روش های جدید سرقت و خالی کردن حساب بانکی

سرقت و خالی کردن حساب بانکی

وجود کارت‌ها و خریدهای اینترنتی باعث شده تا برخی از کلاهبرداران در سکوت مطلق جیب شما را خالی کنند. در ماده ۱۳ قانون جرایم رایانه‌ای، برای برداشت پول از حساب دیگری از طریق اینترنت، مجازات مشخص شده است. در این مطلب از مجله حقوقی دادمان به بررسی جدیدترین روش های سرقت و خالی کردن حساب بانکی می‌پردازیم.

انواع روش های سرقت و خالی کردن حساب بانکی

شما برنده خوش شانس هستید

ممکن است برای شما هم پیامک هایی با مضمون” شما برنده خوش شانس ما هستید” ارسال شده باشد و همچنین موقعی که درسایت‌ها مشغول گشت زنی هستید، صفحاتی برای شما باز شود که مژده برنده شدن تان را در قرعه کشی می‌دهد، آنها در گام‌های بعدی برای واریز مبلغ جایزه به حسابتان از شما رمز اول و دوم را می خواهند و بدین صورت است که به خالی کردن حساب اشخاص می پردازند.

جا به جا کردن کارت سالمندان

اگر سن و سالی از شما گذشته و قادر به کارکردن با عابر بانک نیستید، باید بیشتر مراقب باشید. چرا که معمولا سالمندان عابر بانک خود را به افراد غریبه می‌سپارند تا برای آن ها پول بگیرند. یک راه کلاهبرداری از این افراد این است که بعد از انجام عملیات بانکی، سریعا کارت او را با کارت دیگری (که آن هم سرقتی است) تعویض می‌کنند و به او تحویل می‌دهند. آن‌هایی که رمز کارت را می‌دانند، حالا می‌توانند به دزدی بپردازند.

زباله‌های بانکی خود را در محل رها نکنید

روزی که برای عابر بانک افتتاح حساب می‌کنید، بانک به همراه کارت، برگه‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد که مربوط به اطلاعات حساب و رمز است. اگر برگه را در سطل زباله اندازید امکان دارد سارقان آن برگه را برداشته و با سرقت کارت بانکی شما از آن رمز استفاده کنند و حساب بانکی شما را خالی کنند.

استفاده از چسب مایع

روش دیگر دزدی از عابر بانک‌ها با چسب اتفاق می‌افتد. در این شیوه سارقان مقداری چسب در قسمت ورودی دستگاه می‌ریزند و به انتظار طعمه در همان حوالی می‌ایستند. وقتی شخصی به خودپرداز مراجعه می‌کند و کارت را در دستگاه قرار می‌دهد، سارق وارد کردن رمز توسط او را دید می‌زند، هنگامی که فرد بعد از انجام کار خود قصد دارد کارت را از دستگاه پس بگیرد، کارت به علت چسبندگی از دستگاه بیرون نمی‌آید.

اینجاست که سارق وارد عمل می‌شود و به فرد پیشنهاد می‌دهد که به داخل بانک برود و به کارمند بانک بگوید که دستگاه کارتش را قورت داده! وقتی فرد قربانی به داخل بانک مراجعه می‌کند سارق از فرصت استفاده کرده و با دانستن رمز به سرقت از کارت می‌پردازد.

کارت بانکی خود را نفروشید!

بعضی از معتادان با اطلاع از غیرقانونی بودن فروش کارت‌های بانکی خود به دیگران اقدام به افتتاح حساب و سپس فروش کارت بانکی خود به قیمتی ناچیز می‌کنند تا خرج اعتیادشان را در بیاورند. خریداران این‌گونه کارت‌ها کلاهبرداران هستند که با خرید کارت‌های دیگران هویت خود را برای پلیس و بانک‌ها مخفی کرده و به شیادی می‌پردازند. .

کیبورد تقلبی

در این روش از یک صفحه کلید تقلبی بر روی صفحه کلید اصلی دستگاه استفاده می‌شود که ترتیب فشردن کلیدها را توسط مشتری ذخیره می‌کند. هنگام مراجعه به دستگاه‌های خود پرداز از نصب نبودن وسایل اضافه بر روی دستگاه اطمینان حاصل کنید.

پیشنهاد مطالعه  اسکیمر و کپی کارت بانکی چیست و چگونه اطلاعات کارت های بانکی را سرقت می کند؟

4 دیدگاه دربارهٔ «روش های جدید سرقت و خالی کردن حساب بانکی»

  1. سلام با عرض خسته نباشید
    میخاستم بدونم اگر شخصی به شماره کارت شماره حساب و شبای کارت و ccv2دسترسی داشته باشه میتونه حساب رو خالی کنه مثلا بعضی سایت ها و از رمز اول و دوم اطلاع نداشته باشه؟

  2. سلام ببخشید اگر به حساب کسی که نمی‌شناسیم پول واریز کرده باشیم می‌تونه حساب مارو خالی کنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره کلیک کنید
پیمایش به بالا