لایحه تحویل مبیع

«بسمه الواحد القهّار »

ریاست محترم شعبه     دادگاه عمومی حقوقی شهرستان ممسنی ؛

باعرض سلام وتحیات

احتراماً اینجانب به وکالت از            در پرونده کلاسه ۰۰۰/۹۳ در دفاع از حقوق موکل عرایضم را بشرح ذیل معروض می دارم:

مقدمتاً به دلالت محتویات پرونده و آنچه بدور از « حشو و زواید » و بیان تکرار می توان گفت اینکه:

دادخواست تقدیمی از طرف خواهان دارای ایراداتی می باشدکه بشرح ذیل بیان می دارم:

۱ . ضم دادخواست قرارداد مورخ ۰۰/۰۰/۲۵۳۵ شاهنشاهی می باشد و در آن زمان طبق عرف منطقه و قانون زمین به تصرف خریدار داده شده است. بنابراین خواسته تحویل مبیع با توجه به تحویل مبیع قبل از تقدیم دادخواست وجاهت قانونی ندارد و به موجب ماده ۲ قانون آیین دادرسی مدنی محکوم به رد است.

  1.  با توجه به اینکه درسال ۷۳ ملک موصوف توسط دولت جهت زمین شهری اختصاص یافت و قرار براین گردید که چنانچه مالک سند رسمی دارد بابت هر هکتار چهار قطعه ۲۰۰ متری تحویل بگیرد؛ و چنانچه سند عادی دارند ، هر هکتار دو قطعه ۲۰۰ متری دریافت نمایند. باعنایت به اینکه موکل سند رسمی نداشت و ۴۳۰۰۰ متر در پلاک ۱۰۰۰۰ داشتند ، که حدود ۳۰۰۰۰۰ متر آنرا فروخته بودند ؛ متقبل این موضوع ( توافق ) نگردیدند. مع الوصف : چون موکل ملک خود را از آقای خریداری نموده بود. و بدلیل اینکه نامبرده (آقای ) مالک اصلی و به تبع آن مسئول بودند در سال ۷۳ به فرمانداری            رفتند و توافق نامه ضم لایحه را با فرماندار وقت آقای           منعقد که به تبع آن مشارالیه مسئول ایادی بعدی می باشند. (=بند پنجم توافق نامه ) فلذا : چون خواهان از این موضوع اطلاع داشته می بایست آقای         را طرف دعوا قرار می دادند.

       لذا نظر به مطالب معنونه و با حفظ مقدمات فوق ، و با عنایت به موارد معروضه و ایرادات متقن و مشروح ، تقاضای صدور حکم شایسته مبنی بر تأیید حکم شورا ، را از محضر آن عالی مقام محترم خواستارم.

باتشکروامتنان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره کلیک کنید
پیمایش به بالا