لایحه اعسار مهریه

ریاست و مستشاران محترم دادگاه تجدیدنظر استان فارس ؛

با سلام و عرض ادب

احتراماً ؛ اینجانب به وکالت از آقای فرزند درپرونده کلاسه ۹۷۰۰۰۰ شعبه دادگاه خانواده شهرستان شیراز ، ضمن ابراز تعذر از تصدیع اوقات شریف قضات محترم دادگاه تجدید نظر و با اجازه حاصل ازبند « ج » ماده ۳۴۸ قانون آیین دادرسی مدنی ، در ارتباط با دادنامه شماره ۹۷۰۹۹۷۰۷۰۴۳۰۰۰۰۰ مورخ ۰۰/۰۰/۹۷ که در تاریخ۰۰/۰۴/۹۷ به اینجانب ابلاغ گردیده است . در فرجه قانونی نسبت به دادنامه صدر الذکر معترض بوده و در مقام تجدیدنظر خواهی تقاضای تصحیح دادنامه معترض عنه مبنی بر کاهش میزان اقساط و در مانحن فیه صدور حکم مقتضی را دارد.

عرایضم را درسه بخش مقدمه ، ایرادات و نتیجه به تقید صفحه می نگارم:

مقدمه

مقدمتاً به دلالت محتویات پرونده وآنچه بدور از « حشو و زواید » و بیان تکرار می توان گفت اینکه: حسب اظهار شهود موکل حتی درتأمین هزینه مسکن با مشکل مواجه بوده و توسط پدرشان پول رهن پرداخت شده است. و علیرغم اینکه عضو هیأت علمی دانشگاه تهران می باشد . قادر به تهیه مسکن در تهران نبوده و در مهمانسرا سکونت گزیده است . بدتر اینکه حتی خودروی شخصی هم ندارد و با اتوبوس از منزل پدری واقع در شیراز به تهران (محل کار) مسافرت می نماید.

ایرادات

همانگونه که مستحضرید از بدیهیات علم حقوق می باشد که رأی صادره توسط شعبه رسیدگی کننده می بایست به تناسب حقوق و اموال موکل صادر می گردیدکه با توجه به ارائه اظهارات شهود و و اسناد و مدارک و دلایل تصدیق شده ابرازی تناسبی ندارد زیرا اضافه بر شهود تعرفه شده ثابت گردید که موکل عدد سکه که مبلغ آن نود و نه میلیون تومان بوده و موکل با قرض نمودن مبلغ عمده آن قادر به پرداخت پیش پرداخت اقساط تعیین شده بوده و آنهم به خاطر وجهه اجتماعی مجبور به پرداخت بوده زیرا حکم جلب وی صادر شده بود. نتیجه لذا نظر به مطالب معنونه و باحفظ مقدمات فوق ، و با عنایت به موارد معروضه و ایرادات متقن و مشروح مستنداً به قانون آیین دادرسی مدنی و قاعده فقهی « لاحرج » و « نفی عسر و حرج » با توجه به اینکه پرداخت دو ماهی یک عدد سکه با توجه به قیمت جدید آن و اینکه یک چهارم از حقوق موکل هم جداگانه به موجب تأمین خواسته توقیف شده و کسر می گردد ؛ فلذا پرداخت چنین اقساطی خارج از استطاعت و توان مالی موکل می باشد و در واقع امری مالایطاق محسوب می گردد. بناءعلیهذا : خواستار نقض حکم بدوی مبنی بر تصحیح اقساط تعیین شده با توجه به شهادت شهود حاضر در جلسه رسیدگی می باشم.

با تشکر و امتنان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره کلیک کنید
پیمایش به بالا