اصلاحیه آیین نامه نحوه پرداخت حق الزحمه اعضای هیاتهای حل اختلاف مالیاتی¬

اصلاحیه آیین نامه نحوه پرداخت حق الزحمه اعضای هیاتهای حل اختلاف مالیاتی­

موضوع تبصره ۲ ماده ۲۴۴ اصلاحی قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۲۷/۱۱/۱۳۸۰

الف – متن زیر جایگزین بند الف اصلاحیه می­شود :

حق الزحمه هریک از اعضای بندهای ۲ و ۳ ماده ۲۴۴ ق.م.م ، بابت شرکت در جلسات هیأت­های حل اختلاف مالیاتی موضوع تبصره ۲ ماده مذکور، برای هر پرونده در هر منبع، حسب مورد برای عملکرد سال   یا دوره مالیاتی که منجر به صدور رأی اعم از تأیید، تعدیل و رفع تعرض گردد، از مأخذ مبلغ درآمد مشمول مالیات مورد اعتراض مندرج در برگ تشخیص، برگ مطالبه و رأی مرجع قبلی که منجر به صدور رأی هیأت حل اختلاف مالیاتی مربوط شود به شرح زیر محاسبه، قابل تأمین و پرداخت خواهد بود :

۱. تا میزان پنجاه میلیون ( ۵۰۰۰۰۰۰۰ ) ریال درآمد مشمول مالیات که منجر به صدور رأی شود، مبلغ یکصد و پنجاه هزار ( ۱۵۰۰۰۰) ریال .

۲. از پنجاه میلیون و یک ( ۵۰۰۰۰۰۰۱) تا میزان یکصدو پنجاه میلیون ( ۱۵۰۰۰۰۰۰۰) ریال درآمد مشمول مالیات که منجر به صدور رأی شود مبلغ یکصد و هشتادهزار (۱۸۰۰۰۰)ریال .

۳. از یکصد و پنجاه میلیون و یک ( ۱۵۰۰۰۰۰۰۱) تا میزان سیصد میلیون ( ۳۰۰۰۰۰۰۰۰) ریال درآمد مشمول مالیات که منجر به صدور رأی شود مبلغ دویست و چهل هزار (۲۴۰۰۰۰) ریال .

۴. از سیصد میلیون و یک (۳۰۰۰۰۰۰۰۱) تا میزان پانصد میلیون (۵۰۰۰۰۰۰۰۰) ریال درآمد مشمول مالیات که منجر به صدور رأی شود مبلغ سیصد هزار ( ۳۰۰۰۰۰) ریال .

۵. از پانصد میلیون و یک ( ۵۰۰۰۰۰۰۰۱ ) تا میزان یک میلیارد ( ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ) ریال درآمد مشمول مالیات که منجر به صدور رأی شود مبلغ چهارصد و پنجاه هزار ( ۴۵۰۰۰۰ ) ریال .

۶. از یک میلیارد و یک ( ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۱ ) تا میزان پنج میلیارد ( ۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ) ریال درآمد مشمول مالیات که منجر به صدور رأی شود مبلغ شش صد هزار ( ۶۰۰۰۰۰) ریال .

۷. از پنج میلیارد و یک ( ۵۰۰۰۰۰۰۰۰۱ ) ریال درآمد مشمول مالیات به بالا که منجر به صدور رأی شود مبلغ نهصد هزار ( ۹۰۰۰۰۰) ریال .

– حق الزحمه اعضاء بندهای ۲ و ۳ بابت پرونده­هایی که منجر به صدور قرار کارشناسی می­گردد، صرفا معادل یک سوم مبالغ فوق الذکر محاسبه خواهد شد.

– حداکثر مبلغ قابل پرداخت برای هرنماینده در هر ماه ۴۰۰۰۰۰۰۰ ریال می باشد .

– در مورد منابع مربوط به مالیات بر ارزش افزوده، هر دو دوره مالیاتی معادل یک رأی قابل محاسبه می­باشد .

– تاریخ اجرای این اصلاحیه از ابتدای سال ۱۳۹۶ می­باشد .

                                                                                     علی طیب­ نیا

                                                                                          وزیر امور اقتصادی و دارایی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره کلیک کنید
پیمایش به بالا