هرچیزی که درباره مهاجرت به نروژ از طریق انواع ویزای مهاجرتی نروژ باید بدانیم!

مهاجرت به نروژ

مهاجرت به کشور نروژ از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی نروژ همانند ویزای کاری یا تحصیلی در کشور نروژ موضوع مقاله جدید مجله دادمان می باشد.اما قبل از پرداختن به نحوه دریافت هر کدام از انواع ویزای مهاجرتی به نروژ و دریافت تابعیت کشور نروژ راجع به آداب و رسوم و آب و هوا و خوراکی ها و تفریحات و مکانها و شهر های نروژ توضیحاتی میدهیم.

پادشاهی نروژ کشور مستقل و متمرکزی است که قلمروی آن بخش غربی شبه جزیره اسکاندیناوی، یان ماین و مجمع‌الجزایر سوالبارد در قطب شمال را دربرمی‌گیرد و پایتخت اش اسلو نام دارد.  نروژ Norway یک کشور کوهستانی است که آب‌و هوای بسیار سردی دارد. این کشور، در بخش شمالی اروپا قرار دارد. نروژ با فنلاند و سوئد هم مرز است. مساحت کشور نروژ،حدود ۳۸۵.۲۰۳ کیلومتر مربع اعلام شده است .

جمعیت نروژ حدود ۵ ملیون نفر و زبان های رسمی آن نروژی و سامی هستند. قریباً ۷۰ ٪ خاک نروژ به دلیل سرمای شدید و همجواری با قطب شمال غیرقابل سکنی می‌باشد و هرچه از شمال به طرف جنوب نروژ پیش برویم از سرمای هوا کاسته و به تراکم جمعیت افزوده می‌شود.

واحد پول نروژ، کرون نام دارد. این کشوردارای ذخایر زیادی از نفت خام، گاز طبیعی، مواد معدنی، آبزیان، چوب، آب شیرین و نیروی برق‌آبی است. صنعت نفت حدود یک‌ چهارم از تولید ناخالص داخلی آن را تشکیل می‌دهد و این کشور چهارمین درآمد سرانه در جهان را دارا است. صادرات عمدهٔ نروژ را نفت تشکیل می‌دهد.پ

از دیگر صادرات نروژ می‌توان به گوشت گاو، شیر و سایر فراورده‌های دامی اشاره کرد. بیش از نیمی از مساحت نروژ پوشیده از درخت است و چوب هم از صادرات عمده این کشور می‌باشد. به‌دلیل داشتن خط ساحلیِ بسیار طولانی، آبزیان دریایی، یکی از چرخه‌های اقتصاد این کشور را تشکیل می‌دهند بنابر این دیگر منابع مهم درآمد ارزیِ این کشور، صنعت ماهیگیری است و پرورش ماهی جای صید نهنگ و ماهی‌های اعماق دریا را می‌گیرد.

نرخ تورم در کشور نروژ ۲.۹۰ درصد اعلام شده است و نرخ بیکاری نیز، حدود ۳.۹ درصد است. یکی از بهترین محصولات صادراتی کشور نروژ، نفت و مشتقات آن است، ماشین آلات و تجهیزات نیز در این کشور، جنبه صادراتی قوی‌‌ای دارند. جمعیت ایرانی در کشور نروژ در سال ۲۰۱۸، حدود ۱۱ درصد بیشتر از سال های قبل بوده است و این آمار بیانگر این است که کشور نروژ توانسته از ساختاری غنی در زمینه اقتصادی استفاده نماید.

اقامت نروژ

مشخصات کشور سردسیر و زیبای نروژ قبل از اقدام به مهاجرت به نروژ

قبل از مهاجرت به کشور نروژ از طریق دریافت هر کدام از انواع ویزای مهاجرتی نروژ میخواهیم با  مشخصات کلی این کشور سردسیر و در عین حال فوق العاده زیبا بیشتر آشنا شویم:

نام انگلیسی: Norway

نام عربی: النرویج

پایتخت: اسلو

قاره: آسیا

نوع حکومت و ساختار سیاسی: پادشاهی مشروطه

زبان‌های رسمی: نروژی و سامی

زبان‌های رایج: انگلیسی

واحد پول: کرون هر کرون ۰.۱۱ دلار آمریکا

تعداد کشورهای بدون نیاز به ویزا: ۱۶۶

جمعیت: ۵.۲۵۸ میلیون در سال ۲۰۱۷

منطقه زمانی: GMT+2 . UTC+1 (CET)

دامنه اینترنتی: GMT+2 . UTC+1 (CET)

پیش شماره تلفن: ۰۰۴۷

جغرافیای نروژ زندگی در نروژ

جغرافیای کشور نروژ

نروژ ۲٬۵۴۴ کیلومتر مرز مشترک با همسایگان خود دارد. با فنلاند ۷۲۹ کیلومتر، با سوئد ۱٬۶۱۹ کیلومتر و با روسیه ۱۹۶ کیلومتر. پایتخت نروژ، شهر اسلو با ۷۹۲ هزار نفر جمعیت می‌باشد. مساحت نروژ ۳۸۵٬۲۰۷ کیلومتر مربع و جمعیت آن ۵ میلیون و ۱۳۰ هزار نفر است. از مهم‌ترین شهرهای نروژ می‌توان به برگن ۲۷۲ هزار نفر، تروندهیم ۱۵۳ هزار نفر، استاوانگر ۱۱۱ هزار نفر و باروم ۱۰۳ هزار نفر اشاره کرد. قبل از اقدام به مهاجرت به نروژ از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی نروژ دانستن این نکته ضروری است که تقریباً ۷۰ ٪ خاک نروژ به دلیل سرمای شدید و همجواری با قطب شمال غیرقابل سکنی می‌باشد و هرچه از شمال به طرف جنوب نروژ پیش برویم از سرمای هوا کاسته و به تراکم جمعیت افزوده می‌شود.

نروژ کشوری کوهستانی است ودارای هوای بسیار سردی است. قسمت عمده‌ای از اراضی نروژ حتی در منطقه کوهستانی پوشیده از جنگل است. چوب این جنگلها منبع درآمد خوبی برای کشور نروژ به‌شمار می‌آید. مدار شمالگان از نواحی شمالی این کشور عبور می‌کند. قسمتی از مرزهای نروژ و فنلاند را رود «تانا» تشکیل داده‌است.

هیچ کشوری به اندازه نروژ در سواحل خود، بریدگی‌های کوچک و بزرگ ندارد، این بریدگی‌ها متعلق به دوران یخچالی است. مشخصه خط ساحلی نروژ وجود آبدره‌ها (فیوردها fjords) و یک رشته خلیجک‌های طولانی، عمیق و باریک که از جریان یخچال‌ها شکل یافته‌است. بخش اعظم نروژ را ارتفاعاتی از سنگ سخت تشکیل می‌دهد. زمین‌های پست اصلی در امتداد ساحل اسکاژراک و در اطراف اسلوفیورد و تروندهیم‌فیورد است. سوالبارد (اسپیتس‌برگن) مجمع‌الجزایر سردی در اقیانوس منجمد شمالی است.

یان‌ماین جزیره‌ای آتشفشانی بین نروژ و گروئنلند است. رودهای مهم نروژ، گلوما (گلاما)، لوگان، تانا هستند. بلندترین نقطهٔ نروژ، قلهٔ گالدهوپی گین است که ۲٬۴۶۹ متر ارتفاع دارد. آب و هوای نروژ به دلیل گرمای جریان خلیج (گلف استریم) معتدل است. تابستان‌ها با توجه به عرض جغرافیایی بسیار معتدل و زمستان‌ها طولانی و بسیار سرد است. ریزش برف و باران به بیش از ۲۰۰۰ میلی‌متر در غرب می‌رسد. بعضی نواحی دور از دریا به واسطه کوه‌ها، در حد محسوسی، باران کمتری دارند. ۹۴/۲ درصد خاک این کشور زمین قابل کشت است.

در شمال نروژ جزایر متعددی وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از: لوپهاوت، رینگ واسوی و سنیا. در شمال غربی نیز مجمع‌الجزایر لوفتون (لوفون) شامل ۱۲ جزیره بزرگ و ۳۵ جزیره کوچک، جزیره ویکنا، جزیره هیترا و فوریا واقع شده‌اند. کشور نروژ خلیج‌های فراوانی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تانا، لاکسه، پورسانگر، وستافیورد در نواحی شمال و شمال غربی، فیوردین، بوکن، اوسلو و هاردانگر در نواحی غربی و جنوبی اشاره نمود.

آب و هوایی نروژ انواع ویزای مهاجرتی نروژ

قسمت اعظم نروژ را ارتفاعاتی از سنگ سخت تشکیل می‌دهد. در شمال اقیانوس منجمد شمالی با آب و هوای سرد در مناطق شمالی و نسبتاً سرد در مناطق مرکزی و آب و هوای معتدل در مناطق جنوبی. میانگین دما از ۴ درجه زیر صفر در دی ماه تا ۱۷ درجه سانتی گراد بالای صفر در خرداد، نوسان دارد و میزان بارش سالانه در همین منطقه، ۱۹۶ سانتی‌متر است. کسانی که قصد مهاجرت به نروژ از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی نروز را دارند باید بدانند در بیشتر مناطق شمالی نروژ معمولاً شش ماه شب است و شش ماه روز است. اکثر مناطق شمالی نروژ معمولاً ۹ ماه در سال بارش برف و باران را به همراه دارد.

آب و هوای کشور نروژ

قبل از اقدام به دریافت یکی از انواع ویزای مهاجرتی نروژ و در نهایت مهاجرت به نروز وضعیت آب و هوای کشور زیبای نروژ را در چهار فصل سال و پنج منطقه اب و هوایی مورد بررسی قرار میدهیم :

نروژ در همان عرض جغرافیایی سیبری، گرینلند و آلاسکا قرار دارد. شاید انتظار داشته باشید که این کشور نیز هوایی دائما منجمدکننده داشته باشد؛ اما با وجود تاثیرات گرم‌گننده جریان خلیج شمالی (Gulf Stream)، نروژ به شکل غافل‌گیرکننده‌ای، آب و هوایی نسبتا معتدل دارد.

نروژ ۵ منطقه آب و هوایی مجزا دارد. شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز این بخشها هستند. در زمان‌های مختلف سال، شرایط آب و هوایی در این مناطق می‌توانند تفاوت‌های زیادی با هم داشته باشند.

آب و هوای شمال نروژ اقتصاد نروژ

آب و هوای شمال نروژ

شمال نروژ در محدوده مدار شمالگان قرار می‌گیرد. در این محدوده، خورشید در تابستان غروب نمی‌کند و در زمستان طلوع نمی‌کند. شروع بهار سال به سال متفاوت است، اما معمولا قبل از پایان می از راه می‌رسد. پاییز معمولا در نیمه‌های آگوست شروع شده و تا نیمه‌های نوامبر ادامه دارد. تابستان‌ها در شمال نروژ می‌تواند حسابی گرم باشد و دما در بالاترین حالتش به حدود ۲۵ درجه سانتیگراد هم برسد. زمستان‌ها در مناطق داخلی کشور و دور از دریا ممکن است آب و هوای قطبی را تجربه کنند و دما به منفی ۴۰ درجه سانتیگراد هم برسد. زمستان‌های مناطق ساحلی عموما بدون یخ سپری می‌شوند، چرا که جریان خلیج تاثیر گرم‌کننده خود را بر این مناطق می‌گذارد؛ باران و توفان اما غیر معمول نیست. این منطقه از نروژ می‌تواند تغییراتی سریع، هم در الگوهای آب و هوایی و هم دمای محیط را در هر فصلی تجربه کند و برای کسانی که قصد مهاجرت به نروژ را با اخذ هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی نروز را دارند جالب می باشد.

هزینه های نروژ آب و هوای جنوب نروژ

آب و هوای جنوب نروژ

تابستان در جنوب نروژ در ژوئن شروع شده و تا آگوست ادامه دارد. این فصل با روزهای طولانی و گرم شناخته می‌شود. دما در این زمان تا ۲۰ درجه سانتیگراد نیز بالا می‌رود. آب و هوای پاییزی، در دوره بین سپتامبر تا اکتبر به جنوب نروژ می‌رسد. هوا در این زمان بارانی‌تر شده و مناطق دور از ساحل خیلی سریع‌تر از مناطق ساحلی سرد می‌شوند.افرادی که قصد مهاجرت به نروژ با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی نروز را دارند باید بدانند که زمستان از نوامبر تا آوریل ادامه دارد و معمولا با بارش برف شناخته می‌شود. بهار معمولا در آوریل شروع شده و روزهای طولانی‌تر، گرمتر و پربادتر را با خود به همراه می‌آورد.

ویزای کار در نروژ

آب و هوای شرق نروژ

تابستان‌ها در شرق نروژ کوتاه بوده و از اواخر ژوئن تا اوایل آگوست ادامه دارند. در این فصل می‌توانید انتظار روزهای طولانی و گرم و شرایط آب و هوایی باثبات را داشته باشیدکه این برای افراد گرمایی که قصد مهاجرت به نروژ را با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی نروژ دارن خوشایند می باشد. دما معمولا تا ۲۰ درجه سانتیگراد بالا می‌رود. شنا در این زمان به فعالیتی محبوب تبدیل می‌شود، چرا که دمای آب دریا تا حدود ۱۵ درجه سانتیگراد بالا می‌آید. پاییز در شرق نروژ با رنگ‌های شگفت‌انگیز پاییزی خودنمایی می‌کند. روزها کوتاه‌تر می‌شوند و بارش‌های سنگین باران به روال معمول روزها تبدیل می‌شود. زمستان معمولا از نوامبر تا آوریل ادامه دارد. مناطق دور از دریا ممکن است حسابی سرد شوند اما مناطق ساحلی شرق نروژ آب و هوای معتدل‌تری دارند که البته با بادهای قوی و بارش‌های سنگین همراه است. بهار از می تا نیمه‌های ژوئن ادامه دارد. آب و هوا در بهار در این منطقه می‌تواند به سرعت رنگ عوض کرده و از روزهای گرم و با نسیم‌های ملایم تا بارش‌های ناگهانی برف را تجربه کند.

آب و هوای مرکز نروژ سفارت نروژ

آب و هوای مرکز نروژ

تابستان در مرکز نروژ از اواخر ژوئن تا اوایل آگوست ادامه دارد و با روزهای طولانی و گرم و رطوبت پایین شناخته می‌شود. دما در این زمان در این منطقه می‌تواند تا حدود ۲۵ درجه سانتیگراد نیز بالا برود. پاییز این منطقه با روزهای کوتاه‌تر و دمای رو به کاهش همراه است. زمستان در بخش مرکزی نروژ از نوامبر شروع شده تا آوریل در این منطقه جا خوش می‌کند. مناطق دور از ساحل در مرکز نروژ در این زمان آب و هوایی برفی را تجربه می‌کنند، در حالی که در مناطق ساحلی باران و توفان متداول‌تر است. بهار در مرکز نروژ در می شروع می‌شود و با طولانی‌تر شدن روزها و گرمتر شدن هوا خود را نمایان می‌کند. دما و شرایط آب و هوایی در این زمان ممکن است به سرعت تغییر کند، مخصوصا در کوهستان‌ها.افرادی که مهاجرت به نروز با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی نروز را در نظر دارند برای زندگی و اقامت میتوانند این منطقه را انتخاب کنند.

تابعیت نروژ

آب و هوای غرب نروژ

غرب نروژ بین بسیاری از مسافران تور نروژ همچنین کسانی که با استفاده از انواع ویزای مهاجرتی نروژ مهاجرت به نروژ داشته اند با آبدره‌های این کشور شناخته می‌شود. آبدره‌ها (fjord) شگفت‌انگیزترین ویژگی طبیعت نروژ هستند. بهار و پاییز با رنگ‌های خیره‌کننده و تماشایی خود، این بخش از کشور را دیدنی می‌کنند. تابستان از ژوئن تا آگوست ادامه دارد. شرایط آب و هوایی با ثبات در این زمان حکمفرما است؛ روزها معمولا صاف و آفتابی هستند و دما تا حدود ۲۲ درجه سانتیگراد بالا می‌رود. زمستان از نوامبر تا آوریل ادامه داشته و بسته به موقعیت جغرافیایی، شرایط آب و هوا ممکن است فوق‌العاده متغیر باشد. آبدره‌ها به خاطر تاثیرات گلف استریم یخ نمی‌زنند، اما در مناطق ساحلی بارش‌های سنگین معمول هستند. کوهستان‌های غرب نروژ معمولا بارش‌های برف قابل توجهی را شاهد هستند. این بارش‌ها باعث می‌شوند این منطقه به مقصدی محبوب برای اسکی تبدیل شود.

شهرهای نروژ

شهرهای مهم کشور نروژ برای اقامت و مهاجرت به نروز

کشور نروژ ، یکی از برترین کشورهای دنیا می باشد که در منطقه اسکاندیناوی واقع شده است و افرادی که قصد مهاجرت به نروژ را با استفاده از هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی نروژ دارند می توانند با شناخت کامل از شهرهای مهم کشور نروژ و بررسی تمام روش های ممکن شانس خود را افزایش دهند . از مشخصه های برتر این کشور می توان به کارآمدترین و با ثبات ترین کشورجهان با بالاترین نرخ عدالت اجتماعی اشاره کرد . متقاضیان زیادی سالیانه برای مهاجرت به نروژ با دریافت یکی از انواع ویزای مهاجرتی کاری یا تحصیلی با سرمایه گذاری نروژ و یا پناهندگی اقدام می کنند که با اطلاع از شرایط زندگی در نروژ می توانند شرایط مناسب تری را برای خود مهیا کنند .

تعدادی از شهرهای مهم کشور نروژ عبارتند از :

ویزای تحصیلی در نروژ

شهر اسلو در کشور نروژ

شهر اسلو بزرگترین و مهمترین شهرهای نروژ و پایتخت کشور نروژ می باشد. این شهر به عنوان بهترین شهر نروژ برای زندگی و مهاجرت به نروژ شناخته می شود. شهر اسلو مرکز علمی، اقتصادی و فرهنگی نروژ و کانون های مهم بازرگانی دریایی و صنایع دریایی اروپا به شمار می رود. کشور ایران جزو ۱۰ کشور اول در زمینه فرستادن مهاجر به شهر اسلو با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی نروز است . این شهر دارای آب و هوای قاره ای با تابستان های گرم و زمستان های سرد است . با توجه به تاثیرات اقلیمی، زمستان سردتر از مناطق قاره ای دیگر در همان عرض جغرافیایی می باشد و شهر اسلو در طول سال به میزان قابل توجهی بارندگی دارد.

شهر برگن در کشور نروژ ویزای شینگن اروپا

شهر برگن در کشور نروژ

شهر برگن، دومین شهر بزرگ نروژ می باشد که از شهرهای مهم کشور نروژ است. این شهر یک مرکز فرهنگی مهم در منطقه می باشد که به عنوان یکی از پایتخت های فرهنگی اروپا به حساب می آید.  این شهر به عنوان شهر هفت کوه شناخته می شود و بسیاری از حومه های اضافی شهری در جزایر هستند. شهر برگن دارای آب و هوای معتدل اقلیمی، با بارش بارانی فراوان در تمام فصل ها است. شهر برگن یک مرکز بین المللی برای آبزی پروری، حمل و نقل، صنعت نفت و نفت زیرزمینی و مرکز ملی آموزش عالی، رسانه، گردشگری و امور مالی می باشد و برای مهاجرت به نروژ با استفاده از هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی نروژ پیشنهاد میشود. بندر برگن در مقایسه با حمل و نقل مسافر و مسافران بیش از ۳۰۰ کشتی نروژ است که سالانه بیش از ۳۰۰ کشتی کروز را به خود اختصاص می دهد و تقریبا نیم میلیون مسافر به برگن می رساند.

تابعیت نروز شهر تروندهایم در کشور نروژ

شهر تروندهایم در کشور نروژ

شهر تروندهایم ، از مهم ترین شهرهای کشور نروژ می باشد که دانشگاه NTNU در این شهر واقع شده است و برای کسانی که مهاجرت به نروژ را برای ادامه تحصیل با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی تحصیلی نروز انتخاب کرده اند قابل توجه می باشد . این شهر سومین شهر علمی کشور نروژ است که نیمی از سال زمستان و نیمه دیگر سال تابستان می باشد. شهر تروندهایم دارای آب و هوای اقیانوسی می باشد . بخشی از شهرداری دورتر از فورج، زمستان های سردتر می باشد و قسمت نزدیک به فورج، مانند مرکز شهر، زمستان خفیف تر است.

سفارت نروژ شهر استاونگر در کشور نروژ

شهر استاونگر در کشور نروژ

شهر استاونگر ، چهارمین شهر بزرگ نروژ پس از اسلو، برگن و تورنهام می باشد که در جنوب غربی نروژ واقع شده است. این شهر به شهر ماهی و محصولات دریایی معروف می باشد و صادرات ماهی و محصولات دریایی از این شهر بندری به سایر نقاط دنیا بسیار پررونق است و امروز بزرگترین شرکت نفتی نروژ به عنوان stateoil در نزدیکی این شهر واقع شده است و برای کسانی که از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی کاری نروژ اقامت و  مهاجرت به نروژ را در برنامه زندگی خود دارند زندگی در شهر استاونگر در کشور نروژ پیشنهاد می شود.

زندگی در نروژ و مذهب و دین

مساله دین و گرایش های مذهبی در مهاجرت به نروژ

از مردم نروژ ۸۳/۶ درصد به عنوان مسیحی ثبت شده‌اند که ۷۹/۴ درصد آن مربوط به پیروان آیین لوتری می‌شود. در نظرسنجی‌ها و سرشماری‌ها، تنها ۲۰ درصد از مردم نروژ گفته‌اند که دین در زندگی آن‌ها دارای نقش یا اهمیت است.امروزه تنها ۲ درصد از مردم نروژ در آیین‌های کلیسا حضور پیدا می‌کنند که پایین‌ترین درصد در میان کشورهای اروپا است.

طبق نظرسنجی ۲۰۱۰ یوروبارومتر، ۲۲ درصد از شهروندان نروژی پاسخ دادند که «آن‌ها باور دارند که خدا وجود دارد»، ۴۴ درصد پاسخ دادند که «آن‌ها باور دارند که نوعی روح یا قدرت حیات وجود دارد» و ۲۹ درصد پاسخ دادند که «آن‌ها به وجود هر گونه روح، خدا یا نیروی زندگی باور ندارند»، ۵ درصد هم پاسخی ندادند. در بحث مهاجرت به نروژ  و قبل از اقدام به دریافت هر کدام از انواع ویزای مهاجرتی نروژ مساله اجرای فرامین دین و مذهب در کشور نروژ باید در نظر گرفته شود.

مهاجرت به نروژ و زبان رسمی کشور نروژ

کشور نروژ، کشور پادشاهی مستقل و متمرکزی می باشد که قلمروی آن بخش غربی شبه جزیره اسکاندیناوی ، یان ماین و مجمع الجزایر سوالبارد در قطب شمال را شامل می شود . زبان نروژی، زبان رسمی کشور نروژ می باشد که یک زبان هندواروپایی از شاخه گروه زبان های اسکاندیناویایی خانواده زبان های ژرمنی (زبان های ژرمنی شمالی) می باشد . برای کسانی که قصد مهاجرت به نروژ از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی را نروژ دارند لازم به ذکر است که وجود دو زبان در نروژ باعث پیچیدگی مسائل زبانی این کشور شده است و این زبان ها، بوکمال (زبان کتابی) که نزدیک به زبان دانمارکی می باشد و نینورسک (نروژی جدید) که نزدیک به لهجه شمال سوئد است، نام دارد . نام های غیر رسمی این دو زبان به ترتیب ریکسول (به معنای زبان سلطنتی) و لاندسمول (به معنای زبان روستایی) می باشد .

تابعیت نروز و زبان رسمی مردم نروژ

هر دو زبان از سال ۱۸۸۵ میلادی به ‌عنوان زبان‌ های رسمی کشور نروژ شناخته شده ‌اند. زبان نونورسک در سال ۱۸۵۰ میلادی توسط ایوار آسن بر پایه زبان سده‌ های میانه و لهجه ‌های نروژیِ آن دوره اختراع شده‌ است. زبان ‌های بوکمول و نینورسک، بعد از اصلاحات سال ۱۹۳۸، به هم نزدیک‌ تر شدند که این امر نتیجه سیاست‌ های حکومتی برای به ‌هم پیوستن دو زبان جهت ایجاد زبان مشترک نروژی به‌نام سام‌ نورسک بوده ‌است. همه ‌پرسی سال ۱۹۴۶ میلادی نشان داد که ۷۹ درصد از مردم کشور نروژ از این سیاست پشتیبانی می ‌کنند ولی مخالفان این سیاست، اعتراض ‌های گسترده‌ای را در دهه ۵۰ میلادی ترتیب دادند. به ‌هر حال، نفوذ سام ‌نورسک از سال ۱۹۶۰ میلادی کاهش یافت و در سال ۲۰۰۲ میلادی رسماً کنار گذاشته شد.

زبان انگلیسی به طور گسترده ای در کشور نروژ صحبت می شود و تقریبا هر نروژی می تواند به صورت روان به این زبان صحبت کند یا حداقل این زبان را بفهمد که این میتواند موضوع خوشایند برای کسانی باشد که با استفاده از انواع ویزای مهاجرتی نروژ قصد مهاجرت به نروژ را دارند. معمولا اطلاعات گردشگر در چندین زبان چاپ می شود. اطلاعات در موزه ها، رستوران ها، هتل ها و حمل و نقل عمومی اغلب به زبان انگلیسی و دیگر زبان های اصلی مثل آلمانی و فرانسوی چاپ می شود. بسیاری از مردم کشور نروژ همچنین به عنوان زبان دوم ، اغلب آلمانی، فرانسوی یا اسپانیایی صحبت می کنند یا آنها را درک می کنند. در شهرهای اصلی (به طور خاص اسلو)، اقلیت های قومی با زبان اسپانیایی، عربی، تامیل یا اردو به عنوان زبان اول صحبت می نمایند. تعداد زیادی از مهاجران اخیر سوئد، لهستان و دیگر کشورهای منطقه بالتیک نیز وجود دارد.

پیشنهاد مطالعه  هرچیزی که درباره مهاجرت به هلند از طریق انواع ویزای مهاجرتی هلند باید بدانیم!
زبان رسمی کشور نروژ

زبان نروژی به دانمارکی و سوئدی نزدیک می باشد و زبان نوشتاری نروژ تقریبا با دانمارک یکسان است، در حالی که سوئدی ها و نروژی ها بسیار راحت زبان یکدیگر را درک می کنند. زبان نروژی نیز به زبانهای ایسلندی، آلمانی، هلندی و انگلیسی مرتبط است.  از آنجایی که زبان های انگلیسی و نروژی به هم نزدیک هستند، تعداد زیادی از کلمات اساسی و روزمره مشترک آنها برای هم قابل درک است. اگرچه زبان نروژی زبان ملی می باشد و زبان سامی نیز به عنوان زبان رسمی در نظر گرفته شده و چندین محله در فنل مارک و شهرستانهای ترومس از سامی همراه با نروژی استفاده می شود.

اطلاعات عمومی و همچنین نام مکان (در نشانه های راه) در این مناطق به هر دو زبان سامی و زبان نروژی چاپ می گردد. لازم به ذکر است که نام های مکان نروژی و سامی ممکن است متفاوت باشد، نقشه ها معمولا از نام نروژی استفاده می کنند. سامی یک زبان (یا یک گروه از زبانها) در خانواده زبانهای بزرگ فنلاند می باشد . زبان سامی با یک نوع الفبای لاتین نوشته شده است ولی در غیر این صورت به زبان نروژی مرتبط است.

هیچ استانداردی برای زبان مردم نروژ وجود ندارد و طیف گسترده ای از گویش ها حتی در پخش عمومی نیز مورد استفاده قرار می گیرد که این میتواند مزیتی باشد برای کسانی که با هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی نروژ اقدام به زندگی و مهاجرت به نروژ کرده اند. تحریر زبان نروژی تقریبا با دانمارکی یکسان است و واژه نامه برای دو زبان می تواند برای اکثر اهداف مورد استفاده قرار گیرد .الفبای زبان نروژی با الفبای لاتین و سه حروف صدادار (ø، æ، å)  نوشته شده است.

اقامت نروژ و جاهای دیدنی

جاذبه های گردشگری نروژ و بهترین زمان برای سفر و مهاجرت به نروژ

نروژ کشوری کوهستانی و سردسیر در شمال اروپا است که با کشور های سوئد، فنلاند، روسیه و تنگه اسکاژراک همسایه است و حدود ۵ میلیون نفر جمعیت دارد.بعد از اینکه با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی نروژ کاهای مربوط به مهاجرت به نروز انجام شد و شرایط سکونت و اقامت در نروژ را بدست آوردید زمان مناسبی برای گشت و گذار و دیدن جاذبه های این کشور زیبا میباشد.

نروژ کشوری کوهستانی و سردسیر در شمال اروپا است که با کشور های سوئد، فنلاند، روسیه و تنگه اسکاژراک همسایه است و سواحل کشور نروژ نیز با آب های اقیانوس اطلس و دریای بارنتز زیبا گردیده اند.

این کشور حدود ۵ میلیون جمعیت دارد که تقریبا ۷۰ درصد آن ها در پایتخت یعنی شهر اسلو و اطراف آن زندگی می نمایند. مساحت زیادی از خاک این کشور به دلیل وجود سرمای شدید و همجواری با قطب شمال خالی از سکنه است.

ویزای کار در نروز و سفر

بهترین زمان برای سفر و مهاجرت به نروز

روز های شروع سال، نروژ، سرد و تاریک است حتی در سواحل جنوب غربی در برگن؛ اگر قصد مهاجرت به نروژ را با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی نروژ دارید و میخواهید در ماه های ژانویه و فوریه به این کشور سفر کنید و برای اسکی و تماشای شفق قطبی برنامه ریزی نموده اید حتما باید لباس گرم همراه ببرید و منتظر سرمای هوا باشید.

ماه مارس بهترین زمان برای سفر به نروژ است. در این ماه، روز ها طولانی تر هستند و در تفریحگاه های زمستانی، بارش برف، شرایط را برای لذت از ورزش های زمستانی فراهم می نماید. هر چه به سمت ماه آوریل و مه برود، گل های وحشی و شکوفه ها، زیبایی طبیعت این کشور را دوچندان می نمایند.

ژوئن، جولای و آگوست، از نظر آب و هوا و طولانی بودن ساعات روز، بهترین زمان برای سفر به نروژ هستند. اما هزینه سفر در این ماه ها، به دلیل فصل شلوغ گردشگری بیشتر است.

بعد از تمام شدن تعطیلات مدارس یعنی از اواسط سپتامبر و اکتبر، قیمت ها کاهش می یابند. چون این مدت بین تابستان و زمستان قرار گرفته و ممکن است بسیاری از جاذبه های گردشگری تعطیل باشند.

روز های نوامبر سرد و تاریک است، اما موقعیت عالی برای تماشای شفق قطبی کم کم فراهم می گردد. در ماه دسامبر حال و هوای این کشور عوض می گردد. هر جا که پا بگذارید، بارش برف، دریاچه های یخ زده، بازارچه های کریسمس و نورپردازی های جشن سال نو، توجهتان را جلب می نماید.

معرفی جاذبه های گردشگری شهرهای نروژ

تابعیت نروژ شهر برگن
شهر برگن

برگن یکی از زیباترین بنادر شمال اروپاست که دارای مناظر زیبا و چشم نواز است. این شهر که از پایتخت های فرهنگی اروپا نیز محسوب می گردد، به خوبی نمایانگر یک شهر شمالی است. برگن یک مرکز فرهنگی مهم در منطقه است که در سال ۲۰۰۰ لقب یکی از پایتخت های فرهنگی اروپا را به دست آوردو یکی از مقاصد افرادی است که قصد مهاجرت به نروژ را با استفاده از هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی نروژ دارند.

این شهر به سال ۱۰۷۰ میلادی به دست شاه اولاف کوره بنیان قرار گرفت و در ۱۲۱۷ به جای تروندهایم، پایتخت نروژ شد. این شهر تا سده چهاردهم میلادی به واسطه صدور ماهی خشک مرکز بازرگانی نروژ بود.

ویزای شینگن اروپا شفق قطبی
شفق قطبی ترومسو

شفق قطبی یکی از پدیده های جوی کره زمین است. این پدیده ظهور نور های رنگین و متحرک در آسمان شب است که معمولا در عرض های نزدیک به دو قطب زمین به وجود می آید. شهر ترومسو که شمالی ترین شهر نروژ است یکی از بهترین مناطق جهان برای دیدن شفق قطبی به شمار می رود.

تصور گذراندن شبی زیر آسمان بی کران در حال نظاره ستاره های بی شمار و شفق های قطبی بسیار لذت بخش است و پیشنهاد ویژه ای برای کسانی است که با اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی نروژ اجازه اقامت و مهاجرت به نروژ داشته اند.

ترومسو در کشور نروژ در میان گردشگران، به عنوان پایتخت قطب شمال معرفی گردیده و سالانه گردشگران زیادی از سرتاسر جهان برای دیدن زیبایی های شفق قطبی به این شهر سفر می نمایند. در این شهر می توان شفق های قطبی را ۶ ساعت در شبانه روز مشاهده کرد.

پارک های ملی نروژ اقتصاد نروژ
پارک های ملی نروژ

اگر از عاشقان طبیعت گردی هستید، حتما شیفته پارک های ملی نروژ می شوید. این پارک ها خانه انواع متعددی از آبشارها، یخچال های طبیعی، گونه های مختلف گیاهی و جانوری و طبیعت بکر خدادادی هستند.

پارک یوستِدالسبِرین معروفترین آن هاست که بزرگ ترین یخچال طبیعی کل اروپا شمالی را در خود جای داده است.

تروندهایم زندگی در نروژ
شهر تروندهایم

تروندهایم سومین شهر بزرگ و یکی از قدیمی ترین شهر های نروژ محسوب می گردد.

تروندهایم شهری کوهستانی است که اکثر افراد وقت های خالی خودشان را به کوه نوردی و اسکی می گذرانند. پارک جنگلی کوهستانی بایمارک در این شهر واقع شده است و روزانه تعداد زیادی از افراد به کوه نوردی و اسکی در این پارک مشغول هستند.

آبدره تروندهایم هم از جاذبه خاصی برخوردار است و از همه مهم تر، این شهر یکی از محبوب ترین شهر های دانشجویی نروژ محسوب می گردد و بیش از ۲۰۰۰۰ دانشجو دارد که حدودا ۱۰درصد آن ها را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند و برای کسانی که قصد مهاجرت به نروژ را با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی تحصیلی نروژ دارند شهر ایده آلی به حساب می آید.

هزینه های نروژ کاخ سلطنتی اسلو (نروژ)
کاخ سلطنتی اسلو (نروژ)

این قصر که در قرن ۱۹ میلادی ساخته گردیده، همه روزه میزبان تعداد زیادی گردشگر از سراسر جهان است. معماری خاص و زیبای این بنا همراه با اشیای تاریخی بجا مانده از سال های دور باعث جذابیت بیشتر این مکان گردیده است.

سعی کنید در زمان تعویض شیفت نگهبانان به آنجا بروید تا بتوانید یک رژه نظامی زیبا و تشریفاتی را هم از نزدیک به نظاره بنشینید.

سفارت نروژ ورزش های زمستانی
ورزش های زمستانی

نروژ از بهترین مقاصد برای ورزشکاران زمستانی علی الخصوص اسکی بازان حرفه ای است.

آب و هوای این کشور طوری است که همیشه منطقه ای از آن پوشیده از برف گردیده و یک پیست اسکی مناسب تشکیل می گردد.

بازار ماهی برگن شهرهای نروز
بازار ماهی برگن

شاید کمی عجیب به نظر برسد که یک بازار ماهی به عنوان مکان دیدنی قرار بگیرد، اما این بازار با دیگر مراکز فروش ماهی تفاوت بسیاری دارد. از معماری جالب این بازار تا اسکله زیبای کنار آن و نمای شهر برگن، همگی باعث گردیده که این مکان، علاوه بر فروش بهترین نوع ماهی در سراسر اروپا، به یک منطقه تفریحی برای گردشگران تبدیل گردد.اگر قصد مهاجرت به نروز را با استفاده از هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی نروز دارید خرید و گشت و گذار از بازار ماهی برگن بعد از اقامت در نروز حتما پیشنهاد میشود.

انواع ویزای مهاجرتی نروژ شهر اسلو
شهر اسلو

اسلو بزرگ ترین شهر نروژ و مرکز اقتصادی، فرهنگی و سیاسی این کشور است. شهری که زمانی میراث وایکینگ ها بود، در سال ۲۰۱۰ به عنوان دومین شهر گران جهان شناخته شد.

طبیعت بکر، تلفیق معماری قدیم و جدید، موزه های خیره نماینده و سرگرمی های پرانرژی فراوان باعث گردیده تا اسلو یکی از محبوب ترین شهر های اروپا برای توریست ها باشد. بیشتر بازدیدنمایندگان اسلو توان دل کندن از موزه های متعدد شهر را ندارند.

به تمام این ها،کافه ها، رستوران ها و فضا های باز شهر را هم باید افزود که لذت ماندن در پایتخت نروژ را ماندگارتر می نماید. مردم اسلو همه ورزشکار هستند؛ کوهنوردی، اسکی و دریانوردی از تفریحات روزمره آن ها است و همین تفریحات ورزشی و آب و هوای پاک باعث گردیده لذت زندگی در اسلو را با هیچ شهر دیگری عوض ننمایند. اسلو یکی از بزرگ ترین پایتخت های اروپا از نظر مساحت (۴۵۰ کیلومتر مربع)، اما در عین حال با تراکم جمعیت اندک است و یکی از بهترین شهرها برای کسانی است که با استفاده از انواع ویزای مهاجرتی نروژ قصد دریافت تابعیت و مهاجرت به نروز را دارند.

البته حواستان به خرج کردن پولتان باشد؛ چون اسلو یکی از ۱۰ شهر گران در جهان است و به سرعت می تواند جیب شما را خالی کند.

ویزای تحصیلی در نروژ Fjord
آبدَره Fjord

آبدَره یا فیورد شاخ آبه باریک و ژرفی از دریا است که در خشکی پیش رفته باشد. آبدره معمولا دیواره های پرشیب و تندی دارد. این دیواره ها در پی زیر آب رفتن دامنه های کوه ها یا ادامه فرسایش یخچالی تشکیل گردیده اند. پدیده آبدره در کرانه های نروژ بسیار دیده می گردد. واژه انگلیسی برای آبدره یعنی Fjord هم از زبان نروژی آمده است؛ سعی کنید بعد از اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی نروژ و در نهایت مهاجرت به نروژ و سکونت در این کشور زیبا حتما و حداقل یک روز کامل را در آبدره گیرانگر بگذارنید تا لذت واقعی در دل طبیعت بودن را حس کنید.

اقتصاد نروژ و فستیوال جاز در نروژ
فستیوال موسیقی جاز

در شهر استاوانگر، هر ساله فستیوال هایی برای عاشقان موسیقی جاز برگزار می گردد. این جشنواره ها معمولا یک هفته طول می کشد و معروف ترین اساتید جاز جهان در این مکان دور هم جمع می شوند تا هنر خود را به همگان نشان دهند.

تعطیلات رسمی در کشور نروژ

تعطیلات و مناسبت های کشور نروز یکی دیگر از مواردی هر چند جزیی برای کسانی است که با استفاده از هر کدام از انواع ویزای مهاجرتی نروژ اقدام به مهاجرت و در نهایت اقامت و زندگی در یکی از شهرهای کشور نروز کرده اند.

روز سال نو، ۱ ژانویه
عید پاک (تاریخ های متحرک)
پنجشنبه بزرگ
جمعه خوب
یکشنبه عید پاک
دوشنبه عید پاک
روز جهانی کارگر، ۱ مه
روز قانون اساسی (۱۷ مه)
روز عروج (پنجشنبه ۴۰ روز پس از عید پاک)
یکشنبه (۵۰ روز پس از عید پاک)
دوشنبه (۵۱ روز پس از عید پاک)
روز کریسمس، ۲۵ دسامبر
روز بوکس، ۲۶ دسامبر

تابعیت نروژ و اقامت

چرا نروژ بهترین کشور دنیا برای زندگی و مهاجرت انتخاب شد؟

چرا نروژ بهترین کشور دنیا برای زندگی و همچنین یکی از کشورها برای مهاجرت و اقامت انتخاب شد؟ گروه اقتصادی، طبق برسی های به عمل آمده در میان ۱۹۸ کشور مختلف با توجه به فاکتورهای متعدد نروژ به عنوان بهترین کشور برای ادامه زندگی در سال ۲۰۱۴ انتخاب شده است و مهاجرت به نروژ از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی تحصیلی یا کاری نروژ یکی از اهداف بسیاری از ایرانیانی است که قصد کوچ از کشور دارند.

این کشور حوزه اسکاندیناوی که جمعیت آن حداکثر به ۵ میلیون نفر می‌رسد توانسته است در ۴ مبحث امنیت درآمد، وضعیت سلامت، محیط زیست و توانایی‌های شهروندی بالاترین رتبه را در میان کشورهای دیگر در دنیا بدست آورد.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از بازارخبر، بد نیست بدانید نروژ دارای ذخایر گسترده‌ای از نفت، گاز طبیعی، مواد معدنی، آبزیان، چوب، آب شیرین و نیروی برق‌آبی است.

صنعت نفت حدود یک‌چهارم از تولید ناخالص داخلی نروژ را تشکیل می‌دهد و این کشور چهارمین درآمد سرانه بالا در جهان را دارا است.

نروژ از الگوی کشورهای رفاه‌محور شمال اروپا پیروی می‌کند و در ازای دریافت مالیات‌های سنگین از شهروندان، دولت به آن‌ها بیمه درمانی همگانی اعطا می‌کند، به آموزش عالی یارانه می‌دهد، و در این کشور نظام فراگیر تامین اجتماعی وجود دارد.

از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶، و سپس دوباره از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱، نروژ بالاترین شاخص توسعه انسانی در جهان را دارا بود.

در ادامه به مواردی در مورد این کشور اشاره خواهیم کرد که دلیل انتخاب نروژ به عنوان بهترین کشور دنیا برای ادامه زندگی را روشن تر می‌کند. همچنین اگر برای مهاجرت به نروژ با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی نروژ شک دارید با خواندن موارد زیر مصصم میشوید که زودتر اقدام کنید:

  1. همه افراد بالای ۶۷ سال ساکن نروژ مبلغ ۱۰۱۲ دلار را به صورت ماهانه دریافت می‌کنند.
  2. در حقیقت نروژ نزدیک به ۵ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف هزینه های لازم برای افراد مسن می کنند.
  3. طبق آماری که از وضعیت سلامت شهروندان نروژی منتشر شده است، امید به زندگی در نروژ ۸۴ سال است و افراد معمولاً تا سن ۷۷ سالگی بدون مشکل اساسی در مورد سلامت به زندگی خود ادامه می‌دهند.
  4. از هر ۱۰ نفر بین سنین ۵۵ تا ۶۴ سال در نروژ، ۷ نفر همچنان یک کار تمام وقت دارند و از این نظر بعد از سوئد در رتبه دوم قرار می‌گیرند.
  5. ۹۹.۴ درصد از شهروندان نروژی دارای تحصیلات تکمیلی و بالاتر هستند. علاوه بر این دانشگاه ها در نروژ رایگان هستند.
  6. بازدید از موزه ها و مکان‌های تاریخی و دیدنی نیز در نروژ رایگان است.
  7. سیستم تربیتی و آموزشی برای کودکان بسیار پیشرفته بوده و از همان دوران کودکی برنامه‌های متنوعی برای آن ها در نظر گرفته شده است.
  8. به گزارش بازارخبر، از آنجایی که تقریباً ۲۰ درصد جمعیت نروژ بالای ۶۰ سال سن دارند برنامه ها و امتیازاتی که دولت این کشور برای افراد سالمند در نظر گرفته است بسیار زیاد و متنوع است.
  9. برای مثال افراد بالای ۶۷ سال می‌توانند از تمام سرویس‌های عمومی و سرویس‌های حمل و نقل شهری همین‌طور قایق‌های مسافربری و قطارهای بین شهری به صورت نیم‌بها استفاده کنند.
  10. مشکل ترافیک و خیابان‌های شلوغ تقریباً در نروژ وجود ندارد. طبق آمار باک جهانی کمتر از ۵۰ درصد شهروندان نروژی مالک خودروی شخصی هستند و در اکثر مواقع از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند.
  11. افراد مسن در نروژ تا حدود زیادی ارتباط خود را با اطرافیان و دوستان خود حفظ می‌کنند. به طوری که ۸۹ درصد افراد بالای ۵۰ سال دوستان و نزدیکانی دارند که می‌توانند بر روی آن ها حساب کنند. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۳، کمتر از ۳۰ درصد شهروندان نروژی بالای ۷۰ سال احساس تنهایی و افسردگی در زندگی خود دارند.

اقتصاد نروژ و اقامت

وضعیت اقتصادی کشور نروژ

قبل از مهاجرت به نروژ با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی نروژ و اخذ تابعیت و زندگی در کشور نروژ مساله اقتصاد و هزینه های زندگی در این کشور مهم میباشد. اقتصاد نروژ، رشد قابل اطمینانی را از زمان انقلاب صنعتی داشته است. سرانه تولید ناخالص ملی در این کشور ۶۶ دلار است. اقتصاد کشور نروژ به میزان زیادی وابسته به منابع طبیعی است. این کشور دارای ذخایر بزرگ نفت خام، گاز طبیعی، معدن و آب شیرین است. صنایع پتروشیمی که شامل اکتشاف و استخراج نفت و گاز است، یک چهارم از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌دهد. بر پایه فهرست منتشره از طرف بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول، نروژ چهارمین کشور دنیا از نظر درآمد سرانه است. نروژ به نسبت جمعیت بزرگترین تولیدکننده غیر خاورمیانه‌ای نفت و گاز طبیعی جهان است.

به دلیل رونق بالای کشاورزی در این کشور، امروزه نروژ به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان محسوب می‌شود. کشف نفت و گاز از سواحل جنوبی نروژ واقع در دریای شمال در اواخر دهه ۶۰ میلادی اقتصاد نروژ را به یکباره متحول کرد. صادرات عمده نروژ را نفت تشکیل می‌دهد. از دیگر صادرات نروژ می‌توان به گوشت گاو، شیر و سایر فراورده‌های دامی اشاره کرد. شاخص آزادی اقتصادی در این کشور برابر ۳/۷۴ بوده که بیانگر یکی از آزادترین کشورها در بحث سرمایه گذاری است.

علاقه مندان به اخذ هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی تحصیل و زندگی و کار در نروژ می توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سروش نافع دادمان تماس حاصل نمایند . وکلا و مشاورین امور مهاجرت موسسه دادمان آماده ارائه پاسخگویی و انجام امور اداری شما در زمینه مهاجرت به نروژ می باشند:

پیشنهاد مطالعه  امور مهاجرت

هزینه زندگی بعد از مهاجرت به نروژ چگونه است؟

این کشور به عنوان یکی از گران قیمت ترین کشورهای جهان برای بازدید شناخته می شود، اما بعد از مهاجرت به نروژ با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی نروژ اقامت وخورد و خوراک و مسکن و به طور کل هزینه زندگی در نروژ چقدر هزینه دارد؟

به صورت دقیق تر، نروژ به دلیل نرخ ارز ، یک کشور گران قیمت برای بازدید به حساب می آید. اگر برای زندگی و کار قصد مهاجرت به نروژ را دارید، باید کرون نروژی هزینه کنید. معنی آن این است که باید مقایسه قیمت ها با کشور خود را هرچه سریع تر فراموش کنید! در عوض، قیمت ها را با حقوقی که در نروژ به دست می آورید مقایسه کنید و به آنچه در پایان ماه مانده است نگاه کنید زیرا به طور کلی، حقوق در نروژ نسبت به اکثر کشورها بالاتر است. معنی آن این است که شما پول بیشتری به همراه دارید تا قیمت های بالاتر را بپردازید این همچنین توضیح می دهد که چرا موارد خدمات در نروژ بسیار گران هستند – فکر کنید رستوران ها، کافه ها، هر چیزی شامل یک هزینه انسانی قابل توجهی می شود. ولی اگر با یکی از انواع ویزای مهاجرتی نروژ اقامت و تابعیت نروژ را گرفته اید باید این نکته را مدنظر داشته باشید که صرف نظر از هزینه های نسبی زندگی، حداقل برای چند ماه باید بتوان بدون درنظرگرفتن حقوق ماهیانه به زندگی پرداخت و این که توانایی تامین هزینه ها را داشت تا بر شوک حاصل از برچسب قیمت کالاهایی مانند مواد غذایی ، غذای بیرون و هزینه های دیگر غلبه کنید که این نکته ای مهم برای کسانی است که قصد مهاجرت به نروژ را دارند.

انواع ویزای مهاجرتی نروژ و مالیات

مالیات بر فروش یا مالیات بر ارزش افزوده

MVA نوعی مالیات بر فروش یا مالیات بر ارزش افزوده است که برای کالاها و خدمات خریداری شده در نروژ انجام می گردد. MVA در اکثریت قریب به اتفاق کالاها و خدمات تاثیر گذاشته اما برخلاف ایالات متحده، مالیات همیشه در قیمتی که کالاها و خدمات مصرفی می بینید است. میزان استاندارد ۲۵٪ MVA است، مانند سایر کشورهای اسکاندیناوی. نرخ پایین تر ۱۲٪ برای موارد مختلفی مثل غذا، حمل و نقل عمومی، اسکان و بلیط سینما اعمال می شود. برخی موارد مانند خدمات درمانی و آموزش از MVA معاف هستند.

هزینه جابجایی در کشور نروژ

یکی از بزرگترین مشکلات مهاجران جدیدی که از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی نروژ مهاجرت به نروژ و اقامت و زندگی در یکی از شهرهای این کشور زیبا را برگزیده اند ، هزینه اولیه جابجایی است.

سیستم های حمل و نقل عمومی در نروژ به طور کلی امن هستند. استفاده از حمل و نقل عمومی با گذشت زمان موجب صرفه جویی در هزینه های زیادی می شود.

همه ی مسائل مربوط به رانندگی گران است، از هزینه خرید اتومبیل گرفته تا عوارض جاده تا مالیات و هزینه پارکینگ در مناطق شهری. حتی اگر براساس کار شما ماشین در اختیارتان قرار داده شود، پول های زیادی را صرف هزینه های مرتبط می کنید.

نروژ نه تنها یک کشور گرانقیمت است، بلکه مبلغ پیش پرداخت و هزینه های زیادی نیز وجود دارد که ممکن است با آن آشنا نباشید، مانند هزینه مجوز تلویزیون.

هزینه مسکن بعد از مهاجرت به نروژ

مهاجرت به نروژ با استفاده از هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی نروژ و زندگی کردن در شهرهای بزرگ و به ویژه در اسلو و استاوانگر گران است، اما مسکن در حومه شهرهایی که ممکن است سفر کرده باشید ارزان تر می شوند.

معافیت مالیاتی در پس انداز نسبت به خرید ملک برای افراد زیر ۳۵ سال انجام می شود و مزایای مالیاتی دیگری نیز برای صاحبان خانه وجود دارد، این بدان معناست که بسیاری از نروژی ها تا زمانی که در ۳۰ سالگی خود هستند، مالکیت خود را دارند.اما طبق گفته های قبلی، اجاره خانه گران است و همینطور برای شروع کار گران است اما تنها گزینه برای بیشتر تازه واردین مهاجرت به نروز است.

هزینه های کشور نروژ
هزینه خورد و خوراک بعد از مهاجرت به نروژ 

عدم وجود تنوع غذایی در سوپرمارکت های نروژ یک مسئله ی همیشگی ناامیدی برای مهاجران در نروژ است، همچنین قیمت برخی کالاهای اساسی است. با این حال همه چیز گران نیست. ماهی تازه و به ویژه ماهی آزاد نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر ارزان تر است و برای افراد علاقه مند به غذاهای دریایی که قصد مهاجرت به نروژ را با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی نروژ را دارند میتواند خبر خوبی باشد!

مواد غذایی زیادی نیز به نروژ وارد می شود و همانطور که گفته شد قیمت آن ها گران است. بر لبنیات و کشاورزی از نزدیک نظارت می شود که باعث افزایش قیمت اقلام روزمره مانند شیر و کره می شود.

مردم نروژ معمولاً بیشترین فعالیت های رایگان مانند پیاده روی را دارند، از بسیاری از ملیت های دیگر کمتر غذا می خورند، در خانه هایی زندگی می کنند که دو نفر تمام وقت کار می کنند.

اگر قصد مهاجرت به نروژ را از طریق دریافت یکی از انواع ویزای مهاجرتی کشور نروژ دارید و میخواهید زندگی به شیوه معمولی آمریکایی یا بریتانیایی را داشته باشید، فراموش نکنید نروژ یک کشور گران قیمت می باشد …

ویزای کار در نروژ

میانگین درآمد در کشور نروژ

بهتر است پیش از اینکه به سراغ مهاجرت به نروژ با هر کدام از انواع ویزای مهاجرتی کاری نروژ بروید، نگاهی به مشاغل و میزان درآمد هر شغل داشته باشید؛ این روال سبب می‌شود که ارزیابی شما دقیق‌تر باشد و نتیجه خوبی را فراهم سازد؛ از یاد نبرید که نروژ از دسته کشورهایی است که توانسته مسیر ورود به شغل را برای افراد بازتر نماید و در این زمینه بسیار موفق بوده است. در حال حاضر دولت این کشور اعلام داشته است که نیاز به پزشک، پرستار و داروساز دارد و افرادی که در این رشته‌ها تحصیل کرده‌اند و یا دوست دارند در این زمینه کار کنند، به سادگی جذب می‌شوند.

مهندسانی که در زمینه راه آهن کار می‌کنند، از نظر درآمد، وضعیت خوبی دارند. ریاضی و رشته‌های مشابه ریاضی و معماری در این کشور، از درآمد خوبی برخوردارند.

در ارزیابی‌های صورت گرفته در زمینه کار در کشور نروژ، این‌طور مشخص شده است که در سال ۲۰۲۰ این کشور نیاز به افراد متخصص در زمینه انبارداری دارد و در این زمینه اطلاعیه‌های کار زیادی نیز ارائه می‌شود. یک انباردار در این کشور ۳۱ درصد بیشتر از انباردار در ایران درآمد دارد. در نظر داشته باشید افرادی که در زمینه تبلیغات و همین‌طور محیط‌های گرافیکی فعالیت می‌کنند و قصد مهاجرت به نروز را دارند ، در این کشور می‌توانند به حقوق خوبی دست یابند؛ در نروژ شرایط خوبی برای چنین افرادی فراهم شده است و خوشبختانه در داخل این کشور نیروی متخصص کمی در زمینه‌های گرافیکی دیده می‌شود؛ پس این یک برگ برنده برای کسانی است که از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی نروز قصد مهاجرت به نروژ دارند و قصد دارند به درآمد خوبی دست یابند. شرایط مهاجرت به کشور نروژ روز به روز بهتر می‌شود. سابقه‌های کاری مرتبط در این کشور بر اساس بودجه‌های مشخصی ارزیابی می‌شوند و تجربه‌های کاری می‌تواند فضای خوبی در زمینه ایجاد شغل فراهم سازد.

اجاره خانه بعد از اقامت و مهاجرت به نروژ

برای مهاجرت و زندگی در نروژ بسیار مهم است که از قیمت اجاره خانه‌ها در این کشور اطلاع داشته باشید. قیمت اجاره‌ها به شهری که زندگی می‌کنید؛ بسیار وابسته است. متراژ و امکانات منزل نیز در این امر بسیار مهم هستند؛ به عنوان مثال، شما برای اجاره‌ی یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر اسلو،باید ماهیانه ۱۰.۵۷۷.۶۴کرون کنار بگذارید؛ این در حالی است که اگر قصد اجاره‌ی آپارتمانی ۳ خوابه در مرکز این شهر را داشته باشید، هزینه‌ی شما به ۱۷.۰۸۰.۸۰کرون افزایش می‌یابد؛ اما اگر به دنبال کم کردن هزینه‌های خود هستید، می‌توانید به سراغ خانه‌های خارج از مرکز شهر بروید؛ به‌طور حدودی هزینه اجاره‌ی ماهیانه‌ی خانه‌ای با یک اتاق خواب در خارج از مرکز شهر، ۸.۱۵۵.۶۱ کرون و اتاقی با ۳ اتاق با وضعیت مکانی مشابه، ۱۳.۳۷۴.۰۵ کرون است.

این کشور یک سری خانه های ارزان نیز برای دانشجویان در نظر دارد که می‌تواند گزینه خوبی برای افرادی باشد که از نظر هزینه، وضعیت خوبی ندارند اما دوست دارند مستقل باشند .این نکته مهمی برای کسانی است که قصد مهاجرت به نروژ را از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی تحصیلی به نروژ دارند.

زندگی در نروژ و خرید ملک

خرید ملک در نروژ برای مهاجرت و زندگی

اگر شما برای زندگی در نروژ می‌خواهید که خانه‌ای را خریداری کنید، باید بدانید که، شما به عنوان یک خارجی، هیچ محدودیتی در خرید خانه در این کشور نخواهید داشت؛ اتفاقا دولت این کشور یک سری وام جهت خرید خانه نیز در اختیار کسانی که قصد مهاجرت به نروز از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی نروژ دارند قرار می‌دهد.

به عنوان مثال شما برای خرید خانه‌ای در مرکز شهر اسلو، برای هر متر مربع، باید ۵۹.۹۹۸.۵کرون و برای خرید خانه‌ای در خارج از مرکز این شهر، برای هر متر مربع حدودا  ۴۲.۰۹۰.۷کرون در نظر داشته باشید.

ثبت شرکت برای مهاجرت به نروژ

به طور کلی سه نوع ثبت شرکت در کشور نروژ دیده می‌شود که هر یک دارای شرایط مخصوص به خود است. راه اندازی و ثبت شرکت محدود خصوصی در کشور نروژ، از مواردی است که بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد.

این نوع شرکت‌ها برای اهداف کوچک با میزان بودجه کمتر هستند؛ برای آغاز آن بهتر است به اندازه ۳۰ هزار کرون سرمایه اولیه وجود داشته باشد؛ این پول حدود ۴ هزار یورو است. در نظر داشته باشید که شما برای ثبت شرکت در این کشور از نوع خصوصی، می‌بایست یک سهام‌دار داشته باشید و شرکت شما نیاز به هیئت سرپرستی دارد. در نظر داشته باشید که حدود پنجاه درصد از اعضای این شرکت می‌بایست مقیم نروژ باشند.

در صورتی که هدف شما بزرگتر است؛ می‌بایست قالب‌های استانداردی از شرکت‌های محدود عمومی داشته باشید؛ میزان سرمایه‌ای که در این مسیر نیاز است بیش از ۱ میلیون کرون است که می‌تواند به‌صورت اشتراکی نیز صورت بگیرد؛ این نوع شرکت نیز نیاز به حداقل یک سهام‌دار دارد و البته باید ۵۰ درصد از اعضای این شرکت مقیم نروژ باشند.

مزایای ثبت شرکت در کشور نروژ برای مهاجرت به نروژ ، این است که شما اجازه دارید به تمام اروپا دسترسی داشته باشید، پس از یک سال می‌توانید برای خود و خانواده خود اقامت کشور نروژ را اخذ نمایید؛ پس از ۳ سال می‌توانید برای اقامت دائم درخواست دهید؛ می‌توانید حساب بانکی افتتاح کنید و امکان درخواست پاسپورت کشور نروژ پس از ۵ سال برای شما وجود دارد.

ثبت شرکت در این کشور یکی از بی‌خطرترین روش‌ها برای کسانی است که از طریق انواع ویزای مهاجرتی نروژ قصد مهاجرت به نروژ دارند. شرکت‌های بزرگ در نروژ اجازه می‌دهند که افراد سرمایه‌گذار خارجی، به عنوان نماینده شرکت مادر در کشور نروژ مشغول به کار شوند.

شرکت‌های خصوصی در کشور نروژ یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسب و کار های کوچک هستند.

ویزای کار در نروژ و درآمد

کار در نروژ 

اگر تصمیم به مهاجرت به نروژ را استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی کاری نروژ دارید بد نیست بدانید مردم نروژ به اعتدال کار و زندگی شخصی اعتقاد زیادی دارند به همین جهت میزان ساعات کاری در نروژ به صورت مرسوم کشورهای دیگر نمی باشد. به طور معمول ساعت کاری در نروژ از ۳۷ ساعت در هفته فراتر نمی رود. همچنین کار در روز جمعه نسبت به سایر روزها زودتر تعطیل می شود. ساعت کاری بسیاری از مشاغل بنا بر اجازه کارفرما منعطف است.

بزرگترین کارفرما در نروژ “بخش گسترده عمومی” است ولی برای اکثر موقعیت های شغلی افراد برای گرفتن کار به مهارت عالی در زبان نروژی احتیاج دارند. بزرگترین صنعت در نروژ مربوط به صنعت انرژی می باشد و فرصت شغلی برای تمامی مهندسان متخصص در زمینه های مرتبط به انرژی بسیار متعدد است. از صنایع مورد اهمیت دیگر میتوان نیروی دریایی، کشتی سازی، صنایع غذاهای دریایی و صنایع مربوط به مهندسی اصلاعات و کامپیوتر را نام برد.

شرایط اصلی پیدا کردن کار در نروژ و همچنین پذیرش هر کدام از انواع ویزای مهاجرتی کاری نروژ میزان مهارت و تخصص حرفه ای و مهارت بالا و تسلط به زبان انگلیسی یا نروژی است. درصد بسیار بالایی از افراد مشغول در نروژ دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد می باشند. نروژ نسبت به اکثر کشورهای دیگر از درصد بسیار پایین بیکاری برخوردار است.

راهنمای کار در کشور نروژ برای مهاجران غیر اروپایی

مهاجران غیر اروپایی که قصد مهاجرت به نروژ از طریق دریافت یکی از انواع ویزای مهاجرتی کاری نروژ را دارند با انجام مراحل زیر کارهای مربوط به مهاجرت و اقامت در کشور نروز را به سرانجام میرسانند:

۱- پیداکردن مشاغل
  • یافتن مشاغل مختلف درکشور نروژ
  • چگونگی ارائه درخواست کار
  • برای درخواست شغل و دریافت پاسخ سوالات از کارفرمایان و یا اشتراک در آگهی های استخدام در کشور نروژ داشتن اقامت در این کشور ضروری است.
۲- شما نیاز به یک رزومه ی خوب و کامل دارید.
  • برای ارتباط با کارفرمایان رزومه ی خود را در پایگاه داده ها ثبت نمایید تا کارفرمایان پس از مشاهده ی رزومه با شما تماس بگیرند.
۳- به رسمیت شناختن مدارک تحصیلی (تایید مدارک تحصیلی)
  • در برخی مشاغل نیاز به تایید صلاحیت شما توسط دولت نروژ می باشد تا به شما اجازه کار در شغل درخواستی داده شود.

انواع ویزای مهاجرتی کاری نروژ

مشاغل مربوط به صنایع نفت و گاز برای مهاجرت به نروژ

اگر قصد مهاجرت به نروژ را از طریق یکی از انواع ویزای کاری مهاجرتی نروژ دارید و در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی تجربه فعالیت دارید بد نیست بدانید که در سال های اخیر صنعت نفت و گاز نروژ مجددا صنعت نفت و گاز خود را رونق داده است. ۳۹ درصد از صادرات این کشور از محصولات همین صنعت می باشد. حتی موزه ای با عنوان نفت در نروژ ساخته شده است. حقوق های دریافتی برای کارکنان این صنعت بسیار بالا هستند ولی تنها به افراد با مهارت های حرفه ای بسیار بالا نیاز دارند بلکه کار می تواند سخت و مخصوصا دور از خشکی باشد.

اگر شما خواهان کار در صنعت نفت و گاز هستید و مهارت کافی و سابقه لازم را دارید، نروژ گزینه مناسبی برای مهاجرت شما از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی کاری نروژ ست.

مشاغل مورد نیاز این صنعت بسته به کمپانی و کارفرما متفاوت هستند اما بطور کلی می توان آنها را به ۳ دسته تقسیم کرد:

نگهداری: مسئول مراقبت از تجهیزات الکتریکی و مکانیکی و حفاری

نیروی دریایی: مسئول و نیروی کار ماهر کنترل حرکات و استقرار سکوهای نفتی در دریا، مسئول عملیات سکوها

حفاری: مسئول و نیروی کار ماهر تمامی مسائل مربط به حفاری در سکوهای نفتی

شغل تدریس در نروژ

یکی دیگر از روشهای مهاجرت به نروز اخذ یکی از انواع ویزای کاری مهاجرتی نروز برای معلمان و علاقه مندان به تدریس می باشد. دانشگاه ها و کالج هایی برای پرورش افراد علاقمند به تدریس به کودکان در نروژ کورس تحصیلی ارائه می کنند. این کورس ها ۴ ساله بوده و علاوه بر گذراندن آنها داشتن سابقه تدریس از نیازهای اصلی است. بسیاری از مهدکودک ها در نروژ به معلم کمکی نیازمندند و برای این شغل اتباع خارجی ای که با زبان نروژی تا حد خوبی آشنایی دارند را در نظر می گیرند.

تسلط کامل به زبان نروژی و انگلیسی برای درصد بسیار بالایی از فرصت های تدریس در نروژ از مهارت های ضروری بشمار می آیند.

مدارس بین المللی در نروژ در شهرهای اصلی و بزرگ نروژ وجود دارند که زبان اصلی آموزش انگلیسی می باشد. این مدارس اکثرا برای فرزندان اتباع خارجی مهاجر فعالیت می کنند. درصد بالایی از مدرسان این مدارس از شهروندان کشورهای خارجی انتخاب می شوند.

اغلب این مدارس طرح درسشان بر اساس نظام آموزشی آمریکا و انگلیس نوشته می شود و برای استخدام فرد متقاضی به حداقل ۲سال سابقه تدریس دارد.

حقوق معلمان سطح ابتدایی حدود سالیانه ۵۰۰۰۰۰ کرون است در صورتی که معلمان دوره دبیرستان می توانند انتظار سالیانه ۵۴۰۰۰۰ کرون را داشته باشند. این اعداد میانگین حقوق معلمان در نروژ را نشان می دهد. برای افراد کم سابقه این حقوق کمتر می باشد. همچنین معلمان مهدکودک حقوقی سالیانه بین ۴۰۰۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰۰ کرون دریافت می کنند.

مشاغل ساختمانی در نروژ

صنعت راه و ساختمان در نروژ مسئول تمامی ساخت و سازها و نگهداری پس از آن برای تمامی خانه ها و ساختمان های تجاری و اداری و جاده ها و پل ها و سازه های مربوط به صنعت نفت و گاز و هواپیمایی و غیره می باشد. این صنعت بسیار نسبت به فشارها و نوسانات بازار حساس است و بیشتر از هر صنعت دیگری تحت تاثیر مستقیم تغییرات اقتصادی قرار می گیرد.

اغلب پروژه های خصوصی چرخ این صنعت را می گردانند و خلاف کشورهای دیگر در نروژ این بخش از تعداد زیادی کمپانی کوچک تشکیل شده است. حدود ۲۰۰۰۰۰ نفر در ۵۰۰۰۰ شرکت خصوصی در این صنعت مشغول به کار هستند. بسیاری از این شرکت ها بصورت تک نفره می باشند.

نیروی کار ماهر ساختمانی در بین جمعیت کوچک نروژ به سختی پیدا می شوند. همین موضوع باعث شده است که این شرکت ها اغلب از نیروهای ماهر خاجی برای این سمت ها استفاده کنند و متخصصان مشاغل ساختمانی که قصد مهاجرت به نروژ را از طریق اخذ هرکدام از انواع ویزای کاری مهاجرتی نروژ دارند در اولویت هستند.

مهارت های مورد نیاز در صنعت ساخت و ساز نروژ

  • نجار
  • آهنگر
  • بنا
  • متخصص بتن و پی ساختمان
  • لوله کش
  • اپراتور جرثقیل و ماشین های ساختمانی
  • برق کش ساختمانی
  • متخصص داربست
  • کارگر ساختمانی

علاوه بر موارد بالا سمت های مدیریتی و مدیریت پروژه و مهندسین هم مورد نیاز هستند. با توجه به قالب پروژه ای بودن این صنعت اکثرا این سمت ها از طریق شرکت های خصوصی جذب می شوند.

حقوق سالیانه این مشاغل حدود ۴۸۰۰۰۰ کرون می باشد. البته افراد با شرکت های خصوصی و با تجربه در گرفتن قرارداد های کاری می توانند انتظار چند برابر این درآمد را داشته باشند.

مهاجرت به نروژ از طریق پرستاری

 مهاجرت به نروژ از طریق شغل پرستاری 

سیستم بهداشت در نروژ با توجه به رشد سریع جمعیت کشور و افزایش امید به زندگی دچار بحران نیروی ماهر شده است. به همین دلیل احتمال پیدا کردن کار به عنوان پرستار برای اتباع خارجی در نروژ بسیار زیاد است و یکی از راههای مهاجرت به نروژ اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی کاری نروژ در رشته پرستاری میباشد. ولی گرفتن کار فقط به راحتی فرستادن رزومه و فرم ثبت نام نیست.

در ابتدا باید از نوع عملکرد سیستم بهداشت کشور نروژ اطلاع داشته باشید زیرا با سیستم بهداشت کشورهای آمریکا و انگلیس متفاوت است و هم ادارات استخدام کننده و هم نیروی مورد نیاز این سیستم متفاوت می باشد.

در نروژ اکثرا کارفرمای پرستاران بیمارستان ها و مراکز بهداشتی محلی می باشند. این مراکز شامل بهداری ها، درمانگاه ها، مراکز پرستاری در خانه، مسئولین بهداشت در مدارس و از این قبیل مراکز می شوند.

مراکز بهداشتی نروژ بصورت منطقه ای اداره می شوند. نروژ به ۴ منطقه جنوب شرقی، غرب، مرکز و مناطق شمالی تقسیم شده است.

تمامی نیروهای ماهر در نروژ از جمله پزشکان، پرستاران، فیزیوتراپان، داروشناسان، روانشناسان، مهندسان پزشکی و … نیاز به مجوز رسمی از وزارت بهداشت و اجتماع نروژ دارند. متقاضیان می توانند برای اخذ این مجوز درخواست دهند. همچنین می توانند برای اخذ اجازه کار در مدت دریافت مجوز نیز درخواست دهند.

اولین شرط برای کار در زمینه پرستاری داشتن لیسانس معتبر پرستاری و مجوز کار در این زمینه در کشور خود شخص است.

مرحله بعدی پرکردن فرم و ثبت نام برای درخواست بررسی مدارک می باشد. بررسی این درخواست برای اتباع کشورهای غیر اروپایی حدود ۷ماه طول می کشد. این مرحله صرفا برای تایید مدارک شما می باشد و پس از گذراندن این مرحله می توانید برای کار در نروژ درخواست دهید. هزینه این بررسی در حال حاضر ۱۶۶۵ کرون است.

یکی دیگر از شرایط لازم داشتن مهارت زبان نروژی در حد B2 می باشد.

حقوق سالیانه از ۳۹۰۰۰۰ کرون شروع شده و با افزایش سالیانه به ۴۰۶۰۰۰ کرون می رسد. همچنین بعد از ۱۰ سال سابقه به ۴۳۳۵۰۰ کرون می رسد.

درخواست برای اجازه اقامت نروژ

برای مهاجرت به کشور نروژ از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی نروژ و درخواست اقامت مراحل زیر را باید انجام دهید:

۱- انتخاب شیوه ی صحیح اجازه اقامت

شما باید اطلاعاتی درباره ی انواع شیوه های دریافت اجازه اقامت که به شما اجازه بدهد تا در نروژ کار کنید به دست آورید.

۲- ثبت نام درخواست

درخواست خود را در پورتال درخواست ثبت نام کرده، وقت مصاحبه با پلیس سفارت را رزرو نمایید. شما باید شخصاً به اداره ی پلیس یا سفارت مراجعه کنید.

۳- اگر اجازه ی اقامت دارید:

اگر اجازه ی اقامت شما صادر گردیده است می توانید وارد کشور نروژ شوید. وقتی به نروژ رسیدید باید وقت ملاقات با پلیس را برای دریافت کارت اقامت رزرو کنید.

اگر درخواست شما رد شود شما می توانید درخواست تجدیدنظر بدهید.

سفر به شهرهای نروژ

سفر به نروژ

برای سفر و مهاجرت به نروژ دو مورد اصلی را باید در نظر گرفت :

۱- شما نیاز به یک کارت مالیاتی برای کار در نروژ دارید.

کارفرمای شما از کارت مالیاتی شما برای کسر مالیات از پرداختی های شما استفاده خواهد کرد. شما می توانید قبل از ثبت نام در پلیس کارت مالیاتی دریافت نمایید. کارت مالیاتی همچنین شماره شناسایی شخصی نروژی شما را تعیین می کند.

۲- پیدا کردن محل اقامت.

امکان کار نیمه وقت و تمام وقت در طول مدت تحصیل در نروژ

شما با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی تحصیلی نروژ به عنوان یک دانشجوی بین المللی پذیرفته شده در یکی از دانشگاه های نروژ تنها ۲۰ساعت در هفته اجازه قانونی دارید که به صورت پاره وقت کار کنید. تنها زمان هایی که امکان کار کردن بصورت تمام وقت را دارید، روزهای تابستان،عید کریسمس و عید پاکEaster می باشند. امکان یافتن کارهای دانشجویی نیمه وقت زیاد می باشد.

قوانین کار در نروژ برای غیر دانشجویان

شما برای مهاجرت به نروژ و دریافت هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی کاری نروژ باید از کارفرما دعوت نامه کار داشته باشید تا بتوانید با ویزای کاری وارد نروژ شوید.

در حالت کلی شما در صورتی که بتوانید از سوی کارفرمایی در نروژ پیشنهاد کاری مناسب بگیرید ظرف مدت کوتاهی می توانید برای کار و زندگی به نروژ سفر کنید و پس از سه سال کار و زندگی در نروژ برای اقامت دائمی آن نیز اقدام کنید اما از آنجا که یافتن شغل و کار مناسب در زمان حضور در خارج از خاک نروژ کار بسیار سخت و دشواری است،اداره مهاجرت نروژ شرایط ویژه ای را هم برای افرادی در نظر گرفته است که تمایل دارند برای مدت موقت شش ماهه برای یافتن شغل مناسب به نروژ بیایند تا بتوانند پس از یافتن کار مناسب برای دریافت ویزای کاری خود اقدام نمایند.این شرایط همچنین شاید برای تمامی دانشجویان ایرانی که پس از پایان تحصیلات شان در سطح اروپا به دنبال کار هستند فرصت بسیار خوبی محسوب شود.

مهاجرت به نروژ برای کار

شرایط عمومی مورد نیاز برای اقدام جهت دریافت ویزای شش ماهه کاریابی در نروژ

برای مهاجرت به نروژ با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی کاری نروز شرایطی لازم است که عبارتند از:

۱- هدف شما بایستی جستجوی کار در کشور نروژ بعنوان نیروی ماهر Skilled Worker یا نیروی متخصص Specialist باشد.

۲- در کشوری زندگی کنید که در حال حاضر برای ورود و زندگی در نروژ برای نیاز به “ویزا” داشته باشید (بعبارتی دیگر اقامت دائمی یکی از کشورهای اتحادیه اروپا را نداشته باشید).اگر شما ویزای تحصیلی سوئد یا یکی دیگر از کشورهای اروپایی عضو شنگن را دارید باید توجه کنید که در زمان اعتبار ویزایتان تنها حداکثر سه ماه می توانید در خاک نروژ باشید و یا بصورت توریستی به نروژ سفر کنید.بنابراین برای درخواست این ویزا افراد دانشجو در سایر کشورهای اروپایی نیز نیاز به ویزا دارند.

۳- شما باید یک نیروی ماهر یا متخصص باشید.برای آنکه از دیدگاه اداره مهاجرت نروژ یک نیروی ماهر یا متخصص محسوب شوید بایستی یکی از شرایط زیر را داشته باشید:

  • دوره کارآموزی ویژه در یک مهارت خاص را دیده باشید.مهم نیست مهارت شما مهندسی یا فنی باشد یا لوله کشی و نقاشی ساختمان و غیره.شما باید در هر صورت با مدارک مستند ثابت کنید که در یک رشته خاص از مهارت ویژه برخوردار هستید. مدرک مهارت یا تخصص شما باید قابل ارزیابی برای اداره مهاجرت نروژ باشد.یعنی آنکه نسخه انگلیسی تایید شده از سوی نهاد یا سازمان صادرکننده گواهینامه مهارتی شما باشد. مدارک هنرستانها یا مدارک مدارس فنی و حرفه ای ایران به شرط ترجمه رسمی قابل ارزیابی هستند.
  •  شما بایستی تحصیلکرده باشید.حداقل مدرک دانشگاهی قابل قبول کارشناسی(لیسانس) دانشگاهی است. مدرک شما باید توسط دانشگاه تایید شده و ترجمه رسمی شده باشد.مهر وزارت امور خارجه برای مدارک صادره از ایران الزامی است.
  •  سابقه کاری داشته باشید.هرگونه مدارک سوابق کاری که مرتبط با رشته تحصیلی یا مهارت و تخصص شما باشد به روند دریافت ویزای شما کمک می کند.سوابق کاری شما باید ترجمه رسمی شده باشند و اگر مربوط به ایران هستند بایستی دارای دو مهر قوه قضائیه و وزارت امور خارجه باشند.

۴- توانایی تامین مخارج زندگی تان در طول مدت شش ماه اقامت در نروژ را داشته باشید.شما باید با نشان دادن یک گواهی موجودی از حساب بانکی ای که به نام خودتان است(مهم نیست حساب بانکی شما در ایران یا خارج از ایران باشد) بتوانید ثابت کنید که در مدت شش ماه اقامت تان در کشور نروژ برای جستجوی کار، برای هر ماه ۱۷۹۰۸ کرون که مجموعا برای شش ماه مبلغ۱۰۷,۴۵۰ کرون نروژی می شود در حساب خودتان دارید.

۵- دارای بیمه درمانی یا بیمه مسافرتی باشید.متقاضیانی که از آمریکا و کانادا و یا از کشورهای داخل اروپا اقدام می کنند معمولا بیمه هستند ولی متقاضیانی که از کشورهای دیگر یا ایران اقدام می کنند باید بیمه مسافرتی داشته باشند.بیمه مسافرتی شما باید خدمات درمانی تا حداقل ۳۰۰۰۰ یورو را برای تمامی کشورهای عضو شنگن پوشش دهد و برای مدت اقامت شش ماهه شما در نروژ کافی باشد.

مزایا و محدودیت های ویزای شش ماهه کاریابی نروژ

در صورتی که موفق شوید یکی از انواع ویزای مهاجرتی شش ماهه کاریابی در نروژ را دریافت کنید،برای مدت شش ماه از زمان صدور آن قادر به مهاجرت به نروژ خواهید بود و به دنبال کار مناسب خودتان بگردید.دقت کنید که این ویزا تنها یک ویزای موقت است و دریافت آن هیچ ضمانتی برای پیدا شدن کار در نروژ برایتان به همراه نخواهد داشت.پس از مدت شش ماه در صورتی که کار مناسبی پیدا کرده باشید،می توانید برای هر کدام از انواع ویزای مهاجرتی کاری نروژ بصورت جداگانه درخواست دهید اما در صورتی که پس از شش ماه نتوانید کار مناسبی پیدا کنید، این ویزا به هیچ عنوان “قابل تمدید” نمی باشد و بایستی خاک نروژ را بلافاصله ترک کنید.

در طول شش ماه اعتبار این ویزا شمال قادر خواهید بود به نروژ برای بارهای متوالی و بدون محدودیت برای ورود و خروج سفر داشته باشید.همچنین می توانید در طول شش ماه مدت اقامت خود به تمامی کشورهای عضو شنگن سفر کنید.

با دریافت این ویزا شما نمی توانید خانواده خودتان را همراه با خودتان به نروژ بیاورید. ویزای موردنظر تنها به شخص کارجو داده می شود.همچنین مدت شش ماه اقامت شما در نروژ جزو حداقل سه سال مدت اقامت موردنیاز برای دریافت اقامت دائمی نروژ محسوب نخواهد شد.در صورتی که در مدت شش ماه از کارفرمایی در نروژ پیشنهاد کاری بگیرید و ویزای کاری دریافت کنید، از آن زمان مدت اقامت شما در نروژ جزو حداقل مدت سه سال برای دریافت اقامت دائمی محسوب خواهد شد و سپس می توانید برای همراه کردن خانواده و فرزندان خودتان به نروژ هم اقدام کنید.

هزینه زندگی در این کشور بالاست. هزینه‌ها در نروژ می‌تواند برای کسانی که برای اولین بار به آنجا می‌روند، حیرت‌انگیز باشد. اما دستمزد مناسب نیروی انسانی، این هزینه‌ها را تقریباً با سطح درآمد افراد هماهنگ میکند.

کارجویان باید پس از دریافت نامه ی موافقت با استخدام از یک شرکت در نروژ اقدام به مهاجرت به نروژ با گرفتن یکی از انواع ویزای مهاجرتی نروژ و مجوز کار و زندگی در این کشور کنند.

نروژ هم مانند بسیار از کشور های دیگه در تامین نیرو ی ماهر در برخی زمینه ها با مشکل و کمبود مواجه است.

انواع ویزای مهاجرتی نروژ و ویزای تحصیلی

کار برای دانشجویان در نروژ

اینکه پیدا کردن کار برای اتباع خارجی در نروژ دشوار است بر کسی پوشیده نیست. گذشتن از سد زبان نروژی و قوانین مالیاتی و مراحل دریافت ویزای اقامت برای اکثر افراد بسیار سخت است.

با این وجود کار برای دانشجویانی که با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی تحصیلی نروژ به قصد تحصیل مهاجرت به نروژ داشته اند همچنان سخت تر است. دانشجویان در نروژ همانند بسیاری از کشور ها بصورت نیمه وقت می باشد.

دانشکده ها از جمله فضاهایی هستند که موقعیت های شغلی بطور اختصاصی برای دانشجویان تعبیه شده اند و افراد می توانند با زبان انگلیسی مشغول به کار شوند.در فضای دانشگاه کلوپ ها و کارگاه های فوق برنامه، کافه ها و رستوران ها و سالن های ورزشی از جمله موقعیت های شغلی مناسب هستند.

کار به عنوان محقق در دانشگاه های نروژ از جمله مشاغل با شرایط مناسب محسوب می شود به همین دلیل رقابت برای رسیدن به آن بسیار بالاست.

مهمترین موضوعات مورد تحقیق در نروژ در رشته های انرژی های فسیلی، انرژی های تجدید پذیر، علوم دریایی و کامپیوتر و فناوری اطلاعات می باشند. این موضوعات برای پیشرفت تکنولوژی آینده نروژ حیاتی هستند و به همین دلیل دولت نروژ به دنبال جذب نوابغ و افراد ماهر از سراسر دنیا می باشد. موقعیت های تحقیقاتی جزو معدود کارهایست در نروژ که تسلط به زبان نروژی از ملزومات آن نیست، هرچند از محققانی که موقعیت های شغلی و قرارداد های بلند مدت دارند انتظار می رود بطور همزمان این زبان را بیاموزند.

حقوق محققان در نروژ نسبت به بسیاری از کشورها بالاتر است، البته این واقعیت را باید به تناسب افزایش هزینه های زندگی در نروژ در نظر گرفت. بسته به موسسه، سمت شغلی و خود متقاضی، حقوق پست دکتری در کشورهای دیگر حدود ۴۵۰۰۰۰ کرون است در حالی که در نروژ محققان حداقل سالیانه ۵۰۰۰۰۰ کرون درآمد دارند.

مهاجرت به نروژ و بدست آوردن موقعیت شغلی در صنایع نروژ عملکرد و مراحلی شبیه به سایر کشور ها دارد. بسیاری از موقعیت ها از طریق ارتباطات شخصی پر می شوند، حتی اگر برای آن تبلیغ شده باشد یا قرار باشد تبلیغ بشود. شبکه ارتباطات شخصی بسیار نقش مهمی در زمینه موقعیت های آکادمیک بازی می کند. بسیاری از این موقعیت ها بصورت اختصاصی به افراد شناخته شده در محیط آکادمیک پیشنهاد می شوند.

به همین دلیل بهترین راه برای بدست آوردن این موقعیت ها این است که محققین مشغول به کار در نروژ را بشناسید و از طریق مکاتبات، شبکه ای شخصی برای خود بسازید. اگر بتوانید در چند کنفرانس تحقیقاتی شرکت کنید و از این طریق بصورت حضوری با محققین مرتبط به رشته خود ارتباط برقرار کنید بسیار احتمال موفقیت بیشتری خواهید داشت.

در اینجا لیستی از موقعیت های شغلی تحقیقاتی در دانشگاه های نروژ گذاشته شده است:
  • University of Oslo
  • University of Bergen
  • University of Stavanger
  • (NTNU (Trondheim
  • (SINTEF  (Trondheim / Oslo
  • (Norwegian University of Life Sciences (Ås
  • (Norwegian Business School (Oslo

همچنین از طریق عضویت در سایت  EURES می توانید از بسیار از موقعیت های شغلی در اروپا با خبر شوید. با اینکه این سایت بصورت اختصاصی برای مشاغل نروژ و یا موقعیت های تحقیقاتی نمی باشد ولی بسیاری از این موقعیت ها را می توان در آن یافت.

قابل ذکر است حتی در مشاغل تحقیقاتی هم اولویت با افراد اروپایی می باشد. در صورت اروپایی نبودن هنوز شانس پذیرفته شدن برای این موقعیت ها هست ولی باید رزومه شخص دارای دستاورد های خاص باشد.

مهاجرت به نروژ با کار در هتل کار در هتل های نروژ

کار در هتل از جمله راحت ترین مشاغل برای اتباع خارجی و کسانی است که قصد مهاجرت به نروژ را با استفاده از هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی نروژ دارند . بسیای از مهاجران به عنوان مسئولین نظافت و یا در آشپزخانه های هتل مشغول به کار می شوند. اکثر افراد شاغل در صنایع هتلداری زبان نروژی بلد نبوده و فقط با سطح متوسطی از زبان انگلیسی ارتباط برقرار می کنند.

در مقابل مشاغلی در هتل که با مسافران در ارتباط مسقیم هستند مانند مسئولین پذیرش و یا پیشخدمتان رستوران های هتل باید از سطح بالایی در زبان انگلیسی و نروژی برخوردار باشند.

نکته منفی کار در هتل های نروژ برنامه کاری بسیار شلوغ و حقوق به نسبت پایین است. از مسئولین نظافت و خانه داران هتل انتظار می رود کار خود را از صبح بسیار زود شروع کرده و اتاق ها را تا حد بی نقص طبق استاندارد تمیز کنند. بر طبق قانون کار نروژ مسئولین نظافت حداقل حقوق کار ساعتی معادل  ۱۷۷.۶۳ کرون می باشد. که در صورت کار تمام وقت حدود ۳۰۰۰۰۰ کرون در سال می شود. البته بسیاری از هتل ها قرار داد دائمی تمام وقت نمی بندند.

بسیاری از هتل ها در نروژ موقعیت های خود را از کاریابی ها پذیرش می کنند. ولی برخی از هتل های بزرگ مانند  Nordic Choice بصورت اختصاصی در سایت خود مشاغل مورد نیاز خود را تبلیغ می کنند.

به علت تعداد زیاد متقاضیان این مشاغل احتمال پذیرش در صورت زندگی در کشوری غیر از نروژ تغریبا صفر است. ولی در صورت حضور در کشور احتمال گرفتن کار در این زمینه زیاد است.

هتل های زنجیره ای بزرگ نروژ که می توانید جست و جوی خود را از آنها شروع کنید عبارتند از:
  • Nordic Choice
  • Thon
  • Scandic
  • Radisson Blu

مشاغل مورد نیاز برای مهاجرت به نروژ

مشاغل مورد نیاز برای مهاجرت به نروژ

برای مهاجرت به نروژ از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی کاری نروژ دانستن مشاغل و تخصصهای کاری مورد نیاز واجب میباشد .در لیست زیر برخی از شغلهای مهمی که در کشور نروژ نیاز است را آورده ایم:

  • Health care assistants
  • Nurses
  • Shop sales assistants
  • Carpenters and joiners
  • Early childhood educators
  • Building and related electricians
  • Contact center salespersons
  • Primary school teachers
  • Engineering science technicians
  • Cooks
  • Civil engineering technicians
  • Craft and related workers
  • Nursing professionals
  • Plumbers and pipe fitters
  • Welders and flame cutters
  • Heavy truck and lorry drivers
  • Mining and metallurgical technicians
  • Bus and tram drivers
  • Civil engineers
  • Mechanical engineering technicians
پیشنهاد مطالعه  هر چیزی که درباره مهاجرت به ترکیه و دریافت تابعیت از طریق انواع ویزای مهاجرتی ترکیه باید بدانیم!

انواع ویزای مهاجرتی نروژانواع ویزای مهاجرتی نروژ

کشور نروژ نیز مانند هر کشور دیگر انواع مختلفی از ویزای مهاجرتی را برای کسانی که قصد ورود و مهاجرت به نروژ را دارند؛ صادر می‎ کند که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهد شد:

 ویزای توریستی نروژ

یکی از انواع ویزای مهاجرتی نروژ برای مهاجرت به نروژ ویزای توریستی می باشد. ویزای توریستی نروژ درواقع این امکان را به شما می‎دهد تا بتوانید ۹۰ روز در خاک این کشور بمانید. جالب است بدانید شما می ‎توانید در طول این ۹۰ روز به دیگر کشورهایی که ویزای شینگن اروپا دارند نیز ورود کنید. برای اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی توریستی نروژ و گرفتن وقت مصاحبه سفارت نروژ مهم‎ترین نکته تکمیل بودن مدارک می ‎باشد پس در این زمینه دقت لازم را داشته باشید. یک نکته مهم دیگر که باید به آن دقت کنید این است که اگر قصد دارید در طول سفر خود به نروژ به دیگر کشورهای حوزه شینگن نیز سفر کنید باید ویزای چندگانه اخذ کنید.

ویزای تحصیلی در نروژ

مهم‎ترین دلیل محبوبیت انواع ویزای مهاجرتی تحصیلی نروژ رایگان بودن نظام آموزشی در این کشور است. جدا از امکان تحصیل رایگان از آنجایی که نروژ بازار کار خوبی برای افراد تحصیل‎کرده دارد متقاضیان دانشجویی مهاجرت به نروژ امید داشته باشند پس از پایان تحصیل نیز بتوانند در این کشور بمانند.

در دو حال می‎توانید تحصیلات خود را در نروژ ادامه دهید:

  1. اول تحصیلات برای افراد زیر ۱۸ سال
  2. دوم تحصیل در مقاطع بالاتر از دیپلم

اگر دانشجو هستید و نیاز دارید برای تامین هزینه‎ های خود کار کنید باید بدانید کشور نروژ اجازه ۲۰ ساعت کار در هفته را به دانشجویانی که در دانشگاه‎ های این کشور تحصیل می ‎کنند خواهد داد. این می‎تواند در هفته ۱۰ تا ۱۳ یورو برای شما درآمدزایی کند.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور نروژ در درجه اول باید یک مدرک کارشناسی معتبر داشته باشید. همچنین داشتن مدرک آیلتس با نمره ۶ یا ۶.۵ الزامی است. داشتن تمکن مالی قوی و معتبر نیز یکی از اصلی ‎ترین مدارکی است که برای مهاجرت به نروژ و اخذ هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی تحصیلی نروژ لازم دارید.

انواع ویزای کار در نروژ
ویزای کار در نروژ

ویزای کار نیز یکی دیگر از انواع ویزاهای مهاجرتی نروژ است که افراد زیادی برای اخذ آن جهت مهاجرت به نروژ اقدام می ‎کنند.  برخی از کشورها برای کار در نروژ نیاز به اخذ ویزا ندارد اما ایران جزو آن کشورها نیست بنابراین این مساله برای ایرانی ‎ها صدق نمی‎کند. برای اینکه با هدف اخذ ویزای کاری برای وقت گرفتن از سفارت نروژ اقدام کنید لازم است قبل از هر چیز یک پیشنهاد کار از کارفرمایی در نروژ داشته باشید.

نروژ یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است. همانطور که در بالا نیز ذکر شد وضعیت کار نیز در این کشور بسیار عالی است. تنها نکته‎ ای مهمی که باید بدانید این است که متقاضیان کار و مهاجرت در نروژ که از کشور دیگری هستند باید قبل از ورود به این کشور یکی از انواع ویزای مهاجرتی کاری خود را اخذ کرده باشند. یک استثنا در این مورد وجود دارد و آن جستجوی کار در حین تحصیل است. در کشور نروژ بیشتر به شغل‎ های مهندسی، آرایشگری، آشپزی و رشته ‎های مربوط به نظام سلامت نیاز است.

ویزای ازدواج در نروژ

ویزای ازدواج یکی دیگر از انواع ویزاهایی است که کشور نروژ برای برخی از متقاضیان ورود به خاکش که شرایط لازم را دارند صادر می‎کند. ساده‎ ترین روش در این ویزا این است که یا با یک فرد نروژی ازدواج کنید و پس از چند سال زندگی مشترک با او در نروژ اقامتتان را بگیرید. برای اخذ این ویزا لازم است مدارک خود را به سفارت نروژ بفرستید درصورتی که این مدارک تکمیل باشد و مشکلی نیز وجود نداشته باشد ویزای شما پس از سه هفته صادر خواهد شد. این درصورتی است که شما بخواهید با یک نروژی ازدواج کنید اما اگر قصد ازدواج با یک خارجی در نروژ را دارید باید اقامت دائم این کشور را داشته باشید و یا پناهنده نروژ شوید.

سفارت نروژ در تهران

چگونه وقت سفارت نروژ بگیریم

برای مهاجرت به نروژ لازم است که یکی از انواع ویزای مهاجرتی نروژ را با انجام مراحل قانونی و از طریق سفارت این کشور اخذ کنیمکه نیاز به گرفتن وقت سفارت برای تحویل مدارک و انجام مصاحبه داریم. نحوه گرفتن وقت سفارت نروژ به این صورت است که باید مراحل و شرایط لازم برای اخذ انواع ویزای مهاجرتی نروژ را پشت سر بگذارید. ابتدا باید در پورتال درخواست ویزا وارد شده و برای خود اکانت بسازید. در مرحله بعد باید اپلیکیشن فرم را به‎ صورت آنلاین پر کنید. پس از تکمیل فرم باید وقت مصاحبه خود را تعیین کرده و منتظر ایمیل دریافت وقت باشید که پس از دریافت آن باید فرم ثبت ‎نام تکمیل شده و هزینه‎ گرفتن وقت سفارت نروژ در تهران پرداخت شود. لازم به ذکر است که ارائه پرینت این فرم همراه با دیگر مدارک در روز مصاحبه ضروری می‎باشد. در مرحله بعدی باید در وقت سفارت تعیین شده برای تحویل مدارک و انگشت‎ نگاری (ثبت اطلاعات بیومتریک) به سفارت نروژ مراجعه کنید. نتیجه از طریق ایمیل یا پیام کوتاه به اطلاع شما خواهد رسید.

از آنجایی که طی کردن این مراحل شاید برای بسیاری از متقاضیان مهاجرت به نروژ کار دشواری باشد کارشناسان و وکلای امور مهاجرتی موسسه حقوقی سروش نافع دادمان با درخواست هزینه‎ای بخش زیادی از این مراحل را برای شما انجام می‎ دهند و شما بدون استرس می‎توانید فقط برای تحویل مدارک به سفارت مراجعه کنید:

پیشنهاد مطالعه  امور مهاجرت
مدارک لازم برای وقت سفارت نروژ

برای گرفتن وقت سفارت نروژ در ایران باید ابتدا چک لیست سفارت نروژ را حتما با دقت مطالعه کنید و مدارک لازم جهت اخذ انواع ویزای مهاجرتی نروژ را برای ارسال به دفتر vfs آماده کنید. در ادامه لیستی از مدارک مورد نیاز برای رزرو وقت سفارت نروژ آماده شده است:

  1. اصل و کپی ازصفحه اول گذرنامه
  2. کپی از ویزاهای شینگن قبلی با مهر ورود و خروج
  3. یک قطعه عکس ۳ در ۴ با زمینه سفید
  4. دعوتنامه
  5. ترجمه رسمی شناسنامه متقاضی و همسرش
  6. ترجمه رسمی کارت ملی
  7. مدارک اثبات رابطه خویشاوندی با میزبان
  8. اجازه رسمی پدر و مادر جهت مسافرت برای افراد زیر ۱۸ سال
  9. ترجمه رسمی مدارک شغلی
  10. فیش حقوقی سه ماه آخر
  11. گردش مالی
  12. ترجمه رسمی سند خانه، ویلا، مغازه و…
  13. بیمه مسافرتی و کپی آن
زمان لازم برای وقت سفارت نروژ

 برای صدور هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی نروژ به ‎طور معمول ۱۵ روز زمان لازم است اما درصورتی که درخواست شما به اداره مهاجرت به نروژ ارسال شود این زمان دو برابر می‎شود و یا حتی ۶۰ روز به‎ طول بیانجامد.

ویزای کار در نروژ

مهاجرت کاری به نروژ

از آنجایی که نروژ نرخ بیکاری کمی دارد، کار در این کشور آینده خوبی دارد؛ اما شخصی که بخواهد در زمینه کار اقدام به مهاجرت به نروژ کند باید فیلد تخصصی خیلی قدرتمندی داشته باشد؛ چون این کشور از قانون اتحادیه اروپا پیروی می‌کند. شخصی که به طور مداوم به مدت ۳ سال در نروژ اقامت داشته باشد، اجازه کار و زندگی در این کشور را کسب کرده و البته باید بیمه و مالیات را در نظر بگیرد. در صورتی که فرد هیچ گونه جرمی مرتکب نشده باشد و آزمون زبان نروژی را گذرانده باشد، می‌تواند اقامت دائم نروژ را به دست آورد و پس از ۷ سال بعد از مهاجرت به نروژ تابعیت کشور نروژ را دریافت کند.

از مواردی که امروزه کشور نروژ در آن راحت‌تر از سایر مسیر‌ها مهاجر پذیریش می‌کند کادر درمان است. افراد در رشته‌ پرستاری، پیراپزشکی، داروسازی، شنوایی سنجی، روانشناسی و … می توانند مدارک دانشگاهی خود را ارسال کنند و بعد از تایید مدارکشان باید یک دوره ۱تا۳ ساله زبان نروژی بگذرانند تا بتوانند در این کشور مشغول به کار شوند.

در نروژ یک پرستار معمولی حدود ۴۲ هزار کرون و پرستار متحصص ۴۵ هزار کرون سالیانه دریافت می‌کند و دولت نروژ به پرستاران ارزش و جایگاه ویژه‌ای می‌دهد.

شرایط کلی اخذ انواع ویزای کاری

چگونگی اخذ ویزای کاری برای هر کشوری متفاوت است. متقاضی جهت اخذ ویزای کار حتماً باید دارای شرایط کلی و لازم باشد. شرایط کلی اخذ ویزای کار به شرح زیر است:

۱. ارائه دعوت‌نامه از سوی یک کارفرما:

البته ممکن است که یکسری کشورها برای اعطا ویزای کاری از متقاضی دعوت‌نامه دریافت نکنند؛ اما بسیاری از کشورها برای اعطای ویزای کار از شخص دعوت‌نامه می‌خواهند. دعوت‌نامه ویزای کار حتماً باید از سوی یک شرکت، یک موسسه و یا یک کارفرما ارسال شود. در متن دعوت‌نامه حتماً باید اطلاعات شخص و یا شرکت دعوت‌کننده، سمت شغلی شخص، میزان دستمزد دریافتی، مدت‌زمانی که در این کشور مشغول خواهید بود و آدرس محل نیز ذکر شود. با توجه به کشور مقصد، دعوت‌نامه ویزای کاری حتماً باید توسط یک ارگان معتبر (مثل شهرداری و غیره) به تائید برسد.

۲. تسلط به زبان کشور مقصد:

متقاضی ویزای کار حتماً باید به زبان کشور مقصد تسلط داشته باشد. تسلط به زبان کشور مقصد فقط و فقط با ارائه مدارک زبان میسر است و از شخص هیچ آزمونی در این رابطه گرفته نمی‌شود.

۳. سابقه کار و یا تحصیل در شغل موردنظر:

اگر می‌خواهید در رشته تحصیلی‌تان در یک کشور خارجی کار کنید و به همراه مدرک تحصیلی دارای سابقه کار مرتبط هم هستید، شانس بالایی در اخذ ویزای کار خواهید داشت. توجه داشته باشید که سابقه کار مرتبط و یا رشته تحصیلی مرتبط یکی از شرایط اصلی اخذ ویزای کاری یک کشور خواهد بود.

۴. ترک کشور مقصد پس از اتمام مدت اعتبار ویزای کار: 

متقاضی به‌هیچ‌عنوان مجاز نیست که پس از اتمام اعتبار ویزای کار در این کشور اقامت داشته باشید. در یک سری کشورها این امکان برای شما فراهم است که بعد از اتمام اعتبار ویزایتان درخواست اقامت کنید اما در یک قانون کلی، متقاضی حتماً پس از اتمام اعتبار ویزا باید کشور مقصد را ترک کند.

ویزای کار در کشورهای اروپایی
مجوز کار در سایر کشورهای اروپایی

اکثر کشورهایی که نیروی کار خارجی جذب می‌کنند کشورهای توسعه‌یافته‌ای هستند و پیدا کردن کار و اشتغال به آن در این کشورها برای مدتی مشخص می‌تواند شرایط اخذ اقامت دائم آن کشور را برای شما به دنبال داشته باشد. اجازه کار و یا ویزای کار در هر کشور الزامات و شرایط خاص خو را می‌طلبد. در زیر به اخذ مجوز کار و ویزای کار برخی کشورها می‌پردازیم:

کارت آبی (اتحادیه اروپا)

در حال حاضر، هر کشور اتحادیه اروپا فرایند متفاوتی برای اعطای مجوز کار به اتباع کشورهای غیر اتحادیه اروپا دارد. برای پرداختن به این موضوع، کمیسیون اروپا در سال ۱۹۹۹ برنامه‌ای برای توسعه یک روند برای نیروی کار اتباع غیر اتحادیه اروپا آغاز کرد. در اکتبر ۲۰۰۷، آن‌ها پیشنهادی را برای معرفی مجوز کار مشابه برنامه “کارت سبز” ایالات‌متحده با نام “کارت آبی” ارائه دادند. این برنامه مشابه با برنامه مهاجران کاملاً ماهر انگلیس است، به‌استثنای اینکه متقاضی قبل از مهاجرت به یک شغل نیاز دارد. پس از گذشت دو سال در کشور اول، مهاجر مجاز به جابجایی و کار در یک کشور دیگر اتحادیه اروپا خواهد بود و می‌تواند تعداد سال‌های صرف شده در اتحادیه اروپا را برای اهداف اقامت خلاصه کند. این کارت جدید، سایر مجوزهای کار را در اتحادیه اروپا لغو می‌کند.

ویزای تحصیلی در کشور نروژ

مهاجرت تحصیلی‌ به نروژ

یکی از بهترین راههای مهاجرت به نروژ تحصیل در دانشگاههای این کشور با دریافت یکی از انواع ویزای مهاجرتی تحصیلی نروژ میباشد. دانشگاه‌های نروژ جزو برترین دانشگاه‌های دنیا هستند و سطح علمی بسیار بالایی دارند. مزیت دانشگاه‌های نروژ این است که بین دانشجویان خارجی و داخلی هیچ تبعیضی وجود ندارد و هزینه تحصیل رایگان است. امکان دریافت ویزای تحصیلی در مقطع کارشناسی در نروژ تقریبا وجود ندارد و تحصیل در مقطع دکترا در نروژ بسیار راحت‌تر است؛ در نروژ تحصیل در مقطع دکترا، یک شغل محسوب می‌شود و دانشجویان از دانشگاه‌های این کشور حقوق دریافت می‌کنند. حقوق در نظر گرفته شده ۲۵ تا ۳۰ هزار کرون در ماه است. دانشگاه‌های نروژ در ابتدا آگهی کار منتشر می‌کنند و دانشجویان با مراجعه به سایت دانشگاه مربوطه پوزیشن مربوط به رشته خود را اپلای می‌کنند.

انواع ویزای مهاجرتی تحصیلی در کشور نروژ

در ادامه برترین دانشگاه‌های این کشور را طبق سایت QS معرفی می‌کنیم:

  1. University of Oslo
  2. University of Bergen
  3. Norwegian University of Science And Technology
  4. University of Tromsø The Arctic University of Norway
  5. University of Agder

تحصیل در مقاطع پایین نروژ بیشتر به زبان نروژی صورت می‌گیرد. در این کشور کالج‌هایی وجود دارد که امکان یادگیری زبان نروژی را فراهم می‌سازند. تحصیل برای مقطع کارشناسی‌ارشد و دکترا به زبان انگلیسی است و افراد باید مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل ۷ داشته باشند.

شما با تحصیل در مقطع دکترا در نروژ، اجازه اقامت دائم پس از تحصیل در این کشور را خواهید داشت؛ به این ترتیب می‌توانید حساب بانکی باز کنید و برای همراهان خود نیز یکی از انواع ویزای مهاجرتی نروژ را دریافت نمایید.

به‌طور کلی ویزای تحصیلی در نروژ یکی از بهترین روش‌های پیش روی افراد برای مهاجرت به نروژ است. مدارک لازم برای ویزای تحصیلی نروژ به این صورت است که افراد باید مدرک دیپلم به همراه ریز نمرات و معدل بالا ۱۸ برای پذیرش در مقطع ارشد داشته باشند؛ همچنین افراد باید بتوانند برای ورود به مقاطع تحصیلی بالاتری رزومه تحصیلی خوبی ارائه دهند.

گردآورنده :  موسسه حقوقی سروش نافع دادمان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره کلیک کنید
پیمایش به بالا