«تجاری سازی طرح های نوآورانه»

تجاری سازی طرح های نوآورانهتجاری سازی طرح های نوآورانه

تجاری سازی ایده و حمایت جدی از ایده پردازان و ایجاد بستر برای گسترش فعالیت ها و تأمین نیازهای مالی یافته های پژوهشی و علمی آنان موجب افزایش ارزش افزوده محصولات، کالا و خدمات و سبب بالا رفتن سطح بهره وری تولید، کاهش اتکاء به درآمدهای نفتی و ارتقاء جایگاه علمی خواهد شد.تجاری سازی طرح های نوآورانه یکی از مهمترین خدمات برای گسترش فعالیت های علمی و پژوهشی می باشد.

ارزیابی ایده:

پس از خلق ایده توسط پژوهشگر یا محقق ضروری است که ایده ارائه شده از جنبه های مختلف مورد ارزشیابی قرار گیرد. ارزشیابی ایده اولین مرحله تجاری سازی ایده است.

توسعه و بررسی کاربرد ایده:

در این مرحله نکات مهم بازاریابی ایده (از جنبه های دیگر) مطرح می شود که لازم است برای روشن شدن آن ها تحقیقات تکمیلی صورت گیرد.

تحلیل تجاری ایده:

تحلیل تجاری ایده شامل مراحل زیر می باشد:

– بررسی مقدار تولید ایده در نخستین مرحله.

– بررسی نقطه سر به سر تولید و سودآوری تقریبی آن در نخستین مرحله تولید.

پیشنهاد مطالعه  مراحل بازاریابی در کسب و کار

بازارسنجی ایده:

در این مرحله تست BETA و بازارسنجی ایده صورت می گیرد.

بررسی جنبه های فنی و اجرایی ایده:

در این مرحله نکات زیر بررسی خواهد شد:

– ایجاد بنگاه اقتصادی و دریافت مجوزهای لازم (ثبت شرکت و …. و اخذ مجوزهای لازم).

– برآورد اعتبار مورد نیاز برای تجاری سازی ایده

– برآورد مواد و ابزار تبلیغی (کاتالوگ، بروشور، پوستر و تیزر تبلیغاتی) مورد نیاز برای معرفی ایده.

– برنامه ریزی جهت تشکیلاتی که برای تولید و عرضه ایده باید در بنگاه اقتصادی ایجاد شود.

– برنامه ریزی جهت امور لجستیکی مربوط به ایده.

– تعیین منبع تامین مالی (سرمایه گذاری شخصی، اخذ وام، جذب سرمایه گذار جهت مشارکت و تولید انبوه، فروش و اعطای امتیاز)

تجاری شدن ایده:

در این مرحله ایده کاملا تجاری شده است.

گردآورنده :  موسسه حقوقی سروش نافع دادمان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره کلیک کنید
پیمایش به بالا