آیا گرفتن مهریه بعد از ازدواج مجدد زن امکان پذیر است؟

گرفتن مهریه بعد از ازدواج مجدد زن

ممکن است زوجه بعد از طلاق و گرفتن مهریه اقدام به ازدواج مجدد نماید .در اینصورت شرایط گرفتن مهریه بعد از ازدواج مجدد زن موضوع مورد بحث این مقاله از مجموعه نکات و دانستنی های دادمان می باشد.

✏️مهریه چه از نوع عند المطالبه باشد و یا عند الاستطاعه یک نوع دین است که اصطلاحا بر ذمه مرد است، در دوران زندگی مشترک زن بر طبق قانون مالک تمام مهر است می تواند حتی اگر دوشیزه باشد تمام مهریه را تقاضا کند و فقط در زمان طلاق است که مهریه زن باکره نصف می شود.

✏️اما بر طبق ماده ۲۹ قانون حمایت خانواده در هنگام وقوع طلاق از هر نوع که باشد، چه به درخواست زن یا درخواست مرد و یا طلاق توافقی، دادگاه موظف است که تکلیف مهر را در دادنامه (رای) مشخص کند اگر علی رغم وقوع طلاق، مرد باید چیزی از مهریه را بپردازد، ازدواج مجدد زن مانع دریافت مهریه ازدواج قبلی او نخواهد بود.

✏️فرض کنید طلاق توافقی انجام شده است و زوجین توافق کرده اند که نصف مهریه از سوی زوجه بخشیده شود و الباقی مهریه هر ماه ماهانه یک سکه به زوجه پرداخت شود. اما پس از ثبت طلاق و گذشتن ایام عده ، زوجه ازدواج می کند، این ازدواج مجدد مطلقا مانع دریافت مهریه ازدواج قبلی نیست.

پیشنهاد مطالعه  آیا مهریه تا ۱۱۰ سکه پرداخت میشود و بیشتر از اون رو برای عقد ثبت نمیکنن؟
محاسبه مهریه در اپلیکیشن دادمان

موسسه حقوقی سروش نافع دادمان (شعبه مرکزی کرج) با همکاری تیمی قدرتمند و متعهد متشکل از حقوقدانان مجرب، وکلای پایه یک دادگستری، قضات بازنشسته، اساتید دانشگاه و کارشناسان در حوزه های مختلفی از جمله خانواده و ثبت و صنایع و مالی و کیفری و حسابداری با هدف ارائه خدمات گسترده مشاوره حقوقی و داوری و قبول انواع وکالتهای حقوقی و کیفری و خانوادگی در چارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و در راستای تکریم ارباب رجوع اقدام به راه اندازی اپلیکیشن دادمان کرده است و یکی از بخشهایی که در این اپلیکیشن با استقبال زیاد کاربران روبرو شده بخش محاسبه مهریه میباشد. برای دریافت لینک اپلیکیشن و نصب آن روی عکس زیر کلیک کنید:

اپلیکیشن دادمان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره کلیک کنید
پیمایش به بالا