برای شکایت از واحد صنفی مزاحم چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

شکایت از واحد صنفی مزاحم

امروز بسیاری از فضا‌های مسکونی در کنار واحد‌های صنفی قرار گرفته‌اند که از این نظر ممکن است برای منازل مسکونی مشکلاتی را به بار بیاورند و این سوال را ایجاد کنند که واحد صنفی تا چه اندازه باید از یک واحد مسکونی فاصله داشته باشد. در این نوشتار از مجموعه نکات حقوقی دادمان قصد بررسی شکایت از واحد صنفی مزاحم را داریم.با ما همراه باشید.

مطابق با قانون می‌توان از واحد صنفی که برای منازل مسکونی مزاحمت ایجاد می‌کنند شکایت کرد.

به عنوان مثال شکایت از کارواشی شده است که در نزدیکی منازل مسکونی احداث شده و باعث, ایجاد مزاحمت برای همسایه ها می شود . برای حل این مشکل عنوان شده که به سازمان حفاظت محیط زیست , برای شکایت از واحد صنفی مزاحم مراجعه شود . در حالی که برخی حقوقدانان عنوان کرده اند که شهرداری موظف به حل این گونه مشکلات می باشد .

تکالیف قانونی در خصوص شکایت از واحد صنفی مزاحم

طبق  نظر برخی از حقوقدانان تکالیف قانونی در خصوص برخورد با واحد‌های آلاینده به موجب ماده ۹ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، همچنین به استناد ماده ۱۱ و تبصره ذیل ماده ۱۰ قانون موصوف، به سازمان حفاظت محیط زیست محول شده است.

بر اساس بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها جلوگیری از ایجاد و تأسیس تمامی اماکنی که به نحوی موجب بروز مزاحمت برای ساکنان شهر می‏شوند، در وظایف شهرداری‌ها گنجانده شده و شهرداری‌ها را مکلف کرده تا از تاسیس کارگاه‌ها، گاراژ‌های عمومی، تعمیرگاه‌ها، مراکز دامداری و به طورکلی تمامی مشاغلی که به نحوی برای ساکنان شهر ایجاد مزاحمت می‌کنند، جلوگیری کند.

اما برای بررسی بهتر موضوع پیشنهاد می‌شود که موضوع را بعنوان مزاحمت و از جنبه کیفری در دادسرای محل وقوع جرم و تحت عنوان رفع مزاحمت از جنبه حقوقی در محاکم حقوقی پیگیری کنند.

پیشنهاد مطالعه  مجازات جرم همسایه آزاری از نظر قانون چه می باشد؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره کلیک کنید
اسکرول به بالا