لایحه اصلاح قانون تشکیل سازمان پزشکی قانونی کشور دادپزشک_بخش ۳

۳) متن زیر به عنوان ماده ۸ به قانون اضافه میشود:
ماده ۸ : سازمان مجاز است سالانه تعداد ده نفر از کارشناسان خود را جهت تحصیلات و دوره های تکمیلی در رشته های تخصصی، با اعطای مأموریت آموزشی- تخصصی، با پیشنهاد رئیس سازمان و تأیید رئیس قوه قضاییه، به مراکز علمی داخل و خارج از کشور اعزام نماید.
۴) ماده ۶ به شرح زیر اصلاح و به عنوان ماده ۹ اضافه می­شود:
ماده ۹: رئیس سازمان توسط رئیس قوه قضاییه از میان پزشکان متخصص واجد صلاحیت ، تعیین و به عنوان معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور منصوب می شود.

۴) متن زیر به عنوان ماده ۱۰ جایگزین ماده ۷ می­شود:
ماده ۱۰: تشکیلات سازمان و تغییرات مورد نیاز، توسط رئیس سازمان تهیه و به تصویب رئیس قوه قضاییه میرسد.
۱۲) متن زیر به عنوان ماده ۱۱ جایگزین ماده ۸ میشود:
ماده ۱۱: مشمولین قانون مربوط به خدمت پزشکان و پیراپزشکان مصوب ۱۲/۰۲/۱۳۷۵ و اصلاحیه های بعدی آن که به خدمت سازمان درمی آیند و طبق مدت مصوب وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در سازمان خدمت کنند، از انجام خدمت موضوع قانون مزبور معاف خواهند بود . آیین نامه اجرایی این ماده توسط سازمان با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین و به تصویب رئیس قوه قضاییه خواهد رسید. 

۱۳) ماده ۹ به شرح زیر اصلاح و به عنوان ماده ۱۲ اضافه میشود:
ماده ۱۲: به پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان و متخصصان علوم آزمایشگاهی ( دارای دکترای حرفه ای ) و دارندگان مدرک دکترای تخصصی که به خدمت سازمان درمی آیند، اجازه تأسیس مطب، داروخانه و آزمایشگاه در شهر محل خدمت آنان داده خواهد شد و در صورت قطع رابطه استخدامی آنان با سازمان، مشمول قانون اجازه تأسیس مطب مصوب ۱۳۶۲ و اصلاحیه های بعدی و آیین نامه اجرایی آن خواهند بود .
۱۴)  ماده ۱۰ به شرح زیر اصلاح و به عنوان ماده ۱۳ اضافه میشود:
ماده ۱۳: از تاریخ تصویب این قانون ، اماکنی که به صورت مشترک با دادگستری مورد استفاده قرار گرفته است، تا تهیه مکان مستقل، همچنان در اختیار سازمان خواهد بود.

۱۴) ماده ۱۱ به شرح زیر اصلاح و به عنوان ماده ۱۴ اضافه می­شود:
۱۵) ماده ۱۴: آیین نامه­های اجرایی این قانون ظرف مدت شش ماه از تاریخ ابلاغ، توسط سازمان تهیه و به تصویب رئیس قوه قضاییه خواهد رسید .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره کلیک کنید
پیمایش به بالا