شرح وظایف کارآموزان وکالت کانون وکلای دادگستری مرکز بخش دو

فصل دوم : شروع کارآموزی و مدت آن

ماده ۳: پذیرفته شده آزمون و سایر متقاضیان پروانه بعد از ثبت نام ، تکمیل پرونده و تصویب هیئت مدیره ، مدارک زیر را از کانون دریافت می کنند:

الف) کارنامه

ب) سه برگ معرفی نامه (نسخه اول و دوم ، برای وکیل سرپرست و کارآموز و نسخه سوم مشتمل بر تایید وکیل سرپرست با قید تاریخ رؤیت و گواهی شروع دوره جهت ضبط در پرونده کارآموز درکانون).

ج) دو نسخه معرفی نامه (نسخه اول به دادگستری کل استان محل کارآموزی جهت معرفی بهدادگاه ها و نسخه دوم برای کارآموز)

د)‌ شرح وظایف

 

ماده ۴: کارآموز مکلف است حداکثر ظرف ده روز از تاریخ اخذ مدارک ، در دفتر وکیل سرپرست حاضر شده و نسخه سوم معرفی نامه بند (ب) ماده (۳) را پس از گواهی وکیل سرپرست به کانون ارائه دهد. تاریخ گواهی ، به منزله شروع دوره است مشروط بر اینکه ظرف مدت ده روز پس از آن ، در اولین جلسه دادگاه شرکت کند.

 

ماده ۵: ظرف (۴۵) روز از شروع دوره، جلسه های توجیهی برای آموزش مقررات انتظامی، امور کارآموزی و سایر موضوعات ضروری برگزار می شود. پس از حضور کارآموز در همه جلسه ها، پروانه کارآموزی به وی تسلیم می شود.

 

ماده ۶: از تاریخ شروع دوره ، کارآموز موظف است هجده ماه تمام ( به استثنای مواردی که در قانون مدت دیگری تعیین شده باشد) تکالیف را بلاانقطاع انجام دهد.

ماده ۷: در صورتی که علل موجهی مانند بیماری ، زایمان ، فوت اقربای نسبی و سببی درجه اول از طبقه اول و دوم، سفر حج واجب و تحصیل در خارج از کشور، عرفاً وقفه در کارآموزی ایجاد کند ، کارآموز باید کتبا مراتب را برای اتخاذ تصمیم به کمیسیون اعلام نماید.

 

ماده ۸: کارآموز مکلف است صرفا در محلی که توسط کانون برای کارآموزی وی تعیین شده ، وظایف خود را تحت نظر وکیل سرپرست انجام دهد و در دادگاه های همان محل شرکت کند.در مواردی که شهر محل کارآموزی خارج از مرکز استان باشد ، کارآموز می تواند تا یک چهارم حد نصاب تکلیف شرکت در جلسات دادگاه را با موافقت کمیسیون در دادگاه های  کیفری استان و تجدیدنظر استان متبوع شرکت کند.

 

ماده ۹: در صورتی که در اثنای دوره ، کانون متبوع کارآموز به طور قطع به کانون مرکز تغییر کند ، نظریه کمیسیون کانون مبدأ در مورد مدت زمان کارآموزی قبلی به کانون مرکز ارسال می شود.

 

ماده ۱۰: انتقال محل کارآموزی منوط به رعایت ضوابط آیین نامه نقل و انتقالات است. در صورت پذیرش انتقال ، کارآموزی ، تحت نظر کانون متبوع و میزبان به ترتیب زیر انجام می شود:

الف) امور تحت نظر کانون متبوع

۱. صدور و تمدید پروانه.

۲. موافقت ابتدایی با معرفی کارآموز به کانون میزبان.

۳. بررسی نهایی مدارک و عنداللزوم اعلام جواز شرکت در اختبار.

۴. برگزاری اختبار ، اعلام نتیجه و حسب مورد صدور پروانه وکالت و یا تمدید یا تجدید دوره.

۵. هرگونه تصمیم گیری در خصوص کارآموز به استثنای مواردی که در بند (ب) خواهد آمد.

ب ) امور تحت نظر کانون میزبان

۱. موافقت با انتقال دوره به صورت مهمان و تعیین مدت آن.

۲. تعیین وکیل سرپرست و معرفی کارآموز به وی.

۳. صدور کارنامه.

۴. معرفی به دادگستری کل محل کارآموزی.

۵. تعیین نحوه حضور در جلسات سخنرانی و کارگاه آموزشی.

۶. تعیین یکی از تکالیف مقرر در بند (۶-۱۱) ، دریافت ، بررسی ، تایید یا رد آن.

۷. اتخاذ تصمیم در مورد موضوع ماده (۷).

۸. بررسی ابتدایی مدارک و اعلام نتیجه به کانون متبوع حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ تحویل توسط کارآموز.

۹. تشخیص هرگونه اقدام خلاف حسن رفتار و اخلاق کارآموز ، مخالفت قطعی با ادامه کارآموزی به صورت مهمان و معرفی کارآموز به کانون متبوع جهت هرگونه تصمیم گیری از جمله اعمال تبصره (۳) ماده (۶) قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری.

تبصره‌ – پرونده اداری کارآموز در کانون متبوع نگهداری و بدل مفید آن به کانون میزبان ارسال می شود.

ادامه در بخش سه…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره کلیک کنید
پیمایش به بالا