آیا مهریه تا ۱۱۰ سکه پرداخت میشود و بیشتر از اون رو برای عقد ثبت نمیکنن؟

  • در حال حاضر هیچ محدودیتی برای ثبت مهریه ازدواج وجود نداره و با هر مقداری که زوجین مایل باشند امکان ثبت عقد وجود دارد ( مثلا یک سکه یا مثلا دو هزار سکه)

بحث عدد ۱۱۰ سکه زمانی مطرح میشود که زوجه(زن) مطالبه مهریه خود را داشته باشد.

حال اگر مرد ( زوج) استطاعت مالی(توانایی مالی، اموال و دارایی) داشته باشد، مهریه هر میزان که باشد وصول گردیده و به زن پرداخت می شود .اما اگر مرد استطاعت مالی ندارد ، دادگاه پرداخت مهریه رو در صورت درخواست زوج قسط بندی مینماید.

(زوج محکوم به پرداخت پیش قسط و هم چنین اقساط ماهانه می گردد که توسط دادگاه مبالغ آن تعیین می گردد)

در این حالت زوج به پرداخت اقساط تا اتمام صد و ده سکه محکوم خواهد. در واقع مطالبه بیشتر از ۱۱۰ سکه صرفا منوط به توانایی مالی مرد است.

پیشنهاد مطالعه  مهریه یا مهر زن کی داده کی گرفته؟
محاسبه مهریه در اپلیکیشن دادمان

موسسه حقوقی سروش نافع دادمان (شعبه مرکزی کرج) با همکاری تیمی قدرتمند و متعهد متشکل از حقوقدانان مجرب، وکلای پایه یک دادگستری، قضات بازنشسته، اساتید دانشگاه و کارشناسان در حوزه های مختلفی از جمله خانواده و ثبت و صنایع و مالی و کیفری و حسابداری با هدف ارائه خدمات گسترده مشاوره حقوقی و داوری و قبول انواع وکالتهای حقوقی و کیفری و خانوادگی در چارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و در راستای تکریم ارباب رجوع اقدام به راه اندازی اپلیکیشن دادمان کرده است و یکی از بخشهایی که در این اپلیکیشن با استقبال زیاد کاربران روبرو شده بخش محاسبه مهریه میباشد. برای دریافت لینک اپلیکیشن و نصب آن روی عکس زیر کلیک کنید:

اپلیکیشن دادمان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره کلیک کنید
پیمایش به بالا