لایحه انتقال اموال به قصد فرار از دین

ریاست محترم شعبه      دادگاه کیفری ۲ شهرستان شیراز؛

با عرض سلام و تحیات

احتراماً ؛ اینجانب به وکالت از خانم       در پرونده کلاسه        در پاسخ به لایحه تقدیمی همکار گرامی در جلسه ی رسیدگی قبلی در دفاع از حقوق موکل معروض می دارد :

۱ . در بند یک همکار گرامی در خصوص تاریخ صدور اجرائیه سخن به میان آورده در صورتی که اول اینکه نص صریح ماده ۲۱ قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی ، قید « مدیون » را جایگزین کلمه محکوم نموده است و اگر بنا به اشاره به تاریخی باشد می بایست به تاریخ اقدام موکل اشاره نمود که به آذر ماه سال         بر می گردد و به صرف تقدیم دادخواست و ابلاغ به آدرس شیراز           متهم از دین خود مطلع گردیده و متهم با تبانی همسر دیگرش فوراً اقدام به تقدیم دادخواست مطالبه مهریه نموده اند که اکنون نیز همسر متهم خانم        تحت همین عنوان شکایت گردیده و پرونده آن در شعبه       دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهر        در حال پیگیری می باشد و حسب نیابت اعطایی ، پرونده در شعبه دوم دادگاه عمومی     تحت کلاسه      در حال رسیدگی می باشد .

۲ . در پاسخ به بند دوم لایحه همکار گرامی مجدد تأکید می نمایم که نص صریح قانون به مدیونیت متهم اشاره نموده است و لاغیر.

۳ . همکار گرامی در بند چهارم لایحه خود اشاره به اعتراض موکلش به حکم قطعی موکل اذعان نموده است . استنتاج اینکه علت صدور اجرائیه ، له موکل پنج ماه بعد از همسر دیگر متهم ، همین امر بوده است.

النهایه با عنایت به اینکه متهم در قبال فقط شصت عدد سکه تمام بهار آزادی (هر سکه یک میلیون ودویست هزار تومان ) حدود   میلیون تومان می شده و فقط یک مورد از موارد مذکور در حکم فوق البیان ، برای پرداخت دین کفایت می نموده است . ولیکن طرفین با علم به این مورد حتی پس از مکتوب نمودن گزارش اصلاحی و انتقال ملک ، مجدد موارد دیگر را به موجب قولنامه عادی انتقال داده اند و مجدد در شعبه    دادگاه خانواده       موارد دیگری را اضافه نموده اند ؛ و نکته ی جالب اینکه موکل در هفته ی گذشته اقدام به جلب متهم در شهر     واقع در     نموده و در همین نشانی نیز همسر دیگر وی سکونت داشته و از طریق همان نشانی به شعبه    عمومی بابت شکایت مطروحه (فوق البیان ) احضار شده است . این موارد خود دلیلی دیگر مبنی بر صوری بودن دادخواست تقدیمی آنها می باشد . فلذا : چون عمل نامبردگان دارای وصف مجرمانه انتقال مال به قصد فرار از دین می باشد . خواهشمند است در صورت صلاحدید دستورات مقتضی مبنی بر محکومیت متهم را مبذول فرمایید . مساعدت حضرتعالی موجب امتنان خواهد بود.

با تشکر و امتنان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره کلیک کنید
اسکرول به بالا