هر چیزی که درباره مهاجرت به کشور ارمنستان از طریق انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان باید بدانیم!

مهاجرت به کشور ارمنستان

 در این نوشتار از مجموعه مقالات مجله دادمان قصد داریم راجع به مهاجرت به کشور ارمنستان و انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان مانند ویزای کار در ارمنستان ،ویزای تحصیلی ارمنستان، ویزای ازدواج در ارمنستان و همچنین مهاجرت به کشور ارمنستان و دریافت اقامت دائم از طریق انواع پناهندگی در کشور ارمنستان و ثبت شرکت و خرید ملک در ارمنستان و شرایط اخذ انواع ویزای مهاجرتی و راههای گرفتن وقت ارمنستان به طور کامل صحبت میکنیم .اما قبل از آن درباره شرایط زندگی و اقامت در کشور ارمنستان و آداب و رسوم و خوراک و پوشاک و دین و مذهب مردم ارمنستان و همچنین هزینه های زندگی و اقامت و تحصیل و شرایط کار در کشور زیبای ارمنستان توضیحات کامل و جامعی خدمتتان ارائه می دهیم.

ارمنستان یکی از کشورهای همسایه ایران است که همیشه گردشگران زیادی از سراسر دنیا خصوصا ایران به خود جذب کرده است. همین نزدیکی هم باعث شده تا در موقعیت های مختلف ارمنستان جز گزینه های اول برای مهاجرت و سفر باشد. البته این تنها دلیل نیست بلکه اگر می خواهید سفری ارزان نیز در سال جدید داشته باشید قیمت ها به طور کلی خیلی گران نیستند و امکانات رفاهی و تفریحی خوبی دارد و از همه مهم تر این که به دلیل هم جوار بودن با ایران بخش هایی از فرهنگ شان نیز بی شباهت به ما نیست.

بنابراین بهتر است قبل از سفر کردن و مهاجرت به کشور ارمنستان اطلاعات کلی درباره انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان داشته باشید . اطلاعاتی درباره تاریخ، فرهنگ، آب و هوا و … سرزمینی که به دلیل هم زیستی میان ارمنی‌ها و ایرانی‌ها چندان بی شباهت به فرهنگ خودمان هم نیست که در سفر به آن به خوبی متوجه این موضوع می شوید! پس اگر برای سفر و مهاجرت به کشور ارمنستان از طریق اخذ هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان آماده اید ادامه این مطلب را دنبال کنید تا اطلاعات بیشتری در اختیارتان بگذاریم.

موقعیت جغرافیایی و جمعیت ارمنستان

کشور ارمنستان در یک نگاه 

از نظر جغرافیایی ارمنستان بین دریای سیاه و دریای خزر واقع شده که می تواند پل ارتباطی بین ایران و اروپا محسوب شود ، همسایگان آن از شمال کشور گرجستان، از شرق جمهوری آذربایجان، از غرب ترکیه و در نهایت از جنوب ایران و نخجوان هستند. این سرزمین در بخش شمال فلات معروف ارمنستان شکل گرفته است و قدمتی بیش از ۳۰۰۰ سال دارد که ارمنستان کنونی تنها بخشی از فلات اصلی و بزرگ ارمنستان را تشکیل داده است؛ به طور کلی می توان ارمنستان را یک کشور کوهستانی دانست که عموما آب و هوای معتدل و نسبتا پربارانی دارد، وسعت آن حدود ۲۹۷۴۳ کیلومتر مربع و جمعیتی برابر ۳۰۱۸۸۵۴ میلیون نفر دارد.

 آب و هوای اقلیمی ارمنستان

از جمله موارد مهمی که قبل از مهاجرت به کشور ارمنستان از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان باید بدانیم مساله آب و هوا می باشد.به طور کلی آب و هوای ارمنستان کوهستانی اما متعادل است که به دلیل بارش باران زیاد طبیعتی سبز و زنده دارد این کشور در تابستان دمایی بین ۱۸ تا ۲۲ درجه بالای صفر دارد در حالی که در زمستان دمای آن به حدود ۱۲- درجه نیز می رسد و روبه سردی می رود بنابراین به نظر می رسد فصل‌های گرم بهترین زمان برای سفر به کشور ارمنستان هستند.

دین و مذهب ارمنستان

 مذهب و زبان مردم ارمنستان

مساله دین و مذهب یکی از مهمترین مسائلی است که قبل از مهاجرت به کشور ارمنستان از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان باید در نظر گرفت.یکی از اولین کشورهایی که در قرن چهاردهم دین مسیحیت به آن راه پیدا کرد ارمنستان بود که به همین دلیل بخشی از فرهنگ و آداب و رسوم آن از مسیحیت الگو گرفته است؛  دین رسمی کشور ارمنستان مسیحیت است و از این رو کلیساهای متعددی در کشور دیده می شود و می توان گفت کلیسا به نوعی ریشه در فرهنگ و اصالت آن‌ها دارد.

نام این کشور در قدیم به زبان محلی “هایک” بوده که به مرور زمان با اضافه کردن پسوند “ستان” تغییر نام داده است، زبان اصلی مردم این سرزمین ارمنی است و فرهنگ آن‌ها بیشتر مربوط به مردم بومی ارمنی می شود؛ البته زبان ارمنی به دو زیر شاخه ارمنی شرقی و ارمنی غربی تقسیم می شود که تنها تفاوتی در تلفظ‌های آن وجود دارد در نهایت زبان ارمنی شرقی به عنوان زبان رسمی این کشور شناخته شده است و بعد از آن نیز زبان روسی زبان دوم آن‌هاست.

اداب و رسوم و فرهنگ مردم ارمنستان

 فرهنگ و آداب و رسوم ارمنستان

این کشور از نظر فرهنگ بسیار غنی است و بیشترین ساکنین آن را مردم ارمنی تشکیل می دهند البته مهاجرانی هرچند اندک از کشورهایی اروپایی و روسیه نیز دارند، مردم این کشور بعد از استقلال و جدا شدن از روسیه بیشتر به کشاورزی روی آورند و این صنعت را توسعه دادند. سنت گرایی در فرهنگ این مردم بسیار دیده می شود به طوری که این موضوع در نوع لباس پوشیدن و معاشرت بین زنان و مردان کاملا قابل مشاهده است؛ آن‌ها مردمی مهربان و دست و دل باز هستند که با روی خوش از مهمانان خود پذیرایی می کنند و قطعا اگر قصد مهاجرت به کشور ارمنستان از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان دارید، سفر تفریحی به ارمنستان می تواند خاطره خوشی در ذهن‌تان به جای بگذارد.

پیشنهاد مطالعه  هر چیزی که درباره مهاجرت به روسیه از طریق انواع ویزای مهاجرتی روسیه باید بدانیم!

تعطیلات رسمی و رویدادهای تقویمی ارمنستان

کشور ارمنستان مانند تمام کشور های جهان دارای مناسبت های رسمی مختص خود است و برخی از روزهای تقویم سال را  تعطیلات رسمی اعلام کرده است، با شناخت بیشتر آن ها متوجه می شویم که برخی از مناسبت های کشور ارمنستان مشابه مناسبت های کشور ایران است و در برخی موارد کاملا متفاوت می باشد.

در این مقاله قصد داریم با تعطیلات و مناسبت های رسمی کشور ارمنستان آشنا شویم و تک تک آن ها را بطور کامل بررسی کنیم. تعطیلات و مناسبت های کشور ارمنستان قابل توجه برای کسانی است که با استفاده از هر کدام از انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان اقدام به مهاجرت و در نهایت اقامت و زندگی در یکی از شهرهای کشور ارمنستان کرده اند.

لازم به ذکر است که مناسبت های رسمی کشور ارمنستان به تاریخ میلادی ذکر خواهند شد و به دلیل اینکه معادل تاریخ شمسی و میلادی در سال های کبیسه یک روز متغییر است، شما می توانید جهت آگاهی از معادل تاریخ شمسی آن به تقویم سال مراجعه نمایید.

New Year Day Armenia جشن سال نو

New Year Day Armenia – جشن سال نو : اول و دوم ژانویه (۱–۲ January) 

اولین و مهم ترین مناسبت رسمی در کشور ارمنستان جشن سال نو است. جالب است بدانید کشور ارمنستان اولین کشور مسیحی جهان است و مردم ارمنستان افراد معتقدی هستند از این رو جشن سال نو هر سال با شکوه تر از سال گذشته برگزار می شود. در بسیاری از کشور ها مانند ارمنستان جشن سال نو در شب ۳۱ دسامبر (آخرین روز از سال میلادی) آغاز می شود و تا ۵ ژانویه ادامه می یابد.

جشن سال نو در ارمنستان با آداب رسوم مختص خود برگزار می شود که برخی آن ها عبارتند از: آتش بازی و جشن های خیابانی، حضور بابانوئل ها در خیابان، اهدای کادو از طرف والدین به فرزندان، چراغانی کردن خیابان های شهر، پختن غذاهای مخصوص سال نو و انواع کباب برای پذیرایی از میهمانان و … که حال هوای شهر را عوض کرده و حیاتی دوباره به آن می بخشد.

همانطور که در کشورمان به هنگام تحویل سال نو دعای مخصوص سال تحویل خوانده می شود، در کشور ارمنستان نیز به هنگام تحویل سال و فرا رسیدن سال جدید میلادی دعای خاصی خوانده می شود که مضمون آن آرزوی سلامتی، موفقیت و صلح برای همگان می باشد. بدون شک می توان گفت مهم ترین بخش و آداب سال نو در ارمنستان میز غذا است بطوری که خانواده ها چه غنی و چه فقیر برای چیدن میز غذا در این ایام خساست به خرج نمی دهند و حتی حقوق یک ماه خود را صرف خرید بهترین مواد غذایی و تدارک لذیذ ترین غذاهای ارمنی می کنند.

خانواده هایی که نسبتا فقیر و درآمد اندکی دارند از چند ماه قبل شروع به پس انداز پول برای جشن سال نو می کنند و بهترین غذاها و لباس ها را برای خود و افراد خانواده تدارک می بینند، در نهایت باید همه چیز عالی باشد و هرسال بهتر از سال قبل جشن سال نو برگزار گردد. اگر قصد سفر و مهاجرت به کشور ارمنستان را با استفاده از هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان دارید پیشنهاد می کنیم از مراسم و کارناوال های سال نو در این کشور دیدن فرمایید.

Christmas-in-Yerevan-Armenia

Christmas in Yerevan Armenia – تعطیلات قبل از کریسمس : سوم تا پنجم ژانویه (۳–۵ January) 

همانطور که می دانیم ششم ژانویه روز میلاد حضرت مسیح و روز کریسمس می باشد، از لحظه تحویل سال نو میلادی تا روز کریسمس را تعطیلات کریسمس می نامند و در کشور ارمنستان مانند تمام کشور های مسیحی جهان این روزها را تعطیل رسمی دانسته اند و در این مدت ادارات و کارخانجات تعطیل هستند و فرصت مناسبی است تا خانواده ها در کنار هم باشند یا به مسافرت بروند.

اگر بعد از مهاجرت به کشور ارمنستان با اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان و یا بعد از سفر توریستی در تعطیلات کریسمس در ایروان باشید متوجه زیبایی دوچندان این شهر نسبت به روزهای دیگر خواهید شد. در مدت تعطیلات کریسمس در شهر ایروان درخت های زیبایی در خیابان ها هستند که بخشی از دکوراسیون جشن کریسمس به حساب می آیند و مهم ترین و بزرگترین درخت کریسمس را می توانید در مرکز شهر ایروان و میدان جمهوری بیابید، در کنار این درخت کنسرت ها و مراسم های زیادی برگزار می شوند که تماشای آن ها خالی از لطف نیست.

Christmas Holidays Armenia – کریسمس و میلاد حضرت مسیح : ششم ژانویه (۶ January)

پس از تعطیلات ۵ روزه کریسمس، در ششم ژانویه هر سال مهم ترین مناسبت مذهبی سال قرار دارد و آن هم روز کریسمس و زادروز حضرت مسیح می باشد. روز کریسمس در ارمنستان را می توان نقطه اوج جشن و سرور دانست چرا که مردم ارمنستان نسبت به دین مسیحیت اعتقادات محکمی داشته و همانطور که گفته شد اولین کسانی که مسیحیت را به عنوان دین رسمی کشور قرار دادند مردم ارمنستان بودند.

برخی کشور ها ۲۵ دسامبر را روز کریسمس می دانند و آن را جشن می گیرند ولی ارمنستان از این قاعده پیروی نمی کند و تنها ششم ژانویه را برای میلاد مسیح جشن می گیرد. روز کریسمس در ارمنستان همراه با یک مراسم به نام “برکت آب” می باشد که در کلیساهای مختلفی برگزار می گردد، در این مراسم دعاهای خاصی برای آن روز خوانده می شود و به اصطلاح مسیح را تعمید می دهند. جالب است بدانید در برخی از کشور های جهان ششم ژانویه را به عنوان «کریسمس قدیمی» یا «کریسمس کوچک» می شناسند و ۲۵ دسامبر را جشن می گیرند.

 Armenia Army Day – روز ارتش : بیست و هشتم ژانویه (۲۸ January)

روز ارتش در هر کشوری یک روز خاص برای دولت و ملت است و با نمایش رژه های خیابانی قدرت نظامی یک کشور به نمایش گذاشته می شود. ارتش کشور ارمنستان در تاریخ ۲۸ ژانویه ۱۹۹۲ توسط حکم رئیس جمهور وقت، لوون ترپلسویان چند ماه پس از اعلام استقلال و جداشدن از اتحاد جماهیر شوروی شکل گرفت، پس از آن در سال ۲۰۰۱ میلادی روز ارتش به عنوان یک مناسبت مهم از طرف دولت و رئیس جمهور رابرت کوچریان به عنوان یک روز تعطیل شناخته شد.بعد اگر با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان قصد زندگی و مهاجرت به کشور ارمنستان را دارید این روز ویژه را از دست ندهید.

Mother-Language-Day-Armenian

Mother Language Day Armenia – روز زبان مادری : بیست و یکم ژانویه (۲۱ January)

زبان ارمنی که در گذشته به آن هایرن نیز می گفتند زیر مجموعه زبان های هند و اروپایی است و خط ارمنی توسط فردی به نام مسروب ماشتوتس خلق شده که در ایروان یکی از خیابان مهم به نام این فرد نامگذاری شده همچنین مجسمه مسروب ماشتوتس را می توانید در ورودی موزه ماتناداران ایروان که موزه خط و نسخ ملی ارمنستان است بیابید. این موزه یکی از جاذبه های گردشگری مهم ایروان است و بعد از مهاجرت به کشور ارمنستان با استفاده از هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان در ساعات کاری می توانید از این مکان بازدید کنید. روز ۲۱ فوریه به نام روز زبان مادری ارمنستان نام گذاری شده است.

Celebrating-Easter-in-Armenia

Celebrating Easter in Armenia – روز سنت واردانیانس : هشتمین پنجشنبه قبل از عید پاک

یکی از مراسم مذهبی در کشور ارمنستان هشت روز قبل از عید پاک و به مناسبت بزرگداشت سنت واردانیانس (Saint Vardanians) برگزار می گردد، که یکی از افراد مهم در دین مسیحیت که از نظر مردم ارمنستان شخصی پاک و مقدس بوده است. در این روز تمامی کلیساهای شهر مراسم ویژه ایی برگزار می کنند و دعا می خوانند، همچنین در مراکز شهر و مکان های مهم مانند میدان جمهوری ایروان با تدارکات ویژه و نمایش های مذهبی جلوه خاصی به شهر می دهند.

 Massacres Armenian Day – روز شهدای جنگ آذربایجان : بیست و هشتم ژانویه (۲۸ January)

یکی از روزهای مهم و مناسبت هایی که اکثر مردم ارمنستان در آن شرکت می کنند، روز گرامیداشت شهدای کشتار جمعی در جنگ با آذربایجان و روز حمایت از پناهندگان ارامنه می باشد. در این روز که شباهتی به عزای عمومی در ایران دارد، اکثرمردم لباس های تیره می پوشند و برای دعا و ادای احترام به شهدایی که در راه کشورشان جان خود را از دست داده اند به کلیسا می روند.

March 8 Women’s Day Armenia – روز زن : هشتم مارچ (۸ March)

مناسبتی که در ایران و اکثر کشور های جهان وجود دارد، روز گرامیداشت مقام زن می باشد. روز هشتم مارچ در ارمنستان روز زن نام دارد و در این روز مردان به همسران خود هدیه می دهند، همچنین مردان ارمنی سعی می کنند وقت بیشتری را در این روز با همسران خود بگذرانند. اگر بعد از مهاجرت به کشور ارمنستان با استفاده از انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان و در روز زن در ایروان باشید، متوجه تغییراتی در کوچه و خیابان های شهر خواهید شد بطوریکه بیشتر از همیشه صدای موسیقی و آواز به گوش می رسد. روز زن در ارمنستان و سایر کشورهای جهان ۸ مارچ است که می توان گفت یک روز بین المللی به نام خانم ها است.

Motherhood-Beauty-Day-Armenia

Motherhood Beauty Day Armenia – روز مادران و روز زیبایی : هفتم آپریل (۷ April) 

روز مادر در تمام کشورهای جهان وجود دارد و در این روز از جایگاه ویژه مادر در خانواده و نقش بنیادی وی در تربیت فرزندان تقدیر می گردد، کشور ارمنستان هم از این قاعده مستثنی نیست و روز هفتم آپریل را به عنوان روز مادر و روز زیبایی در تقویم رسمی خود ثبت کرده است.

انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان Armenian-Genocide-Remembrance-Day

Armenian Genocide Remembrance Day – روز یادبود قتل عام ارامنه : بیست و چهارم آپریل (۲۴ April)

پیش از هرچیز باید بگویم عکس بالا در کشور ارمنستان نیست بلکه در شهر تهران می باشد، این مراسم توسط ارامنه ساکن ایران برگزار شده است.اما بعد از اینکه بوسیله یکی از انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان مراحل سفر و مهاجرت به کشور ارمنستان را در برنامه زندگی خود قرار دادید اینگونه مراسم را در شهرهای مختلف ارمنستان مشاهده خواهید کرد. بیست و چهارم آپریل روز بزرگداشت قتل عام ارامنه است که اولین بار توسط بازماندگان نسل کشی ارمنی ها سال ۱۹۱۹ در کلیسای تثلیث مقدس شهر استانبول ترکیه سازماندهی و برگزار گردید.

در سال ۱۹۸۸ میلادی جمهوری سوسیالیستی ارمنستان و اتحاد جماهیر شوروی روز ۲۴ آپریل را به عنوان روز ملی بزرگداشت نسل کشی ارمنی ها ره رسمیت شناخت. نسل کشی ارامنه که به نام هولوکاست ارمنی نیز نامبرده می شود، واقعه ایی بود که در دوران جنگ جهانی اول اتفاق افتاد و موجب مرگ یک و نیم میلیون از مردان جنگجوی ارمنی شد، این قتل عام توسط دولتمردان عثمانی در سرزمین های تحت کنترل امپراتوری عثمانی در سال ۱۹۱۵ اتفاق افتاد.

International Workers Day Armenia – روز بین المللی کارگر : یکم مه (۱ May)

روز بین المللی کارگر در اکثر کشورهای جهان من جمله کشور ارمنستان به ثبت رسیده است و در این روز دولت به کارگران کشور خود هدایایی به پاس زحمات آن ها اهداء می کند. روز بین المللی کارگر در ارمنستان شاهد اتفاق خاص و یا مراسمی در خیابان ها نبودیم و اگر تلویزیون تماشا نکنید شاید اصلا متوجه نشوید که روز کارگر است!اگر قصد مهاجرت به کشور ارمنستان با استفاده از انواع ویزای مهاجرتی کار در ارمنستان را دارید این روز مخصوص شما می باشد.

Country Keeper’s Day Armenia – روز سربازان و محافظان کشور : هشتم مه (۸ May)

روز هشتم مه در تقویم ارمنی به نام روز محافظان کشور ارمنستان ثبت شده است و منظور سربازانی هستند که در مرزها و ارتش ارمنستان خدمت می کنند. این روز را دولت ارمنستان به سربازان ارتش خود اختصاص داده و پس از استقلال ارمنستان و جدا شدن از اتحاد جماهیر شوروی این روز به نام محافظان کشور نام گذاری گردید.

Victory and Peace Day Armenia – روز پیروزی و صلح ارمنستان : نهم مه (۹ May)

قبل از هرچیز باید بگویم شهر شوشی بزرگترین شهر در استان قره باغ است و محل اختلاف و درگیری های رخ داده میان مردم ارمنستان و آذربایجان برای تصاحب این سرزمین می باشد که تا به امروز نیز ادامه داشته است. در تاریخ هشتم مه سال ۱۹۹۲ میلادی سربازان و نیروهای ارتشی ارمنستان توانستند شهر شوشی را از نیروهای نظامی آذربایجانی پس بگیرند و یک موفقیت بزرگ برای کشور ارمنستان محسوب می گردد، به همین خاطر فردای آن روز یعنی نهم مه را تعطیل رسمی اعلام کردند و در تقویم ارمنی به نام روز پیروزی و صلح ارمنستان ثبت شده است.

Family-Day-Armenia

Family Day Armenia – روز خانواده : پانزدهم مه (۱۵ May)

در تقویم ارمنستان پانزدهم مه روز خانواده ارمنی ثبت شده است و طبق گفته رئیس جمهور ارمنستان آرمن سرکیسیان (Armen Sarkissian) خانواده یک بنیاد مقدس است و باید برای آن احترام ویژه ایی قائل شویم. در روز خانواده شاهد پیاده روی زوج های جوان به همراه فرزندان خود در پارک های ایروان بودیم همچنین رستوران های شهر بیشتر از روزهای دیگر سال شلوغ و مملوء از خانواده ها بود.بعد از مهاجرت به کشور ارمنستان با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان و اقامت در هر کدام از شهرهای ارمنستان حتما این روز را به خاطر بسپارید.

Students and Youth Day Armenia – روز جوان و دانش آموز : شانزدهم مه (۱۶ May)

به مناسبت تاسیس دانشگاه دولتی ایروان در تاریخ ۱۶ مه، دولت ارمنستان این روز را به عنوان روز جوان و دانش آموز تصویب کرد و هرسال در این تاریخ برای دانش آموزان مراسمی در محل تحصیل آن ها برگزار می شود. در ایران روز دانش آموز ۱۳ آبان است و مراسمی مشابه برای دانش آموزان مدارس برگزار می شود. در ارمنستان ماه مه ماه پایانی برای دانش آموزان است و جشن روز دانش آموز سبب ایجاد انگیزه برای کسب نمرات عالی در پایان ترم می شوداگر با استفاده از هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی تحصیلی ارمنستان قصد مهاجرت و ادامه تحصیل در کشور ارمنستان را دارید این روز برای شماست.

Democratic-Republic-of-Armenia-Day

Democratic Republic of Armenia Day – روز جمهوری دموکراتیک ارمنستان : بیست و هشتم مه (۲۸ May)

روز بیست و هشتم مه در تقویم ارمنی به نام روز تاسیس جمهوری دموکراتیک ارمنستان در سال ۱۹۱۸ ثبت شده است، در تاریخ ۲۸ مه سال ۱۹۱۸ اولین مجلس مستقل کشور ارمنستان تشکیل شد و در اول اکتبر همان سال فعالیت خود را آغاز نمود. در این دولت هوهانس کاچازنونی (Hovhannes Kajaznuni) به عنوان نخست وزیر و آرام مانوکیان (Aram Manukian) به عنوان وزیر کشور معرفی شدند.

Protection of Children Day Armenia – روز احترام به حقوق کودکان : یکم ژوئن (۱ June)

در کشور های مختلف روزهای متفاوتی را به عنوان روز کودک اعلام کرده اند، سازمان ملل متحد روز ۲۰ نوامبر را روز جهانی کودک اعلام کرده است اما کشور ارمنستان روز ۱ ژوئن را به عنوان روز کودک ثبت کرده و آن را جشن می گیرد. جالب است بدانید در نشست اتحادیه بین المللی دموکراتیک زنان در شهر پاریس، روز ۱ ژوئن به عنوان روز کودک اعلام شد و در شوروی روز کودک تاریخ ۲۰ نوامبر به ثبت رسیده است.

Memory of Repressed People Armenia – روز گرامیداشت سرکوب شدگان ارمنی : چهاردهم ژوئن (۱۴ June) 

روز چهاردهم ژوئن سال ۱۹۴۹ بیش از ۳۰۰۰ خانواده ارمنی به دلیل سرکوب شوروی مجبور به ترک سرزمین خود به مقصد آلتای (یکی از جمهوری های خودمختار روسیه) شدند، در طول تاریخ اتحاد جماهیر شوروی افراد زیادی شاید بتوان گفت میلیون ها نفر قربانی انواع سرکوب های خشن شدند و ناچار به مناطق دور افتاده مهاجرت کردند. در ۱۴ ژوئن مردم ارمنستان جهت گرامیداشت قربانیان سرکوب سال ۱۹۴۹ مراسمی برگزار می کنند.

Constitution Day Armenia – روز قانون اساسی : پنجم جولای (۵ July)

روز پنجم جولای در سال ۱۹۹۵ به نام روز قانون اساسی ارمنستان نام گذاری شده است. (تعطیل رسمی)

Independence-Day-Armenia

Independence Day Armenia – روز استقلال ارمنستان : بیست و یکم سپتامبر (۲۱ September)

مهم ترین اتفاق چند دهه اخیر برای کشور ارمنستان، استقلال و رهایی از سلطه شوروی است به همین علت روز استقلال ارمنستان که  در تقویم ارمنستان ۲۱ سپتامبر ثبت شده است، در این روز مردم زیادی با پرچم ارمنستان به خیابان ها می آیند و سالگرد استقلال وطن خود را جشن می گیرند. در تاریخ بیست و یکم سپتامبر سال ۱۹۹۱ کشور ارمنستان از اتحاد جماهیر شوروی جدا شد و به عنوان یک کشور مستقل برای خود ارتش و دولت تشکیل داد، تا به امروز توانسته مسیر موفقیت را با سرعت طی کند و به دور از وابستگی به  حیات خود ادامه دهد.اگر قصد مهاجرت به کشور ارمنستان با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان را دارید احترام به آداب و رسوم و فرهنگ و تاریخ مردمان این کشور را نباید فراموش کرد و روز استقلال ارمنستان هم یکی از همین موارد می باشد.

Teacher Day Armenia – روز معلم : پنجم اکتبر (۵ October)

روز معلم در ارمنستان هر سال در ۵ اکتبر جشن گرفته می شود و می توان گفت تمام کشورهای جهان یک روز به عنوان تقدیر از مقام معلم در تاریخ ملی خود دارند. در روز معلم، دانش آموزان هدایایی برای تقدیر از معلمان خود به مدرسه و دانشگاه می آورند و به آن ها تقدیم می کنند، همچنین مراسمی برای تقدیر از معلمان در مدارس ارمنستان برگزار می گردد.

ویزای کار در ارمنستان Translator-Day-Armenia

Translator Day Armenia – روز مترجمان : دومین دوشنبه اکتبر 

پس از اختراع الفبای ارمنی توسط مسروب ماشتوتس، برخی مترجمان ارمنی سعی در معرفی زبان و الفبای ارمنی به کشورهای دیگر داشتند که از نظر دولت ارمنستان این عمل شایسته تقدیر و تحسین بود، از این رو دولت ارمنستان دومین دوشنبه اکتبر را به نام روز مترجمان ثبت کرد. روز مترجمان در واقع به یکی از مهم ترین زمینه های فعالیت انسانی احترام می گذارد که انسان ها را قادر می سازد تا با هم نوعان خود ارتباط برقرار کند و با تاریخ و فرهنگ دیگر افراد دنیا آشنا شود.

Victims of Earthquake Armenia – روز زلزله زدگان (اسپیتاک) : هفتم دسامبر (۷ December)

زمین لیرزه اسپیتاک ارمنستان در تاریخ هفتم دسامبر سال ۱۹۸۸ میلادی (۱۶ آذر ۱۳۶۷) ساعت ۷:۴۱ صبح به وقوع پیوست که طبق آمار رسمی دولت ارمنستان، این زلزله ۶.۷ ریشتر بود. زمین لرزه اسپیتاک حدود ۲۵ هزار نفر کشته و بیشتر از ۲۰ هزار زخمی به جای گذاشت، همچنین افرادی که سالم ماندند اما خانه خود را از دست دادند حدود پانصد هزار نفر اعلام شده است. هرسال در تاریخ هفتم دسامبر مراسمی جهت یادبود کشته شدگان زلزله اسپیتاک برگزار می شود.

Condemning Preventing Genocides Armenia – روز سازمان ملل متحد و مبارزه با نسل کشی : نهم دسامبر (۹ December)

روز نهم دسامبر توسط سازمان ملل متحد به روز پیشگیری و محکومیت نسل کشی اعلام شده است و همانطور که ذکر شد ۲۴ آپریل واقعه نسل کشی ارامنه اتفاق افتاد از این رو دولت ارمنستان نهم دسامبر را بطور رسمی در تقویم ارمنستان روز مبارزه با نسل کشی ثبت کرده است.

 شهر‌های مهم و توریستی در مهاجرت به کشور ارمنستان

 شهر‌های مهم و توریستی در مهاجرت به کشور ارمنستان

ارمنستان از نظر تقسیمات کشوری ۱۱ استان دارد که مردم بیشتر این استان‌ها به کشاورزی مشغول هستند البته دامپروری، ماهی گیری، شکلات سازی نیز از مشاغل اکثر افراد این کشور است. یکی از مهم‌ترین و تاثیر گذارترین شهر‌های ارمنستان ایروان است که پایتخت رسمی ای کشور نیز هست و آثار باستانی و تاریخی بسیاری دارد و سالانه مردم بسیاری از سراسر دنیا برای سفر به این کشور و دیدن شهرهای آن روانه می شوند از جمله شهرهای دیگر آن نیز می توان به گیومری، دیلیجان، کوتایک، تاووش، آرارات و … اشاره کرد.قبل از اقدام به مهاجرت به کشور ارمنستان از طریق اخذ هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان و در نهایت اقامت در یکی از شهرهای این کشور زیبا بد نیست با شهرها و اماکن تفریحی و توریستی و مهم کشور ارمنستان آشنا بشویم.

پیشنهاد مطالعه  هر چیزی که درباره مهاجرت به ایتالیا از طریق انواع ویزای مهاجرتی ایتالیا باید بدانیم!

جاذبه‌های دیدنی و تفریحی ارمنستان

این کشور جاذبه‌های طبیعی بسیاری دارد که از جمله آن می توان به شهر دیلیجان اشاره کرد که به قدر زیادی سرسبز و زنده است و به آن سوئیس کوچک نیز می گویند. پایتخت این کشور یعنی ایروان نیز  پر از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی است که معمولا بیشترین میزان گردشگری را هم دارد، از دیگر جاذبه‌های گردشگری این کشور روستای گوریس است که با قدمت زیاد و معماری آلمانی که دارد شهرت زیادی پیدا کرده است و البته مکان‌های دیدنی دیگری که هر مخاطبی را به خود جذب می کند. مهاجرت به کشور ارمنستان از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان طرفداران خاص خود را دارد. از آنجایی که تور ارمنستان در میان گردشگران ایرانی نیز از محبوبیت خاصی برخوردار است، در ادامه این نوشتار قصد داریم به معرفی اماکن تفریحی ارمنستان بپردازیم.

مردم زیادی ارمنستان را تنها به عنوان سرزمین مسیحیت و  قدمت کهن آن می شناسند در حالی که جاذبه‌ها و مکان‌های تفریحی ارمنستان فراتر از آثار باستانی و تاریخی آن است و در سفر به ارمنستان می توانید ساعات زیادی را فقط به تفریح و سرگرمی بپردازید؛ پارک‌ها، تفریحات آبی، ورزش‌های هیجان انگیز، رستوران گردی، خرید و … همه از تفریحات شادی هستند که در سفر به ارمنستان می توانید از آن‌ها لذت ببرید، پارک‌ ها، تفریحات آبی، ورزش‌ های هیجان انگیز، رستوران گردی، خرید و … همه از تفریحات شادی و مفرحی هستند که در سفر به ارمنستان می توانید از آن‌ها لذت ببرید.

پارک پیروزی ایروان
پارک پیروزی ایروان

اگر با اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان قصد مهاجرت به کشور ارمنستان را دارید و یا حتی به سفر توریستی به این کشور زیبا دارید و در این سفر اعضای کوچک خانواده یعنی بچه‌ها همراهتان باشند بی شک نمی توانید تمام زمان خود را صرف دیدن آثار باستانی و طبیعت ارمنستان کنید، یکی از مراکز تفریحی ارمنستان که هم برای کودکان و هم برای بزرگسال تفریحاتی سرگرم کننده دارد، پارک پیروزی ایروان است؛ این پارک در زمان شوروی سابق به افتخار پیروزی در برابر جنگ با نازی‌ها بنا شده و به همین دلیل در قسمتی از پارک برای تقدیر شجاعت مردم مجسمه زنی به ارتفاع ۲۲ متر همراه با شمشیر ساخته شده که به مادر ارمنستان نیز شهرت دارد،

در این پارک وسایل بازی و تفریحی هیجان انگیزی مثل چرخ و فلک،‌ ترن هوایی و … قرار دارد و البته پارک یک دریاچه مصنوعی و چند کافی شاپ دارد که اگر نخواهید از بازی‌های آن استفاده کنید می توانید در محیطی زیبا و دنج از طبیعت لذت ببرید.

پاراگلایدر سواری در آسمان ارمنستان
پاراگلایدر سواری در آسمان ارمنستان

از تفریحات دیگری که به تازگی بین مردم ارمنستان و گردشگران این کشور و افرادی که با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان قصد مهاجرت به کشور ارمنستان بیشتر طرفدار پیدا کرده، پاراگلایدر سواری است، با این تفریح هیجان انگیز می توانید پروازی در بلندای آسمان داشته باشید و تمام منطقه را از بالا تماشا کنید، این ورزش در اطراف دریاچه سوان، کوه ‌هاتیس، کوه آراگتس و … وجود دارد، برای استفاده از این ورزش لازم نیست دوره ای را گذرانده باشید چون ورزش همراه با خلبانی ماهر انجام می شود که تنها قبل از سوار شدن لباس‌های ایمنی و توصیه‌هایی برای امنیت بیشتر در اختیارتان می گذارد، معمولا برای پاراگلایدر سواری باید از قبل با باشگاه تماس بگیرید و هماهنگ شوید چون شرایط جوی ارمنستان متغیر است و ممکن است به دلیل شرایط بد آب و هوایی پرواز صورت نگیرد.

لونا پارک ایروان
لونا پارک ایروان

یکی از شهربازی‌های نسبتا کوچک ارمنستان لونا پارکی در خیابان خانجیان ارمنستان است که در نزدیکی آن یکی از کلیساهای معروف این کشور قرار دارد، در این مجموعه بازی‌ها و سرگرمی‌های متفاوتی وجود دارد که از ساعت ۱۰ صب تا حدود ۱۱ شب می توانید از آن استفاده کنید؛ لونا پارک علاوه بر امکانات بازی کافه ای رو باز دارد که در آن انواع خوراکی و نوشیدنی سرو می شود با این حال پارک در مرکز شهر قرار دارد و در نزدیکی آن‌ها کافه رستوران‌ها و پاساژهای معروف ایروان قرار گرفته که هر زمان بخواهید می توانید به سرعت به مرکز شهر بروید و از امکانات رفاهی آن استفاده کنید.

پارک پلی سیتی ایروان
پارک پلی سیتی ایروان

یکی از شهربازی‌های هیجان انگیز ایروان، شهر بازی پلی سیتی است که سال ۲۰۰۲ افتتاح شده و نسبت به سایر پارک‌های ارمنستان تفریحاتی جذاب و کامل‌تر دارد، در این مجموعه می توانید از سالن‌های بازی پینت بال، بیلیارد، کارتینگ، سینما هفت بعدی، بولینگ، بازی‌های کامپیوتری و … استفاده کنید؛ این مجموعه در ایروان قرار دارد تا ساعت ۱۲ شب نیز باز است؛ درست است که مجموعه در قسمتی از شهر قرار دارد که به بهترین رستوران‌های ایروان دسترسی دارید اما از طرفی خود مجموعه با چند رستوران و کافه امکانات رفاهی کاملی را برای گردشگران فراهم کرده است. به کسانی که با اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان قصد مهاجرت به کشور ارمنستان و اقامت در شهر ایروان را دارند دیدن این پارک پیشنهاد می شود.

پارک دنیای آب ایروان
پارک دنیای آب ایروان

پارک آبی دنیای آب در سال ۲۰۰۱ در قسمت شرقی ایروان با دو مجموعه بزرگ پارک آبی سرپوشیده و پارک آبی رو باز افتتاح شد؛ در این مجموعه سرسره‌ها، جکوزی، استخر وسایل بازی آبی زیادی وجود دارد که بهترین مرکز تفریحی برای فصل تابستان است، علاوه بر این مجموعه به فضایی مخصوص کودک، استخر وی آی پی، رستوران و بوفه مجهز است، ورود به پارک برای تمام افراد آزاد است و برای هر سنی استخر و تفریحاتی جدا در نظر گرفته شده، یکی از جذابیت های این مجموعه اجرای موسیقی زنده است که شور و نشاط بیشتری ایجاد می کند؛ پارک از نظر موقعیت در دسترسی خوبی قرار دارد و در هر جایی از ایروان که اقامت داشته باشید می توانید با تاکسی خود را به این پارک برسانید.

پیشنهاد مطالعه  هرچیزی که درباره مهاجرت به نروژ از طریق انواع ویزای مهاجرتی نروژ باید بدانیم!
ورزش همگانی رایگان در ایروان

یکی از تفریحات جالب و بدون هزینه در ارمنستان خصوصا ایروان شرکت در برنامه‌های فرهنگی و ورزشی ای است که به صورت همگانی برگزار می شود، این برنامه‌ها شامل ورزش‌های همگانی مانند پیاده روی، دوچرخه سواری دور تا دور ایروان، برنامه‌های محلی و … که در سراسر شهر در میدان‌های اصلی و بزرگ انجام می شود، شما برای شرکت در این برنامه نباید هزینه ای پرداخت کنید؛ همچنین در بعضی از روزها سفرهای یک روزه ای توسط شهرداری در نظر گرفته شده که به صورت رایگان ایروان و مراکز دیدنی‌اش را نشان می دهند و هر زمان که بخواهید می توانید از آن‌ها جدا شوید.بعد از مهاجرت به کشور ارمنستان با استفاده از هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان اگر اهل تفریحی ارزان و پر نشاط هستید شرکت در ورزشهای همگانی رایگان در ایروان و دیگر شهرهای ارمنستان پیشنهاد می شود.

باشگاه گلف آرارات
باشگاه گلف آرارات

حتی اگر اهل بازی کردن گلف نباشید می توانید در باشگاه گلف آرارات ساعات خوشی را تجربه کنید، دوستداران این ورزش اشرافی در محیطی آرام و سرسبز با امکانات رفاهی مانند کافی شاپ، رستوران و … به بازی مشغول می شوند؛ این باشگاه که در منطقه آرارات قرار دارد در طول سال گردشگران زیادی را نه تنها برای بازی گلف بلکه برای استفاده از زمین والیبال، بسکتبال، استخر شنا، زمین بازی کودکان و … سایر امکانات ورزشی به سمت خود می کشاند؛ در هر صورت بعد از مهاجرت به کشور ارمنستان با یکی از انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان اگر اهل ورزش باشید یا بخواهید در محیطی خانوادگی و دوستانه با عزیزانتان تفریح کنید، در این باشگاه برنامه‌های مختلفی برای لذت بردن وجود دارد.

پارک عشاق ایروان
پارک عشاق ایروان

یکی از پارک‌های زیبای شهر ایروان پارک عشاق در خیابان باغرامیان است، پارکی به وسعت ۲.۵ هکتار در مرکز شهر با طبیعتی فوق العاده که قطعا از گشت و گذار در آن سیر نخواهید شد؛ در این پارک بیش از ۳۷۰ درخت و ۴ آبشار  و یک دریاچه با دو جزیره کوچک وجود دارد، در هنگام قدم زدن در پارک علاوه بر لذت بردن از طبیعت می توانید از کافی شاپ، سالن آمفی تئاتر و سایر امکانات این مجموعه استفاده کنید؛ در طول سال پارک عشاق پذیرای برنامه‌های فرهنگی هنری مانند اکران فیلم‌های جشنواره بین المللی زرد آلو، موسیقی زنده، جشن‌های فرهنگی مذهبی ارمنستان و … است.

سوارکاری در ایروان
سوارکاری در ایروان

باشگاه سوار کاری آیرودزی را می توان یکی از مراکز تفریحی قدیمی در ارمنستان دانست چرا که سابقه ای بالغ بر ۳۰ سال فعالیت دارد؛ در این مجموعه که حدود بیست کیلومتری ایروان واقع شده خدماتی مانند اسب سواری، غذا دادن به اسب‌ها، آموزش زین کردن اسب و … ارائه می شود، مربیان و پرسنل مجتمع به زبان روسی و انگلیسی تسلط دارند و با برخوردی صمیمی و مودبانه از شما استقبال می کنند، اگر با اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان قصد مهاجرت به کشور ارمنستان را دارید و خیلی اهل بازدید از آثار تاریخی و موزه‌های ارمنستان نیستید بهتر است تفریحاتی این چنین را انتخاب کنید.

تله کابین بال‌ های تاتو
تله کابین بال‌ های تاتو

شاید تعداد کلیسا و بناهای قدیمی ارمنستان زیاد باشد اما تعداد تفریحات و سرگرمی‌های این سرزمین نیز کم نیست، یکی از طولانی‌ترین تله کابین‌های دنیا در ارمنستان قرار دارد که از روستای‌هالیدروز در قسمت جنوبی ایروان شروع می شود و تا قسمت‌های جنوبی کشور نزدیک روستای تاتو ادامه دارد؛ ساعات کاری این تله کابین از ۱۰ صب تا ۶ بعد از ظهر است و طی روز مناظر زیبایی از فراز آسمان دیده می شود و جذاب‌ترین آن‌ها صومعه قدیمی تاتو است که یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم ارمنستان به شمار می رود، لازم است یادآوری کنم در روزهای تعطیل و ایام پر توریست برای استفاده از تله کابین باید کمی زمان بیشتری بگذارید چون ازدحام گردشگران بیشتر می شود.

آفرود در ارمنستان
آفرود در ارمنستان

اخیرا ورزش‌های هیجان انگیز در ارمنستان بیشتر مورد توجه مردم خصوصا جوانان قرار گرفته است که از طرفی این امکانات تفریحی فرصت خوبی را فراهم می کند تا علاوه بر مردم ارمنستان گردشگران نیز از این تفریحات استفاده کنند، و همین امر ارتباط مستقیمی با رشد توریست در این کشور داردو همچنین تفریحات اینچنینی و بالطبع آن سلامت روحی و روانی ایجاد شده سبب افزایش درخواست انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان و مهاجرت به کشور ارمنستان میشود.

آفرود از تفریحات جذابیست که برای تمام افراد ارائه می شود و احتیاج به هیچ مهارتی ندارد، البته اگر کسی مایل باشد می تواند رانندگی آفرود را زیر نظر مربی تجربه کند؛ در نزدیکی ایروان منطقه ای اختصاصی برای آفرود در نظر گرفته شده و هزینه آن کمی از سطح متوسط بیشتر است؛ البته در استان‌های دیگر نیز مناطقی برای آن در نظر گرفته اند.

زیپ لاین در ارمنستان
زیپ لاین در ارمنستان

زیپ لاین از آن تفریحات مهیجی است که هر کسی را وسوسه می کند البته به شرطی که‌ ترس از ارتفاع نداشته باشید، زیپ لاین ایروان تنها در فاصله ۱۵ دقیقه ای از شهر قرار دارد و به راحتی می توانید با تاکسی به آن منطقه بروید، البته در شهر ون‌هایی را نیز مخصوص گردشگران در نظر گرفته اند، این زیپ لاین ۴ مسیر با ارتفاع‌های مختلف دارد که بسته به شجاعتتان می توانید از هر کدام و یا همگی استفاده کنید، زمان استفاده از زیپ لاین معمولا حداکثر نیم ساعت در نظر گرفته شده است، فراموش نکنید هزینه استفاده از این ورزش در روزهای آخر هفته بیشتر است.

در ارمنستان قایق_سواری
قایق سواری در دریاچه سوان

اگر به دنبال تفریحات آبی بیشتری هستید دریاچه سوان در استان گغارکونیک بهترین فرصت است؛ پیشنهاد می کنم به دلیل موقعیت کوهستانی دریاچه در فصل گرما به آن سفر کنید چون در تابستان نیز همچنان هوای خنکی دارد و لازم است لباس‌های گرم با خود همراه داشته باشید، امکانات و تفریحاتی نظیر قایق سواری، غواصی، جت اسکی، ماهی گیری، شنا و … از تفریحاتی است که می توانید در منطقه دریاچه سوان انجام دهید؛ برای رفتن به این دریاچه تنها باید به استان گغارکونیک برسید و بعد از آن با تاکسی، ون و … می توانید به سمت دریاچه حرکت کنید.

اگر تاکنون تصور می کردید که در سفر و مهاجرت به ارمنستان با استفاده از هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان تنها باید از موزه‌ها و کلیساها بازدید کنید قطعا با خواندن این مطلب باید تجدید نظر کنید؛ ارمنستان جاذبه‌ها و تفریحات متفاوتی دارد و از طرفی این کشور به دلیل استقبال گردشگران زیاد، تلاش می کند با ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی بیشتر رضایتمندی گرداشگران را جلب کند تا مسیری برای جذب توریست بیشتر فراهم کند.

انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان

۱۰ غذای خوشمزه که بعد از مهاجرت به کشور ارمنستان باید امتحان کرد

انگیزه سفر برای هرکسی متفاوت است بطور مثال بسیاری به سفر می روند تا چند روزی به دور از هیاهوی زندگی در آرامش به سرببرند و همراه طبیعت لذت باشند. بسیاری دیگر سفر می کنند تا با فرهنگ کشور های مختلف آشنا شوند و سفرنامه تهیه کنند و با دوستان خود به اشتراک بگذارند اما در این میان عده ایی سفر می کنند تا طعم و مزه غذای های جدید را بچشند.

اگر شما در این گروه افراد قرار دارید پیشنهاد می کنیم با ادامه مقاله” هر چیزی که درباره مهاجرت به کشور ارمنستان از طریق انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان باید بدانیم! “همراه باشید تا لیستی از بهترین غذای های کشور ارمنستان را با هم بررسی کنیم.

هنگامی که به کشور های همسایه سفر می کنیم متوجه شباهت هایی در فرهنگ، زبان،سبک زندگی و طعم غذایی می شویم. کشور ارمنستان در زمینه طبخ غذا به کشور عزیزمان ایران شباهت های بسیاری دارد که با بررسی بهترین غذا های این کشور متوجه این موضوع خواهید شد و با اسم های آشنایی برخورد خواهید کرد. ناگفته نماند که ارمنستان غذا هایی دارد که مختص به خود است و بسیار لذیذ می باشد در ادامه قصد داریم شمایی که با استفاده از هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان قصد سفر و یا مهاجرت به کشور ارمنستان را دارید را با ۱۰ غذای خوشمزه در کشور ارمنستان آشنا کنیم.

انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان
خش یا کله پاچه (Khash)

برخلاف تفکر عامیانه کله پاچه (کلپچ) مختص کشور ایران نیست و این غذای خوشمزه نزد ارمنیان نیز بسیار محبوب است. جالب است بدانید این غذای لذیذ همچنین در کشور های ارمنستان، آذربایجان، گرجستان، آلبانی، بلغارستان و …نیز وجود دارد و استقبال خوبی از آن می شود. در ارمنستان معمولا کله پاچه را در روز های سرد زمستانی میل می کنند و در کنار آن سیر خرد شده و نان لواش قرار می دهند. این غذا بسیار چرب و پر انرژی است و توصیه می شود افرادی که چربی خون، اسید اوریک و کلسترول بالایی دارند کله پاچه را از وعده غذایی خود حذف کنند. اگر قصد گرفتن اقامت ارمنستان دارید از طریق تلگرام با کارشناسان آرمنیک در ارتباط باشید.

انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان
 خوروواتس (Khorovats)

واژه خوروواتس به معنی “کباب شده” است و با وجود اینکه کباب خوروواتس در رتبه دوم این لیست قرار گرفته اما می توان آن را محبوب ترین غذای ارمنستان دانست که در گردهمایی ها، رستوران ها و آشپرخانه های بیرون بر (کترینگ) یافت می شود. این غذای بسیار لذیذ شبیه به شیشلیک ایران است اما نحوه طبخ آن کمی متفاوت می باشد. برای طبخ این غذا از گوشت و دنده گاو، خوک و بره استفاده می شود که پس از به سیخ کشیدن، آن را بر روی آتش کباب می کنند و ادویه های مخصوصی بر رو آن میریزند. لازم به ذکر است خوروواتس با گوشت خوک رایج ترین نوع این کباب در ارمنستان است.

انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان
 ایشخان (Ishkhan)

اگر به دریاچه سوان سفر کنید لذیذ ترین ماهی کبابی (Ishkhan) را در رستوران های اطراف دریاچه پیدا می کنید. این غذا به همراه تماشای منظره زیبای دریاچه سوان یک خاطره به یاد ماندنی برای شما رقم می زند. قزل آلای ایشخان یکی از لذیذ ترین غذای های دریایی سوان است. اگر میخواهید ماهی قزل آلای ایشخان را تازه میل کنید حتما از رستوران های دریاچه سوان تهیه کنید چرا که رستوران های ایروان نیز ماهی ایشخان را از دریاچه سوان تهیه می کنند.

انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان

 قاپاما (Ghapama)

یکی از غذاهای محبوب کشور ارمنستان قاپاما (Ghapama) است که اغلب در جشن های کریسمس طبخ می گردد. ظاهر این غذا کمی شبیه به دلمه کدو تنبل است و برای طبخ آن کافیست داخل کدو تنبل را خالی کرده و با موادی مانند برنج پخته شده همچنین ترکیب میوه های خشک شده از قبیل خرما، بادام، زرد آلو، ذغال اخته، کشمش و آلو بخارا پر نمایید. در بعضی از روش های طبخ بر روی مواد داخل کدوتنبل عسل میریزند و سپس با شکر و دارچین ترکیب می کنند. در آخر کدوتنبل را درون قابلمه  پر شده از آب قرار می دهند و روی شعله ملایم می گذارند تا پس از چند ساعت پخته شود.

انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان
 هاریسا (Harissa)

یکی از خاص ترین غذای های کشور ارمنستان را میتوان هاریسا دانست، این غذا در واقع یک نوع حلیم غلیظ مرغ است که در مراسمات و مناسبت های مختلف طبخ می شود.این غذا نخستین بار در دره آرارات پخته شده است و برای پخت آن باید آرد گندم را به همراه گوشت مرغ یا بره (ترجیحاً پرچرب) در آب قرار دهید و برای مدت طولانی روی شعله ملایم اجاق بگذارید. طبخ این غذا بر روی شعله کم و مدت زمان زیاد سبب می شود غذا به خوبی جا بیافتد. مردم مذهبی ارمنستان در روز هایی خاص برای پخت این غذا به جای گوشت از سبزیجات استفاده می کنند.

انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان
دلمه (Dolma)

نام آشنای دلمه ما را به یاد برگ های درخت انگور می اندازد، این غذای خوشمزه محدود به ایران نمی شود و در بسیاری از کشور های واقع شده در آسیای میانه، سرزمین های قفقاز و حتی شرق آسیا هم رایج است. دلمه یک غذای بسیار محبوب و رایج در ارمنستان است به طوری که هر دختری قبل ازدواج باید روش پخت آن را فرا بگیرد. طبخ این غذا تا حدودی شبیه به دلمه ایرانی است، در روش سنتی از گوشت گاو، بره و خوک استفاده می شده و آن را با موادی همچون برنج و سبزیجات معطر (ریحان، مرزن گوش و …) مخلوط می کردند و در آخر مواد آماده شده را با برگ های درخت انگور (برگ مو) پوشانده و درون قابلمه با آب نسبتا کمی درست می کردند. لازم به ذکر است در ارمنستان طبخ دلمه تنها محدود به برگ درخت انگور نیست و دلمه های متنوعی از قبیل دلمه بادمجان، دلمه گوجه فرنگی و فلفل دلمه نیز وجود دارد که در مطالب بعدی به آن ها خواهیم پرداخت. اگر قصد مهاجرت و زندگی در کشور ارمنستان دارید پیشنهاد میکنیم پیش از هر اقدامی مقاله جذاب قوانین خرید و اجاره ملک در ارمنستان را حتما بخوانید.

انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان
فاسولیه (Fasulye)

یک خورشت خوش طعم و لذیذ ارمنی تعریفی است که می توان برای غذای فاسولیه در نظر گرفت. این غذا در بیشتر رستوران های ارمنستان به یک روش خاص طبخ می شود به طوری که ابتدا گوشت بره یا خوک را در مواد از قبل آماده شده قرار می دهند و به همراه لوبیا سبز و گوجه فرنگی درون قابلمه می پزند. پس از چند ساعت این خورشت خوشمزه آماده سرو می باشد. مردم ارمنستان معمولا فاسولیه را به همراه برنج و یا دیگر غلات از قبیل بلغور میل می کنند. توجه داشته باشید که فاسولیه برای ایرانیان ممکن است کافی نباشد و به عنوان میان وعده به حساب بیاید از این رو می توانید هنگام سفارش غذا در رستوران یک ظرف برنج نیز به درخواست خود اضافه کنید.

انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان
کوفته (Kyufta)

اسم این غذا نیز مانند دلمه برای ما ایرانیان آشنا و ملموس است! کشور ارمنستان به دلیل شرایط مهیا شده برای دامپروری، غذا های حاوی گوشت فراوان دارد و کوفته یکی از این غذا های خوشمزه می باشد. کوفته انواع مختلفی دارد و از کشور های شرقی جهان مانند هند تا اروپای غربی از این غذا استقبال می کنند. کوفته های ایرانی صد البته در نوع خود بی نظیر است اما خالی از لطف است که با مدل های دیگر این غذا آشنا نشویم. کوفته های ارمنی دستور پخت مختص خود را دارند و برای طبخ این غذا ابتدا باید نوار های گوشت را با وزنه های مخصوص آشپزی بکوبیم و آن را صاف کنیم سپس گوشت های صاف شده را با مواد دیگری مانند آرد، تخم مرغ، آب یا شیر و پیاز حلقه شده بر روی شعله کم تفت دهیم و سپس با ادویه آن را خوش عطر کنیم. در آخر می بایست گوشت ها را به صورت گلوله کرده و درون آب قرار بریزیم تا به آرامی پخته شود. غذای کوفته نیز در بیشتر رستوران های ارمنستان سرو می شود و طرفداران زیادی دارد.

انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان
 خاشلاما (Khashlama)

شماره نه این فهرست یکی از غذای های محلی کشور ارمنستان است که علاوه بر طعم عالی با ذائقه ایرانی ها سازگار است. خاشلاما یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین غذاهای ارمنی است که می توان آن را سوپی غلیط با مقداری مایعات، گوشت و سبزیجات توصیف کرد. گفته می شود نام خاشلاما از کلمه هاشل (Hashel) به معنی تکه گوشت پخته شده گرفته شده است. جالب است بدانید در هر گوشه از کشور ارمنستان این غذا را به یک شیوه متفاوت طبخ می کنند که بعضی از آن را مختص به یک منطقه خاص است.

انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان
پلو (Pilaf)

در رژیم غذایی مردم ارمنستان نیز ماننده ایران برنج جایگاه ثابتی در سفره ها دارد، اما این تمام ماجرا نیست و پلو معمولا با گندم یا بلغور سرو می شود. در بعضی از مناطق کشور ارمنستان نحوه طبخ برنج متفاوت است و علاوه بر گندم و بلغور از رشته فرنگی، رشته های گوشت، سبزیجات معطر و میوه های خشک نیز استفاده می شود.

اخذ انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان

اخذ انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان

همان طور که گفته شد برای سفرهای توریستی ، افراد نیازی به اخذ هیچ کدام از انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان از قبل ندارند و در ویزای مربوطه در بدو ورود به خاک این کشور برای مسافر صادر می شود ، جالب است با دریافت ویزای توریستی ارمنستان علاوه بر سیاحت و گردشگری در این کشور اجازه دارید در این کشور درمان شوید و یا حتی در موسسات و دانشگاه‌ های آموزشی این کشور نیز تحصیل کنید ، البته برای مدت زمان کوتاه ، ویزای توریستی ارمنستان همچنین برای اجرای برنامه‌ های کوتاه مدت ، کمک‌ های انسان دوستانه ، کمک‌ های فنی ، خیریه ، شرکت در مذاکرات کارآفرینی و ایجاد شغل نیز کاربردی است و می توانید از آن استفاده نمایید.

در صورتی که به دنبال انجام و ارائه فعالیت ‌های اقتصادی مانند تاسیس بنگاه تجاری ، تاسیس شعبه و یا نمایندگی شرکت‌ های تجاری خارجی هستید و یا می خواهید در ارمنستان سرمایه ‌گذاری کنید و یا واردات و صادرات انجام دهید باید ویزای یک بار ورود یا چند بار ورود با اعتبار یکساله را دریافت نمایید.

نوع دیگر از ویزای ارمنستان ، ویزای ترانزیتی است برای افرادی که از طریق خطوط هوایی و یا وسایل نقلیه زمینی از ارمنستان عبور می کنند که برای آن ها یک بار یا چند بار ورود یک ساله با توقف سه روزه صادر می شود .

پیشنهاد مطالعه  هر چیزی که درباره مهاجرت به کشور هندوستان از طریق انواع ویزای مهاجرتی هند باید بدانیم!

نمونه دیگر انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان ، ویزای دولتی برای افرادی است که پاسپورت دولتی دارند ، در صورتی که فردی وضعیت دیپلماتیک ندارد ولی کارمند سفارتخانه ‌ها و یا کنسولگری ‌های ارمنستان و یا دفاتر سازمان‌ های بین‌ المللی ارمنستان است برای خود و یا اعضای خانواده می تواند ویزای چند بار ورود سه ساله ارمنستان را دریافت نماید ، افرادی هم که برای انجام ماموریت‌ به کشورهای خارجی و سازمان ‌های دولتی می روند با توجه به دعوت نهادهای دولتی ارمنستان و سفارت ‌ها ، ادارات کنسولی ، سازمان ‌های بین ‌المللی و یا نمایندگی ‌های آن ها ، ویزای یک بار ورود و چند بار ورود یکساله را می توانند دریافت نمایند ، همچنین برای اعضای هیئت‌ های رسمی که دارای گذرنامه ‌های معمولی هستند ، ویزای یکبار یا چند بار ورود یکساله صادر می گردد .

نوع دیگر از ویزا برای مهاجرت به کشور ارمنستان ، ویزای دیپلماتیک برای افرادی است که دارای مقام دیپلماتیک هستند که شامل کارمندانی که در سفارت ‌ها و کنسولگری‌ های کشورهای خارجی مقیم ارمنستان می باشند و یا افرادی که در دفاتر سازمان‌ های بین ‌المللی و یا نمایندگی‌ های آن ها مشغول به کارند ، می شود و برای خود و اعضای خانواده خود می توانند ویزای چند بار ورود سه سال دریافت نمایند ، برای افراد دیپلمات که برای اهداف غیر دولتی و غیر خدمتی به ارمنستان سفر می کنند ، ویزای یک بار ورود با اعتبار ۱۲۰ روزه صادر می شود ، لازم به ذکر است ویزاهای دولتی و دیپلماتیک توسط وزارت امور خارجه صادر می‌شود .

مدارک لازم و هزینه های ویزای ارمنستان

مدارک لازم و هزینه های ویزای ارمنستان

در ابتدا باید بدانید هزینه هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان بسته به نوع ویزا متفاوت است ولی برای ویزای توریستی این هزینه در حدود ۵۰۰۰ درام ارمنستان می باشد ، برای دریافت ویزای ارمنستان باید ابتدا فرم ویزا را پر کنید و این کار بهتر است قبل از سفر صورت گیرد ، این فرم باید کپی و پرینت گرفته و در زمان ورود به خاک ارمنستان به مامور مربوطه تحویل داده شود تا ویزای on arrival شما صادر گردد ، این ویزا در قالب یک لیبل رنگی به پاسپورت شما چسبانده و اجازه ورود به خاک ارمنستان برای شما صادر خواهد شد .

تعیین وقت سفارت ارمنستان

برای مراجعه به سفارت ارمنستان باید وقت قبلی بگیرید که اینکار به صورت تلفنی و یا از طریق ارسال ایمیل امکان پذیر خواهد بود ، خوب است بدانید ایرانی ها برای ورود مکرر به ارمنستان نیازی به دریافت ویزا از قبل ندارند و می توانند به مدت ۱۸۰ روز در این کشور اقامت داشته باشند ، افرادی که به قصد بازدید از ارمنستان و به قصد گردش به این کشور سفر می کنند به محض ورود به خاک ارمنستان ، ویزایی تحت عنوان on arrival دریافت می کنند.

وظایف سفارت ارمنستان در قبال مراجعین

کارمندان سفارت ارمنستان پس از تحویل مدارک لازم برای صدور ویزا باید آن ها را بررسی کنند و در صورت وجود نقصی در مدارک باید به متقاضی اطلاع دهند تا در اسرع وقت برطرف شود و پس از بررسی های مجدد باید ویزا برای متقاضی صادر گردد ، هر گونه سوال در مورد مدارک مورد نیاز دارید می توانید از طریق ایمیل و یا تماس تلفنی با کارشناسان در میان بگذارید و آن ها موظف به پاسخگویی دقیق به شما می باشند .

 آدرس و شماره تماس سفارت ارمنستان

سفارت ارمنستان واقع در تهران خیابان انقلاب ، خیابان رازی ، خیابان شهریار ، پلاک ۱ و ساعت کاری سفارت روزهای یکشنبه تا پنج ‌شنبه از ساعت ۹ تا ۱۸ می باشد ، سفارت در روزهای جمعه و شبه تعطیل است ، همچنین مراجعه به بخش پذیرش کنسولی بین ساعات ۹:۱۵ تا ۱۳ امکان پذیر می باشد ، روزهای دوشنبه ، چهارشنبه و جمعه بین ساعت ۱۴ تا ۱۶ نیز خدمات ویزا و تایید اسناد تجاری در سفارت انجام می گیرد و می توانید مراجعه نمایید ، برای اطلاعات بیشتر از مدارک مورد نیاز و هزینه های انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان می توانید با شماره تلفن ۰۲۱۶۶۷۰۴۸۳۳ تماس بگیرید و یا به به وب سایت  iran.mfa.am مراجعه نمایید ، همچنین در صورت داشتن سوال و اعلام نظرات خود از طریق آدرس الکترونیکی armiranembassy@mfa.am می توانید اقدام نمایید .

دریافت اقامت ارمنستان و همچنین شرایط زندگی ارمنستان آسان است، هزینه زندگی در ارمنستان زیاد نیست، شما می توانید با سرمایه گذاری در ارمنستان (خرید ملک ارمنستان) و یا ثبت شرکت ارمنستان به اقامت این کشور برسید.

با دریافت اقامت ارمنستان و مهاجرت به کشور ارمنستان شما اجازه کار ، تحصیل در ارمنستان، و زندگی در ارمنستان را خواهید داشت و همچنین می توانید در بانکهای این کشور افتتاح حساب های بین المللی داشته باشید.

ارمنستان کشوری زیبا و دارای پتانسیلهای اقتصادی قوی مانند توریسم می باشد.

واحد پول ارمنستان
واحد پول ارمنستان

واحد اصلی پول این کشور درام است که گفته می شود از کلمه عربی درهم گرفته شده است و در حال حاضر (Jan 2021 ) بهمن ۹۹  هر درام معادل ۸٫۷۵ تومان است که سکه‌های آن شامل سکه‌های ۱۰ درام، ۲۰ درام، ۳۰ درام، ۱۰۰ درام و ۵۰۰ درامی می باشد اما اسکناس‌های آن از ۱۰۰۰ درام شروع می شوند و اسکناس‌هایی معادل ۱۰۰۰، ۵۰۰۰، ۱۰۰۰۰ و ۲۰۰۰۰ درامی نیز دارند، هر یک درام در مقایسه با پول ایران حدود ۸۰۰۰ تومان است و به اختصار با حروف ADB نشان داده می شود.

شرایط لازم برای درخواست اقامت دائم ارمنستان

برای درخواست دریافت اقامت دایم ارمنستان باید شرایط زیر را دارا باشید:

  • آشنایی با قانون اساسی جمهوری ارمنستان
  • حداقل۳ سال زندگی و داشتن اقامت قانونی در ارمنستان
  • آشنایی با زبان ارمنی ( زبان ارمنی، زبان رسمی این کشور است.)
مزایای اقامت ارمنستان در حالت کلی عبارتند از:
  • توانایی انجام کار بدون محدودیت
  • توانایی تحصیل رایگان
  • توانایی ثبت شرکت تجاری و خدماتی
  • قابلیت افتتاح حساب بانکی و خرید ملک و آپارتمان به نام خودتان
  • بهره مندی از کلیه امکانات رفاه اجتماعی همانند یک شهروند ارمنستانی.
چه افرادی شرایط راحت تری برای گرفتن پاسپورت ارمنستان دارند؟

◊ ارامنه ی عزیز کشورمان:

اگر شما ایرانی ارمنی تبار باشید با سه ماه اقامت در این کشور، این امکان وجود دارد که با درخواست اقامت دائم شما در این کشور موافقت شود.

◊ کسانی که  همسر آنان شهروند در این کشور باشد:

باید ۲ سال از زمان ازدواج رسمی آنان در این کشور گذشته باشد.

◊ کسانی که  فرزند آنان شهروند ارمنستان باشد:

باید سه سال از ۱۸ سالگی فرزند گذشته باشد و دارای پاسپورت دائمی این کشور باشد.

◊ شخصی که دارای پدر و مادر ارمنی است.

درنظر داشته باشید کشور ارمنستان غیر از افرادی که در بالا گفته شد به دیگر افراد پاسپورت نمی دهد.

ولی می توانید از روش های دیگر اقامت ارمنستان بگیرید و به ارمنستان مهاجرت کنید.

مهاجرت به کشور ارمنستان و اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در ارمنستان

مهاجرت به کشور ارمنستان و اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در ارمنستان

ثبت شرکت یکی از بهترین و کوتاهترین راهها برای رسیدن هدف شما برای مهاجرت و دریافت اقامت قانونی کشور ارمنستان است.

شما با ثبت شرکت در این کشور می توانید بدون مشکل و پس از بازه زمانی حدود ۴۵ روز کاری، اقامت ارمنستان را به مدت یک سال دریافت کنید و پس از دو الی چهار بار تمدید این اقامت (سه تا پنج سال اقامت در ارمنستان) و دانستن زبان ارمنی (خواندن و نوشتن) درخواست اقامت ارمنستان را به مراجع مربوطه تسلیم کنید.

متقاضیان ثبت شرکت در ارمنستان پس از اتمام ۲ روز از ثبت شرکت در این کشور و دریافت مدارک ثبت،توسط وکلای امور مهاجرتی موسسه حقوقی دادمان مراحل دریافت اقامتشان انجام میگیرد:

پیشنهاد مطالعه  فرم درخواست وکیل
شرایط اخذ اقامت ارمنستان از طریق ثبت شرکت

برای اخذ اقامت ارمنستان از طریق ثبت شرکت باید طبق مراحل زیر اقدام کنید:

  • ارائه کپی صفحه اول پاسپورت همه اعضای شرکت
  • اعلام ۳ نام برای عنوان شرکت
  • تعیین سهام اعضای شرکت و مشخص کردن مدیر عامل (اگر شرکت با ۱ نفر ثبت شود سهام ۱۰۰ درصد و مدیرعامل مالک شرکت خواهد بود. شرکت در ارمنستان تنها با ۱ نفر نیز قابل ثبت می باشد)
  • آدرس، شماره تلفن، ایمیل اعضاء شرکت و مدیرعامل
  • تعیین کردن حوزه های فعالیت جهت موضوع شرکت (تجاری، خدماتی و … )
مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در ارمنستان
  • ارائه مدارک شرکت (سند شرکت، اساسنامه، و مهر شرکت)
  • تهیه گواهی پزشکی
  • ترجمه رسمی پاسپورت و شناسنامه و عقدنامه متقاضیان اقامت به زبان ارمنی و روسی
  • تکمیل فرم های مربوطه به دادخواست دریافت اقامت
  • واریز مبلغ ۲۵۰ دلار برای اداره پلیس و ۲۰ دلار برای انجام آزمایشات پزشکی در بیمارستان
  • مراجعه به اداره اقامت در این کشور و پیگیری مراحل درخواست
مزایای ثبت شرکت ارمنستان

این کشور دوست و همسایه شمالی ایران است بنابراین دسترسی به این کشور هم به صورت زمینی و هم به صورت هوایی امکان پذیر خواهد بود.

با سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در ارمنستان شما میتوانید براحتی از امکانات موجود استفاده نمایید. یکی از این امکانات، امکان گشایش حساب بانکی شخصی و شرکتی و دریافت مستر کارت و ویزا کارت می باشد.

مدت زمان ثبت شرکت در این کشور ۲ روز کاری است که مدت زمان آن از ثبت شرکت و یا موسسه در ایران بسیار کمتر است.

با ثبت شرکت در ارمنستان شما می توانید بدون محدودیت ابتدا برای خود و سپس اعضاء خانواده تان اقامت دریافت نمایید و به ارمنستان مهاجرت کنید. مزیت اصلی دیگر ثبت شرکت در ارمنستان این است که شما می توانید برای خرید ملک، آپارتمان، خودرو و یا هر چیز دیگر به نام خود اقدام نمایید.

مهاجرت به کشور ارمنستان و اخذ اقامت از طریق خرید ملک در ارمنستان

مهاجرت به کشور ارمنستان و اخذ اقامت از طریق خرید ملک در ارمنستان

مهاجرت به کشور ارمنستان هزینه نسبتا کمی دارد و در زمانی کوتاهی انجام می شود. مهاجران لازم نیست که کارشان منجر به سرمایه گذاری های خیلی بزرگ شود بلکه با خرید ملک هم میتوانند به ارمنستان مهاجرت کرده و اقامت دائم را کسب کنند.

در طول سال ۲۰۲۰، میانگین قیمت ملک در ارمنستان، با توجه به کمیته امور خارجه املاک و مستغلات،قیمت هر متر مربع در ارمنستان به $۱۸۴٫۵۰۰ دلار است. قیمت متوسط خانه های خصوصی در ارمنستان از سال قبل تغییری نکرده و قیمت هر متر مربع خانه های خصوصی در ارمنستان $۱۸۸،۳۰۰ دلار است.

شما می توانید پس از خرید ملک در ارمنستان برای خود و اعضاء خانواده خودتان درخواست کارت اقامت یک ساله بدهید و دولت ارمنستان در صورت عدم سوء رفتار از جانب شما، به شما اقامت ارمنستان می دهد و این اقامت را سال به سال تمدید خواهد کرد.

مهاجرت به کشور ارمنستان و اخذ اقامت از طریق تحصیل در ارمنستان

مهاجرت به کشور ارمنستان و اخذ اقامت از طریق تحصیل در ارمنستان

امروزه بسیاری از اشخاص به دلیل سطح علمی نسبتا مناسب آموزش عالی این کشور، تنوع رشته های تحصیلی و دانشگاه های مختلف دولتی و غیردولتی و نحوه اقامت آسان در این کشور به دنبال اقامت تحصیلی در این کشور هستند. اگرچه نمیتوان سطح علمی تحصیل در کشور ارمنستان را با کشورهای برتر دنیا مقایسه کرد اما قطعا یکی از گزینه های مناسب با توجه به شرایط موجود در این کشور برای مردم ایران می باشد.

افرادی که تمایل به اقامت تحصیلی در ارمنستان را دارند، باید یکسری اقدامات را انجام دهند که آنها را به اختصار توضیح می دهیم. اشخاص برای اقامت تحصیلی در کشور ارمنستان باید برای پذیرش در یکی از دانشگاه های این کشور برای هر مقطع تحصیلی اقدام کنند. متقاضیان گرامی می توانند با توجه به جدول زیر در جریان شرح هزینه های تحصیلی در کشور ارمنستان قرار گیرند:

  • دوره کارشناسی : ۱۵۰۰$ الی ۲۰۰۰$ (دلار)
  • دوره کارشناسی ارشد : ۲۰۰۰$ الی ۲۵۰۰$ (دلار)
  • دوره دکتری : ۲۵۰۰$ تا ۴۰۰۰$ (دلار)

دانشجویانی که تمایل به تحصیل در مقطع لیسانس را نیز دارند، می بایست مدرک دیپلم و مدرک دوره پیش دانشگاهی خود را به همراه ریز نمرات را ارائه نمایند. همه مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه و به تایید دادگستری و وزارت امور خارجه برسد و بعد به سفارت ارمنستان در تهران ارسال گردد. البته بهتر است متقاضیان تحصیل در این کشور مدرک زبان انگلیسی خود را در ایران بگیرند چرا که اخذ این مدرک در ایران نسبت به ارمنستان ارزان تر است.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی ارمنستان

افراد بر اساس پذیرش در هر مقطع تحصیلی و دریافت انواع ویزای مهاجرتی تحصیلی ارمنستان مدارک زیر را باید آماده نمایند:

  • برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارائه ترجمه مدرک اتمام دوره دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات
  • برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد ارائه ترجمه مدرک اتمام دوره کارشناسی به همراه ریز نمرات
  • برای اخذ پذیرش در مقطع دکترا ارائه ترجمه مدرک اتمام دوره کارشناسی ارشد به همراه ریز نمرات
  • انگیزه نامه ( SOP)
  • رزومه (CV)
  • تکمیل فرم ثبت نام و پرداخت شهریه
  • پاسپورت
  • ترجمه از صفحات شناسنامه
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی در صورت نیاز
  • ارائه نامه کاری در صورت شاغل بودن

مهاجرت به کشور ارمنستان و اخذ اقامت از طریق تجارت در ارمنستان

مهاجرت به کشور ارمنستان و اخذ اقامت از طریق تجارت در ارمنستان

اشخاصی که به دنبال تجارت در کشور ارمنستان نیز می باشند، می بایست یکسری اقدامات لازم را در همین خصوص انجام دهند. ثبت شرکت در کشور ارمنستان یکی از راه های کسب و کار و ورود به تجارت نیز می باشد. ارائه مدارک شرکت مثل، سند شرکت، اساسنامه و مهر شرکت، گواهی پزشکی، پاسپورت ترجمه شده متقاضی اقامت به زبان ارمنی، تکمیل فرم های مربوط به دریافت اقامت، ۳ قطعه عکس پرسنلی، واریز مبلغ ۱۰۵.۰۰۰ AMD (درام ارمنستان) به حساب دولتی ارمنستان که حدودا معادل ۲۱۵$ (دلار آمریکا) می شود. پس از طی کردن تمامی مراحل، ۱۰ روز زمان می برد که مراحل استعلام طی شود و واقعی بودن شرکت مورد نظر تایید گردد.

مهاجرت به کشور ارمنستان و اخذ اقامت از طریق ازدواج در ارمنستان

مهاجرت به کشور ارمنستان و اخذ اقامت از طریق ازدواج در ارمنستان

یکی دیگر از راه های اخذ اقامت و مهاجرت به کشور ارمنستان ازدواج است و افراد باید درخواست ازدواج را به یک دختر ارمنی بدهند. افراد باید به این موضوع نیز توجه داشته باشند، وقتی در یک کشور خارجی مثل ارمنستان تقاضای ازدواج می کنند، دولت آن کشور بلافاصله وضعیت فعلی را از لحاظ داشتن همسر در کشور مبدا و یا کشورهایی که تا به حال در آن سکونت داشته اند بررسی می کند.

مهاجرت به کشور ارمنستان از طریق انواع ویزای مهاجرتی ارمنستان

مهاجرت به کشور ارمنستان و اخذ اقامت از طریق کار در ارمنستان

در کشور ارمنستان به دلایل اقتصاد ضعیفی که دارد افراد بسیار کمی هستند که بخاطر یافتن شغل مناسب به دنبال اخذ ویزای کاری باشند. همچنین دولت و کارفرمایان نیز ترجیح می دهند جهت تامین نیروی کار مورد نظر از افراد محلی استفاده کنند. البته اگر افراد دارای یک برنامه اقتصادی قوی باشند که منجر به اشتغال زایی و درآمد زایی گردد قطعا مورد حمایت دولت ارمنستان نیز قرار خواهند گرفت، کشوری که به شدت از این موضوع استقبال می کند و بارها اعلام کرده است درهای کشور را به سوی سرمایه گذاران خارجی باز است و مورد حمایت دولت قرار خواهند گرفت.

 اقتصاد ارمنستان و شرایط بازار کار

همانطور که پیش تر ذکر شد اقتصاد ارمنستان ضعیف است و در نتیجه برای خود مردم این کشور نیز فرصت های شغلی زیادی وجود ندارد. به علاوه اگر یک فرد خارجی بخواهد شانسی برای پیدا کردن کار در ارمنستان داشته باشد ضروری است مهارت خاصی داشته باشد و به زبان ارمنی نیز تسلط کامل داشته باشد. چرا که مردم ارمنستان غالبا آشنایی با زبان انگلیسی ندارند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار ارمنستان

از مهم ترین مدارک برای اخذ ویزای کار ارمنستان به شرح زیر میباشد:

  • ارائه قرارداد کار از سوی کارفرمای ارمنستانی
  • گذر نامه معتبر دارای حداقل ۶ ماه اعتبار
  • کپی از شناسنامه
  • گواهی اثبات تجربه ها و مهارت های کاری فرد
  • رزومه شخصی
  • دو قطعه عکس ۶*۴
  • فرم تکمیل شده ویزای طولانی مدت
  • ضمانت نامه کارفرما مبنی بر ساپورت تمامی هزینه ها همراه با کپی از اسناد هویتی
  • اثبات پوشش بیمه درمانی
  • ارائه مدارک تحصیلی
هزینه های زندگی در کشور ارمنستان
هزینه های زندگی در کشور ارمنستان

هزینه زندگی در ارمنستان بسیار مناسب است بطوریکه اگر افراد به دنبال اجاره خانه در بهترین نقطه پایتخت کشور ارمنستان باشند و اصلا هم به دنبال صرفه جویی نباشند، با مشکلات مالی مواجه نمی شوند. هزینه ماهیانه افراد میانگین در حدود ۳۲۰$ (دلار آمریکا) می شود، البته افرادی که به دنبال صرفه جویی و هزینه کم هستند نیز می توانند در مناطقی از ارمنستان زندگی کنند که هزینه زندگی از ۲۰۰$ (دلار) بیشتر نشود. قیمت مواد غذایی نیز در این کشور بسیار مناسب است به طوریکه اشخاص برای صرف شام در بهترین رستوران های ارمنستان تنها ۵$ (دلار) بپردازند.

هزینه زندگی در ارمنستان ۲۰۲۱

وقتی که اقامت ارمنستان دریافت می کنید، با مهاجرت به کشور ارمنستان نیاز به آگاهی از هزینه ها دارید:

  • هزینه خورد و خوراک: ماهیانه $۱۵۰ تا $۲۰۰ دلار
  • هزینه ی خوابگاه: ماهیانه حداقل $۹۰دلار
  • اجاره ی مسکن (آپارتمان ۵۰ تا ۱۰۰ متری با امکانات): ماهیانه $۵۰۰ تا $۱۰۰۰ دلار.

بنابراین با ماهیانه $۵۰۰ دلار میتوان در ارمنستان زندگی کرد.

پیشنهاد مطالعه  هر چیزی که درباره مهاجرت به ایالات متحده آمریکا از طریق انواع ویزای مهاجرتی امریکا باید بدانیم!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره کلیک کنید
پیمایش به بالا