آیا در طول زندگی خود تجربه مشکلات معامله خانه بدون مشاور املاک را داشته‌اید؟

مشکلات معامله خانه

همه ما از زمانی‌که تصمیم به خرید یا فروش ملک می‌گیریم، تا پیدا شدن و معامله کردن آن، دوره با استرس و پر چالشی را سپری می‌کنیم. چرا که اگر در زمان معامله دقت کافی نداشته باشیم ممکن است با مشکلات جدی برخورد و عواقب جبران ناپذیری را تجربه کنیم. در این مطلب از مجله حقوقی دادمان به موضوع مشکلات معامله خانه بدون مشاور املاک می‌پردازیم.

مخاطرات و مشکلات خریدار در معامله خانه

گاهی خریداران به سبب  صرفه‌جویی در  هزینه‌های خود و پرداخت نکردن حق‌الزحمه مشاوران املاک  تمایل دارند که به‌طور مستقیم و بدون واسطه‌ مشاوران املاک نسبت به خرید خانه با مالک اقدام کنند؛ غافل از این‎که با این کار بدون نظارت کارشناس بابت اثبات مالکیت و وضعیت سند ملک و… سرمایه خود را به خطر می‌اندازند.

به تجربه ثابت شده در بیشتر مواقع نبود کارشناس خبره در موقع خرید خانه بدون واسطه مشاور املاک باعث بوجود آمدن مشکلات معامله خانه و خسارت‌های گاه سنگین و چالش‌های مختلف برای هریک از دو طرف معامله خواهد شد.

از آن‌جا که تشخیص اصل بودن مدارک مالکیت و همچنین احراز هویت مالک نیاز به تشخیص و نظر کارشناس حوزه املاک دارد؛ توصیه می‌‎شود این کار را حتما با مشاورت کارشناس حوزه املاک انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه  دلایل ضرورت دریافت کد رهگیری املاک در معاملات ملکی چیست؟

بعضی از آگهی‌های ملکی با قیمت پایینی که دارند باعث جلب توجه مشتری می‌شوند. اما توصیه می‌‎شود به جز قیمت به موارد دیگر نظیر: علت پایین بودن قیمت و کشف قیمت واقعی ملک هم توجه کنید.

خریداران ملک توجه کنند هرگاه ملک بدون مبایعه‌نامه را با یک وکالت‎نامه از فروشنده خریداری می‎کنند، در حقیقت پرداخت بدهی و عوارض مربوط به شهرداری را بر عهده می‌گیرند که این نیز در معاملات بدون واسطه از ریسک بالایی برخوردار است. خریدار برای جلوگیری از ضررهای ناشی از این ریسک و مشکلات معامله خانه بهتر است به قیمت‌های گفته شده از طرف فروشنده اعتماد نکند. اگر در بنگاه املاک خرید خانه صورت گیرد، مشاور املاک برای اطلاع یافتن از این بدهی‎ها استعلام‌های لازم را از دارایی و شهرداری و… می‌‎گیرد که این کار خطرهای معامله را کاهش می‌دهد.

مخاطرات فروشنده در فروش خانه

مخاطرات فروشنده در فروش خانه

وقتی ملکی را برای فروش در سایت‌‎های غیر مجاز معرفی می‌کنید در واقع راهی برای سرقت سارقان باز می‌‎کنید؛ آن‌ها از این طریق خود را خریدار معرفی کرده، ملک شما را زیر نظر گرفته و در فرصتی مناسب لوازم منزل شما را سرقت می‌‎کنند.

برای جلوگیری از مشکلات معامله خانه اسناد مالکیت و مدارک هویت خود را به هیچ وجه به بهانه گرفتن استعلام و ارائه مدارک به بانک و …. تحویل خریدار ندهید. در صورتی‌که نمی‌‎توانید شخصا به ادارات مربوطه مراجعه کنید، حتما به‎ جای شما یک وکیل یا کارشناس این کارها را انجام دهد.

پیشنهاد مطالعه  ۱۰ نکته کاربردی در بحث الزام به تنظیم سند رسمی املاک که نمی دانیم !!!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره کلیک کنید
اسکرول به بالا