هر چیزی که درباره مهاجرت به کره جنوبی از طریق انواع ویزای مهاجرتی کره جنوبی باید بدانیم!

مهاجرت به کره جنوبی

 در این نوشتار از مجموعه مقالات مجله دادمان قصد داریم راجع به مهاجرت به کره جنوبی و انواع ویزای مهاجرتی کره جنوبی مانند ویزای کار کره ،ویزای تحصیلی کره جنوبی و همچنین مهاجرت به کشور کره جنوبی از طریق انواع پناهندگی در کشور کره و شرایط اخذ انواع ویزای مهاجرتی و راههای گرفتن وقت سفارت کره جنوبی به طور کامل صحبت میکنیم .اما قبل از آن درباره شرایط زندگی و اقامت در کشور کره جنوبی و آداب و رسوم و خوراک و پوشاک و دین و مذهب مردم کره و همچنین هزینه های زندگی و اقامت و تحصیل و شرایط کار در کره جنوبی توضیحات کامل و جامعی خدمتتان ارائه می دهیم.

کشور کره جنوبی در یک نگاه 

کره جنوبی یکی از کشورهای بخش جنوبی شبه جزیره کره در شرق آسیا است که پایتخت آن شهر سئول است. این کشور بیش از پنجاه و یک میلیون نفر جمعیت دارد و نوع حکومت آن جمهوری است.

نام رسمی : جمهوری کره (Republic of Korea)

جمعیت : ۶۶/۲۱۹/۵۰ میلیون نفر (تا مارس سال ۲۰۱۳) که از این میان ۷/۱۷ درصد بین ۱تا ۱۴ سال سن، ۳/۷۲ درصد بین ۱۵ تا ۶۴ سال سن و ۹/۹ درصد بیش از ۶۵ سال سن دارند.

مساحت : ۹۹۵۳۸ کیلومتر مربع (یک شانزدهم ایران)

پایتخت : شهر سئول پایتخت کره جنوبی میزبان بالغ بر ۱۰ میلیون نفر از جمعیت این کشور می‌باشد.

زبان رسمی : زبان کره‌ای (هانگول) می‌باشد که توسط پادشاه چوسان اختراع گردید و دارای ۲۸ الفبا می‌باشد.

دین و مذهب: در حدود ۴۳ درصد از مردم کره جنوبی فاقد اعتقادات دینی و مذهبی هستند. از ۵۷ درصد دیگر، ۳۱ درصد مسیحی، ۲۴ درصد بودایی، ۲درصد پیروان کنفسیوس و ۱درصد دارای سایر مذاهب می‌باشند.۳۰ تا ۳۵ هزار نفر از مردم این کشور (عمدتا مهاجر) مسلمان هستند.

موقعیت جغرافیایی کشور کره جنوبی

موقعیت جغرافیایی و وسعت کره جنوبی

کره جنوبی با ۱۰۰٬۲۲۲ کیلومتر مربع وسعت (صد و نهمین کشور جهان) در نیمکره شمالی، نیمکره شرقی، در شرق قاره آسیا، در کنار دریای زرد (در غرب) و ژاپن (در شرق) و چین شرقی (در جنوب)، و در همسایگی کشور کره شمالی (در شمال) واقع شده‌است.

کره جنوبی بخش جنوبی شبه‌جزیرهٔ کره را در بر می‌گیرد، که تقریباً ۱۱۰۰ کیلومتر طول دارد. این شبه‌جزیره کوهستانی از غرب در کنار دریای زرد و از شرق در مجاورت دریای ژاپن (دریای شرق) قرار دارد. در جنوب این شبه‌جزیره،  تنگه کره و دریای جنوب چین واقع شده‌اند.

از جمله موارد مهمی که قبل از مهاجرت به کره جنوبی از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی کره جنوبی باید بدانیم مساله آب و هوا می باشد.کشور کره جنوبی کشوری نیمه کوهستانی است و ارتفاعات آن عمدتاً در نواحی مرکزی و شمال شرقی واقع شده‌اند (از جمله کوه‌های تیسماک). جلگه‌ها در آن وسعت فراوانی دارند و مهم‌ترین رود‌های آن عبارت‌اند از: هان، ناک‌دونگ، گئوم، بوک‌هان و نام‌هان. این کشور دارای جزیره‌های فراوانی است و جنگل‌ها در آن وسعت زیادی دارند. آب و هوای آن گرم و مرطوب و پرباران است.

 بزرگ ترین شهر های کشور کره جنوبی

پایتخت کشورکره جنوبی ، شهر سئول (با جمعیت ۹٬۷۹۴٬۰۰۰ نفر در سال ۲۰۱۰) است و سایر شهر‌های پرجمعیت کشور کره عبارت‌ است از بوسان (۳٬۷۰۰٬۰۰۰ نفر)،  دائگو (۱٬۳۰۹٬۰۰۰ نفر)،  اینچئون (۷۹۷٬۰۰۰ نفر) و گوانگجو (۶۰۶٬۵۰۰ نفر) هستند.قبل از اقدام به مهاجرت به کره جنوبی از طریق اخذ هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی کره و در نهایت اقامت در یکی از شهرهای این کشور زیبا بد نیست با شهرهای مهم کشور کره جنوبی آشنا بشویم.

مهاجرت کاری به سئول
شهر سئول

همانطور که اشاره شد سئول پایتخت کشور کره جنوبی است که یک شهر مدرن و صنعتی محسوب می شود. این شهر از سال ۱۹۴۸ پایتخت کره جنوبی بوده‌است. نیمی از جمعیت کره جنوبی در پایتخت این کشور، یعنی سئول زندگی می‌کنند.
جمعیت سئول ۲۵ میلیون نفر است و بزرگترین شهر کشور کره جنوبی است که یکی از بزرگترین شهر‌های دنیا به حساب می‌آید. محدوده پایتخت کره جنوبی (سئول به همراه محدوده وابسته به سئول) دومین محدوده متروپولیتن در دنیا به حساب می‌آید. این شهر قدمتی بالغ بر ۲۰۰۰ سال دارد و تقریباً یک چهارم کل جمعیت کره جنوبی در این شهر زندگی می‌کنند.
همچنین آسمانخراش‌های بسیار بلند نیز بر این شهر حکمرانی می‌کنند. مردم جهان، سئول را با اقتصاد سرآمد، شرایط زندگی بسیار خوب و فناوری‌های گوناگون می‌شناسند و به تمام این دلایل سئول یکی از بهترین مقاصد برای کسانی است که از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی کره جنوبی قصد مهاجرت به کشور کره را دارند.

موزه هنر سامسونگ لیوم سئول، موزه ای از سفال

موزه هنر سامسونگ لیوم سئول، موزه ای از سفال

قدمت شهر سئول به ۴۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح، یعنی زمانی که اولین مهاجران در حاشیه‌ی رودخانه‌ی هان سکنی گزیدند، باز می‌گردد. در زمان‌های قدیم، دیوار بزرگی دورتادور سئول وجود داشت که شهر را از حملات حیوانات وحشی، تجاوز دشمن و وقوع جرائم حفظ می‌کرد. طی وقوع «جنگ کره»، سئول شدیداً تخریب شد؛ به همین دلیل پایتخت کشور بایستی به‌مدت ۲ سال به «بوسان» منتقل می‌شد.
در طول این جنگ، کنترل شهر سئول به دست کره شمالی افتاد. کره شمالی در آن زمان تحت حمایت چین و روسیه بود. البته کره جنوبی نیز بسته به شرایط، چندین بار توسط آمریکا حمایت شد. با رشد جمعیت سئول، امکانات حمل‌ونقل عمومی ناگزیر بهبود یافت که موجب شلوغی و پر ترافیک شدن این شهر شد.

انواع ویزای مهاجرتی کره جنوبی شهر بوسان
شهر بوسان

اگر قصد مهاجرت به کشور کره را از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی کره جنوبی دارید پیشنهاد میکنیم برای زندگی و اقامت شهر بوسان را انتخاب کنید.بوسان با جمعیتی ۸٫۲ میلیون نفری، دومین شهر بزرگ کره جنوبی محسوب می‌شود.
بوسان در جنوب شرقی کره جنوبی واقع شده و بزرگ‌ترین منطقه‌ی صنعتی کشور نیز به شمار می‌رود. علاوه بر این، بوسان پنجمین شهر پر رفت و آمد بندری جهان نیز تلقی می‌شود. سواحل، رستوران‌ها و کافه‌هایی که در کرانه‌ی دریایی بوسان وجود دارد، این شهر را به مکانی گردشگری در تابستان تبدیل کرده است. به همین دلیل به بوسان لقب «پایتخت تابستانی کره جنوبی» را داده‌اند.
همچنین بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای جهان، یعنی « شینسگائه» نیز در بوسان قرار دارد. همان طور که پیش‌تر اشاره کردیم، طی وقوع جنگ، بوسان به‌مدت کوتاهی پایتخت کره جنوبی بوده است. مردم بوسان شدیداً به بازی بیسبال علاقه دارند؛ ورزش‌های دیگری نظیر بسکتبال، فوتبال، اسب‌دوانی و دوچرخه‌سواری نیز در این شهر طرفداران خاص خود را دارد. بوسان به لحاظ جغرافیایی، نزدیک‌ترین شهر به ژاپن است.

شهر اینچئون اقامت در کشور کره جنوبی

شهر اینچئون

اینچئون در شمال غربی کره جنوبی واقع شده و سومین شهر بزرگ این کشور محسوب می‌شود. اینچئون شهری بزرگ و ساحلی است که ۲٫۹ میلیون نفر جمعیت دارد. اینچئون تا سال ۱۸۸۳ میلادی که به یک شهر بندری بین‌المللی تبدیل شد، تنها ۴۷۰۰ نفر جمعیت داشت.
پس از مدت کوتاهی که اینچئون به یک شهر بندری بین‌المللی تبدیل شد، این مکان دروازه‌ای برای معاملات تجاری و فرهنگی کره جنوبی با خارجی‌ها شد. در اینچئون، حدوداً ۵۰ هزار چینی زندگی می‌کنند. به همین دلیل و نیز به‌خاطر معاملات دوستانه‌ای که بین چین و کره جنوبی وجود دارد، محله‌ای برای زندگی آن‌ها در این شهر در نظر گرفته شده که در واقع، تنها «محله‌ی چینی» رسمی کره جنوبی است.
اینچئون خود را «شهری انگلیسی» معرفی کرده و کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی را به‌طور رایگان برای شهروندانش برگزار می‌کند. اینچئون در تلاش است دیگر شهرهای انگلیسیِ آسیایی مانند هنگ‌کنگ و سنگاپور را سرلوحه‌ی کار خود قرار دهد.اگر قصد مهاجرت به کره جنوبی از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی کار یا تحصیل در کره جنوبی دارید و علاقه مند به صحبت به زبان انگلیسی هستین شهر اینچئون مقصد مناسبی برای مهاجرت میباشد.

پیشنهاد مطالعه  هر چیزی که درباره مهاجرت به استرالیا از طریق انواع ویزای مهاجرتی استرالیا باید بدانیم!

ویزای مهاجرتی تحصیلی کره جنوبی شهر دئگو

شهر دئگو

دئگو چهارمین شهر بزرگ کره جنوبی است که جمعیتی بالغ بر ۲٫۵ میلیون نفر دارد. دئگو، در سال‌های گذشته معروف به شهری صنعتی بوده است اما اکنون با افت تولیدات نساجی، اقتصاد این شهر با رکود نسبی مواجه شده است.
دئگو پس از سئول، دومین شهر بزرگ «درون‌مرزی» کره جنوبی محسوب می‌شود. منظور از درون‌مرزی، شهر غیر جزیره‌ای است. جمعیت خارجی این شهر بسیار اندک است ، قابل توجه کسانی که قصد مهاجرت به کره جنوبی از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی کره را دارند.
کوهستا‌ن‌های بسیاری، دورتادور شهر دئگو را احاطه کرده‌اند که در برخی از آن‌ها معابد بودایی‌ها قرار دارد.
یک نمایشگاه فرهنگی-هنری بزرگ در دئگو وجود دارد. همچنین «جشنواره بین‌المللی اپرای دئگو» و «جشنواره نقاشی بدنی» از جمله معروف‌ترین رویدادها و جشنواره‌های این شهر به شمار می‌روند. اگرچه دئگو کلان‌شهری بزرگ محسوب می‌شود، اما توازن خوبی بین شهر و طبیعت وجود دارد؛ چراکه چندین کوهستان در اطراف و پارک‌های متعددی داخل شهر وجود دارد.

شهر دائجونگ ویزای تحصیلی کره جنوبی
شهر دائجونگ

تقریباً ۱٫۵ میلیون نفر در پنجمین شهر بزرگ کره جنوبی، یعنی دائجونگ زندگی می‌کنند. دائجونگ که در تقاطع دو بزرگ‌راه و یک خط ریلی برزگ واقع شده، شهری مهم برای رفت و آمد به اقصی نقاط کره جنوبی محسوب می‌شود. از آنجایی که دانشگاه‌های متعدد (در مجموع ۱۸ دانشگاه) و مراکز تحقیقاتی عمومی و خصوصی بسیاری در دائجونگ وجود دارد، به این شهر لقب «دره‌ی سیلیکونی آسیا» را داده‌اند. (سیلیکن ماده‌ای است که معمولاً در ساخت قطعات الکترونیکی و کامپیوتری استفاده می‌شود).همچنین یکی از بهترین شهرها برای کسانی است که قصد مهاجرت به کره جنوبی را از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی تحصیلی به کره دارند.

دائجونگ بسیار نزدیک به مرکز کشور واقع شده است. اطراف دائجونگ نیز مانند دئگو توسط کوهستان‌ها احاطه شده و پارک ملی گیریانگسان نیز در مرز غربی این شهر واقع شده است. این شهر با چندین سازمان انتشاراتی، ایستگاه‌های تلویزیونی و روزنامه‌نگاری، مرکز رسانه‌ای استان نیز به شمار می‌رود. ادارات دولتی کره جنوبی از سال ۱۹۹۷ تاکنون به‌منظور کاستن بار از دوش شهر بسیار شلوغ سئول، به دائجونگ منتقل شده‌اند.

شهر گوانگجو ویزای کاری کره جنوبی
شهر گوانگجو

لازم به ذکر است که گوانگجو با شهر گوانگ‌ژو متفاوت است. گوانگجو در سالِ ۵۷ پیش از میلاد مسیح بنیان نهاده شد و در جنوب غربی کره جنوبی قرار گرفته است. تقریباً ۱٫۴۷ میلیون نفر در این شهر زندگی می‌کنند. گفته می‌شود، کسانی که ساکن گوانگجو هستند، در زمینه‌ی هنرهای پیچیده سرآمد بوده و در کل کشور زبانزد خاص و عام هستند.
این شهر همچنین به تنوع غذایی‌اش شهره است. طبق آماری جالب، حدوداً ۲۸٫۵ درصد از مجموع جمعیت گوانگجو را دانش‌آموزان و دانشجویان تشکیل می‌دهند. این شهر به‌وسیله‌ی خطوط ریلی به سئول متصل می‌شود. سئول در شکوفایی صنایع گوانگجو نقش مهمی ایفا کرده است. اقتصاد گوانگجو بر تولیدات پارچه و کارخانه‌های تولید برنج متکی است.با توجه به موقعیت شهر گوانگجو اگر قصد مهاجرت به کره جنوبی از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی کاری یا تحصیلی کره جنوبی دارید پیشنهاد میشود به این شهر نظر ویژه ای داشته باشید.

شهر سوون اقامت در کشور کره
شهر سوون

یکی دیگر از شهرهای مهمی که قبل از مهاجرت به کره جنوبی از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی کره جنوبی باید شناخت و برای اقامت در کشور کره در نظر گرفت شهر سوون است. سوون حدوداً ۱٫۲ میلیون نفر جمعیت دارد و در ۳۰ کیلومتری جنوب سئول واقع شده است.
سوون تنها شهر کره جنوبی است که هنوز هم دور تا دورش دیوار وجود دارد که خود به یک جاذبه‌ی گردشگری تبدیل شده است. طی جنگ کره، کنترل شهر سوون چهار بار دست به دست شد که در پی آن، ضربات شدیدی بر بدنه‌ی شهر وارد شد.
از جمله شرکت‌های بزرگ حاضر در سوون می‌توان به سامسونگ اشاره کرد که از سال ۱۹۶۷ تاکنون مشغول به فعالیت در این شهر است. همچنین مراکز اصلی سامسونگ نیز در سوون قرار دارند. این شهر به پاکیزگی و وضعیت حمام‌های عمومی خود می‌بالد. حتی تورهای گردشگری حمام نیز در سوون وجود دارد!

ویزای کار در کره شهر اولسان

شهر اولسان

قصد مهاجرت به کره جنوبی را از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی کار در کره دارید؟ شهر اولسان بهشت گمشده شما می باشد. اولسان دارای جمعیتی ۱٫۱ میلیون نفری بوده و در بخش جنوب شرقی کشور واقع شده است. شهر بوسان در جنوب اولسان قرار گرفته است. بزرگ‌ترین کارخانه‌ی خودروسازی جهان (هیوندای)، بزرگ‌ترین کارخانه‌ی کشتی‌سازی جهان(هیوندای) و دومین پالایشگاه نفتی بزرگ جهان تحت عنوان SK Energy نیز در شهر اولسان قرار دارند.
علاوه بر صنایع و کارخانه‌های گوناگون، چندین جاذبه‌ی گردشگری متعدد مانند رشته کوه‌های یئونگنام آلپ، پارک‌های بزرگ، تنها موزه‌ی صید وال کره جنوبی و روستای زیبای اوگوسان اونگی نیز در اولسان وجود دارد.

شهر چانگ وون پناهندگی در کره جنوبی
شهر چانگ وون

چانگ‌وون که در قسمت جنوبی کره جنوبی واقع شده، از جمله شهرهای ساحلی و صنعتی کشور محسوب می‌شود. در سال ۲۰۱۰، دو شهر ماسان و جینهائی نیز به چانگ‌وون پیوستند که موجب گسترده‌تر شدن این شهر شد.
چانگ‌وون با ۱ میلیون نفر جمعیت، فضای آزاد شهری زیادی دارد که دیگر شهرهای شلوغ کره جنوبی از آن بی‌بهره‌اند. در این فضاهای آزاد، باغ‌ها و پارک‌های زیبا و متعددی وجود دارد که در میان گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار است.
چانگ‌وون شهری رو به رشد است و یک خط متروی بزرگ در این شهر در حال احداث است که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۱ به اتمام برسد.اقامت در شهر چانگ وون یک پیشنهاد ایده آل برای شمایی است که قصد مهاجرت به کره جنوبی از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی کره را دارید.

شهر سئونگنام
شهر سئونگنام

دهمین شهر بزرگ کره جنوبی جمعیتی در حدود ۹۳۰ هزار نفر دارد. سئونگنام در قسمت شمال غربی کشور واقع شده است. سئونگنام اولین شهری بود که برای توسعه‌ی پس از جنگ، توسط دولت برنامه‌ریزی شد. سئونگنام بسیار به سئول نزدیک است؛ ازاین‌رو، شرکت‌های بسیاری برای فرار از شلوغی بیش از حد سئول، به سئونگنام می‌آیند. سئونگنام با جاذبه‌های فراوانش، شهری فوق‌العاده برای گردشگری محسوب می‌شود. همچنین در مرکز این شهر، وسایل حمل‌ونقل عمومی بسیاری برای رفتن به سئول وجود دارد و برای کسانی که مهاجرت به کره جنوبی را از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی کره در دستور کار خود قرارداده اند این نکته حائز اهمیت می باشد که شهری را برای اقامت در کره جنوبی انتخاب کنند که دسترسی به پایتخت آسان باشد.

پیشنهاد مطالعه  هرچیزی که درباره مهاجرت به کانادا از طریق انواع ویزای مهاجرتی کانادا باید بدانیم!

تعطیلات رسمی و رویدادهای تقویمی کشور ‌کره جنوبی در سال ۲۰۲۰ میلادی

تعطیلات و مناسبت های کشور کره جنوبی قابل توجه برای کسانی است که با استفاده از هر کدام از انواع ویزای مهاجرتی کره جنوبی اقدام به مهاجرت و در نهایت اقامت و زندگی در یکی از شهرهای کشور کره کرده اند.

تولد حضرت مسیح(۲۵ دسامبر):

در این روز تزئین درخت کریسمس و پخش تخم مرغ رنگی مرسوم است، و مسیحیان به کلیسا می روند.

سول نال/ سولنار(روز اول سال جدید قمری): زمان آن برای هر سال متغیر می‌باشد.

 سول نال یکی از اعیاد مهم در کره جنوبی است در این روز بسیاری از مردم برای دیدن اعضای خانواده به زادگاه‌های خود می روند. رفتن به مزار اقوام و بزرگان درگذشته نیز مرسوم می‌باشد و در آنجا میز شام شامل خوراکی‌های مختلف برای اجداد و رفتگان تهیه برپا می‌شود. در منزل نیز یک میز مخصوص( چاره سانگ ) برای اجداد خود تدارک می‌بینند و سپس خوراکی‌ها را می خورند چون معتقدند برکت دارد. در این روز اعضای خانواده و کودکان به بزرگان خانواده ادای احترام کرده و عیدی می دهند. همه لباس نو (معمولا لباس سنتی کره ای (هان بوگ) به تن می‌کنند. بازی‌های مختلفی از جمله بادبادک بازی ( بادبادک سنتی که معمولا خودشان درست می‌کنند )، الاکلنگ بازی به سبک کره ای، بازی یود که از چهار قطعه چوب درست شده انجام می‌شود، نیز از دیگر مراسمات این روز است. رسم است که سوپی که با کیک برنج درست شده خورده شود. همچنین بر اساس تقویم چینی و ماه تولد در این روز نیز فال گرفته می‌شود. 

جشن و مراسم تولد بودا : زمان آن برای هر سال متغیر می‌باشد.

تولد بودا در کره جنوبی، چین و ژاپن همزمان( هشتم آوریل از ماه قمری) برگزار و خیابان‌ها و معابد بودایی با فانوس های رنگی تزئین می‌شود. ۲۴ درصد از مردم کره جنوبی به بودا اعتقاد دارند. مردم در این روز به معابد می رود به دعا می‌پردازند یا اینکه آرزوهای خود را بر روی ورقه ای نوشته و آویزان می‌کنند. همچنین روشن کردن شمع نیز مرسوم است. حدود چند هفته قبل از برگزاری جشن تولد بودا برخی از خانواده‌ها نذر می‌کنند و سر بچه‌ها را به تبعیت از بودایی‌ها اصلاح می‌کنند و این کودکان در معابد یک دوره کوتاه مدت آموزش می‌بینند.

روز یادبود( ششم ژوئن)

در این روز یاد مردان و زنان کره ای که در طی جنگ در کره جنوبی، بخصوص جنگ شهر بونگ او دونگ ( جنگ بین چریک های آزادیبخش و نیروهای ژاپنی در منجوری چین ، در ۱۹۲۰  میلادی )، جنگ دو کره و جنگ ویتنام کشته شده اند، را گرامی می دارند. این مراسم از سال ۱۹۵۶ برگزار می‌شود. در این روز رئیس جمهور و مقامات عالیرتبه جهت ادای احترام گرد هم آمده و سخنرانی دراین خصوص با حضور مقامات داخلی و خارجی در سئول برگزار می‌گردد.

جشن چوساگ: زمان آن برای هر سال متغیر می‌باشد.

جشن چوساگ در اواسط پاییز برگزار می‌شود و به عبارتی همان مراسم شکرگزاری و برداشت محصول( روز شکر گزاری کره ای ) است و در کره جنوبی تعطیل رسمی می‌باشد.

در این روز معمولا مردم به زادگاه‌های خود رفته و مراسم مخصوص از جمله چیدن میز مخصوص با خوراکی‌های مخصوص از جمله کیک کره ای به نام سونگ پیون، می‌باشد. غذاهای مخصوصی نیز تدارک دیده و به سر آرامگاه و مزار اجدادان خود می‌برند چون معتقدند ارواح در این زمان به زمین می آیند و از این غذاها می خورند. معمولا خانم ها و آقایان لباس سنتی کره ای به تن می‌کنند و در زیر نور ماه نیز آهنگ سنتی ” کانگانگ سوله ” را اجرا می‌کنند. همچنین مراسم کشتی سنتی(شی روم) نیز برگزار می‌شود.

روز تاسیس و شکل گیری  کره : سوم اکتبر

تاریخ کره ( چوسون قدیم ) توسط پادشاه افسانه ای “دانگون” آغاز شد. داستان و یا افسانه تانگون راجع به یک ببر و خرس است که به عنوان سمبل قدرت شناخته می‌شوند. این دو حیوان بمنظور تغییر یافتن به انسان صد روز در غاری در تاریکی بسر برده و سیر و یک نوع گیاه (علفی) خوردند. حیوان ببر نتوانست آن تحمل کند و از غار بیرون می آید، اما خرس با صبر در غار مانده و در نهایت تبدیل به انسان شده است.

دونگ جی (بین ۲۱ تا ۲۳  دسامبر) :

این روز را می‌توان مثل شب یلدای ایران دانست. اما تعطیل رسمی نمی‌باشد. کره ای‌ها معتقدند در این روز با خوردن سوپ لوبیای شیرین و توپ های تهیه شده از کیک برنجی، هر گونه شر و بدی را از خود دور می‌کنند.  دونگ جی به عبارتی همانند یلدا و یاد آور انقلاب زمستانی است و برتری نور بر تاریکی است.

روز هانگول یا روز خط الفبای کره (۹ اکتبر) :

این روز در کره جنوبی تعطیل رسمی است. تا ۱۴۴۳ میلادی زبان کره ای با سیستم نگارش کاراکترهای چینی ( هن جا ) نوشته می‌شد ولی روش نگارشی‌هانگول که مبتنی بر روش الفبایی است توسط ” شاه سه جونگ”  اختراع شده است.. در این روز جشنواره‌هایی در این خصوص برگزار می‌گردد.

محبوب‌ترین غذاهای کره ای که حتما بعد از مهاجرت به کره جنوبی باید امتحان کرد

قبل اینکه با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی کره اقدام به شروع کارهای اقامت و مهاجرتتان به کشور کره جنوبی را انجام دهید بد نیست درباره سلایق غذایی و ذائقه چشایی مردم کره و همچنین غذاهای معروف شهرهای مختلف کره جنوبی اطلاعاتی داشته باشید.در ادامه چند تا از معروف ترین غذاهای کره ای را برایتان معرفی میکنیم:

kimchi1۱. کیمچی (ترشی سبزیجات) اقامت در کره

۱. کیمچی (ترشی سبزیجات)

یکی از قدیمی‌ترین و شاید اصلی‌ترین غذاها در فرهنگ تغذیه‌ی کره‌ای‌ها، کیمچی (Kimchi) یا همان سبزیجات شور یا ترش شده به همراه ادویه‌های تند است. کیمچی ترکیبات مختلفی دارد اما اصلی‌ترین جزء آن را کلم تشکیل می‌دهد. طعم منحصر به فرد و خاص کیمچی و همچنین ارزش غذایی بالا، فیبر فراوان و کالری پایین این خوراک خوشمزه، آن را در میان گردشگران خارجی و همچنین افرادی که از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی کره اقامت کره جنوبی را اخذ کرده اند به غذایی محبوب تبدیل کرده است. البته برای خود کره‌ای‌ها، کیمچی به دلیل ارزش فرهنگی چشمگیری که دارد، از اهمیت و محبوبیت بالایی برخوردار است. کره‌ای‌ها معتقدند که بدون کیمچی، سفره‌ی شام کامل نیست.

۲. بیبیمباپ (برنج مخلوط)

۲. بیبیمباپ (برنج مخلوط)

بیبیمباپ (Bibimbap) در اصل ظرفی از ترکیبات مخلوط شامل برنج، سبزیجات مزه‌دار شده و سرخ شده، قارچ، گوشت گاو، سس سویا، سس فلفل چیلی و تخم مرغ نیمرو است. البته این ترکیبات در هر منطقه‌ای متفاوت است. معروف‌ترین نوع آن متعلق به مناطق جئونجو، تانگیونگو و جینجو است.

۳. بولگوگی (خورشت گوشت گاو کبابی)
۳. بولگوگی (خورشت گوشت گاو کبابی)

بولگوگی (Bulgogi) غذایی آب‌دار و خوش‌طعم از گوشت گاو کبابی، یکی از محبوب‌ترین غذاهای گوشتی مردم کره در سرتاسر جهان است. در سال ۲۰۱۱ و بر اساس راْی گیری CNN از خوانندگان بخش گردشگری خود، این غذا رتبه‌ی بیست و سوم از فهرست خوشمزه‌ترین غذاهای دنیا را به خود اختصاص داد. بولگوگی معمولا با سیر و پیاز‌های خرد شده کباب می‌شود تا گوشت طعم بهتری پیدا کند. گوشت در کاهو پیچیده می‌شود و با سس سنتی سامجانگ که رب قرمز تند و غلیظ است میل می‌شد.کسانی که سفر و مهاجرت به کره جنوبی را بوسیله یکی از انواع ویزای مهاجرتی کره انجام داده اند حتما این غذا را در برنامه غذایی خود قرار داده اند.

۴. جاپچائه (نودل سرخ‌ شده مخلوط)
۴. جاپچائه (نودل سرخ‌ شده مخلوط)

جاپچائه (Japchae) معمولا همراه با غذای اصلی در وعده‌ی ناهار یا شام سرو می‌شود. این غذای سنتی کره‌ای مخلوطی از نودل، سیب زمینی شیرین سرخ شده، سبزیجات رشته‌رشته شده، گوشت گاو و مقداری سس سویا و شکر است. بسته به سلیقه‌ی آشپز، ترکیبات دیگری مانند قارچ هم گاهی به این مخلوط اضافه می‌شود. جاپچائه را به خاطر طعم شیرین و خوشمزه و همچنین بافت نرم و جویدنی‌اش می‌شناسند.

۵. هوئه‌دوک (پنکیک شیرین شهددار)
۵. هوئه‌دوک (پنکیک شیرین شهددار)

هوئه‌دوک (Hoeddeok) را که به عنوان نوع شیرین‌تر پنکیک غربی می‌شناسد، غذای خیابانی محبوب کره‌ای‌ها، به خصوص در فصل سرد زمستان است. این خوراکی شیرین به صورت خمیر‌های گرد و مسطح است که با مخلوطی از دارچین، عسل، شکر قهوه‌ای و تکه‌های کوچک بادام زمینی پر شده و در تابه پخته می‌شود. پوسته بیرونی ترد و بافت درونی آن نرم است و طعم خوشمزه‌ی آن باعث می‌شود هیچ‌کس نتواند در برابر هوئه‌دوک مقاومت کند.اگر برای گردشگری و سفر تفریحی و یا مهاجرت به کره جنوبی با یکی از انواع ویزای مهاجرتی کره اقدام به سفر به کشور کره جنوبی کرده اید خوردن این غذای خوشمزه و ارزان پیشنهاد می شود.

۶. دوکبوکی (کیک برنج تند)
۶. دوکبوکی (کیک برنج تند)

دوکبوکی (Ddukbokkie) یک غذای کره‌ای تند است که از کیک‌های کوچک استوانه‌ای برنج، کیک مثلثی ماهی، سبزیجات و سس چیلی قرمز شیرین تهیه می‌شود. می‌توانید این خوراکی را از فروشندگان خیابانی هم تهیه کنید. کسانی که دوکبوکی می‌خورند، از ترکیب طعم شیرین و تند آن لذت می‌برند.

۷. سئولئونگ‌تانگ (سوپ قلم گاو)
۷. سئولئونگ‌تانگ (سوپ قلم گاو)

سئولئونگ‌تانگ (Seolleongtang) سوپ سنتی و گرم کره جنوبی است که از قلم گاو و گوشت گاو تهیه می‌شود. سئولئونگ‌تانگ غذای بومی مردم سئول است و اغلب با توجه به سلیقه‌ی مصرف کننده، با نمک، فلفل سیاه، پیازچه خرد شده و سیر خرد شده مزه‌دار می‌شود. آب این غذا به رنگ سفید شیری است و اغلب با برنج خورده می‌شود. سئولئونگ‌تانگ را با بافت نرم و خوشمزه و در عین حال جویدنی‌اش می‌شناسند. این غذا را می‌توانید بعد از سفر و مهاجرت به کره از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی کره در منوی بیشتر رستوران‌های کره‌ای سئول بیابید.

۸. سوندوبو جیگائه (خورشت توفو نرم)
۸. سوندوبو جیگائه (خورشت توفو نرم)

سوندوبو جیگائه (Soondubu Jiggae) که در کاسه‌های بزرگ سنگی سرو می‌شود، یکی از خورشت‌های تند رایج در کره است. این غذا معمولاً از دوبو یا همان توفو، سبزیجات، قارچ، غذای دریایی، گوشت گاو یا گوسفند و سس چیلی تهیه می‌شود. بسته به سلیقه‌ی هر آشپز و هر منطقه، برخی از مخلفات غذا کم و زیاد یا جایگزین می‌شوند. اگرچه انواع مختلفی از این غذا وجود دارد اما در نوع سنتی آن، یک تخم‌ مرغ خام روی خورشت شکسته و قبل از سرو غذا در آب آن مخلوط می‌شود تا طعم متفاوتی به آن بدهد.

۹. سامگیئوپسال (برش‌های گوشت)
۹. سامگیئوپسال (برش‌های گوشت)

یکی از محبوب‌ترین غذا‌های کره جنوبی سامگیئوپسال (Samgyeopsal) است که از برش‌های کبابی گوشت تهیه می‌شود. پس از کبابی شدن گوشت، آن را با سسی از نمک و فلفل و روغن کنجد آغشته کرده و سپس همراه با تکه‌های کبابی سیر و پیاز، پیازچه خرد شده و کیمچی در برگ‌های کاهو می‌پیچند. این غذا یکی از رایج‌ترین خوراک‌های موجود در منوی رستوران‌های کره‌ای سراسر دنیاست.بعد از دریافت تابعیت کشور کره جنوبی از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی کره و سکونت در یکی از شهرهای کره جنوبی این غذای خوشمزه را حتما امتحان کنید.

۱۰. هائمول پاجئون (پنکیک سبزیجات و غذای دریایی)
۱۰. هائمول پاجئون (پنکیک سبزیجات و غذای دریایی)

پاجئون نوعی غذا است که در کره طبخ می‌شود. این غذا شبیه پنکیک است و عمدتا دارای پیازچه، تخم‌مرغ، آرد گندم و آرد برنج است اما در یک نوع آن یعنی هائمول پاجئون (Haemul Pajeon) گوشت آبزیان هم به این ترکیبات اضافه می‌شود. ترکیبات دریایی رایج که در این غذا به کار می‌رود شامل صدف خوراکی، میگو و ماهی مرکب است. این غذا را معمولاً به عنوان غذای اصلی سرو می‌کنند. بافت نرم و طعم دریایی آن باعث شده تا هائمول پاجئون به غذای محبوبی برای کره‌ای‌ها تبدیل شود.

۱۱. هوباکجوک (فرنی کدو حلوایی)
۱۱. هوباکجوک (فرنی کدو حلوایی)

هوباکجوک (Hobakjuk) یک غذای شیرین با بافت دانه دانه است که از فرنی‌های سنتی کره جنوبی به شمار می‌آید. کره‌ای‌ها این غذا را از کدوی بخارپز شده و توپ‌های برنجی کوچکی که قبلاً در آب خیسانده شده‌اند تهیه می‌کنند. گرچه ظاهر این غذا ساده به نظر می‌رسد اما طعم فوق‌العاده شیرین و خوشمزه‌ای دارد که آن را مدیون طعم متفاوت کدو حلوایی است. هوباکجوک یک صبحانه‌ی محبوب و همچنین انتخاب کاملی برای افرادی است که کسالت دارند یا نمی‌توانند غذاهای سنگین را هضم کنند. این غذا به دو صورت سرد و داغ سرو می‌شود اما داغ آن خوشمزه‌تر است. فرنی کدو حلوایی را می توانید با توجه به فراهم بودن مواد لازم برای پخت آن و قبل از اقدام به مهاجرت به کره جنوبی از طریق دریافت یکی از انواع ویزای مهاجرتی کره ، در ایران خودمان هم درست کرده و میل نمایید .

۱۲. نائنگ‌میئون (نودل سرد گندم سیاه)
۱۲. نائنگ‌میئون (نودل سرد گندم سیاه)

نائنگ‌میئون (Naengmyeon) نودل سرد کره‌ای‌هاست که از رشته‌های باریک و دراز نودل، خیار، تکه‌های گلابی کره‌ای، تکه‌های گوشت و تخم مرغ آب‌‌پز تهیه می‌شود. این نودل‌ها معمولاً از گندم سیاه، سیب‌زمینی معمولی و سیب‌زمینی شیرین ساخته می‌شوند اما بسته به نوع نائنگ‌میئون، می‌توان آنها را از ریشه‌ی نشاسته‌ای گیاه کودزو هم تهیه کرد. این غذای محبوب در فصل تابستان طرفداران بیشتری دارد که از آن برای خنک کردن بدن در زیر گرمای سوزان و هوای شرجی کره جنوبی استفاده می‌کنند.

۱۳. سامگ‌یتانگ (سوپ مرغ و جینسینگ)
۱۳. سامگ‌یتانگ (سوپ مرغ و جینسینگ)

سامگیتانگ (Samgyetang) غذای مخصوص فصل تابستان است. کره‌ای‌ها این سوپ سنتی را از جوجه، سیر، برنج، موسیر، عناب کره‌ای، جینسینگ و ادویه‌جات تهیه می‌کنند. سامگ‌یتانگ را با ارزش غذایی بالای آن می‌شناسند. معروفیت و محبوبیت این غذا نه تنها به دلیل ترکیبات سالم آن، بلکه به دلیل بافت خامه‌ای و طعم گوشت آن است که لذیذ بودن آن را دوچندان می‌کند.

اقتصاد کشور کره جنوبی

کرهٔ جنوبی دومین رشد سریع اقتصادی دنیا در چهار دههٔ اخیر را دارا می‌باشد. در کرهٔ جنوبی، از سال ۱۹۶۳ و تنها در مدت ۴۰ سال، درآمد سرانه بر حسب قدرت خرید، نزدیک به ۱۴ برابر افزایش یافت. دست یافتن به نتیجه‌ای مشابه برای بریتانیا بیش از دو سده (بین اواخر سدهٔ هجدهم و زمان حاضر) و برای آمریکا در حدود یک و نیم سده (از سدهٔ ۱۸۶۰ تا کنون) زمان برد.
این پیشرفت قابل توجه که کرهٔ جنوبی را در کمتر از نیم قرن بدل به کشوری پیشرفته و ثروتمند نمود، اغلب معجزهٔ رودخانهٔ هان نامیده می‌شود و در مجامع بین‌المللی، صفت «ببر آسیا» را برای این کشور به ارمغان آورده‌است. افرادی که قصد مهاجرت به کشور کره را با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی کره جنوبی دارند اقتصاد کره جنوبی برایشان بسیار مهم است در ادامه با حقایقی جالب راجع به اقتصاد این کشور آشنا می‌شوید.

اقتصاد کشور کره جنوبی

امروزه اقتصاد موفق کرهٔ جنوبی الگویی برای بسیاری از کشورهای در حال توسعه است. کرهٔ جنوبی اکنون دارای اقتصاد توسعه‌یافتهٔ چندین هزار میلیارد دلاری است و یکی از اعضای سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) می‌باشد و توسط بانک جهانی جزو اقتصادهای دارای درآمد زیاد، و از دیدگاه صندوق بین‌المللی پول و سیا به‌عنوان یکی از اقتصادهای پیشرفته طبقه‌بندی شده‌است.
همچنین سئول، پایتخت این کشور، یکی از ده شهر برجستهٔ اقتصادی و مالی جهان است و یکی از مقصد های پر مخاطب برای مهاجرینی است که از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی قصد مهاجرت و زندگی در کشور کره جنوبی را دارند.
کرهٔ جنوبی علی‌رغم کمبود منابع طبیعی و دارا بودن کمترین مساحت در میان کشورهای گروه ۲۰، یکی از اقتصادهای نیرومند دنیا تلقی می‌شود. اقتصاد کرهٔ جنوبی، چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا و یازدهمین در دنیاست. همانند آلمان غربی و ژاپن، صنعتی‌سازی سریع از دههٔ ۱۹۶۰، کرهٔ جنوبی را به یکی از بزرگترین کشورهای صادرکننده در جهان تبدیل کرد.

پیشنهاد مطالعه  هر چیزی که درباره مهاجرت به آلمان از طریق انواع ویزای مهاجرتی آلمان باید بدانیم!

این کشور، هفتمین شریک بزرگ تجاری آمریکاست. کرهٔ جنوبی دومین میزان ذخایر را در میان کشورهای توسعه‌یافته داراست و همچنین ششمین ذخایر ارزهای خارجی را در جهان داراست. با وجود دارا بودن وضعیت توسعه‌یافته، کرهٔ جنوبی حرکت خود را به سوی رشد اقتصادی سریع، همراه با بیشترین میزان تولید ناخالص ملی، صادرات و تولیدات صنعتی در جهان توسعه‌یافته ادامه می‌دهد. در اکتبر سال ۲۰۰۸، صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد که اقتصاد کرهٔ جنوبی در سال ۲۰۰۹ از کانادا و در سال ۲۰۱۱ از اسپانیا پیشی خواهد گرفت و سرانهٔ تولید ناخالص این کشور در سال ۲۰۰۹ از نیوزلند، در سال ۲۰۱۲ از ایتالیا و در سال ۲۰۱۳ از اسپانیا بیشتر خواهد شد.

ویزای کار در کره جنوبی

در سال ۱۹۹۶ کرهٔ جنوبی عضو «سازمان همکاری اقتصادی و توسعه» (پیمانی برای رشد اقتصادی بیشتر) شد. کرهٔ جنوبی همانند بسیاری دیگر از همسایه‌های آسیایی خود، متحمل بحران اقتصادی سال ۱۹۹۷ آسیا شد؛ اما این کشور قادر گشت که دوباره برخیزد و پس از یک ترمیم سریع به رشد خود به سوی تبدیل شدن به یکی از قدرت‌های عمدهٔ اقتصادی جهان ادامه دهد.

کرهٔ جنوبی به‌واسطهٔ شرکت‌های چندملیتی با فناوری پیشرفته، مانند سامسونگ و هیوندای-کیا و ال‌جی، هفتمین صادرکنندهٔ بزرگ جهان است.

ممنوعیت‌های عجیب در کره جنوبی

ممنوعیت‌های عجیب در کره جنوبی

 قبل از اینکه به یک کشور ناآشنا سفر کنید، باید کمی با فرهنگ آن آشنا شوید. به خصوص اگر به کشور‌های آسیایی می‌روید که جامعه سنت‌های خاصی را دنبال می‌کند و ساختار سلسله مراتبی دارد. یکی از این کشور‌های سنتی کره جنوبی با ویژگی‌های و تابو‌های عجیب است.در این بخش از نوشتار ” هر چیزی که درباره مهاجرت به کره جنوبی از طریق انواع ویزای مهاجرتی کره جنوبی باید بدانیم! ” شما را با عجیب ترین کارهای ممنوعه در کشور کره جنوبی آشنا می کنیم.

با چاپستیک‌ها بازی نکنید

در فرهنگ کره تابو‌های زیادی پیرامون چاپستیک یا چوبک غذاخوری وجود دارد. به طور مثال، اگر غذای خود را با چاپستیک سوراخ کنید (مثل کاری که با چنگال می‌کنیم) توهین شخصی به میزبان مهمان نواز یا آشپز قلمداد می‌شود. نگه داشتن چوبک‌ها در حالت عمودی یا فرو کردن آن در برنج به حالت عمودی هم با مرگ ارتباط ارتباط داده می‌شود.

خالکوبی خود را پنهان کنید

در کره جنوبی هم مثل بسیاری کشور‌های آسیایی نگرش خاصی نسبت به خالکوبی وجود دارد و کار کسانی که خالکوبی می‌کنند غیرقانونی است و فقط کارکنان پزشکی اجازه دارند نقاشی روی بدن انجام دهند. در مکان‌های عمومی این کشور، اگر خالکوبی داشته باشید رفتار‌های دوستانه‌ای با شما نمی‌شود و به سختی می‌توانید کار پیدا کنید.

در کافه انعام نگذارید

در کره جنوبی اگر برای پیشخدمت انعام بگذارید، توهین به حساب می‌آید. در این کشور به پیشخدمت‌ها حقوق بسیار خوبی می‌دهند و انعام شما باعث آزرده شدن آن‌ها می‌شود. اما اگر به یک کافه اروپایی یا آمریکایی بروید کاملا برعکس است و از انعام شما استقبال می‌شود.

غذایتان را کامل بخورید

کره ای‌ها نگرش بسیار خاصی نسبت به غذا دارند. خاطرات جنگ بین کره جنوبی و شمالی هنوز زنده است. در این کشور وعده‌های غذایی بزرگ، ادویه دار و اغلب تند هستند. وقتی به خانه کسی در این کشور می‌روید قابل قبول نیست که خوراکی‌هایشان را رد کنید و به خصوص غذایتان را تمام نکنید. در کافه‌ها و رستوران‌ها هم به خاطر باقی ماندن غذا ته ظرفتان سرزنش می‌شوید.

به کسی خیره نشوید

کره ای‌ها این کار را تجاوز به حریم شخصی می‌دانند. هم چنین بدون اجازه نباید از کسی عکس بگیرید. چون ممکن است بابت این کار‌ جریمه شوید یا مجبور شوید مدتی را در ایستگاه پلیس بگذرانی تا ثابت کنید که عکس را بدون قصد بد گرفته اید.

دعوا نکنید، به خصوص با بزرگتر‌ها

در کره سلسله مراتب سنی اهمیت زیادی دارد. کوچکتر‌ها باید از بزرگتر‌ها اطاعت کنند و با ادب باشند. خانم‌های مسن هم شخصیت بسیار جنجالی دارند اما در هیچ موقعیتی نباید با آن‌ها درگیر شوید، حتی اگر اشتباه از آن‌ها باشد و خودشان دعوا را شروع کرده باشند. به طور کلی همه درگیری‌ها در کره حنوبی به نفع ساکنان محلی حل می‌شود.

هرجا دلتان خواست سیگار نکشید

در کره جنوبی می‌توانید سیگار بکشید، اما نه هرجا که دلتان بخواهد. فضا‌های مخصوص سیگار کشیدن در این کشور وجود دارد تا دود آن مزاحم کسی نشود. این فضا می‌تواند یک اتاق مخصوص یا حتی یک مستطیل ساده روی آسفالت باشد که به شما می‌گوید سیگار کشیدن در آن مجاز است. جا‌های بسیاری برای سیگار کشیدن در کره وجود دارد به خصوص در جا‌های شلوغ. البته این را هم بدانید که اگر در جای اشتباه سیگار بکشید جریمه می‌شوید.

مزایای مهاجرت به کشور کره جنوبی از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی کره

مزایای مهاجرت به کشور کره جنوبی از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی کره

حقایق زیادی در مورد کره جنوبی وجود دارد که مهاجران باید قبل از حضور در این کشور و مهاجرت به کره جنوبی از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی کره درباره آن اطلاعات داشته باشند. برای مهاجرت به کشور کره جنوبی  روش های خاصی وجود دارد که می توانید با توجه به شرایط فردی خود یکی از این شرایط را انتخاب نمایید. یکی از این روش ها برای مهاجرت اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرت تحصیل در کره جنوبی می باشد. به طور مثال شما می توانید برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کره جنوبی اقدام نمایید. البته برای کار در کره جنوبی و اخذ ویزای کاری کره حنوبی یا سرمایه گذاری در کره جنوبی هم می توانید برای اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی کره  اقدام نمایید.

روش های سرمایه گذاری در کره جنوبی عبارتند از خرید ملک در کره جنوبی یا ثبت شرکت در کره جنوبی. جدا از فرهنگ زیبای کره ، غذای شگفت انگیز و افراد مهربان ، اکثریت مهاجران روند زندگی را به روش های مختلفی در این کشور تجربه می کنند زیرا هزینه های زندگی در کره جنوبی فوق العاده کم است. پس انداز در هنگام زندگی در کره آسان است و در واقع به تلاش زیادی احتیاج ندارد. از این رو شما می توانید به راحتی در این کشور زندگی کنید. البته دقت داشته باشید که با زندگی در کره جنوبی باید معایبی را هم همراه کرد. به ظور مثال می توان به آلودگی در این کشور اشاره نمود.

علاقه مندان به اخذ هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی تحصیل و زندگی و کار در کره جنوبی می توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سروش نافع دادمان تماس حاصل نمایند . وکلا و مشاورین امور مهاجرت موسسه دادمان آماده ارائه پاسخگویی و انجام امور اداری شما در زمینه مهاجرت به کره می باشند:

پیشنهاد مطالعه  امور مهاجرت

آلودگی هوا در کره جنوبی خصوصا در پایتخت این کشور بسیار زیاد است. سئول پایتخت این کشور با بیش از بیست و دو میلیون نفر جمعیت بکی از شهر های شلوغ محسوب می شود. اهمیت آن برای کل کشور ، آن را به مکانی جذاب ، شلوغ ، پر سر و صدا و مهیج برای زندگی تبدیل کرده است. املاک و مستغلات به ویژه در منطقه پر زرق و برق Gangnam می توانند گران قیمت باشند ، اما برای بسیاری از مهاجران که با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی کره اقامت کشور کرهجنوبی را اخذ کرده اند ، تجربه زندگی در این قسمت رنگارنگ شهر ارزش آن را دارد. در ادامه اما قصد داریم ببینیم چه مزایایی برای زندگی و اقامت در کره جنوبی وجود دارد.

وقت سفارت کره جنوبی

خواه به دنبال زندگی در کره جنوبی باشید یا بخواهید اقامتی کوتاه مدت در این کشور داشته باشید لازم است که اطلاعات دقیقی در این باره داشته باشید. از این رو باید توجه داشته باشید که بررسی مزایای زندگی در کره حنوبی در این زمینه بسیار می تواند کمک کننده باشد. دلایل بسیار زیادی برای زندگی در کره جنوبی وجود دارد که می تواند به شما کمک بسیار زیادی در این زمینه کند. فرهنگ مردم در این کشور به گونه ای است که هر لحظه شما اعتماد به نفس خود را بیشتر از قبل خواهید دید. مزایای خاصی که در کره جنوبی وجود دارد باعث می شود تا شما اگر قصد مهاجرت از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی کره جنوبی را دارید این کشور  را انتخاب مناسبی برای زندگی و اقامت بدانید.

کار در کره جنوبی برای افراد به راحتی در دسترس است و می توان به درآمد مناسبی در این کشور نیز دست پیدا کرد. کره جنوبی در موارد بسیاری توانسته پیشرفت های بسیاری را کسب کند و رشد زیادی داشته باشد. این کشور از نظر اقتصادی نیز جایگاه مناسبی را به خود اختصاص داده است. البته ذکر این نکته هم ضروری است که همان طور که کشور کره جنوبی دارای مزایای زیادی است می تواند در عین حال معایب زیادی هم برای زندگی داشته باشد. از این رو باید تمامی جوانب را قبل از دریافت یکی از انواع ویزای مهاجرتی کره در نظر داشته باشید. در ادامه به بررسی مزایای زندگی در این کشور می پردازیم.

پناهندگی در کره جنوبی سیستم مناسب بهداشتی در کره جنوبی
سیستم مناسب بهداشتی در کره جنوبی

یکی از مهمترین مزایای مهاجرت به کره جنوبی با استفاده از انواع ویزای مهاجرتی کره بهره مندی از سیستم مناسب بهداشتی و روحی و روانی فوق العاده کشور کره جنوبی می باشد.کره جنوبی یک سیستم مراقبت بهداشتی جهانی با قیمت مناسب را در پیش گرفته است. این سیستم برای اولین بار در سال هزاز و نهصد و هشتاد و نه معرفی شده است.
همین مسئله در کره جنوبی باعث شده است که امید زندگی در کره جنوبی افزایش یابد. این کشور همچنین برنامه هایی برای کمک به شهروندان خود در درمان اشکال خاصی از زوال عقل ایجاد کرد. این برنامه ها با توجه به پیش بینی های صورت گرفته برای سال های آینده کره جنوبی و سنین بالای شصت و پنج سال در این کشور می باشد. در واقع کره جنوبی علاوه بر سیستم فعال پزشکی با کیفیت جهانی که دارد، در ارتباط با روند های آینده نگارانه هم موقعیت های مناسبی را ارائه می دهد.

همان طور که گفتیم این مسئله باعث افزایش نرخ امید به زندگی در کره جنوبی هم شده است. نرخ امید به زندگی در این کشور یکی از بالا ترین ها در کل دنیا می باشد. امید به زندگی در کره جنوبی برای مردان تا هشتاد سالگی و برای زنان تا نود سالگی می باشد. همان طور که گفتیم این بدان معناست که این کشور یکی از بالاترین امید های زندگی در جهان را دارد که از مزایای داشتن پوشش بهداشتی رایگان و جهانی است. رژیم های غذایی کره ای ها شامل برنج، سبزیجات و گوشت پخته شده با بخار، یعنی یک وعده غذایی سالم است و به زندگی طولانی و سالم کمک می کند.

البته دقت داشته باشید که با تمام این ها میزان خودکشی در این کشور در بالا ترین میزان خود در جهان قرار دارد. اعتقاد بر این است که میزان بالای خودکشی به دلیل طولانی بودن ساعت کار و استرس در محل کار است. یکی دیگر از عوامل موثر در این میزان بالا میزان فقر و تنهایی در میان افراد مسن است. این کشور اقدامات پیشگیرانه ای را برای مبارزه با چنین آماری غم انگیز انجام داده است.

میزان خشونت پایین و امنیت بالای کره جنوبی

کره جنوبی میزان تروریسم و ​​خشونت پایینی دارد. طبق داده های بانک جهانی، افراد در کره جنوبی احترام زیادی به حاکمیت قانون دارند. شهروندان همچنین احترام زیادی به دادگاه ها و قوانین جامعه قائل هستند. در سال های گذشته اعتماد به سیستم حقوقی کره جنوبی افزایش بسیار زیادی یافته است. برخی دلیل این مسئله را استیضاح رئیس جمهور سابق این کشور می دانند.

از این رو می توان گفت که کره جنوبی دارای امنیت بسیار زیادی است و زندگی در این کشور دارای امنیت بسیار زیادی می باشد. سئول یکی از امن ترین شهر های بزرگ جهان است. امنیت این شهر از نظر رتبه حتی از انگلیس و آلمان هم بیشتر است. کره جنوبی پیشرفت های چشمگیری در کیفیت شرایط زندگی داشته است، اما هنوز جای پیشرفت دارد. میزان امنیت در این کشور و اعتماد بسیار زیاد مردم دلیلی بر همین تغییرات مثبت در سبک زندگی مردک و پیشرفت آن ها می باشد.مزیت امنیت کشور کره جنوبی یکی از مهمترین نکات مثبت برای مهاجرانی است که با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی کره قصد دریافت تابعیت کره جنوبی را دارند.

ویزای تحصیلی کره جنوبی
شرایط تحصیلی مناسب در کره جنوبی

سیستم آموزشی در کره جنوبی بسیار قوی می باشد. این سیستم آموزشی هم شرایط موجود در مدارس این کشور را به خوبی ترسیم می کند و هم بیانگر میزان مناسبی از شرایط تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی می باشذ. سیستم آموزش دولتی در کره جنوبی هم از سطح بسیار بالایی برخوردار است. سیستم آموزشی در این کشور عموما بر علوم و ریاضیات و همچنین زبان های انگلیسی و کره ای تمرکز دارد. زبان انگلیسی در این کشور بسیار مهم است و در بسیاری از مدارس به عنوان زبان اصلی در نظر گرفته شده است. البته زبان کره ای هم در کنار این زبان به عنوان زبان مادری در دروس ارائه می شود.با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی تحصیلی کره میتوانید ادامه تحصیل راحتی را در یکی از بهترین سیستم آموزشی دنیا داشته باشید.

سیستم برتر تکنولوژی در کره جنوبی

یکی از مزایای بسیار جذاب زندگی در کره جنوبی تکنولوژی در این کشور می باشد. وقتی صحبت از الکترونیک می شود، به نظر می رسد کره پنج سال از همه کشور ها جلوتر است. برای افراد فنی و علاقه مند به تکنولوژی کره جنوبی عملا به معنای بهشت خواهد بود. محصولات برتر تکنولوژی دنیا مانند سامسونگ و ال جی در این کشور وجود دارند. سیستم های تکتولوژی برتر را ختی می توانید در سیستم مترو و حمل و نقل این کشور هم ملاحظه نمایید.

در همه جای این کشور خصوصا شهر های بزرگ تر صفحه های تلویزیون عظیم ، چراغ های نئون ، اتومبیل های با تکنولوژی پیشرفته وجود دارد. سرعت اینترنت وایفای بسیار سریع و با دسترسی گسترده است. اینترنت یکی از بهترین اتصال ها در جهان را دارد. دولت حتی برنامه های تقویت اتصال رایگان را در این کشور دارد. از این رو سیستم تکنولوژی در این کشور به عنوان بهترین مزایای زندگی در این کشور برای کسانی که قصد زندگی در کره جنوبی را از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی کره دارند محسوب می شود.

سیستم حمل و نقل کره جنوبی مزیتی جذاب
سیستم حمل و نقل کره جنوبی مزیتی جذاب

بعد از مهاجرت به کره جنوبی با استفاده از هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی کره بحث هزینه های زندگی و حمل و نقل یکی از مهمترین چالش های پیش روی مهاجران می باشد. سیستم حمل و نقل کره جنوبی یکی از بزرگ ترین مزایای زندگی در این کشور می باشد. سئول دارای یک سیستم قابل توجه شبکه ریلی است که تضمین می کند شما را در هر جای این شهر پیاده یا سوار کند. در واقع سیستم ریلی به حدی پیشرفته است که می توان به همه جا دسترسی داشت. در این کشور سیستم حمل و نقل عمومی یکی از پر استفاده ترین ها در جهان است. قطار ها در این کشور بسیار سریع السیر هستند. به طور مثال از لحظه سوار شدن به قطار سریع السیر از فرودگاه اینچئون ، حمل و نقل به یک قدم زدن در پارک تبدیل می شود.

در سئول ، بیشتر متروها اطلاعیه ها را به انگلیسی ترجمه می کنند. و اگر می خواهید از بقیه شبه جزیره بازدید کنید ، فقط چند ساعت سوار شدن با قطار یا اتوبوس است. از این رو می توان گفت که این سیستم حمل و نقل یکی از بهترین ها در جهان است. با چنین سیستم حمل و نقل طبیعت فقط با قطار یا اتوبوس با مدت زمان کوتاهی از مرکز شهر سئول فاصله دارد. به طور مثال شما می توانید با تنها یک ساعت فاصله از آسمان خراش ها به خلوتی مسالمت آمیز رفته و آرامش مورد نیاز خود را دریافت نمایید.

انواع ویزای مهاجرتی کره جنوبی

نگاه کلی به اخذ انواع ویزای مهاجرتی کره جنوبی

انواع ویزای مهاجرتی کره جنوبی فقط در قالب تورهای گروهی اقدام می‌شود. شما به هیچ عنوان نمی‌توانید انفرادی موفق به اخذ ویزای کره جنوبی شوید.

تمکن مالی و اقدام به صورت گروهی از مهم ترین شرایط اخذ ویزای کره جنوبی می‌باشد.

نیازی به مراجعه حضوری برای اخذ انواع ویزای مهاجرتی کره جنوبی نیست و درخواست ویزای خود را باید به آژانس‌ها و کارگزاران ویزای کره ارائه کنید.

ویزای کره جنوبی در ۲ نوع عادی و فوری (فقط برای ویزای مولتیپل) صادر می‌شود که هزینه ویزای عادی آن ۲۴۰ دلار و هزینه ویزای فوری آن ۳۰۰ دلار می‌باشد.

رزرو قطعی هتل محل اقامت خود را حتما باید به افسران مرزی ارائه کنید.

حدودا ۷ تا ۱۰ روز کاری به درخواست ویزای توریستی کره جنوبی شما پاسخ داده می‌شود و این ویزا تا ۳۰ روز معتبر است.

 در ادامه به شرح این کلیات برای اخذ انواع ویزای مهاجرتی کره جنوبی و مدارک مورد نیاز برای ارائه به سفارت کره جنوبی میپردازیم.

شرایط اخذ ویزای کره جنوبی

مهم ترین شرط اخذ انواع ویزای مهاجرتی کره جنوبی، تمکن مالی می‌باشد. تمکن مالی ویزای کره جنوبی باید برای هرنفر مبلغی حدودا ۵۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان باشد. توجه داشته باشید؛ تا زمانی که جواب درخواست ویزای کره جنوبی برای شما صادر نشده است، به مانده حساب خود دست نزنید. چرا که ممکن است زمانی که تمکن مالی شما از سوی سفارت استعلام می‌شود، مبلغ مانده حساب با تمکن ارائه شده مطابقت نداشته باشد و همین امر باعث ریجکتی شما شود.

پس از تمکن مالی، اقدام در قالب تورهای گروهی کره جنوبی است. منظور از تور گروهی اقدام به همراه اقوام و یا دوستان نیست. تور گروهی به این معناست که شما از طریق آژانس‌های مسافرتی اقدام به اخذ ویزا کنید.

مدارک مورد نیاز اخذ انواع ویزای مهاجرتی کره جنوبی

مدارک مورد نیاز برای انواع ویزای مهاجرتی کره جنوبی باید توسط دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی ترجمه شود. نیازی به گرفتن تائیدیه دادگستری و امورخارجه برای مدارک ویزای کره جنوبی نیست و مهر دارالترجمه کفایت می‌کند. چک لیست مدارک ویزای کره جنوبی به شرح زیر می‌باشد:

📑 فرم تکمیل شده درخواست ویزای کره جنوبی

📑 برنامه سفری: برنامه سفری ویزای کره جنوبی باید دقیق و واضح نوشته شود. چرا که بسیاری از موارد ریجکت ویزای کره جنوبی به دلیل مبهم بودن برنامه سفری می‌باشد.

📑 اصل و کپی از صفحه اول گذرنامه با حداقل ۷ ماه اعتبار

📑 ۲ قطعه عکس ۳ * ۴: عکس‌ها باید رنگی و دارای پس زمینه سفید باشند. عکس ارائه شده با عکس پاسپورت نباید یکسان باشد و همچنین باید تمام رخ و بدون لبخند باشد.

📑 اصل و ترجمه شناسنامه و کارت ملی

📑 کپی رنگی از تمامی ویزاهای اخذ شده قبلی

📑 اصل و ترجمه گواهی اشتغال به کار / روزنامه رسمی / جواز کسب

📑 تمکن مالی (به دلار آمریکا)

📑 ضمانت نامه بانکی / چک ضمانت (مبلغ ضمانت نامه و چک را آژانس مسافرتی تعیین می‌کند)

📑 رزرو قطعی هتل محل اقامت (منطبق با تعداد روزهای اقامت) (برگه رزرو هتل را حتما در زمان سفر همراه داشته باشید. چرا که افسران مرزی آن‌را از شما درخواست می‌کنند)

📑 بیمه مسافرتی

📑 بلیط قطعی رفت و برگشت هواپیما

هزینه درخواست ویزای کره جنوبی

هزینه‌ درخواست انواع ویزای مهاجرتی کره جنوبی معمولا با هزینه‌های تور کره جنوبی از شما دریافت می‌شود. از هزینه‌های تور کره جنوبی، ۵۰ دلار برای ویزای سینگل با اقامت ۹۰ روزه و ۸۰ دلار برای ویزای سینگل با اقامت بیش از ۹۰ روز پرداخت می‌شود.

وقت سفارت کره جنوبی

نحوه اقدام برای درخواست ویزای کره جنوبی

برای اخذ ویزای کره جنوبی، باید درخواست خود را به یکی از کارگزاران ویزای این کشور که اطلاعات آن‌ها در سفارت کره جنوبی منتشر شده است، ارائه کنید. لزومی به مراجعه حضوری به سفارت کره جنوبی نیست و شما باید تمامی مدارک و هزینه درخواست ویزا را به کارگزار خود تحویل دهید.

وقت سفارت کره جنوبی

برای درخواست ویزای کره جنوبی، نیازی به گرفتن وقت سفارت نیست. شما حتی برای درخواست ویزای کره جنوبی نیازی به مراجعه به این سفارت ندارید. مدارک مورد نیاز ویزای کره جنوبی به همراه هزینه درخواست ویزا را باید به کارگزار ویزای خود ارائه کنید و ارائه درخواست از طریق کارگزار انجام می‌پذیرد.

مدت اعتبار ویزای کره جنوبی + مدت زمان جوابدهی به درخواست ویزا

ویزای توریستی کره جنوبی، برای مدت زمان ۱ ماه معتبر است. حدودا ۷ تا ۱۰ روزکاری پس از ارائه مدارک درخواست ویزای کره جنوبی از طریق کارگزار به سفارت، جواب درخواست ویزا برای شما آماده می‌شود که این جواب تحویل کارگزار می‌شود.

آدرس و تلفن سفارت کره جنوبی در ایران

سفارت کره جنوبی در ایران در آدرس تهران، میدان ونک، خیابان شیخ بهائی شمالی، کوچه دانشور، پلاک ۲ واقع شده است. سفارت کره جنوبی همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۴ فعال است. اما توجه داشته باشید که مراجعه حضوری به این سفارت امکان پذیر نیست.

نظام آموزشی کره جنوبی2

نظام آموزشی کشور کره جنوبی

نظام آموزش و پرورش در کشور کره جنوبی هم توسط مدارس دولتی و هم توسط مدارس خصوصی ارائه می‌شود. هر دو مدرسه از سمت دولت از لحاظ مالی تامین می شوند؛ اگرچه مقدار هزینه دریافتی کمک‌های مالی مدرسه های خصوصی از سمت دولت بسیار کمتر از مدارس دولتی است. در حال حاضر برخی از مراکز دانشگاهی کشور کره جنوبی برنامه‌هایی را برای آغاز همکاری دانشگاه ها برای ارائه برنامه‌های محیط زیستی و آموزش زبان تدارک دیده‌اند.

کشور کره جنوبی یکی از بهترین کشور های عضو OECD در حوزه سواد خواندن، ریاضیات و علوم است. میانگین نمره دانش آموزان این کشور ۵۴۲ است. همچنین این کشور توانسته است به بزرگترین نیروی کار در جهان تبدیل شود. نظام آموزشی کشور کره جنوبی بسیار حساس و دقیق است. در رتبه بندی ریاضی و علوم، رتبه دانشجویان سال ۲۰۱۴ که توسط سازمان همکاری اقتصادی و توسعه بیان شد، کشور کره جنوبی پس از سنگاپور در رتبه دوم قرار داشت.

پیشنهاد مطالعه  هر چیزی که درباره مهاجرت به ایالات متحده آمریکا از طریق انواع ویزای مهاجرتی امریکا باید بدانیم!

تحصیلات دانشگاهی در کشور کره‌جنوبی یک مسئله بسیار جدی است، به قدری که به عنوان یکی از پایه های اصلی زندگی در کشور یاد می‌شود. آموزش و پرورش در کشور کره جنوبی با توجه به اولویت های خانواده ها در نظر گرفته می شود، چرا که خانواده ها عقیده دارند آموزش و پرورش، راهی برای بهبود وضعیت اجتماعی و اقتصادی و شغل آینده ارائه می دهد. در نظام آموزشی این کشور، فارغ التحصیل شدن از یک دانشگاه معتبر، نشانگر وضعیت اجتماعی و اقتصادی عالی و چشم انداز امیدوار کننده برای ازدواج و تغییر مسیر شغلی است. توجه به این مسائل به شدت از دوران آموزشی اولیه برای کودکان کره‌ای اجرا می شود. کسانی که فاقد تحصیلات دانشگاهی باشند در جامعه، رتبه خوبی نخواهند داشت.

نظام آموزشی در کشور کره جنوبی، سنین مهد کودک برای کودکان از ۴ تا ۶ سال یا ۵ تا ۷ سال است. دانش آموزان در کلاس اول، هفت سال سن دارند و تحصیلات خود در دوره ابتدایی را تا کلاس ششم یعنی سن ۱۲ یا ۱۳ سالگی ادامه می دهند. تحصیل در دوره راهنمایی یا متوسطه اول در کلاس هفتم تا نهم، از سن ۱۳ سالگی تا ۱۶ سالگی ادامه دارد. دانش آموزان دوره دبیرستان از کلاس دهم تا دوازدهم تحصیل می کنند. این دانش آموزان محدوده سنی ۱۶ تا ۱۹ سال دارند. تحصیلات پیش از دانشگاه که در حال حاضر اجرا می شود، یک دوره مقدماتی برای آموزش‌های علمی و مهارتی است.

درنظام آموزشی کشور کره جنوبی، کودکاندر کلاس سوم تا ششم با زبان کره‌ای و در چهار مهارت شنیداری، گفتاری، خوانداری و نوشتاری آشنا می شوند و سایر دروس نظیر زبان انگلیسی، آموزش های اخلاقی، مطالعات اجتماعی، ریاضیات، علوم، هنر، موسیقی، علوم فیزیک را می‌آموزند.

تحصیل در دانشگاه، مرحله آخر آموزش در نظام آموزشی کشور کره جنوبی است. دانشگاه‌های این کشور رشد و توسعه بیشتر یافته، به ویژه امروزه دانشجویان بین‌المللی علاقه زیادی به ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور را دارند دانشگاه های کشور کره جنوبی از لحاظ علمی در تمام جهان معتبر هستند.

 جشن های دانشگاه ها در کره جنوبی
 جشن های دانشگاه ها در کره جنوبی

مراسم ویژه آغاز سال تحصیلی برای دانشجویان متقاضی ورود به دانشگاه در دانشگاه‌های کشور کره جنوبی برگزار می‌شود. هم چنین جشن فارغ التحصیلی برای فارغ‌التحصیلان رشته های مختلف دانشجویی در دانشگاه برگزار می شوند. برخی از جشن های بومی محلی مربوط به آداب و رسوم مردم کشور کره نیز در دانشگاه‌ها طی مراسم مختلف برگزار می‌شود و البته ممکن است برخی از همایش ها و کنفرانس ها نیز همراه با مراسم افتتاحیه و اختتامیه در دانشگاه‌های کشور کره جنوبی ارائه شوند.

کنفرانس های علمی در کره جنوبی

کشور کره جنوبی یک کشور جوان با اقتصاد رو به رشد است. این کشور به سرعت در حال تبدیل شدن به یک کشور مدرن است و بنابراین یک پلتفرم پیشرفته را برای برنامه ریزی و اجرای برنامه های خود و تبدیل آنها به واقعیت ایجاد کرده است. امروزه با سرمایه گذاری بیشتر در زمینه های علمی تحقیق و توسعه توانسته‌اند نیاز روز افزون مدرنیزه شدن را در بخش های اجتماعی امنیتی علمی و اقتصادی برطرف سازند. همچنین نیاز به سیستم عامل هایی نظیر کنفرانس ها و کارگاههای آموزشی و همچنین برگزاری رویدادهایی که به صورت جهانی بتوانند راهکارهای موثری در رسیدن به اهداف اجرا کند در نظر گرفته شده است.

کنفرانس های علمی و همایش های مختلفی در کشور کره جنوبی برگزار می شوند که همه آنها از اعتبار بسیار بالایی برخوردار هستند. کنفرانس هایی در حوزه علوم و فناوری، داروسازی، تجارت و کسب و کار، علوم پزشکی، اقتصاد، علوم پایه و زمین شناسی، محیط زیست، علوم درمانی، حوزه های مدیریت و … در کشور کره جنوبی برگزار می شود.نمونه هایی از این همایش ها به صورت زیر معرفی می شوند:

  • کنفرانس بین المللی علوم دندانپزشکی و سلامت دهان و دندان
  • کنفرانس بین المللی بیولوژی گیاهان
  • کنفرانس بین المللی حسابداری و سرمایه‌گذاری
  • کنفرانس بین المللی علوم شیمی،شیمی و مهندسی شیمی
  • کنفرانس بین المللی آموزش و یادگیری الکترونیکی
  • کنفرانس بین المللی اقتصاد مدیریت و مطالعات اجتماعی
  • کنفرانس بین المللی محیط زیست و علوم طبیعی
  • کنفرانس بین المللی پزشکی وعلوم سلامت
  • کنفرانس بین المللی مهندسی و فناوری
  • کنفرانس بین المللی فناوری‌های موبایل و تجهیزات الکترونیکی
  • کنفرانس بین المللی مطالعات زبان و فرهنگ در علوم اجتماعی و مدیریت
  • کنفرانس بین المللی کاربردهای مدرن درمدیریت،مهندسی فناوری و علوم کاربردی
  • کنفرانس بین المللی با موضوع پیشرفت‌هایی در علوم جداسازی،تکنیک‌های تجزیه و مدیریت آزمایشگاه
  • کنفرانس بین المللی علوم کامپیوتر و تجهیزات الکترونیکی صنعتی
  • کنفرانس بین المللی مشاغل اقتصاد، سرمایه‌گذاری و علوم اجتماعی
  • کنفرانس بین المللی مهندسی مکانیک و سیستم های الکتریکی
  • کنفرانس بین المللی نانوتکنولوژی،مواد،مهندسی مواد و مهندسی محیط زیست
  • کنفرانس بین المللی تحقیقات نوین در مهندسی مواد
  • کنفرانس بین المللی مهندسی شیمی و بیوشیمی
  • کنفرانس بین المللی روانشناسی رفتاری و ژنتیک حیات وحش
  • کنفرانس بین المللی مهندسی هوا فضا و مکانیک
  • کنفرانس بین المللی غذا ودارو
  • کنفرانس بین المللی تغذیه ورزشی و مکمل ها
  • کنفرانس بین المللی علوم فناوری،مهندسی،مدیریت
  • کنفرانس بین المللی محیط زیست و علوم طبیعی
  • کنفرانس بین المللی فناوری اطلاعات مدیریت مشاغل
  • شرکت در آزمون های بین المللی در کره جنوبی

یکی از آزمون های مهم در کشور کره جنوبی آزمون سائونگ  است.این آزمون هرسال در نوامبر در کشور کره جنوبی برگزار می شود و دانشجویان متقاضی از همه کشورها می توانند در آن شرکت کنند. در زمانی که آزمون برگزار می شود همه ادارات دولتی، بازار سهام، بانک ها یک ساعت دیرتر مشغول به کار می شوند.این آزمون حدود ۸ ساعت طول خواهد کشید و برگ برنده ای برای ورود به دانشگاه های برتر کشور کره جنوبی خواهد بود.

چاپ مقالات علمی در کره جنوبی و تاثیر آن

چاپ مقالات علمی در ژورنال های بین المللی یا مجلات داخلی در کشور کره جنوبی یکی از بزرگ ترین امتیازاتی است که هر دانشجو باید در طول دوره تحصیلی خود برای آن اقدام کند. شرکت در کنفرانس ها و همایش ها، بهترین فرصت برای چاپ مقالات علمی است. این کار باعث می شود سابقه علمی دانشجو، ارتقا پیدا کند.

دانشگاه های برتر در کره جنوبی

در این بخش از نوشتار برای کسانی که قصد مهاجرت به کشور کره جنوبی را از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی تحصیلی دارند لیست برترین دانشگاههای کشور کره جنوبی را آورده ایم:

1-دانشگاه ملی شهر سئول
۱-دانشگاه ملی شهر سئول

دانشگاه سئول، یکی از معتبرترین و برترین دانشگاه‌های کشور کره جنوبی است. در حال حاضر متقاضی برای ادامه تحصیل در رشته‌های دانشگاهی این دانشگاه بسیار زیاد است. دانشگاه سئول از نظر رتبه بندی جهانی در جایگاه سی و ششم است و در رتبه بندی دانشگاه های کشور کره جنوبی در جایگاه دوم قرار دارد. دانشگاه سئول در سال ۱۹۴۶ تاسیس شد و به عنوان دانشگاه ملی کشور کره معرفی گشت. این دانشگاه با نظام آموزشی کاملاً آزاد و مرفه، حدود بیش از ۲۸ هزار دانشجو را از مقطع لیسانس تا مقطع دکترا مورد حمایت قرار می دهد. بر اساس یافته هایی که در مورد سیستم آموزشی کره ای به ثبت رسیده است، دانشگاه سئول بیشترین امکانات و برنامه‌ها را برای بیش از ۱۰ هزار دانشجو اختصاص داده است.

2- انستیتوی پیشرفته علوم و فناوری کرهKAIST

۲- انستیتوی پیشرفته علوم و فناوری کرهKAIST

انستیتوی علوم و فناوری کشور کره جنوبی، KAIST، در جایگاه اول در رتبه بندی دانشگاه‌ های کشور کره قرار دارد. این دانشگاه از نظر رتبه بندی جهانی در جایگاه ۴۰ قرار گرفته است و پیشرفت های تحقیقاتی و علمی بیشماری را در طول ۵۰ سال اخیر به ثبت رسانده است. رشته های محبوب در انستیتو علوم و فناوری کره شامل ریاضیات، علوم مهندسی، علوم فناوری و علوم پایه است. اگر به تحصیل در رشته‌های فنی و مهندسی و علوم پایه علاقه مند هستید، انستیتو علوم و فناوری کره، KAIST، برای شما انتخابی مناسب است.

Pohang University of Science and Technology (POSTECH)

۳-دانشگاه علوم و فناوری پوهانگ

یکی دیگر از دانشگاه های معروف کشور کره جنوبی، دانشگاه علوم و فناوری شهر پوهانگ Pohang University of Science and Technology (POSTECH) است. این دانشگاه، یک مرکز آموزش عالی خصوصی بوده و در رتبه بندی جهان در جایگاه ۸۳ قرار گرفته است. در رتبه بندی دانشگاه‌های کشور کره جنوبی، دانشگاه علوم و فناوری پوهانگ در رتبه ششم قرار دارد. تمام رشته های دانشگاهی که در این دانشگاه ارائه می‌شوند از کیفیت آموزشی بسیار بالایی برخوردار هستند. دانشجویان خارجی که به رشته های علوم و فناوری علاقه مند هستند، دانشگاه شهر پوهانگ را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند. ادامه تحصیل در این دانشگاه به دو زبان انگلیسی و کره ای ارئه می شود.

4-دانشگاه Sungkyunkwan

۴-دانشگاه Sungkyunkwan

دانشگاه Sungkyunkwanیکی از بهترین دانشگاه های کشور کره جنوبی است که در رتبه بندی جهانی در جایگاه ۱۰۷ دارد. این دانشگاه یکی دیگر از انستیتو های علمی است که به صورت خصوصی اداره می‌شود و دو دانشکده تخصصی در حوزه علوم اجتماعی و جامعه شناسی در شهر سئول و همچنین دانشکده علوم طبیعی در شهر سووان (Suwon) تاسیس کرده است. تاریخ تاسیس دانشگاه Sungkyunkwan به سال ۱۳۹۸ باز می گردد. در حال حاضر بیش از ۳۴ هزار دانشجو در حال تحصیل در دانشگاه Sungkyunkwanهستند. مهمترین رشته های دانشگاهی این دانشگاه شامل مهندسی مکانیک، مدیریت، اطلاعات و کتابداری، علوم موادو .. است. این رشته ها جزء ۵۰ رشته محبوب در کشور کره جنوبی هستند.

 دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در کره جنوبی
  • Seoul National University
  • SungKyunKwan University (SKKU)
  • Yonsei University
  • Korea University
  • University of Ulsan
  • Hanyang university
  • KAIST – Korea Advanced Institute of Science & Technology
  • Gachon University of Medicine and Science
  • Kyung Hee University
  • Chonbuk National Univeristy
  • Chonnam National University
  • Chungnam National University
  • Ewha Womans University
  • Kyungpook National University
  • Pusan National University
  • The Catholic University of Korea
  • Chung-Ang University
  • Ajou University
  • Yeungnam University
  • Hallym University
  • Konkuk University
  • Inje University
  • Gyeongsang National University
  • Chungbuk National University
  • Dankook University
دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در کره جنوبی

دانشگاه‌های‌ کشور کره جنوبی با رتبه بسیار خوب

  • KAIST – Korea Advanced Institute of Science & Technology
  • Korea University
  • Pohang University of Science And Technology (POSTECH)
  • Seoul National University
  • Sungkyunkwan University
  • Yonsei University

دانشگاه‌های‌ کشور کره جنوبی با رتبه خوب

  • Chonbuk National University
  • Chonnam National University
  • Chung-Ang University
  • Chungnam National University
  • Ewha Womans University
  • Hankuk (Korea) University of Foreign Studies
  • Hanyang university
  • Inha University
  • Kyung Hee University
  • Kyungpook National University
  • Pusan National University
  • Sejong University
  • Sogang University
  • University of Seoul
  • University of Ulsan

دانشگاه‌های‌ کشور کره جنوبی با رتبه متوسط

  • Ajou University
  • Catholic University of Korea
  • Cheju National University (CNU)
  • Gwangju Institute of Science & Technology (K-JIST)
  • Gyeongsang National University
  • Information & Communications University (ICU)
  • Kangwon National University
  • Konkuk University
  • Korea Maritime University Busan
  • Korea National University of Physical Education
  • Pukyong National University

رشته های غیر پزشکی در کره جنوبی

رشته های غیر پزشکی در کره جنوبی

کشور کره جنوبی به عنوان یک سرزمین امن و آرام، یک ترکیب منحصر به فرد از فناوری مدرن و طبیعت قدیمی و باستانی و تلفیقی از طبیعت و تکنولوژی را به نمایش گذاشته است. اگر به کل کشور کره جنوبی سفر کنید، بازدید از آثار تاریخی را در کنار زیبایی های طبیعی تجربه می کنید. پایتخت کره جنوبی یعنی شهر سئول، یک مرکز ایده آل برای معرفی فناوری های جدید و سرگرمی‌های جذاب است. در حال حاضر کشور کره جنوبی در میان دانشجویان بین المللی محبوبیت زیادی پیدا کرده‌است و به دلایل زیادی، طیف وسیعی از دانشگاه ها در این کشور، مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری برای دانشجویان علاقه مند به ادامه تحصیل در کره جنوبی در نظر گرفته است. به علاوه زندگی تحصیل و کار در کشور کره جنوبی برای اکثر مردم نسبتا ارزان قیمت است.

پیشنهاد مطالعه  هر چیزی که درباره مهاجرت به ایتالیا از طریق انواع ویزای مهاجرتی ایتالیا باید بدانیم!

اینکه چرا کشور کره جنوبی را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید، گزینه های زیادی قابل بررسی هستند. گردش، تفریح، سفرهای آخر هفته، وضعیت آموزشی بسیار عالی در دانشگاه ها، تنوع غذایی، محیط زندگی بسیار راحت و امکانات کامل زندگی، دلایلی هستند که دانشجویان بین المللی را به سمت این کشور جذب می‌کنند. در کشور کره جنوبی به راحتی صدها دانشگاه پیدا می کنید هر یک از آنها انواع رشته‌های تحصیلی را درحوزه‌های آموزشی و تحقیقاتی به دانش‌آموزان به دانشجویان ارائه داده است. دانشگاه های کشور کره جنوبی در مدت زمان چهار سال مدرک لیسانس را به دانشجویان ارائه می دهد و تحصیل در دوره فوق لیسانس تا سه سال طول می کشد.

ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کره جنوبی در رشته‌های مختلفی نظیر مهندسی مکانیک،مهندسی محیط،زیست،پزشکی،دندانپزشکی،داروسازی،زبان‌خارجی،روانشناسی،تاریخ،فلسفه،جامعه شناسی،علوم رایانه و غیره امکان پذیر است. بردن نام تمام رشته‌های دانشگاهی با گرایش ها و جزئیات از حوصله این بحث خارج است اما به طور کلی دانشگاه های کشور کره جنوبی، چهار گرایش اصلی علوم پایه، علوم انسانی، مهندسی و گروه هنر و زبان خارجی را پوشش می‌دهد.

تحصیل در رشته ژنتیک در کشور کره جنوبی

تحصیل در رشته ژنتیک در کشور کره جنوبی

کره جنوبی از کشورهایی است که در حوزه ژنتیک و بیوتکنولوژی به طور قابل توجهی پیشرفت داشته است و دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی کره جنوبی به سطح بالایی از این علم رسیده اند. تشویق دانشجویان برای تولیدات نوآورانه و پیشرفته در زمینه ژنتیک، نیروی کاری قدرتمند و تولید حیوانات و گیاهان ترانسژنیک، پیشرفت در زمینه سنتز الیگونوکلئوتید باعث شده دانشجویان زیادی برای اخذ بورسیه تحصیلی این کشور پیشرفته اقدام نمایند.
دولت کشور کره جنوبی از کسانی که طرح های زیادی درخصوص بیوتکنولوژی و ژنتیک داشته باشند حمایت زیادی می‌کند. به همین سبب خیلی از ایرانیان تمایل دارند که برای تحصیل در رشته ژنتیک و بیوتکنولوژی دانشگاه های کشور کره جنوبی مهاجرت نمایند. دانشگاه های این کشور جزء بهترین دانشگاه‌های جهان محسوب می شوند به طوریکه دانشگاه ملی سئول رتبه ۳۶ را در جهان و رتبه ۱۰ را در آسیا داشته و به همین سبب بسیاری از نخبگان رشته‌های علوم پایه پزشکی قصد مهاجرت به این کشور را دارند.
گرفتن بورسیه تحصیلی از دانشگاه های کره جنوبی بسیار سخت و پیچیده است؛ شرایطی که یک دانشجو باید برای دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه های کره جنوبی اخذ نماید شامل کسب معدل بالای ۱۶ در مقطع کارشناسی، کسب معدل بالای ۱۸ در کارشناسی ارشد، آیلتس بالای شش یا تافل با نمره ۸۰ به بالا یا مدرک زبان تاپیک کره ای سطح ۳ به بالا، داشتن مقالات معتبر isi، ثبت اختراع رزومه قوی تحصیلی و کاری، داشتن سوابق کاری مرتبط و تجربه و مهارت کاری است. این موارد شانس شما را برای دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه کره جنوبی بالا می برد.

شما می توانید برای تمامی مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا برای کره جنوبی درخواست دهید.

طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی چهار سال،کارشناسی ارشد دو تا سه سال و مقطع دکترا نیز ۳ تا ۴ سال طول خواهد کشید امکان تحصیل با مدرک زبان انگلیسی در تمامی مقاطع نامبرده وجود دارد؛ اما اگر مدرک زبان کره جنوبی از سطح ۳ به بالا را دریافت کنید شانس شما برای اخذ بورسیه افزایش پیدا می‌کند.
دانشگاه های کره جنوبی به انواع دانشگاه خصوصی و دانشگاه‌های دولتی طبقه بندی می شود هزینه تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی در مقطع کارشناسی حداکثر۴۴۰۰ دلار برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حداکثر۶۰۰۰ دلار است. هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی در مقطع کارشناسی ۴ هزار دلار برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری بسته به نوع دانشگاه مبلغی بین ۳۸۰۰ تا ۶ هزار دلار است که باید به دانشگاه پرداخت نمایید.

هزینه زندگی در کره جنوبی که شامل هزینه خورد و خوراک، پوشاک، اجاره‌بها و غیره است به طور میانگین ماهانه ۱۲۰۰دلار خواهد بود.

 تخصص پزشکی در کره جنوبی و شرایط اخذ پذیرش تخصص پزشکی در کره جنوبی

دانشجویانی که موفق به دریافت مدرک پزشکی می‌شوند و به عنوان پزشک در مراکز مشغول به کار می گردند،می‌توانند در دوره‌های دریافت مدرک تخصصی در حوزه‌های مختلف مشغول به ادامه تحصیل شوند. دوره تخصص‌های رشته پزشکی در کشور کره جنوبی مانند تخصص‌های رایج در سایرکشورهای جهان است،به طور مثال تخصص پزشکی در رشته های بیماری‌های ژنتیکی، بیماری قلبی، تخصص کلیه، جراحی عمومی، جراحی مغز و اعصاب، متخصص کودکان، زنان و زایمان، سلامت و تغذیه و نظیر این‌ها در کشور کره جنوبی امکان پذیر است. تخصص دندانپزشکی در این کشور شامل جراحی دهان و دندان بیماری‌های لثه، جراحی فک، پروتز دندان و غیره می‌باشد.

study-dentistry-south-korea

تحصیل دندانپزشکی در کره جنوبی

یکی دیگر از رشته های محبوب و پرطرفدار در کشور کره‌جنوبی دندانپزشکی است. دانشگاه‌های کشورکره‌جنوبی که رشته دندان پزشکی را به دانشجویان ارائه می‌دهند در جهان در رتبه‌های ممتاز قرار دارند. ادامه تحصیل در رشته‌ دندان پزشکی در کره جنوبی حدود ۷ سال طول خواهد کشید.
آموزش ها در این رشته در یک دوره سه ساله و یک دوره چهار ساله به دانشجویان ارائه می‌شود. در سه ساله اول تحصیل در رشته دندان پزشکی دانشجویان با مباحث تئوری و بالینی آشنا می‌شوند و در دوره چهارم به گذراندن آموزش‌های عملی و کار در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های تخصصی مشغول خواهند شد.
پس از پایان هر دوره دانشجویان باید در یک آزمون علمی شرکت کنند. تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور کره جنوبی به زبان انگلیسی و کره‌ای امکانپذیر است. دانشجویان و متقاضیان ورود به رشته پزشکی این کشور باید مدرک دیپلم داشته باشند و چنانچه مدرک معتبر زبان انگلیسی با نمره عالی را نیز ارائه دهند یک امتیاز برای آنها محسوب می‌شود.

پس از این که هفت سال تحصیلی در رشته دامپزشکی به پایان رسید، یک آزمون جامع از دانشجو به عمل می آید و چنانچه دانشجو در آزمون موفق شود،مجوز کاربه عنوان یک دندان پزشک برای او صادر می‌گردد. دانشجویان رشته دندانپزشکی علاوه بر استفاده از بورسیه تحصیلی می‌تواند از خوابگاه، امکانات رفاهی، بیمه و خدمات کارت دانشجویی بهره مند شوند. ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی،حدود۸۰۰۰ دلار در ماه هزینه دارد.

فهرست برترین دانشگاه های کشور کره جنوبی که رشته دندانپزشکی ارائه می دهند به شرح زیر است:
  • Seoul National University
  • KAIST – Korea Advanced Institute of Science & Technology
  • Pohang University of Science And Technology ( POSTECH )
  • Korea University
  • Yonsei University
  • Sungkyunkwan University ( SKKU )
  • Hanyang University
  • Kyung Hee University
  • Ewha Womans University
  • Sogang University
  • Pusan National University
  • Chung-Ang University ( CAU )
  • Hankuk ( Korea ) University of Foreign Studies
  • The Catholic University of Korea
  • Kyungpook National University
  • University of Seoul
  • Ajou University
  • Chonnam National University
  • Chungnam National University
  • University of Ulsan
  • Konkuk University
  • Yeungnam university

تحصیل پزشکی در کره جنوبی

تحصیل پزشکی در کره جنوبی

با برنامه ها و امکاناتی که دولت کره جنوبی برای حمایت از دانشجویان خارجی متقاضی ادامه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور ارائه داده است، معتبرترین دانشگاه های کره بهترین رشته ها را برای پذیرش دانشجویان در نظر گرفته‌اند. رشته پزشکی یکی از محبوب‌ترین رشته های دانشگاهی این کشور است. نه تنها دانشجویان کره ای، بلکه سایر دانشگاه دانشجویان خارجی نیز متقاضی تحصیل در رشته پزشکی در کشور کره جنوبی هستند. رشته های پزشکی و سایر گرایش های وابسته در تمام مراکز آموزش عالی کشور کره جنوبی با کیفیت بسیار عالی به دانشجویان ارائه می شوند.

ادامه تحصیل در این رشته ها به زبان انگلیسی امکان پذیر است. همچنین دانشجویانی که در رشته پزشکی در کره جنوبی مشغول به تحصیل هستند، اجازه دارند ۲۰ ساعت در هفته به کار دانشجویی مشغول شوند.

مزیت دیگر ادامه تحصیل در رشته پزشکی در کشور کره جنوبی استفاده از بورسیه ۳۰ درصدی برای دانشجویان است. استفاده از خدمات خوابگاه، مزایای کارت دانشجویی، بیمه، حمایت مالی در پروژه های تحقیقاتی، مزایای دیگری است که تحصیل در رشته پزشکی در این کشور برای دانشجویان فراهم کرده است.
دوره پزشکی در کشور کره جنوبی ۴ تا ۶ سال طول میکشد. دانشجویانی که قصد دارند در این رشته مشغول به تحصیل شوند باید دارای مدرک دیپلم باشند؛ همچنین مدرک معتبر زبان انگلیسی با نمره بالا یک امتیاز برای آنها محسوب می‌شود.
متقاضیان ادامه تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه های کشور کره جنوبی باید بدانند که در سال‌های آخر دانشگاه و همچنین برای یافتن شغل و گذراندن دوره کارآموزی در بیمارستان های کشور کره‌جنوبی حتماً باید به زبان کره ای آشنا باشند؛ لذا در طول تحصیل لازم است در دوره های آمادگی زبان کره‌ای شرکت کنند.

 مدارک لازم برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی در کشور کره جنوبی شامل :

مدارک هویتی و کپی آن، ترجمه آخرین مدرک تحصیلی، گواهی تمکن مالی، گواهی سلامت پزشکی، پاسپورت، ویزای تحصیلی و صورت حساب بانکی است.

دانشجویانی که موفق به دریافت بورسیه تحصیلی پزشکی شوند باید مدارک لازم را به دانشگاه ارائه دهند. هزینه ادامه زندگی دانشجویی در این کشور حدود ۴۰۰۰ دلار در هر ترم تحصیلی است؛ یعنی در هر سال، دانشجویان پزشکی باید هشت هزار دلار پرداخت کنند. دانشجویان پزشکی که قصد اقامت در خوابگاه را داشته باشند، هزینه ای حدود ۸۰۰ دلار در هر ماه باید پرداخت کنند.

علاقه مندان به اخذ هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی در مقاطع مختلف تحصیلی در کره جنوبی می توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سروش نافع دادمان تماس حاصل نمایند . وکلا و مشاورین امور مهاجرت موسسه دادمان آماده ارائه پاسخگویی و انجام امور اداری شما در زمینه مهاجرت تحصیلی به کره و دریافت انواع بورسیه های تحصیلی می باشند:

پیشنهاد مطالعه  مهاجرت تحصیلی

دکترا در کره جنوبی و شرایط اخذ پذیرش دکترا در کره جنوبی

تحصیل در دوره دکتری در رشته های مختلف در کشور کره جنوبی حدود ۳ سال طول می کشد. دروس دوره دکتری در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی تدریس می شود. برای ثبت نام در رشته های دکتری دانشجویان باید مدرک کارشناسی ارشد از یک دانشگاه معتبر را داشته باشند؛ ارائه تمام مدارکی که در قسمت های قبل به آن ذکر شده نیز به همراه ویزای تحصیلی و پاسپورت برای دانشجویان خارجی لازم است.

رشته های دانشگاهی مختلف در دوره دکتری مشمول بورسیه های تحصیلی می‌شوند. برخی از این بورسیه‌ ها توسط مراکز خصوصی و برخی دیگر از سوی دولت کره برای دانشجویان در نظر گرفته می شود. به دلیل اینکه هزینه تحصیل در دوره دکتری در کشور کره ‌جنوبی نسبتاً بالا است،
اگر واجد شرایط دریافت بورسیه هستید، درخواست خود را به همراه مدارک لازم به سازمان مربوطه ارائه دهید. مدرک معتبر زبان انگلیسی با نمره بالا و معدل عالی، شرط لازم برای دریافت بورسیه تحصیلی دکتری است.اگر متقاضی دریافت بورسیه در دوره دکتری در کشور کره جنوبی هستید باید به زمان اعطای بورسیه دقت داشته باشید

. در حال حاضر تحصیل در دوره دکتری در این کشور به رشته های اقتصاد، سرمایه گذاری، کسب‌وکار، روانشناسی و نظایر این ها اختصاص دارد.

 فوق لیسانس در کره جنوبی و شرایط اخذ پذیرش فوق لیسانس در کره جنوبی

 فوق لیسانس در کره جنوبی و شرایط اخذ پذیرش فوق لیسانس در کره جنوبی

در کشور کره جنوبی بیش از ۲۰۰ موسسه و مرکز آموزش عالی وجود دارد که دانشجویان بین المللی قصد ادامه تحصیل در این مراکز را دارند. بسیاری از رشته های دانشگاهی را می توانید در مقطع کارشناسی ارشد دنبال کنید.

دانشگاه سئول در کره جنوبی مورد تایید وزارت علوم و تحقیقات ایران نیز قرار دارد. برای ثبت نام در دوره های کارشناسی ارشد در کره جنوبی باید مدرک لیسانس داشته باشید.دانشجویان باید مدارک هویتی، ریزنمرات سال‌های قبل، گواهی تمکن مالی، معرفی نامه از اساتید سال های قبل، ویزای تحصیلی، اصل پاسپورت را به دانشگاه ارائه دهند.
دانشجویانی که قصد استفاده از بورسیه تحصیلی را دارند باید مدارکی را ارائه دهند که ثابت کند واجد شرایط دریافت بورسیه هستند. مدرک معتبر زبان انگلیسی در این راستا بسیار اهمیت دارد. دانشجویانی که قصد یادگیری زبان کره ای را دارند می توانند در دوره های آمادگی زبان کره ای، قبل از ورود به دانشگاه شرکت کنند.
ادامه تحصیل در رشته های مهندسی، علوم پایه، جامعه شناسی، هنر و علوم مرتبط با سلامت و درمان در دانشگاه کشور کره جنوبی امکان پذیر است. کارشناسی ارشد در این کشور حدود ۲ سال طول خواهد کشید. هزینه زندگی دانشجویی، بدون دریافت بورسیه تحصیلی تا حدود ۷۰۰۰ دلار در ماه ممکن است تغییر کند. بنابراین اگر واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی هستید حتماً قبل از ثبت نام درخواست خود را به دانشگاه اعطا کننده بورس ارائه دهید.

لیسانس در کره جنوبی و شرایط اخذ پذیرش لیسانس در کره جنوبی

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع لیسانس در کشور کره جنوبی را دارند با دریافت ویزای تحصیلی و ارائه مدارک لازم می‌توانند در آزمون ورودی شرکت کرده و پس از پذیرفته شدن در آزمون، وارد دانشگاه شوند. برای ادامه تحصیل در این کشور، دانشجویان، گزینه‌های زیادی پیش رو دارند. برخی از موسسات آموزش عالی نیز یک دوره های آموزشی آمادگی برای ورود در آزمون های دانشگاه را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.
ادامه تحصیل در مقطع لیسانس در تمام رشته های موجود در شاخه های مهندسی، علوم انسانی، هنر، پزشکی، دندانپزشکی و غیره، امکان پذیر است. برای ثبت نام در دانشگاه های کشور کره جنوبی، دانشجویان باید مدارک هویتی به همراه ویزای تحصیلی، ریز نمرات سال‌های قبل، گذرنامه، گواهی تمکن مالی، گواهی شرکت در دوره های مهارتی و همچنین مدرک تحصیلی دیپلم را داشته باشند. تحصیل در دوره لیسانس در کشور کره جنوبی چهار سال طول می کشد.

تحصیل-رایگان-در-کره-جنوبی-min

تحصیل رایگان در کره جنوبی

ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه های کشور کره جنوبی هیجان انگیز است. تحصیل در این کشور، فرصت‌های بی‌نظیری را در اختیار دانشجویان قرار می دهد تا بتوانند به بهترین نحو در آینده‌ خود موفق شوند. تحصیل در کره جنوبی به عنوان یک زندگی دانشجویی در مرکز اقتصادی و فناوری در کنار یک فضای مدرن با طبیعت منحصر به فرد، فرصت عالی را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد. نظام آموزشی کشور کره جنوبی در جهان، شهرت زیادی دارد. تحصیل رایگان در کشور کره جنوبی شامل استفاده از مزایای بورسیه تحصیلی و بورسیه تحصیلی مالی هستند که به دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در کره جنوبی اعطا می شود.

هزینه های دانشگاه های دولتی کره جنوبی در هر نیم ترم تحصیلی محاسبه می شود و حدود ۴ هزار دلار خواهد بود. این هزینه برای دانشگاه های خصوصی تا حدود ۵۰۰۰ دلار نیز گزارش شده است. حداقل هزینه زندگی دانشجویی در هر ماه ۱۲۰۰ دلار است. این هزینه ها شامل هزینه اجاره یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر، هزینه حمل و نقل، هزینه خوراک، سرگرمی و غیره است. البته اگر دانشجویان بخواهند در پانسیون، یک اتاق دانشجویی مجزا اجاره کنند، هزینه های زندگی ماهانه افزایش بیشتری خواهد داشت. کسانی که واجد شرایط بورسیه تحصیلی باشند می توانند شهریه دانشگاه خود را از طریق بورسیه تحصیلی تامین کنند.

خطرات احتمالی برای دانشجویان در کره جنوبی

کره جنوبی یک کشور متمدن، پیشرفته و با سطح فرهنگ و رفاه اجتماعی بسیار عالی است. خطر بسیار جدی، دانشجویان خارجی را تهدید نمی کند. دانشجویانی که برای ادامه تحصیل به کشور کره جنوبی سفر می‌کنند،در نهایت امنیت و رفاه زندگی قرار خواهند داشت.تکنولوژی‌های برتر در تمام شهرها قابل مشاهده هستند و همچنین شرایط آموزشی در دانشگاه های کشور کره‌جنوبی به خوبی فراهم شده است. با این وجود، به دانشجویان خارجی توصیه می کنیم در هر زمان مراقب دارایی‌های خود به ویژه پاسپورت و ویزای تحصیلی و همچنین کارت دانشجویی خود باشند.

خدمات بانکی و مالی برای دانشجویان در کره جنوبی

دانشجویان در کشور کره جنوبی باید برای تسهیل امور پرداخت هزینه های زندگی و شهریه های دانشگاه و خوابگاه، یک حساب بانکی افتتاح کنند. با استفاده از یک حساب بانکی در طول مدت تحصیل، دانشجویان می‌توانند در زمان مورد نیاز از تسهیلات بانکی برای دریافت وام دانشجویی استفاده کنند.

بیمه و تسهیلات درمانی برای دانشجویان در کره جنوبی

استفاده از خدمات بیمه دانشجویی در کشور کره جنوبی، مستلزم پرداخت هزینه سالانه برای بیمه است. بیمه دانشجویی برای تحصیل در کره جنوبی ضروری است. دانشجویانی که در دانشگاه های این کشور تحصیل می‌کنند باید پس از ورود به دانشگاه در ابتدای سال تحصیلی، هزینه بیمه سالانه را پرداخت کنند. خدمات درمانی با ارائه کارت دانشجویی در این کشور امکان پذیر است.

مشاغل دانشجویی و اجازه کار دانشجویی در کره جنوبی

مشاغل دانشجویی و اجازه کار دانشجویی در کره جنوبی

دانشجویان بین المللی که در کشور کره جنوبی تحصیل می کنند می توانند برای تامین بخشی از هزینه های زندگی دانشجویی خود در مشاغل نیمه وقت مشغول به کار شوند. خوشبختانه گزینه‌های زیادی در این کشور برای کار وجود دارد و هیچ محدودیت شخصی یا قانونی برای دانشجویان شامل نمی شود. کره جنوبی مشاغل مختلفی را در جامعه ارائه می دهد.

مشاغل کار دانشجویی در کشور کره‌جنوبی عبارت است از:
  • تدریس خصوصی به صورت نیمه وقت
  • کار در فروشگاه های سوپر مارکت و فروشگاه زنجیره ای به عنوان صندوقدار یا مسئول کالاها
  • کار در فروشگاه های مواد غذایی به عنوان سفارش گیرنده مشتری
  • کار نیمه وقت به عنوان گارسون در مراکز غذایی فست فود
  • کار در کافه و رستوران
  • کار به عنوان رهبر تور گردشگری به صورت نیمه وقت

اگر دانشجویان بین المللی تصمیم داشته باشند کار پاره وقت یا نیمه وقت در کشور کره جنوبی پیدا کنند می توانند از طریق جستجو در اینترنت، بررسی آگهی های روزنامه، دفاتر کاریابی و یا با مراجعه به رستوران‌ها و فروشگاه ها از آگهی های جذب نیروی کار پاره وقت اطلاع پیدا کنند.
برای کار دانشجویی، کارفرمایان در کشورکره‌ جنوبی ترجیح می دهند افرادی را استخدام کنند که ویزای قانونی و مجوز اقامت در کره را داشته باشند. اگر دانشجویان بخواهند در یکی از فرصت های کاری کشور کره جنوبی مشغول به فعالیت شوند باید ابتدا مجوز کار از دانشگاه و اداره کار را دریافت کرده و همچنین از طریق یک دفتر مهاجرتی جزئیات کار را فراهم کنند.

پیشنهاد می‌کنیم دانشجویان قبل از اینکه به یک کار دانشجویی در کره جنوبی مشغول شوند، حتماً قبل از کار، شرایط کار و پرداخت هزینه‌های حقوق به صورت ساعتی را با کارفرما به توافق برسند؛ این کار از سوء تفاهم و بروز هرگونه مشکل در حین کار جلوگیری می کند. نکته مهم دیگر در این خصوص این است که دانشجویان باید حتماً قرارداد کار را به صورت کتبی و توافقنامه بین دو طرف تهیه کنند تا بتوانند در آینده اگر لازم شد برای اقدام قانونی از آن استفاده کنند.

امتیازات کارت دانشجویی در کره جنوبی

کارت دانشجویی و بیمه سلامت برای دانشجویان کره جنوبی به منزله یک امتیاز برای استفاده از خدمات تخفیف و یا … است.

خوابگاه در کره جنوبی

دانشگاه های معتبر کشور کره جنوبی برای دانشجویان خوابگاه های دانشجویی ارائه می دهند. این خوابگاه‌ها از امکانات بسیار خوبی برای زندگی دانشجویی برخوردار هستند. هزینه اقامت در خوابگاه های این کشور به طور ماهانه تا حداکثر ۱۴۰۰ دلار در هر ترم است.
هزینه اقامت در خوابگاه، متناسب با دانشگاه و نوع امکانات آن متفاوت است. خوابگاه های دانشجویی در کشور کره‌جنوبی بسیار مجهز هستند؛ اتاق غذاخوری، سالن مطالعه، امکانات اینترنت، سرویس بهداشتی، تفریح و گردش برای دانشجویان فراهم است. اتاق های دانشجویی در کشور کره جنوبی معمولاً ۲ یا ۳ نفر هستند.
معمولاً در خوابگاه ها، برنامه های مختلفی در طول سال تحصیلی به دانشجویان ارائه می شود. علاوه بر خوابگاه های دانشجویی، در سطح شهر برخی از اتاق های مخصوص دانشجویان و یا پانسیون های قدیمی برای سکونت دانشجویان بین‌المللی تدارک دیده شده است.برای اینکه از خانه های قدیمی به عنوان یک خانه دانشجویی استفاده کنید باید با فرهنگ کره جنوبی آشنا باشید. در حال حاضر بهترین روش برای یک زندگی دانشجویی ایده‌آل، استفاده از خوابگاه در این کشور است.

معادل سازی مدارک در کره جنوبی

دانشجویانی که از دانشگاه های کشور کره جنوبی فارغ‌التحصیل می شوند می توانند بدون معادل سازی مدرک در دانشگاه های اروپایی ادامه تحصیل دهند. مدارک رشته های دانشگاهی مختلف در دانشگاه کره جنوبی از نظر مدرک توسط وزارت علوم و فناوری ایران نیز به تأیید رسیده اند. به همین دلیل است که تحصیل در کشور کره جنوبی برای دانشجویان ایرانی نیز امکان پذیر است.

مدارک دانشگاه های کشور کره جنوبی توسط بسیاری از موسسه های جهانی و وزارت علوم در سایر کشورها به تایید رسیده است؛ حتی برخی از دانشگاه ها مانند دانشگاه ملی سئول و دانشگاه یونسی در حال گسترش فعالیت های خود برای پذیرش دانشجویان آمریکایی هستند. برنامه های آینده دولت کره جنوبی برای پذیرش دانشجو در کشور کره جنوبی تا سال ۲۰۲۰ تا حدود ۲۰ هزار دانشجوی بین المللی گزارش شده است. اکثر دانشگاه های این کشور نیز به تایید دانشگاه وزارت علوم ایران رسیده است.

آزمون های ورودی مقاطع مختلف در کره جنوبی

در کشور کره جنوبی یک آزمون واحد با موضوع سنجش علمی برای متقاضیان ورود به دانشگاه برگزار می‌شود. این آزمون با عنوانCSAT یا به اصطلاحCollege Scholastic Ability Test نامیده می شود و یک سیستم سنجش علمی است.
آزمون ورودی
CSAT، یک آزمون استاندارد است که دانشجویان برای ورود به دانشگاه های کشور کره جنوبی باید در آن موفق شوند. این آزمون به طور رسمی از سال ۱۹۹۴ پایه‌گذاری شد. قوانین جالبی در روز برگزاری آزمون ورودی دانشگاه ها در کشور کره جنوبی برقرار می‌شود؛ تمام معابر عمومی، مسیر حرکت اتوبوس ها، مترو و یا پرواز هواپیماها با برنامه و طی زمان بندی خاص اجرا می شوند.
در روز برگزاری آزمون ورودی در این کشور، پروازهای شرکت های هواپیمایی، لغو می شوند تا سروصدای هواپیماها مزاحم آزمون ‌دانشجویان نباشد؛ همچنین ترافیک شهری نیز به خوبی کنترل می شود تا سروصدای مزاحمی ایجاد نگردد.

بورسیه تحصیلی در کره جنوبی

بورسیه تحصیلی در کره جنوبی

ادامه تحصیل در دانشگاه Kyung Hee University با استفاده از بورسیه های تحصیلی به ویژه برای رشته های کسب و کار و مدیریت، هنرهای خلاق و طراحی، مطالعات اجتماعی و رسانه ها، علوم رایانه و فناوری اطلاعات، جامعه‌شناسی، گردشگری و هتلداری امکان پذیر است. این دانشگاه، دانشکده خصوصی در کشور کره جنوبی تاسیس کرده است و برنامه‌های آموزشی خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهد. همچنین برنامه های حمایتی از ادامه تحصیل در این کشور برای دانشجویان شامل خدمات ارائه مسکن و کمک هزینه زندگی دانشجویی است. این دانشگاه از نظر رتبه علمی در جایگاه ۳۵۱ قرار دارد.

بورسیه دانشگاهSogang

ادامه تحصیل در کشور کره جنوبی و استفاده از بورسیه تحصیلی در دانشگاه Sogang دررشته های مطالعات اجتماعی، جامعه شناسی، مدیریت، کسب و کار، اقتصاد، آموزش و امنیت اجتماعی امکان پذیر است. تعداد متقاضیان استفاده از این بورسیه تحصیلی در حال افزایش است. این دانشگاه از نظر رتبه علمی در رتبه ۶۰۱ قرار دارد.

بورسیه تحصیلی انستیتوی تحقیقاتی علوم و فناوری Gwangju

یکی از معتبرترین مراکز دانشگاهی در کشور کره جنوبی، انستیتو علمی و فناوری Gwangju است. انستیتوی تحقیقاتی Gwangju در سال ۱۹۹۲ تاسیس شد. بورسیه تحصیلی در انستیتو علمی و فناوری Gwangju به رشته‌های مهندسی، سلامت و پزشکی، علوم رایانه و فناوری اطلاعات، علوم کاربردی و علوم محض اختصاص دارد. این دانشگاه از نظر رتبه علمی در جایگاه ۴۰۱ در جهان قرار دارد.

بورسیه دانشگاه Ewha Womans

مرکز Ewha Womans در سال ۱۸۸۶ تاسیس شده است. این مرکز در رشته های مدیریت، کسب و کار و مطالعات اجتماعی، بورسیه های تحصیلی را به دانشجویان متقاضی ارائه می دهد. علاوه بر بورسیه تحصیلی، امکانات مسکن و هزینه زندگی دانشجویی نیز از سوی این دانشکده برای دانشجویان فراهم می شود. این دانشگاه در جهان در رتبه ۶۰۱ قرار گرفته است.رشته های این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

بورسیه تحصیلی دانشگاه یونسی –Yonsei University

دانشگاه یونسی یکی از معتبرترین دانشگاه های کشور کره جنوبی است که بورسیه های تحصیلی مختلف را برای دانشجویان ارائه می دهد. ادامه تحصیل در رشته های بورس و سرمایه گذاری، تجارت بین المللی، مدیریت، دکترای فلسفه، مطالعات اجتماعی و هنر، شامل بورسیه های تحصیلی می شود و کمک هزینه های مالی، از ۱۲ تا ۱۴ هزار دلار متغیر است.

اقامت از طریق کار در کره جنوبی

بررسی شرایط درخواست اقامت از طریق کار در کره جنوبی

اقامت از طریق کار در کره جنوبی، قوانین و شرایط کار در کره ی جنوبی  و همچنین شرایط ویژه ای که در خصوص اخذ اقامت از طریق کار در کره جنوبی برای افراد متقاضی وجود دارد را ما در این مقاله به صورت علمی مورد بررسی  قرار می دهیم.

آیا مهاجرت کاری به کره جنوبی منجر به اخذ اقامت دائم کره جنوبی می شود؟ آیا امکان تدریس زبان انگلیسی در کره جنوبی وجود دارد؟ آیا حقوق کار در کره جنوبی همانند دیگر کشورها رعایت می شود؟ با توجه به اینکه  اقامت از طریق کار در کره جنوبی برای افراد متقاضی امکان پذیر می باشند پیش از هر اقدامی بهتر است نسبت به قوانین اعزام نیروی کار به کره جنوبی و هم چنین شرایط مهاجرت به کره جنوبی از طریق کار  ، لیست مشاغل مورد نیاز کره جنوبی، شرایط اقامت در کره جنوبی ، رشته های مورد نیاز کره جنوبی   و دیگر مواردی که در پروسه اخذ اقامت از طریق کار در کره جنوبی تاثیر گذار است اشراف کافی داشته باشید.

نرخ بیکاری در کره جنوبی

یکی از موارد مهم و اساسی در خصوص مهاجرت کاری به کره جنوبی و اخذ اقامت از طریق کار در کره جنوبی که می تواند به افراد جویای کار در کره جنوبی کمک کند، بررسی نرخ بیکاری در این کشور است. با توجه به آخرین آمار ارائه شده در سال ۲۰۲۰ نرخ بیکاری در این کشور ۳.۸ دهم درصد اعلام شد. این نرخ بیکاری نشان دهنده بازار کار رو به رشد این کشور و نیاز به نیروی کار در رشته های مختلف است.

شرایط عمومی اقامت در کره جنوبی از طریق کار

چگونه اقامت کره جنوبی را بگیریم؟ یکی از راه های مهاجرت به کره جنوبی کار در این کشور است. در بحث اخذ اقامت از طریق کار در کره جنوبی و مهاجرت کاری به این کشور و شرایط رفتن به کره جنوبی، برای افرادی که جویای کار در کره جنوبی هستند موردی که می‌تواند حائز اهمیت باشد بررسی شرایط عمومی این کشور می باشد. کره جنوبی در قسمت جنوبی شبه جزیره کره واقع شده است. این کشور دارای مساحتی در حدود ۹ هزار و ۶۷۸ هزار کیلومتر مربع است.

پایتخت کشور کره شهر زیبای سئول می باشد البته شهر بوسان دومین شهر بزرگ و پر جمعیت این کشور است. بر اساس آخرین آمار ارائه شده در سال ۲۰۲۰ جمعیت کشور کره جنوبی ۵۱ میلیون نفر اعلام شد. زبان رسمی و عمومی اتباع کشور کره جنوبی کره ای می باشد. این کشور با کشورهایی مثل چین کره شمالی و ژاپن هم مرز میباشد. کره جنوبی یکی از کشورهای توسعه یافته آسیایی است که در سه دهه اخیر رشد اقتصادی بالایی را تجربه کرده و این امر باعث شده نیاز به نیروی کار و سرمایه گذاری خارجی در این کشور رونق داشته باشد.

مدارک مورد نیاز ویزای کار کره جنوبی

در خصوص مهاجرت کاری به کره جنوبی و اعزام نیروی کار به کره جنوبی افراد متقاضی باید توجه داشته باشند در خصوص اخذ ویزای کاری کره جنوبی باید یک سری مدارک را جهت بررسی در سفارت و تایید نهایی ارائه دهند. ارائه کامل و بی نقص مدارک مورد نیاز ویزای کار می تواند در پروسه صدور ویزای کار در کره جنوبی تاثیر بسزایی داشته باشد. ما در این بخش به بررسی مدارک مورد نیاز ویزای کار کره جنوبی می پردازیم که شامل موارد زیر است:

  • ارائه گذرنامه معتبر که حداقل باید ۶ ماه اعتبار داشته باشد
  • ارائه عکس پاسپورتی
  • ارائه فرم تکمیل شده ویزا کار کره جنوبی
  • ارائه نامه تمکن مالی کافی
  • عدم داشتن سوپیشینه کیفری که باید مدارکش ارائه شود
  • ارائه گواهی سلامت
لیست مشاغل مورد نیاز کره جنوبی ۲۰۲۰

گاهی بر روی وبسایتهای ما سوالاتی از قبیل: شرایط کار از طریق تدریس زبان انگلیسی در کره جنوبی، شغل های پردرآمد در کره جنوبی، مهاجرت پزشکان به کره جنوبی و یا کار در کره جنوبی برای ایرانیان پرسیده می شود.
در خصوص مهاجرت کاری به کره جنوبی و اخذ اقامت از طریق کار در کره جنوبی و رشته های مورد نیاز کره جنوبی، موردی که افراد متقاضی و جویای کار در کره جنوبی باید به آن توجه داشته باشند لیست مشاغل مورد نیاز کره جنوبی و همچنین شغل های پردرآمد در کره جنوبی می باشد.
لازم به ذکر است افرادی که شرایط کار در این کشور را داشته باشند یعنی حداقل مدرک تحصیلی آنها لیسانس باشد مسلط به زبان کره ای یا زبان انگلیسی باشند و شرایط مناسب زندگی برخوردار باشند می توانند در صورتی که شغل و رشته تحصیلی آنها جزو مشاغل مورد نیاز کره جنوبی باشد وارد بازار کار این کشور شوند. ما در این بخش به یکسری از مشاغل مورد نیاز این کشور اشاره می‌کنیم که شامل موارد زیر می باشد:

  • خودروسازی
  • مهندسی مواد و متالوژی
  • مهندسی برق و الکترونیک
  • کشتی سازی
  • فولاد
  • مهندسی IT و علوم کامپیوتر

میزان حقوق در کره جنوبی

میزان حقوق در کره جنوبی

یکی از مواردی که در بحث مهاجرت به کره از طریق کار و اخذ اقامت کره جنوبی برای افراد حائز اهمیت است، میزان حقوق در نظر گرفته شده برای افراد متقاضی می باشد. با توجه به اینکه کشور کره جنوبی در سه دهه گذشته نرخ بالایی از توسعه را پشت سر گذاشته و الگوی اقتصادی این کشور در سراسر جهان در رتبه های برتر قرار گرفته است، بدین لحاظ نیاز به نیروی کار در این کشور نیز با توجه به رشد اقتصادی بالا طی این مدت بیشتر احساس شد.

حقوق و دستمزد در کره جنوبی طی سالهای گذشته به طور مستمر رشد بالایی داشته و اکنون دستمزدها در این کشور با کشورهای غربی مقایسه می شود. در واقع در سال ۲۰۲۰ فقط چند کشور اروپایی با حداقل دستمزد در رده  کره جنوبی وجود دارند.

در حال حاضر میانگین و متوسط حقوق و دستمزد تعیین شده در این کشور در حدود ۳۸ هزار دلار در سال می باشد، در ضمن در پایتخت کشور کره شهر سئول میانگین حقوق در طول یکسال ۵۵ هزار و ۵۰۰ دلار می باشد. این روند افزایشی نرخ دستمزد ها همچنان به صورت آهسته در حال افزایش است.
لازم به ذکر است نرخ مالیات تعیین شده بر درآمد افراد از ۸ تا ۳۵ درصد متغیر می باشد البته بستگی به مشاغل و سختی و سهولت شغل فرد مالیات اخذ می شود. شغل های پردرآمد در کره جنوبی مشاغلی مثل مهندسی هستند.

نحوه کاریابی در کره جنوبی

یکی از موارد مهمی که در خصوص اخذ اقامت از طریق کار در کره جنوبی برای متقاضیان جویای کار در کره جنوبی ‌می تواند مهم باشد، نحوه کاریابی در این کشور است. افراد متقاضی در صورتی که به زبان کره ای مسلط باشند شانس بیشتری برای ورود به بازار کار این کشور خواهند داشت.

لازم به ذکر است در صورتی که فرد بخواهد وارد بازار کار این کشور شود بهتر است در خاک این کشور حضور داشته باشد تا شانس وی برای جذب در بازار کار این کشور افزایش یابد. حضور فیزیکی فرد در خاک کره جنوبی میتواند باعث شود متقاضی با کارفرماها به صورت حضوری ارتباط برقرار نموده و این امر در جذب وی در بازار کار تمام وقت این کشور تاثیر گذار خواهد بود.

یکی از مواردی که در نحوه کاریابی در کره جنوبی می تواند نقش موثری داشته باشد بررسی لیست مشاغل مورد نیاز کره جنوبی و همچنین بهترین شغل در این کشور می باشد معمولاً افراد جویای کار در کره جنوبی می توانند از طریق سایت کاریابی کره جنوبی اقدام به کاریابی در این کشور نمایند.

پیشنهاد مطالعه  هرچیزی که درباره مهاجرت به نروژ از طریق انواع ویزای مهاجرتی نروژ باید بدانیم!
مؤسسات کاریابی در کره جنوبی

افراد جویای کار در کره جنوبی پیش از هر اقدامی برای اخذ اقامت از طریق کار در کره جنوبی باید شغل مورد نظر خود را در این کشور بیابند. افراد متقاضی می توانند از طریق سایت کاریابی کره جنوبی و از طریق موسسات اقدام به جستجوی کار در این کشور نمایند.
موسسات کاریابی در کشور کره جنوبی در زمینه یافتن شغل می ‌توانند به افراد متقاضی کمک کند که شغل مورد نظر را بیابند. افراد متقاضی باید رزومه کاری خود را برای شرکت ها و موسسات کاریابی ارسال نمایند که در صورت تایید روزمه فرد از سوی موسسات کاریابی، آنها با  شرکتهای و کارفرماهای مختلف ارتباط برقرار می نمایند و وقت مصاحبه برای متقاضی هماهنگ می‌کنند.

بررسی ویزای همراه در کره جنوبی

بررسی ویزای همراه در کره جنوبی

در خصوص شرایط رفتن به کره جنوبی به واسطه ویزای کار و فرآیند اخذ اقامت در کره جنوبی مواردی که برای افراد متقاضی بسیار مهم است بحث ویزای همراه می باشد. در صورتی که افراد متقاضی بتوانند وارد بازار کار کشور کره جنوبی شوند می توانند به همراه خانواده خود یعنی همسر قانونی و فرزندان زیر سن ۱۸ سال وارد کره جنوبی شوند.
زمانی که افراد درخواست ویزای همراه را ارائه می‌دهند باید مدارک و اسناد همراهان نیز به سفارت کره جنوبی ارائه شود. لازم به ذکر است متقاضی اصلی باید تمکن مالی و شرایط مالی خود را برای تحت حمایت قرار دادن خانواده خود به سفارت اثبات نماید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای همراه شامل موارد زیر می باشد:
  • ارائه گذرنامه معتبر و مدارک شناسایی و هویتی
  • ارائه عکس پاسپورتی
  • ارائه اسناد ازدواج که دال بر روابط خانوادگی باشد
  • ارائه نامه تمکن مالی
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در کره جنوبی
وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در کره جنوبی

چگونه در کره جنوبی اقامت بگیریم؟ افرادی که جویای کار در کره جنوبی هستند و اقدام به اخذ اقامت از طریق کار در کره جنوبی نموده‌اند باید توجه داشته باشند قوانین اخذ اقامت دائم کره جنوبی و پاسپورت در کشور کره‌جنوبی همانند دیگر کشورها می باشد، بدین صورت که در صورتی که فرد متقاضی وارد بازار کار تمام وقت کره جنوبی شده باشد و به مدت ۵ سال به صورت مستمر مشغول به کار باشد و بیمه و مالیات خود را پرداخت نموده باشد میتواند شرایط اقامت در کره جنوبی را کسب نموده و اقامت دائم کره جنوبی را اخذ نماید.
فرآیند اخذ تابعیت بعد از اقامت دائم اتفاق می‌افتد، بدین صورت که فرد متقاضی باید به صورت متوالی پنج سال دیگر را در این کشور حضور داشته باشد و به زبان کره ای و تاریخ فرهنگ و تمدن این کشور تسلط داشته باشد، مرتکب جرم کیفری نشده باشد و در جامعه کره جنوبی ادغام شده باشد.
در صورتی که افراد این شرایط را رعایت نموده باشند می توانند پاسپورت این کشور را دریافت نمایند. لازم به ذکر است کشور کره جنوبی قوانین تابعیت مضاعف را می‌پذیرد و فرد متقاضی نیاز به ترک تابعیت اصلی خود ندارد. برخورداری از تجربیات وکیل مهاجرت به کره جنوبی می تواند به افراد متقاضی کمک کند تا نسبت به قوانین مهاجرتی این کشور اشراف بیشتری پیدا نمایند.وکلا و مشاورین امور مهاجرت موسسه حقوقی سروش نافع دادمان آماده ارائه انواع خدمات در زمینه اخذ انواع ویزای مهاجرتی کره و دریافت تابعیت کشور کره می باشند:

پیشنهاد مطالعه  امور مهاجرت

 40 حقیقت خواندنی درباره کره جنوبی

 ۴۰ حقیقت خواندنی درباره کره جنوبی

حقیقت ۱) نامکره جنوبیاز کلمه گوریو (Goryeo) گرفته‌شده است. ژنرال گئونگ وانگ (Wang Geon) در سال ۹۱۸ قبل از میلاد مسیح سرزمین گوریو را با نام سرزمین بلند و پاک نام‌گذاری کرد.

حقیقت ۲) دو افسانه درباره پیدایش سرزمین کره وجود دارد. برخی معتقد یک خدای انسان‌نما به نام دانگمیونگ یا جومونگ (Dangun) در سال ۲۳۳۳ قبل میلاد این سرزمین را پایه‌ریزی کرد. اما نظریه قوی‌تری وجود دارد که در سال ۱۱۰۰ قبل از میلاد فردی به نام کیجا که از قبیله مانچو چین بود با همراهان خود راهی دشت‌های کره شمالی شد.

حقیقت ۳) جومونگ یا کمان دار ماهر را پسر هه موسو (به معنی پسر آسمان) و یوها (به معنی دختر خدای رودخانه هابک) توصیف کرده‌اند.

حقیقت ۴) صبح‌های آرام (Land of the Morning Calm)، سرزمین کوه‌های بلند و دشت‌های زیبا، سرزمین ادب و فرهنگ ازجمله مهم‌ترین القاب کشور کره جنوبی در دنیاست.

حقیقت ۵) ساعت کاری در کشور کره جنوبی دیرتر از سایر کشورهای آسیایی همسایه خود آغاز می شود اما با این وجود کره جنوبی جزو بزرگ ترین اقتصادهای دنیا قرار دارد.

حقیقت ۶) در کره جنوبی نیز مانند ایران مشکل بیکاری جوانان وجود دارد و بیشتر جوانان به کارهای پاره وقت مشغول هستند. به طور متوسط هر فرد که شغل ثابت ندارد دارای ۳ کار پاره وقت است.

حقیقت۷) مردم در کره جنوبی کمتر از شش ساعت در شبانه‌روز می‌خوابند و سعی می کنند از زمان های بیداری خود حداکثر استفاده را انجام دهند.

مجسمه پادشاه سجو در کره جنوبی
مجسمه پادشاه سجو در کره جنوبی

حقیقت ۸) در کره جنوبی تعداد زیادی رستوران، کافی‌شاپ و فست فود وجود دارد. تعداد کافی‌شاپ‌های کره جنوبی از ساکنان شهرهای آن بیشتر است.

حقیقت ۹) کافی شاپ در کره جنوبی چیزی بیش از مکانی برای خوردن است. بیشتر قرار ملاقات های کاری، قرارهای آشنایی ازدواج و گاها درس خواندن در محیط کافی شاپ ها انجام می شود.

حقیقت ۱۰) مردم کره جنوبی در اثر تلفیق فرهنگ با امریکا و کشورهای اروپایی تمایل دارند وعده های غذایی خود را در رستوران ها و کافی شاپ سِرو کنند. شام تیمی در کنار دوستان و همکاران لذت بخش ترین تفریح روزانه مردم کره است.

حقیقت ۱۱) نوشیدنی موردعلاقه مردم کره آیس کافی، موهیتو و چند نوشیدنی سنتی کره است. آن‌ها علاقه زیادی به انواع نوشیدنی‌های سودا دارند.

حقیقت ۱۲) مردم کره جنوبی ترجیح می دهد بیشتر نوشیدنی مصرف کنند تا غذا! البته کارشناسان فرهنگی معتقد هستند این عادت غذایی و کم خوردن مردم کره جنوبی به کمبود مواد غذایی در سال هایی گذشته برمی گردد.

حقیقت ۱۳) نودل کره، جاجانگمیون، کیم چی، رولت تخم‌مرغ، سوپ جلبک از جمله محبوب ترین غذاهای کره ای است.

حقیقت ۱۴) کره ای ها سنت غذایی جالبی دارند که اگر بخواهند علاقه خود را به فردی نشان دهند حتما ۵ نوع غذا برای او آمده می کنند.

جاجامیونگ غذای کره جنوبی
جاجامیونگ غذای کره جنوبی

حقیقت ۱۵) سرویس بهداشتی عمومی در تمامی مکان‌های شهر وجود دارد. شاید یکی از مهم‌ترین عوامل راحتی گردشگران درگشت و گذار شهری را بتوان وجود امکانات خوب سرویس بهداشتی عمومی دانست.

حقیقت ۱۶) کودکان در بدو تولد یک ساله محسوب می‌شوند. مانند بسیاری از کشورهای شرق آسیا نوزادان به دنیا آمده یک ساله هستند.

حقیقت ۱۷)افراد بالای شصت سال در کره بسیار مقدس و محترم هستند. در تقویم باستانی کره دوره زندگی هر فرد ۶۰ سال بود و افرادی که بیشتر از ۶۰ سال عمر می‌کردند دارای جایگاه ویژه ای بودند. این عقیده بر اساس اعتقاد به تناسخ زندگی بین بومیان کره جنوبی شکل گرفت. اگرچه که بیشتر مردم کره به دلیل سبک زندگی تاریخی و سخت خود بیشتر از ۵۰ سال عمر نمی‌کردند.

حقیقت ۱۸) مردم کره به بزرگ‌ترها و افراد با تجربه بشدت احترام می‌گذارند. حتی در شرایط عصبانیت شاهد بی‌احترامی کوچک‌تر به بزرگ‌ترها و یا کارمندان کم تجربه به ارشدهای خود نخواهید بود.

حقیقت ۱۹) برای صدا کردن از صفت “شی، 씨” در انتهای نام افراد استفاده می کنند. توجه کنید که این صفت نباید در کنار فامیلی یا نام خانوادگی افراد استفاده شود چون نشانه بی احترامی به فرد است.

حقیقت ۲۰) لقب در کره جنوبی بسیار مهم است. بیشتر مردم برای صدا کردن افراد از القاب استفاده می‌کنند.

ادای احترام کره جنوبی
ادای احترام کره جنوبی

حقیقت ۲۱)  تنها ۳.۲ درصد از مردم کره جنوبی دارای اضافه وزن هستند. این رکوردی است که مردم کره جنوبی و ژاپن در جهان دارند.

حقیقت ۲۲) علت لاغر بودن مردم کره جنوبی را می‌توان در نوع طبخ غذاها، علاقه شدید به نوشیدنی به‌جای غذا، تحرک مناسب مردم کره دانست.

حقیقت ۲۳) بیشتر مردان کره ای به آرایش علاقه دارند. بیش از یک‌چهارم از مواد مصرفی آرایش مردانه در کره جنوبی مصرف می‌شود.

حقیقت ۲۴) زیبایی حرف اول را می‌زند. در کره جنوبی خانم‌ها و آقایان بشدت به زیبایی ظاهری خود اهمیت می‌دهند. بیشترین تعداد عمل جراحی زیبایی در دنیا بعد از ایران به کره جنوبی تعلق دارد.

حقیقت ۲۵) زنان کره ای گلف بازان ماهری هستند. ۳۸ نفر از ۱۰۰ نفر برتر دنیا در گلف بانوان کره ای هستند.

زنان کره ای گلف بازان ماهری هستند
زنان کره ای گلف بازان ماهری هستند

حقیقت ۲۶) مصرف الکل در کشور کره آزاد است. البته در سال های اخیر به دلیل مشکلات ناشی از مصرف الکل از نظر سلامتی جامعه و جرم های انجام‌شده سعی در وضع قوانین برای این مورد شده است.

حقیقت ۲۷) جرم و جنایت در کره جنوبی بشدت پیگیری می‌شود. این پیگیری از سوی دادستانی کشور، مطبوعات و رسانه ها به طور جدی پیگیری می‌شود.

حقیقت ۲۸) صنعت غذا، پزشکی و آی تی در کشور کره جنوبی پیشرفته است. به طور مثال بلندگوهای آیفون توسط شرکت کره ای سامسونگ طراحی‌شده است.

حقیقت ۲۹) عدد ۴ بدشگون است. این عقیده که عدد چهار باعث بد بیاری است از فرهنگ چین وارد فرهنگ کره جنوبی شد.

 حقیقت ۳۰) کی پاپ یا سرآمدان موسیقی کره از پرطرف‌داران هنرمندان در دنیا هستند! بیش از ۲ بیلیون نفردر دنیا انواع برنامه‌های کره ای بخصوص گانگنام استایل (Gangnam Style) را دنبال می‌کنند.

حقیقت ۳۱) کره جنوبی را کشور اینترنت بدانید! در همه نقاط کشور کره دسترسی به اینترنت با سرعت فوق‌العاده بالا وجود دارد.

حقیقت ۳۲) اولین زندان روباتیک دنیا در سال ۲۰۱۲ در کره جنوبی افتتاح شد. این کشور برای مرزبانی بین مناطق کره جنوبی و شمالی از روبات نیز استفاده می‌کند.

حقیقت ۳۳) کره جنوبی را یک فروشگاه بزرگ بدانید! تعدد فروشگاه‌ها و ساعت کاری آنها از ساعت ۴ صبح تا ۱۱ صبح نمونه بارز اهمیت خرید کردن در فرهنگ کره ای و بین گردشگران تور کره جنوبی است.

کره جنوبی را یک فروشگاه بزرگ بدانید!
کره جنوبی را یک فروشگاه بزرگ بدانید!

حقیقت ۳۴) جایگاه اجتماعی و نژاد خونی در رده‌بندی جامعه کره جنوبی اهمیت بسیاری دارد به‌طوری اصالت افراد در موقعیت اجتماعی آن‌ها و بخصوص در امر ازدواج جوانان کره نیز موثر است.

حقیقت ۳۵) دو نوع ازدواج در کره جنوبی وجود دارد. ازدواج بر اساس عشق که به آن یونااِ (yonae) و ازدواج از پیش تعیین شده چونگ ما اِ (chungmae) می‌گویند.

حقیقت ۳۶) گل بامیه یا بامیه شاهی نماد ملی کشور کره است که در زبان کره ای به آن موگونگوآ (Mugunghwa) می‌گویند. این گل در تبلیغات کره به وفور مشاهده می‌شود.

حقیقت ۳۷)ببر و خرگوش به عنوان مهم‌ترین نژاد بومی کره هستند و به عنوان نمادهای کشور کره استفاده می‌شوند.

حقیقت ۳۸)امریکا خانه دوم کره ای هاست. بیش از ۲ میلیون نفر کره ای در شهرهای مختلف آمریکا زندگی می کنند.

حقیقت ۳۹)گردشگران دنیا با هدف استفاده از خدمات پزشکی، غذاهای کره ای و فستیوال‌های بین‌المللی تور کره جنوبی را خریداری می‌کنند.

حقیقت ۴۰) بیش از ۱۲ میراث جهانی یونسکو از کشور کره جنوبی به ثبت رسیده است. بیشتر گردشگران معتقد هستند بهترین زمان بازدید از زیبایی های کره جنوبی در فصل پاییز و بهار است.

شکوفه های بهاری کره جنوبی
شکوفه های بهاری کره جنوبی
سخن آخر…

در سال های اخیر کمتر کسی وجود دارد که درباره کشور کر جنوبی، سریال های کره ای و یا فرهنگ این مردم اطلاعی نداشته باشد. از زمان پخش سریال های کره ای موج جدید در سفر گردشگران خارجی به کشور کره شکل گرفت. اگر شما هم دانستنی جالبی درباره کرده جنوبی می دانید و یا خاطره جالبی از تور کره جنوبی خود دارید با ما و سایر همراهان مجله حقوقی دادمان درمیان بگذارید. منتظر دیدگاه ها و نظرات شما هستیم.

2 دیدگاه دربارهٔ «هر چیزی که درباره مهاجرت به کره جنوبی از طریق انواع ویزای مهاجرتی کره جنوبی باید بدانیم!»

  1. سلام خوبی من می‌خوام چند تا سوال بپرسم لطفاً جوابمو بدین
    یک بدون دیبلوم میشه بری کشور کره یعنی تا نهم بخونیم ترکو تحصیل کنیم داخل ایران آرایشگر ماهری شم بیام کره جنوبی ادامشو بدم میشه البته بدون دیبلوم تا نهم بخونم بعد آرایشگر شم بیام کره جنوبی ادامش بدم میشه البته زبان انگلیسی خوب باشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره کلیک کنید
پیمایش به بالا