هرچیزی که درباره مهاجرت به کانادا از طریق انواع ویزای مهاجرتی کانادا باید بدانیم!

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کشور کانادا از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی کانادا همانند ویزای کار یا تحصیل در کانادا و یا مهاجرت از طریق ازدواج و نامزدی و سرمایه گذاری  در کانادا موضوع مقاله جدید مجله دادمان می باشد.اما قبل از پرداختن به نحوه دریافت هر کدام از انواع ویزای مهاجرتی به کانادا راجع به آداب و رسوم و آب و هوا و خوراکی ها و تفریحات و مکانها و شهر های کانادا همچنین اقتصاد و هزینه های زندگی در کشور زیبای کانادا توضیحاتی میدهیم.

کشور کانادا از نظر وسعت بزرگترین کشور در آمریکای شمالی است و در جهان بعد از روسیه بزرگترین کشور در کل دنیا می باشد. این کشور با سه اقیانوس همجوار است: اقیانوس آرام در غرب، اقیانوس اطلس در شرق و اقیانوس منجمد شمالی در شمال. کانادا در جهان به وسعت، طبیعت بکر، تاریخ چند وجهی و تنوع فرهنگی آن مشهور است. همچنین این کشور یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا می باشد و امروزه یکی از مقاصد بزرگ توریستی و مهاجرتی به کانادا با استفاده از هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی کانادا به شمار می رود.

آشنایی با سرزمین سفید شمالی قبل از مهاجرت به کانادا

قبل از مهاجرت به کشور کانادا از طریق دریافت هر کدام از انواع ویزای مهاجرتی کانادا لازم است با مشخصات کلی این کشور سردسیر و در عین حال فوق العاده زیبا  که به سرمین سفید شمالی نیز معروف است بیشتر آشنا شویم:

کانادا دارای ۱۰ استان و سه قلمرو در شمال آن می باشد. استان ها شامل: آلبرتا، بریتیش کلمبیا، مانیتوبا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا، اونتاریو، جزیره پرنس ادوارد، کبک، و ساسکاچوان می باشند. سه قلمرو نیز شامل: قلمروهای شمال غربی، نوناووت و یوکان می باشد.

 

شهرهای کانادا

تفاوت بین استان و قلمرو در نوع حکومت آن هاست. به طور کلی قلمرو ها اختیاراتی تحت نظر پارلمان کانادا به آن ها داده شده است که با یکدیگر متحد و توسط دولت فدرال اداره می شوند. از طرف دیگر استان ها از قوانین اساسی وابسته به حقوق خود بهره مند می شوند. این عدم توازن قدرت با تخصیص دادن قدرت های تصمیم گیرنده محلی به قلمرو ها به تدریج در حال تصحیح شدن می باشد.در بحث مهاجرت به کانادا و برای دریافت هر کدام از انواع ویزای مهاجرتی کانادا ذکر این نکته ضروری است که هر استان و قلمرو جاذبه گردشگری خاص خود را دارد و سازمان های توریستی هر استان و قلمرو در سفر به شما کمک خواهند کرد. هرکدام از این استان ها و قلمرو ها سرگرمی ها و طبیعت های جذاب و خاص خود را دارند.

انواع ویزای مهاجرتی کانادا

کانادا کجاست؟

کشور کانادا که در قاره آمریکای شمالی واقع شده، قریب به ۹میلیون کیلومتر مربع خشکی و ۸۹۱هزار کیلومتر مربع از آب‌های زمین را در اختیار دارد و با مجموع مساحت ۹٫۹۸۴٫۶۷۰ میلیون کیلومتر مربع، دومین کشور بزرگ و پهناور دنیا پس از روسیه محسوب می‌شود و حدود دو پنجم قاره آمریکای شمالی را در بر می‌گیرد. کانادا پس از کسب حق حاکمیت و قدرت از بریتانیای کبیر در سال ۱۸۶۷، مستقل شد.

طبق آمار رسمی سال ۲۰۱۲، جمعیت کانادا کمی بیش از ۳۴میلیون نفر برآورد شده و نسبت تراکم جمعیت به مساحت کشور ۴ نفر برای هر کیلومترمربع است. ارز رایج کانادا دلار کانادایی با علامت اختصاری CAD بوده، پیش‌شماره تلفن آن عدد ۱ است و (.ca.) به عنوان دامنه اینترنتی وب‌سایت‌های کانادایی شناخته می‌شود.

مزایای مهاجرت به کانادا

کسانی که قصد مهاجرت به کانادا را از طریق اخذ هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی کانادا دارند باید از مزیت ها و همچنین معایب کشور کانادا قبل از سفر و مهاجرت آگاه باشند در زیر به یکسری از مهمتریت مزایا و معایب مهاجرت به کانادا میپردازیم:

مزایای مهاجرت به کانادا

  • کانادا یکی از امن‌ترین کشورها از نظر سیاسی است. بی‌طرفی و آرامش این کشور شرایط مناسبی را برای مهاجران مختلف فراهم می‌کند.
  • خدمات درمانی رایگانی دارد. بعد از سه ماه اقامت، شما می‌توانید به آسانی از خدمات پزشکی رایگان دولت استفاده کنید.
  • طبیعت بسیار تمیز و زیبایی دارد. قوانین سخت گیرانه حفاظت محیط زیست، کنترل دقیق زباله و فاضلاب از عوامل تمیزی این کشور هستند.
  • در این کشور جهان اول، فرصت‌های شغلی مناسبی در اختیار دارید. با داشتن تخصص و تحطیلات کافی، می‌توانید برای پیدا کردن شغل مناسبتان به موسسات کاریابی مراجعه کنید.
  • تحصیل در کانادا برای شهروندان رایگان است. آموزش باکیفیت و رایگان در این کشور توسط دولت تامین می‌شود.
  • فرهنگ و آگاهی مردم کانادا بالا است. ساکنان این کشور در کل به خونگرمی و مودب بودن مشهور هستند. بخصوص که با توجه به درصد بالای مهاجران، نگاه تعصبی و نژادپرستانه در این کشور حداقل است.
  • اقتصاد کانادا مانند بعضی از کشورهای اروپایی دچار بحران نشده است. با ارزش بالای دلار کانادا و ثبات اقتصادی، شرایط آرام و مناسبی در این کشور برقرار است.

معایب مهاجرت به کانادا

  • برای مهاجران ایرانی، فاصله جغرافیایی تا کانادا بسیار زیاد است. این فاصله و هزینه بالای پرواز، سفر به ایران را سخت می‌کند.
  • اگر سرمایی هستید زندگی در کانادا برایتان کمی دردسرساز می‌شود! آب و هوای این کشور سرد است و زمستان‌های طولانی دارد. البته شهرهای جنوبی و غربی کانادا (مثل ونکوور) آب و هوای معتدل‌تری دارند.
  • گرفتن اقامت کانادا چندان ساده نیست. روند اخذ ویزا ممکن است طولانی باشد و صبر و هزینه زیادی از شما بگیرد. با راه‌های مهاجرت به کانادا از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی کانادا در ادامه مقاله بیشتر آشنا می‌شویم.
  • کانادا کشور گرانی است. هزینه‌ها در بعضی از شهرهای کانادا، از شهرهای اروپایی بیشتر هستند. البته اگر شغل مناسبی پیدا کنید و درآمدتان به دلار کانادا باشد این مشکل تا حد زیادی حل می‌شود.
  • مالیات در کانادا بالا است. هر فردی که در این کشور شاغل است باید درصدی از درآمدش را مالیات بدهد. البته در شرایطی مثل بچه‌دار شدن، دولت به کمک شما می‌آید و از میزان مالیاتتان کسر می‌کند.
پیشنهاد مطالعه  هر چیزی که درباره مهاجرت به ایالات متحده آمریکا از طریق انواع ویزای مهاجرتی امریکا باید بدانیم!

مهاجرت به شهرهای مهم کانادا 

کشور کانادا در آمریکای شمالی واقع شده است و شامل سه منطقه و ۱۰ استان می باشد. این کشور با توجه به مساحت کل، دومین کشور بزرگ جهان است و از لحاظ جمعیت، سی و ششمین جایگاه را به خود اختصاص داده است. شهرهای مونترال، تورنتو، اتاوا و ونکوور جز بهترین شهرهای کشور کانادا محسوب می شوند. مطمئنا برای کسانی که قصد مهاجرت به کانادا را از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی کانادا چه ویزای کار چه ویزای تحصیل در کانادا چه مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج و انواع ویزای مهاجرتی سرمایه گذاری کانادا دارند معرفی و آشنایی با شهرهای مهم کانادا از اهمیت بالایی برای اقامت در این کشور زیبا برخوردار میباشد.

مهاجرت به کانادا شهر اتاوا در کشور کانادا
شهر اتاوا در کشور کانادا

شهر اتاوا از جمله شهرهای مهم کشور کانادا می باشد که پایتخت کشور کانادا و چهارمین شهر بزرگ این کشور است. این شهر در کنار رودخانه سن‌لوران قرار گرفته است و برای اقامت و مهاجرت به کانادا از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی کانادا شهر ایده آلی می باشد. شهر اتاوا به همراه گاتینو که در ایالت کبک واقع شده منطقه پایتختی ملی را تشکیل می‌دهند. نخستین سکونتگاه‌ های اروپایی در منطقه به خاطر صنعت چوب به وجود آمدند. پس از جنگ سال ۱۸۱۲، مهاجرت به شهر اتاوا از سوی دولت تشویق شد و جمعیت آن به سرعت رشد کرد.

انواع ویزای مهاجرتی کانادا شهر هالیفاکس در کشور کانادا
شهر هالیفاکس در کشور کانادا

شهر هالیفاکس یکی از شهرهای مهم کشور کانادا می باشد که بزرگترین شهر آتلانتیک کانادا و از پر ترددترین بنادر شرق آمریکای شمالی است که به واسطه همجواری آن با اقیانوس اطلس، طبیعت بسیار زیبایی دارد. این شهر حول « لنگرگاه هالیفاکس»، دومین لنگرگاه طبیعی بزرگ در جهان، ساخته شده ‌است. شهر هالیفاکس از شلوغ‌ ترین بندرهای کانادا محسوب می شود. به واسطه انفجار عظیمی که در سال ۱۹۱۷ در این شهر روی داد، که بزرگترین انفجار تولید شده توسط انسان در تاریخ قبل از ساخت بمب اتمی بود تا حد بسیار وسیعی ویران شد و بعدها قسمت‌ های بسیاری از شهر هالیفاکس دوباره ساخته شد.

اقامت کانادا شهر سنت جان در کشور کانادا

شهر سنت جان در کشور کانادا

یکی از شهرهای مهم کشور کانادا، شهر سنت جان می باشد که بزرگترین شهر ایالت نیوبرانزویک است. این شهر با جمعیت ۱۳۰۰۰۰ نفر بزرگترین شهر استان ایالت نیوبرانزویک است که دو زبان انگلیسی و فرانسوی به طور مساوی در این شهر صحبت می‌شود. مردمان سنت جان به هویت محلی خود افتخار می‌ کنند. صنعت در این شهر جایگاه ویژه ‌ای دارد و مهمترین صنایع Atlantic Coast در شهر سنت جان یافت می‌شود. این شهر در سالهای اخیر به خوبی توسعه یافته ‌است که به خطوط راه‌آهن، جان تازه بخشیده‌ است. شهر سنت جان در رتبه دوم بزرگترین منطقه شهری در آتلانتیک کانادا، بعد از هالیفاکس و در رتبه بیستم بزرگترین منطقه شهری در کانادا، قرار دارد. کسانی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی کانادا را دارند شهر سنت جان در کشور کانادا میتواند برای اقامت و زندگی مناسب باشد.

ویزای تحصیلی کانادا شهر کبک در کشور کانادا
شهر کبک در کشور کانادا

شهر کبک از جمله شهرهای مهم کشور کانادا می باشد که مرکز ایالت کبک کانادا و بزرگ‌ترین شهر شرق استان کبک است و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای کانادا می باشد. شهر کبک بعد از سه شهر سنت جان، پرت رویال و تدوزاک قدیمی ‌ترین شهر کانادا به شمار می ‌رود. شهر کبک با وجود تاریخ ۴۰۰ ساله ‌اش، شهری است دیدنی، پر از فضاهای پرجنب ‌و جوش شهری و آثار تاریخی ارزنده می باشد. زبان مردم شهر عمدتاً فرانسوی می‌ باشد و هر چند اغلب آن ‌ها به انگلیسی نیز مسلط می ‌باشند با این حال نسبت به زبان فرانسوی تعصب خاصی دارند. شهر کبک در مجله Money در فهرست ۱۰ مکان برتر گردشگری آمریکای شمالی قرار گرفته است. دلیل محبوبیت این شهر بیش از هر چیز مدیون حال و هوای فرانسوی و تاریخی و همچنین زیبایی بی نظیر مناظر طبیعی و بناهای آن است. این شهر از سواحل رودخانه سنت لورنس (St. Lawrence) – یکی از بزرگ‌ترین رودخانه‌های جهان – به سمت کوهپایه‌های لورنتیان (Laurentians) که یکی از قدیمیترین مراتع کوهستانی در روی زمین می باشد، امتداد می‌یابد. از سمت شرق به سمت آبشارهای مونت مورنسی (Montmorency) و از غرب با گذشتن از پلهای ارتباطی شهر با سواحل جنوبی و ساحل ژاک کارتیه (Jacques-Cartier) و به سمت شهرهای نویل (Neuville)، پونت روژ (Pont-Rouge) و سنت کاترین دولا ژاک کارتیه (Sainte-Catherine-de-la-Jacques-Cartier) امتداد می یابد. این شهر در مرکز محوطه ‌ای قرار گرفته که رودخانه قبل از ورود به مصب خود، باریک می ‌شود. نام کبک نیز از نامی سرخ‌ پوستی به معنای مکانی که رودخانه باریک می‌شود برگرفته شده است. قله صخره ‌ای شهر با نام کیپ دایموند (Cape Diamond)، ۱۰۳ متر از سطح رودخانه بالاتر است و به جلوه ‌های خاص منطقه می‌ افزاید. به نوعی می‌ توان گفت شهر کبک را مهد تمدن فرانسه در آمریکای شمالی و یک مرکز مهم اقتصادی دانست. دانشگاه لاوال کانادا ، بزرگترین دانشگاه فرانسوی در امریکای شمالی می‌باشد که در این شهر واقع شده است و از نظر رتبه بندی در رتبه ۱۳ دانشگاه‌های کانادا قرار گرفته است و برای کسانی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی تحصیلی کانادا را دارند حائز اهمیت میباشد.

زندگی در کانادا شهر تورنتو در کشور کانادا
شهر تورنتو در کشور کانادا

شهر تورنتو یکی از شهرهای مهم کشور کانادا برای مهاجرت از طریق هر کدام از انواع ویزای مهاجرتی کانادا می باشد که بزرگترین شهر کانادا و مرکز استان انتاریو است. این شهر در جنوب استان انتاریو در ساحل شمال غربی دریاچه انتاریو واقع شده است. شهر تورنتو به عنوان یک شهر نسبتا مدرن شناخته می شود. تاریخ تورنتو به اواخر قرن ۱۸، زمانی که زمینش برای اولین بار توسط حکومت سلطنتی بریتانیا از Mississaugas با اعتبار جدید، خریداری شد، برمی گردد. سپس به عنوان پایتخت جدید قسمت فوقانی کانادا، توسط فرماندار جان گریوز، اعلام شد. در سال ۱۸۳۴میلادی ،  یورک به عنوان یک شهر به ثبت رسید و به نام فعلی آن یعنی تورنتو تغییر نام داد.

ویزای کار کانادا شهر مونترال در کشور کانادا
شهر مونترال در کشور کانادا

شهر مونترال یکی از شهرهای مهم کشور کانادا می باشد که بزرگترین شهر در ایالت کبک، دومین شهر بزرگ کانادا و پانزدهمین شهر بزرگ امریکای شمالی است. نام فعلی این شهر از کوه رویال، تپه تریپل پیکد، واقع در قلب شهر گرفته است و همچنین بر روی جزیره مونترال، که دقیقا نامش را از همان منبع نام شهر گرفته، واقع شده است.

شهرهای کانادا شهر ونکوور در کشور کانادا
شهر ونکوور در کشور کانادا

شهر ونکوور ، شهر بندری و ساحلی در سرزمین اصلی استان بریتیش کلمبیا، کانادا است. این شهر در سرشماری سال ۲۰۱۱ بیش از ۶۰۳,۰۰۰ نفر جمعیت داشته و آنرا در ردیف هشتم بزرگترین شهرهای کانادا قرار داده است. شهر ونکوور با بیش از ۲.۳ میلیون نفر، رتبه سوم پرجمعیت ترین منطقه شهری در کشور و پرجمعیت ترین منطقه شهری در غرب کانادا را کسب کرده است و برای کسانی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی کانادا را دارند مهم میباشد. شهر ونکوور کانادا، یکی از متنوع ترین شهرها از نظر تنوع قومی و زبانی در کاناداست، ۵۲ درصد جمعیت این شهر، زبان انگلیسی، زبان اول آنها نیست.

هزینه های کانادا شهر رجینا در کشور کانادا
شهر رجینا در کشور کانادا

شهر رجینا یکی از شهرهای مهم کشور کانادا می باشد که در مرکز استان ساسکاچوان است. جمعیت این شهر در سال ۲۰۱۱ بیش از ۱۹۳ هزار نفر گزارش شده و ۱۱۸٫۶۶ کیلومتر مربع مساحت دارد . این شهر در رتبه دوم بزرگترین شهر ایالت (بعد از ساسکاتون) قرار دارد و مرکز تجاری و فرهنگی برای جنوب ساسکاچوان به شمار می آید.  این شهر در گذشته جزو استان انتاریو محسوب می شد که با نام Wascana  به معنی (Buffalo Bones)  شناخته می شد. این شهر توسط شورای شهر رجینا اداره می شود و شهر کلیسای جامع کاتولیک و ارتدوکس رومانیایی و قلمرو اسقف کلیسای آنگلیکان کوواپل است. شهر رجینا در سال ۲۰۱۲ میلادی رتبه پنجم بهترین شهر کانادا برای زندگی و مهاجرت به کانادا از طریق انواع ویزای مهاجرتی کانادا را توسط مجله مانیسین، کسب کرد.

سفارت کانادا شهر کلگری در کشور کانادا

شهر کلگری در کشور کانادا

شهر کلگری یکی از مهم ترین شهرهای کانادا می باشد که در ایالت آلبرتای کانادا است و در جنوب این استان، در منطقه کوهپایه ای مقابل رشته کوه های راکی کانادا، واقع شده است. این شهر در مناطق سرسبز طبیعی ایالت آلبرتا واقع شده است. جمعیت این شهر در سال ۲۰۱۱ میلادی در حدود ۱,۰۹۶,۸۳۳ بوده است که آن را به بزرگترین شهر در آلبرتا و پنجمین منطقه شهری بزرگ در کانادا، تبدیل کرده است که برای مهاجرت به کانادا از طریق انواع ویزای مهاجرتی کانادا شهر ایده آلی می باشد.

اقتصاد کانادا شهر ادمونتون در کشور کانادا
شهر ادمونتون در کشور کانادا

شهر ادمونتون از جمله شهرهای مهم کشور کانادا می باشد که بر روی رودخانه ساسکاچوان شمالی واقع شده است و مرکز منطقه اصلی ادمونتون است که به وسیله منطقه مرکزی استان احاطه شده است. در سرشماری سال ۲۰۱۱ میلادی ، جمعیت این شهر و مادر شهر به ترتیب ۸۱۲,۲۰۱ و ۱,۱۵۹,۸۶۹نفر بوده است که آن را به دومین شهر بزرگ آلبرتا، پنجمین شهر بزرگ کانادا و ششمین مادر شهر بزرگ کانادا تبدیل کرده است. شهر ادمونتون شمالی ترین شهر امریکای شمالی، با جمعیت بیش از یک ملیون نفر است و برای مهاجرت به کانادا از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی کانادا مورد توجه قرار میگیرد.

ویزای تولد کانادا شهر ساسکتون در کشور کانادا
شهر ساسکتون در کشور کانادا

شهر ساسکاتون ، شهری در ساسکاچوان مرکزی کانادا می باشد که بر روی رودخانه ساسکاچوان جنوبی، واقع شده است. ساکنان این شهر ، ساسکاتونی نامیده می شوند. شهر ساسکاتون پرجمعیت ترین شهر در ایالت ساسکاچوان است به طوری که در سرشماری سال ۲۰۱۱، جمعیتی بالغ بر ۲۲۲,۱۸۹ نفر داشت و منطقه شهری این شهرستان در سرشماری سال ۲۰۱۱ حدود ۲۶۰,۶۰۰ نفر بوده است. شهر ساسکاتون کانادا توسط رودخانه ساسکاچوان به دو قسمت شرقی و غربی، تقسیم شده است.

سرمایه گذاری در کانادا شهر شارلوت تاون در کشور کانادا
شهر شارلوت تاون در کشور کانادا

شهر شارلوت تاون یکی از شهرهای مهم کشور کانادا برای مهاجرت به کانادا از طریق انواع ویزای مهاجرتی کانادا که هم بزرگترین شهر و هم مرکز استان جزیره پرنس ادوارد، است. این شهر از نام ملکه شارلوت، همسر جورج سوم، شارلوت برای اولین بار به عنوان یک شهرستان کوچک در سال ۱۸۵۵ به ثبت رسید و بعد به عنوان یک شهر بزرگ در سال ۱۸۸۵ تعیین شده است. شهر شارلوت تاون کانادا مشهورترین مکان کنفرانس شارلوت تاون در سال ۱۸۶۴، نخستین گردهمایی دولتمردان کانادا به بحث کنفدراسیون کانادا پیشنهاد شده است. بنابراین این شهر به عنوان “زادگاه کنفدراسیون” به تصویب رسید.

تابعیت کانادا شهر ویکتوریا
شهر ویکتوریا در کشور کانادا

شهر ویکتوریا یکی از شهرهای مهم کانادا می باشد که مرکز بریتیش کلمبیا است و در نوک جنوبی جزیره ونکوور در ساحل اقیانوس آرام در کانادا واقع شده است. این شهر دارای جمعیتی در حدود ۸۰,۰۱۷ نفر در محدوده شهری و ۳۴۴,۶۱۵ نفر در منطقه بزرگ ویکتوریا است، که آن را در رتبه پانزدهم پرجمعیت ترین منطقه شهری کانادا قرار داده است. بعضی اوقات شهر ویکتوریا را به خاطر بادها، خیابان های باریک و باغ های زیبایش “تکه ای از انگلستان قدیم” می نامند.

ویزای ازدواج و نامزدی کانادا شهر وینیپگ
شهر وینیپگ در کشور کانادا

شهر وینیپگ از جمله مهم ترین شهرهای کانادا می باشد که مرکز و بزرگترین شهر مانیتوبای کاناداست. بیش از نیمی از جمعیت مانیتوبا در این شهر جای گرفته است. این شهر در نزدیکی مرکز طولی امریکای شمالی، در محل تلاقی رودخانه های سرخ و اسینیبوین واقع شده است. شهر وینیپگ یک مرکز تجاری برای مردم بومی، قبل از ورود اروپاییان بود. اولین قلعه در این شهر توسط تجار فرانسوی در سال ۱۷۳۸ ساخته شد. هسته آن به عنوان شهر وینیپگ در سال ۱۸۷۳، جمعیتی بالغ بر ۱,۸۶۹ دارد . شهر وینیپگ کانادا در رتبه هفتم بزرگترین منطقه شهری کانادا، با جمعیتی بالغ بر ۶۶۳,۶۱۷ نفردر سرشماری سال ۲۰۱۱، قرار دارد و یکی از شهرهایی است که برای مهاجرت به کانادا از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی کانادا مورد توجه مهاجران میباشد.

اقامت کانادا شهر فردریکتون
شهر فردریکتون در کشور کانادا

شهر فردریکتون یکی از شهرهای مهم کشور کانادا می باشد و مرکز ایالت نیوبرانزویک کاناداست، این شهر به عنوان یک مرکز تحصیلی، هنری، فرهنگی برای استان، مکان دو دانشگاه و موسسات فرهنگی از قبیل گالری هنر بیوربوک، موزه یورک سانبری و تماشاخانه – محلی برای اجرای هنرهای نمایشی است. این شهر در بخش غربی – مرکزی استان واقع شده و یکی از مراکز مهم شهری در جنوب نیوبرانزویک است. رودخانه سنت جان در جهت غربی-شرقی ، جریان دارد و این شهر را به دو نیم تقسیم می کند و ویژگی بارز طبیعی را برای شهر فراهم می کند. اگر قصد مهاجرت به کانادا را از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی تحصیلی کانادا دارید به زندگی در این شهر نیم نگاهی داشته باشید.

مساله مذهب و دین در مهاجرت به کانادا

کانادا مانند آمریکا است که مجموعه ای از  فرهنگ ها و ادیان مختلف در آن زندگی می کنند. کانادا کشور بدون دین رسمی است. گرچه بسیاری از شهروندان  کانادایی ادعا می کنند که مسیحی هستند. با این حال، ادیان دیگر هنوز در حال افزایش جمعیت در کانادا هستند.

افزایش مهاجرت به کانادا از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی کانادا  از آسیا، آفریقا و خاورمیانه به رشد چشمگیر جوامع مسلمان، بودایی، سیک و هندو در داخل کانادا کمک کرده است.

فرهنگ های مذهبی منحصر به فرد و نادر  نیز به کانادا می آیند. اینها شامل ایمان بهایی، کلیسای انجنیری، یهودیت، قبطیان، ادیان ملل اول و … است.

منشور حقوق و آزادی های کانادایی به خدا اشاره می کند و پادشاه دارای عنوان “مدافع ایمان” است. با این وجود، کانادا هیچ مذهبی رسمی ندارد و حمایت از پلورالیسم مذهبی و آزادی مذهب بخش مهمی از فرهنگ سیاسی کانادا است.

زندگی در کانادا و مذهب و دین

مسیحیت بزرگترین دین در کانادا است، زیرا کاتولیکهای رومی دارای بیشترین پیروان آن هستند. مسیحیان۶۷.۳٪ جمعیت را تشکیل می دهند، پس از آن افرادی هستند که هیچ مذهبی ندارند  ۲۳.۹٪ از کل جمعیت را تشکیل می دهند.. اسلام دومین دین بزرگ در کانادا است که ۳.۲ درصد از مردم آن را انجام می دهند.

اولین مسجد در ادمونتون، یک منطقه کانادایی مدرن، در سال ۱۹۳۶ ساخته شده است. در اولین سرشماری کانادایی، سیزده مسلمان در کانادا زندگی می کردند.ولی در حال حاضر رشد جمعیت مسلمانان بسیار زیاد است.

سومین جمعیت ادیان در کانادا سیک ها هستند که تعدادشان رو به افزایش نیز هست.

کانادا دارای فرهنگ های گوناگون  و عجیب دینی است که این کشور را به مکان جالبی  برای زندگی و بازدید تبدیل نموده است.در بحث مهاجرت به کانادا و قبل از اقدام به دریافت هر کدام از انواع ویزای مهاجرتی کانادا مساله اجرای فرامین دین و مذهب در کشور کانادا باید در نظر گرفته شود.

مراکز مذهبی اسلامی در شهر مونترال کانادا :

در شهر مونترال کانادا مراکز اسلامی متعددی وجود دارد که  از برگزای منظم و هفتگی دعای کمیل گرفته تا  راهپیمایی بزرگ روز عاشورا  و تقریبا برگزاری کلیه  مراسمات  کوچک و بزرگ مذهبی را میتوان در آن شاهد بود . ایرانیانی که از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی کانادا مجوز اقامت و مهاجرت به کانادا را دریافت کرده اند فارغ از تحمل گرایشات سیاسی دراین گونه مراکز میتوانند با فراق بال  به انجام عبادات و امور دینی و مذهبی خود بپردازند .

پیشنهاد مطالعه  داشتن تابعیت چیست و انواع تابعیت در نظام حقوقی چه می باشد؟

تفریحات و مکانهای دیدنی در کشور کانادا

بعد از پذیرش اقامت و دریافت یکی از انواع ویزای مهاجرتی کانادا و زندگی در هر کدام از شهرهای کانادا بحث روزمرگی پیش می آید و تغیرات فرهنگی در زندگی افرادی که از یک کشور با فرهنگ قدیمی به کانادا مهاجرت میکنند بوجود می آید.در ادامه مقاله چند نمونه از اماکن تفریحی کشور کانادا و همچنین بعضی از آداب و رسوم فرهنگی و تعطیلات در کشور کانادا را شرح میدهیم.

هزینه های کانادا و اسکی

کانادا تنها کشور اسکی بازان نیست!

در واقع تفریحات بسیاری در کانادا وجود دارد که می تواند موجب ترشح آدرنالین در بدن شما شود؛ کانادا کشور بسیار بزرگی است که مملو از زمین های پهناور مختلف می باشد و هر یک تجربیات گسترده ای را در اختیار گردشگران و کسانی که از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی کانادا اقدام به مهاجرت به کانادا کرده اند قرار می دهند که تنها به اسکی کردن ختم نمی شوند.

پس تنها برای اینکه اکنون فصل اسکی نیست برنامه سفرتان را به این کشور بی نظیر لغو نکنید.

شهرهای کانادا و پرش از ارتفاع

پرش از بالای مرتفع ترین قله کانادا

اگر بعد از مهاجرت به کانادا با یکی از انواع ویزای مهاجرتی کانادا دغدغه پرش از ارتفاع را پیدا کرده اید پس چرا بانجی جامپینگ بر فراز مرتفع ترین قله کانادا را امتحان نمی کنید؟ این کوه در منطقه مسکونی اوتاوه (Outaouais) واقع شده است؛

این پرش بلند کانادایی ۲۰۰ فوت ارتفاع دارد که هیجان انگیزترین پرش از ارتفاع در کانادا به شمار می رود و به عنوان یکی از بهترین بانجی جامپینگ های دنیا از آن یاد می شود. وجود دریاچه زیبایی که زیر پای شما قرار دارد، لذت این پرش را دو چندان می کند. بر روی قله صخره بایستید و بعد بپرید! اگر خیلی خوش شانس باشید می توانید با سر یا پا در آب های کریستالی دریاچه فرود بیایید.

اقتصاد کانادا و خرس قطبی

با پادشاهان قطب شمال دیدار کنید

آیا تا به حال دوست داشته اید که یک خرس قطبی را از نزدیک ببینید؟ چرچیل یکی از خاص ترین شهرهای جهان است که شما می توانید این جانوران باشکوه را از نزدیک در حیات وحش ببنید. اغلب به خاطر جثه بزرگ و قد و قامت شاهوار، از آنها به عنوان“پادشاهان قطب شمال” یاد می شود.

شما می توانید توسط وسایل نقلیه توندرا در میان برف و یخ سرتاسر این سرزمین رفت و آمد کنید؛ این وسیله به گونه ای طراحی شده که کاملا از شما در برابر خرس ها محافظت می کند. سپس در یکی از کلبه هایی که نزدیک مسیر مهاجرت خرس ها ساخته شده اند اقامت داشته باشید.

بهترین زمان برای اینکه نگاهی اجمالی به این حیوانات مجلل داشته باشید، بین ماه اکتبر و نوامبر است. در این زمان خرس های قطبی به سواحل خلیج هادسون (Hudson Bay) مهاجرت می کنند. اکثر کلبه های گردشگری در این مسیر، که به “بزرگراه خرس قطبی” معروف است، قرار دارند.

ویزای کار کانادا و قایقرانی

قایقرانی در رودخانه بو

آیا برای یک قایق سواری وحشتناک در یکی از زیباترین رودخانه های کانادا آماده هستید؟ این رودخانه در محدوده کوه های راکی کانادا واقع شده است؛ زمانی که در قایق هستید کاملا احساس دور بودن و انزوا را تجربه خواهید کرد. بهترین زمان برای این تفریح هیجان انگیز، اواخر آگوست و سپتامبر می باشد که روزها بلند و هوا گرم است.

تندروهای این رودخانه پر از دست انداز و ناهمواری های شدید است. پس به جای دست و پا زدن بهتر است خوتان را محکم نگه دارید. این تجربه به یکی از فعالیت هایی که گردشگران و افرادی که با استفاده از هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی کانادا اقامت و. مهاجرت به کانادا را در برنامه زندگی خود قرار داده اند حتما باید در کانادا انجام دهند (must-do’s in Canada)، بدل شده است؛ برای خیس شدن آماده باشید!

سفارت کانادا جزیره فوگو

به آخر دنیا سفر کنید

کانادا به خاطر نواحی ییلاقی ناهموار و جزیره فوگو که بی نظیرترین چشم اندازهای کشور را به رخ می کشند مشهور است. جزیره فوگو، نیوفاندلند (Fogo Island, Newfoundland) بزرگترین جزیره نیوفاندلند است که در مرکز استان واقع شده و زیبایی های طبیعی بی حد و حصری دارد. با وجود وسعت عظیم فوگو، رانندگی و گشتن در کل جزیره، به آسانی در یک روز امکان پذیر است. این مکان برای گشت و گذار و پیاده روی در خط ساحلی شمال غربی که شما را به لبه جهان می رساند، فوق العاده می باشد.

این منطقه ی مه آلود و غرق در یخبندان، چشم اندازهای شگفت انگیزی از اقیانوس ارائه می دهد. اگر بعد از مهاجرت به کانادا با استفاده از انواع ویزای مهاجرتی کانادا به دنبال مکانی ساکت و کم جمعیت در کانادا می گردید، جزیره فوگو بهترین انتخاب است.

ویزای تحصیلی کانادا سقوط از آسمان  رجینا، ساسکاچوان (Regina, Saskatchewan)

سقوط از آسمان
رجینا، ساسکاچوان (Regina, Saskatchewan)

جهش آدرنالین را با شیرجه از آسمان به غایت برسانید. چه راهی بهتر از این وجود دارد، برای اینکه چشم اندازهای کشور کانادا را از ارتفاع ۳۵۰۰ فوت ببینید؟ اکثر دریاچه های ساسکاچوان توسط هواپیماهای کوچک شناور قابل دسترسی هستند؛ بنابراین هیچ بهانه ای وارد نیست که نخواهید حس نفس گیر پرش از این ارتفاع به سمت مناظر فوق العاده را تجربه کنید. متوسط ارتفاع شیرجه معمولا ۱۴۰۰۰ فوت از سطح زمین است. خودتان را برای چشیدن طعم واقعی هیجان آماده کنید! زیرا در اولین دقیقه از سقوط آزاد سرعت شما به ۱۹۰ کیلومتر در ساعت می رسد.

ابشار نیاگارا

آبشار نیاگارا را فراموش نکنید

آبشار نیاگارا معروف ترین جاذبه گردشگری کانادا به شمار می رود که سالانه میلیون ها بازدید کننده را به خود جذب می کند. این پدیده طبیعی شگفت انگیز که تنها چند ساعت با تورنتو فاصله دارد، در مرز آمریکا واقع شده و ارتفاع ریزش آن به ۵۷ متر می رسد. بازدیدکنندگان می توانند از فاصله بسیار نزدیکی از لبه صخره به زیبایی وصف نشدنی آبشار نیاگارا خیره شوند.

از قرن نوزدهم تا اواسط قرن بیستم، تلاش های بسیاری برای پیشروی و شیرجه بر فراز آبشار با انواع قایق های خانگی انجام گرفت. این امر مضاف بر ماجراجویی های بندبازان شجاع و موارد دیگر، منجر شد که شهر مجاور نیاگارا به توسعه نوعی جشنواره بپردازد که امروزه همچنان ادامه دارد. خانواده های زیادی به این منطقه می آیند تا از قدم زدن بر روی صخره های کلیفتون که سرانجام به دره و آبشار می رسد، لذت ببرند.به همه کسانی که با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی کانادا مراحل اقامت و مهاجرت به کانادا را انجام داده اند پیشنهاد میشود حتی برای یکبار هم که شده از آبشار نیاگارا دیدن کنند.

ویزای تولد کانادا برج سی اِن، تورنتو (CN Tower, toronto)

بر فراز بلندترین سازه کانادا “برج سی اِن، تورنتو (CN Tower, toronto)” راه بروید

بلندترین برج کانادا برج سی اِن، تورنتو (CN Tower, toronto) در انتظار دوستداران هیجان و ماجراجویان شجاع است تا دل و جرات آن ها را به حیطه آزمایش گذارد. آیا برای راه رفتن روی لبه بیرونی برج در ارتفاع  ۵۵۰ متری آماده هستید؟

اگر هنوز تردید دارید باید بدانید که این کار به یکی از محبوب ترین تفریحات گردشگری در کانادا بدل شده است و طرفداران زیادی دارد و پیشنهاد میشود بعد از مهاجرت به کانادا با استفاده از هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی کانادا حتما از این برج دیدن کنید.

تعطیلات رسمی در کشور کانادا

یکی از مواردی که قبل از سفر یا مهاجرت به یک کشور دیگر مورد بررسی قرار می‌گیرد تعطیلات رسمی آن کشور است. اطلاع دقیق از تعطیلات رسمی یک کشور می‌تواند در برنامه‌ریزی برای کار، تحصیل و زندگی در آن کشور کمک کند. به عنوان مثال در صورت تحصیل در کشور کانادا می‌توانید از قبل بر اساس تعطیلات رسمی این کشور برنامه‌ریزی مشخصی را برای بازگشت به ایران انجام دهید. با توجه به محبوبیت کشور کانادا در بین مردم کشورمان قصد داریم تا تعطیلات رسمی کانادا را برای کسانی است که با استفاده از هر کدام از انواع ویزای مهاجرتی کانادا اقدام به مهاجرت به کانادا و در نهایت اقامت و زندگی در یکی از شهرهای کشور کانادا کرده اند به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم.

در کانادا علاوه بر شنبه و یکشنبه که روزهای تعطیل هفته محسوب می‌شوند تعطیلات رسمی دیگری نیز وجود دارد.

تعطیلات ملی کانادا

تعطیلات ملی کانادا شامل تعطیلات قانونی این کشور می‌شود که در تمامی استان‌ها و قلمروهای کانادا به عنوان روز تعطیل شناخته می‌شود. در این روزها تمامی ادارات دولتی، مدارس و بانک‌ها تعطیل هستند.

روز سال نو

روز اول ژانویه به عنوان اولین روز سال در تمامی کشورهایی که تقویم گریگوریان Gregorian را مبنای کار خود قرار داده‌اند از جمله کشور کانادا تعطیل است. همین موضوع باعث شده که این روز از سال به عنوان رایج‌ترین تعطیلی عمومی در جهان شناخته شود. این روز از سال در کانادا با نمایش آتش‌بازی و مهمانی جشن گرفته می‌شود. مردم از شامگاه ۳۱ دسامبر با برگزاری مهمانی در خانه‌ها و کافه‌ها به استقبال سال نو می‌روند. در صورتی که روز سال نو در روزهای شنبه و یکشنبه قرار گرفته باشد تعطیلی رسمی به روز دوشنبه منتقل خواهد شد. در این روز اکثر فروشگاه‌ها بسته بوده و سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی خدمات کمتری ارائه می‌کنند.

 جمعه خوب Good Friday

جمعه خوب دو روز قبل از عید پاک یکشنبه اتفاق می‌افتد. این روز بزرگداشت مصلوب شدن حضرت مسیح است که به وسیله مسیحیان در کانادا و نقاط دیگر جهان گرامی داشته می‌شود. جمعه خوب به جز استان کبک در سایر مناطق کشور کانادا به عنوان تعطیل رسمی شناخته می‌شود. در این روز مدارس و اکثر قریب به اتفاق مشاغل تعطیل هستند. مسیحیان حتی اگر در بقیه سال به طور مرتب در مراسم کلیسا شرکت نکنند در جمعه خوب به کلیسا می‌روند.

در مراسمی که برگزار می‌شود شمع‌ها خاموش شده و معمولا روی مجسمه‌ها، نقاشی‌ها و صلیب‌ها یک پارچه سیاه، بنفش یا خاکستری کشیده می‌شود. ضمن این که بعضی از مسیحیان در جمعه خوب روزه می‌گیرند. در این روز فروشگاه‌ها و حمل‌ونقل عمومی به طور محدود به ارائه خدمات می‌پردازند.

روز ویکتوریا

روز ویکتوریا به جز نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا و نیوفاند لند در سایر استان‌ها و قلمروهای کانادا تعطیل رسمی است. این روز به منظور بزرگداشت ملکه ویکتوریا به عنوان ملکه بریتانیا جشن گرفته می‌شود. در برخی از شهرهای کانادا مراسم رژه و آتش‌بازی به مناسبت روز ویکتوریا برگزار می‌گردد که قابل توجه‌ترین آن در شهر ویکتوریا در استان بریتیش کلمبیا اتفاق می‌افتد. در این روز مدارس و ادارات دولتی کانادا تعطیل بوده و خدمات شهری به طور محدود ارائه می‌گردد.

روز کانادا

در روز اول جولای ۱۸۶۷ کشور کانادا به یک فدراسیون با ۴ استان شامل نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، انتاریو و کبک تبدیل شد. از سال ۱۹۸۳ این روز تحت عنوان روز کانادا شناخته شده است. این روز در سرتاسر کشور جزو تعطیلات رسمی کانادا محسوب شده و در این روز تمامی مدارس و ارگان‌ها تعطیل هستند. روز کانادا در بسیاری از شهرهای کانادا با برگزاری رویدادهای مختلف مانند رژه، کنسرت، کارناوال، جشنواره، آتش‌بازی و مراسم شهروندی برای شهروندان جدید جشن گرفته می‌شود. این جشن‌ا معمولا در فضاهای باز برگزار شده و نوعی روحیه وطن‌پرستی در آن‌ها جریان دارد. همچنین پرچم ملی کانادا به طور گسترده نمایش داده شده و افراد صورت خود را با رنگ‌های سفید و قرمز به عنوان رنگ‌های ملی کانادا آراسته می‌کنند.

روز کارگر

روز کارگر در اولین دوشنبه از ماه سپتامبر جشن گرفته می‌شود در این روز به کارگران اجازه داده می‌شود تا برای شرایط کاری و حقوق بهتر اقداماتی را انجام دهند. روز کارگر برای بسیاری از کانادایی‌ها بخشی از یک آخر هفته طولانی محسوب می‌شود. در گذشته روز کارگر بیشتر به فعالیت‌هایی در جهت حقوق کارگران اختصاص پیدا می‌کرد اما در حال حاضر اکثر کانادایی‌ها از این تعطیلات به منظور سفر و پیک‌نیک استفاده می‌کنند. روز کارگر جزو تعطیلات رسمی کانادا در سرتاسر این کشور بوده و اکثر مشاغل در این روز تعطیل هستند.

علاوه بر این اکثر سازمان‌ها، مدارس و سایر موسسات آموزشی نیز در این روز تعطیل هستند. خدمات حمل‌ونقل عمومی نیز در این روز کاهش پیدا خواهد کرد. این روز ابتدا در بهار جشن گرفته می‌شد اما از سال ۱۸۹۴ به فصل پاییز منتقل شد.

روز شکرگذاری

روز شکرگذاری از سال ۱۹۵۷ میلادی در دومین دوشنبه از ماه اکتبر تعطیل بوده و در این روز مردم به خاطر محصول خوب و سایر نعمت‌ها به شکرگذاری می‌پردازند. روزشکرگذاری در کانادا به نوعی با جشنواره‌های برداشت محصول در اروپا پیوند دارد. به جز نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا و نیوفاند لند روز شکرگذاری در سایر مناطق کانادا به عنوان تعطیل رسمی شناخته می‌شود. در این روز مدارس، سازمان‌ها، فروشگاه‌ها و بسیاری از مشاغل تعطیل بوده و خدمات حمل‌ونقل عمومی محدود می‌شود.

در تعطیلات مربوط به روز شکرگذاری بسیاری از کانادایی‌ها به دیدار اقوام و دوستان خود در مناطق دیگر رفته یا از آن‌ها میزبانی می‌کنند. ضمن این که این تعطیلات فرصت خوبی برای یک سفر پاییزی نیز محسوب می‌شود.

روز یادبود

در روز یادبود تمامی فداکاری‌های مردم در درگیری‌های مسلحانه از جمله جنگ‌های جهانی اول و دوم گرامی داشته می‌شود. ادای احترام به کشته‌شدگان جنگی و گذاشتن عکس و نامه رو مقبره آن‌ها از جمله کارهایی است که در این روز انجام می‌شود. اگرچه دولت فدرال روز یادبود را به عنوان یکی از تعطیلات رسمی کانادا می‌شناسد اما در استان‌های کبک، انتاریو، مانیتوبا و نوا اسکوشیا این روز به عنوان تعطیلات قانونی در نظر گرفته نشده است. برخی مدارس در روز یادبود دایر بوده و مراسمی مانند سخنرانی در مورد جنگ و کشته‌ شدگان را برگزار می‌کنند.

روز کریسمس

روز کریسمس از دیگر تعطیلات رسمی کانادا است که در سرتاسر کشور جشن گرفته می‌شود. طبق نظرسنجی‌ها روز کریسمس محبوب‌ترین تعطیلات در کشور کانادا بوده و میزان علاقه مردم به آن دو برابر بیشتر از روز کانادا است. اکثر کانادایی‌ها روز تولد حضرت مسیح را جشن گرفته و سنت‌های خاصی از جمله درخت کریسمس و بازدید از دوستان و اقوام را برپا می‌کنند. در روز کریسمس مدارس، سازمان‌ها و اکثر مشاغل تعطیل هستند. حمل‌ونقل عمومی یا متوقف می‌شود یا خدمات آن محدود می‌گردد. برخی از فروشگاه‌ها در این روز نیز خدمات ارائه می‌کنند.

Boxing Day

برای بسیاری از کانادایی‌ها Boxing Day در تاریخ ۲۶ دسامبر تعطیل است و آن‌ها این فرصت را پیدا می‌کنند تا در خریدهای پس از کریسمس و همچنین تماشای هاکی روی یخ شرکت نمایند. اگرچه Boxing Day تنها در استان انتاریو به عنوان یک تعطیلات قانونی شناخته می‌شود اما برای کارکنان فدرالی و بانک‌ها نیز به عنوان روز تعطیل در نظر گرفته شده است. ضمن این که عملا اکثر سازمان‌ها و مشاغل در این روز تعطیل هستند. البته Boxing Day در تمام استان‌ها تعطیل نبوده و ۸ استان و قلمروی کانادا در این روز تعطیل هستند. مدارس و اکثر مشاغل در این روز تعطیل بوده و ارائه خدمات عمومی با محدودیت مواجه می‌شود.

تعطیلات استانی کانادا

علاوه بر تعطیلات ملی کشور کانادا تعطیلات دیگری نیز در برخی مناطق این کشور وجود دارد که مخصوص همان مناطق بوده و حالت ملی ندارد.

دوشنبه عید پاک Easter Monday

دوشنبه عید پاک یک تعطیلات عمومی در ۶ استان و قلمروی کانادا از جمله کبک است که در آن رستاخیز مسیح گرامی داشته می‌شود. در این روز مدارس و اکثر مشاغل تعطیل بوده و خدمات حمل‌ونقل عمومی کاهش پیدا می‌کند. اگرچه این روز به عنوان یکی از تعطیلات رسمی کانادا توسط دولت فدرال ذکر شده اما در تعدادی از استان‌ها و قلمروها این‌گونه نیست. این روز در بسیاری دیگر از کشورهای انگلیسی‌زبان نیز تعطیل است. تخم مرغ یکی از نمادهای مهم عید پاک بوده و به نوعی نمایانگر تولدی دوباره در طبیعت است.

روز خانواده

روز خانواده جزو تعطیلات عمومی استان‌های آلبرتا، بریتیش کلمبیا، نیوبرانزویک، انتاریو و ساسکاچوان است. مردم این استان‌ها سومین دوشنبه فوریه را به واسطه اهمیت خانواده و زندگی خانوادگی جشن می‌گیرند. در روز خانواده سازمان‌ها، مدارس و اکثر مشاغل در ۵ استان مذکور تعطیل هستند. مردم در این روز در فعالیت‌های خانوادگی مانند بازدید از نمایشگاه‌های هنری، تماشای فیلم، اسکیت و… شرکت می‌کنند.

تعطیلات مدنی

تعطیلات مدنی جزو تعطیلات رسمی کانادا در استان‌های آلبرتا، بریتیش کلمبیا، ساسکاچوان، انتاریو، نیوبرانزویک و نوناووت محسوب می‌شود. مردم این استان‌ها اولین دوشنبه از ماه آگوست را با تهیه و توزیع کیک، رویدادهای ورزشی، آتش‌بازی و جشنواره‌های فرهنگی جشن می‌گیرند. در این روز مدارس، سازمان‌ها و بسیاری از مشاغل تعطیل هستند و برگزاری رژه و رویدادهای عمومی ممکن است باعث ایجاد مشکل در عبور و مرور شود. تعطیلات مدنی با نام‌های دیگری نیز شناخته می‌شود که برای هر یک از استان‌ها دارای تفاوت است.

روزجزیره ‌نشین Islander

روز جزیره‌نشین از تعطیلات قانونی جزیره پرنس ادوارد است که هر ساله در سومین دوشنبه ماه فوریه جشن گرفته می‌شود. در این روز مداری و اکثر مشاغل تعطیل بوده و مردم این فرصت را دارند تا به استراحت و انجام امور شخصی بپردازند. این تعطیلات جامعه‌محور بوده و جشن‌های خانوادگی در این روز رواج دارد.

روز Louis Riel

روز Louis Riel یک تعطیلات عمومی در سومین دوشنبه از ماه فوریه در استان مانیتوبا است. این روز به منظور گرامیداشت لوئیز ری به عنوان یکی از سیاستمداران مهم تاریخ کانادا بدین عنوان نامگذاری شده است. این تعطیلات به عنوان فرصتی برای ساکنان استان مانیتوبا است تا چند روزی را در کنار خانواده خود بگذرانند. در این روز مدارس، سازمان‌ها و بسیاری از مشاغل و فروشگاه‌ها تعطیل هستند. ضمن این که خدمات حمل‌و نقل عمومی نیز محدود خواهد شد.

روز مردم بومی

روز مردم بومی کانادا جزو تعطیلات قانونی در قلمروهای شمال‌غربی کانادا محسوب می‌شود. البته رویدادهای مربوط به این روز به صورت ملی در سرتاسر کشور برگزار می‌شود اما در سایر استان‌ها و قلمروهای کانادا به عنوان تعطیلات قانونی شناخته نمی‌شود. روز مردم بومی به کانادایی‌ها این فرصت را می‌دهد تا در رابطه با ارزش‌ها، فرهنگ‌ها و آداب و رسوم مردم بومی اطلاعات بیشتری را به دست بیاورند. این روز در کانادا با رقص، موسیقی و جشنواره‌های سنتی جشن گرفته می‌شود.

روز سنت پاتریک

روز سنت پاتریک یک تعطیلات عمومی در استان نیوفاند لند و لابرادور کانادا است که تاریخ آن در نزدیک‌ترین دوشنبه به روز ۱۷ مارس قرار دارد. در این روز یاد سنت پاتریک به عنوان یک مبلغ مذهبی که در قرن ۵ میلادی بسیاری از ساکنان ایرلند را مسیحی کرده بود گرامی داشته می‌شود. روز سنت پاتریک به ویژه توسط افرادی که پیشینه ایرلندی دارند جشن گرفته می‌شود. اگرچه این روز جزو تعطیلات رسمی این استان محسوب می‌شود اما با این وجود بسیاری از مدارس، سازمان‌ها و مشاغل مشغول فعالیت هستند و خدمات حمل‌ونقل عمومی طبق برنامه زمانی هر روز ارائه می‌شود.

روز سنت ژان باپتیست

مردم استان کبک و برخی دیگر از مناطق فرانسوی کانادا همه ساله روز ۲۴ ژوئن را به افتخار سنت ژان باپتیست جشن می‌گیرند. این روز تنها در استان کبک به عنوان تعطیلات رسمی شناخته می‌شود. در این روز رویدادهای مختلفی برگزار می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به جشن‌های عمومی، کنسرت‌های راک و جاز، مسابقات ورزشی، رژه و نمایش آتش‌بازی اشاره داشت. مدارس، سازمان‌ها و بسیاری از فروشگاه‌ها در این روز تعطیل بوده و خدمات حمل‌ونقل عمومی محدود می‌شود.

 علاوه بر تعطیلات ملی و استانی مذکور تعطیلات دیگری نیز در کشور کانادا وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تعطیلات روز ولنتاین، هالووین، روز مادر و روز پدر اشاره داشت. البته دقت داشته باشید که این موارد جزو تعطیلات رسمی کانادا محسوب نشده و توسط خود مردم جشن گرفته می‌شوند و برای کسانی که مهاجرت به کانادا با استفاده از هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی کانادا را انجام داده اند میتواند جالب باشد.

تابعیت کانادا و غذاهای کانادایی

معروفترین غذاها و خوراکیهایی که بعد از مهاجرت به کانادا باید امتحان کنید

قبل اینکه با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی کانادا اقدام به شروع کارهای اقامت و مهاجرت به کانادا را انجام دهید بد نیست درباره سلایق غذایی و ذائقه چشایی مردم کانادا و همچنین خوراکیها و غذاهای معروف شهرهای مختلف کانادا اطلاعاتی داشته باشید.در ادامه چند تا از معروف ترین غذاهای کانادایی را برایتان معرفی میکنیم:

سرمایه گذاری در کانادا باناک (Bannock)

باناک (Bannock)

فهمیدن اینکه باناک اولین بار در کدام کشور درست شد کمی سخت است. مردمانی که در ابتدا در کانادا زندگی می کردند مدت ها قبل از آمدن اروپایی ها نان باناک را با آرد گیاهی درست می کردند اما با این حال در آن زمان این نان با آرد گندم تهیه نمی شد. باناک یکی از نان های فوری است که با آرد غلات درست می شود و تنوع زیادی دارد. این نان که در کانادا زیاد استفاده می شود معمولا با عسل و مربا خورده می شود.

ویزای ازدواج و نامزدی کانادا پوتاین (Poutine)
پوتاین (Poutine)

پوتاین در واقع سیب زمینی سرخ کرده به همراه ورقه های خرد شده پنیر است که روی آن سس عصاره گوشت ریخته می شود و طعمی بسیار دلچسب پیدا می کند. این غذا که نوعی فست فود است در همه شهرهای کانادا و نواحی شمالی آمریکا درست می شود اما  اولین بار در شهر کبک پخته شد، پس بعد از مهاجرت به کانادا با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی کانادا و سفر به این کشور زیبا خوشمزه ترین پوتاین را می توانید در همین شهر پیدا کنبد. برای امتحان این غذا به رستوران La Banquise  کبک که معروف ترین رستوران پوتاین در این شهر است بروید، در این رستوران به همراه این غذا، گواکامولی، گوشت و سبزیجات سرخ شده هم گذاشته می شود.

اقامت کانادا و کباب ترکی
کباب ترکی

کباب ترکی از اسمش معلوم است که برای ترکیه است شاید بپرسید پس چرا آن را در لیست غذاهای کانادا آوردیم؟ با اینکه این غذا بومی کانادا نیست اما به غذای محبوب سواحل شرقی کانادا تبدیل شده است. اگر بعد از مهاجرت به کانادا از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی کانادا به استان نوا اسکوشیا و شهر هالیفاکس بروید و در ساعت ۲ صبح هوس غذا خوردن در بیرون کنید انتخاب دیگری به جز کباب ترکی ندارید! در این غذا گوشت را به همراه گوجه در نان نازک پیتا می پیچنند و روی آن را سسی غلیظ و شیرین می ریزند.

تورتیری (Toutiere)
تورتیری (Toutiere)

تورتوری پای گوشت است که در شهر کبک در جشن هایی مثل کریسمس یا تعطیلات مختلف درست می شود. در حالی که پای گوشت های معمولی ترکیبی از گوشت و انواع مختلفی از سبزیجات است اما در تورتیری روی گوشت را شیرینی روغنی می پوشاند.

گوشت دودی مونترال
گوشت دودی مونترال

کانادا کشوری است که مهاجران زیادی از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی کانادا مجوز اقامت و مهاجرت به کانادا را دریافت میکنند و پیشینه آشپزی آن هم به خوبی این موضوع را نشان می دهد. غذای گوشت دودی را مهاجران اروپای شرقی به این کشور آوردند و حالا این گوشت در همه شهرهای کانادا درست می شود اما خوشمزه ترین آن را می توانید درمونترال پیدا کنید.

دونات بیگل مونترال
دونات بیگل مونترال

سال هاست که شیرینی فروشی های مونترال و نیویورک برای درست کردن بهترین بیگل ها با هم در رقابت هستند با این حال برای چشیدن طعم واقعی این دونات به نانوایی فیرمونت در مونترال بروید. برای تهیه این دونات، خمیر را به صورت حلقه شده در می آورند و قبل از پخت مدتی در آب می جوشانند.

سرمایه گذاری در کانادا

هزینه زندگی در کانادا چقدر است؟

بعد از مهاجرت به کانادا از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی کانادا و اقامت و زندگی در کانادا بحث درآمد و هزینه های زندگی در کانادا از مهمترین دغدغه های مهاجران می باشد.نه تنها طبقه و قشربندی جامعه در جواب به این سوال نقشی تاثیرگذار دارند بلکه خصوصیات فردی و سبک زندگی افراد نیز می تواند هر بار ما را به  ‍‍‍پاسخی متفاوت رهنمون سازد. در کنار همه‌ی این‌ها، نباید از نظر دور داشت، کانادا کشوری وسیع با سیزده استان است که هر یک از این استان‌ها شرایط زیستی گوناگونی دارند.  مثلا اگر در تورنتو زندگی می‌کنیم باید سالانه با رشد هزینه‌ها دست و پنجه بیش‌تری نرم کنیم و اگر در  دانکن سکونت داریم، باید  چالش‌های اقتصادی دیگری را پشت سر بگذاریم. در عوض میزان درآمد در تورنتو به واسطه ویژگی‌های جغرافیایی و اقتصادی به مراتب بیش از دیگر شهرهای کانادا است. شهر تورنتو پایتخت اقتصادی کانادا و  یکی از مراکز بزرگ اقتصادی جهان به حساب می‌آید؛ جایگاهی که در جهان کم‌تر شهری از آن برخوردار است.

هزینه های مسکن در کانادا

هزینه مسکن در کانادا

اگر قصد مهاجرت به کانادا از طریق هر کدام از انواع ویزای مهاجرتی کانادا را دارید علاوه بر هزینه های مهاجرت باید هزینه ای برای تهیه مسکن در کانادا هم در نظر بگیرید. طبق آخرین گزارش ها اجاره مسکن در کانادا در سال ۲۰۲۰ در برخی نقاط کاهش پیدا کرده است. این در حالی است که سال ۲۰۱۹ نسبت به ۲۰۱۸ با افزایش روبرو شده بود. برای مثال هزینه های مسکن در تورنتوی کانادا که بسیار گران است حدود ۴۰۰ دلاری افزایش را تجربه کرده بود. هزینه‌های مسکن در تورنتو بسیار سرسام‌آور است و هر سال با افزایش قیمتی خارج از تصور گیج‌کننده‌تر نیز می‌شود. اما اگر تورنتو را به خوبی بشناسید و مناطق ایرانی‌نشین‌اش شناسایی کنید در خواهید یافت که هزینه مسکن در محله‌هایی نظیر  ویلو دیل و محله تپه ریچموند بسیار مرقون به صرفه‌تر از آن چیزی است که غالبا توسط مراکز آماری و پژوهشی عنوان می‌شود.

هزینه های سیستم حمل و نقل در کانادا

هزینه های سیستم حمل و نقل در کانادا

بعد از مهاجرت به کانادا از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی کانادا و اقامت در هرکدام از شهرهای کانادا برای جابجایی نیاز به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی داریم که شامل هزینه هایی میباشد. اگرچه دسترسی به وسایل نقلیه عمومی در تورنتو نسبت به دیگر شهرهای کانادا از وضعیت مطلوبی برخوردار است اما جوانان ساکن تورنتو آن‌قدر باهوش‌اند که هنگام اجاره یک خانه، به ماجرای پایان‌ناپذیر و فرساینده حمل و نقل نیز فکر کنند. هزینه حمل و نقل عمومی در تورنتو می تواند نزدیک به ۱۲۷ دلار در ماه تمام شود. توجه داشته باشید که گزینه های مختلفی برای حمل و نقل پیش رویتان خواهد بود  و هزینه های آنها در شهرهای مختلف می تواند متفاوت باشد. برای مثال تراموا، مترو، اتوبوس و دوچرخه و قطار در شهرهای مختلف استفاده می شود. و هر شهر بلیط فروشی خود را دارد. معمولا بهتر است با توجه به هزینه هایتان بلیطی ماهانه یا سالانه تهیه کنید تا بصرفه تر باشد.

هزینه های خرید مواد غذایی در کانادا

هزینه های خرید مواد غذایی در کانادا

با توجه به تغییرات آب و هوایی و بحران هایی که ویروس کرونا به وجود آورده است انتظار می رود هزینه مواد غذایی برای خانواده های کانادایی علی الخصوص افرادی که از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی کانادا اقدام به مهاجرت به کانادا کرده اند بیشتر شود. در این میان گوشت نقشی اساسی بازی کرده و بیشترین تغییرات را به خود اختصاص می دهد. پیش بینی ها حاکی این است که گوشت ۴ تا ۶ رصد افزایش قیمت داشته باشد. طبق آخرین گزارشات هزینه زندگی یک خانواده کانادایی چیزی حدود ۴۰۰ دلار افزایش پیدا می کند به رقمی نزدیک به ۱۲۶۶۷ دلار در سال می رسد.

بیمه-درمانی-در-کانادا-

هزینه های بیمه در کشور کانادا

شما در تورنتو و برای فرار از هزینه‌های سنگین درمان ناچارید که بخشی از بودجه سالانه‌تان را صرف بیمه کنید: دقیقا ۵۷.۲۸ دلار. هزینه بیمه در شهرهای مختلف متفاوت است و بجز بیمه های خصوصی در برخی استان ها می توانید از بیمه دولتی نیز بهره ببرید.

پس‌انداز را فراموش نکن

هزینه زندگی در کانادا و به ویژه تورنتو غالبا به گونه‌ایست که می‌توان گوشه‌ای از درآمد ماهیانه را برای هزینه‌های پیش‌بینی نشده کنار گذاشت. رعایت این مورد بعد از مهاجرت به کانا از راه یکی از انواع ویزای مهاجرتی کانادا همواره می تواند چاره گشای مشکلات پیش بینی نشده باشد.

اقتصاد کانادا

اقتصاد کانادا

کانادا یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان محسوب می‌شود و اقتصاد آن از تنوع و گوناگونی فراوانی برخوردار است. کانادا در بین ۱۰ کشور اول تولیدکننده دنیا قرار می‌گیرد. بیشترین شرکت‌های تولیدی کانادا در ۲ استان کبک و انتاریو قرار دارند. از تولیدات کشور کانادا می‌تواند به مواد غذایی، چوب، کاغذ، تولیدات فلزی، صنایع شیمیایی و نفت اشاره کرد.

کانادا عضوی از سازمان مشارکت اقتصاد و توسعه (OECD) و گروه (G8). این کشور دارای اقتصاد بازار آزاد است که نسبت به ایالات‌متحده وابستگی بیشتری به دولت دارد، ولی مداخلات اقتصادی دولتی آن کمتر از اکثر کشورهای اروپایی است. کانادا از قدیم‌الایام، نسبت به کشورهای همسایه جنوبی‌اش از سرانه رشد ناخالص کمتری برای محصولات داخلی خود برخوردار بود که بدین ترتیب ثروت ناخالص ملی به‌صورت برابری در میان مردم توزیع شده است که بااین‌وجود این میزان رشد اقتصادی نسبت به رشد اقتصادی اروپای غربی بیشتر است و این یک مزیت برای کسانی است که از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی کانادا قصد مهاجرت به کانادا را دارند.

در دهه‌های گذشته، پس از گذراندن دوره‌ای از اغتشاش، اقتصاد این کشور به‌سرعت پیشرفت کرد و نرخ بیکاری پایین آمد و دولت بزرگ آن کوچک شد و به دولت فدرال بدل شد. امروزه سیستم اقتصادی این کشور بر پایه بازار، الگوی تولید و استانداردهای زندگی بسیار شبیه به اقتصاد ایالات‌متحده است. یکی از تفاوت‌های قابل‌تشخیص در ساختار اقتصادی آمریکا و کانادا این است که کانادا بیشتر صادرکننده است اما آمریکا بیشتر یک واردکننده کالا می‌باشد. همچنین بانک‌ها در کانادا محافظه‌کارتر از بانک‌های آمریکا هستند.

از آنجائی که کانادا در میان ۱۰ کشور اول صنعتی جهان قرارگرفته است، اقتصاد کانادا دیگر به‌صورت انحصاری وابسته به منابع طبیعی نمی‌باشد و از طریق نوآوری و فن‌آوری رو به رشد است. اقتصاد این کشور به‌صورت فزاینده‌ای متنوع و بر اساس دانش روز است.

پیشنهاد مطالعه  هرچیزی که درباره مهاجرت به نروژ از طریق انواع ویزای مهاجرتی نروژ باید بدانیم!

بیشتر صنعت تولیدی کانادا در انتاریو و کبک واقع‌شده‌اند، جایی که تولید وسایل موتوری شامل بزرگ‌ترین بخش در این صنعت است. سایر بخش‌های تولیدی مهم عبارت‌اند از غذا و نوشیدنی، کاغذ و محصولات وابسته، فلزات اولیه، فلزات از پیش‌ساخته شده، محصولات پتروشیمی و شیمیایی .

مناطق آتلانتیک، پراریر، پسیفیک بیشترین منابع طبیعی وابسته به اقتصاد را دارا می‌باشند. ایالت آتلانتیک دارای صنعت شیلات، جنگل و معدن می‌باشد، ولی ایالت پراریر وابسته به کشاورزی و سوخت‌های معدنی می‌باشد. بخش‌های اولیه بریتیش کلمبیا شامل جنگل‌داری، معدن و صنعت توریست می‌باشد.

از صادرات عمده کانادا می‌توان به: وسایل نقلیه، محصولاتی با فن‌آوری بالا، نفت و گاز طبیعی، فلزات و محصولات برگرفته‌شده از جنگل و مزارع اشاره کرد. آنچه واردات عمده کانادا را در برمی‌گیرد، عبارت‌اند از: ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی مخابراتی و الکترونیکی، لوازم اتومبیل، مواد صنعتی (آهن و فولاد، فلزات گران‌قیمت، مواد شیمیایی، پلاستیک، پنبه، پشم و سایر منسوجات، محصولات تولیدی و غذا).

ویزای کار در کانادا و اقتصاد

این کشور ازنظر اهمیت دادن به بخش صنایع پایه با دیگر کشورهای جهان اول تفاوت‌هایی دارد و دو صنعت نفت خام و چوب‌بری هم در این کشور جزء مهم‌ترین صنایع به‌حساب می‌آید. کانادا یکی از معدودترین کشورهای پیشرفته‌ای است که صادرکننده انرژی خالص در جهان است. کانادا دارای ذخایر وسیعی از گاز طبیعی در سواحل شرق و منابع بزرگ گاز و نفت در آلبرتا، بریتیش کلمبیا و ساسکاچوان است. در منطقه وسیع اتاباسکا تارسندز، منابع نفت و گاز فراوانی است که با استخراج آن‌ها، کانادا به دومین کشور دارای ذخایر نفت و گاز در جهان بعد از عربستان صعودی تبدیل‌شده است. در کبک، بریتیش کلمبیا، نیوفانلند و لابرادور، انتاریو و مانیتوبا، انرژی الکتریکی ارزان است و ازآنجاکه به ضرر محیط‌زیست نیست، استفاده گسترده‌ای از آن می‌شود.

این کشور همچنین یکی از عرضه‌کنندگان اصلی محصولات کشاورزی است که منطقه استپ این کشور یکی از مهم‌ترین عرضه‌کنندگان غلات مثل گندم و انواع دیگر در دنیاست. کانادا بزرگ‌ترین تولید-کننده اورانیوم و روی و بسیاری از محصولات منابع طبیعی همانند طلا، نیکل، آلومینیوم و سرب است.

اگر نگوییم اکثر شهرهای کانادا ولی تعداد زیادی از مردم شهرها در بخش شمالی که انجام کشاورزی در آن مشکل است، به خاطر نزدیکی به منابع و معادن، از راه صنعت معدن و با استفاده از منابع چوب زندگی می‌گذرانند. کانادا همچنین دارای بخش صنایع نسبتاً بزرگی است که در کبک و انتاریو جنوبی قرار دارد که صنعت اتومبیل‌سازی در آن اهمیت خاصی دارد.

کانادا وابستگی بالایی به بخش تجارت بین‌المللی خصوصاً تجارت با ایالات‌متحده دارد. قراردادهای تجارت آزاد میان آمریکا کانادا، باعث افزایش قابل‌توجهی در برقراری مناسبات اقتصادی و تجاری با ایالات‌متحده شد و امروزه نیز بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی در کانادا توسط آمریکا صورت می‌پذیرد. از سال ۲۰۰۱، کانادا موفق شد که از رکود اقتصادی فاصله بگیرد و ازنظر کارکرد امور اقتصادی و رشد ناخالص محصول داخلی در میان اعضای گروه ۸ همچنان بهترین باقی بماند و این بیانگر ساختار استخدامی قوی این کشور است. نمودار زیر تولید ناخالص محصول داخلی از سال ۱۹۶۰ تا ۲۰۰۸ نشان می‌دهد.

حضور زنان در جامعه کانادا تابعیت کانادا
نقش زنان در اقتصاد کانادا

بسیاری که کسانی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی کانادا دارند را زنان تشکیل میدهند .افزایش سطح تحصیلات زنان باعث شده آن‌ها امکان اشتغال به کارهای تخصصی را پیدا کنند. در حال حاضر زنان با تحصیلات دانشگاهی در کانادا به سمت حرفه‌هایی نظیر علوم، تجارت و امور مالی، مشاوره مدیریت، حسابداری و تبلیغات گرایش پیداکرده‌اند. طی یک دهه گذشته شرایط اقتصادی کانادا تغییرات زیادی داشته است.

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های این دگرگونی، رشد حضور زنان در اقتصاد این کشور است. زنان کانادایی با اعتمادبه‌نفس خاصی که پیداکرده‌اند، طبق آمار سال ۲۰۰۷، در حال حاضر ۱۳۷ هزار شرکت یا کسب‌وکار کوچک در کانادا در مدیریت و تملک زنان است و انتظار می‌رود طی یک دهه آینده این تعداد دو برابر شود. در کانادا حدود ۸۲۱ هزار زن کارآفرین مشغول فعالیت هستند. نکته بسیار جالب در مورد وضعیت کارآفرینی زنان این است که نیمی از زنان در خانه کار می‌کنند و فعالیت‌های شغلی‌شان را در منزل انجام می‌دهند. درمجموع زنان هرسال ۱۸ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور سود می‌رسانند و این میزان حضور در اقتصاد و کارآفرینی در هیچ‌یک از کشورهای پیشرفته جهان مشاهده نمی‌شود.

زنان به‌ویژه در بخش‌های مدیریت خدمات، خدمات آموزشی و تخصصی، خدمات فنی و علمی بسیار فعال هستند و به‌طور عمده در همین حوزه‌ها به ایجاد کسب‌وکار می‌پردازند. همچنین نیمی از زنان کارآفرین و خود اشتغال کانادایی دارای مدرک دانشگاهی یا دوره‌های آموزشی پس از دیپلم هستند. در حال حاضر زنان با ایجاد کسب‌وکار برای بیش از دو میلیون نفر شغل ایجاد کرده‌اند.

با توجه به نقش رو به رشد زنان در اقتصاد کانادا نخست‌وزیر این کشور در سال ۲۰۰۳ فرمان تأسیس گروهی ویژه را برای تسهیل کارآفرینی زنان صادر کرد، وظیفه این گروه شناسایی چالش‌ها و مشکلات پیش روی زنان در حوزه کارآفرینی و نیز اشتغال به کار و ارائه راه‌حل برای رفع این مشکلات، برگزاری برنامه‌های آموزشی برای زنان در زمینه‌هایی نظیر تأمین اعتبار کارآفرینی است.

قوانین مرزی کانادا ویزای تولد کانادا

قوانین مرزی کانادا

متقاضیان برای ورود به خاک کشور کانادا و کسانی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی کانادا را دارند نیز همانند دیگر کشورهای جهان نیازمند آگاهی از قوانین مرزی آن کشور هستند. اگرچه کشور دولت کانادا از قوانین مرزی محدود و کمی برخوردار است اما با داشتن نظارت های سختگیرانه مانع از ورود هرگونه اقلام ممنوع به کشور می شوند.

بنابراین در صورت به همراه داشتن هرگونه کالا و اقلام ممنوعه، دولت جریمه هایی را برای افراد در نظر گرفته است:

عدم ارائه مجوز ورود به خاک کانادا
جریمه نقدی و مصادره اقلام ممنوعه

لیست موارد ممنوع ورود به کانادا

لیست موارد ممنوع ورود به کانادا

یکی از مواردی که برای مهاجرت به کانادا از طریق اخذ هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی کانادا باید بدانیم احترام به قوانین مهاجرتی و ورود به خاک کشور کانادا میباشد و از جمله این قوانین موارد مربوط به واردات کالا به کانادا می باشد. اقلام ممنوعه به کانادا شامل موارد بسیاری می باشد که در زیر به معرفی هر یک می پردازیم:

حیوانات

در هنگام مهاجرت و سفر به کانادا به همراه داشتن برخی از حیوانات و پرندگان (بخصوص گونه های درحال انقراض)، پوشاک و لوازم ساخته شده از اجزای حیوانات (همانند پالتو پوست) ممنوع است و اجازه ورود به کشور کانادا را ندارند.

شما با مراجعه به سایت Canadian Wildlife Service’s CITES Office می توانید با لیست حیوانات ممنوع برای ورود به کانادا آشنا شوید.

محصولات گیاهی و حیوانی

به همراه داشتن هرگونه محصول گیاهی و حیوانی و مواد غذایی که باعث به خطر افتادن اکوسیستم کشور کانادا شود، ممنوع می باشد؛ چرا که می تواند بعنوان تهدیدی برای محیط زیست محسوب شود.

دارو

دارو ها نیز از جمله اقلامی می باشند که ورود آن ها به کانادا ممنوع است مگر با داشتن نسخه پزشک؛ چرا که به همراه داشتن قرص های مسکن (کدیین دار و مسکن قوی) و خواب آور (که احتمال تشابه آن ها با مواد مخدر وجود دارد) در هنگام سفر به این کشور می تواند مشکل ساز باشد.

در ادامه به معرفی داروهای ممنوعه در فرودگاه کانادا می پردازیم.

  •  استامینوفن کدیین (مخدر)
  • Clordiazpoxide (روانگردان)
  • Diphenoxiylate (مخدر)
  • Clonezepam (مخدر)
  • Coldax (حاوی سودوافدرین)
  • Bencical (حاوی سودوافدرین)
  • Sudafed (حاوی سودوافدرین)
  • Cold stop (حاوی سودوافدرین)
  • T-Dol 100 (حاوی ترامادول)
  • Ray dol 100 (حاوی ترامادول)
  • A-Ferin (حاوی کدیین)
  • Suda cold (حاوی سودوافدرین)
  • دیازپام
  • متادون
  • مرفین
  • دیین فسفات

لازم به ذکر است که برای حمل هرگونه داروی مسکن قبل از مهاجرت به کانادا با استفاده از انواع ویزای مهاجرتی کانادا  بهتر است نسخه پزشک خود را به همراه داشته باشید، چرا که تعریف هر گونه دارو در کشور کانادا با ایران متفاوت است و دارویی که در ایران بدون نسخه قابل تهیه می باشد ممکن است در کانادا نیازمند نسخه پزشک باشد.

 مواد غذایی

بردن مواد غذایی به کانادا نیز از جمله مواردی است که می تواند به عنوان تهدیدی در هنگام ورود به کشور کانادا محسوب شود. خوراکی های ممنوع به کانادا شامل میوه و سبزیجات (بصورت سرخ شده و منجمد شده)، شیر، گوشت خام و پخته می شود.

لازم به ذکر است که همراه داشتن مواد غذایی خشک همانند انواع آجیل و محصولات خشک همانند سبزی بلامانع است. باید توجه شود که به همراه داشتن مشروبات الکلی نیز در صورت عدم تایید و ثبت، توسط هیات کنترل و مراکز توزیع کننده ممنوع می باشد. (همانند مواد مشتعل کننده دارای الکل)

سلاح

برای ورود به کشور کانادا نیز همانند دیگر نقاط جهان، به همراه داشتن سلاح گرم ممنوع است و در صورت حمل آن، لازم است تا قبل از سفر و مهاجرت به کانادا از طریق دریافت هر کدام از انواع ویزای مهاجرتی کانادا ، ضمن تماس با سفارت کانادا، تمامی مراحل قانونی آن را بگذرانند.

لازم به ذکر است که به همراه داشتن سلاح های سرد نیز ملزم به رعایت این موارد می باشد و در صورت حمل آنها با خود بهتر است سلاح ها را درون ساک دستی و در کابین هواپیما وارد نکنند تا با مشکلی مواجه نشوند.

راه های مهاجرت به کانادا

راه های مهاجرت به کانادا

تغییرات قانونی مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۰ به گونه ای بوده که راه های مهاجرت به آن از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی کانادا  همچنان هموار است. کانادا از پهناورترین کشورهای جهان است و هر ساله جمعیت قابل توجهی برای مهاجرت به این کشور از روش های مختلف اقدام می کنند. مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل و کار روش های اصلی مهاجرت به این کشور پیشرفته هستند اما روش های مهاجرت به کشور کانادا به این دو مورد محدود نمی شود.

سطح بالای رفاه اجتماعی در کشور کانادا و به طور کلی کیفیت بالای زندگی در این کشور دلیل اصلی تمایل به مهاجرت به این کشور است. البته باید به این نکته نیز اشاره داشت که هزینه های بالای زندگی در این کشور گاه مهاجرت به کانادا را با مشکل روبرو می کند. در ادامه مقاله که توسط موسسه حقوقی سروش نافع دادمان  تهیه شده٬ اطلاعاتی در خصوص مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۰ ارائه شده است.

مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۰ از راه های مختلف اخذ انواع ویزای مهاجرتی کانادا امکان پذیر می باشد که عبارتند از:
  • ویزای توریستی کانادا
  • ویزای سرمایه گذاری کانادا
  • ویزای خود اشتغالی کانادا
  • ویزای ازدواج و نامزدی کانادا
  • ویزای تولد کانادا
  • ویزای کاری کانادا
  • ویزای تحصیلی کانادا

دلایل مهاجرت به کانادا

دلایل مهاجرت به کانادا

چرا کشور کانادا بهترین کشور برای مهاجرت است؟ همه ما می دانیم که کشور کانادا همه ساله از سیل عظیمی از پناهندگان و مهاجرانی که از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی کانادا اقدام به سفر به کانادا میکنند استقبال می کند. حتی آمار و ارقام حاصله از مطالعات میدانی هم مبین این جایگاه برتر این کشور می باشد. مثلا، بنا به مطالعه انجام شده توسط U.S News and World Report، کشور کانادا پس از آلمان، دومین کشور مهاجر پذیر دنیا رتبه بندی شده است.

دلایل اساسی مهاجرت به کانادا:
  • اقتصاد قوی
  • نرخ بیکاری ۲.۹%
  • فرصت های کاری بالا
  • تنوع قومی
  • فرهنگ کانادایی
  • تامین اجتماعی در کانادا
  • قوانین مهاجرتی راحت

اصولا ورود و مهاجرت  به کشور کانادا با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی کانادا به چند فاکتور اساسی بستگی دارد؛

اول از همه، هدف شما از مهاجرت به این کشور چیست؟ تحصیل، کار، گردش، دیدن خانواده و غیره
فاکتور بعدی تعیین کننده مدت اقامت شما در این کشور است. شما به عنوان مهاجر مایل هستید که تا کی در کشور کانادا اقامت گزینید؟ بلند مدت یا کوتاه مدت؟
فاکتور بعدی، شرایط شما می باشد. آیا شما تحصیلات، تخصص یا مهارتی دارید یا خیر؟ افراد با توجه به ۳ فاکتور فوق الذکر، تصمیم به زندگی در این کشور می گیرند.

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای توریستی

مهاجرت از طریق ویزای توریستی کانادا

اخذ ویزاهای توریستی از کشورهای معتبر دنیا شرایط خاص خود را دارد و معمولا نیازمند ارائه مدارک قوی و تضمین کننده بازگشت متقاضی از کشور مقصد می باشد. یکی از انواع ویزای مهاجرتی کانادا ویزای توریستی کانادا (visitor visa) است که  به منظور اهداف توریستی، گردشگری، تفریح، بازدید از اقوام، دوستان یا خود کشور کانادا صادر می شود.

از مدارکی که می توان برای اخذ ویزای توریستی به آن اشاره کرد:
  1. گردش مالی خوب
  2. سند ملکی
  3. دعوت نامه معتبر
  4. سابقه کاری
  5. مدرک تحصیلی
  6. داشتن پروانه کسب و کار یا طبابت
  7. سابقه سفر به حوزه شنگن (با اهمیت)

نکته مهم در مورد ویزای توریستی کانادا این است که این نوع ویزا با اینکه ۵ سال اعتبار قانونی دارد، اما به راحتی قابلیت تبدیل به ویزاهای بلند مدت و اقامتی را ندارد (البته این امری غیر ممکن نیست) و مدت زمان اعتبار ویزای مولتی کانادا به زمان اعتبار پاسپورت متقاضی وابسته می باشد. افرادی که دارای ویزای مولتی کانادا می باشند می توانند بدون محدودیت زمانی وارد خاک این کشور شده و در هر مرتبه تا حداکثر ۶ ماه در این کشور حضور داشته و اقامت نمایند. پس از این مدت دارنده ویزا باید یک مرتبه از کشور کانادا خارج شده و مجددا به خاک این کشور بازگردد تا بتواند اقامت خود را در کشور کانادا تمدید نماید.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کانادا

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کانادا

یکی از انواع ویزای مهاجرتی کانادا که امروزه بسیاری از افراد تمایل دارند از آن استفاده کنند مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کانادا می باشد. با توجه به اینکه پروسه های سرمایه گذاری در کانادا معمولا با ریسک بالا همراه می باشد و پروسه زمانی طولانی مدت دارد، میزان سرمایه و توانایی مالی افراد، شرایط و رزومه آنها و زمان مناسب برای سرمایه گذاری از اهمیت بالا برخوردار است. مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری در ایالت های مختلف این کشور متفاوت می باشد و شرایط خاص خود را داراست. استان های کبک، ساسکاچوان، بریتیش کلمبیا، پرنس ادوارد، نیو برانزویک و غیره شرایط سرمایه گذاری را برای متقاضیان این امر فراهم نموده اند اما برای سرمایه گذاری باید قوانین و میزان سرمایه مورد نیاز هر یک از استان ها مورد بررسی قرار گیرد.

  • سرمایه گذاری در کانادا با ۱۰۰۰۰۰$ (دلار کانادا)
  • سرمایه گذاری در کانادا با ۲۲۰۰۰۰$ (دلار کانادا)

به این ترتیب متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی سرمایه گذاری در کانادا در اول امر باید نوع سرمایه گذاری و ایالت مورد نظر را انتخاب کرده و با تحقیق و کسب آگاهی در زمینۀ اخذ اقامت از طریق روش سرمایه گذاری کانادا و پیدا نمودن وکلای رسمی در این کشور که دارای تجربه کافی در زمینه کاری خود می باشند با ریسک و خطر کمتری اقدام نمایند. برای بررسی دقیق تر مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری در ایالت های مختلف کانادا پیشنهاد می کنیم به منظور کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سروش نافع دادمان تماس حاصل نمایند . وکلا و مشاورین امور مهاجرت موسسه دادمان آماده ارائه پاسخگویی و انجام امور اداری شما در زمینه مهاجرت به کانادا از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی کانادا می باشند:

پیشنهاد مطالعه  امور مهاجرت

مهاجرت از طریق ویزای خود اشتغالی کانادا

مهاجرت از طریق ویزای خود اشتغالی کانادا

یکی از راههای مهاجرت به کانادا دریافت یکی از انواع ویزای مهاجرتی کار و خوداشتغالی در کانادا می باشد. کشور کانادا علاوه بر سرمایه گذاری به متقاضیان مهاجرت به کانادا این فرصت را می دهد تا متناسب با شغل، حرفه و همچنین زمینه کاری خود در کشور مبدا به اشتغال زایی در کشور کانادا بپردازند. به همین منظور افراد باید با سرمایه مناسب با نوع حرفه ای که تمایل به راه اندازی آن دارد، تجربه کاری خود و قوانین مربوطه، برای خود اشتغالی در کانادا اقدام نمایند. در حال حاضر با توجه به محدودیت هایی که خوداشتغالی در کشور کانادا دارد و تقاضای بالایی که متقاضیان برای این امر دارند، ریسک خود اشتغالی در کانادا بسیار افزایش یافته و گزینه مطلوبی برای اقدام محسوب نمی شود.

اما طریق کارآفرینی و راه اندازی بیزینس در کانادا بدین طریق است که کارآفرینان خارجی برای ثبت شرکت و شروع بیزینس خود یایستی بیزینس پلن خود را به دولت کانادا ارائه دهند. علاوه بر این داشتن سابقه مدیریتی و نیز داشتن سرمایه کافی (بین ۷۵۰۰۰$ تا ۲۱۰۰۰۰$ دلار کانادا) برای شروع بیزینس در این کشور الزامی است.

مهاجرت از طریق ویزای ازدواج و نامزدی کانادا

مهاجرت از طریق ویزای ازدواج و نامزدی کانادا

در گذشته مرسوم بود افراد از روش ویزای ازدواج به صورت صوری و غیر واقعی خود را به کشور مقصد رسانیده و از این طریق اقامت آن کشور را اخذ می کردند. در حال حاضر گرفتن ویزای ازدواج در کشورهای معتبر دنیا امری پیچیده و سخت است. معمولا افرادی در این زمینه موفق می شوند که واقعا قصد ازدواج داشته و مدارک لازم و کافی را برای رسیدن به نتیجه ارائه می نمایند. یکی از راههای مهاجرت به کانادا از طریق اخذ انواع ویزای مهاجرتی کانادا مهاجرت از طریق ویزای ازدواج و نامزدی میباشد. توصیه می شود اگر قطعا از طریق ازدواج واقعی قصد ورود به کشور کانادا را دارید دست به این عمل بزنید در غیر این صورت با ردی ویزا روبرو خواهید شد. برای اخذ ویزا از طریق ازدواج فرد متقاضی باید مدارک محکم و مستدلی را جهت ورود به کشور کانادا و قانع کردن آفیسر سفارت ارائه دهد. در حقیقت هر دو طرف این ازدواج باید مدارکی کامل ارائه نمایند تا در نهایت موفق به دریافت ویزا گردند.

یکی از مدارک مهمی که جهت اخذ ویزا نیاز می باشد این است که فرد حاضر در کانادا نشان دهد علاوه بر هزینه زندگی خود به قدری درآمد دارد تا هزینه های فرد دیگری که برای ازدواج معرفی کرده را تامین نماید. نکته بسیار مهم این است که فرد باید درآمد خالص خود را نشان دهد و نشان دادن دارایی، مورد تایید نیست. این یکی از مدارک لازم و قطعی این پروسه می باشد. علاوه بر آن محل سکونت فرد در کشور کانادا باید مشخص و تعیین شده باشد و به سفارت عنوان گردد.

مهاجرت از طریق ویزای تولد در کانادا

مهاجرت از طریق ویزای تولد در کانادا

کانادا کشوری با اقتصاد قوی، رفاه اجتماعی بالا و نظام کاری قدرتمند می باشد و کشوری است مهاجرپذیر که از طرق انواع مختلف ویزای مهاجرتی کانادا به مهاجرین این کشور، با رعایت قوانین اقامت و تابعیت را اعطا می نماید. بیش از ۳۰% جمعیت این کشور را مهاجرین تشکیل می دهند که قسمت اعظم اقتصاد این کشور را در دست دارند. نظام حقوقی کشور کانادا برای اخذ اقامت از طریق تولد، نظام خاک می باشد و در زمره کشورهای محدودی محسوب می شود که از طریق تولد در خاک کشور، اقامت و تابعیت را به فرد متقاضی اعطا می کند. یکی از راه های دریافت شهروندی در کشور کانادا تولد فرزند در کانادا است و فرزندی که در خاک کانادا متولد می شود، فارغ از تابعیت پدر و مادر خود به صرف تولد می تواند شهروند کانادا محسوب شود.

از آنجایی که این کشور ویزاهای توریستی بلند مدت اعطا می نماید و از طریق این ویزا می توان در این کشور به صورت موقت حضور داشت، برخی از خانواده ها این مسیر را جهت تولد فرزند خود انتخاب می کنند و مهاجرت به کانادا را از طریق تولد مورد نظر قرار می دهند. توجه به این نکته ضروری است که از طریق تولد فرزند در کانادا، والدین موفق به دریافت اقامت یا تابعیت نمی شوند تا زمانی که فرزند به سن ۱۸ سال برسد و بتواند از طریق اسپانسرشیپ برای والدین خود درخواست نماید. تحصیل در کانادا برای کودکان متولد شده در این کشور به عنوان شهروند کانادایی امکان پذیر خواهد بود.

مهاجرت به کانادا از طریق کار

مهاجرت به کانادا از طریق کار

یکی از بهترین ویزاهای دنیا و به همان نسبت مشکل ترین ویزاهای مهاجرتی، یکی از انواع ویزای مهاجرتی کاری کانادا می باشد. با توجه به اقتصاد قوی و زبان رسمی انگلیسی در کشور کانادا، این کشور به عنوان اصلی ترین گزینه های مهاجرتی دنیا برای کار متقاضیان انتخاب می شود. ویزای کاری کانادا با متد و مدل جدید از اواخر سال ۲۰۱۷ شرایط بهتری را نسبت به گذشته جهت ورود فراهم آورده است. ویزای کار این کشور با عنوان اسکیل وورکر و در برخی نقاط اکسپرس انتری که به معنی ورود سریع است در مقایسه با ویزاهای کاری استانی در سال ۲۰۲۰ زودتر اما سخت تر اتفاق می افتد.

ویزای کار کانادا یا اکسپرس انتری (Express Entry)

مهاجرت سریع به کانادا ( اکسپرس انتری (Express Entry))

مهاجرت سریع به کانادا با استفاده از مدل ویزای کار کانادا یا اکسپرس انتری (Express Entry) شامل دو مرحله می باشد:

مرحله اول در اکسپرس انتری کانادا

کسب ۶۷ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز ممکن جهت ورود به استخر (pool) و اصطلاحا مرحله دوم. که پارامترهای مشخصی از جمله سن، سابقه کاری، مدرک زبان، مدرک تحصیلی و انطباق با محیط را دارد که در جدول های جداگانه ای بررسی و تحلیل می شوند.

همچنین در صورت توانایی روی زبان دوم هم در حالت داشتن مدرک معادل CLB 5 در تمامی اسکیل ها و مهارت ها ۴ امتیاز کسب می شود.

  • مدرک تحصیلی در اکسپرس انتری کانادا

متقاضی می تواند تا حداکثر ۲۵ امتیاز برای قسمت تحصیلات کسب کند. برای مهاجرت به کانادا از این طریق باید مدرک تحصیلی معتبر کانادایی داشته باشید، یا اینکه مدرک مورد تایید بوده و یا توسط موسسه مورد تایید اداره مهاجرت کشور کانادا معادل سازی شده باشد. حداکثر امتیاز این بخش ۲۵ است.

  • مدرک دانشگاهی در سطح دکتری و یا معادل آن  امتیاز : ۲۵
  • مدرک دانشگاهی در سطح فوق لیسانس و یا معادل آن  امتیاز : ۲۳
  • مدارک مشاغل تخصصی مانند (پزشکی، دامپزشکی، دندانپزشکی، اپتومتری، حقوق، کایروپراتیک، داروسازی)

مشاغل مربوط به این رشته ها باید در سطح A در NOC سال ۲۰۱۱ باشند و توسط سازمان تنظیم مقررات استانی تایید شده شده باشند.

  • ۲ مدرک و یا بیشتر مربوط به مقاطع بالاتر از دبیرستان از کانادا و یا معادل آنها (یکی از مدارک باید حداقل دوره ۳ ساله و یا بیشتر باشد مانند لیسانس) امتیاز :  ۲۲
  • مدرک بعد از دبیرستان برای دوره بیشتر از ۳ سال (لیسانس) از کانادا یا معادل آن امتیاز : ۲۱
  • مدرک بعد از دبیرستان برای دوره ۲ سال از کانادا یا معادل آن (فوق دیپلم) امتیاز : ۱۹
  • مدرک بعد از دبیرستان برای دوره ۱ سال از کانادا یا معادل آن امتیاز : ۱۵
  • مدرک دیپلم دبیرستان کانادایی یا معادل آن امتیاز : ۵
  • سابقه کاری در اکسپرس انتری کانادا

برای تعداد سال ها تجربه کاری به صورت تمام وقت که حتما متناسب با آن مدرک معتبر ارائه شود.

  • ۱ سال امتیاز : ۹
  • ۲-۳ سال امتیاز : ۱۱
  • ۴-۵ سال امتیاز : ۱۳
  • ۶ سال یا بیشتر امتیاز : ۱۵
  • سن مناسب در اکسپرس انتری کانادا 

سن مناسب در اکسپرس انتری به شرح زیر محاسبه می شود:

  • زیر ۱۸ سال امتیاز : ۰
  • ۱۸ تا ۳۵ سال امتیاز : ۱۲
  • ۳۶ سال امتیاز : ۱۱
  • ۳۷ سال امتیاز : ۱۰
  • ۳۸ سالامتیاز : ۹
  • ۳۹ سال امتیاز : ۸
  • ۴۰ سال  امتیاز : ۷
  • ۴۱ سال امتیاز : ۶
  • ۴۲ سال امتیاز : ۵
  • ۴۳ سال امتیاز : ۴
  • ۴۴ سال امتیاز : ۳
  • ۴۵ سال  امتیاز : ۲
  • ۴۶ سال  امتیاز : ۱
  • ۴۷ سال و بیشتر امتیاز : ۰

نکته:

می توان در صورت دریافت پیشنهاد کار تمام وقت روی ویزای SKILLED WORKER امتیاز مشخص دریافت کرد. این کار باید دائم، قطعی و تمام وقت باشد. در سطح شغل ۰، A یا B در لیست NOC باشد.

  • انطباق پذیری در اکسپرس انتری جهت مهاجرت به کانادا

اگر متقاضی متاهل است همسر می تواند تا حداکثر ۱۰ امتیاز کسب کند و برای مهاجرت به کانادا اقدام نماید.

  • سطح زبان همسر (مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه در سطح CLB 4 یا بیشتر برای تمامی مهارت ها) مدرک باید تایید شده باشد و کمتر از ۲ سال قبل صادر گردیده باشد. امتیاز : ۵
  • تحصیلات قبلی شما در کانادا (حداقل ۲ سال تحصیلی تمام وقت را در کانادا گذرانده باشند) امتیاز : ۵
  • سابقه کار قبلی شما در کانادا (حداقل ۱ سال تمام وقت در کانادا کار کرده باشید با اجازه کار قانونی و شغل شما جزو سطح ۰ یا A یا B در NOC باشد) امتیاز : ۱۰
  • سابقه کار قبلی همسر شما در کانادا (حداقل ۱ سال تمام وقت با اجازه کار قانونی) امتیاز : ۵
  • استخدام هماهنگ شده در کانادا امتیاز : ۵
  • اقوام شما یا همسرتان در کانادا شامل والدین، پدربزرگ یا مادربزرگ، فرزند، خواهر یا برادر، نوه، عمه، عمو، خاله، دایی، خواهرزاده، برادرزاده که بالای ۱۸ سال باشد، در کانادا زندگی کند و شهروند کانادا باشد یا اقامت دائم داشته باشد. امتیاز : ۵

دولت فدرال در سیاست گذاری جدید خود در سال ۲۰۲۰ با این برنامه ریزی پیش رفته است که حدود ۳۰۰۰۰ نفر را از طریق ویزای کار جذب داشته باشد. این میزان تا انتهای سال ۲۰۲۲ میلادی به میزان یک میلیون نفر خواهد رسید که این نشان از یک فرصت جهت ورود و مهاجرت به کانادا می باشد.

مرحله دوم اکسپرس انتری کانادا

همان طور که بیان شد در صورتی که متقاضی حداقل ۶۷ امتیاز از مرحله اول را دریافت نماید می تواند برای اخذ انواع ویزای مهاجرتی کار کشور کانادا وارد مرحله دوم شود. متقاضیان واجد شرایط با اخذ بالاترین امتیاز با داشتن دعوت نامه در ۲۵ نوبت می توانند برای اخذ اقامت دائم کشور کانادا گلچین شوند. در این مرحله متقاضی باید امتیازات لازم را دریافت نماید تا بتواند موفق به دریافت یکی از انواع ویزای مهاجرتی کشور کانادا شود.

پیشنهاد مطالعه  هر چیزی که درباره مهاجرت به ترکیه و دریافت تابعیت از طریق انواع ویزای مهاجرتی ترکیه باید بدانیم!
سیستم جدید امتیازبندی کانادا

در انتهای سال ۲۰۱۵ میلادی مدل اکسپرس انتری پایه گذاری شد که متفاوت با سیستم قبلی و حساب شده تر برنامه ریزی شده بود. حاصل آن ورود و ویزا شدن افراد شایسته و توانا جهت مهاجرت به کانادا می باشد. متقاضیان با حداکثر امتیازات اخذ شده برای این کشور ویزا شده و در چند ماه اخیر امتیازات به ۴۲۶ امتیاز نیز رسید که پیش بینی می شود هرچه پیش رویم این کف امتیازات بالاتر هم بیاید و عملا مهاجرت از طریق ویزای اکسپرس انتری سخت تر صورت گیرد و برنامه فدرال جهت اخذ مهاجر سریع و تغییر نظام جمعیتی را تحت کنترل داشته باشد.

در سیاست قبلی امتیاز دهی این نوع ویزا، داشتن دعوتنامه کاری از کانادا ۶۰۰ امتیاز داشت که از انتهای سال ۲۰۱۷ میلادی این آیتم تغییر امتیاز داد و فقط ۵۰ امتیاز را به خود اختصاص داد و باقی امتیازات بر سایر عوامل نظیر انطباق با محیط و سازگاری و انطباق مدرک تحصیلی با زبان و کار تاثیرگذار بود. طبق تصمیم هایی که دولت فدرال اتخاذ کرده پیش بینی می شود در ماه های روبرو تعداد بیشتری از افرادی که مدارک خود را ثبت کرده و در انتظار هستند، تایید شده و به ویزای کاری برسند. علاوه بر مدل فدرال یک مدل مهاجرت کاری دیگر نیز در دستور کار کشور کانادا می باشد با عنوان ویزای کاری استانی. تفاوت آن با اکسپرس انتری در طول مدت پروسه و لیست مشاغل مورد نیاز برای هر استان است.

ویزای تحصیلی کانادا برای مهاجرت

انواع ویزای تحصیلی جهت مهاجرت به کانادا

با توجه به میل به مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم کانادا و دشواری های انواع ویزاهای مهاجرتی گوناگون کانادا مخصوصا ویزای کاری، بسیاری از متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی کانادا را انتخاب کرده و از این طریق خود را به کانادا رسانیده و برای کار و اقامت اقدام می کنند. مخصوصا از آنجایی که برای اخذ ویزای کاری کانادا، داشتن تحصیلات کانادایی امتیاز مخصوص اخذ کرده و راه را برای موفقیت هموار می کند. نظام آموزشی کانادا برای افراد اینترنشنال و خارجی هزینه بر می باشد. در حالی که این خدمات و امکانات برای افراد لوکال و دارای تابعیت این کشور به صورت رایگان یا نیمه رایگان ارائه می شود. از این رو کشور کانادا در زمره کشورهاییست که تحصیل در آن هزینه بر است.

کشور کانادا در مقایسه با کشورهای همسطح خود و در مقایسه با کشورهایی مانند آمریکا، استرالیا و نیوزلند از هزینه تحصیل کمتری برخوردار است و می توان گفت از این حیث در زمره بهترین انتخاب ها می باشد حتی در مقایسه با برخی کشورهای اروپایی که تحصیل در آنها هزینه بر است باز هم به صرفه بوده و از مزایای خاصی برخوردار می باشد. فلذا با توجه به سیاست های این کشور مبنی بر اخذ مهاجر می توان گفت ویزای تحصیلی در حال حاضر از بهترین انتخاب ها برای ورود به کشور کانادا در سال ۲۰۲۰ محسوب می شود.

هزینه تحصیل در کانادا برای مهاجرت و زندگی

هزینه تحصیل در کانادا 

هزینه تحصیل در کالج ها و دانشگاه های کانادا از سالی ۱۴۰۰۰$ تا ۵۰۰۰۰$ (دلار کانادا) به بالا می باشد که با توجه به هر مقطع و دانشگاه این هزینه متغیر است. موردی که در پروسه تحصیل در کانادا نسبت به سایر عوامل از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد اخذ ویزای تحصیلی می باشد. چرا که اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا مخصوصا در رنکینگ متوسط آن با توجه به اینکه هزینه بر است با ارائه مدارک لازم امری دشوار و غیرممکن نخواهد بود اما مجاب کردن آفیسر و سفارت کانادا جهت صدور ویزا کاریست علمی و تعمل برانگیز.

کار ضمن تحصیل در کانادا

از آن جایی که نظام تحصیلی کانادا رایگان نیست دانشجویان غالبا تلاش می کنند حداقل هزینه های زندگی خود را با کار کردن به دست آورند. منتهی بر خلاف همراه که اجازه کار تمام وقت دارد٬ دانشجویان تنها می توانند به صورت پاره وقت در داخل دانشگاه یا خارج از محیط دانشگاه مشغول به کار باشند.

  • مقطع تحصیلی : کارشناسی   تعداد ساعات کار در هفته : ۱۰ ساعت
  • مقطع تحصیلی : کارشناسی ارشد  تعداد ساعات کار در هفته : ۲۰ ساعت
  • مقطع تحصیلی : دکتری  تعداد ساعات کار در هفته : ۳۰ ساعت

همچنین لازم به ذکر است گاهی کار دانشجویی نیاز به اخذ مجوز دارد٬ گاهی خیر که در جدول ذیل بررسی شده است.

  • کار داخل دانشگاه (کمک به اساتید و غیره)        نیاز به اخذ مجوز ندارد
  • کار خارج از محیط دانشگاه    نیاز به مجوز دارد

نرخ بیکاری در کانادا طی سال های گذشته به ترتیب ذیل است:

  • سال       نرخ بیکاری در کانادا
  • ۲۰۱۷    %۶.۳۴
  • ۲۰۱۸    %۵.۸۳
  • ۲۰۱۹    %۵.۶۷
  • ۲۰۲۰    %۷.۴۷

همان طور که مشاهده می شود نرخ بیکاری در کانادا نسبتا پایین است و در ایالات انگلیسی زبان تنها با تسلط به زبان انگلیسی نیز می توان شغل مناسبی پس از اتمام تحصیلات پیدا کرد. البته باید توجه داشت که دانشجویان بین المللی اگر شغلی در کانادا پیدا نکنند پس از انقضای ویزای تحصیلی خود باید خاک این کشور را ترک کنند. در نتیجه بهتر است با اخذ پذیرش از دانشگاه هایی که رنکینگ ملی و جهانی بهتری دارند، آینده شغلی خود را تضمین کنند؛ برخی از این دانشگاه های برتر کانادا عبارت هستند از:

  • University of Toronto 
  • University of British Columbia
  • McGill University
  • McMaster University
  • University of Montreal
  • University of Alberta
  • University of Ottawa
  • University of Calgary
  • University of Waterloo
پیشنهاد مطالعه  نکات طلایی درباره اخذ ویزای تحصیلی دانشجویی

کاریابی در کانادا

کاریابی در کانادا

این روزها یکی از معمول ترین روش های جستجوی کار در کانادا برای کارجویان استفاده از وبسایت های کاریابی است و ما در این مقاله به معرفی ۶ سایت برتر کاریابی کانادا می پردازیم که هر کارجو قبل و بعد از ورود و مهاجرت به کانادا از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی کانادا میبایست آنها را بررسی نماید. این وبسایت ها بدلیل بروز بودن و ایجاد ارتباط مستقیم و آنلاین بین کارجو و کارفرما روز بروز طرفداران بیشتری نسبت به روش کاریابی سنتی دارند.

در صورتی که قصد مهاجرت به کانادا را دارید و یا هم اکنون در کانادا حضور دارید و بدنبال استخدام در شغل تخصصی و یا شغل غیر تخصصی و جنرال در کانادا هستید توصیه میکنم این قسمت مقاله را تا انتها بخوانید:

اگر چه تعداد شرکت ها و وبسایت های کاریابی زیادی در کانادا فعال هستند، در اینجا به تعدادی از معتبر ترین و مطرح ترین آنها اشاره خواهیم کرد

۱. بانک کار Jobbank

سایت کاریابی متعلق به دولت کانادا

اگر هنوز به کانادا مهاجرت نکرده اید توصیه اول ما وبسایت Jobbank کاناداست، هر چند وبسایت های مطرح تری نیز وجود دارد اما دلیل اصلی ما در مطرح کردن این وبسایت دولتی بودن آن است.
در واقع این وبسایت درگاهی برای شرکت های کانادایی است تا نیروی کار خارجی خود را به آسانی و تحت نظر دولت و وزارت مهاجرت کانادا بیابند.

۲. لینکدین Linkedin

لینکدین یکی از سایتهای مطرح تخصص و کاریابی

مهم نیست در کانادا یا در ایران و یا در هرکشور دیگری از دنیا باشید تا از از وبسایت مخصوص همان کشور برای کاریابی استفاده کنید، وبسایت لینکدین Linkedin یک شبکه اجتماعی است که افراد متخصص دنیا در آن پروفایل و رزومه های خود را به همراه تجربه های کاری تخصصی خود را با دیگران به اشتراک میگذارند.

در این بین مدیران منابع انسانی براحتی میتوانند نیروی کار خود را از بین افراد واجد و شرایط متخصصان انتخاب نمایند .

توصیه میکنیم حتی اگر قصد مهاجرت به هیچ کشوری را هم ندارید در لینکدین ثبت نام کنید و رزومه خود را بسازید.

۳. الوتا Eluta

Eluta موتور جستجوی آنلاین ۱۰۰ کارفرما برتر کانادا

استفاده از این وبسایت برای جست و جوی کار بسیار آسان است تنها لازم است استان یا شهر مورد نظر و نوع کار خود را جستجو کنید تا مشاغل در دسترس را برایتان لیست کند

وبسایت Eluta جز وبسایت های شناخته شده برای جستوجوی کار در کانادا است

۴. وبسایت Career Builder

کریر بیلدر CareerBuilder یک وبسایت کاریابی بین المللی

کریر بیلدر CareerBuilder یک وبسایت کاریابی بین المللی است که علاوه بر کشور کانادا برای سایر کشور های مطرح نیز پایگاه داده جستجوی کار دارد.

شما با مراجعه به وبسایت شعبه کانادا آن موقعیت های شغلی مورد نظرتان را بیابید. همچنین با ثبت نام کردن در این وبسایت، در صورت ثبت شدن موقعیت های شغلی بلافاصله از طریق ایمیل شما را آگاه خواهند نمود.

۵. وبسایت Indeed

سایت کاریابی Indeed

سایت کاریابی Indeed یکی از بزرگترین و معروفترین سایتهای کاریابی در کانادا و جهان است. تقریبا یکی از معروفترین موتورهای جستجوی کار در دنیاست. این وبسایت با لیست گسترده ای از مشاغل به تفکیک شهرهای دنیا جز پر مخاطب ترین وبسایت های کاریابی کانادا نیز میباشد. شما با مراجعه به وبسایت ایندید کانادا از امکانات گسترده این وبسایت استفاده نمایید.

 ۶. وبسایت Monster

وبسایت کاریابی مانستر Monster

وبسایت مانستر Monster جایگاه اش در کانادا و حتی در جهان همانطور که از معنی نامش برمی آید یکی از “غول” های کاریابی دنیا با صدها هزار فرصت شغلی میباشد که روزانه توسط کارفرما ها و شرکت ها در آن ثبت میشود. مشاغل کانادایی نیز به تفکیک شهر در این وبسایت قابل جستجو و ثبت نام میباشند.

امیدواریم وبسایتهای جستجوی کار در کانادا کمکی بوده باشد برای شما عزیزان تا با بررسی صحیح گام های مهاجرت به کانادا از طریق اخذ هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی کانادا ، شروع زندگی در سرزمین دوم را با راهکارهای درست آغاز نمایید.

وقت سفارت کانادا

چگونه وقت سفارت کانادا بگیریم؟

برای اقدام به مهاجرت به کانادا از طریق اخذ هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی کانادا به دو روش می‌توان اقدام کرد:

ثبت نام آنلاین

مراجعه حضوری به سفارت

به دلیل تعطیلی سفارت کانادا در ایران و همچنین اعلام وب سایت رسمی سفارت کانادا، روش ثبت‌نام آنلاین گزینه‌ای به مراتب بهتر، سریع‌تر و قابل پیگیری‌تر در مقایسه با روش مراجع حضوری یا Draft است.

تا پیش از تغییرات اخیر در خصوص الزام به تعیین وقت سفارت کانادا، روش آنلاین برای انگشت نگاری یا بیومتریک نیز مزیتی بزرگ محسوب می‌شد.اما در حال حاضر برای تعیین وقت سفارت چندان تفاوتی ندارد از روش آنلاین برای درخواست ویزای کانادا اقدام کرده باشید و یا مراجعه حضوری؛ چون برای تعیین وقت سفارت تنها یک راه جود دارد و آن تعیین وقت آنلاین از طریق وب‌سایت VFS Global است.

بنابراین حتی اگر برای مراجعه حضوری هم به یکی از مراکز وَک (VAC Center) دفاتر VFS Canada مراجعه کرده باشید، باز هم برای تعیین وقت سفارت و انجام انگشت نگاری باید به صورت آنلاین اقدام کنید.

مراحل تعیین وقت سفارت کانادا

مراحل تعیین وقت سفارت کانادا

برای تعیین وقت سفارت کانادا برای اقدام به دریافت هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی کانادا ابتدا باید یک حساب کاربری در وب‌سایت VFS Global ایجاد کنید و از طریق لینکی که برایتان ایمیل می‌شود، حساب کاربری اختصاصی خود را فعال کنید. بسته به کشور و مرکز وَکی که می‌خواهید انگشت‌نگاری در آن انجام شود باید مراحل زیر را طی کنید:

۱ . انتخاب دفتر VAC مدنظر از طریق این آدرس

۲ . ورود به منوی BIOMETRIC ENROLMENT در بالای صفحه

۳ . اسکرول کنید و روی لینک Schedule an Appointment کلیک کنید تا وارد صفحه ایجاد حساب کاربری شوید

۴ . با کلیک روی لینک New User اطلاعات خواسته‌شده را وارد نموده و روی دکمه Continue کلیک کنید

۵ . ایمیلی به همراه لینک فعال‌سازی حساب کاربری برای شما ارسال می‌شود. روی لینک کلیک کنید تا به صفحه VFS کشور موردنظر خود وارد شوید

۶ . در این مرحله اطلاعات جدیدی از جمله تاریخ و همچنین تعداد وقت مورد نیاز (در صورت داشتن همراه) را وارد می‌کنید تا صفحه تعیین وقت و وقت‌های خالی برایتان به نمایش درآید

۷ . وقت مدنظر را انتخاب کرده و روی دکمه تایید (Confirm) کلیک کنید

مدارک لازم جهت تعیین زمان سفارت کانادا

برای رزرو وقت ملاقات در سفارت کانادا به دو دلیل نیاز به مدارک چندانی نیست. نخست این‌که در مرحله ثبت نام آنلاین و یا مراجعه حضوری مدارک موردنیاز را ارائه داده‌اید و دوم این‌که شما زمانی اقدام به تعیین وقت می‌کنید که ایمیل سفارت مبنی بر اقدام برای انگشت‌نگاری توسط آفیسر پرونده برایتان ارسال شده‌ و این ایمیل به معنی بررسی مقدماتی مدارک شما بوده است.  بنابراین مدارک لازم در این ۳ مورد خلاصه می‌شود:

  • تاریخ تولد
  • آدرس ایمیل
  • شماره تماس

موسسه دادمان در حال حاضر با تکمیل خدمات خود، علاوه بر اخذ انواع ویزای مهاجرتی کانادا، خدمات تعیین وقت سفارت کانادا و پیکاپ ویزای کانادا را در چندین شهر در کشورهای مختلف در دسترس مشتریان خود قرار داده‌است تا متقاضیان محترم بدون کوچکترین دغدغه‌ای شاهد پیشرفت روند اخذ ویزای خود باشند.برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به کانادا و ارتباط با مشاورین و وکلای مهاجرتی موسسه دادمان به لینک زیر مراجعه نمایید:

پیشنهاد مطالعه  امور مهاجرت

گردآورنده :  موسسه حقوقی سروش نافع دادمان

برای دریافت مشاوره کلیک کنید
پیمایش به بالا