شرح وظایف کارآموزان وکالت کانون وکلای دادگستری بخش پنج

ماده ۱۳: کمیسیون بعد از بررسی مدارک و تکالیف کارآموزان متقاضی شرکت در اختبار ، اسامی افرادمجاز را حداقل یک هفته قبل از اختبار در تابلو اعلانات و سایت کانون ، اعلام می کند.

 

ماده ۱۴: کمیسیون درباره کارآموزانی که در موعد مقرر ، اعلام ختم دوره نکرده ، یا مدارک خود را کلا یا جزئا تسلیم ننموده اند ، یا مدارک ایشان قابل قبول تشخیص داده نشود ، تصمیم مقتضی اتخاذ خواهد کرد.

 

ماده ۱۵: کمیسیون در بررسی تکالیف کارآموزان مجاز به شرکت در اختبار ، درجات زیر را اعمال می کند.

الف) متوسط

ب) خوب

ج) بسیار خوب

برای درجات خوب و بسیار خوب به ترتیب نمرات (۳) و (۵) منظور می شود. این نمره با اعمال ضریب اختبار شفاهی به مجموع نمرات نهایی کارآموز (موضوع تبصره ماده ۱۸) اضافه شده و سپس معدل کل تعیین می شود.

 

ماده ۱۶: کارآموزی که برای عدم شرکت در اختبار عذر موجه داشته باشد ، باید قبل از اختبار و در مورد وقایع و حوادث غیر مترقبه حداکثر ظرف ده روز  بعد از اختبار ، موضوع را به کمیسیون اعلام کند . در صورت تشخیص موجه بودن عذر ، کارآموز موظف  به شرکت در کلیه مراحل و مواد درسی اختبار بعدی خواهد بود. در این صورت کارآموز از انجام تکالیف به استثنای وظایف محوله از سوی کانون و وکیل سرپرست معاف است .

۱-۱۶) بیماری با گواهی پزشک متخصص ، زایمان ، فوت اقربای نسبی و سببی درجه اول از طبقه اول و دوم و سفر حج واجب از جمله معاذیرموجه محسوب می شوند.

۲-۱۶) استفاده از حکم این ماده در هر شرایطی برای دو بار امکان پذیر است ، به استثنای موارد خاص به تشخیص کمیسیون.

 

ماده ۱۷:کمیسیون حداقل سالی یک بار اختبار برگزار می کند . آگهی اختبار متضمن زمان و مکان برگزاری حداقل از سه ماه قبل در محل کانون الصاق و در سایت کانون منعکس می شود و به منزله ابلاغ به کارآموزان مجاز به شرکت در اختبار است.

تبصره‌- هر گونه تأخیر در زمان و تغییر درمکان اختبار کتبی حداقل پانزده روز قبل از تاریخ برگزاری از طرق فوق الذکر به اطلاع کارآموزان می رسد.

۱-۱۷) پس از آگهی مذکور هیچ کارآموزی نمی تواند مدعی عدم اطلاع از زمان و مکان برگزاری اختبار باشد.

۲-۱۷) مواد اختبار عبارتند از : ۱- حقوق مدنی ۲- حقوق جزا ۳- حقوق تجارت ۴- آیین دادرسی مدنی و قوانین و مقررات وکالت ۵- آیین دادرسی کیفری ۶- حقوق ثبت و امور حسبی.

 

ماده ۱۸: حداقل نمره قبولی در اختبار معدل ده از بیست است . چنانچه معدل کل بین ده تا دوازده باشد ، یک نمره کمتر از هفت و در صورتی که بالاتر از دوازده باشد ، دو نمره کمتر از هفت قابل پذیرش است.

تبصره – در معدل گیری هر درس ضریب نمره اختبار کتبی (۳) و شفاهی (۲) خواهد بود.

 

ماده ۱۹: نتیجه اختبار از سوی کمیسیون به رییس کانون گزارش شده و پس از اعلام نظر هیات مدیره ، اسامی قبول شده ها ، همزمان از طریق سایت کانون و تابلو اعلانات ، اعلامو ریز نمرات در محل کانون به کارآموز تحویل می شود.

 

ماده ۲۰: کارآموز معترض می تواند از تاریخ اعلام ، حداکثر ظرف ده روز اعتراض خود را فقط نسبت به اختبار کتبی با ذکر دلیل به کمیسیون اعلام کند. اعتراض ظرف ده روز ، تحت نظر کمیسیون و توسط همه اساتید اختبار درس مورد اعتراض ، رسیدگی می شود و نظر ایشان قطعی است. تغییر نمره ، منوط به ارائه دلایل موجهه و تایید اکثریت اساتید همان درس و کمیسیون مربوط خواهد بود.

تبصره – کانون می تواند حسب مقتضیات خود صرفاً به ده نفر اول اختبار هر دوره ، اجازه تغییر محل اشتغال را بدهد. هر نوع تغییر در نمره به واسطه تجدید نظر ، تأثیری در استفاده از امتیاز مقرر در این تبصره نخواهد داشت.

ادامه در بخش شش..

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره کلیک کنید
پیمایش به بالا