لایحه قانونی راجع به تشکیل شورای مرکزی اوقاف

پرتال اطلاع رسانی و خدمات حقوقی دادمان

‌ماده واحده – از تاریخ تصویب این لایحه کلیه وظائف و اختیارات شورای عالی اوقاف مستند به ماده ۵ قانون تفکیک وزارت فرهنگ و هنر مصوب‌آذر ماه ۱۳۴۳ و آیین‌نامه اجرایی قانون مزبور و سایر قوانین و آیین‌نامه‌های مربوطه که رسیدگی و اظهار نظر نسبت به آنها از وظایف شورای عالی اوقاف‌می‌باشد و همچنین وظایف و اختیارات کمیسیون ماده چهارم آیین‌نامه قانون اجازه تبدیل با احسن و واگذاری دهات و مزارع موقوفات عام به زارعین‌صاحب نسق به شورایی به نام شورای مرکزی اوقاف واگذار می‌شود.
‌تبصره ۱ – شورای مزبور با عضویت سرپرست سازمان یا نماینده قانونی او، معاون امور اوقافی، دو نفر روحانی صالح و یکی از قضات عالی مقام‌دادگستری به انتخاب شورای عالی قضایی وزیر آموزش و پرورش یا نماینده او و وزیر کشاورزی یا نماینده او برای مدت دو سال تشکیل و از میان‌اعضاء یک نفر به عنوان رییس و یک نفر به عنوان دبیر شورا با صلاحدید اعضاء انتخاب خواهد شد.
‌تبصره ۲ – سازمان اوقاف می‌تواند قبل از طرح موضوعات در شورای مرکزی، نظر شورای فنی و قضایی سازمان اوقاف را جلب نماید. شورای فنی‌و قضایی طبق آیین‌نامه‌ای تشکیل خواهد شد که از طرف سازمان اوقاف تدوین و شورای مرکزی آن را تصویب نموده باشد.
‌تبصره ۳ – شورای مرکزی می‌تواند با اکثریت آراء قسمتی از وظائف و اختیارات خود را به شورای امناء و نظار شهرستان یا اداره کل اوقاف استان‌تفویض کند. این شورا به موجب آیین‌نامه‌ای تشکیل می‌شود که از طرف شورای مرکزی تهیه، تصویب و ابلاغ خواهد شد.
‌تبصره ۴ – کلیه قوانین و آیین‌نامه‌های مغایر با این لایحه، از تاریخ ابلاغ این لایحه لغو و کان‌لم‌یکن می‌باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره کلیک کنید
پیمایش به بالا