هر چیزی که درباره مهاجرت به کشور هندوستان از طریق انواع ویزای مهاجرتی هند باید بدانیم!

مهاجرت به کشور هندوستان

در این نوشتار از مجموعه مقالات مجله دادمان هر چیزی که درباره مهاجرت به کشور هندوستان از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی هند باید بدانیم مانند ویزای کار در هند ،ویزای تحصیلی هندوستان ،ویزای توریستی هند و گرفتن ویزا از طریق ازدواج و همچنین مهاجرت به کشور هندوستان از طریق انواع پناهندگی و شرایط اخذ انواع ویزای مهاجرتی و راههای گرفتن وقت سفارت هند به طور کامل صحبت میکنیم .

جمهوری هندوستان کشوری است در جنوب آسیا و از شمال غربی با پاکستان ، از شمال با چین ، بوتان ، نپال و تبت و از شمال شرقی با برمه و بنگلادش همسایه‌ است همچنین جنوب آن را اقیانوس هند پوشانده است و اینکه سرزمین زیبای هند با مساحت ۳٬۴۰۲٬۸۷۳ کیلومتر مربع و جمعیت ۱٬۲۱۰٬۱۹۳٬۴۲۲ نفر دومین کشور پر جمعیت دنیا پس از چین به‌ شمار می‌ آید و دلهی به زبان هندوستانی یا آنگونه که در فارسی و اردو خوانده می‌ شود دهلی ، دومین کلان شهر بزرگ هند می باشد و دهلی نو پایتخت هند است که بخشی از این کلانشهر محسوب می شود .

کشور هندوستان در یک نگاه 

پایتخت: دهلی نو

دولت هند : جمهوری پارلمان فدرال

مساحت: ۱،۲۶۹،۳۴۶ مایل مربع / ۳،۲۸۷،۲۶۳ کیلومتر مربع

جمعیت: ۱.۲۹ میلیارد نفر

ارز: روپیه هند (₹) (INR)

کد تلفن: +۹۱

حقایقی درباره کشور هند 

  • کشور هند بیش از ۳۵ شهر بزرگ با جمعیت بالای ۱ میلیون نفر دارد.
  • بندر بمبئی (مومبائی) با جمعیتی نزدیک به ۱۴ میلیون نفر، پرجمعیت ‌ترین شهر هند است.
  • این کشور دارای تاریخ و فرهنگ بسیار کهن و پرباری است که به ۳۰۰۰ سال پیش از میلاد بر می­‌گردد.
  • هند سرزمین تبارها، زبان ‌ها، آیین‌ ها و فرهنگ‌ های فراوان و گوناگون می‌باشد.
  • در هند صدها زبان و هزاران گویش و لهجه وجود دارد.
  • علاوه بر دو زبان هندی و انگلیسی که در قانون اساسی این کشور زبان رسمی اعلام شده ‌است، ۲۲ زبان دیگر در یک یا چند ایالت موقعیت زبان رسمی را دارند.
  • کشور هند در جنوب آسیا قرار گرفته است و بخش گسترده ای از شبه قاره هند را شامل می‌ شود.
  • پایتخت آن دهلی نو می ‌باشد. واحد پول آنها روپیه هند است.
  • طی ۸۰۰ سال تسلط ایرانیان و تُرکان فارسی ‌زبان بر کشور هند، این کشور از فرهنگ ایران و زبان فارسی تأثیر بسیاری پذیرفته ‌است.
  • زبان فارسی در زمان غزنویان به این کشور راه یافت.

انواع ویزای مهاجرتی هند

تاریخچه کشور هندوستان

قبل از سفر و مهاجرت به کشور هندوستان از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی هند بهتر است با تاریخچه این کشور زیبا و باستانی آشنا شویم. تمدن دره سند اولین تمدن به معنای واقعی پس ازحظور دویست تا چهارصد هزار ساله انسان محسوب می شود که با قدمت نزدیک به سه هزار سال قبل از میلاد است و با تمدن شهر سوخته در ایران همزمان بوده است .

نکته جالب این است که هر دو تقریبا پس از ورود آریایی‌ ها بین سال‌ های ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ پیش از میلاد از بین رفته‌ اند و همچنین خوب است بدانید که ورود آریایی‌ ها به هند در فرهنگ ، دین و ادبیات و نظام اجتماعی این سرزمین بسیار تأثیرگذار بوده‌ است وهمچنین اولین تماس اسلام با آسیای جنوبی ، سال ۷۱۱ میلادی بوده است که مسلمانان تا کناره رود سند که اکنون در پاکستان است پیش آمدند و در قرن دهم میلادی سلطان محمود غزنوی منطقه پنجاب را تصرف کرد و بارها به شمال هند حمله کرد تا قرن سیزدهم که تاخت و تازهای زیادی از سمت ایران و آسیای مرکزی به هند صورت گرفت اما چندان ماندگار نبودند تا اینکه سپس در این زمان مسلمانان شهر دهلی را تصرف کردند و اولین حکومت آن ها به نام دوران سلطنت یا غلامان مسلمان بود واسلام به صورت رسمی بر هند حاکم شد.

در سال ۱۵۱۰ میلادی پرتغالی‌ها به عنوان اولین مهاجمان اروپایی در گوا مستقر شدند و بریتانیایی‌ها و فرانسوی‌ها در قرن ۱۸ مناطقی برای خود از هند جدا کردند و بنیاد حکومت بریتانیای کبیر را در هند استوار کردند همچنین در سال ۱۵۲۶ میلادی  بابُر از نوادگان تیمور لنگ بر هند تسلط یافت و سلسله گورکانیان یا امپراتوری مغولی هند را بنیان گذاری کرد سپس اختلاف شدیدی در بین سران هند و سران مسلمانان هند که رهبر آنها محمدعلی جناح بود رخ داد و قصد مسلمانان این بود که کشوری مرکب از مناطق مسلمان هند تشکیل دهند که در همان زمان بریتانیا قوانینی وضع نمود که به‌ موجب آن به هند و سیلان و پاکستان استقلال داده شد و در آخر درسال ۱۹۴۷ آخرین سرباز بریتانیایی خاک هند را ترک کرد و در ژانویه ۱۹۵۰ هند حکومت جمهوری مستقل خود را اعلام نمود و به عضویت اتحادیه کشورهای مشترک ‌المنافع بریتانیا درآمد .

آداب و رسوم هندی ها

زبان و مذهب هند

از جمله موارد مهم قبل از اقدام به دریافت یکی از انواع ویزای مهاجرتی هند و به طبع آن مهاجرت به کشور هندوستان باید در نظر گرفت موضوع دین و مذهب و فرهنگ و زبان مردم هندوستان می باشد.نژاد مردم هند  شامل ۲۵ ٪ هندوآریایی ، ۷۵ ٪ دراویدی و ۳ ٪ نژاد زرد  هستند که این نژادها بر اساس شرایط مکانی ، فرهنگی و دینی نیز دارای تقسیمات خاص خود هستند.

در هند ۴۲۸ زبان وجود دارد که ۴۱۵ زبان زنده هستند و کاربرد دارند و طبق آمار در سرزمین هند ۲۹ زبان با گویشور بالای یک میلیون نفر است و ۱۲۲ زبان دیگر دارای گویشور بیش از ده هزار نفر هستند و تعداد گویش‌ ها ، لهجه‌ ها و زبان‌ هایی که روزانه در این کشور مکالمه می‌ شود بسیار بیشتر است و زبان‌ های هندی و انگلیسی ارتباطات رسمی و امور دولتی را برعهده دارند همچنین هر ایالت دارای زبان‌ های رسمی و ملی ویژه خود است برای مثال می توان گفت زبان رسمی ایالت دهلی یا ناحیه پایتخت به ترتیب انگلیسی ، اردو و هندی است .

زندگی در هند

مردم هند

در قانون اساسی هند در سال ۲۰۰۵ زبان‌هایی که به‌عنوان زبان‌ های رسمی در ایالت‌ های هند شناخته شده‌اند  ۲۲ زبان می باشد که شامل هندی ، زبان اردو، زبان آسامی ، زبان اوریا ، زبان بنگالی ، بودو، زبان پنجابی ، زبان تلگو، زبان تامیلی ، زبان دوگری ، زبان سانتالی ، زبان سانسکریت ، زبان سندی ، زبان گجراتی ، زبان کنکانی ، زبان کشمیری ، زبان کانارا ، زبان مالایالم ، زبان میتی ، مایتیلی ، مرآتی و نپالی می باشد که به رسمیت شناخته شده اند که زبان‌ های سانسکریت و تامیل زبان‌ های اصلی و سنتی هند محسوب میشوند  ، هند مجموعه ای از ادیان مختلف و فرقه‌ های مذهبی گوناگون است که اغلب آنها از هندوئیسم ، اسلام و آیین بودایی تشکیل شده است و همین دلیلی محکم برای مهاجرت به کشور هندوستان از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی هند می باشد.

«بیشتر هندی‌ها در کنار خیابان به دنیا می‌آیند، در همان‌جا زندگی می‌کنند،‌ در همان‌جا می‌خورند، قضای حاجت می‌کنند و در همان‌‌جا می‌میرند».

مهاجرت به کشور هندوستان
واحد پول هندوستان

هندوستان یکی از کشورهای وسیع جهان با تمدن ۵۰۰۰ سال پیش است که این روزها مقصد سفر بسیاری از توریست‌های جهان و همچنین کشور خودمان نیز شده است که سفر به این کشور بیش از پیش افزایش یافته و مسافران بیشتری مقصد خود را هندوستان قرار داده اند به سبب داشتن مناظر طبیعی فوق العاده ، آداب و رسوم شگفت انگیز و آثار تاریخی فراوان که وجود دارد .

واحد پول هند روپیه است که در بازارهای بین المللی با نماد INR شناخته می‌شود و واحد کوچک پولی در هندوستان پیسه  می باشد که هر ۱۰۰ پیسه برابر با یک روپیه است همچنین روپیه هند به عنوان پول قانونی در کشورهای همسایه یعنی نپال و بوتان نیز پذیرفته شده‌ است و پول رایج این دو کشور بر اساس نرخ روپیه هند تثبیت شده است .

اسکناس های رایج این کشور شامل ۵ روپیه با رنگ سبز ، ۱۰ روپیه نارنجی ، ۲۰ روپیه قرمز ، ۵۰ روپیه بنفش ، ۱۰۰ روپیه آبی ، ۵۰۰ روپیه زرد ، ۱۰۰۰ روپیه صورتی می باشد و سکه های رایج شامل ۱ ، ۲ ، ۵ ، ۱۰ و ۵۰ پیسه می باشد  ، لازم به ذکر است که بعد از سفر و مهاجرت به کشور هندوستان از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی هند بهتر است همیشه پول خرد همراه داشته باشید چون بسیاری از رانندگان ممکن است بگویند پول خرد ندارند و یا حتی در بعضی موارد بعضی ها هم عمدا بگویند پول خرد نداریم پس همیشه پول خرد مانند ۵ یا ۱۰ روپیه داشته باشید .

پیشنهاد مطالعه  هر چیزی که درباره مهاجرت به استرالیا از طریق انواع ویزای مهاجرتی استرالیا باید بدانیم!

جغرافیا و آب و هوای کشور هند

از جمله موارد مهمی که قبل از مهاجرت به کشور هندوستان از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی هند باید بدانیم مساله آب و هوا  و جغرافیای کشور هند می باشد. در ادامه این نوشتار به طور مفصل به این دو مقوله می پردازیم.

ویزای توریستی هند
جغرافیای کشور هندوستان

بیشتر سرزمین کشور هند پست و هموار است و رشته‌ کوه هیمالیا در شمال کشور قرار دارد که باعث شده‌ رطوبت و ابرهای باران‌ زا به شمال آسیا نفوذ نکند. در نتیجه هند کشوری پر باران و مرطوب و دارای خاک بسیار حاصل خیز است.این موضوع باعث شده ‌است که این کشور بتواند جمعیت بسیاری را در خود جای دهد و همین دلیلی برای مهاجرت به کشور هندوستان از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی هند می باشد.

جغرافیای هند بسیار متنوع است و شامل بیابان، کوهستان، دشت، تپه و فلات می ‌باشد.

جغرافیای این کشور به ‌طور کلی به ۳ بخش تقسیم می ‌شود:

  • فلات بلند هیمالیا
  • جلگه سند و گنگ
  • شبه جزیره جنوب هند

که مناطق مختلف کوهستانی، دره رودخانه ‌ای، کویر، دشت و جنگل را در بر می‌­گیرد.

آب و هوای کشور هندوستان

آب و هوای کشورهند بسیار متغیر است. از گرمسیری در جنوب تا آب و هوای معتدل در شمال را شامل می‌­ شود. مساحت ناحیه قابل کشت هند  ۱.۲۶۹.۲۱۹ کیلومتر مربع (۷۸٪ کل مساحت کشور) است که به دلیل رشد جمعیت و افزایش شهرنشینی ناشی از مهاجرت به کشور هندوستان با یکی از انواع ویزای مهاجرتی هند رو به کاهش گذاشته است.

مهاجرت به کشور هندوستان

 آداب و رسوم و فرهنگ هند

از تاثیرگذارترین فرهنگ های زندگی بشر می توان به تمدن هندوستان اشاره داشت. به واسطه تاریخ فرهنگی کشور هندوستان و تشابهات فرهنگی مردم هند با مردم ایران ، ایرانیان برای مهاجرت به کشور هندوستان از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی هند بسیار مشتاق می باشند.در ادامه این نوشتار به برخی آداب و سنن هندیان میپردازیم.

ساتی

ساتی یک مراسم تشیع جنازه در میان برخی از جوامع هندو است که در آن، زنی که به تازگی بیوه شده است، یا به طور داوطلبانه یا با اجبار، باید در توده هیزمی که برای سوزاندن جسد شوهرش تهیه شده است، قربانی شود و در کنار شوهر متوفی خود در آتش بسوزد. این شیوه در هند مدرن، به ندرت دیده شده و انجام می شود.

اقامت هندوستان

مراسم خرچنگ

در شهر گُجرات هند، در اواسط ماه ژانویه، در مناسبت ماکار سانکراتی (Makar Sankranti)، صدها نفر از پیروان هندو در صف های طولانی می ایستند تا خرچنگ را به عنوان قربانی به خدا اهدا نمایند؛ این کار در معبد الهه شیوا انجام می گیرد. این یک مراسم بسیار قدیمی است. افراد اهداکننده بر این باورند که تقدیم خرچنگ به خداوند، آرزوهای آنها برآورده می شود.

پناهندگی در هند
سنّت خاکسپاری

یکی دیگر از سنّت های عجیب و غریب هندی ها که بعد از مهاجرت به کشور هندوستان با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی هند ممکن است ببینید ، دفن کردن کودکان معلول زنده تا گردن به مدّت شش ساعت، در طول خورشید گرفتگی می باشد. هندوها می گویند که انجام این کار برای خنثی کردن اثرات سوء ناشی از خورشید گرفتگی می باشد.

اقامت هندوستان

 تائیپوسام

یک فستیوال تامیلی است که توسط هندوها در ماه تامیل تایلندی (ژانویه- فوریه)، جشن گرفته می شود؛ این فستیوال همچنین توسط هندوهای غیر هندی که ساکن سریلانکا، مالزی، و آفریقای جنوبی، جشن گرفته شده و برگزار می گردد. تائیپوسام، به خدای هندو موروگان، پسر شیوا و پارواتی، اختصاص دارد. در روز تائیپوسام، اغلب هدایا میوه و گُل و به رنگ های زرد و نارنجی می باشد- رنگ های مورد علاقه خدا موروگان. افراد حاضر در فستیوال لباس هایی به این رنگ ها می پوشند و برخی برای خدمت به خداوند، بدن خود را شکنجه می دهند. اگر با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی هند قصد سفر و مهاجرت به کشور هندوستان را دارید دیدن این فستیوال ترسناک پیشنهاد می شود.

پیشنهاد مطالعه  هرچیزی که درباره مهاجرت به انگلستان از طریق انواع ویزای مهاجرتی انگلیس باید بدانیم!

شهرهای هند

شهرهای مهم کشور هند

اگر قصد مهاجرت به کشور هندوستان را با استفاده از هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی هند دارید قبل از سفر شهر محل زندگی در هند را انتخاب کنید. کشور هند شامل ۲۸ ایالت و ۷ ناحیه هم ‌پیوسته (اتحادیه منطقه‌ ای) است.از جمله شهرهای مهم این کشور هم می ‌توان موارد زیر را نام برد:

  • بمبئی
  • دهلی
  • دهلی نو
  • کلکته
  • بنگلور
  • حیدرآباد
  • میسور
انواع ویزای مهاجرتی هند
شهر بمبئی

یکی از مهمترین شهرهای کشور هند بمبئی نام دارد. که در ایالات ماهاراشتر واقع شده است. در زبان هندی بمبئی به معنای ساحل خوب است. این نام را استعماراگران پرتغالی بر روی آن گذاشتند. شهر بمبئی بزرگترین بندر کشور هند است. این شهر در واقع مرکز بانکداری، تجارت، مبادلات مالی، بازرگانی و صنعت کشتی سازی هند به شمار می رود. همین دلایل است که بمبئی را به عنوان یکی از شهرهای معروف هند قلمداد کرده است و اکثر افراد بعد از مهاجرت به کشور هندوستان با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی هند این شهر زا برای زندگی و اقامت انتخاب می کنند.

پناهندگی در هند
دروازه هند

معروف ترین و شناخته شده ترین بناری تاریخی در شهر بمبئی به نام دروازه هند است. هنگامی که با قایق به این شهر نزدیک می شوید تنهای چیزی که می توانید مشاهده کنید، دروازه هند است. دروازه‌ی هند در کنار اسکله‌ای در «Colaba» و روبه‌روی کاخ تاج قرار گرفته است.

زندگی در هند
غارهای الفنتا

در جزیره الفتنا در یکی از شهرهای معروف هند که شهر بمبئی باشد، غارهای شبکه ای بر روی سنگ ها حجاری شده است که مربوط به قرن های پنجم و هشتم میلادی می شوند. این غارها محل عبادت هندی ها بوده است. که به علت تصرف کشور به دست پرتغالی ها سال ها مورد بی توجهی مردم کشور هند قرار گفته بود اما در سال ۱۹۷۰ بازسازی شد و اکنون جزء جاذبه های گردشگری کشور هند است.

شهرهای هند
شهر کلکته

از دیگر شهرهای معروف هند، می توان به کلکته که زمانی پایتخت این کشور به شمار می رفته اشاره کرد. از سال ۲۰۰۱ نام این شهر به کولکاتا تغییر کرد. اگر بعد از مهاجرت به کشور هندوستان با استفاده از هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی هند قصد سفر به شهر کلکته را نمودید می توانید از دیدنی های فریبنده و رستوران های شلوغ با غذاهای خوش طعم هندی بهره ببرید. این شهر دارای آب و هوای گرم و مرطوبی می باشد و نکته جالبش این است که زمستان در این شهر یک ماه و نیم بیشتر طول نمی کشد. دمای هوای در شهر کلکته کمتر از ۱۰ درجه سانتی گراد است.

وقت سفارت هند
کاخ  ویکتوریا

این بنای تاریخی  به سبک معماری ایتالیایی ها ساخته شده است. کاخ ویکتوریا در خیابان جورج گیت واقع شده است. اگر بعد از اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی هند و سفر و مهاجرت به کشور هندوستان به این شهر رفتید هرگز دیدن کاخ ویکتوریا را از دست ندهید. این کاخ در یکی از شهرهای معروف هند به نام کلکته واقع می باشد.

زندگی در هند
 صنایع دستی

شهر کلکته یکی از مهمترین مراکز صنایع دستی در کشور هند می باشد. لوازمی از جنس چرم و چوب با کنده کاری های منحصر بفرد آماده فروش هستند. اگر به این شهر رفتید مراکز خریدی مثل متروپولیس یا متروپلازا می توانند بهترین مکان برای خرید صنایع دستی از شهر کلکته به منظور سوغاتی باشند.

 برترین تفریحات هند

قایق سواری بر روی رودخانه گنگ یکی از برترین تفریحات هند محسوب ‏می شود گردشگران تور هند و تمام افرادی که با یکی از انواع ویزای مهاجرتی هند به این کشور زیبا سفر یا مهاجرت نموده اند می توانند هنگام قایق سواری علاوه بر ‏تماشای مناظر اطراف، هندو هایی را که مشغول عبادت و راز و نیاز هستند ‏را دیده و با فرهنگ مردم کشور هند آشنا شوند.

از دیگر تفریحات کشور هند می توان به شتر سواری در بیابان های ‏راجستان اشاره کرد اگر قصد سفر با تور هند یا مهاجرت به کشور هندوستان را دارید گذراندن شب در ‏بیابان های راجستان را از دست ندهید، بی شک تماشای ستارگان و ‏خوردن دال و چاپاتی لحظات خوشی را برای شما رقم خواهد زد.

شهرهای هند

باغ وحش های کشور هند بی همتا هستند چرا که در آن ها انواع گونه ‏های جانوری به خصوص ببر بنگال نگهداری می شود از معروف ترین باغ ‏وحش های این کشور می توان به پارک ملی رانتامبور و پارک ملی ‏ساندربنس اشاره کرد.

یکی دیگر از برترین تفریحات هند شکم گردی در خیابان گالی پارانتا والی ‏می باشد. اگر از گردشگران علاقمند به غذا های محلی هستید می توانید ‏به خیابان گالی پارانتا والی بروید و در آن انواع غذا های محلی کشور هند ‏را نوش جان کنید.

تعطیلات رسمی کشور هندوستان

یکی از مواردی که بعد از مهاجرت به کشور هندوستان از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی هند باید در نظر گرفت تعطیلات و مناسبهای رسمی کشور هندوستان می باشد. در هند بطور سراسری تنها سه روز تعطیلی رسمی وجود دارد . بجز این سه روز هر کدام از ایالات نیز تعطیلات رسمی جداگانه خود را دارند.

  • ۲۶ ژانویه                       روز جمهوری                     روز اعلان جنبش جمهوری در هند
  • ۱۵ اوت                          روز استقلال                      روز استقلال هند از بریتانیا
  • ۱۲ اکتبر                         گاندی چاپانتی                  سالروز مهاتما گاندی

با توجه به تنوع زیاد فرهنگی ، مذهبی ، دینی ایام مهم ادیان و مذاهب مختلف در این کشور تعطیلات  سراسری محسوب میشود . چهار رویداد اسلامی عید قربان ، عاشورا ، میلاد حضرت رسول اکرم (ص) وعید فطر جزء تعطیلات سراسری هند محسوب می گردند.

کارهای ممنوع در کشور هند

قبل از اقدام به اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی هند و در نهایت سفر و مهاجرت به کشور هندوستان باید با فرهنگ و رسم های مردم این کشور آشنا شد .در این بخش از نوشتار میخواهیم برخی از مهمترین کارهای ممنوع در کشور هند را برایتان توضیح دهیم .با ما همراه بمانید.

با کفش وارد منازل نشوید!

یکی از رسم و رسوم هند این است که هنگام وارد شدن به مکان های مقدس کفش هایشان را به نشانه احترام درمی آورند. به همین دلیل با کفش واردن شدن در این مکان ها از جمله کارهای ممنوع در هند است و لازم است توریست ها هم این رسم را رعایت کنند. همچنین وقتی یک فرد هندی شما را به منزلش دعوت می کند باید قبل از وارد شدن به خانه کفش هایتان را دربیاورید. مگر آنکه میزبان صراحتا به شما بگوید که نیازی به این کار وجود ندارد.
حتی در برخی مغازه ها هم این رسم رعایت می شود و مشتریان قبل از ورود باید کفش هایشان را دربیاورند. البته این فرهنگ تا حدی در بین ما ایرانی ها هم وجود دارد و مطمئنا از این نظر مشکل چندانی نخواهیم داشت. با این حال بهتر است این نکته را در سفر و مهاجرت به کشور هندوستان به خاطر داشته باشید.

با انگشت به کسی اشاره نکنید!

یکی دیگر از کارهای ممنوع در هند اشاره کردن با انگشت است. وقتی در هند هستید هیچ وقت انگشتتان را به سمت کسی نشانه نروید، چون این کار بی ادبی و بی احترامی محسوب می شود. اگر حتما می خواهید فردی را نشان دهید یا مخاطب قرار بدهید بهتر است به جای انگشت با کل دستتان به او اشاره کنید. همچنین هرگز با پایتان با فرد یا اشیائی مثل کتاب و ابزارهای آموزشی تماس پیدا نکنید. هندی ها این کار را نشانه بی احترامی می دانند و اگر اتفاقی این کار را انجام بدهند آن شی را دوباره با دست برمی دارند و به فرد می دهند.

مهاجرت به کشور هندوستان

به خوردن گوشت گاو حتی فکر هم نکنید!

احتمالا می دانید که گاو در هند حیوان مقدسی است و هندی ها بر طبق آئین و رسم و رسومشان به هیچ وجه گوشت این حیوان را نمی خورند. در واقع، بخش اعظمی از تغذیه هندی ها را گیاهان تشکیل می دهند و هندی ها بیشتر گیاهخوار هستند. حتی در برخی مناطق هند کشتن گاو و مصرف گوشت آن غیرقانونی محسوب می شود. البته هندی ها در برخورد با توریست ها سخت گیری کمتری دارند و ممکن است در شهرهای بزرگ بتوانید این غذا را پیدا کنید. اما برای اینکه سفر بهتری داشته باشید بهتر است بعد از اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی هند و در نهایت سفر و مهاجرت به کشور هندوستان این یک قلم غذا را از رژیم غذایی خود حذف کنید. سفر به هند فرصت خوبی است که بیشتر با گیاهان و سبزیجات آشتی کنید و طعم لذیذ غذاهای گیاهی هندی را بچشید.

انواع ویزای مهاجرتی هند
لباس های نامناسب نپوشید!

هندی ها عرف خاصی برای لباس پوشیدن دارند و به ویژه زن ها لباس های در محافل عمومی لباس های پوشیده به تن می کنند. هندوستان کشور پهناوری است و اگرچه از نظر مذهبی حجاب در این کشور وجود ندارد اما بهتر است در سفر به هند لباس های پوشیده تری به تن بکنید. البته در برخی شهرهای بزرگ مثل بمبئی، دهلی یا گوآ این عرف کمتر دیده می شود و در این شهرها می توانید هر چیزی که می خواهید بپوشید. اما در شهرهای کوچک تر و به ویژه در بافت سنتی شهرها خانم ها باید لباس های مناسب و پوشیده به تن داشته باشند. هندوستان به طور کلی کشور امنی است اما خانم هایی که قصد سفر و مهاجرت به کشور هندوستان را با استفاده از هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی هند دارند لازم است برای امنیت خودشان هم که شده این عرف را رعایت کنند.

انتظار دقیق بودن و وقت شناسی نداشته باشید!

اگر در هند با فردی هندی سر ساعت ۲ بعدازظهر قرار گذاشته اید انتظار نداشته باشید که طرفتان واقعا سر ساعت در محل قرار پیدایش بشود. زمان برای هندی های نسبیت بیشتری دارد و مثلا وقتی ۲ قرار دارید ۲.۵ هم ۲ محسوب می شود! بنابراین بهتر است زیاد حرص و جوش نخورید و آماده تاخیر باشید. «تو راهم»، «تازه از خونه بیرون اومدم» و «۵ دقیقه دیگه اونجام» جملاتی هستند که زیاد توسط هندی ها استفاده می شوند! البته ما ایرانی ها هم کم و بیش با این فرهنگ آشنا هستیم و بعد از مهاجرت به کشور هندوستان خیلی غافلگیر نخواهیم شد. اما به هرحال اگر می خواهید با یک هندی قرار بگذارید بازه زمانی طولانی تری را در نظر بگیرید.

انواع ویزای مهاجرتی هند
به ورزش کریکت توهین نکنید!

هرچقدر که فوتبال در کشور ما و دیگر کشورها محبوب است در هند ورزش کریکت چنین جایگاهی دارد. کریکت یادگار دوران استعمار انگلیس در این کشور است و هندی ها با علاقه و تعصب خاصی پیگیر این ورزش هستند. مسابقات کریکت در هند بسیار پرشور برگزار می شود و خیلی ها طرفدار دوآتشه این ورزش هستند. بنابراین بعد از تایید هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی هند و سفر و مهاجرت به کشور هندوستان وقتی یک هندی دارد در مورد کریکت صحبت می کند ابروهایتان را بالا نندازید و آن را کم ارزش توصیف نکنید. توهین کردن به ورزش کریکت یکی از کارهای ممنوع در هند است و عواقب سختی هم خواهد داشت! اصلا بهترین کار این است که هیچ نظری ندهید تا خدای ناکرده توهینی به این ورزش محبوب نکرده باشید!

در محافل عمومی در مورد سیاست و مذهب صحبت نکنید!

هند کشور پهناوری است و طیف متنوعی از فرهنگ ها، باورها و مذاهب در کمال صلح و دوستی در کنار یکدیگر زندگی می کنند. یکی از دلایلی که هندی ها به چنین فضای صلح آمیزی رسیده اند این است که در مورد مذهب و سیاست در محافل عمومی بحث و مجادله نمی کنند. هند کشوری دموکراتیک است و آزادی بیان در این کشور وجود دارد و باورها و اعتقادات فراوانی در این کشور وجود دارند. به همین دلیل اصلا مودبانه نیست که در مورد مذهب و اعتقاد با کسی بحث کنید یا او را مسخره کنید و صحبت در این مورد از جمله کارهای ممنوع در هند به شمار می روند. هند کشور شگفت انگیز و جالبی است و مطمئنا بعد از مهاجرت به کشور هندوستان موضوعات بسیار جالب تری برای گفتگو پیدا خواهید کرد.

محبوب‌ترین غذاهای هندی که حتما بعد از مهاجرت به کشور هندوستان باید امتحان کرد

قبل اینکه با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی هند اقدام به شروع کارهای اقامت و مهاجرت به کشور هندوستان را انجام دهید بد نیست درباره سلایق غذایی و ذائقه چشایی مردم هند و همچنین غذاهای معروف شهرهای مختلف هندوستان اطلاعاتی داشته باشید.

غذاهای هندی به خاطر طعم خوشمزه و تند و تیزشان در سرتاسر دنیا شهرت دارند و حتی اگر تا به حال به هند سفر هم نکرده باشید حتما با چند غذای هندی آشنا هستید. هند کشوری بسیار پهناور است و در هر منطقه و خطه با غذاهای مختلفی می توانید روبرو شوید، با این حال برخی غذاهای هندی هستند که بیش از همه شهرت پیدا کرده اند و بسیاری از توریست ها آن ها را در سفر امتحان می کنند.

در این مطلب معروف ترین غذاهای هندی را به شما معرفی می کنیم که با طعم بی نظیر و لذیذی که دارند همه را شیفته و دلباخته خود کرده اند.

مهاجرت به کشور هندوستان
مرغ کره ای | Butter Chicken

مرغ کره ای یا باتر چیکن یکی از محبوب ترین و معروف ترین غذاهای هندی است که علاوه بر خودِ هند، در کشورهای مختلف دنیا هم پرطرفدار است. در رستوران های هندی در کشورهای مختلف دنیا این غذا در صدر انتخاب های مشتریان قرار دارد.

باتر چیکن روشی لذیذ برای طبخ مرغ است و با استفاده از ادویه های هندی و موادی که در آن استفاده می شود طعمی بی نظیر از مرغ را به شما ارائه می کنند. این غذا اغلب با عدس سیاه، نان و سالاد سبز سرو می شود و بسیار خوشمزه و لذیذ است.
مرغ کره ای در عین حال که غذایی بسیار خوشمزه است اما طرز تهیه ساده ای دارد و ماده اصلی و ضروری در این غذا ادویه کاری هندی است. البته برای تهیه این غذا به موادی مثل روغن زیتون، سیر، پیاز، زنجبیل، کره و پوره گوجه فرنگی هم نیاز خواهید داشت. مرغ کره ای در روش سنتی باید در تنور هیزمی پخته شود، اما امروزه آن را به صورت گریل شده، کبابی و سرخ شده هم تهیه می کنند.

شهرهای هند غذاهای هندی

چیکن تندوری | Tandoori Chicken

یکی دیگر از معروف ترین غذاهای هندی که بعد از مهاجرت به کشور هندوستان با یکی از انواع ویزای مهاجرتی هند باید تست شود چیکن تندوری است که باز هم با مرغ تهیه می شود و بسیار بسیار خوشمزه و لذیذ است.
این غذا متعلق به نواحی شمال هند است و اگر به شهرهای مختلف هند مثل دهلی سفر کنید می توانید این غذا را به اصیل ترین شکل ممکن امتحان کنید. تندور در زبان هندی به معنای تنور است و در روش سنتی این غذا در تنورهای هیزمی پخته می شد.

البته امروزه مرغ را بیشتر در فرهای مدرن می پزند، اما هنوز هم اسم چیکن تندوری روی آن مانده است. برای تهیه این مرغ خوشمزه و لذیذ، تکه های مرغ را با ماست و ادویه های هندی مثل ماسالا، فلفل سیاه، پودر فلفل چیلی یا فلفل چیلی کشمیری مزه دار می کنند و بعد آن را در تنور یا فر کباب می کنند تا کاملا برشته شود. اگر می خواهید چیکن تندوری را مثل یک هندی اصیل نوش جان کنید آن را در کنار برنج سفید ساده یا نان ترد و برشته سرو کنید. پوسته مرغ در این روش بسیار ترد و برشته می شود و طعمی فوق العاده لذیذ پیدا می کند.

زندگی در هند چیکن تیکه ماسالا

چیکن تیکه ماسالا | Chicken Tikka Masala

یکی دیگر از معروف ترین غذاهای هندی چیکن تیکه ماسالاست که باز هم با گوشت مرغ تهیه می شود. بخش اعظم غذاهای هندی گیاهی و بدون گوشت است، با این حال با توجه به ذائقه و طبع توریست ها و افرادی که قصد مهاجرت به کشور هندوستان را با یکی از انواع ویزای مهاجرتی هند دارند، بیشتر غذاهای گوشتی هندی محبوب و پرطرفدار شده اند. به همین دلیل هم تا همین جا دیدیم که معروف ترین غذاهای هندی با مرغ تهیه می شوند.

چیکن تیکه ماسالا با سس کرمی و پرادویه اش طعمی فوق العاده خوشمزه دارد. برای تهیه این غذا پوره گوجه فرنگی را با ادویه های مختلف مثل فلفل چیلی، سیر و زنجبیل ترکیب می کنند و تکه های مرغ را داخل آن قرار می دهند و بعد آن را می پزند. نکته اصلی در غذاهای هندی استفاده درست و به اندازه از ادویه های هندی است که باعث طعم و عطر فوق العاده این غذاها می شود.

اقامت هندوستان ، روگان جوش

روگان جوش | Rogan Josh

روگان جوش یا روغن جوش یا روغن گوشت معمولا با گوشت بره تهیه می شود و اصالتا متعلق به نواحی کشمیر هند است. معنای لغوی روگان جوش به صورت «بره قرمز» ترجمه می شود و رنگ قرمز آن مربوط به فلفل چیلی قرمز کشمیری است. البته فکر نکنید که با غذایی بسیار تند و تیز روبرو هستید، چرا که خامه ای که به این غذا اضافه می شود تندی فلفل را ملایم می کند و طعمی بی نظیر و خوشمزه به آن می دهد. علاوه بر فلفل چیلی که اصلی ترین ماده این غذاست ادویه های معطری مثل هل، زیره سبز، زردچوبه و گرم ماسالا هم در تهیه آن استفاده می شوند. روگان جوش را هم همراه با برنج ساده باسماتی و هم همراه با نان میل می کنند.

ویزای توریستی هند چوله یا کاری نخود

چوله یا کاری نخود | Chole

چوله یا کاری نخود برای خلاف غذاهایی که در بالا معرفی کردیم غذایی گیاهی است که عمدتا با نخود تهیه می شود. این غذا بسیار خوشمزه است و یکی از معروف ترین غذاهای هندی به شمار می رود. چوله بیش از همه در نواحی شمالی هند پرطرفدار است و به دلیل سادگی ترکیبات و طعم فوق العاده اش در سرتاسر جهان محبوبیت پیدا کرده است.پیشنهاد می کنیم بعد از مهاجرت به کشور هندوستان با استفاده از هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی هند غذای کاری نخود را امتحان کنید.

این غذا برای تعداد زیاد بسیار مناسب است و در میهمانی های بزرگ حتما این غذا هم سرو می شود. برای تهیه این غذای خوشمزه، نخود، پیاز، گوجه را با سیر و سس زنجبیلی ترکیب می کنند و یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین غذاهای هندی را به وجود می آورند. البته باز هم باید این نکته را گوشزد کنیم که چیزی که این غذاها را خاص و متمایز می کند استفاده از ادویه های هندی، آن هم به میزان درست و صحیح است.

پالک پنیر Palak Paneer

پالک پنیر | Palak Paneer

پالک پنیر نوعی خوراک هندی است که از ترکیب اسفناج و پنیر کاتیج تهیه می شود. هندی ها مثل ماده ای غذایی به نام پنیر دارند که البته در بافت و طعم با پنیر ایرانی تفاوت هایی دارد و می توان آن را در تهیه انواع غذاها و خوراک ها استفاده کرد. یکی از معروف ترین غذاهای هندی که با این پنیر تهیه می شود همین پالک پنیر است.
مکعب های پنیر را با اسفناج و ادویه های هندی ترکیب می کنند و خوراکی خوش عطر و بو، خوشمزه و مقوی به اسم پالک پنیر به وجود می آید. اگر بعد از اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی هند و سفر و مهاجرت به کشور هندوستان به رستوران رفتید و دلتان غذایی گیاهی و بدون گوشت خواست می توانید پالک پنیر هندی را امتحان کنید. این غذا برای کسانی که پیرو رژیم های غذایی هستند هم گزینه مناسب و سلامتی به نظر می رسد. هندی ها این غذا را همراه با انواع نان هندی میل می کنند.

مهاجرت به کشور هندوستان

آلو گوبی | Aloo Gobi

آلو گوبی یکی دیگر از غذاهای گیاهی خوشمزه در هند است که با سیب زمینی و گل کلم و ادویه تهیه می شود. این غذا بسیار ساده و خوشمزه است و اگر به دنبال غذایی هستید که در آن گل کلم استفاده می شود می توانید این غذا را امتحان کنید. این غذا که یکی از معروف ترین غذاهای هندی است از ترکیب سیب زمینی، گل کلم و ادویه های هندی تهیه می شود و بسیار خوش عطر و خوشمزه است. عطر و بوی این غذا عمدتا به خاطر استفاده از سیر، زنجبیل، پیاز، گوجه و زیره سبز است و طعمی بسیار مطبوع و خوشمزه دارد.

انواع ویزای مهاجرتی هند

داهی وادا | Dahi Vada

داهی وادا در اصل غذا نیست و این یک ظرف ساده از لوبیای شمالی هند به شمار می رود. اما از این نظر منحصر به فرد می باشد که در اکثر وعده های غذایی در کنار غذاهای سبزیجات و یا غذاهای گوشتی مورد استفاده قرار می گیرد. داهی وادا را همچنین ساکنین هند به عنوان یک میان وعده خوشمزه نیز استفاده می کنند.

در حالی که به نظر می رسد درست کردن آن می بایست کار بسیار پیچیده ای باشد اما در واقع تهیه آن بسیار ساده بوده و ارزش چشیدن طعم آن بیش از میزان تلاشی است که برای ساخت آن صرف کرده اید. مواد اصلی ای که در این میان وعده وجود دارد عدس خرد شده بوده که آن را با ماست ترکیب خواهند کرد.

ویزای کار در هند

کوفته مالایی | Malai Kofta

کوفته مالایی که از معروف ترین غذاهای هندی می باشد نوعی سبزیجات در میان یک سس غلیظ است. این غذا جایگزینی سبزیجاتی برای دوستداران گوشت می باشد که در کنان نان و یا برج جرا (jeera rice) بسیار خوش طعم خواهد بود.
این کوفته ها با ترکیبی از سیب زمینی، هویج، لوبیا، نخود فرنگی و ذرت شیرین ساخته می شود. شما همچنین برای آن به پنیر نیز نیاز خواهید داشت تا مقداری از آن را به صورت قطعه ای بر روی سبزیجات خود اضافه نمایید. اگر شما نمی توانید این غذا را آماده کنید و دوست خواهید داشت تا طعم زیبایش را نیز تجربه کنید به شمایی که مهاجرت به کشور هندوستان را با اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی هند در دستور کار خود قرار داده اید پیشنهاد می دهیم تا در فروشگاه های غذای طبیعی به دنبال آن بگردید. قطعا به راحتی می توانید یکی از آن ها را پیدا کنید.

غذاهای هندی دال گوشت | Daal Gosht

دال گوشت | Daal Gosht

دال گوشت یک ظرف ساده از گوشت تکه شده و تند می باشد که در ترکیبی از سبزیجات و عدس ساده قرار گرفته است. این وعده غذایی که از معروف ترین غذاهای هندی به شمار می رود در کشور پاکستان و همچنین در شمال هندوستان بسیار مورد استقبال است.
نکته قابل توجه این غذا این است که یک وعده از آن به راحتی قابل تبدیل به دو یا سه وعده غذایی برای جمع های بزرگ خواهد بود. پیشنهاد می شود برای اینکه بتوانید از این غذا نهایت لذت را ببرید یک سالاد سبز به آن اضافه کرده تا رضایت کافی شما را جلب نماید.

پناهندگی در هند

نان هندی | Naan

در ادامه معرفی خوشمزه ترین و معروف ترین غذاهای هندی که بعد از اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی هند و سفر و مهاجرت به کشور هندوستانباید امتحان کرد جا دارد به نان سنتی هندی هم اشاره کنیم که معمولا در کنار اکثر غذاهای هندی سرو می شود.

هندی ها غذاهایشان را تقریبا مثل ما یا با برنج می خورند یا با نان. نان که در زبان هندی هم به همین صورت تلفظ می شود نوعی نان سنتی نازک و ترد و برشته است و در کنار معروف ترین غذاهای هندی مثل چیکن تندوری و غذاهای گیاهی و گوشتی سرو می شود. اگرچه نان در روش سنتی باید در تنور پخته شود، اما امروزه آن را داخل فر می پزند و آماده می کنند. ترکیبات این نان بسیار ساده است و بسیاری از خانواده های هندی خودشان در منزل این نان را آماده می کنند.

انواع ویزای مهاجرتی هند تحصیلی و کاری

مهاجرت به کشور هند از طریق کار و تحصیل

هند دارای سابقه مهاجرتی طولانی در جهان می باشد. بیش از نیمی از مهاجران هندی در خارج در سه کشور ایالات متحده، امارات متحده عربی و پاکستان ساکن هستند. علاوه بر مهاجر فرستی، کشور هند همچنین یکی از مقاصد برتر مهاجر پذیری در دنیا محسوب می شود. بنا به آمار سال ۲۰۱۵، در حدود ۵.۲ میلیون نفر در هند زندگی می کرده اند. از این نظر، هند به عنوان دوازدهمین مقصد بزرگ مهاجرتی جهان محسوب می شود.

افراد می توانند با استفاده از هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی هند برای انجام هر نوع فعالیتی به کشور هند وارد شوند. اما نکته قابل تامل در مورد مهاجرت به کشور هندوستان ، رعایت الزامات و شرایط ضروری برای اخذ انواع ویزای مهاجرتی هند می باشد. مثلا برای دریافت ویزای تحصیلی هند، داشتن نامه پذیرش از دانشگاه هندی جزو شرایط اصلی دریافت ویزا محسوب می شود. همچنین برای اخذ ویزای کار در هند، داشتن قرارداد کاری (Work Contract) از جمله مهم ترین ضروریات دریافت این ویزا به حساب می آید.

انواع ویزای مهاجرتی هند

انواع ویزای مهاجرتی کشور هند

کشور هند سیاست ویزایی خاص خود را دارد و انواع ویزای مهاجرتی و مسافرتی مختلفی را برای کنترل ورود و خروج مهاجران خارجی صادر می کند. دولت هند در سپتامبر ۲۰۱۹ در این زمینه تعییرات مهمی بوجود آورد. از جمله این تغییرات به کارگیری سامانه صدور ویزای توریستی الکترونیکی یا E-visa می باشد. ما در این بخش انواع ویزای مهاجرتی هند را برای علاقه مندان و متقاضیان مهاجرت به کشور هندوستان معرفی می کنیم تا متقاضیان محترم بتوانند ویزای متناسب با شرایط خود را بیابند:

ویزای توریستی هند

ویژه متقاضیان ورود به هند برای مقاصد گردشگری با اعتبار یک ماهه، ۱ ساله یا ۵ ساله

ویزای X 

ویژه شهروندان خارجی دارای اصالت هندی یا اعضای خانواده همراه اتباع هندی

ویزای کار در هند

ویژه شهروندان خارجی که در هند برای یک سازمان یا شرکت ثبت شده کار می کنند. داشتن پیشنهاد کاری از شرایط اصلی دریافت این نوع ویزای هند می باشد.

Intern Visa   

ویژه شهروندان خارجی که به دنبال گذراندن دوره انترنی در یک موسسه یا شرکت هندی جهت اخذ ویزای کار می باشند

بیزینس ویزا یا ویزای تجاری

مخصوص افرادی که در جستجوی فرصت های بیزینس یا انجام تجارت در هند هستند. اخذ این ویزا مستلزم ارائه دعوت نامه از شرکت بوده و تا ۵ یا ۱۰ سال معتبر است

ویزای تحصیلی هند  

مخصوص متقاضیان تحصیل در یک دوره آموزشی بلند مدت در موسسات آموزش عالی هند با اعتبار حداکثر ۵ سال

ویزای درمانی    

مخصوص افراد بیمار جهت اقامت کوتاه مدت درمانی

مهاجرت به کشور هندوستان از طریق کار و تحصیل

 مهاجرت تحصیلی به کشور هند

هند هزاران سال است که مرکز اصلی یادگیری بوده است. این کشور دارای  تاکشاشیلا – اولین دانشگاه جهان و مخترع رقم ۰ – بود. آلبرت انیشتین در مورد این کشور گفته است: “ما به هندی ها که به ما آموختند که چگونه حساب کنیم ، خیلی بدهکار هستیم ، که بدون آن هیچ کشف علمی ارزشمندی نمی توانستیم انجام دهیم”.

امروزه هند به عنوان قطب ارتباطی شناخته می شود و مهاجرت از طریق اخذ ویزای تحصیلی هند برای دانشجویان خارجی از سراسر جهان محبوبیت زیادی پیدا کرده است. به دلیل تفکر پیش رو ، محبوبیت آن در شرکتهای بزرگ چند ملیتی و همچنین به دلیل زبان انگلیسی که زبان مشترک ارتباطات است، بسیار جذاب شده است.

هند خیلی سریع به یک مرکز علمی تبدیل شده است ، اکنون دانشکده پزشکی در دهلی نو بهترین در جهان است. فارغ التحصیلان فنی انستیتوی فناوری هند ، بنگلور به همان اندازه در دنیا مطرح هستند. در هند ۱۵۰ میلیون نفر، زبان انگلیسی زبان اصلی آنهاست ، به همین دلیل هند به یک مرکز علمی تبدیل شده است.

سیستم آموزشی هندوستان با سیستم آموزشی کشور انگلستان شباهت دارد و زبان آکادمیک کشور هندوستان به صورت انگلیسی می باشد که مهمترین حسن و برتری این کشور برای تحصیل در هند می باشد. ‌

برای تحصیل در هند و ورود به‌ دانشگاه ‌ها و مؤ‌سسات‌ آموزش‌ عالی هندوستان‌ داشتن‌ مدرک‌ دیپلم‌ دبیرستان‌ Intermediate Certificate ضروری می باشد.

بیشتر دانشگاه‌ها مخصوصا در رشته‌های پزشکی و مهندسی به‌ دلیل کم بودن ظرفیت پذیرش، معدل‌ دیپلم‌ دبیرستان‌ را شرط‌ ورود دانشگاه قرارداده‌اند و کسانی که دارای معدل‌ بالاتری می باشند در اولویت‌ برای تحصیل در هند قرار می گیرند.

برای مهاجرت به کشور هندوستان از طریق اخذ ویزای تحصیلی هند در بعضی از مؤ‌سسات‌ ممتاز نظیر مؤ‌سسات‌ فن‌آوری‌ هندوستان‌ (Indian Institute of Technology) به اضافه شرط‌ داشتن‌ نمرات‌ خیلی خوب، امتحان‌ ورودی و مصاحبه‌ نیز از داوطلبان‌ به‌ عمل‌ می‌آورند.

پیشنهاد مطالعه  هر چیزی که درباره مهاجرت به ایالات متحده آمریکا از طریق انواع ویزای مهاجرتی امریکا باید بدانیم!
چرا تحصیل در هند ؟

مهاجرت به کشور هندوستان از طریق انواع ویزای مهاجرتی تحصیل در هند به دلایل مختلفی سودمند است. هند به دلیل ایستادگی رقابتی خود در جهان دستخوش تغییر پارادایم شده است. اقتصاد هند در یک مسیر رشد اقتصادی محکم قرار دارد و دارای رشد پایدار سالانه ۸%  ، افزایش ذخایر ارزی و رونق بازارهای سرمایه در میان دیگر کشورها برخوردار است.

هند با حضور در شرکت های چند ملیتی مانند جنرال موتور ، فورد ، سوزوکی ، هیوندای ، کوکو کولا و غیره به عنوان قطب اصلی تولید جهانی ظهور کرده است.

سناریوی کنونی پیشرفت چشمگیری در عملکرد نوشیدنی ها و دخانیات ، منسوجات پنبه ، محصولات نساجی ، صنایع فلزات اساسی و آلیاژ ، محصولات معدنی غیر فلزی ، تجهیزات حمل و نقل و سایر صنایع تولیدی به نمایش می گذارد.

بازیکنان جهانی مانند دایملر کرایسلر ، جنرال موتورز ، فورد ، ال جی الکترونیکس ، سامسونگ ، سونی ، اموی ، Tupperware ، پپسیکو ، مک دونالد ، IBM ، اوراکل ، مایکروسافت ، آویوا ، نورتل ، نوکیا از جمله سایرین از عملکرد خود در هند بهره برده اند و ساخته اند. برنامه های توسعه برای کشور. این شرکت ها قصد دارند از طریق متنوع سازی محصول ، ایجاد پایگاه تولیدی در هند ، افزایش ظرفیت تولید موجود ، ایجاد مراکز تحقیقاتی در هند و غیره گسترش یابند.

مهاجرت به کشور هندوستان و دانشگاههای هند

مزایای تحصیل در هند

مهاجرت به کشور هندوستان از طریق انواع ویزای مهاجرتی تحصیلی هند دارای مزایای مختلفی می باشد که از جمله آن می‌توان به :

شهریه های پایین تحصیل در هند : هزینه تحصیل در هند نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر دنیا بسیار پایین است.

آموزش کیفیت: مؤسسات آموزشی هند مانند IITs ، IISc ، IIMs ، NITs ، AIIMS ، ISI ، BITS و ISB برای ارائه آموزش با کیفیت در سطح جهانی بسیار مشهور هستند. دانشگاه‌های هند از اعتبار خوبی برخوردار هستند و تحصیل در هند به زبان انگلیسی است و تمام دروس به زبان انگلیسی تدریس میشود

دوره های منحصر به فرد: جدا از مزایای ذکر شده در خصوص تحصیل در هند ، می توان برخی از دوره های منحصر به فرد را که توسط سیستم دانش سنتی هند کشف و ساخته شده اند نیز مورد مطالعه قرار داد. آیورودا ، سانکریت ، یوگا و هندی برخی از این دوره ها هستند که بسیاری از دانشجویان بین المللی را مجذوب خود می کنند.

مساعدت مالی: بورس های تحصیلی مختلف ، وام های تحصیلی و سایر کمک های مالی امروز برای تحصیل در هند وجود دارد.

تعداد بسیار خوبی از مؤسسات آموزشی در هند وجود دارد که می تواند با بهترین مؤسسات آموزشی جهان رقابت کند.

انستیتوهای فناوری هند با رتبه ۵۰ دانشگاه جهان و رتبه دوم در رشته مهندسی (فقط در کنار MIT) در رتبه ۵۰ جهان قرار گرفتند. جداول لیگ بین المللی که در سال ۲۰۰۶ توسط لامپ مکمل آموزش عالی تایمز مستقر در لندن (THES) تهیه شده بود ، تأیید کرد دانشگاه جواهر اله نهرو (JNU) در بین ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد. به همین ترتیب ، THES 2006 دانشکده علوم اجتماعی JNU را در رتبه ۵۷ در بین ۱۰۰ مؤسسه برتر علوم اجتماعی جهان قرار داد.

موسسات مدیریت هند (IIMs) مؤسسات برتر مدیریت در هند هستند. آموزش فنی هند این روزها بسیار قوی است و چندین هزار دانشکده در هند وجود دارد که آموزش فنی ارائه می دهند.

کسانی که تمایل دارند در کشورهای آسیایی ادامه تحصیل دهند مهاجرت به کشور هندوستان با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی تحصیلی هند یکی از گزینه های بسیار مناسب برای آنها خواهد بود .

انواع ویزای مهاجرتی هند ویزای تحصیلی

شرایط تحصیل در هند

تحصیل در هند در تمام مقاطع در دانشگاه های هندوستان به زبان انگلیسی می باشد و کسی که مدرک زبان انگلیسی داشته باشد خیلی سریع و راحت می‌تواند پذیرش این کشور را در باب مهاجرت به کشور هندوستان از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی هند از آن خود کند.

حتی در صورت نداشتن مدرک زبان اگر تنها بتواند یک تسلط نسبی به این زبان داشته باشد میتواند پذیرش را دریافت نمایند که در این صورت پس ار پرداخت شهریه  یک سری دوره های زبان را در این کشور بگذراند.

سیستم آموزش در هند

سیستم آموزش هند بسیار شبیه به کشورهای آنگولا ساکسون است و شامل مراحل زیر می باشد:

مهد کودک -> ابتدایی (کلاس ۱ تا کلاس ۵) -> متوسطه (کلاس ۶ تا کلاس ۱۰) -> متوسطه ارشد (کلاس ۱۱ – کلاس ۱۲) -> فارغ التحصیلی (هنر و تجارت – ۳ سال ، حرفه ای – ۴ سال ، پزشکی – ۵ سال ،) -> تحصیلات تکمیلی تخصصی (۱/۲ تا ۳ سال)

سیستم آموزش هند در حال حاضر عمدتاً شامل آموزش ابتدایی ، آموزش متوسطه ، آموزش متوسطه ارشد و آموزش عالی است. آموزش ابتدایی شامل هشت سال آموزش است. آموزش متوسطه چهار سال به طول می انجامد و تحصیلات متوسطه ارشد نیز دو سال آموزش اضافی است.

سیستم آموزش هند با استفاده از قرنها سابقه ، سومین سیستم آموزش عالی جهان است که دارای ترکیبی غنی از مؤسسات برتر دولتی و خصوصی با شبکه ۳۸۰۰۰ کالج و ۸۰۰ دانشگاه است. مؤسسات عالی در هند درجه هایی را ارائه می دهد که از نظر کیفیت در بازار جهانی قابل رقابت هستند اما با هزینه ۱/۴ تحویل داده می شوند و از این تحصیل در هند را بسیار مقرون به صرفه میکند.

از ویژگی های مثبت مهاجرت به کشور هندوستان با استفاده از انواع ویزای مهاجرتی هند از جمله ویزای تحصیلی هند این است که  آموزش و تحقیق را با کیفیت بالا ارائه می دهد و دانشجویان پس از تحصیل در هند دارای مدرک معتبر بین المللی می شوند. دانشجویان دوره های مختلفی را برای انتخاب از جمله جدیدترین پیشرفت های علم و فناوری مانند واقعیت مجازی و افزودنی ، هوش مصنوعی و محاسبات شناختی با موضوعات سنتی مانند آیورودا ، سانسکریت ، هندی و اردو برگزار می کنند.

وکلا و مشاورین امور مهاجرت موسسه حقوقی سروش نافع دادمان آماده ارائه انواع خدمات مهاجرت به کشور هندوستان در زمینه اخذ انواع ویزای مهاجرتی هند و دریافت ویزای تحصیلی هند می باشند:

پیشنهاد مطالعه  امور مهاجرت
مهاجرت به کشور هندوستان
آموزش عالی هند

در ادامه نوشتار ” مهاجرت به کشور هندوستان با استفاده از انواع ویزای مهاجرتی هند ” به بررسی سیستم آموزش عالی در هند می پردازیم. تحصیلات عالی در کشور هندوستان پس از گذراندن دوره آموزش متوسطه بالاتر یا استاندارد دوازدهم آغاز می شود. بسته به آنچه تحصیل می کنید ، دستیابی به مدرک تحصیلی خود در هند می تواند سه تا پنج سال طول بکشد. تحصیل در هند در دوره های کارشناسی ارشد عموماً دو تا سه سال است. پس از گذراندن دوره کارشناسی ارشد ، امکان ادامه تحصیل در دوره دکترا و پژوهش در مؤسسات مختلف آموزشی وجود دارد.

با توجه به تعداد محدود دانشگاه ها در رابطه با تعداد زیاد متقاضیان ، دانشگاه ها با کالج های وابسته همکاری می کنند. این موارد تحت عنوان دانشگاه وابسته ، تحصیلات ارائه می دهند و مدارک تحصیلی صادر می کنند. تقریباً ۲۰،۰۰۰ دانشکده ، ۴۲ دانشگاه مرکزی ، ۲۷۵ دانشگاه دولتی ، ۱۳۰ دانشگاه معتبر و ۹۳ موسسه دارای اهمیت ملی در سیستم آموزش عالی هند وجود دارد.

بخش خصوصی در آموزش عالی هند نیز قوی و به طور مداوم در حال رشد است. این مؤسسات آموزش و پرورش را در همه چیز از سطح گواهینامه و دیپلم گرفته تا تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهند. این مؤسسات خصوصی در ابتدا گرایش برای آموزش از راه دور را آغاز کردند ، که هم اکنون در سراسر هند بسیار محبوب است.

دریافت تابعیت هندوستان

تحصیل در هند در مقطع کارشناسی

اگر قصد مهاجرت به کشور هندوستان با استفاده از انواع ویزای مهاجرتی تحصیلی هند را دارید یکی از مقاطع برای ادامه تحصیل مقطع کارشناسی می باشد.در ادامه این مورد را بررسی میکنیم:

پیش نیاز متقاضیان تحصیل در هند در مقطع لیسانس :

۱ ) متقاضیان این مقطع باید مدرک پیش دانشگاهی (بهتر است معدل بالای ۱۳) را دارا باشند.
۲ ) هزینه تحصیل در هند در  مقطع کارشناسی در هر سال بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلار در رشته های علوم انسانی و بین ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار و در رشته های مهندسی و مدیریت می باشد.
۳ ) همچنین امکان گذراندن دوره های زبان پیش از شروع دانشگاه یک ترم یا دو ترم وجود دارد .
۴ ) علاقمندان به تحصیل در هند در مقطع کارشناسی در هندوستان می بایست دارای مدرک دیپلم چهار ساله و یا پیش دانشگاهی نظام جدید و در مقطع کارشناسی برای رشته های علوم انسانی نظیر :
(مدیریت، تجارت، حسابداری، روانشناسی، جامعه شناسی، زبان انگلیسی، تاریخ، جغرافی، کتابداری و…) طول مدت تحصیل سه سال است .
۵ ) شهریه رشته ها بسته به دانشگاه و شهر بین ۳۰۰ تا ۸۰۰ دلار در سال می باشد. در رشته های علوم نظیر ریاضی، فیزیک، شیمی، آمار، زیست شناسی، علوم کامپیوتر و … نیز طول مدت تحصیل سه سال در مقطع کارشناسی و است و شهریه آن هم حدودا” بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار در سال می باشد.
۶ ) در مقطع کارشناسی طول مدت تحصیل برای رشته های فنی مهندسی همانند مهندسی های کامپیوتر، برق، الکترونیک، مخابرات، عمران، مکانیک، IT، معدن و … چهار سال است و شهریه آنها هم بین ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار در سال بسته به دانشگاه، متفاوت می باشد.
۷ ) برای رشته های زیر مجموعه هنر طول مدت تحصیل در هند چهار سال در مقطع کارشناسی می باشد و شهریه آنها هم بین ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار در سال می باشد.
۸ ) شهریه رشته پزشکی در مقطع لیسانس سالیانه بین ۲۰۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ دلار و طول مدت تحصیل در هند هم ۵ سال است. علاقمندان رشته دندانپزشکی می بایست دوره ۵ ساله ای را با شهریه سالیانه بین ۱۲۰۰۰  تا ۱۸۰۰۰ دلار در سال بگذرانند.
۹ ) طول مدت تحصیل در هند در رشته داروسازی ۴ سال (کارشناسی) و شهریه آن هم بین ۳۵۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار در سال می باشد.
۱۰ ) برای دکترای داروسازی در هندوستان هم طول دوره ۶ سال و شهریه هر سال بسته به دانشگاه حدوداً سالی ۵۰۰۰ دلار می باشد.

شرایط  تحصیل در هند در مقطع کارشناسی
  • مدت دوره : ۳ تا ۵ سال
  • زبان و هزینه تحصیل در هند :  انگلیسی – سالیانه ۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار
  • شرایط دانشگاه : رتبه ممتاز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین رتبه های ممتاز جهانی
  • هزینه زندگی شامل (خوراک، پوشاک، حمل و نقل) : سالانه حدود ۴۰۰۰ دلار
  • خوابگاه : بله
  • بورسیه : خیر
  • امکان اقامت پس از تحصیل در هند : بله
  • دانشگاههای که درخواست در آنها ارائه میشود :متناسب به رشته متقاضی متفاوت است
  • حداقل معدل : ۱۳
  • مدرک تحصیلی مورد نیاز : دیپلم پیش دانشگاهی
  • هزینه های متفرقه متقاضی تحصیل در هند : ترجمه مدارک + Application fee + پست مدارک
  • توضیحات خاص : دوره های زبان در هند : سه ماه با شهریه ۳۰۰ ، چهار ماه ۶۰۰ ، شش ماه ۱۲۵۰ ، و یک سال ۱۸۵۰ دلار است

تاریخ  ورود به دانشگاه در سپتامبر (شهریور ماه) و زمان دوم در ژانویه (دی ماه) می باشد .

اقامت هندوستان

تحصیل در هند در مقطع فوق لیسانس 

متقاضیان اخذ انواع ویزای مهاجرتی تحصیلی هند در مقطع کارشناسی ارشد این امکان را دارند تا به زبان انگلیسی تحصیل کنند که طول این دوره ۲ سال است.

متقاضیان مهاجرت به کشور هندوستان که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دارند باید دارای مدرک لیسانس (بهتر است با معدل بالای ۱۴) و نمره زبان حداقل IELTS 5 باشند یا اینکه در کلاسهای آمادگی برای دانشگاه شرکت نمایند.

هزینه تحصیل در هند در این مقطع برای رشته های علوم انسانی سالانه بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار و برای رشته های مهندسی و مدیریت ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار می باشد.

شامل یک‌ تا دو سال‌ تحصیل‌ و پژوهش‌ بعد از Master است. لازم‌ به‌ یادآوری‌ است‌ که‌ دوره‌ تحصیلی‌M.Phil.  پیش‌ نیاز دوره‌ دکترا(Ph.D.)  در برخی‌ از دانشگاه‌های‌ ممتاز هند است.

شرایط تحصیل در هند در مقطع کارشناسی ارشد
  • مدت دوره : ۲ تا ۳ سال
  • زبان و هزینه تحصیل در هند :  انگلیسی – سالیانه از ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دلار
  • شرایط دانشگاه : رتبه ممتاز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین رتبه های ممتاز جهانی
  • هزینه زندگی شامل (خوراک، پوشاک، حمل و نقل) : سالانه حدود ۴۰۰۰ دلار
  • خوابگاه : بله
  • بورسیه : خیر
  • دانشگاههای که درخواست در آنها ارائه میشود : متناسب به رشته متقاضی متفاوت است
  • حداقل معدل : ۱۳
  • مدرک تحصیلی مورد نیاز : کارشناسی در رشته مرتبط
  • هزینه های متفرقه متقاضی تحصیل در هند : ترجمه مدارک + Application fee + پست مدارک

مهاجرت به کشور هندوستان تحصیلی

تحصیل در هند در مقطع دکتری

متقاضیان تحصیل در هند در مقطع دکتری با استفاده از انواع ویزای مهاجرتی تحصیلی هند باید مدرک فوق لیسانس ( بهتر است معدل بالای ۱۵) و ielts 6 داشته باشند که و این مقطع ۳ تا ۴ سال طول میکشد.

هزینه تحصیل در هند در مقطع دکتری در سال برای رشته های علوم انسانی بین ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار و برای رشته های مهندسی بین ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار می باشد.

علاقه مندان تحصیل در هند در مقطع دکتری باید قبل از مهاجرت به کشور هندوستان  ویزای تحقیقاتی بگیرند و بعد به کشور هند سفر کنند.

لازم به ذکر است که اخذ انواع ویزای مهاجرتی هند برای مقطع دکتری بعضا ممکن است که ۱ سال طول بکشد.

شرایط تحصیل در هند در مقطع دکتری
  • مدت دوره : حداقل ۳ سال
  • زبان و هزینه تحصیل در هند زبان انگلیسی : سالیانه از ۶۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار
  • شرایط دانشگاه : رتبه ممتاز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین رتبه های ممتاز جهانی
  • هزینه  زندگی شامل (خوراک، پوشاک، حمل و نقل) : سالانه حدود ۴۰۰۰ دلار
  • خوابگاه  : بله
  • بورسیه  : بله
  • حداقل معدل : ۱۵
  • مدرک تحصیلی مورد نیاز : کارشناسی ارشد در رشته مرتبط
  • هزینه های متفرقه متقاضی تحصیل در هند :  ترجمه مدارک + Application fee + پست مدارک

مقایسه مدارک اخذ شده تحصیل در هند با مدارک تحصیلی انگلستان

آموزش عالی در هند از الگویی مشابه انگلیس پیروی می کند ، بدین معنی که کارفرمایان معمولاً مدارک تحصیلی هند را به رسمیت می شناسند.

 

مهاجرت به کشور هندوستان و تحصیلتحصیل در هند در رشته های پزشکی

متقاضیان مهاجرت به کشور هندوستان از طریق اخذ انواع ویزای مهاجرتی تحصیلی هند در رشته های پزشکی باید مدرک پیش دانشگاهی تجربی و معدل بالای ۱۴ داشته باشند.

هزینه کل دوره تحصیل در هند در رشته های پزشکی بین ۷۰ تا ۸۰ هزار دلار، دندانپزشکی ۴۵ هزار دلار و داروسازی بین ۳۵ تا ۴۰ هزار دلار است.

لازم بذکر است که قبل از شروع دوره هیچ دوره ی زبانی از طرف کالج برگزار نمی شود مگر اینکه همان طور که ذکر شد، شخص قبل از شروع ترم  دوره های زبان را در ایران یا هند بگذراند.

مزایای تحصیل پزشکی در هند و تحصیل دندانپزشکی در هند این است که امکان اخذ ویزای همراه با تحصیل در رشته های پزشکی برای اقامت در هند وجود دارد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش پزشکی در هندوستان ، شامل مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به انضمام ریز نمرات به همراه مدارک شناسایی و پاسپورت می باشد.

مهاجرت به کشور هندوستان و ویزای تحصیلی هند

دانشگاه های پزشکی در هند

انجام آزمون ورودی پزشکی ، انتخاب رشته صحیح یا ثبت نام در یک موسسه مناسب برای تحصیل پزشکی ، همه مراحل اساسی تحصیل پزشکی در هند است. در زیر نام برخی از مؤسسات برجسته پزشکی کشور آمده است.

  • انستیتوی علوم پزشکی هند (AIIMS) All India Institute of medical Science (AIIMS)
  • بیمارستان کالج پزشکی سنت جان St John’s Medical College Hospital
  • دانشگاه علوم پزشکی ماهاراشترا Maharashtra University of Health Science
  • کالج پزشکی و بیمارستان مسیحی Christian Medical College and Hospital
  • موسسه تحصیلات تکمیلی آموزش و تحقیقات پزشکی ، چاندیگار Post Graduate Institute of Medical Education and Research, Chandigarh
  • همه مؤسسات گفتار و شنوایی هند ، میسور All India Institute of Speech and Hearing, Mysore
  • انستیتوی مرکزی روانپزشکی ، رانچی Central Institute of Psychiatry, Ranchi
  • انستیتوی بهداشت و بهداشت عمومی هند All India Institute of Hygiene and Public Health
  • مؤسسات آموزش و تحقیقات منطقه ای لپروسی Regional Leprosy Training and Research Institutes
پیشنهاد مطالعه  هر چیزی که درباره مهاجرت به کره جنوبی از طریق انواع ویزای مهاجرتی کره جنوبی باید بدانیم!
طول مدت تحصیل پزشکی در هند

متقاضیان این رشته بایستی دارای مدرک پیش دانشگاهی تجربی و یا ریاضی با معدل بالای ۱۴ باشند. تحصیل در هند در رشته پزشکی و دندانپزشکی با توجه به تنوع  دانشگاهها و کالج ها، بسیار مورد تقاضاست.

تحصیل در هند با توجه به مزایایی مثل عدم برگزاری کنکور، امتحان و شرط معدل شرایط بسیار مناسبی را برای افرادی قصد تحصیل پزشکی و یا دندانپزشکی و یا رشته هایی مثل داروسازی، دندانپزشکی و سایر گرایشهای پزشکی و پیراپزشکی را فراهم آورده است.

آغاز شروع تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی در هندوستان از سپتامبر شروع میشود و طول دوره با توجه به جدول زیر است:

دکتری عمومی :

طول دوره ۵-۶ سال / زبان تدریس (انگلیسی) / پیش نیاز -پیش دانشگاهی تجربی)

دکتری دندانپزشکی :

طول دوره ۶ سال / زبان تدریس (انگلیسی) / پیش نیاز -پیش دانشگاهی تجربی)

دکتری داروسازی :

طول دوره ۴ سال / زبان تدریس (انگلیسی) / پیش نیاز -پیش دانشگاهی تجربی)

مهاجرت به کشور هندوستان ، انواع ویزای مهاجرتی هند
هزینه تحصیل در هند

بعد از اخذ انواع ویزای مهاجرتی تحصیلی هند و سفر برای ادامه تحصیل در کشور هندوستان میزان هزینه تحصیل در هند به رشته تحصیلی شما و همینطور مقطع تحصیلی بستگی دارد. ولی بصورت میانگین هزینه تحصیل در هند را میشود برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در یک دوره ۵ تا ۶ ساله در حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار دلار برای کل دوره در نظر گرفت. هزینه تحصیل در هند در رشته های دیگر تحصیلی بطور کلی در یک دوره ۲ تا ۵ هزار دلار برای هر سال تحصیلی در نظر گرفت.

تحصیل در هند بصورت رایگان

برای مهاجرت به کشور هندوستان و تحصیل در هند بطور رایگان باید از بورسیه های تحصیلی هند استفاده نمود. در هند در هر سال بورسیه های گوناگونی به دانشجویان دارای شرایط بورسیه اعطا می گردد که شامل بورسیه تحصیلی کامل و همینطور کمک هزینه تحصیلی می شود.

جهت اخذ بورسیه های تحصیلی کشور هند دانشجویان باید یک ترم از تحصیل خود در دانشگاه سپری کنند و پس از آن درخواست بورسیه نمایند. البته به صورت کلی این نکته را در نظر داشته باشید که تحصیل در هند به صورت رایگان امکانپذیر نیست و کلیه دانشجویان باید در هر سال شهریه دانشگاه را پرداخت نمایند ولی این امکان هست که از طرق مختلف مثل کار دانشجویی و بورسیه تحصیلی قسمت قابل توجهی از مجموع هزینه ها را کاهش داد.

متقاضیان کالج های زبان

افرادی که قصد مهاجرت به کشور هندوستان را با استفاده از هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی هند دارند با هر سطحی از دانش زبان انگلیسی می توانند در کالجهای انگلیسی و کلاسهای فشرده و معمولی که در کشور هند و در شهر دانشگاهی پونا برگزار میگردد، ثبت نام کنند.

مدارک ویزای تحصیلی هند به شرح زیر می باشد :

  • در کشور هند ویزا ۳ عنوان توریستی، دانشجویی و تحقیقاتی ارائه میگردد. افراد متقاضی برای اخذ انواع ویزای مهاجرتی دانشگاه ها در کشور هند باید دارای حساب ارزی سپرده به مبلغ ۱۰ حداقل میلیون به سفارت ارائه کنند.
  • گذرنامه با اعتبار حداقل ۶ ماه
  • فرم تکمیل شده تقاضای ویزای تحصیلی
  • فرم پذیرش از دانشگاه مورد نظر در هندوستان
  • مدارک تحصیلی همراه با ریزنمرات و ترجمه آن ها
  • مدرک تمکن مالی
  • عدم سوء پیشینه
  • مدرک سلامت پزشکی
  • تعیین محل اقامت در هند
  • پرداخت هزینه های تقاضای ویزای تحصیلی هند و رسیدن آن

مهاجرت به کشور هندوستان ، انواع ویزای مهاجرتی هند 1

سوالات متداول درباره تحصیل در هند

آیا مدارک تحصیلی ایران در کشور هند مورد تایید می باشد؟

بله، تمامی مدارک دبیرستان و دانشگاهی کشور ایران که مورد تایید آموزش و پرورش و وزارت علوم ایران باشد،جهت تحصیل در هند پذیرفته میشود.

آیا جهت تحصیل در هند باید ارائه مدرک زبان (آیلتس) ارائه شود؟

نه،دانش متوسط زبان انگلیسی و مدرک تایید گذراندن دوره زبان با ساعات مشخص جهت تحصیل در هند و گرفتن پذیرش از دانشگاه های هند کافی می باشد.

آیا در هنگام تحصیل در هند اجازه کار  نیز وجود دارد؟

خیر.هندوستان با داشتن جمعیت زیاد و مشکلات کاری داخلی،به دانشجویان خارجی در زمین تحصیل در هند اجازه کار همزمان با تحصیل نمی دهد.

برای پذیرش تحصیلی از دانشگاه هند و تحصیل در هند به چه مدارکی نیاز است؟

  • ترجمه آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات
  • مدرک زبان در صورت وجود
  • رزومه تحصیلی و توصیه نامه در صورت نیاز برای مقاطع ارشد و بالاتر
  • پاسپورت
  • عکس

آیا مدرک گرفته شده از تحصیل در هند مورد تایید دیگر کشورها نیز قرار میگیرد؟

بدلیل اینکه که ایران را میتوان دارای سخت ترین نظام ارزشیابی مدارک خارج از کشور در نظر گرفت، به همین دلیل مدارک دانشگاهی که مورد تایید وزارت علوم  ایران قرار گیرد،قابل تایید برای اکثر کشورهای دیگر نیز می باشد.

وضعیت بیمه درمانی در زمان تحصیل در هند به چه صورت می باشد؟

دانشجویان این امکان را دارند تا با پرداخت هزینه بیمه در هند از مزایای خدمات درمانی در هنگام تحصیل در هند استفاده کنند.

آیا در زمان تحصیل در هند به همسر دانشجو نیز ویزای همراه داده می گردد؟

این امکان فقط در مقطع دکتری میباشد و در دیگر مقاطع ممکن نیست،مگر اینکه همسر فرد نیز جداگانه تقاضای ویزای دانشجویی برای تحصیل در هند نماید.

مهاجرت به کشور هند از طریق ویزای کار 

مهاجرت به کشور هند از طریق ویزای کار 

مهاجرت به هند از طریق کار با استفاده از ویزای کار یا Employment Visa محقق شده و منجر به اخذ اقامت موقتی هند برای کارگران خارجی می گردد. افراد دارنده ویزای کار در هند همچنین می توانند با احراز شرایط اولیه جهت تمدید ویزای مذکور اقدام نمایند. از آنجایی که کشور هند تابعیت دوگانه را برای مهاجران خارجی قبول نمی کند، افراد از این طریق می توانند درخواست کارت شهروندان خارجی هند (OCI) را جهت اقامت دائم هند درخواست دهند. از این طریق، آنها می توانند از کلیه مزایای شهروندی هند بهره مند شوند.

شرایط مهاجرت به هند از طریق کار

مهاجرت به کشور هند از طریق کار را می توان یکی از سریعترین روش ها برای اخذ اقامت هند دانست. برای مهاجرت کاری به هند، متقاضیان نیازمند درخواست ویزای کار هند یا Indian Employment Visa می باشند. این ویزا برای افرادی صادر می شود که در هند برای یک شرکت کارفرمای هندی کار می کنند. در واقع، دولت هند برای شهروندان خارجی که قصد انجام کار داوطلبانه بلند مدت را دارند حالا ویزای کار اعطا می کند. ناگفته نماند که دولت هند همچنین برای کارگران مهارت بالا که برای کار در بخش های انرژی و فولاد هند به این کشور مهاجرت می کنند، ویزاهای پروژه خاص را صادر می کند.

  • عنوان ویزا            ویزای کاری هند یا مجوز کار هند
  • هزینه ویزا            ۸۰$ الی $۱۲۰ (دلار) برای ویزاهای ۱ تا ۵ ساله
  • مدت زمان رسیدگی ها         حداکثر تا ۲ هفته
  • مرجع رسیدگی      سفارت یا کنسولگری هند
  • امکان به همراه آوردن اعضای خانواده    این امکان با اخذ ویزای ورود وجود دارد

اعتبار ویزاهای کاری هند معمولا حدود یک سال می باشد. از نکات مثبت این نوع ویزاها همچنین قابلیت تمدید آنها می باشد. اما به منظور مهاجرت به کشور هندوستان از طریق انواع ویزای مهاجرتی کار در هند ، شما نیازمند ارائه مدرک قرارداد کاری هستید. قرارداد کاری حتما می بایست بیان کننده شرایط و مفاد مربوط به انجام کار مشخص در هند باشد. از تاریخ ۱ آوریل سال ۲۰۱۷ همچنین قانون تصریح می کند که متقاضیان می بایست درآمد سالانه ای در حدود Rs. 16.25 lakh (روپیه) کسب کنند تا صلاحیت تدریس در موسسات آموزش عالی مرکزی را بدست آورند.

مدارک لازم برای مهاجرت به هند از طریق کار

پس از یافتن پیشنهاد کاری و با آگاهی و اشراف کامل و همه جانبه بر شرایط و الزامات کار در کشور هند، اکنون متقاضیان به مرحله آخر از روند مهاجرت به هند از طریق کار رسیده اند. در این مرحله پایانی، انتظار می رود که شما سریعا و با دقت هر چه تمام تر مدارک زیر را گردآوری و در اولین فرصت به سفارت کشور هند در تهران تحویل دهید:

  • فرم درخواست ویزای کار تکمیل شده (دانلود از طریق وب سایت وزارت خارجه هند)
  • پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل ۱ سال + کپی صفحات اطلاعات شخصی
  • رسید پرداخت هزینه سفارت بابت رسیدگی به درخواست متقاضیان
  • ۲ قطعه عکس پاسپورتی جدید از متقاضی
  • قرارداد کاری (ما بین کارفرمای هندی و کارجو) به زبان انگلیسی
  • رزومه یا CV متقاضی به زبان انگلیسی
  • مدرک تعهدات مالیاتی متقاضی
  • کپی آخرین مدارک تحصیلی
  • فتوکپی گواهی ثبت شرکت در هند (ویژه کارآفرینان و سرمایه گذاران خارجی)

روند تعیین وقت سفارت هند

روند تعیین وقت سفارت هند

برای حضور در سفارت هند و ارائه مدارک باید از قبل ، وقتی را تعیین کنید که این کار از طریق ارسال ایمیل و یا تماس تلفنی امکان پذیر است ، ولی در سال های اخیر این امکان وجود دارد که برای دریافت ویزا و یا ارائه مدارک متقاضی می تواند بدون حضور در سفارت و تعیین وقت قبلی تنها با پر کردن فرم درخواست ویزا و واریز کردن مبلغ ویزا ، درخواست نماید ، البته پس از این که مدارک به کارشناسان در سفارت ارائه شد و به دست آن ها رسید و پس از بررسی های لازم ممکن است شخص از طرف سفارت برای مصاحبه و تحویل اصل پاسپورت برای چسباندن ویزا در آن احضار شود ، امروزه به لطف تکنولوژی و اینترنت بیشتر کارهای سفارت ها را می توان غیر حضوری و در سریع ترین زمان ممکن انجام داد .

پیشنهاد مطالعه  هر چیزی که درباره مهاجرت به روسیه از طریق انواع ویزای مهاجرتی روسیه باید بدانیم!
اخذ انواع ویزای مهاجرتی هندوستان

قبل از هر چیزی خوب است بدانید هزینه اخذ انواع ویزای مهاجرتی هند برای متقاضیان مبلغ ۴۲۰ هزار تومان می باشد و لازم است بدانید این مبلغ در صورت پرداخت قابل بازگشت نیست حتی اگر سفارت به شما ویزا ندهد ، افرادی که برای بازدید از هند به این کشور سفر می کنند باید ویزای توریستی دریافت نمایند و این افراد اجازه کار کردن و یا اقامت بیش از مدت تعیین شده در خاک هند را ندارند .

خوب است بدانید برای درخواست تمامی ویزاهای هند می توانید به صورت حضوری و یا آنلاین اقدام کنید و برای ویزاهای تحصیلی و تحقیقاتی یک روز بعد از تحویل مدارک ، متقاضی توسط کارگزاری سفارت برای مصاحبه احضار می شود ،در مورد سایر ویزاها نیاز به مصاحبه را خود سفارت تعیین می کند ولی معمولا برای ویزای توریستی مصاحبه ای صورت نمی گیرد.

مدت زمان و هزینه انواع ویزای مهاجرتی هند عبارتند از:

ویزای توریستی یک ساله باهزینه ۱۰۰ دلار 
ویزای تحصیلی ۵ ساله برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با هزینه ۸۰ دلار 
ویزای تجاری با هزینه ۲۷۵ 
ویزای کاری ۶ ماهه تا یکساله با هزینه ۲۷۵ دلار 
ویزای تحقیقاتی ۶ ماهه تا یکساله ویژه مقطع دکتری با هزینه ۸۰ دلار 
ویزای شرکت در کنفرانس یا سمینار ۶ ماهه با هزینه ۸۰ دلار 
ویزای پزشکی و همراه بیمار 
ویزای ورزشی 
ویزای ازدواج ویژه افرادی که با یک فرد هندی ازدواج کرده اند.

برای دریافت ویزای توریستی هند باید فرم درخواست ویزا از indianvisaonline.gov.in/visa/index.html را  به صورت کامل ، دقیق و به زبان انگلیسی پر و آپلود کنید ، مدارک لازم علاوه بر فرم ویزا  دو قطعه عکس جدید سایز پاسپورت به همراه اصل پاسپورت و همچنین پاسپورت‌های قدیمی با کپی از تمام صفحاتی که مهر ورود و ویزا دارند ، می باشد ، توجه داشته باشید اعتبار پاسپورت باید حداقل ۶ ماه بعد از زمان خروج شما از هند باشد ، کپی از شناسنامه و کپی از بلیط برگشت نیز باید ضمیمه مدارک شود .

وظایف کارمندان سفارت هندوستان

کارمندان سفارت هند و کارشناسان مربوط به امور صدور ویزا و بررسی مدارک موظفند در زمان کاری خود به هر گونه سوالی که از سمت متقاضیان از طریق ایمیل و یا تلفن مطرح می شوند ، به درستی پاسخ دهند ، شما با ارسال ایمیل و یا با تماس تلفنی می توانید اطلاعات مربوط به ویزا و مدارک لازم برای صدور آن را جویا شوید و در صورت فکس و یا ایمیل کردن مدارک خود به سفارت می توانید از کارشناسان بخواهید تا در اسرع وقت آن ها را بررسی کنند و نسبت به صدور ویزای شما اقدام نمایند ،

سفارت هند در ساعات کاری خود موظف به پاسخگویی به مراجعین و متقاضیان می باشد ، کارمندان سفارت باید به بررسی مدارک ارائه شده توسط متقاضی بپردازند و در صورت وجود نقصی در مدارک باید در اسرع وقت به متقاضی برای کامل کردن آن اطلاع دهند و در نهایت ویزای مورد نظر را صادر نمایند.

آدرس و شماره تماس

آدرس سفارت هند در تهران ، خیابان بهشتی ، خیابان میرعماد ، خیابان نهم ، شماره ۲۲ می باشد و متقاضیان برای اخذ ویزا و یا تعیین وقت سفارت می توانند با شما تلفن ۵-۸۸۷۵۵۱۰۳ تماس بگیرند و یا مدارک خود را به شماره فکس ۸۸۷۴۵۵۵۷ ارسال نمایند ، شماره تلفن بخش ویزا در سفارت هند نیز ۸۸۷۵۵۱۰۲ می باشد .

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت www.indiavisairan.com مراجعه نمایید ، در صورتی که سوالی دارید، می توانید به پست الکترونیکی oc.tehran@mea.gov.in و یا ایمیل بخش کنسولی یعنی cons.tehran@mea.gov.in ایمیل بزنید و درمورد مدارک مورد نیاز بپرسید .

آدرس دفتر کارگزار سفارت هند در تهران واقع در بلوار آفریقا (جردن) ، بن بست آناهیتا ، پلاک ۲ ،  طبقه اول می باشد ، لازم به ذکر است ساعات کاری سفارت هند روزهای یکشنبه تا پنج ‌شنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲:۳۰ ظهر می باشد و در این زمان ها می توانید به این سفارت مراجعه نمایید.

وکلا و مشاورین بخش مهاجرت موسسه حقوقی سروش نافع دادمان آماده ارائه خدمات مشاوره حقوقی در زمینه اخذ انواع ویزای مهاجرتی هند در زمینه های تحصیل و اعزام دانشجو و کار و سرمایه گذاری و ازدواج و… همچنین انجام کلیه امور اداری مربوط به مهاجرت به کشور هندوستان و تایید اقامت در کشور هند می باشد:

پیشنهاد مطالعه  درخواست مهاجرت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره کلیک کنید
پیمایش به بالا