هر چیزی که درباره مهاجرت به استرالیا از طریق انواع ویزای مهاجرتی استرالیا باید بدانیم!

مهاجرت به استرالیا

 در این مقاله از مجموعه مقالات مجله دادمان راجع به مهاجرت به استرالیا و انواع ویزای مهاجرتی کشور استرالیا مانند ویزای کار استرالیا ،ویزای تحصیلی استرالیا ، ویزای سرمایه گذاری در استرالیا و همچنین مهاجرت به استرالیا از طریق انواع پناهندگی در کشور استرالیا و شرایط اخذ انواع ویزای مهاجرتی به طور کامل صحبت میکنیم .اما قبل از آن درباره شرایط زندگی و اقامت در استرالیا و آداب و رسوم و خوراک و پوشاک و دین و مذهب مردم استرالیا و همچنین هزینه های زندگی و اقامت در استرالیا توضیحات کامل و جامعی خدمتتان ارائه می دهیم.

کشور استرالیا در یک نگاه قبل از مهاجرت

کشور استرالیا همواره به عنوان یکی از مقاصد اصلی مهاجرین در سراسر جهان بوده است. استرالیا با مساحتی بالغ بر ۷ میلیون و ششصد و نود دو هزار و بیست و چهار کیلومتر مربع به عنوان ششمین کشور پهناور جهان از نظر وسعت است. جمعیت این کشور برابر ۲۴ میلیون و ۷۷۷ هزار نفر با تراکم نسبی ۶/۲ نفر در هر کیلومتر مربع است، که یکی از پایین‌ترین ارقام میزان تراکم در جهان را دارا می‌باشد. میانگین نرخ رشد جمعیت ۳/۱ در سال است و هر دو دقیقه یک نوزاد در این کشور متولد می‌شود. لازم به ذکر است که ۴/۱ جمعیت این کشور را مهاجرین تشکیل داده اند.

استرالیا با نام رسمی قلمرو همسود استرالیا و پایتخت کان برا کشوری واقع در نیمکره جنوبی است. کشور استرالیا با مساحت ۷,۶۹۲,۰۲۴ کیلومتر مربع و جمعیت بیش از ۲۵ میلیون نفر، یکی از کشورهای پهناور محسوب می گردد. زبان رسمی و ملی کشور استرالیا، انگلیسی واحد پول آن دلار استرالیا می باشد. کشور استرالیا کشوری توسعه یافته است. سیدنی و ملبورن دو شهر بزرگ آن محسوب می شوند. کشور استرالیا از جنوب با اقیانوس منجمد جنوبی، از شمال با چند دریا، از شرق با اقیانوس آرام و از غرب با اقیانوس هند دارای مرز آبی می باشد ولی فاقد مرز خاکی با دیگر کشورها است. از لحاظ شرایط آب و هوایی این کشور دارای آب و هوای متفاوت در ایالت های مختلف آن بوده و از لحاظ زیست بوم این کشور دارای تنوع بالای ۷۵۰ گونه است. در این کشور حیواناتی همچون کوالا، سگ دینگو و کانگورو ادامه حیات می دهند.

بیشترین جمعیت در ایالت‌های نیوسا‌وت ولز و ویکتوریا متمرکز هستند. پایتخت این کشور شهر کانبرا بوده که مجلس این کشور نیز در آن قرار دارد. بزرگترین شهر استرالیا نیز سیدنی است. از سایر شهرهای بزرگ و مهم استرالیا می توان به ملبورن، بریزبن، پرت، ادلاید، داروین و هوبارت اشاره کرد. استرالیا تنها کشوری در دنیا است که قاره اختصاصی خود را دارد.

کشور استرالیا

مشخصات کلی کشور استرالیا

قبل از مهاجرت به استرالیا و دریافت یکی از انواع ویزای مهاجرتی استرالیا و انتخاب یکی از شهرهای کشور استرالیا برای اقامت و زندگی بهتر است با این کشور زیبا آشنا شویم .در ادامه با مشخصات کلی استرالیا آشنا میشویم :

جمعیت   ۲۴ میلیون و هفتصد هزار نفر

مساحت   ۷۶۹۲۰۲۴ کیلومترمربع

تراکم جمعیت       ۴۸۸ نفر به ازای هر کیلومترمربع

پایتخت   کانبرا

واحد پول دلار استرالیا

نوع حکومت          پادشاهی – دموکراسی پارلمانی

جغرافیای کشور استرالیا

کشور استرالیا دارای مرز خاکی با کشور دیگری نیست و اطراف آن را از شرق، اقیانوس آرام، از جنوب اقیانوس منجمد جنوبی، از غرب اقیانوس هند و از شمال چندین دریا و خلیج در بر گرفته‌است. استرالیا همچنین سرزمین اصلیِ قاره” اقیانوسیه به شمار می‌آید که کوچک‌ترین قاره” دنیاست و با تراکم نسبی ۶/۲ نفر در هر کیلومتر مربع، یکی از پایین‌ترین ارقام میزان تراکم در جهان را دارا می‌باشد. آب و هوای استرالیا به دلیل وسعت زیاد قاره در هر نقطه متفاوت است و بسیار متاثر از جریانات اقیانوسی است.

به طور کلی، قسمت‌های شمالی این کشور بیشتر شاهد فصل‌های بارانی و خشک بوده به طوری که آب و هوا کاملا گرمسیری است. در جنوب غرب آب و هوا مدیترانه ای و در جنوب شرق آب و هوا اقیانوسی و نیز نیمه گرمسیری است. حداقل دمای هوا در این کشور در فصل زمستان و ماه جولای است. فصل‌ها در استرالیا خلاف نیمکره شمالی زمین هستند. دسامبر تا فوریه تابستان، مارچ تا می پاییز، جون تا آگوست زمستان و سپتامبر تا نوامبر بهار است. تقریباً ۹۰ درصد از مساحت این کشور خشک، مسطح و بیابان است.

انواع ویزای مهاجرتی استرالیا

به طور کلی، شمال استرالیا دارای آب و هوایی استوایی و جنوب آن معتدل است. بیشتر بارش‌های استرالیا، در مناطق ساحلی رخ می‌دهد و هر چه به مرکز این کشور نزدیک‌تر شوید، آب و هوا به سمت خشک و نیمه‌خشک شدن می‌رود. استرالیا که همچون جزیره‌ای بزرگ در اقیانوس آرام واقع شده، از نظر زمین‌شناسی کهنترین خشکی جهان به شمار می‌آید. استرالیا اقیانوس آرام جنوبی را از اقیانوس هند جدا می‌کند.

۲۷۰۰ منطقه حفاظت شده حیات وحش و بیش از ۵۰۰ چارک ملی در این کشور وجود دارد. یکی از فراوان ترین گونه های گیاهی در کشور استرالیا، اکالیپتوس است. کوه آبی (Blue Moon) در این کشور، متنوع ترین گونه های این گیاه را در جهان دارد. عنکبوت های استرالیایی، بزرگترین گونه های عنکبوت ها در  در دنیا هستند. چهار گونه کانگرو در کشور استرالیا وجود دارد که گونه کانگرو قرمز بزرگترین گونه با قد ۱/۲ متر و وزن ۹۱ کیلوگرم است.

جمعیت گوسفندان در کشور استرالیا، ۳ برابر جمعیت انسان ها است.

مساله مذهب و زبان بعد از مهاجرت به استرالیا

زبان رسمی این کشور انگلیسی  است. سایر زبان هایی که در این کشور مورد استفاده قرار می گیرد عبارتند از ماندارین، ایتالیایی، عربی و یونانی است. اکثریت مردم در این کشور پیرو دین مسیحیت هستند. در سده بیستم، با مهاجرت شمار اندکی از آسیایی‌ها از چین، آسیای جنوب شرقی، هند و خاورمیانه، آیین‌ها و ادیان بودایی، اسلام و یهودیت به آن راه یافتند. اسلام سومین دین بزرگ در استرالیا پس از مسیحیت و آیین بودایی است. از مهمترین مساجد در کشور استرالیا می توان به مسجد آدلاید، لیکمبا، آوبورن گالیپولی، مسجد الزهرا و مسجد الرسول اشاره کرد. به طور کلی، استرالیا کشوری سکولار بوده و طبق قانون، دین و مذهب آزاد و هر کس می‌تواند آئین های ویژه دینی خود را آزادانه پیگیری کند.

زندگی در استرالیا

تنوع و عادات فرهنگی کشور استرالیا

یکی از مهمترین مسائل قبل از مهاجرت به استرالیا از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی استرالیا مساله آداب و رسوم و عادات فرهنگی کشور استرالیا می باشد. استرالیا را می توان، به عنوان یک کشور چند فرهنگی (multicultural) در نظر گرفت. یک چهام کودکان در این کشور، از پدر و مادری خارجی متولد شده اند. ملبورن، بریزبن و سیدنی، مرکز این فرهنگ‌های چندگانه هستند. این سه شهر، به تنوع و کیفیت هنری، فرهیختگی و غذاهای خوشمزه مشهورند. سیدنی، مرکز اصلی هنر، فرهنگ و تاریخ است و ملبورن نیز به عنوان یک مرکز اصلی هنری معروف است. بریزبن، به داشتن روستاها و شهرهای چند‌فرهنگی مشهور است.

تعطیلات رسمی در کشور استرالیا

تعطیلات و مناسبت های کشور استرالیا یکی دیگر از مواردی هر چند جزیی ، برای کسانی است که با استفاده از هر کدام از انواع ویزای مهاجرتی استرالیا اقدام به مهاجرت و در نهایت اقامت و زندگی در یکی از شهرهای کشور استرالیا کرده اند.

  • سال نو
  • روز ملی استرالیا
  • Easter Monday
  • Anzac Day
  • Good Friday
  • تولد ملکه
  • کریسمس

امید به زندگی در کشور استرالیا بالا است، به گونه ای که امید به زندگی برای زنان و مردان در این کشور به ترتیب برابر ۸۱ و ۷۵ سال گزارش شده است.

سفارت استرالیا
سیاست و حکومت در استرالیا

استرالیا دارای حکومت پادشاهی مشروطه است و از نظر اجرایی، دموکراسی پارلمانی فدرال است. بالاترین مقام سلطنتی بریتانیای کبیر یعنی ملکه الیزابت دوم، ملکه این کشور نیز به حساب می‌آید. جانشین ملکه در این کشور فرماندار کل استرالیا است که فرمانداران ایالتهای این کشور را مشخص می‌کند.

در کشور استرالیا، علیرغم اینکه فرماندار کل بر اساس قانون اساسی، از اختیارات فراوانی برخوردار است، اما در عمل شخص اجرایی اول در این کشور، نخست وزیر است که طی یک فرآیند دموکراتیک انتخاب می‌شود و دولت را تشکیل می‌دهد. در استرالیا، مردم ابتدا نمایندگان مجلس را انتخاب می‌کنند. رئیس حزبی که بیشترین نفرات انتخاب شده را در مجلس داشته باشد به‌عنوان نخست وزیر مسئول تشکیل کابینه دولت می‌شود. احزاب قدرتمند در کشور استرالیا عبارتند از: حزب لیبرال استرالیا، حزب کارگر و حزب سبز.

شهرهای مهم کشور استرالیا

قبل از مهاجرت به استرالیا از طریق هر کدام از انواع ویزای مهاجرتی استرالیا و دریافت تابعیت این کشور بهتر است با شهرهای مهم استرالیا آشنا شویم .کشور استرالیا ، کشوری توسعه یافته و مدرن می باشد که در جهان به عنوان یکی از پذیراترین و متنوع ترین کشورها شناخته می شود . این کشور در نیم کره جنوبی واقع شده است و ششمین کشور پهناور دنیا می باشد و دارای جمعیتی بالغ بر ۲۳ میلیون نفر است .

شهرهای استرالیا

طبق آخرین آمار تقریبا نیمی از جمعیت ۲۳ میلیونی این کشور را مهاجران و یا همان افرادی که خارج از کشور استرالیا متولد شده اند ، تشکیل می دهند که این مورد سبب تنوع نژادی در استرالیا شده است. کشور استرالیا عضو اتحادیه کشورهای همسود و یا مشترک المنافع می باشد. در این کشور بیش از ۲۵۰ زبان مختلف از قبیل ایتالیایی، عربی، فارسی، چینی و غیره وجود دارد.

کشور استرالیا علاوه بر شرایط آب و هوایی و طبیعت بکر و زیبا، از شرایط اجتماعی و اقتصادی خوبی نیز بهره می برد و یکی از دلایل اصلی وجود متقاضیان زیاد برای مهاجرت به استرالیا از طریق انواع ویزای مهاجرتی استرالیا می باشد. لازم به ذکر است کشور استرالیا در رتبه چهارم بعد از نروژ، دانمارک و سوئد قرار گرفته است که همین موضوع سبب بالا رفتن کیفیت زندگی در استرالیا شده است.

استرالیا به عنوان بزرگترین جزیره دنیا نیز شناخته می شود و تنها قاره ای می باشد که به دست یک ملت اداره می شود. قبل از مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت در استرالیا از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی بهتر است کمی با شهرهای مهم کشور استرالیا آشنا شویم.

شهر کانبرا در کشور استرالیا

شهر کانبرا در کشور استرالیا

شهر کانبرا یکی از شهرهای مهم کشور استرالیا می باشد که پایتخت و بزرگ‌ ترین شهر غیر بندری این کشور به شمار می‌آید. این شهر ، پارلمان و دادگاه عالی این کشور و بسیاری دیگر از اداره های دولتی را در خود جای داده است. این شهر تنها در بین تمامی شهرهای استرالیا است که با هدف قبلی و با طراحی قبلی ساخته شده است و شهری است مناسب برای افرادی که به دنبال مهاجرت به استرالیا از طریق انواع ویزای مهاجرتی کار و تحصیل می باشند و دانشگاه ملی استرالیا و دانشگاه کانبرا از دانشگاه های معتبر این شهر و همچنین استرالیا می باشند .

شهر سیدنی در کشور استرالیا
شهر سیدنی در کشور استرالیا

شهر سیدنی یکی از شهرهای مهم کشور استرالیا می باشد که بزرگ ترین شهر کشور استرالیا و قاره اقیانوسیه و نیز مرکز ایالت نیو ساوث ویلز است. این شهر نماد کشور استرالیا است و شهری با جذابیت‌ های بیشمار که ۲۱۸ سال از زمان تأسیس آن می‌ گذرد. شهر سیدنی در جنوب شرقی استرالیا واقع شده، اولین مکانی است که بیشترین میزان جهانگرد در بدو ورود به استرالیا در آن پا می‌گذارند و دارای مؤسسات و مکانهای فرهنگی متنوعی می ‌باشد. اگر فردی به دنبال مهاجرت به استرالیا برای زندگی راحت و یا تحصیلات عالی می باشد حتماً به این شهر برود. در این شهر ۶ دانشگاه مهم وجود دارد که عبارتند از: دانشگاه تکنولوژی سیدنی، دانشگاه نیو ساوت ولز، دانشگاه مککوآری، دانشگاه غرب سیدنی و دانشگاه کاتولیک استرالیا. شایان به ذکر است که شهر سیدنی از نظر گردشگری نیز در ردیف شهرهای برتر دنیا قرار دارد.

شهر آدلاید در کشور استرالیا
شهر آدلاید در کشور استرالیا

شهر آدلاید یکی از شهرهای مهم کشور استرالیا می باشد که مرکز و پرجمعیت ‌ترین شهر ایالت استرالیای جنوبی و پنجمین شهر پرجمعیت استرالیا، این شهر ساحلی مرکز دولتی و تجاری استرالیای جنوبی محسوب می شود . همچنین از این شهر به عنوان پایتخت گردشگری استرالیای جنوبی نیز یاد می شود.  امروزه این شهر به خاطر جشنواره‌ های گوناگون و رویدادهای ورزشی مختلف، غذا، شراب، فرهنگ، خط ساحلی طولانی و صنایع نظامی گوناگون شهرت دارد. یکی از نکات قابل توجه برای افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی استرالیا را دارند اینست که شهر آدلاید در فهرست مجله اکونومیست برای قابل سکونت ترین شهرهای دنیا جزو ده شهر اول در سال ۲۰۱۰ میلادی شناخته شد و در سال ۲۰۱۱ میلادی توسط شورای املاک استرالیا بهترین شهر قابل سکونت نامیده شد.

شهر داروین در کشور استرالیا
شهر داروین در کشور استرالیا

شهر داروین یکی از مهمترین شهرهای کشور استرالیا و با جمعیتی در حدود ۱۰۶ هزار نفری می باشد که مرکز ایالت سرزمین شمالی است. این شهر از نظر نظامی اهمیت دارد و پایگاه های نظامی زیادی در آن است. همچنین پرورشگاه های آبزیانی چون کروکدیل و ماهیان از صنایع مهم این شهر به شمار می ‌رود. این شهر شهرت بالایی در زمینه گردشگری در کشور استرالیا دارد و  دارای آب و هوای استوایی است و در فصل هایی از سال، بارندگی ‌های شدید دارد. در مجموع این شهر دارای دو فصل مرطوب و خشک است. میزان بارندگی سالانه در آن بیش از ۱۷۰۰ میلی‌متر می باشد و عمدتاً دارای هوایی مرطوب و بسیار گرم است.

اقامت در استرالیا

بعد از مهاجرت به استرالیا در اوقات فراغت خود بیکار نمانید

بعد از پذیرش اقامت و دریافت یکی از انواع ویزای مهاجرتی استرالیا و زندگی در هر کدام از شهرهای کشور استرالیا بحث روزمرگی پیش می آید و تغیرات فرهنگی در زندگی افرادی که از یک کشور با فرهنگ خودشان به استرالیا مهاجرت میکنند بوجود می آید. مردم استرالیا دقیقا می دانند اوقات فراغت خود را چگونه سپری کنند؛کریکت، فوتبال، ساکر، راگبی، نتبال، جشن های سالانه، پیک نیک، …. مطمئن باشید که همیشه کاری برای انجام دادن هست.

پیشنهاد مطالعه  هرچیزی که درباره مهاجرت به انگلستان از طریق انواع ویزای مهاجرتی انگلیس باید بدانیم!

محبوب‌ترین غذاهای استرالیایی که حتما بعد از مهاجرت به استرالیا باید امتحان کرد

قبل اینکه با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی استرالیا اقدام به شروع کارهای اقامت و مهاجرتتان به استرالیا را انجام دهید بد نیست درباره سلایق غذایی و ذائقه چشایی مردم استرالیا و همچنین غذاهای معروف شهرهای مختلف استرالیا اطلاعاتی داشته باشید. در ادامه چند تا از معروف ترین غذاهای استرالیایی را برایتان معرفی میکنیم.

سوسیس باربیکیو (Barbequed snags)
سوسیس باربیکیو (Barbequed snags)

استرالیایی ها عاشق غذاهای گریل شده هستند و سوسیس های گریل شده پرطرفدار ترین غذای گریل شده هستند که معمولا از گوشت خوک و گاو درست شده است که با سس مخصوصی که با پیاز سرخ شده مخلوط شده، سرو می شود.

کیک مربعی کوچکی که به عنوان کیک ملی استرالیا شناخته می شود و نماد آن کشور محسوب می شود. باید بدانید که بهترین این کیک ها در آدلاید و نانوایی Kytons درست می شود که برنده جایزه بهترین لامینگتونز هم شده است.

هم استرالیا و هم نیوزلند مدعی هستند که این دسر برای ملاقات با آنا پاولووای روسی از استرالیا در سال ۱۹۲۰ ابداع شده. این شیرینی که به عنوان دسر بعد از شام خورده می شود با انواع میوه و خامه و نعنا پر می شود.

پای گوشت استرالیایی
پای گوشت استرالیایی

شاید فکر کنید پای همان طعم همیشگی و تکراری را مثل غذاها و شیرینی های مختلف آن دارد اما باید بدونید که پای استرالیایی مزه مخصوصی دارد و باید به کمی کوجک تر از یک پای عادی باشد که با سس گوجه سرو می شود.

بهتره فیش اند چیپس را فراموش کنید و یک بشقاب بزرگ از ماهی رودخانه ای استرالیا را امتحان کنید. ماهی که هم به صورت گریل شده و هم سرخ شده سرو می شود و به عنوان یک وعده غذای پر طرفدار برای یک شام بی نظیر استرالیایی مورد استفاده قرار می گیرد. برای امتحان کردن این ماهی ها بهتر است سری به کویینزلند بزنید و تازه ترین ماهی استرالیا را در این منطقه نوش جان کنید.

سوپ کدو تنبل
سوپ کدو تنبل

غذاهای استرالیا تنها به انواع گوشت و ماهی های گریل شده خلاصه نمی شود و در این کشور می توانید انواع غذاهای گیاهی را نیز امتحان کنید. سوپ کدو تنبل که بیشتر در ماه های سرد سال درست می شود و بهترین جا برای امتحان کردن این سوپ قیمت های جنوبی کشور است.

کانگروی گریل شده
کانگروی گریل شده

کانگرو یکی از سالم ترین و لذیذ ترین گوشت های دنیا را دارد و گوشت آن در استرالیا طرفداران زیادی دارد. تنها موضوعی که در مورد این گوشت وجود دارد این است که خیلی دیر می پزد و اگر مدت زیادی هم روی باربیکیو باشد خیلی سفت می شود و پخت آن نیاز به مهارت خاصی دارد.

وضعیت اقتصادی کشور استرالیا

کشور استرالیا دارای یکی از با ثبات ترین اقتصاد ها در میان کشورهای دنیا است که نرخ سرمایه گذاری در این کشور را افزایش داده است و همواره از رشد اقتصادی قابل قبولی برخوردار بوده است. کشور استرالیا بزرگترین صادر کننده گوشت در جهان است. ۳۰ درصد از پشم دنیا از طریق کشور استرالیا تامین می شود.علاوه بر این، کشور استرالیا نهمین کشور صادر کننده گندم در دنیا است. سایر کالاهای صادراتی این کشور عبارتند از: ماشین آلات و تجهیزات، آلومینیوم، زغال سنگ، طلا و آهن. مهمترین شرکای تجاری کشور استرالیا شامل ژاپن، امریکا، ASEAN، اتحادیه اروپا، نیوزیلند و کره هستند.

کشور استرالیا درسال ۲۰۱۵  از نظر شاخص کیفیت زندگى، رتبه ششم را به خود اختصاص داد. متوسط درامد سالیانه در کشور استرالیا، ۲۷ هزار و ۶۷۵ دلار است. تقریباً ۴۲ درصد از نیروی کار در این کشور را خانم ها تشکیل داده اند. افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا  را با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی کاری استرالیا دارند اقتصاد کشور استرالیا برایشان بسیار مهم است در ادامه با  اقتصاد این کشور و هزینه های زندگی و اقامت در استرالیا آشنا می‌شوید:هزینه زندگی در استرالیا

هزینه زندگی در استرالیا

هزینه زندگی در استرالیا، هزینه خرید مسکن، هزینه زندگی در شهرهای مختلف استرالیا و درآمد مشاغل مختلف کشور استرالیا در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار گرفته است. هزینه زندگی در استرالیا بعد از مهاجرت به استرالیا از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی استرالیا به چه صورت است؟ میانگین درآمد مشاغل و حرفه های مختلف کشور استرالیا چقدر است؟ چرا کشور استرالیا را انتخاب کنیم؟ مزیت این کشور در چیست؟ کشور استرالیا، کشوری مهاجر پذیر است. این کشور به دلیل داشتن شرایط مطلوب همچون امید به زندگی، سطح علمی و آموزشی، وضعیت سلامت و غیره از جمله کشور های ایده آل برای بسیاری از افراد است به همین دلیل در این مقاله بر آن شدیم تا پاسخ این سوالات و پاسخ دیگر سوالات شما را در باب هزینه زندگی در استرالیا بدهیم.

هزینه زندگی در استرالیا و شرایط عمومی آن

در کشور استرالیا جنگل ها و پوشش گیاهی بسیار مناسبی وجود دارد. اقتصاد کشور استرالیا وابسته به کشاورزی و بازرگانی است. محصولات مهم این کشور شامل پنبه، نیشکر، غلات و گوشت می باشد و همچنین کشور استرالیا دارای معادن فراوانی است. استرالیا از لحاظ شاخص ‌های توسعه انسانی و GDP در دنیا مطرح بوده است. از جمله مزایای کشور استرالیا برای مهاجرت به استرالیا وجود دانشگاه های با کیفیت و دارای سطح عالی است که هر ساله تعداد زیادی دانشجوی بین المللی را از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی تحصیلی استرالیا پذیرش دارند. تمام موارد ذکر شده در مطلب فوق تنها بخشی از دلایلی هستند که بسیاری از افراد برای مهاجرت به این کشور زیبا ترغیب می ‌شوند. در نتیجه برای آگاهی بیشتر شما دوستان در این خصوص دانستن هزینه زندگی در استرالیا می تواند دید مناسب تری برای مهاجرت به این کشور به شما عزیزان بدهد.

هزینه زندگی در استرالیا از نظر مسکن

هزینه زندگی در استرالیا از نظر مسکن

بخش مهم و عمده هزینه زندگی در استرالیا و حتی در دیگر کشورها مربوط به خرید و یا اجاره مسکن بعد از مهاجرت به استرالیا از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی استرالیا می باشد. قیمت مسکن در بخش ها، ایالت ها و شهرهای مختلف تفاوت قابل ملاحظه ای دارد. قیمت مسکن در بخش های شهری و نزدیک به مرکز شهر نسبت به حومه شهر تفاوت زیادی دارد. متقاضیان مهاجرت به استرالیا لازم است با صرف جست و جو و تحقیق در مورد هزینه مسکن در بخش‌ های مختلف بپردازند تا بتوانند خانه مناسب با بودجه خود را بیابند. در جدول زیر قیمت مسکن در استرالیا به طور میانگین بر حسب دلار آمده است همان گونه که مشاهده می کنید، قیمت ها با توجه به این موضوع که در مرکز شهر و یا حومه هستند متفاوت است.

نوع آپارتمان                                              مبلغ به دلار

قیمت خرید آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر      ۱.۱۶۲.۶۴

قیمت خرید آپارتمان یک خوابه در حومه شهر     ۱.۲۸۵.۳۴

قیمت خرید آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر      ۲.۶۹۵.۳۹

قیمت خرید آپارتمان به خوابه در حومه شهر       ۱.۹۰۳.۳۶

قیمت خرید یک مترمربع آپارتمان در مرکز شهر   ۸.۰۱۲.۷۶

قیمت خرید یک مترمربع آپارتمان در حومه شهر  ۵,۹۲۴,۷۶

هزینه زندگی در استرالیا از نظر مواد غذایی

هزینه زندگی در استرالیا از نظر مواد غذایی

بررسی هزینه زندگی در استرالیا به ویژه بررسی و اطلاع از قیمت مواد غذایی برای مهاجرت به استرالیا بسیار حائز اهمیت است. زیرا برای ادامه زندگی در هر کشوری نیاز است. قیمت ها در هر شهر، کشور، ایالت و منطقه متفاوت می باشد. تعدادی از اقلام مواد غذایی در جدول زیر آمده است که می تواند برای شما بسیار راهگشا باشد و می تواند در امر مهاجرت به استرالیا از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی استرالیا و تصمیم ‌گیری در این خصوص به یاری شما بیاید. توجه فرمایید که هزینه ها به صورت میانگین می ‌باشد و در بازه ‌های زمانی متفاوت، ممکن است کمی بالاتر و پایین ‌تر از قیمت‌ های آورده شده در جدول باشد.

یک کیلو برنج سفید  ۲.۶۲ دلار

۱۲ عدد تخم مرغ   ۴.۳۶ دلار

یک کیلو پنیر محلی           ۹.۳ دلار

یک کیلو سینه مرغ            ۱۰.۱۵ دلار

یک کیلو گوشت گاو           ۱۰.۱۵ دلار

یک کیلو سیب      ۴.۰۹ دلار

یک کیلو موز        ۳.۰۴ دلار

یک کیلو پرتقال    ۳.۵۵ دلار

یک کیلو گوجه     ۵.۰۶ دلار

یک کیلو سیب زمینی         ۳.۰۵ دلار

یک کیلو پیاز       ۲.۴۹ دلار

 هزینه زندگی در استرالیا از نظر سایر اقلام

به غیر از قیمت مسکن، از دیگر هزینه‌ های زندگی در استرالیا که قبل از اقدام به مهاجرت به استرالیا از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی استرالیا باید مورد تحلیل قرار گیرد اطلاع از قیمت اقلام، پوشاک و خوراک است. باید توجه کرد که هزینه های زندگی در این کشور بی‌ شک از ایران بالاتر است و این افزایش قیمت به بیش از ۸۰ درصد نیز می‌ رسد اما در مقایسه با دیگر کشورها و شهرها مانند لندن این قیمت ها در خیلی از موارد پایین تر است. افرادی که قصد مهاجرت و زندگی در استرالیا را دارند باید از تمامی قیمت ها و هزینه زندگی در استرالیا آگاه باشند.

درامد ماهیانه در استرالیا

درامد ماهیانه در استرالیا

برای افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا از طریق انواع ویزای مهاجرتی کار در استرالیا و سایر کشورها را دارند اطلاع از درآمدها در این کشور امری مهم است، زیرا بی ‌شک درآمد وی با هزینه زندگی در استرالیا و یا کشور مد نظر ارتباط مستقیم دارد. درآمد افراد در کشور استرالیا مانند دیگر کشورها بسته به نوع شغل، حرفه، تحصیلات، سمت شغلی و حتی شهری یا ایالتی که در آن مشغول به کار شده است متفاوت خواهد بود.

متوسط درامد در استرالیا حدود ۹۱,۶۰۰ دلار استرالیا در سال است.

توجه به نرخ بیکاری در هر کشوری می‌ تواند راهگشا به شما در انتخاب کشور مدنظر برای زندگی باشد.

هزینه زندگی در استرالیا در شهرهای مختلف

خیلی واضح است که هزینه زندگی در استرالیا، در بخش ‌های مختلف آن در شهرهای مختلف متفاوت است. این هزینه شامل هزینه مسکن، خورد و خوراک، کرایه حمل و نقل، خدمات رفاهی و تفریحی می شود. همان گونه که ذکر شد، ملبورن و سیدنی دو شهر بزرگ استرالیا هستند که تراکم جمعیت در آنها پس از کانبرا که پایتخت آن است بیشتر می باشد. هزینه زندگی در استرالیا در ابتدا در کان برا و پس از آن سیدنی، ملبورن، داروین و پرث به ترتیب بالا است. زندگی در کلان شهرها همیشه و در همه کشورها از بقیه شهر های آن کشور بالاتر می باشد. به طور مثال زندگی در ملبورن استرالیا برای یک خانواده ۴ نفره، بدون احتساب اجاره خانه، حدود ۳،۰۰۰ دلار در ماه است.

متقاضیانی که مایل به مهاجرت به استرالیا از روش‌ های مختلف اخذ انواع ویزای مهاجرتی استرالیا هستند می ‌توانند با توجه به بودجه و شرایط اقتصادی خود شهر مناسب خود را انتخاب نمایند و از زندگی در کشور مهاجر پذیر و زیبای استرالیا لذت ببرند.

هزینه های زندگی در استرالیا در مقایسه با سایر کشورها

اطلاع از هزینه زندگی در استرالیا و مقایسه قیمت ها با سایر کشورها برای تصمیم‌ گیری در روند مهاجرت بسیار مهم و ضروری است، زیرا افراد لازم است قبل از مهاجرت به هر کشوری بر اساس بودجه خود تصمیمات لازم را بگیرند. به طور کلی می‌ توان گفت در مقایسه با پاریس و کانادا شاخص هزینه زندگی به علاوه اجاره بدین صورت آورده شده است:

شاخص هزینه های زندگی به علاوه اجاره در استرالیا          ۵۵.۰۴

شاخص هزینه های زندگی به علاوه اجاره در کانادا            ۴۹.۹۸

شاخص هزینه های زندگی به علاوه اجاره در پاریس          ۵۰.۸۲

توصیه های مهم برای هزینه زندگی در استرالیا 

کشور استرالیا به دلیل جذب بالای نیروی متخصص، نرخ بیکاری پایین، قوانین حاکم بر کار و قرارداد های کاری که دارد، کشوری جذاب برای مهاجرت و کار می باشد. نکته جالب در مورد کشور استرالیا این که اختلاف طبقاتی در این کشور کم است و افراد می ‌توانند بین درآمد و هزینه زندگی در استرالیا توازن را رعایت کنند. از دیگر نکات در خصوص کشور استرالیا وجود کار زیاد می باشد، کشور استرالیا به دلیل نیازمند بودن به نیروی کار هر سال لیستی تحت عنوان مشاغل مورد نیاز خود منتشر می ‌کند و افراد حرفه ‌ای و متخصص می ‌توانند به راحتی بدون در نظر گرفتن کشور مادر و زادگاه خویش و حتی بدون در نظر گرفتن دین و مذهب و قومیت برای مهاجرت به استرالیا از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی استرالیا اقدام کنند و به کار مشغول شوند.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه هزینه زندگی در استرالیا

هزینه های زندگی در استرالیا در مقایسه با ایران چگونه است؟

هزینه های زندگی در این کشور بی‌ شک از ایران بالاتر است و این افزایش قیمت به بیش از ۸۰ درصد نیز می‌ رسد.

حداقل میزان بودجه برای سرمایه گذاری در استرالیا چقدر است؟

حداقل سرمایه برای سرمایه گذاری در این کشور ۴۰۰ هزار دلار استرالیا اعلام شده است.

هزینه زندگی در ملبورن استرالیا در یک ماه چقدر است؟

هزینه های زندگی در استرالیا به شکل ماهیانه برای یک خانواده چهار نفره در ملبورن (بدون هزینه اجاره) ۳،۱۰۴ دلار و برای یک نفر ۸۶۷ دلار است.

حداکثر و حداقل درآمد در استرالیا چقدر است؟

حداقل درآمد در استرالیا مبلغ ۲۵۰۰ $ در ماه و حداکثر درآمد در استرالیا (ماهانه) ۶،۰۰۰ $ به بالا می باشد.

میانگین درآمد در ملبورن استرالیا چقدر است؟

به طور متوسط ۹۳،۳۲۱ دلار در سال می باشد.

استرالیا یکی از معدود کشورهای جهان است که از بسیاری از بیمار‌ی‌ها و آلودگی‌ها به دور است و از وضعیت کشاورزی و دامداری بسیار خوبی برخوردارست. وجود هر میکروب و عامل بیماری‌زا می‌تواند وضعیت محیط زیست این کشور را به مخاطره انداخته و عواقب جبران‌ناپذیری را برای اقتصاد آن به همراه داشته باشد. به همین دلیل نیز برای حفظ سلامت شهرواندان استرالیایی، قوانین سفت و سختی در ارتباط با قرنطینه‌های استرالیا وجود دارد. تمامی گردشگرانی که به این کشور سفر می‌کنند باید هر گونه گیاه، جاندار و خوردنی‌هایی از قبیل محصولات گوشتی و لبنی، سبزیجات، بذرهای گیاهی، آجیل و حیوانات زنده‌ای که به همراه دارند را اعلام نمایند. تخطی از این قانون در برخی از موارد می‌تواند منجر به زندانی‌شدن افراد نیز شود.

انواع ویزای مهاجرتی استرالیا

روش های مهاجرت به استرالیا

در کنار هزینه ‌های زندگی در استرالیا اطلاع از روش های مهاجرتی از طریق اخذ انواع ویزای مهاجرتی استرالیا و همچنین راههای غیر قانونی همچون پناهندگی نیز برای متقاضیانی که مایل به مهاجرت به کشور استرالیا می باشند، بسیار سودمند است. روش های متعددی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد که از جمله آن می توان مهاجرت از طریق ویزای کار، مهاجرت از طریق ویزای تحصیل، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، مهاجرت از طریق ازدواج و مهاجرت از طریق پناهندگی در استرالیا را نام برد.

مهاجرت از طریق کار

مهاجرت از طریق ویزای کار در استرالیا از جمله روش هایی می باشد که هر ساله متقاضیان زیادی را جذب می کند این ویزا از طریق دو ویزای ۱۸۹ و۱۹۰ جذب می نماید. که سیستم هر دو بر اساس امتیاز بندی می باشد لازم به ذکر است که دریافت ویزا و اقامت از این طریق زمان خواهد برد.

مهاجرت از طریق تحصیل

مهاجرت از طریق اخذ انواع ویزای مهاجرتی تحصیل در استرالیا مورد تقاضا بسیاری از افراد می باشد، زیرا دانشگاه ‌های این کشور جزء دانشگاه ‌های برتر و دارای رتبه جهانی است و افراد می توانند به راحتی از این روش اخذ اقامت نمایند و به کار در این کشور تحصیل نمایند.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

وجود شرایط مناسب در استرالیا، نرخ بیکاری پایین این کشور و استانداردهای ایده ‌آل آن می تواند استرالیا را گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری نماید. افراد می توانند با اخذ ویزای ۱۸۸ از این روش اقدام نمایند. لازم به ذکر است که حداقل سرمایه برای سرمایه گذاری در این کشور ۴۰۰ هزار دلار استرالیا اعلام شده است.

مهاجرت از طریق ازدواج

از دیگر روش های مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج می باشد. البته لازم به ذکر است که افراد باید یک سری شرایط را داشته باشند. مثلاً باید چند سال از زندگی مشترک آنها گذشته باشد. همچنین لازم است گفته شود که از همان ابتدا به همسر، اقامت دائم داده نخواهد شد بلکه اقامت موقت اخذ می نماید.

مهاجرت از طریق پناهندگی

استرالیا یکی از امضا کنندگان کنوانسیون مربوط به وضعیت پناهندگان است که حق پناهندگی را به رسمیت می شناسد. از سال ۱۹۴۵ تا اوایل ۱۹۹۰ بیش از نیم میلیون پناهنده و همچنین آوارگان درخواست پناهندگی در استرالیا را مطرح کرده اند.با توجه به کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در سال ۲۰۰۹، استرالیا در شمار کشورهای مهاجر پذیر به خصوص از طریق پناهندگی قرار گرفت همچنین این کشور میزبان پناهندگان بین سال های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۹ در شورای پناهندگان استرالیا قرار داشت.

مهاجرت از طریق تولد

مهاجرت از طریق تولد شیوه دیگر مهاجرتی محسوب می شود .کشور ها در خصوص اخذ اقامت و تابعیت در مورد کودکان دو نوع سیستم را اعمال می نمایند که حدود ۹۰درصد کشورها از سیستم خون و مابقی از سیستم خاک پیروی می کنند .کشور هایی مانند استرالیا که از سیستم خون پیروی می نمایند در صورتی به کودک متولد شده اجازه اقامت دائم و یا تابعیت کشور استرالیا را می دهند که والد و یا والدین کودک اقامت دائم و یا تابعیت کشور استرالیا را اخذ نموده باشد .در غیر این صورت و اگر والدین کودک تنها به واسطه تولد در خاک این کشور قصد اخذ اقامت استرالیا را برای فرزند خود دارند باید گفته شود که این امر امکان پذیر نمی باشد.

دریافت انواع ویزای مهاجرتی و عبور از مرزهای استرالیا

تمامی افرادی که شهروند استرالیا نیستند برای ورود به این کشور نیاز به گرفتن ویزا یا کسب اجازه از مقامات هستند. همانطور که می‌دانید اخذ انواع ویزای مهاجرتی استرالیا باید پیش از سفر به کشور استرالیا صورت پذیرد. در برخی از موارد خاص همچون شهروندان نیوزلند، می‌توانند بدون اخذ ویزا از استرالیا عبور کنند. اگرچه برای ماموران مرزی اهمیت دارد که فردی که به استرالیا سفر کرده قصد بازگشت به کشور خود را داشته باشد با این حال داشتن بلیط برگشت ضرورتی ندارد و تنها با نشان دادن توان مالی برای خرید بلیط برگشت می‌توان آفیسر مربوط به آن قسمت مرزی را متقاعد کرد.

پناهندگی در استرالیا

در مرز استرالیا چه اتفاقی می‌افتد؟

هر فردی که به فرودگاه استرالیا وارد می‌شود باید پاسپورت و مدارک سفر خود را به همراه کارت ورود و کارت سفر به همراه داشته باشد تا به آفیسر بخش ترخیص مهاجرت ارائه دهد. تمام کسانیکه با مدارک معتبر به استرالیا وارد می‌شوند، زمانی را برای چک کردن مدارک خود از دست می‌دهند و بدون عبور از این بخش امکان ورود و مهاجرت به کشور استرالیا وجود ندارد. اگر هر مورد خاصی در مدارک شما وجود داشته باشد گزارش آن به آفیسر بخش مهاجرت فرودگاه انتقال پیدا می‌کند تا موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

این احتمال وجود دارد که از جانب آفیسرهای بخش مهاجرت استرالیا در مورد هدف‌تان از سفر، تاریخ سفر، بستگان، دوستان یا آشنایان تان در استرالیا و سایر موارد سئوالاتی پرسیده شود. پس از برطرف شدن ابهامات از سوی آفیسر، اجازه ورود به کشور استرالیا را دریافت خواهید کرد. به خاطر داشته باشید که با ویزای دائم استرالیا می‌توانید بدون اخذ ویزا به نیوزلند نیز وارد شوید و به عنوان گردشگر و به مدت ۶ ماه در آنجا بمانید. تنها باید اطمینان داشته باشید که ویزای استرالیای شما تا زمان بازگشت‌تان اعتبار داشته باشد. سایر افراد باید برای ورود به نیوزلند اقدام به دریافت ویزا نمایند.

ویزای سرمایه گذاری در استرالیا

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت و ورود به کشور استرالیا

تمام متقاضیان مهاجرت به کشور استرالیا به غیر از شهروندان کشورهای استرالیا و نیزولند باید برای ورود به استرالیا اقدام به اخذ ویزا نمایند. همچنین مدارک دیگری نیز برای ورود به این کشور لازم است که عبارتند از:

پاسپورت معتبر و مدارک قابل پذیرش سفر

ویزای معتبر یا اجازه مقامات استرالیا برای ورود (اعم از ویزاهای الکترونیک)

کارت پر و امضاء شده Incoming Passport Card، شامل مدارک مربوط به وضعیت سلامت

هر فردی که بدون مدارک معتبر ذکر شده به استرالیا وارد شود ، تقاضای ورود وی رد خواهد شد.

چه اقلامی را نمی‌توانید با خود به استرالیا ببرید؟

برای  مهاجرت به استرالیا از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی استرالیا باید بدانید که ورود چه اقلامی به کشور استرالیا ممنوع می باشد؟ بخش گمرک و قرنطینه کشور استرالیا اجازه ورود تمام محصولات را به شما نمی‌دهد و بهتر است بدانید که چه اقلام خوراکی را با خود به همراه نداشته باشید چرا که دولت استرالیا باید از این موضوع اطمینان حاصل کند که شما محصولات حیوانی و گیاهی را که آلوده به میکروب یا بیماری خاصی هستند را به این کشور وارد نسازید یا از طریق پست ارسال نکنید.

به عنوان مثال اقلام زیر نباید وارد این کشور شده یا از طریق پست به آن ارسال شوند:

  • میوه‌های خشک
  • گل و سایر مواد مرتبط با گیاهان همچون بذرها
  • میوه تازه
  • سبزیجات
  • محصولات لبنی
  • آجیل خام
  • انواع بذرها
  • ادویه

برای ورود اقلامی چون نخود، لوبیا، دانه‌های کرن فلکس، تخم مرغ، گوشت غیر کنسروی، شیر، پاپ کورن و هر گونه ماهی از قبیل سالمون و قزل آلا باید اجازه ورود را از دولت استرالیا دریافت نمایید.

ورود کالا به استرالیا

اقلامی که می‌توانید با خود به استرالیا بیاورید

هر محصول دیگری که خودتان درست کرده باشید از قبیل شیرینی، بیسکویت، نان و پودینگ ممنوع است. اما کلوچه‌های آماده، بیسکوئیت، کیک‌های آماده به غیر از کیک پینر، پودینگ‌ها و و برخی دیگر از انواع کیک‌ها مجاز هستند. اقلام زیر را می‌توانید با خود به استرالیا ببرید:

  • قهوه
  • بیسکوئیت
  • نان
  • کیک
  • شکلات
  • شربت
  • روغن

اما اگر اقلامی چون چای، ادویه، خیارشور، برنج، آجیل و محصولات لبنی را به همراه دارید حتما باید آن را اطلاع دهید. تا ۳۱ ام آگوست سال ۲۰۱۲ میلادی اگر سن شما بیش از ۱۸ سال بود می‌توانستید بدون پرداخت مالیات ۲۵۰ عدد سیگار یا ۲۵۰ گرم تنبکاکو را با خود به همراه داشته باشید. با تغییر قوانین افراد بالای ۱۸ سال می توانستند ۵۰ عدد سیگار یا معادل ۵۰ گرم تنباکو را بدون پرداخت مالیات با خود به همراه داشته باشند. از اول جولای سال ۲۰۱۹ میلادی قوانین با تغییراتی همراه خواهند بود.

اگر ۱۸ ساله یا بالای ۱۸ سال باشید می‌توانید یک پاکت سیگار که در آن حداکثر ۲۵ سیگار وجود دارد و بسته آن نیز  باز نشده و معادل ۲۵ گرم تنبکاکو است را بدون پرداخت مالیات با خود به همراه داشته باشید. اگر بخواهید در مورد شکلات نیز بدانید به همراه داشتن غذاهای فرآوری شده مشکلی ایجاد نخواهد کرد. اگر غذا یا مواد غذایی غیرفرآوری شده را با خود به همراه دارید باید در فرمی که پر می‌کنید آن را ذکر نمایید.

اما برای به همراه داشتن شکلات و شیرینی در کل ممانعتی وجود ندارد. مسافران و شهروندان استرالیا در بازگشت از تعطیلات می توانند داروها و وسایل مرتبط به داروهای تجویز شده را با خود حمل کنند. شهرواندان استرالیا لازم است که نسخه پزشک خود را نیز به همراه داشته باشند. به خاطر داشته باشید که برخی از مکمل ها و داروهای مخصوص ورزشکاران در استرالیا غیرقانونی هستند و در گروه مواد مخدر قرار می گیرند. بیشتر وسایل شخصی تان از قبیل لباس، کفش و وسایل بهداشتی به غیر از عطر و پوست حیوانات را می‌توانید در ساک دستی‌تان و برای ورود به استرالیا به همراه داشته باشید.

چه مقدار پول نقد می‌توانید با خود به همراه داشته باشید؟

برای ورود به کشور استرالیا می‌توانید هر مقدار وجه نقد که بخواهید را با خود به همراه داشته باشید اما اگر این مقدار از ۱۰٫۰۰۰ دلار استرالیا بیشتر باشد حتما باید آن را اعلام کنید. همچنین هر نوع ارز دیگری را که به همراه داشته باشید و مقدار وجه نقد شما به دلار استرالیا بیش از ۱۰٫۰۰۰ دلار باشد باید حتما آن را اعلام کنید.

پیشنهاد مطالعه  هرچیزی که درباره مهاجرت به کانادا از طریق انواع ویزای مهاجرتی کانادا باید بدانیم!

قرنطینه سگ‌ها و سایر حیوانات خانگی

زمانیکه صاحب سگی هستید و می‌خواهید به استرالیا سفر کنید و یا از کشور استرالیا خارج شوید، آن سگ قرنطینه خواهد شد. مگر آنکه از جزیره نورفلک Norfolk یا نیوزلند سفر کنید. زمانیکه با سگ وارد خاک استرالیا می‌شوید، آن سگ به قرنطینه فرستاده خواهد شد. این موضوع برای صاحبان حیوانات خانگی بسیار دشوار است. استاندارد زمان ماندن سگ ها و گربه ها در قرنطینه ۱۰ روز است که این حداقل زمانی است که برای این روند در نظر گرفته شده است.

در این زمان نه تنها تست هاری بلکه تعداد قابل توجهی آزمایش خون و انگل نیز از حیوانات خانگی گرفته می‌شود. در صورت مثبت بودن یکی از آزمایش‌های انگل، حیوان برای مدت بیشتری در قرنطینه باقی خواهد ماند که گاهی زمانی بین ۲۱ تا ۳۰ روز خواهد بود. این روند تا زمان تکرار آزمایش‌ها ادامه پیدا خواهد کرد. در صورتیکه حیوان خانگی شما بیش از ده روز در قرنطینه باشد به شما اجازه دیدن او داده خواهد شد.

روش‌ های مهاجرت به استرالیا

روش‌ های مهاجرت به استرالیا

اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید باید ویزای این کشور را اخذ نمایید، دسته‌بندی مختلفی برای انواع ویزای مهاجرتی کشور استرالیا دیده می‌شود.

ویزای اقامت دائم از طریق مهارت و تخصص یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما است.

مهاجرت به استرالیا از طریق تجارت و سرمایه‌گذاری از دیگر مواردی است که برای افرادی که از بودجه خوبی برخوردار هستند می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

مهاجرت به استرالیا از طریق همسر و همینطور مهاجرت والدین از دیگر گزینه‌های پیش روی افراد است.

افراد می‌توانند از ویزای دانشجویی این کشور استفاده نمایند

یا به سراغ ویزای موقت که ویزای توریستی نام دارد بروند.

دسته‌بندی ویزای این کشور به طور کلی زیاد است که در ادامه مقاله سعی می‌کنیم به طور دقیق به ارزیابی هر یک بپردازیم.

مهاجرت به استرالیا از طریق شرایط خاص

استرالیا برای برخی افراد خاص شرایط ویژه‌ای را در نظر گرفته است که در ادامه بررسی می‌کنیم.

ویزای آخرین بازماندگان؛ در صورتی که کل خانواده مقیم استرالیا باشند این ویزا به تنها عضو بازمانده از خانواده تعلق می‌گیرد و این در صورتی است که خانواده او شرایط مالی خوبی داشته باشد.

ویزای والدین؛ والدین از طریق این ویزا می‌توانند اقامت نیمی از فرزندانشان را که زیر ۱۸ سال هستند را بگیرند و این در صورتی امکان‌پذیر است که از نظر مالی در وضعیت خوبی قرار گرفته باشند.

ویزای نامزدی؛ شرایط زوجین از طریق نیرو‌های متخصص استرالیا مورد بررسی قرار می‌گیرد و فرد اسپانسر باید توانایی ساپورت مالی خود را اثبات کند که این پروسه ۹ ماه طول می‌کشد.

مهاجرت توریستی به استرالیا

مهاجرت توریستی به استرالیا

ویزای توریستی استرالیا برای کسانی صادر می‌شود که قصد دارند در این کشور برای مدت کوتاه اقامت داشته باشند و هدف این افراد گردشگری باشد. این ویزا شامل شرایط زیر است:

مدت اقامت این نوع ویزا یک الی سه ماه اعلام شده است.

نیار است فرد متأهل باشد.

نیاز است در این کشور اقوامی داشته باشید تا برایتان دعوت‌نامه ارسال کند.

یک نوع ویزای دیگر با عنوان ویزای دیدار در نظر گرفته می‌شود که این ویزا برای افرادی است که در کشور استرالیا دارای اقوام درجه یک هستند. آن‌ها باید طول دو سال گذشته اقامت کشور استرالیا را کسب کرده باشند و اثبات نمایند که در پرداخت مالیات به این کشور وضعیت خوبی دارند و همچنین باید گردش مالی خود را ثابت کنند.

برای اخذ این نوع ویزا نیاز است که ضمانتی به ارزش ۱۰ هزار دلار سپرده قرار بگیرد این مبلغ در زمان ورود فرد به ایران بازگردانده می‌شود.

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی استرالیا از قرار زیر است:

  1. پر کردن فرم به ازای هر نفر
  2. پاسپورت معتبر
  3. افراد باید عکس با پس زمینه سفید ارائه دهند.
  4. شناسنامه و کارت ملی باید ارائه شود.
  5. پرینت حساب‌ها و فیش حقوقی باید به‌طور دقیق ارائه شود.
  6. نیاز است که افراد گواهی اشتغال به کار و یا کارت دانشجویی داشته باشند.
  7. در صورتی که دعوت‌نامه از سوی فامیل یا آشنا موجود است؛ باید ضمیمه شود.
  8. نامه‌ای از سوی کارفرما که نشان دهد قصد بازگشت دارید.
  9. نامه ثبت نام در دانشگاه
  10. سند اموال و دارایی‌های شما در کشور خودتان
  11. سند ازدواج که نشان دهد در کشور خودتان صاحب زندگی هستید.
  12. نامه‌ای از طرف دعوت‌کننده
  13. مهارت‌های شغلی و تحصیلی

مهاجرت به استرالیا از طریق همراه

هر یک از روش‌های اقامت دائم برای مهاجرت به استرالیا می‌تواند با ویزای همراه پیش برود. افرادی که روش مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری را انتخاب کرده‌اند می‌توانند همسر و فرزند زیر ۱۸ سال خود را همراه نمایند.

افرادی که ثبت شرکت در استرالیا را انتخاب کرده‌اند پس از گذشت یک سال برای ویزای همراه درخواست می‌دهند.

افرادی که مهاجرت به استرالیا از طریق کار را انتخاب کرده‌اند ( با ویزای تخصص و مهارت فرق دارد) باید به مدت دو سال در این کشور کار کنند تا بتوانند برای همسر و فرزند خود ویزای همراه اخذ نمایند.

در صورتی که افراد، مهاجرت به استرالیا از طریق تخصص و مهارت را انتخاب کرده‌اند؛ می‌توانند پس از گذشت شش ماه به سادگی برای همسر و فرزند خود ویزای همراه دریافت نمایند.

در این کشور ویزای خانوادگی و وابستگی وجود دارد که در لیست ویزای همراه قرار گرفته است.

ویزای کار در استرالیا

مهاجرت از طریق ویزای کاری استرالیا

امروزه معروف‌ترین انواع ویزای مهاجرتی استرالیا “ویزای کاری” است که خود شامل دسته‌بندی‌های مختلفی است. استرالیا به‌عنوان یکی از پویاترین کشورها در جهان،  میان نیروی کار ماهر و متخصص، علاقه‌مندان بسیار زیادی دارد. با درخواست ویزای کاری استرالیا از این فرصت حداکثر استفاده را ببرید.

استرالیا به‌عنوان یکی از پویاترین کشورها در جهان، از طرف نیروی کار ماهر و متخصص خواهان بسیار زیاد دارد. با درخواست انواع ویزای مهاجرتی کاری استرالیا از این فرصت حداکثر استفاده را ببرید. اخذ ویزای کاری و مهارت و تخصص در کشور استرالیا خود شامل دسته‌بندی مختلفی است. یکی از انواع آن ویزا ۱۸۹ است که این ویزا بهترین حالت را به خود اختصاص داده است، با داشتن این ویزا دیگر به هیچ شخص و یا سازمانی وابسته نیستید و اقامت دائم این کشور برای شما برای مهاجرت به استرالیا به شکل مستقیم پیش می‌رود.

شغل و تحصیلات فرد مورد نظر باید در لیست SOL1 استرالیا دیده شود. این ویزا به کسانی داده می‌شود که دارای سابقه کاری حرفه‌ای هستند و فرد باید گواهی سابقه کار از یک محل معتبر ارائه دهد؛ در این گواهی باید مشخص باشد که مدت استخدام وی چقدر است و میزان حقوق بر چه اساسی تعیین شده است؛ به عنوان مثال: اگر شما مدرک فوق دیپلم دارید باید حداقل ۵ سال سابقه کاری داشته باشید این روال برای کسانی که دارای مدرک کارشناسی هستند با ۳ سال تأیید می‌شود.

برای اخذ این ویزا فرد می‌بایست ۶۰ امتیاز به صورت مستقل و بدون کمک از اسپانسر داشته باشد، سن فرد می‌بایست کمتر از ۴۵ سال باشد و باید مدرک زبان آیلتس با نمره بالای ۶ ارائه دهد؛ رشته‌های کامپیوتر در این زمینه به رتبه خوبی خواهند رسید.

از دیگر عوامل مهم برای اخذ ویزای کار استرالیا در نظر گرفتن میزان و نرخ بیکاری در این کشور می باشد، که نمودار زیر می تواند اطلاعات جامعی در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری

برای مهاجرت و اخذ ویزا از این کشور راه‌کارها و شیوه‌های مختلفی وجود دارد که سرمایه‌گذاری در این کشور یکی از آن‌هاست. البته شناخت شیوه‌های سرمایه‌گذاری و پیدا کردن گزینه مناسب، کار سخت و پیچیده‌ای است و نیاز به بررسی کارشناسانه زمینه‌های سرمایه‌گذاری در کشور استرالیا و همچنین تخمین میزان ریسک‌پذیری و … دارد. افرادی که مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری را انتخاب کرده باشند عموماً سریع‌تر از سایر روش‌ها به پاسپورت این کشور دست خواهند یافت. در این روش شما در ابتدا ویزایی با اعتبار ۴ ساله دریافت خواهید نمود و امکان تمدید این ویزا به مدت ۲ سال نیز برای شما فراهم است. فرد دو سال پس از ورود به خاک این کشور باید تجارت خود را به عمل برساند و به رتبه تجاری موفقی دست یابد، در این صورت اقامت دائم به خود شخص و خانواده وی تعلق می‌گیرد. یکی از شرایطی که برای مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده است داشتن حمایت یکی از ایالات و یا دولت‌های استرالیا است.

اگر فرد در کشور خود کسب و کاری داشته باشد که در طول ۴ سال مالی به میزان ۲ سال مالی درآمد معادل ۵۰۰ هزار دلار کسب کرده است می‌تواند روال مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری را دنبال نماید.

در صورتی که فرد اموال و دارایی‌های شخصی و تجاری داشته باشد که معادل با ۸۰۰ هزار دلار استرالیا است نیز می‌تواند مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری را برای خود و خانواده خود فراهم سازد.

در صورتی که فرد بتواند به میزان ۸۰۰ هزار دلار استرالیایی به عنوان کمک به پروژه‌های دولتی این کشور در نظر بگیرد نیز می‌تواند از روال مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری برخوردار شود.

برای اخذ انواع ویزای مهاجرتی استرالیا از طریق سرمایه گذاری فراهم آوردن شرایط زیر الزامی می باشد:

  1. متقاضیان باید کمتر از ۵۵ سال سن داشته باشند.
  2. حداقل IELTS 6 را داشته باشند.
  3. طرح تجاری باید مربوط به یک ایده ابتکاری باشد که منجر به تجاری سازی یک محصول و یا ارائه خدمات نوین در کشور استرالیا شود.
  4. حداقل دارایی متقاضی و شریک زندگی آنان باید ۸۰۰،۰۰۰ دلار استرالیا باشد.
  5. حداقل سرمایه مورد نیاز برای این امر ۲۰۰،۰۰۰ دلار استرالیا است، که باید در تجارت مورد نظر سرمایه گذاری شود.
  6. متقاضیان باید در نظر داشته باشند که حداقل ۱۰٪ از بودجه توافق شده را ۱۲ ماه قبل از شروع فعالیت باید به سازمان کارآفرینی در استرالیا پرداخت نمایند.
  7. همچنین کارآفرینان باید برنامه کاری خود را به صورت کامل جهت فعالیت تجاری خود در استرالیا را به اداره مهاجرت ارائه دهند.
  8. چنانچه سرمایه گذاران و کارآفرینان بتوانند تمام شرایط ذکر شده را رعایت کنند به آنان اقامت ۴ ساله داده می شود که در نهایت این اقامت منجر به اقامت دائم خواهد شد.
  9. قابل ذکر است که متقاضیان در این نوع ویزا باید حداقل ۶۵ امتیاز را به دست آورند.
  10. کار در استرالیا، بدون نیاز به سابقه کار ویژه مهندسان دانشگاه تهران و امیرکبیر
  11. اخذ اقامت از طریق ویزای ۴۷۶ استرالیا
  12. ۱۸ ماه اقامت موقت و جستوجوی کار در خاک استرالیا
  13. تغییر ویزا به ویزاهای کاری در صورت یافتن کار
  14. با امکان همراه کردن همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال(با اجازه کار و تحصیل)

ویزای تحصیلی در استرالیا

مهاجرت تحصیلی به استرالیا از طریق انواع ویزای تحصیل در استرالیا

ویزای دانشجویی El، محبوب و ایده‌آل است. اگر به دنبال مهاجرت به استرالیا از راه اخذ انواع ویزای مهاجرتی تحصیل در استرالیا هستید، درحالی‌که به‌طور پاره‌وقت کار می‌کنید تا هزینه اقامت خود را پرداخت کنید، باید بگوییم این ویزا مخصوص شماست. برای به دست آوردن ویزای دانشجویی باید در یک دوره شناخته‌شده که حداقل ۱۰ هفته به طول انجامد، ثبت‌نام کنید. برای تحصیل در استرالیا احتیاج به مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره ۶.۵  و نمره تافل حداقل  ۹۰ است.

ویزای دانشجویی کشور استرالیا برای تحصیل در مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا صادر می‌شود.

اثبات توانایی مالی برای تحصیل در کشور استرالیا بسیار مهم است، این مبلغ عموماً به منظور ۱۸ ماه در نظر گرفته می‌شود و هر شخص باید گردش مالی اعلام نماید، در صورتی که این مبلغ موجود نبود باید فردی به عنوان اسپانسر مسئولیت هزینه زندگی و تحصیل فرد را بر عهده بگیرد. هزینه های تحصیل و زندگی در استرالیا از عواملی است که برای متقاضیان دریافت انواع ویزای مهاجرتی تحصیلی استرالیا اهمیت زیادی دارد.

طبق اعلام سایت رسمی دولت استرالیا در سال ۲۰۱۸ هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی سالیانه به شرح زیر است:

کارشناسی ارشد     ۲۰۰۰۰ تا ۳۷۰۰۰ هزار دلار استرالیا

دکتری    ۱۴۰۰۰ تا ۳۷۰۰۰ هزار دلار استرالیا

دانشجو ضمن تحصیل در این کشور می‌‌تواند به مدت ۲۰ ساعت در هفته کار نیمه وقت داشته باشد در صورتی که فرد متأهل باشد همسر وی نیز اجازه کار نیمه وقت و یا تمام وقت را خواهد داشت. پس از اتمام تحصیل به مدت شش ماه اجازه دارید که به دنبال شغل مورد نظر خود باشید در این صورت به سادگی ویزای شما به “ویزای کار موقت” ۱ ساله تغییر می‌کند و در صورتی که روال کاری به درستی انجام شود، فرد می‌تواند از اقامت دائم برخوردار شود.

برای سفرهای بلند مدت با توجه به حساسیت بالا، حتماً با آفیسر مشورت کنید و بهترین راه را برای تکمیل نقص مدارک خود جویا شوید.همچنین میتوانید با مشاورین و وکلای امور مهاجرتی موسسه حقوقی سروش نافع دادمان تماس بگیرید و امور مربوط به اخذ هر نوع ویزای مهاجرتی برای سفر و مهاجرت به استرالیا را به کارشناسان موسسه بسپارید.

پیشنهاد مطالعه  فرم درخواست وکیل

مهاجرت به استرالیا از طریق تولد

مهاجرت به استرالیا از طریق تولد

قانون مهاجرت به استرالیا از طریق تولد فرزند، کمی دشوار است؛ طبق این قوانین اگر پدر و مادری که به کشور استرالیا مهاجرت می‌کنند، دارای ویزای موقت باشند و فرزند خود را در این کشور به دنیا بیاورند، آن فرزند شهروند استرالیا محسوب می‌شود؛ اما اگر مادری با اقامت دائم، فرزند خود را در این کشور به دنیا بیاورد، فرزند آنها یک شهروند استرالیایی محسوب می‌شود.

با توجه به اینکه روال تابعیت تولد در کشور استرالیا کمی پیچیده است ما به زبانی ساده این موضوع را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم. در صورتی که هر یک از والدین فرزند متولد شده، تابعیت کشور استرالیا را داشته باشند، فرزند صرف نظر از اینکه در استرالیا متولد شده است یا خیر، تابعیت استرالیا را اخذ خواهد کرد. حال اگر پدر و مادر، اقامت دائم این کشور را داشته باشند اما فرزند در خارج از خاک این کشور متولد شده باشد حق برخورداری از تابعیت استرالیا را ندارد و فقط از طریق پدر و مادر خود می‌تواند از مزایای ویزای دائم این کشور استفاده نماید.

اگر هیچ یک از والدین حق اقامت دائم استرالیا را نداشته باشند؛ تحت شرایط فرزند خود، می‌توانند تابعیت این کشور را اخذ نمایند. این شرایط بسیار سخت و زمانبر است و فرزند می‌بایست ده سال در این کشور اقامت داشته باشد و والدین از ویزای موقت برخوردار می‌شوند. از دیگر روش‌های موجود در این مسیر فرزندخواندگی است؛ در این حالت شخص به عنوان شهروند در استرالیا محسوب می‌شود.

در کشور استرالیا شرایط به عنوان “مقیم دائم” نیز وجود دارد، در صورتی که در این کشور، یک کودک رها شده باشد به او تابعیت استرالیا داده می‌شود؛ این در حالی است که او قبلاً تابعیت کشور دیگری را نداشته باشد.

دریافت تابعیت استرالیا

مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج

طبق قوانین و شرایط مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج، شخص متقاضی می‌بایست پیش از تقاضای ویزای ازدواج با همسر خود ازدواج قانونی کرده باشد و مدارک و اسناد کامل در این زمینه موجود باشد. دو طرف باید ثابت نمایند که ازدواج در وضعیت واقعی صورت گرفته است و هدف از ازدواج صرفاً کسب اقامت این کشور نیست؛ عموماً برای این گزینه نیاز است، فرد پس از گذشت ۱۲ ماه برای اقامت این کشور درخواست دهد و در طول این ۱۲ ماه ثابت نماید که توانسته زندگی مشترک خوبی داشته باشد. افرادی که با ویزای ازدواج وارد این کشور شده‌اند، می‌توانند از مزایای رایگان شهروندان استفاده نمایند و اجازه کاره تمام وقت نیز دارند. در صورتی که فرد با ویزای تحصیلی و کار وارد کشور استرالیا شده است و در طول کار و تحصیل اقدام به ازدواج با یک شهروند استرالیایی کند می‌تواند یکی از انواع ویزای مهاجرتی استرالیای خود را به ویزای ازدواج تغییر دهد.

در نظر داشته باشید که اقامت دائم عموماً پس از دو سال زندگی مشترک صادر می‌شود و پس از ده سال نیز پاسپورت این کشور اخذ می‌شود، در صورتی که زوج دارای فرزند شده باشند شانس بیشتری برای اخذ پاسپورت این کشور خواهند داشت.

به طور کلی افراد باید در نظر داشته باشند برای مهاجرت از طریق ازدواج می بایست شرایط زیر را دارا باشند:

همسر و یا شریک زندگی شما تابعیت کشور استرالیا را داشته باشد و یا حداقل اقامت وی تثبیت شده باشد.

همسر شما حتی می تواند شهروند کشور نیوزلند باشد و یا اقامت کشور نیوزلند را داشته باشد.

شریک زندگی شما می تواند در زمان اقدام تان برای اخذ این نوع ویزا به عنوان اسپانسر شخصی اعلام حضور نماید.

باید از سمت دولت استرالیا شرایط مالی شریک زندگی متقاضی و سلامت و شرایط پزشکی وی مورد بررسی قرار گیرد.

پناهندگی در استرالیا

مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی 

برای مهاجرت به استرالیا روش‌های متنوعی چون اخذ انواع ویزای مهاجرتی کار، تحصیل، ازدواج، تولد، سرمایه‌گذاری و پناهندگی وجود دارد. در این میان پناهندگی یکی از پرخطرترین و پر ریسک پذیرترین آن‌ها است. بسیاری از افراد که در کشورهای جنگ‌زده، بحرانی و … زندگی می‌کنند و شرایط مهاجرت قانونی و رسمی را ندارند، پناهندگی را انتخاب می‌کنند. استرالیا بیشتر کسانی را در مسیر پناهندگی می‌پذیرد که در کشور خود دچار آزاد و اذیت شده‌اند و افراد به محض ورود به خاک این کشور باید دلایل و شرایط خود را به دولت استرالیا توضیح دهند؛ در غیر این صورت قطعاً مجازات خواهند شد. اما به‌طور کلی تضمینی برای موفق شدن و به سلامت به مقصد رسیدن در این مسیر وجود ندارد و احتمال دارد همه‌چیز خود را از دست دهید.

راحت‌ترین روش مهاجرت به استرالیا

🔺 ما راحت‌ترین روش برای مهاجرت به استرالیا را روش مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری اعلام می‌کنیم، در این رابطه چند دلیل مهم داریم:

دلیل اول : اینکه هزینه زندگی در کشور استرالیا بالا است و اگر شما روش‌های دیگر را نیز انتخاب نمایید باز هم نیاز به بودجه مشخصی برای هزینه زندگی خواهید داشت به این ترتیب کسانی که روش سرمایه‌گذاری را برای مهاجرت به استرالیا انتخاب می‌کنند می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن برای خود و خانواده خود اقامت این کشور را دریافت نمایند. اخذ انواع ویزای مهاجرتی سرمایه‌گذاری کشور استرالیا نیاز به بودجه قابل توجهی دارد، ما در بخش مهاجرت سرمایه‌گذاری به استرالیا مراحل را به طور دقیق توضیح داده‌ایم.

دلیل دوم : افرادی که مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری را انتخاب کرده باشند عموماً سریع‌تر از سایر روش‌ها به پاسپورت این کشور دست خواهند یافت، در این روش شما در ابتدا ویزای سرمایه گذاری با اعتبار ۴ ساله دریافت خواهید نمود.

🔺 از دیگر روش‌های آسان برای مهاجرت به استرالیا می‌توان تحصیل و یا کارآفرینی باشد، کسانی که به منظور تحصیل در مقطع دکترا کشور استرالیا را انتخاب می‌کنند اغلب باید سعی کنند یک سری روال را به طور دقیق ارزیابی نمایند و بدانند که روش انتخابی می‌تواند یکی از آسان‌ترین روش‌های پیش روی فرد باشد. افرادی که ایده‌های پولساز در ذهن خود دارند از طریق ویزای کارآفرینی می‌توانند وارد خاک این کشور شوند و از سوی دولت حمایت خواهند شد.

🔺 اما در بین روش‌هایی که پیش روی افراد است بهترین روش برای مهاجرت به استرالیا می‌تواند مهارت و تخصص باشد. این کشور به تخصص و مهارت شما اهمیت زیادی می‌دهد و بهترین فضای کاری را فراهم می‌سازد تا بتوانید از مهارت خود در جهت صحیح استفاده نمایید از یاد نبرید که در کشور استرالیا باید بتوانید مهارتی ارائه دهید که به این کشور سود برساند و در گردش مالی کشور تأثیرگذار باشد.

اقامت استرالیا با اجاره خانه و خرید خانه در استرالیا و گرفتن اقامت از دیگر روش‌های مناسب مهاجرت به استرالیا محسوب می‌شود.

رضایت از کشور استرالیا انواع ویزای مهاجرتی استرالیا

میزان رضایت مهاجران به استرالیا

یکی از بیشترین آمارهای رضایت برای مهاجرت به استرالیا از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی استرالیا در زمینه شغلی است. اقتصاد قوی در این کشور سبب شده است که حتی در دوره‌های رکود جهانی نیز آسیب بزرگی به مردم این کشور نرسد. میزان رضایت شغلی و درآمدزایی در کشور استرالیا حدود ۹۴ درصد است. نرخ بیکاری در کشور استرالیا بسیار کم است و  سبب می‌شود که این کشور همیشه با کمبود نیروی کار مواجه باشد.

در این کشور جمعیت به نسبت وسعت، کم است و یکی از کشورهای آرام برای زندگی محسوب می‌شود. کیفیت بالای زندگی در این کشور، آب و هوای خوب و آلودگی بسیار کم، رضایت مهاجرت به استرالیا را افزایش داده است.

رضایت افرادی که مهاجرت به استرالیا را انتخاب کرده‌اند در زمینه آموزشی بیش از ۹۸ درصد است، در این کشور از جدیدترین سیستم‌های آموزشی استفاده می‌شود.

کشور استرالیا بزرگترین بازار صادرات و همینطور خدمات را در سال ۲۰۱۶ به خود اختصاص داده است که رقم قابل قبولی است.

افرادی که ثبت شرکت در استرالیا را انتخاب کرده‌اند اغلب از رضایت بالایی برخوردار هستند، این در حالی است که مهاجرت از طریق un استرالیا رضایت کمی به همراه دارد.

تنوع فرهنگی در این کشور زیاد است و این روال سبب می‌شود که به افراد با فرهنگ‌های مختلف احترام گذاشته شود، این موضوع سبب شده است که میزان رضایت در مهاجرت به استرالیا افزایش یابد.

مردم کشور استرالیا سبک زندگی بسیار جالبی دارند این افراد بسیار آرام هستند و به دور از تنش‌های عصبی زندگی می‌کنند به همین سبب نرخ ارتکاب جرم در کشور استرالیا بسیار پایین اعلام شده است و این روال نیز سبب شده است که رضایت از مهاجرت به استرالیا رشد خوبی داشته باشد.

آمار مهاجران به استرالیا

آمار مهاجران به استرالیا

در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بیشترین میزان مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری بوده است و ایرانیان نیز در این مسیر سهم بزرگی را به خود اختصاص داده‌اند. در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ جوانان سعی کرده‌اند از طریق تحصیل در استرالیا وارد خاک این کشور شوند و اینطور که شواهد نشان می‌دهد در کشور استرالیا شرایط برای کار و زندگی به طور دقیق برای جوانان فراهم شده است. کشور استرالیا یک کشور همه چیز تمام است، نظام تحصیلی در این کشور از به روز‌ترین ایده‌های طرح درس استفاده می‌کند، فرزندان در این کشور در یک محیط بسیار عالی بزرگ می‌شوند و بزرگسالان نیز می‌توانند به تحصیل خود ادامه دهند.

آمار مهاجرانی که مهاجرت به استرالیا را برای تحصیل در رشته‌ی پزشکی و رشته دندانپزشکی انتخاب می‌کنند روز به روز در حال افزایش است و این موضوع به دلیل فضای آزمایشگاهی بسیار گسترده‌ای است که در دانشگاه‌های کشور استرالیا دیده می‌شود.

مهاجرپذیری کشور استرالیا

میزان مهاجرپذیری کشور استرالیا در سال ۲۰۱۸ در حدود ۲۲% به نسبت سایر سال‌ها افزایش داده است اما ورود به این کشور شرایط مخصوص به خود را دارد. ایرانیان درصد زیادی از مهاجران این کشور را به خود اختصاص داده‌اند، که  نشان می‌دهد که شرایط زندگی در استرالیا باب میل ایرانیان است.

اسامی انواع ویزای مهاجرتی استرالیا

انواع ویزای مهاجرتی به استرالیا

طبق آمار سفارت استرالیا و همچنین اداره امور مهاجرین کشور استرالیا برای مهاجرت و دریافت اقامت دائم استرالیا از طریق اخذ انواع ویزای مهاجرتی تحصیلی، کاری، خانوادگی و … می‌توانیم اقدام کنیم. بهترین مسیر برای رسیدن به اقامت دائم استرالیا روش کاری و تحصیلی است که در ادامه بررسی می‌کنیم.

ویزای ۱۸۹

محبوب‌ترین ویزای استرالیا ویزای ۱۸۹ است که ویزا pr “دائم” محسوب می‌شود. این ویزا شامل حال افرادی می‌شود که در لیست مشاغل استرالیا قرار دارند و از کار مرتبط و تحصیلات خوبی برخوردارند.

ویزای ۱۹۰

ویزای ۱۹۰، pr “دائم” است. این ویزا مخصوص افرادی است که دارای اسپانسر ایالتی هستند و شامل افراد زیر ۴۵ سال است.

ویزای ۴۸۹

این ویزا اسپانسر مناطق کم جمعیت ایالتی است. ویزای ۴۸۹، ویزا ۴ ساله است که بعد از ۴ سال می‌تواند به اقامت دائم تبدیل شود.

ویزای ۴۷۶

کشور استرالیا در وب‌سایت خود لیستی از ۳۱ دانشگاه را اعلام کرده است که دانشگاه تهران و امیرکبیر در این لیست قرار دارد و افرادی که در این دانشگاه‌ها تحصیل کرده‌اند، از طریق ویزای ۴۷۶ می‌توانند به این کشور مهاجرت کنند؛ البته این افراد باید زیر ۳۱ سال باشند تا بتوانند این ویزا را دریافت کنند.

ویزای ۱۸۵

ویزای کارآفرینی است که شامل افراد زیر ۵۵سال می‌شود. این ویزا بعد از ۴ سال به اقامت دائم تبدیل می‌شود.

ویزای ۴۰۵

این ویزا موقت است و شامل حال بازنشستگان فعالان اقتصادی می‌شود.

 ویزای دانشجویی 

ویزای دانشجویی کشور استرالیا برای تحصیل در مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا صادر می‌شود. اگر دانشجویان بتوانند بعد از اتمام تحصیلاتشان در شغل مرتبط مشغول به کار شوند و ویزای کاری دریافت کنند؛ بعد از ۵ سال به اقامت استرالیا می‌رسند.

ویزای والدین

یک نوع اقامت دائم استرالیا وجود دارد که “ویزای والدین استرالیا” است. این ویزا مشهور به ویزای ۱۴۳ است و برای والدینی صادر می‌شود که نیم یا بیش از نیمی از فرزندانشان شهروند کشور استرالیا هستند.

ویزای کارفرمای معین

ویزای کارفرمای معین از دیگر روش‌های اقامت دائم برای کشور استرالیا محسوب می‌شود. این ویزا برای افرادی در نظر گرفته می‌شود که کارفرما در کشور استرالیا به‌طور رسمی او را استخدام کرده است و در صورتی که کارفرما دارای تجارت موفقی باشد، دولت اجازه می‌دهد که نیروی کار خارجی استخدام نماید.

در این مسیر مهارت و تخصص فرد می‌تواند در مسیر اقامت دائم این کشور نقش مهمی ایفا نماید.

ویزای آخرین بازمانده

یک نوع اقامت دائم دیگر به عنوان ویزای آخرین بازمانده است؛ به این معنی که اگر تمام اعضای خانواده یک فرد در کشور استرالیا زندگی نمایند و او هیچ وابسته‌ای در ایران نداشته باشد می‌تواند اقامت دائم این کشور را اخذ نماید.

اخذ پاسپورت استرالیا سفارت استرالیا

اخذ پاسپورت استرالیا

افرادی که قصد دارند به استرالیا مهاجرت کنند و پاسپورت این کشور را اخذ نمایند باید از جدیدترین قوانین مهاجرت به استرالیا از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی استرالیا در سال ۲۰۲۰ اطلاع داشته باشند. اداره مهاجرت استرالیا طی یک اصلاحیه اعلام کرده است که روند اخذ شهروندی این کشور سختگیرانه‌تر از قبل شده است و متقاضی باید به‌طور دقیق به اثبات برساند که با قوانین مدنی این کشور مشکلی ندارد. متقاضیانی که موفق به دریافت اقامت دائمی کشور استرالیا شده است باید ۵ سال از اقامت آن‌ها گذشته باشد تا برای اخذ پاسپورت این کشور درخواست دهند.

آزمونی برای اخذ شهروندی این کشور برگزار می‌شود که مشخص نماید وضعیت مذهب، وضعیت احترام به حقوق برابر زن و مرد و همین طور تسلط زبان  فرد متقاضی به چه صورت است. آزمون زبان در سه بخش خواندن، نوشتن و گوش دادن فرد را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. افرادی که سه سال پیاپی در آزمون شهروندی این کشور مردود شده‌اند باید دو سال صبر کرده و سپس برای آزمون مجدد درخواست دهند.

در نظر داشته باشید که اگر شما در طول زندگی در کشور استرالیا سوابق کیفری داشته باشید شانس بسیار کمی در اخذ پاسپورت این کشور خواهید داشت.

چگونه می‌توانیم با عجله پاسپورت بگیریم؟

دریافت گذرنامه به‌طور معمول حدود سه هفته طول می‌کشد. اگر این مدت برای شما طولانی باشد می‌توانید از طریق پردازش اولویت در خواست دهید. با پرداخت هزینه اضافی و زمانی که همه اسناد شما توسط سفارت دریافت شود، گذرنامه شما برای جمع‌آوری کلیه اطلاعات آماده خواهد شد. اگر نگران این هستید که مدارک شما به دست ما نرسیده است، می‌توانید از طریق سرویس گذرنامه RAPID درخواست دهید. به محض آماده شدن گذرنامه به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می‌شود؛ سپس از طریق نزدیک‌ترین دفتر گذرنامه برای دریافت پاسپورت خود اقدام نمایید.

وکلا و مشاورین بخش مهاجرت موسسه حقوقی سروش نافع دادمان آماده ارائه خدمات مشاوره حقوقی در زمینه اخذ انواع ویزای مهاجرتی استرالیا در زمینه های تحصیل و اعزام دانشجو و کار و سرمایه گذاری و ازدواج و… همچنین انجام کلیه امور اداری مربوط به مهاجرت به استرالیا و تایید اقامت در کشور استرالیا می باشد:

پیشنهاد مطالعه  درخواست مهاجرت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره کلیک کنید
پیمایش به بالا