شویم .در ادامه با مشخصات کلی فرانسه آشنا میشویم :

نام انگلیسی: France
نام عربی: فرنسا
پایتخت: پاریس
قاره: اروپا
نوع حکومت و ساختار سیاسی: جمهوری فرانسه / حکومت متمرکز نیمه ریاستی
زبان‌های رسمی: فرانسوی
زبان‌های رایج: زبان برتون / آلزاسی / انگلیسی
واحد پول: یورو؛ یک یورو، معادل ۱۴/۱ دلار آمریکا (قبل از یورو، واحد پول فرانسه معادل فرانک بود)
تعداد کشورهای بدون نیاز به ویزا: ۱۶۵
جمعیت: ۶۷ میلیون نفر در سال ۲۰۱۸
منطقه زمانی: GMT+2 . UTC +1
دامنه اینترنتی: GMT+2 . UTC +1
پیش شماره تلفن: ۰۰۳۳

جغرافیای کشور فرانسه و شهرهای فرانسه

جغرافیای کشور فرانسه

فرانسه کشوریست که عمدتا در اروپای غربی واقع شده است ولی قسمت‌هایی از آن نیز در آمریکای جنوبی، کارائیب و اقیانوس هند واقع شده است. در اروپا فرانسه با اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه هم‌مرز می‌باشد در غرب آن خلیج بیسکای و در شمال آن کانال مانش واقع شده است. مساحت کشور فرانسه برابر با ۵۵۰۰۰۰ کیلومتر مربع بوده و وسیع‌ترین کشور اروپای غربی است (یک سوم وسعت ایران) و منطقه دریایی گسترده‌ای را در اختیار دارد. سطح فرانسه شبیه به یک شش‌ضلعی است.از مسائل قبل از مهاجرت به فرانسه اطلاع از موقعیت شهرهای فرانسه می باشد. بر اساس آخرین تقسیمات کشوری فرانسه به ۲۲ ناحیه تقسیم شده‌است و از ۹۶ شهرستان (یا دپارتمان) تشکیل گردیده که زیر نظر دولت مرکزی اداره شده و تحت نظارت شورای انتخابی محلی فعالیت می‌نمایند. هر ناحیه به کانتون‌ها و بخش‌هایی تقسیم شده و هر بخش از شورای شهر و شهردار خاص خود برخوردار می‌باشد.

آب و هوای کشور فرانسه

برای کسانی که قصد دارند برای دریافت یکی از انواع ویزای مهاجرتی به فرانسه و در نهایت مهاجرت به کشور فرانسه اقدام کنند مساله آب و هوا و شرایط سازگاری  از نظر بدنی بسیار اهمیت دارد. فرانسه از آب و هوایی معتدل و چهار فصل برخوردار است که بر حسب نواحی کمی متفاوتند:

برتانی و نورماندی: آب و هوای اقیانوسی مرطوب

اکیتن: آب و هوای اقیانوسی و مدیترانه‌ای

شرق و شمال غرب: آب و هوای نیمه‌قاره‌ای زمستان سرد و برفی

جنوب: آب و هوای مدیترانه‌ای

مهاجرت به شهرهای مهم و دیدنی فرانسه

وقتی در مورد فرانسه صحبت می کنیم همه فورا به یاد شهر زیبای پاریس می افتند. اگرچه پاریس بدون شک مشهورترین شهر فرانسه و یکی از محبوب ترین پایتخت های جهان است، اما باید بدانید که دیدنی های فرانسه در پاریس محدود نمی شود و شهرهای مشهور و جذاب زیادی در فرانسه وجود دارند. هر یک از این شهرها با جاذبه ها و دیدنی های زیادی که دارند سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند و در بین شهرهای محبوب و توریستی فرانسه جای دارند.مطمئنا برای کسانی که قصد مهاجرت به فرانسه را از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی فرانسه چه ویزای کار چه ویزای تحصیل در فرانسه ر دارند معرفی و آشنایی با شهرهای مهم فرانسه از اهمیت بالایی برخوردار میباشد.

۱- پاریس | Paris

شهرت پاریس آن قدر زیاد است که واقعا جا دارد معرفی شهرهای فرانسه را با این شهر افسانه ای آغاز کنیم. پاریس با جمعیت ۲٫۲ میلیون نفر پایتخت و بزرگ ترین شهر فرانسه محسوب می شود و یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان همچنین یکی از بهترین شهرها برای مهاجرت به فرانسه است.
پاریس از طریق تونل مانش با لندن مرتبط می شود و به واسطه فرودگاه بین المللی و مشهورش هم با باقی دنیا در ارتباط است. سالیانه بیش از ۱۶ میلیون نفر از پاریس دیدن می کنند.

شهرهای فرانسه پاریس

جاذبه های دیدنی مشهور پاریس مثل برج ایفل، کلیسای نوتردام، محله لاتین در سمت چپ رود سن، خیابان مشهور شانزه لیزه و محله مونتمارتر از جمله دیدنی های جذاب این شهر هستند. علاوه بر این موزه های معتبر و معروفی در پاریس وجود دارند که موزه لوور بدون شک مشهورترین آن هاست و به گفته بسیاری پربازدیدترین موزه در جهان است.

۲- لیون | Lyon

یکی دیگر از معروف ترین شهرهای فرانسه برای کسانی که قصد مهاجرت به فرانسه را از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی فرانسه را دارند شهر لیون است که در نزدیکی مرز سوئیس و در فاصله ۵۰۰ کیلومتری از پاریس قرار گرفته است.
این شهر با ۵۰۰۰۰۰ نفر جمعیت سومین شهر پرجمعیت در فرانسه است و در بین مردم محلی به «شهر دوم» فرانسه شهرت پیدا کرده است. اگر طرفدار غذا و شکم گردی هستید باید بدانید که لیون به عنوان پایتخت غذایی فرانسه شناخته می شود و خیابان ها و میادین شهری مملو از رستوران ها و اغذیه فروشی های سیاری هستند که انواع غذاهای خوشمزه فرانسوی و بین المللی را به مشتریان ارائه می کنند.

ویزای کار در فرانسه لیون
علاوه بر اهمیت غذایی، لیون از نظر موقعیت جغرافیایی هم حائز اهمیت است و به عنوان قطب اصلی بین پاریس، جنوب فرانسه، کوهستان آلپ سوئیس، ایتالیا و اسپانیا شناخته می شود.

 قدمت و تاریخ شهر لیون به دوران امپراتوری رم باستان بر می گردد و در آن زمان لیون که Lugdunum  نامیده می شد شهری بسیار مهم و بزرگ و مدرن بود. امروزه اگرچه آن شکوه و عظمت باستانی لیون از بین رفته، اما همچنان این شهر به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای فرانسه شناخته می شود و به دلایل تاریخی، فرهنگی، سیاسی و غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

۳- نیس | Nice

شهر نیس پنجمین شهر پرجمعیت فرانسه است و از موقعیت مکانی فوق العاده ای در ساحل کوت دازور یا ریوریرای فرانسه برخوردار است. این شهر یکی از مهم ترین شهرهای فرانسه است و در جنوب شرقی این کشور قرار گرفته است و یکی از شهر های مورد نظر برای مهاجرت به فرانسه میباشد که  با چشم انداز بی نظیری که به ساحل مدیترانه دارد یکی از شهرهای تفریحی فرانسه نیز به شمار می رود.

ویزای کار در فرانسه نیس

آب و هوای گرم نیس و سواحل زیبا و نقره فام این شهر را به یکی محبوب ترین مقاصد در فرانسه تبدیل کرده است. در طول قرن هجدهم، نیس به تفریگاه زمستانی محبوبی برای ثروتمندان انگلیسی تبدیل شد. در واقع، نام یکی از مشهورترین بلوارهای نیس که پیاده رو انگلیسی ها نام دارد یادآور آن دوران تاریخی است.

۴- مارسی | Marseille

شهر مارسی یکی از قدیمی ترین شهرهای فرانسه و اروپای غربی به حساب می آید و تاریخ شکل گیری آن به ۶۰۰ سال قبل از میلاد و یونانیان باستان بر می گردد. موقعیت استراتژیک مارسی که در کناره دریای مدیترانه قرار گرفته باعث اهمیت زیادی این شهر و بندر مارسی از گذشته تا به امروز بوده است که مقصد بسیاری از کسانی است که با دریافت یکی از انواع ویزای مهاجرتی فرانسه مانند ویزای کاری یا تحصیل قصد مهاجرت به فرانسه را دارند.

زندگی در فرانسه بندر مارسی

موزه ها و بناهای تاریخی متعددی در سرتاسر مارسی وجود دارند که یادآور قدمت و تاریخ پر فراز و نشیب این شهر هستند. بندر قدیمی مارسی و منطقه قدیم شهر از جمله این دیدنی ها هستند که به خوبی تاریخ این شهر را به نمایش می گذارند. در حال حاضر، مارسی دومین شهر بزرگ فرانسه و یکی از قطب های اصلی تجاری و تردد کشتی هاست و با ۴ میلیون بازدید در سال یکی از مقاصد گردشگری محبوب هم به شمار می رود.

۵- بوردو | Bordeaux

یکی دیگر از مهم ترین شهرهای فرانسه شهر بوردو است که در منطقه آکیتن قرار گرفته و بیش از هرچیز به خاطر تاکستان های انگورش شهرت پیدا کرده است. مراسم انگورچینی و کاشت و برداشت انگور با شور و شوق زیادی در این شهر برگزار می شود و نوشیدنی های متعددی با استفاده از این محصول تهیه می شود که در سرتاسر دنیا مشهور است.یک سری از اشخاص علاقه مند به مهاجرت به فرانسه میتوانند با اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی فرانسه این شهر زیبا را برای اقامت و زندگی انتخاب کنند!!

اقامت در فرانسه بوردو

علاوه بر این، بناهای تاریخی و رودخانه گارون باعث جذابیت این شهر شده اند و سفر شما به بوردو را به سفری خاطره انگیز و به یادماندنی تبدیل می کنند. شهر بوردو ششمین شهر بزرگ فرانسه بعد از پاریس، مارسی، لیون، تولوز و لیل است و یکی از مقاصد گردشگری محبوب در سرتاسر فرانسه محسوب می شود.

۶- تولوز | Toulouse

تولوز در بین شهرهای فرانسه به La Ville Rose یا «شهر صورتی» معروف شده و دلیل این امر هم ساختمان های نمادین شهر است که با آجرهای قرمز روشن و صورتی مشخص شده اند. شهر تولوز در قرن ۱۵ یکی از تولیدکنندگان عمده رنگ طبیعی نیلی بود و در بین شهرهای ثروتمند و مرفه فرانسه قرار داشت. با این حال، با عرضه رنگ های جایگزین که ارزان تر بودند و از هند وارد می شدند شهر تولوز جایگاه مهم و والایش را از دست داد.

مهاجرت به تولوز فرانسه

شهر تولوز در قرن های بعد جایگاه از دست رفته اش را به دست آورد و در قرن ۱۸ مدرن سازی در این شهر آغاز شد. این شهر که رقیب دیرینه شهر تولوز است خود را به عنوان پایتخت هوافضای اروپا مطرح کرده است و مقر شرکت های بزرگ و عمده هوافضا در این شهر قرار گرفته است و یکی از مقاصد مهاجرت به فرانسه با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی کاری در فرانسه میباشد.

۷- استراسبورگ | Strasbourg

شهر زیبای استراسبورگ یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری و شهرهای فرانسه است. با این حال، به دلیل نزدیکی به مرز آلمان، این شهر مراودات و تردد بیشتری از سمت کشور آلمان دارد و حتی بسیاری از مردم محلی فرانسوی را ته لهجه آلمانی صحبت می کنند. میراث و تاثیر آلمانی هنوز هم در سرتاسر شهر مشهود است و بسیاری از تابلوهای خیابان ها به خط الرسم کلاسیک آلمانی نوشته شده اند و غذاها و آشپزی این شهر هم بیش از آن که فرانسوی باشد به آشپزی آلمانی و فرانکفورت شبیه است.

استراسبورگ ویزای شینگن

یکی از معروف ترین جاذبه های این شهر بازار کریسمس استراسبورگ است که قدیمی ترین و بزرگ ترین بازار کریسمس در اروپاست و با شور و شوق بالایی برگزار می شود.

۸- مون پلیه | Montpellier

شهر مون پلیه هفتمین شهر بزرگ در فرانسه است و در جنوب فرانسه قرار گرفته است. این شهر تغییر و تحولات زیادی داشته و خود را فراتر از یک شهر بندری ساده در حاشیه مدیترانه تبدیل کرده است.

یکی از دلایل محبوبیت و توسعه این شهر وجود دانشگاه های معتبر در این شهر و جمعیت رو به رشد دانشجویان است و همین موضوع نظر بسیاری از کسانی که قصد مهاجرت به فرانسه را از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی فرانسه مانند ویزای تحصیل در فرانسه را دارند جلب کرده است .

 ویزای تحصیل در فرانسه مون پلیه

جالب است بدانید که حدود یک سوم جمعیت کلی شهر مون پلیه را دانشجویان تشکیل می دهند و نیمی از جمعیت این شهر زیر ۳۵ سال سن دارند. بنابراین با شهری بسیار جوان و دانشگاهی روبرو هستیم که جذابیت های خاص خود را دارد.

۹- نانت | Nantes

یکی دیگر از معروف ترین شهرهای فرانسه شهر نانت است که تاریخ پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. این شهر در طول قرن هفدهم بزرگ ترین شهر بندری در فرانسه و یکی از مراکز تجاری اصلی در منطقه است.

مهاجرت به نانت فرانسه

امروزه شهر نانت در حدود ۳۰۰۰۰۰ نفر جمعیت دارد و به دلیل سواحل زیبا، جاذبه های تاریخی و فرهنگی متعددش در بین توریستی ترین شهرهای فرانسه قرار می گیرد.قبل از اقدام برای اخذ هر کدام از انواع ویزای مهاجرتی فرانسه راجع به این شهر تحقیق کنید.

۱۰- دیژون | Dijon

شهر دیژون در شرق فرانسه قرار گرفته و بیش از هرچیز به خاطر سس خردلش مشهور است! متاسفانه بخش عمده خردل هایی که به اسم خردل دیژون در سرتاسر فرانسه و اروپا فروخته می شود اصل نیستند و واقعا متعلق به این شهرنیستند.

ویزای کار در دیژون فرانسه

علاوه بر این، شهر نانت به خاطر تاکستان ها و همین طور نمایشگاه بین المللی غذایش هم شهرت دارد که یکی از مهم ترین نمایشگاه های غذا در سرتاسر فرانسه است.

یادگیری زبان فرانسوی برای مهاجرت به فرانسه

فرهنگستان فرانسه تعیین‌کننده سیاست‌های کشور در زمینه زبان فرانسوی است؛ با این حال این سیاست‌ها که پذیرش آن‌ها اجباری نیست گاه از سوی دولتمردان فرانسه نیز نادیده انگاشته می‌شوند. برای نمونه دولت لیونل ژوسپن خواهان مونث‌سازی بعضی واژگان از جمله واژه وزیر در «خانم وزیر» (madame la ministre) بود که با واکنش فرهنگستان که خواهان باقی ماندن وزیر به صورت مذکر (madame le ministre) بود، مواجه شد.

برای کسانی که قصد مهاجرت به فرانسه از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی فرانسه را دارند مساله یادگیری زبان فرانسوی اهمیت بالایی دارد. زبان‌های محلی متعددی در فرانسه وجود دارند که بعضی از آن‌ها همچون زبان برتون و زبان آلزاسی با زبان رسمی فرانسوی تفاوت بسیار دارند. بعضی زبان‌های نواحی، همانند خود زبان فرانسوی، ریشه رومی دارند از جمله زبان اکسیتان. زبان باسک به گونه کامل با فرانسوی تفاوت دارد و ریشه در هیچ زبان دیگری در جهان ندارد.

گویشوران این زبان در مناطق جنوب غربی فرانسه تا شمال اسپانیا زندگی می‌کنند. نسخه‌ای بازنگری شده از قانون اساسی فرانسه که در آن زبان‌های محلی به رسمیت شناخته شده‌اند در سال ۲۰۰۸ در نشست پارلمانی در کاخ ورسای به امضا رسید. زبان انگلیسی در فرانسه به عنوان زبان دوم در مدرسه‌ها و نهادهای آموزشی آموزش داده می‌شود.

مساله دین در مهاجرت به فرانسه 

فرانسه کشوری سکولار است که در آن آزادی اندیشه و مذهب زیر اعلامیه حقوق انسان و شهروند تصویب شده در ۱۷۸۹، محترم شمرده می‌شوند. جمهوری فرانسه بر پایه لائیسیته بنا شده‌است و آزادی دین‌ها (از جمله ندانم‌گرایی و خداناباوری) تضمین شده‌اند. قانون جدایی کلیسا و سیاست در فرانسه در ۱۹۰۵ به تصویب رسید و در آغاز جمهوری سوم (۱۹۴۰-۱۸۷۱) به اجرا گذاشته شد.

مساله دین در مهاجرت به فرانسه 

با آنکه در گذشته بیشترین جمعیت فرانسه را باورمندان به آیین کاتولیک تشکیل می‌دادند، امروزه کمتر از نیمی از مردم آن کشور خود را کاتولیک می‌دانند. بر پایه یک آمارگیری که در سال ۲۰۰۶ میلادی در مجله فاینانشیال تایمز به چاپ رسید، ۳۲٪ از مردم فرانسه خود را ندانم‌گرا می‌دانند و ۳۲٪ دیگر خداناباور هستند و تنها نزدیک به ۲۷٪ مردم به وجود خدا یا وجودی برتر و لایتناهی باور دارند.در بحث مهاجرت به فرانسه و قبل از اقدام به دریافت هر کدام از انواع ویزای مهاجرتی فرانسه مساله اجرای فرامین دین و مذهب در کشور فرانسه باید در نظر گرفته شود.

آیین کاتولیک

مذهب کاتولیک رومی دین رسمی فرانسه پیش از انقلاب فرانسه و در دوره چند حکومت ناجمهوری در سده ۱۹ام، از جمله دوران بازگشت و پادشاهی ژوئیه و امپراتوری دوم، بود؛ اگرچه امروز این جایگاه را از دست داده است. جدایی رسمی دین و دولت (Séparation de l’Eglise et de l’Etat) در سال ۱۹۰۵ پدید آمد و این کار رویکرد سخت‌گیرانه جمهوری خواهان آن دوره در برابر دین و هواداری آن‌ها از لائیسیته را نشان می‌دهد.

در آغاز قرن ۲۰ام، فرانسه کشوری با جمعیت روستایی زیاد بود که بیشتر آنان را کاتولیک‌های محافظه‌کار تشکیل می‌دادند؛ اما با گذشت یکصد سال از آن هنگام و با افزایش جمعیت شهرنشین، بیشتر جمعیت این کشور رو به سکولاریسم آوردند. به باور پژوهشگران امروزه دیگر فرانسه کشوری کاتولیک به‌شمار نمی‌رود.

اسلام در شهرهای فرانسه
اسلام در فرانسه

هموطنان مسلمان ایرانی که قصد مهاجرت به فرانسه را از طریق دریافت هر کدام از انواع ویزای مهاجرتی به فرانسه دارند باید در نظر داشته باشند که پس از آیین کاتولیک، اسلام دومین دین بزرگ در فرانسه به‌شمار می‌رود و جمعیت مسلمانان ساکن این کشور بیشترین در میان همه کشورهای غرب اروپا است.

این به دلیل روندهای مهاجرتی، که از دهه ۱۹۶۰ میلادی به این سو شدت گرفتند، از کشورهای شمال آفریقا همچون مراکش و الجزایر و تونس و نیز به میزان کمتر از کشورهای ترکیه و آفریقای غربی، پدید آمده است. با آنکه قانون اجازه گردآوری اطلاعات درباره باورهای دینی در فرانسه را به دولت نمی‌دهد، تخمین‌ها و آمارگیری‌ها نشان می‌دهند که ۷-۴٪ از مردم این کشور مسلمان هستند.

تاریخ یهودیت در فرانسه

بر پایه آمارگیری سال ۲۰۱۰ کتابخانه مجازی یهودیان، جمعیت کنونی یهودیان در فرانسه نزدیک به ۴۸۳٬۵۰۰ تن است. یهودیان فرانسه بیشتر در کلان‌شهرهایی چون پاریس و مارسی و استراسبورگ زندگی می‌کنند.

تاریخ دین یهود در فرانسه به بیش از ۲۰۰۰ سال پیش باز می‌گردد. در آغاز سده‌های میانی فرانسه مرکزی برای آموزش یهودیان بود، با این حال پس از آن بسیاری از یهودیان تحت پیگرد قرار گرفتند. فرانسه نخستین کشور اروپایی بود که پس از انقلاب خود، یهودیان را در زندگی و گزیدن آیین آزاد گذاشت؛ اگرچه یهودی‌ستیزی مشکلی باقی ماند و در سال‌های پس از آن ماجراهایی چون ماجرای دریفوس را پدید آورد. با آنکه یک چهارم یهودیان فرانسه در جریان هولوکاست کشته شدند، این کشور اکنون بزرگترین جمعیت یهودیان اروپا را در خود جای داده.

بیشترین یهودیان فرانسه سفاردی هستند که گستره‌ای از یهودیان بسیار مذهبی حریدی تا یهودیان به گونه کامل سکولار را شامل می‌شود.

اماکن فرهنگی و تفریحی در فرانسه

بعد از پذیرش اقامت و دریافت یکی از انواع ویزای مهاجرتی فرانسه و زندگی در هر کدام از شهرهای فرانسه بحث روزمرگی پیش می آید و تغیرات فرهنگی در زندگی افرادی که از یک کشور با فرهنگ قدیمی به فرانسه مهاجرت میکنند بوجود می آید.در ادامه مقاله چند نمونه از اماکن تفریحی کشور فرانسه و همچنین بعضی از آداب و رسوم فرهنگی و غذاهای رایج در فرانسه را شرح میدهیم.

پارک بلویل پاریس ویزای شینگن
پارک بلویل پاریس

پارک بلویل پاریس نیز یکی از برترین تفریحات فرانسه می باشد که هر ساله میزبان گردشگران فراوانی است که با تور پاریس به این شهر زیبا سفر می کنند.

پارک بلویل به زمین بازی بلویل نیز شناخته می شود، زیرا این مکان برای کودکان طراحی شده است. به طوری که از سراشیبی‌ های تندی ساخته شده که کودکان را به صعود از آن ها تشویق می‌ شوند و البته این سطوح درجات مختلفی از سختی را دارا می ‌باشند تا همه کودکان با توانایی ‌های گوناگون قادر به آزمودن شانس خود در این صعود باشند. با تمامی این تفاسیر به گردشگران تور پاریس  و کسانی که اقامت و مهاجرت به فرانسه را انجام داده اند پیشنهاد می شود که اگر کودکی با خود به همراه دارند حتما به این مجموعه تفریحی مهیج که یکی از برترین تفریحات فرانسه به حساب می آید، سری بزنند.

زندگی در فرانسه دیزنی لند پاریس
دیزنی لند پاریس

دیزنی لند پاریس نیز همانند موارد بالا جزء یکی از برترین تفریحات فرانسه می باشد. این نکته نیز برای گردشگران تور فرانسه لازم به ذکر است که این مجموعه تفریحی حدود ۳۲ کیلومتر با شهر پاریس فاصله دارد. این پارک از جمله پارک های دو بخشی به شمار می ‌رود، به طوری که در دو قسمت دیزنی ‌لند و استودیوی دیزنی ساخته شده است، در قسمت استودیودی دیزنی فیلم‌ های انیمیشن با استاندارد های کمپانی دیزنی تولید می ‌شود و در قسمت دیزنی ‌لند، دنیای بازی بچه ‌ها، مجموعه‌ ای از فعالیت‌های مختلف، بازی، سرگرمی، فروشگاه های متعدد برای فروش اجناس با مارک و اشکال شخصیت‌های دیزنی‌ وجود دارد.

بازی ‌های این مجموعه تفریحی همه نشأت گرفته از فضاهای خیالی و کارتونی هستند که به شدت کودک را تحت تاثیر خود قرار می ‌دهند. با تمامی این تفاسیر به گردشگران و تمام کسانی که با استفاده از هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی فرانسه کارهای اقامت و مهاجرت به فرانسه را با موفقیت انجام داده اندپیشنهاد می شود از دیزنی لند پاریس که یکی از برترین تفریحات فرانسه می باشد، حتما دیدن کنند و خاطره خوش و کودکانه ای برای خود رقم بزنند.

 تعطیلات رسمی در کشور فرانسه

تعطیلات و مناسبت های کشور فرانسه یکی دیگر از مواردی هر چند جزیی برای کسانی است که با استفاده از هر کدام از انواع ویزای مهاجرتی فرانسه اقدام به مهاجرت و در نهایت اقامت و زندگی در یکی از شهرهای کشور فرانسه کرده اند.

 ۶ ژانویه : جشن شاهان
 ۲ فوریه : جشن شمعدان
 ۱۴ فوریه : روز سن والنتن
 ۱ مارس : جشن کارناوال
 ۱ آوریل : روز شوخی است
 ۲۱ ژوئن : جشن موسیقی
 ۱۴ ژوئیه : روز فتح زندان باستیل و روز ملی فرانسه و تعطیل رسمی
جشن ۷و۸ اکتبر : به معنی شب سفید
 ۱ نوامبر: روز بزرگداشت مردگان و تعطیل رسمی
 ۱۱ نوامبر: روز ترک مخاصمه جنگ جهانی اول و تعطیل رسمی
 ۲۵ نوامبر: روز سنت کاترین .این روز اختصاص به خانم های مجرد پاریسی دارد
 ۲۵ دسامبر: جشن نوئل و تعطیل رسمی

غذای محبوب فرانسوی که حتما باید امتحان کنید

غذای محبوب فرانسوی که حتما بعد از مهاجرت به فرانسه باید امتحان کنید

قبل اینکه با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی فرانسه اقدام به شروع کارهای اقامت و مهاجرتتان به فرانسه را انجام دهید بد نیست درباره سلایق غذایی و ذائقه چشایی مردم فرانسه و همچنین غذاهای معروف شهرهای مختلف فرانسه اطلاعاتی داشته باشید.در ادامه چند تا از معروف ترین غذاهای فرانسوی را برایتان معرفی میکنیم:

زندگی در فرانسه کسوله ” Le Cassoulet “
کسوله ” Le Cassoulet “

این احتمالا سبک ترین غذای شما نیست که در فرانسه می توانید بخورید. کسوله غذای بومی لانگدوک-روسیلون  ” Languedoc-Roussillon ” ، غذائی که از لوبیای سفید، ماهیچه اردک و گوشت خوک ساخته شده ( از دیگر گوشتها نیز غالبا استفاده میشود ) متشکل شده است. این غذای برای قرن ها از سوی خانواده های روستائی مصرف می شده , اما امروزه در تمام فرانسه ,فرانسوی ها این غذا را برای جمع کردن افراد خانواده سرو میکنند .

زندگی در فرانسه foie-gras
کبد چرب ” Foie Gras “

غذایی برای هر میز غذا و هر مراسمی , برای جشن پایان سال  و ….. سنت تغذیه غازها و درست کردن کبد چرب از تخصص فرانسوی هاست و به دوران باستان باز می گردد. بر روی یک برش از نان Brioché با کمی از مربای پیاز یا مربای انجیر … شما از آن لذت خواهید برد.

سفارت فرانسه poulet-basquaise2
 مرغ باسکایی  ” Poulet Basquaise “

شاید برای کسانی که مهاجرت به فرانسه دارند جالب باشد که سرزمین باسک فرانسه ” Pays Basque ” یکی از ثروتمندترین مناطق فرانسه از نظر غذائی و آشپزی است. مرغ در آنجا وجود دارد . به خصوص نژادهای نادر مرغ و اردک درآنجا پرورش داده میشود. مرغ Basquaise یک غذای کامل است , گوشت لذیذی که در  piperade ( شامل گوجه فرنگی، فلفل و تخم مرغ زده شده ) و سسی متشکل از ژامبون Bayonne , فلفل دلمه ای , گوجه فرنگی و فلفل Espelette .

انواع ویزای مهاجرتی فرانسه escargot-persillé
حلزون با کره و جعفری ” Escargots au beurre persillé “

بیائید برگردیم به بورگوین ” Bourgogne ” , برای کشف کردن یک غذای خاص فرانسوی، این حلزونها با کره ی جعفری، « Escargots à la bourguignonne » نامیده می شود .همانگونه که مشخص است حلزونها با کره و جعفری طبخ شده اند . حلزونها در حالیکه همچنان در صدف خود هستند سرو میشوند .

ویزای تحصیل در فرانسه moules-charentaises
 Mouclade Charentaise

منطقه لاروشل “La Rochelle ” و ” Ile de Ré “با هوای معتدلش محبوب است . توریستهای زیادی بدلیل آشپزی خاص این منطقه جذب آن میشوند ،برای یادگیری دستور این غذای خوشمزه . صدف Bouchot ( نژاد بسیار محبوب ) با پیاز کوچکی به نام “échalote ” ، سیر، دسته ای از سبزیجات معطر ، ادویه جات، تخم مرغ، کرم و به ویژه  Pineau des Charentes  (مشروب الکی خاص منطقه). این غذا پیشنهاد ویژه برای مهاجرانی است که با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی فرانسه کارهای اقامتشان تایید و انجام شده و قصد برگزاری مهمانی ساده ای دارند.

ویزای تحصیل در فرانسه galette
 Galettes Bretonnes

به دنبال یک شکم گردی لذت بخش ، Breton crêperies غذائی که تقریبا در همه جای فرانسه است.

“galette ” چیست؟
کرپی نمکی , متشکل از آرد گندم سیاه که به رنگ خاکستری آن می دهد و محتویات آن میتواند  ژامبون , پنیر , تخم مرغ و “Andouille ” و پیاز باشد، البته در اکثر مغازه های کرپ فروشی میتوانید محتویات آنرا بسته به نوع سلیقه و دلخواه خود تغییر دهید .

اگر شما با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی فرانسه اقامت فرانسه را گرفته اید و شهر زیبای پاریس را برای زندگی انتخاب کرده اید بهترین کرپ فروشی های ” crêperie ” در پایتخت , در محله مونپارناس ” Montparnasse “ هستند !

زندگی بعد از مهاجرت به کشور فرانسه

فرانسه کشوری کاملا توریستی و اقتصادی استوار بر پایه صنعت توریسم در سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته است. سیاستهای این کشور از سال ۲۰۲۰ به بعد به سمت جذب دانشجوی خارجی و جذب بیشتر توریست خارجی بوده است. یکی از انواع ویزای مهاجرتی فرانسه ویزای تحصیلی می باشد. کشور فرانسه از نظر ارزش و اعتبار سیستم آموزشی یکی از بهترین کشورهای دنیا می باشد. دانشگاه های این کشور از رنکینگ بین المللی خوبی مخصوصا در مورد رشته های علوم انسانی برخوردار بوده است و تمام رشته های تحصیلی در آن ها برای متقاضیان تحصیل در این کشور ارائه می شود.

هزینه زندگی در فرانسه در سال 2020

هزینه زندگی در فرانسه در سال ۲۰۲۰

بررسی میزان هزینه های زندگی در یک کشور کاملا وابسته به شخصیت و سبک زندگی می باشد. مساله هزینه های زندگی بعد از مهاجرت به فرانسه برای کسی که هزینه های اخذ ویزا با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی فرانسه را نیز متقبل شده بسیار مهم میباشد. به طور متوسط برای زندگی در شهر پاریس ماهانه ۱۰۵۰€ تا ۱۲۵۰€ (یورو)‌ پول لازم است، این مبلغ برای سایر شهرها از جمله نیس، لیون و نانت می‌تواند بین ۷۰۰€ تا ۹۰۰€ (یورو)‌ متغیر است.

هزینه های زندگی در این کشور شامل هزینه تهیه مسکن، هزینه حمل و نقل، هزینه خوراک و پوشاک، هزنیه تحصیل در صورت دانشجو بود و… می باشد.

هزینه زندگی در فرانسه و تهیه مسکن
هزینه زندگی در فرانسه و تهیه مسکن

عمده هزینه زندگی در این کشور را هزینه مسکن تشکیل میدهد، البته اگر زندگی دانشجویی باشد، چون دانشگاه ها و کالجها معمولا خوابگاه در اختیار دانشجویان میگذارند و سازمان کف نیز از دانشجویان حمایت مالی میکند در حقیقت هزینه زندگی یک دانشجو از بابت مسکن خیلی بالا نخواهد بود. اما اگر بخواهیم بحث مهاجرت به فرانسه را با استفاده از یکی دیگر از انواع ویزای مهاجرتی فرانسه یعنی ویزای کاری بررسی کنیم و زندگی در فرانسه را جهت اقامت غیر تحصیلی آنالیز کنیم باید گفت که هزینه مسکن در فرانسه خیلی ارزان نیست و معمولا ماهیانه متری ۱۰€ (یورو) اجاره مسکن میباشد، یعنی یک واحد ۵۰ متری در ماه ۵۰۰€ (یورو) هزینه اجاره مسکن است.

هزینه ویزای تحصیل در فرانسه
هزینه تحصیل در فرانسه

یکی از انواع ویزای مهاجرتی به فرانسه اخذ ویزای تحصیلی می باشد . هزینه تحصیل در فرانسه به صورت کلی به دو مدل میباشد. اساس تحصیلی فرانسه رایگان میباشد و عملا میتوان گفت هزینه تحصیلی نیاز به پرداخت نیست. و یا آنقدر هزینه تحصیل کم میباشد که اصطلاحا رایگان دانسته می شود. برای مثال مقطع لیسانس و فوق لیسانس هزینه ای بالغ بر ۲۰۰€ (یورو) تا ۳۵۰€ (یورو) در سال دارند.

البته تحصیل در این مقاطع و دانشگاه های رایگان حتما حتما نیازمند داشتن مدرک زبان فرانسوی است. و فرد باید در سطح B2 فرانسوی بلد باشد. در حالت دیگر میتوان در دانشگاه های خصوصی فرانسه که به زبان انگلیسی هم هستند تحصیل کرد که هزینه ای بالغ بر ۶۰۰۰€ (یورو) در سال دارند. زبان خوندن در فرانسه نیز در دانشگاه های دولتی سالیانه حدود ۲۰۰۰€ (یورو) و همچنین دانشگاه ها و کالجهای خصوصی حدود ۶۰۰۰€ (یورو) در سال هزینه تحصیل خواهند داشت.

در لیست زیر چند دانشگاه کشور فرانسه با هزینه کمتر شرح داده شده اند:

دانشگاه ایکول مرکزی با شهریه سالانه ۴۵۰€ (یورو)
دانشگاه مین با متوسط شهریه سالانه ۵۰۰€ (یورو)
دانشگاه پلی تکنیک گرونوبل با شهریه سالانه ۱۰۰۰€ (یورو)

هزینه زندگی در فرانسه
حمل و نقل قسمتی از هزینه زندگی در فرانسه

در شهر پاریس هزینه تاکسیرانی و هزینه استفاده از تاکسی در رفت و امد بسیار بالاست. و عملا توصیه میشود بعد از مهاجرت به فرانسه حتما از حمل و نقل شهری استفاده شود. دلیل این موضوع هم این است که این شهر همیشه پر از توریست بوده است. داشتن بیمه سلامت برای تمام شهروندان اجباریست و با توجه به نوع بیمه می تواند بین ۲۰€ (یورو) تا ۵۰€ (یورو) در ماه متفاوت باشد.

هزینه حمل نقل در کشور فرانسه شامل موارد زیر می باشد:

تهیه بلیت یک طرفه ۱.۶۰€ (یورو)
کارت بلیط ماهانه ۵۳.۰۰€ (یورو)
نرخ تاکسی با تعرفه عادی ۵.۰۰€ (یورو)
تاکسی برای مسیر ۱ کیلومتر ۱.۵۰€ (یورو)
بنزین هر لیتر ۱.۴۶€ (یورو)

مقایسه هزینه زندگی در مجارستان و فرانسه

برای کسانی که قصد مهاجرت به فرانسه را از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی فرانسه را دارند این نکته پوشیده نیست که تحصیل در فرانسه رایگان است در حالی که دانشجویانی که مجارستان را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند باید شهریه پرداخت کنند. همین عامل باعث شده اخذ پذیرش و  دریافت هر یک از انواع ویزای مهاجرتی فرانسه نسبت به مجارستان دشوارتر باشد. در حالی که با توجه به ارزان بودن هزینه زندگی در مجارستان در نهایت تحصیل و زندگی در مجارستان معادل هزینه های زندگی در فرانسه خواهد بود. در جدول ذیل به مقایسه هزینه اجاره منزل در مجارستان و فرانسه در سال ۲۰۲۰ پرداخته شده است. همانطور که مشاهده می شود اجاره منزل در فرانسه تقریبا دو برابر مجارستان است. این در حالی است که اجاره مجارستان حتی ۲.۴۴% از ایران نیز ارزان تر است.

مجارستان                                                                           فرانسه

اجاره ماهیانه آپارتمان یک خوابه: ۳۹۴€ (یورو)           اجاره ماهیانه آپارتمان یک خوابه: ۶۹۴€ (یورو)

اجاره ماهیانه آپارتمان سه خوابه: ۷۲۳€ (یورو)           اجاره ماهیانه آپارتمان سه خوابه: ۱۴۱۳€ (یورو)

کاهش هزینه زندگی در کشور فرانسه

کاهش هزینه زندگی در کشور فرانسه

بورسیه های تحصیلی در فرانسه معمولا ۱۰۰۰۰€ (یورو) برای هر سال می باشند که یک دانشجو بعد از مهاجرت به فرانسه میتواند روی آن به عنوان یک کمک هزینه خوب جهت تحصیل وزندگی حساب کند. البته باید شرایط اخذ ویزای تحصیلی فرانسه را احراز نمود. این قبیل بورسیه ها در سال ۲۰۲۰ فقط به دانشجویان ممتاز داده می شود. علاقه مندان به تحصیل و زندگی در فرانسه می توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سروش نافع دادمان تماس حاصل نمایند . وکلا و مشاورین امور مهاجرت موسسه دادمان آماده ارائه پاسخگویی و انجام امور اداری شما می باشند.

پیشنهاد مطالعه  فرم درخواست وکیل

عمده سوالاتی که متقاضیان مهاجرت به فرانسه از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی فرانسه برای اطلاع از هزینه های زندگی در سال ۲۰۲۰ مطرح می نمایند عبارتند از:

مجموع هزینه زندگی در فرانسه چقدر است؟

بسته به محل زندگی در فرانسه متغیر است و شهر پاریس بیشترین هزینه را دارد. میزان هزینه ۱۰۵۰€ الی €۱۲۵۰ (یورو) است.

هزینه تحصیل در فرانسه چقدر است؟

هزینه های تحصیل بسته به نوع دانشگاه دارد. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی توسط دولت تامین می گردد. در مجموع به میزان ۸۵۰€ الی €۶۰۰۰ (یورو) است.

هزینه های حمل و نقل در فرانسه چقدر است؟

هزینه های تاکسیرانی در شهر فرانسه گران است. میانگین هزینه به مقدار ۲۰€ الی ۵۰€ (یورو) است.

شرایط کاهش هزینه ها در فرانسه چیست؟

افراد متقاضی می توانند با اخذ بورسیه و کمک هزینه ها، شاخص هزینه های خود را کاهش می کنند. یکی از این موارد سازمان کف می باشد.

هزینه های دانشجویی در فرانسه چقدر است؟

هزینه زندگی دانشجویی در این کشور به مقدار ۱۰۰۰€ (یورو) میانگین است. ۵۰۰€ (یورو) هزینه اقامت دانشجویی است.

سفارت فرانسه

نکاتی درباره اخذ انواع ویزای مهاجرتی کار و تحصیل در فرانسه 

قبل از اقدام برای دریافت یکی از انواع ویزای مهاجرتی فرانسه و در نتیجه تایید اقامت و مهاجرت به فرانسه اطلاعاتی درباره مشاغل و کسب و کارهای کشور فرانسه برای ویزای کار در فرانسه و همچنین رشته های پرطرفدار و کاربردی برای اخذ ویزای تحصیل در فرانسه  میتواند در تصمیم گیری برای مهاجرت به فرانسه به کارتان آید.

فرانسه پیشگام در بسیاری از صنایع مختلف است. صنایع آهن و فولاد و صنایع دستی و آرایشی کشور سریعترین رشد را دارند. بسیاری از شرکت های چند ملیتی در فرانسه مستقر هستند، از جمله:

  • ایرباس
  • گروه AXA
  • سیتروئن
  • دانون
  • L’Oréal
  • میشلین
  • Ubisoft

گردشگری یک بخش حیاتی از اقتصاد فرانسه است، به این معنی که شما می توانید مشاغل فصلی در اردوگاه ها یا پیست های اسکی را پیدا کنید.

همچنین رشته های تحصیلی پر تقاضا در فرانسه عبارتند از:

  • هوا فضا
  • ماشین
  • الکترونیک
  • فرآوری مواد غذایی
  • منسوجات

البته باید توجه داشت با وجود داشتن دومین اقتصاد بزرگ در اتحادیه اروپا و پنجمین اقتصاد بزرگ در سراسر جهان، نرخ بیکاری در فرانسه حدود ۱۰ درصد است. این به دلیل ناسازگاری نیاز شرکت ها و نیروی کار متخصص است. به طور خاص، بخش های فناوری اطلاعات، سلامت  و بهداشت و مهندسی نیازمند نیروی متخصص بیشتر هستند. در حالیکه نیروی کار در بخش کشاورزی، تولیدی و معدنی بیش از حد نیاز است. در واقع دلیل نرخ بیکاری ۱۰ درصدی در فرانسه همین است.

در سال ۲۰۱۷، نزدیک به نیم میلیون نیروی کار خارجی توسط شرکت های فرانسوی مشغول به کار شدند. اگر رزومه شما منطبق بر نیازهای کارفرماهای فرانسوی باشد پیدا کردن کار برای شما چندان سخت نیست.

شهرهای فرانسه

پیش نیاز زبان در کشور فرانسه برای کار

حتی اگر شما در فرانسه شغلی پیدا کنید که نیازمند صحبت به زبان انگلیسی باشد(مثلا تدریس زبان انگلیسی) باز هم بایستی برای تعامل با جامعه زبان فرانسوی را یاد بگیرید. مردم فرانسه حساسیت زیادی به زبان خود دارند و دانستن زبان فرانسوی از ضروریات مهاجرت کاری به فرانسه است.

شرایط کار در فرانسه

ساعات کار قانونی فرانسه ۳۵ ساعت در هفته است. هر مقدار بیش از این اضافه کاری محسوب می شود. مرخصی با حقوق در سال ۵ هفته است و فرانسه ۱۱ تعطیل رسمی دارد.

کلام آخر

اگر زبان فرانسوی را تا حدی میدانید و یا توانایی یادگیری آن را دارید، فرانسه گزینه خوبی برای مهاجرت از طریق اخذ انواع ویزای کاری است. برای کاریابی در فرانسه شما می توانید در فرم ثبت نام کشور فرانسه را به عنوان یکی از گزینه های خود انتخاب کنید.

سفارت فرانسه

سفارت فرانسه و اخذ انواع ویزای مهاجرتی فرانسه

سفارت فرانسه در یکی از محله‌های قدیمی و معروف تهران یعنی جمهوری، خیابان نوفل لوشاتو پلاک ۶۴-۶۶ واقع شده و به استثنای تعطیلات رسمی قید شده در وبسایت رسمی سفارت فرانسه ، این سفارت از یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۷:۳۰ تا ۲۰:۰۰ به امور متقاضیان مهاجرت به فرانسه رسیدگی می‌کند و همچنین متقاضیان ایرانی می‌توانند در روزهای چهارشنبه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۲ نسبت به دریافت انواع ویزای مهاجرتی فرانسه خود اقدام کنند.

سابق بر این، پیش از برون سپاری خدمات به مرکز Vfs Global، تمامی خدمات متقاضیان وقت سفارت فرانسه، خدمات مهاجرت و اخذ انواع ویزای مهاجرتی فرانسه در این محل انجام میگرفت.

در حال حاضر در سفارت فرانسه به اموری نظیر اخذ ویزای شینگن طولانی مدت (اقامت بالای ۹۰ روز)، ویزای معمولی و طولانی مدت برای همسر فردی با تابعیت فرانسوی، متقاضیان با پاسپورت خدمات و دیپلماتیک، متقاضیان خدمات و  چکاپ پزشکی رسیدگی می‌شود و الباقی امور اخذ انواع ویزای مهاجرتی فرانسه و وقت سفارت شینگن فرانسه در Vfs Global به انجام می‌رسد.

بنابر اطلاعات وب‌سایت سفارت فرانسه، متقاضیان می‌توانند در صورت عدم موفقیت در استفاده از خدمات VFS گلوبال و در صورت تمایل درخواست خود را در روزهای دوشنبه از ساعت ۸٫۳۰ تا ۱۱:۳۰ به بخش ویزای شنگن سفارت ارائه دهد.

متقاضیان ایرانی امور مهاجرت و وقت سفارت فرانسه می‌توانند جهت اطلاعات بیشتر در اوقات اداری و روزهای کاری ذکر شده با استفاده از شماره تماس ۶۴۰۹۴۰۰۰ و شماره فاکس ۶۴۰۹۴۰۹۲/۹۳ و یا آدرس ایمیلvisas.teheran@diplomatie.gouv.fr با سفارت فرانسه در ایران در تماس باشند.

اطلاعات VFS global سفارت فرانسه

اطلاعات VFS global سفارت فرانسه

همانطور که پیش‌تر به این موضوع اشاره کردیم، در چند سال اخیر مرکز خدمات وی اف اس گلوبال به طور مشترک به متقاضیان امور مهاجرت چندین کشور اروپایی عضو اتحادیه شنگن از جمله فرانسه خدمت‌رسانی می‌کند و اکثر خدمات مرتبط با سفارت فرانسه از جمله وقت سفارت فرانسه، اخذ انواع ویزای مهاجرتی فرانسه مانند ویزای توریستی، تحصیلی، کاری و خانوادگی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

مرکز وی اف اس گلوبال سفارت فرانسه در خیابان موسوی(گلستان پنجم)، میدان هروی، طبقه چهارم هروی سنتر تهران قرار دارد و  به استثنای روزهای جمعه و شنبه همه روزه از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۷:۰۰ به فعالیت می‌پردازد.

پس از تعیین وقت سفارت فرانسه به صورت آنلاین، متقاضیان خدمات مختلف سفارت می‌توانند برای انجام اموری نظیر مصاحبه، انگشت نگاری و ارائه مدارک از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۵:۰۰ و برای اخذ پاسپورت از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۷:۰۰ به این مرکز مراجعه کنند. همچنین متقاضیان تعیین وقت سفارت فرانسه این امکان را دارند تا از طریق شماره تلفن‌ پشتیبانی ۲۱۲۷۶۷۴۰۰۰  و ایمیل آدرس info.franceiran@vfshelpline.com  با مرکز Vfs Global فرانسه ارتباط برقرار کنند.

مراحل تعیین وقت سفارت فرانسه

مراحل تعیین وقت سفارت فرانسه

تعیین وقت سفارت فرانسه تنها به صورت آنلاین و از طریق وب‌سایت France-Visas انجام می‌پذیرد، برای شروع توسط گزینه My account یک حساب کاربری برای خود درست کنید، سپس در صفحه اصلی وب‌سایت با چهار گزینه روبرو می‌شوید که به ترتیب شامل موارد زیر میشود:

  1. اطمینان از نیاز داشتن به گرفتن ویزا (Do you need a visa?)
  2. ساختن حساب کاربری و پر کردن فرم درخواست ویزا (Start your visa application) 
  3. تقاضای تعیین وقت سفارت فرانسه(Submit your application) 
  4. پیگیری وضعیت پرونده و انجام مراحل نهایی (Track your application)

قبل از توضیح ادامه مراحل، لازم به ذکر است که با کلیک بر روی گزینه آبی رنگ اول (Do you need a visa) شما وارد ابزار Visa Wizard می‌شوید که نوعی پرسشنامه است که پس از تکمیل آن لیستی از مدارک و هزینه‌ها به همراه مشخصات شما نمایش داده می‌شود، شما به عنوان متقاضی تعیین وقت سفارت فرانسه میبایست از آن پرینت گرفته و ضمیمه پرونده خود کنید.

برای تعیین وقت سفارت فرانسه برای انجام امور مهاجرت به فرانسه گزینه Submit your application را کلیک کرده و در مرحله بعدی با انتخاب بخش قاره‌ای( Middle East ) و انتخاب کشور ایران در بخش( localization ) به صفحه بعدی و اطلاعات مناسب شهروندان ایرانی متقاضیان تعیین وقت سفارت فرانسه می‌روید. در این بخش نیز با چهار گزینه زیر روبرو می شوید:

  1. با چه کسی میبایست ارتباط برقرار کنم (Whom should I contact?)
  2. موقعیتهای خاص (Particular situation)
  3. هزینه‌ها (fees) 
  4. پشتیبانی (Help) 

برای ادامه پروسه تعیین وقت سفارت فرانسه بر روی گزینه Whom should I contact کلیک کنید تا از این طریق از اطلاعات مورد نیاز ادامه مسیر مطلع گردید. با ورود به صفحه بعدی شما می‌توانید با کلیک بر روی گزینه Book An Appointment مطابق تصویر زیر نسبت به اخذ وقت سفارت فرانسه در مرکز وی اف اس گلوبال اقدام کنید.

البته گزینه مشابهی برای سفارت اصلی فرانسه نیز قرار گرفته که در صورت تمایل می‌توانید از طریق آن برای وقت سفارت برای یکی از انواع ویزای مهاجرتی فرانسه اقدام کنید، اما بنابر تاکید وب‌سایت، برای گرفتن سریع‌تر وقت سفارت فرانسه میبایست مرکز Vfs Global را انتخاب کنید. برای تعیین وقت سفارت فرانسه از طریق سامانه VFS Global، میبایست ایمیلی به آدرس  appointmentfrance@vfshelpline.com با اطلاعات زیر به زبان انگلیسی ارسال کنید:

  • نام کامل (نام و نام خانوادگی)
  • شماره پاسپورت
  • تاریخ تولد (روز/ ماه/ سال)
  • تاریخ اعتبار پاسپورت (روز/ ماه/ سال)
  • ملیت
  • جنسیت
  • تاریخ عزیمت-سفر (روز/ ماه/ سال)
  • شماره تماس ( شماره موبایل)

تنها در صورتی که اطلاعات درخواست شده به صورت صحیح و بدون نقص توسط متقاضی ارسال شود، وقت سفارت فرانسه برای ایشان تعیین می‌گردد و در صورت وجود هرگونه مورد و نقصی پروسه رزرو وقت سفارت ناموفق خواهد بود.

با تعیین وقت سفارت فرانسه توسط VfsGlobal، امکان کنسل کردن و یا زمان‌بندی مجدد وجود نخواهد داشت و فرد متقاضی در صورت حضور پیدا نکردن در مرکز وی اف اس گلوبال در موعد مقرر ملزم به تعیین مجدد وقت سفارت فرانسه خواهد بود. لازم به ذکر است که با تایید وقت سفارت از طرف مرکز خدمات VfsGlobal، نامه‌ای به نام appointment confirmation letter برای شما ارسال خواهد شد که میبایست آنرا پرینت گرفته و به هنگام حضور در مرکز VFS  آنرا ارائه دهید.

باید خاطر نشان کنیم که متقاضیان تعیین وقت سفارت فرانسه میبایست پیش از ارسال درخواست ویزای تحصیلی از طریق وب‌سایت www.iran.campusfrance.org نسبت به تعیین وقت کمپ تحصیلی فرانسه اقدام کنند. با توجه به تعداد بالای پرونده‌های درخواستی تعیین وقت سفارت فرانسه و اخذ ویزای شینگن در ایران، معمولا آفیسر‌های پرونده با حساسیت بیشتری مدارک و پرونده‌های متقاضیان ایرانی را مورد بررسی قرار می‌دهند.

متاسفانه متقاضیان تعیین وقت سفارت فرانسه و اخذ ویزای شینگن در موارد متعددی با مشکل مواجه شده و به خاطر عدم آگاهی و یا تکمیل نبودن و یا تناقض اطلاعات پرونده ارسالی، با پدیده ریجکت ویزای شینگن مواجه می‌شوند.

اقامت در فرانسه

لیست مدارک مورد نیاز جهت تعیین وقت سفارت فرانسه

برای تعیین وقت سفارت برای اخذ انواع وبزای مهاجرتی فرانسه به غیر از اطلاعات ذکر شده برای ارسال ایمیل به مدارک دیگری نیاز پیدا نخواهید کرد، اما از آنجایی که وقت سفارت فرانسه در واقع پیش زمینه مصاحبه حضوری با آفیسر پرونده، ارائه اطلاعات بیومتریک و انگشت‌نگاری و تحویل مدارک برای اخذ ویزای شینگن فرانسه است، بهتر است دیگر مدارک مورد نیاز را با هم مورد بررسی قرار دهیم. شما در زمان حضور در مرکز VFS و یا سفارت فرانسه ملزم به ارائه موارد زیر هستید:

  • پرینت نامه تایید تعیین وقت سفارت
  • فرم تکمیل شده به انگلیسی درخواست ویزا به همراه تاریخ و امضا
  • ۲ عکس بیومتریک قطع پاسپورت
  • پاسپورت با حداقل ۳ ماه اعتبار از زمان برگشت از فرانسه و حداقل دو صفحه خالی
  • شرح کامل کتبی قصد از سفر یا مهاجرت به انگلیسی
  • رزرو بلیط رفت و برگشت
  • بیمه نامه سلامت برای کل مدت ویزا با ذکر کشورهای تحت پوشش
  • اسناد و مدارک اسکان نظیر رزرو هتل و یا دعوتنامه برای کل مدت ویزا
  • پرینت بانکی، حساب پس انداز، فیش حقوقی، جواز، رسید مالیاتی، سند ملکی و دیگر اسناد تمکن مالی
  • گواهی شغلی نظیر قرارداد استخدام، مرخصی دارای تاییدیه از کارفرما و مواردی از این قبیل
  • رسید پرداخت هزینه خدمات سفارت فرانسه

ویزای کار در فرانسه یکی از راه های ورود و مهاجرت به فرانسه و أخذ اقامت دائم فرانسه است. کشور فرانسه جزو کشورهای برتر و بسیار قوی اتحادیه اروپا است که صنایع آن به فناوری های روز دنیا مجهز هستند و فرصت های شغلی متنوعی را می توان در زمینه های مختلف در این کشور پیدا کرد. دریافت ویزای کار به دعنوان یکی از انواع ویزای مهاجرتی فرانسه در سال ۲۰۲۰ ، قوانین و مراحل خاصی دارد که پس از عبور از آن ها می توانید به این کشور وارد شوید و شغل متناسب با مهارت و تخصص خود را بیابید.

ویزای کار در فرانسه

مهاجرت به فرانسه از طریق ویزای کار در فرانسه

کشور فرانسه در نیمه غربی اروپا قرار دارد و از نظر وسعت، سومین کشور اروپا قلمداد می شود. اقتصاد این کشور در دو بخش عمومی و خصوصی و با سیاست های کاملاً حرفه ای اداره می گردد. به دلیل پیشرفته بودن فرانسه، موقعیت های شغلی که برای افراد وجود دارند بسیار زیاد است و تقریباً در هر یک از قسمت ها می توان یک فرصت مناسب برای اشتغال پیدا کرد.

به طور مثال، بهترین موقعیت های شغلی فرانسه که افراد متقاضی کار در این کشور می توانند پس از أخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی کار فرانسه در آنها مشغول به کار شوند عبارتند از مشاغلی در حوزه فناوری اطلاعات و IT، علوم رایانه، برنامه نویسی رایانه ای، نرم افزار و سخت افزار، تجارت الکترونیک، مهندسی برق و مخابرات، بانک و بیمه، سهام، بورس و ارز، تأسیس آتلیه هنری، خدمات مسافرتی و گردشگری، خدمات آرایشی، پزشکی، حوزه بهداشت، انتشارات و … .

برای أخذ ویزای کار در فرانسه کافی است در یکی از حوزه های مربوطه دارای تخصص و مهارت کافی باشید؛ از طریق اداره کار فرانسه می توانید موقعیت های کار در شهرهای مختلف این کشور را بررسی کنید و نسبت به انجام سایر مراحل اداری و قانونی اقدام نمایید. لازم به ذکر است که کار در فرانسه درآمد و حقوق بالایی دارد و اگر بتوانید به این موفقیت دست پیدا کنید و از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی فرانسه در زمینه کاری مجوز اقامت و مهاجرت به فرانسه را بگیرید، آینده شغلی عالی در انتظار شما خواهد بود.

شرایط و مراحل قانونی برای اخذ ویزای کار در فرانسه

متقاضیان اخذ ویزای کار در فرانسه برای اینکه مراحل قانون را بتوانند ساده تر طی کنند نیاز به یک دعوت نامه از سوی کارفرمای معتبر برای یک موقعیت شغلی دارند. فرد متقاضی می تواند با هر تخصص و مهارت در یکی از شرکت ها یا فرصت های شغلی فرانسه درخواست کار نماید.

بهترین راه برای اطلاع از فرصت های شغلی که در زمینه های مختلف در فرانسه وجود دارند، مراجعه به مراکز کاریابی یا تبلیغات روزنامه ها است. به هر روش که یک شغل در فرانسه پیدا کردید باید درخواست خود را سریعاً به صورت آنلاین برای کارفرما ارسال نمایید.

اگر رزومه کاری شما قوی باشد، کارفرما یک دعوت نامه کاری برای شما ارسال می کند که چنانچه واجد تمام شرایط کار باشید، از طریق این فرم می توانید یکی از انواع ویزای مهاجرتی کاری فرانسه را دریافت نمایید. البته مراحل قانونی این روش، کمی پیچیده است. برای توضیح این جمله می توان گفت اگر قصد داشته باشید در مدت زمان کمتر از ۹۰ روز در فرانسه کار کنید، ویزای کار شما به صورت موقت صادر می شود. البته این مدارک باید از سوی سفارت و وزارت کار فرانسه تأیید شوند.

انواع ویزای مهاجرتی فرانسه
شرایط دریافت ویزای کار فرانسه

شرایط دریافت ویزای کار در فرانسه برای افراد خارجی در کشورهای مختلف، متفاوت است. به طور مثال، اگر متقاضی کار در فرانسه از یکی از کشورهای اتحادیه اروپا باشد، برای کار نیازی به برخی مجوزها ندارند و می تواند تنها با امضای یک قرارداد رسمی، مشغول به کار شوند. برای این افراد، تأیید یک دعوت نامه از سوی کارفرمای معتبر کفایت می کند.

یکی از شرایطی که به تازگی از سوی دولت فرانسه برای اعطای ویزای کار فرانسه به متقاضیان مهاجرت به فرانسه اعلام شده است، استفاده از مجوز گذرنامه استعداد است. بر این اساس افرادی که دارای مهارت فردی، تخصص، هنر و یا هر حرفه خاصی باشند می توانند از این قانون استفاده کرده و برای کار به فرانسه وارد شوند.

کارکنان شرکت های خلاق با محصولات منحصر به فرد، هنرمندان، افراد مشهور در زمینه های ورزشی، هنری و علمی، سرمایه گذاران، مخترعان و نخبگان، افرادی هستند که واجد شرایط برای دریافت انواع ویزای مهاجرتی کار فرانسه از طریق مجوز استعداد می باشند.

انواع ویزای مهاجرتی فرانسه
اخذ ویزای کار فرانسه از طریق کارت آبی

یکی از روش های دریافت انواع ویزای مهاجرتی کار در فرانسه، استفاده از کارت آبی است. کارت آبی از سوی اتحادیه اروپا صادر می شود و معمولاً به افرادی اختصاص دارد که دارای تخصص فنی بوده و یا مدرک تحصیلی معتبر دانشگاهی در یک رشته خاص داشته باشند. أخذ کارت آبی به منزله داشتن مجوز اقامت در فرانسه از طریق کار به مدت ۱ تا ۳ سال برای این افراد است.

برای دریافت کارت آبی، فرد متقاضی شغل باید حدود ۳ تا ۵ سال سابقه حرفه ای شغلی داشته باشد تا بتواند درآمد خوبی در شغل جدید خود در فرانسه به دست آورد. اگر شما هم یک تخصص و مهارت ویژه دارید، ویزای کار فرانسه می تواند برای شما بهترین گزینه برای یافتن شغل عالی در این کشور باشد. اگر ۵ سال به طور مداوم و پیوسته در فرانسه کار کنید می توانید برای دریافت اقامت طولانی مدت در این کشور اقدام نمایید.

ویزای کار فرانسه برای دانشجویان

ورود دانشجویان به کشور فرانسه از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی کار، مجاز نیست اما دولت فرانسه برای اشتغال افرادی که برای تحصیل به این کشور وارد می شوند، تسهیلاتی را نیز در نظر گرفته است. دانشجویان می توانند بعد از مهاجرت به فرانسه از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی تحصیلی در فرانسه، همزمان در یک شغل به صورت نیمه وقت مشغول به کار شوند.

لازم به ذکر است در طول مدت زمان تحصیل این افراد، ویزای آن ها ویزای تحصیلی محسوب می شود اما پس از اتمام تحصیلات خود فرصت دارند در مدت زمان ۶ ماه، شغل مناسبی یافته و قرارداد کاری خود را ثبت کنند؛ در این صورت می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار در فرانسه تغییر دهند و پس از انجام مراحل قانونی، در این کشور مشغول به کار شده و اقامت موقت و سپس اقامت دائم مهاجرت به فرانسه را دریافت نمایند.

فرانسه یکی از پرطرفدارترین کشورهای جهان در بین دانشجویان بین‌المللی است. یکی از مزایای تحصیل در فرانسه، امکان انجام کار دانشجویی در فرانسه در حین تحصیل و نیز بهره‌مندی از کمک هزینه مسکن در فرانسه است. در حال حاضر یکی از سریع‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین مسیرها جهت تحصیل در خارج از کشور برای ایرانیان، دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی برای دوره های زبان فرانسوی در فرانسه است. با توجه به شرایط فعلی سفارت فرانسه در ایران، متقاضیان ویزای تحصیلی می‌توانند در کم‌ترین زمان (حدود دو هفته)، از این مرکز وقت مصاحبه بگیرند.

اگر قصد شرکت در یک دوره زبان در فرانسه را دارید، توصیه می‌کنیم در کنار مطالعه مطلب «همه چیز درباره مهاجرت به فرانسه و انواع ویزای مهاجرتی فرانسه»، با مراجعه به صفحه درخواست مشاوره و تالار گفتگو از مشاوره رایگان کارشناسان و مشاوران امور مهاجرت موسسه دادمان بهره‌مند شوید:

پیشنهاد مطالعه  امور مهاجرت
شرایط اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

افراد زیر می‌توانند جهت درخواست ویزای بلند مدت دانشجویی اقدام نمایند:

داوطلبانی که دارای پذیرش از دانشگاه‌های فرانسه در مقاطع مختلف تحصیلات دانشگاهی هستند.

افرادی که دارای پذیرش از یک دوره زبان در فرانسه (دانشگاه‌ها و کالج های زبان) هستند.

انواع ویزای مهاجرتی فرانسه ویزای تحصیلی

مراحل اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

متقاضیان باید جهت دریافت یکی از انواع ویزای مهاجرتی تحصیلی فرانسه مراحل زیر را به ترتیب طی کنند:

۱- تشکیل پرونده

تشکیل پرونده ویزای بلند مدت دانشجویی بر روی نرم افزار تحصیل در فرانسه Etudes en France

۲- مصاحبه در دفتر کامپوس فرانس

مصاحبه در دفتر کامپوس فرانس ایران و تحویل مدارک و پرداخت هزینه مصاحبه (۲۰۰ یورو)

۳- تحویل مدارک به VFS

تحویل اصل مدارک لازم برای ویزای تحصیلی و پرداخت ۷۵ یورو به شرکت VFS

۴- تحویل گرفتن پاسپورت از VFS

مراجعه جهت دریافت پاسپورت از شرکت VFS پس از دریافت ایمیل از سوی سفارت فرانسه

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

قبل از مهاجرت به فرانسه باید از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی فرانسه مجوز اقامت و زندگی را در فرانسه بدست بیاوریم.برای این امر یک سری مدارک نیاز است به شرح زیر:

  • یک رسید با نام کاربری متقاضی
  • فرم درخواست ویزای تحصیلی فرانسه که به زبان انگلیسی یا فرانسه توسط متقاضی پر، امضاء و تاریخ‌گذاری شده باشد.
  • دو عکس ویزایی رنگی ۴/۵ × ۳/۵ سانتی‌متر با زمینه سفید که بیش از ۶ ماه از آن نگذشته باشد. چهره متقاضی باید ۷۰ تا ۸۰ درصد عکس را پوشش دهد و موی سر نباید پوشیده باشد.
  • شناسنامه با ترجمه رسمی زبان فرانسه و کپی از تمامی صفحات آن
  • کارت پایان خدمت با ترجمه رسمی زبان فرانسه (تاریخ‌های خدمت سربازی باید در کارت پایان خدمت قید شده باشد)
  • پاسپورت:

پاسپورت باید حداقل تا ۳ ماه پس از تاریخ اعتبار ویزای درخواستی اعتبار داشته باشد.

پاسپورت باید توسط متقاضی امضاء شده باشد و حداقل دو صفحه خالی داشته باشد.

کپی صفحه اول پاسپورت و تمام صفحاتی که ویزای شنگن دارند (در پاسپورت فعلی و پاسپورت‌های قدیمی) و کپی تمامی صفحات دارای مهر ورود و خروج.

  • مدارک تحصیلی که به زبان فرانسه ترجمه، و توسط سفارت فرانسه تأیید شده باشد (برای دارندگان هریک از این مدارک):

مدرک دیپلم و ریزنمرات

مدرک پیش دانشگاهی و ریزنمرات

مدرک کاردانی و ریزنمرات

مدرک کارشناسی و ریزنمرات

مدرک کارشناسی ارشد و ریزنمرات

مدرک دکتری و ریزنمرات

  • گواهی استخدام و مرخصی با ترجمه فرانسه (در صورت اشتغال متقاضی)
  • مدارکی مبنی بر تمکن مالی:

متقاضی باید اثبات کند که توانایی پرداخت ماهی ۶۱۵ یورو را برای سال اول تحصیل خود دارد.

  • اگر متقاضی بورسیه تحصیلی داشته باشد:

باید گواهی سازمان مربوطه که نشان‌دهنده پوشش این هزینه‌ها باشد را ارائه دهد.

  • اگر متقاضی پشتیبان مالی داشته باشد :

مدرک شناسایی پشتیبان مالی، تعهدنامه غیرمالی، به همراه مدارک استخدام و پرینت گردش حساب سه ماهه آخر حساب بانکی، رسید آخرین پرداخت مالیات، مدارکی گواه بر ارتباط متقاضی با پشتیبان مالی (اگر پشتیبان مالی در فرانسه زندگی می‌کند).

  • گواهی استخدام و مرخصی متقاضی در صورت اشتغال متقاضی:

پشتیبان مالی باید از خویشاوندان نزدیک متقاضی در ایران یا فرانسه باشد (پدر، مادر، برادر، خواهر، پدربزرگ، مادربزرگ، عمو و خاله یا عمه)

  • اگر متقاضی پشتیبان مالی نداشته باشد:

مدارک استخدام و پرینت گردش حساب سه ماهه آخر بانکی با مهر، حساب شخصی و حساب حرفه‌ای به زبان انگلیسی.

  • گواهی مبنی بر داشتن محل اقامت در فرانسه:

گواهی‌ای که توسط مؤسسه یا سازمان پذیرفته شده باشد، کپی از قرارداد، اجاره‌نامه یا سند مالکیت. مدت قرارداد اجاره باید حداقل یک سال باشد.

  • فرم OFII تکمیل شده
  • مدرک زبان فرانسه یا انگلیسی (در صورت وجود)
  • مدارک هنری و ورزشی، با ترجمه رسمی زبان فرانسه
انواع ویزای مهاجرتی به فرانسه زبان فرانسوی
ویزای تحصیلی فرانسه جهت شرکت در دوره‌های زبان

در حال حاضر امکان اخذ انواع ویزای مهاجرتی تحصیلی فرانسه جهت شرکت در دوره‌های زبان وجود دارد. اگر به تحصیل در فرانسه علاقه دارید، می‌توانید پس از گذراندن یک دوره زبان در فرانسه، از دانشگاه‌های فرانسه پذیرش بگیرید و ادامه تحصیل دهید و کارهای مهاجرت به فرانسه را انجام دهید؛ زیرا یکی از کوتاه‌ترین مسیرها برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه، دریافت پذیرش دوره‌های زبان فرانسه در کالج‌های زبان و دانشگاه‌های مورد تأیید سفارت فرانسه است.

در این صورت برای تمدید ویزا به منظور ادامه تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه، می‌توانید در کشور فرانسه اقدام کنید و نیازی به بازگشت به ایران نیست. برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه جهت شرکت در دوره زبان، داشتن مدرک زبان الزامی نیست؛ البته ارائه مدرک زبان فرانسه به شما برای اخذ ویزا کمک خواهد کرد.

پیشنهاد مطالعه  هر چیزی که درباره مهاجرت به ایالات متحده آمریکا از طریق انواع ویزای مهاجرتی امریکا باید بدانیم!

گردآورنده :  موسسه حقوقی سروش نافع دادمان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره کلیک کنید
پیمایش به بالا