دیه نفس زن در قانون مجازات اسلامی

دیه نفس زن در قانون مجازات اسلامی

دیه نفس زن در قانون مجازات اسلامی از جمله موضوعاتی است که در کانون توجه جامعه حقوقی و فعالان دفاع از حقوق زن در قانون مجازات اسلامی قرار گرفته است.

طبق ماده ۲۰۰ قانون مجازات اسلامی ، دیه زنان نصف دیه مردان است و هنگامیکه مردی به علت قتل یه زن باید قصاص گردد، اولیای دم زن باید پیش از قصاص، نصف دیه مرد را به او بپردازند.

این حکم علاوه بر اعتراض برخی از فعالان دفاع از حقوق زن، از سوی برخی از متخصصین علم حقوق و فقه اسلامی نیز مورد ایراد قرار گرفته است و شرعی بودن آن مورد تردید واقع شده است. در عین حال عده دیگری از حقوق دانان و فقها این حکم را به طور کامل با شرع منطبق می دانند و در برابر هر گونه تغییر یا اصلاح این حکم مقاومت می کنند.

پیشنهاد مطالعه  جدول نرخ دیه در سال ۱۳۹۹ چقدر است؟

محاسبه دیه در اپلیکیشن دادمان

موسسه حقوقی سروش نافع دادمان (شعبه مرکزی کرج) با همکاری تیمی قدرتمند و متعهد متشکل از حقوقدانان مجرب، وکلای پایه یک دادگستری، قضات بازنشسته، اساتید دانشگاه و کارشناسان در حوزه های مختلفی از جمله ثبت و صنایع و مالی و کیفری و حسابداری با هدف ارائه خدمات گسترده مشاوره حقوقی و داوری و قبول انواع وکالتهای حقوقی و کیفری در چارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و در راستای تکریم ارباب رجوع اقدام به راه اندازی اپلیکیشن دادمان کرده است و یکی از بخشهایی که در این اپلیکیشن با استقبال زیاد کاربران روبرو شده بخش محاسبه دیه میباشد. برای دریافت لینک اپلیکیشن و نصب آن روی عکس زیر کلیک کنید:

اپلیکیشن دادمان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره کلیک کنید
پیمایش به بالا