هر چیزی که درباره مهاجرت به آلمان از طریق انواع ویزای مهاجرتی آلمان باید بدانیم!

مهاجرت به آلمان

مهاجرت به آلمان و دریافت یکی از انواع ویزای مهاجرتی آلمان و در نهایت دریافت تابعیت کشور المان و یکی از معتبر ترین پاسپورت های دنیا یکی از اهداف هر کسی است که قصد مهاجرت از کشور خود را دارد. کشور آلمان یکی از زیباترین کشورهای گردشگری جهان شناخته می‌شود. این کشور عضو اتحادیه اروپا است و از بزرگترین و مهمترین قطب های مهم صنعتی و تکنولوژی دنیا محسوب می‌شود.

افرادی که قصد مهاجرت به آلمان را از طریق دریافت یکی از انواع ویزای مهاجرتی آلمان دارند با توجه به شرایط ویژه آلمان در تولید فناوری و تکنولوژی و همچنین اقتصاد بسیار پویای این کشور قدرتمند میتوانند از طریق اخذ مدرک تحصیلی مورد نیاز در کشور المان و یا هر مدرک فنی و حرفه ای که برای کار در المان مورد نیاز باشد اقدام به دریافت هر کدام از انواع ویزای مهاجرتی آلمان و در نهایت دریافت تابعیت و اقامت المان بکنند.

در این مقاله ابتدا به طور مفصل درباره آداب و رسوم و سبک زندگی و همچنین قواعد و قوانین کشور زیبای آلمان صحبت میکنیم و در ادامه شرایط دریافت انواع ویزای مهاجرتی به آلمان مانند ویزای شینگن کاری و ویزای تحصیل در آلمان را برایتان شرح میدهیم.

کشور المان

آشنایی با کشور آلمان قبل از مهاجرت 

قبل از مهاجرت به آلمان و دریافت یکی از انواع ویزای مهاجرتی آلمان و انتخاب یکی از شهرهای کشور المان برای اقامت و زندگی بهتر است با این کشور زیبا آشنا شویم .در ادامه با مشخصات کلی آلمان آشنا میشویم :

نام انگلیسی: Germany

نام عربی: ألمانیا

پایتخت: برلین

قاره: اروپا

نوع حکومت و ساختار سیاسی: فدرال پارلمانی/ صدراعظم

زبان‌های رسمی: آلمانی

زبان‌های رایج: انگلیسی و صربی

واحد پول: یورو معادل ۱/۱۳۹ دلار آمریکا

تعداد کشورهای بدون نیاز به ویزا: ۱۶۶

جمعیت: ۸۳ میلیون نفر در سال ۲۰۱۸

منطقه زمانی: GMT +2 UTC+1(CET)

دامنه اینترنتی: de.

پیش شماره تلفن: ۰۰۴۹

مهاجرت به بهترین و معروف ترین شهر های آلمان

وقتی در مورد کشور المان صحبت می کنیم همه فورا به یاد شهر برلین و دیوار قدیمی برلین و جنگ های جهانی اول و دوم  می افتند. اگرچه برلین بدون شک مشهورترین شهر آلمان و یکی از محبوب ترین پایتخت های جهان است، اما باید بدانید که دیدنی های آلمان در برلین محدود نمی شود و شهرهای مشهور و جذاب زیادی در کشور آلمان وجود دارند. هر یک از این شهرها با جاذبه ها و دیدنی های زیادی که دارند سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند و در بین شهرهای محبوب و توریستی آلمان جای دارند.مطمئنا برای کسانی که قصد مهاجرت به آلمان را از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی آلمان چه ویزای کار چه ویزای تحصیل در آلمان را دارند معرفی و آشنایی با شهرهای مهم آلمان از اهمیت بالایی برخوردار میباشد.

شهرهای آلمان برلین

شهر برلین

بخش زیادی از این شهر در جنگ جهانی دوم نابود شد و پس از اتحاد مجدد آلمان شرقی و غربی بازسازی‌های بسیاری در آن صورت گرفت. این شهر بسیار سرسبز است و پارک ها، جنگل ها، دریاچه ها و رودخانه هایی دارد که یک سوم شگفتی های این شهر را در بر می‌گیرد.

محله های برلین بسیار متمایز است و هر کدام فضای خاص خود را دارد. شارلوتنبرگ منطقه پر نشاط و آرامش بخشی است که در غرب برلین واقع شده است و هنوز در این منطقه خانه های زیبا از قرن نوزدهم وجود دارد. کروزبرگ که به صورت سنتی یک مرکز مهم برای مهاجران ترک می باشد، یک منطقه شیک و چند فرهنگی در برلین است.

Prenzlauer منطقه متوسط است که هنرمندان و دانشجویان در آن کرد هستند اگر برای مهاجرت به آلمان از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی آلمان به دنبال مناطق گران قیمت برلین هستید Wilmersdorf گران قیمت با ساختمان های زیبای قرن نوزدهم معتبرترین منطقه برلین است.

شهرهای آلمان دوسلدورف

شهر دوسلدورف

شهر دوسلدورف از نظر کیفیت زندگی و زیرساخت‌ها در رده ششم جهان قرار دارد. این شهر زیبا و دوست داشتنی جهان، در کنار رودخانه راین قرار دارد. و شرکت‌های رسانه‌ای، دفاتر مرکزی چندملیتی، موزه ها، رستوران ها، بازارها و مدارس عالی بین المللی را در خود جای داده است.

این شهر بیش از ۵۰ منطقه دارد که ترکیبی از فرهنگ های مختلف و سطح طبقاتی مختلف است و افراد ثروتمند و فقیر در کنار هم زندگی می کنند. Pempelfort یک منطقه فرهنگی است که تنوع بسیاری دارد و Hafen یکی از مناطقی است که برای مجرد ها و جوان تر ها محبوب تر است. Bilk یک منطقه پر جمعیت است که مملو از مهاجرین و دانشجویانی است که از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی آلمان اقامت و مهاجرت به آلمان را برگزیده اند از فضای سبز این منطقه لذت می‌برند. در نزدیکی رودخانه محله او بر کاسل است که با معماری های هنری شاید جذاب ترین بخش شهر است. Niederkasse نیز منطقه ای است که بیشتر جمعیت آن را ملیت ژاپنی تشکیل می دهد.

زندگی در المان شهر فرانکفورت

شهر فرانکفورت

پایتخت مالی آلمان، ممکن است با آسمان خراش ها و برج هایی که دارد کمی شبیه به منهتن به نظر برسد. جمعیت ۶۰۰ هزار نفری که در این شهر مشغول به کار هستند بیشتر به دلیل هزینه ها و همچنین به دلیل دسترسی ها در حومه این شهر زندگی می کنند. ساختمان های جدید در Reidberg بندرگاه غربی و شرقی Rebstockpark و Friedberger Warte وجود دارند در حالیکه امارت های قدیمی تر و کنسولگری ها در مناطق Westend، Holzhausen Quarter هستند. از نظر کیفیت زندگی در رتبه هفتم دنیا است و از نظر زیرساخت‌ها با مونیخ در رتبه دوم مشترک است.

سفارت آلمان شهر هامبورگ

شهر هامبورگ

شهر هامبورگ دومین شهر بزرگ آلمان با ۱،۸۰۰،۰۰۰ نفر جمعیت است. هامبورگ یکی از ۱۶ ایالت آلمان است که در رتبه ۱۹ از نظر کیفیت زندگی و رتبه نهم از نظر کیفیت زیرساختی قرار دارد. این شهر پهناور نسبت به سایر شهرهای بزرگ جهان از نظر فضای سبز و فضای زندگی رتبه بالاتری دارد و شامل رودخانه ها و کانال های بسیاری است.

بیش از ۲۰۰۰ پل در شهر هامبورگ وجود دارد که این میزان حتی از ونیز و آمستردام نیز بیشتر است. آلتونا یک منطقه مسکونی محبوب است که با معماری قدیمی زیبا، کارخانه های قدیمی، ویلا های بزرگ و گران قیمت محله ای زیبا با منظره رودخانه به وجود آورده است.

مناطق شمال شرقی شهر بیشترین تعداد ساکن را دارد و محلات بسیاری را نیز در بر دارد. هامبورگ نورد یک منطقه کارگر نشین است که در جنوب شهر قرار دارد. bergedof در مناطق جنوب شهر زمانی خود یک شهر مستقل به حساب می‌آمد و هنوز قلعه مخصوص خود را دارد که امروزه به عنوان موزه مورد استفاده قرار می گیرد.شهر هامبورگ یکی از بهترین شهرها برای افرادی است که قصد مهاجرت به آلمان را از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی آلمان دارند.

انواع ویزای مهاجرتی آلمان ، شهر مونیخ

شهر مونیخ

بر اساس نظر سنجی انجام شده از نظر کیفیت زندگی شهر مونیخ در رتبه سوم می باشد، اما شما هزینه آن را می پردازید! بنابراین مونیخ گران ترین شهر آلمان و چهل و نهمین شهر گرانقیمت در اروپا است و این نکته مهمی برای همه کسانی است که از طریق هر کدام از انواع ویزای مهاجرتی آلمان قصد اقامت و مهاجرت به آلمان را دارند.  schwabing از محلاتی می باشد که در بین دانشجویان و جوانان بسیار محبوب است. این منطقه با مغازه ها و کافه های مرسوم فضایی دنج را برای دانشجویان فراهم آورده است.

Lahel و Bogenhausen هر دو از مناطق بسیار گرانقیمت هستند که عمدتاً از آپارتمان ها و ویلاهایی تشکیل شده اند که افراد متمول در آن‌ها زندگی می‌کنند.

ویزای شینگن شهر اشتوتگارت

شهر اشتوتگارت

جالب است بدانید اشتوتگارت علیرغم مشارکت جدی که در صنعت خودروسازی دارد در میان تپه ها، دره ها و پارک ها قرار گرفته است. برخی از مطلوب ترین خانه های این شهر در دامنه های کوهی شیب دار قرار گرفته و منظره‌ای چشم‌نواز را فراهم آورده‌اند. اسکان در قلب این شهر بسیار محدود است اما غرب اشتوتگارت منطقه بسیار جذاب است. فاصله آن نیز با مرکز شهر و مراکز خرید، بازارها، کافه ها و سالن های تئاتر فاصله چندانی ندارد و به راحتی با کمی پیاده روی می توان به مناطق مرکزی شهر دست یافت. اشتوتگارت از نظر کیفیت زندگی در رتبه بیست و هشتم جهانی قرار دارد و این موضوع برای کسانی که قصد مهاجرت به آلمان را از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی آلمان دارند بسیار مهم میباشد.

پیشنهاد مطالعه  هرچیزی که درباره مهاجرت به نروژ از طریق انواع ویزای مهاجرتی نروژ باید بدانیم!

مساله دین در مهاجرت به آلمان

در آلمان دین و دولت دومقوله جدا از هم هستند و قانون اساسی دولت را موظف به بی طرفی در امور مربوط به دین میکند، بدین معنا که  بر پایه آن در مورد هیچ کس نبایستی به دلیل گرایش دینی یا ضد دینی تبعیض روا داشت وهیچ گروهی به دلیل دینی، بهره مند از حق سیاسی ویژه ای نمی شود. به شرط احترام به قانون، همه ی ادیان آزادند و پیروان آن ها می توانند امور داخلی خود را به میل خویش سامان دهند.در بحث مهاجرت به آلمان و قبل از اقدام به دریافت هر کدام از انواع ویزای مهاجرتی آلمان مساله اجرای فرامین دین و مذهب باید در نظر گرفته شود.

دریافت تابعیت المان از طریق دین

تقسیم بندی به اعتبار گرایش دینی در آلمان از این قراراست:

مسیحیت با ۶۵ تا ۷۰ درصد از جمعیت که خود را مسیحی می دانند دین غالب در آلمان است، که این تعداد با توجه به اخبار CBS، شامل ۲۴ میلیون نفر کاتولیک است. اسلام طبق گزارش دانشگاه ایالتی آنجلو با سهم ۳.۷ درصد از جمعیت که شامل سنی ها و شیعیان و چند فرقه دیگر می شود، در رتبه دوم قرار دارد ، در حالی که ۲۸.۳ درصد جمعیت کشور آلمان بی دین یا یک دین غیر از مسیحیت یا اسلام است. جالب آن که نیمی از این افراد به خدا اعتقاد دارند، اما مذهبی را برای خود به رسمیت نمی شناسند.

آشنایی با آداب و رسوم مردم آلمان قبل از مهاجرت به آلمان

قبل از اقدام به دریافت یکی از انواع ویزای مهاجرتی آلمان و دریافت تابعیت و مهاجرت به آلمان لازم است با برخی از مهمترین و رایج ترین آداب و رسوم مردم این کشور آشنا شویم .

ارزش ها

همواره مردم آلمان وقت شناس و منظم هستند. آنها میگویند که وقت شناسی رفتار و منشی پادشاهانه است. و در این زمینه فیلسوف آلمانی امانوئل کانت سرمشق و الگوی آلمان ها در سراسر جهان است. بنابراین از هر فرد انتظار می رود که به نظم و قانون در جامعه اهمیت بدهد. رسمی بودن چه در رفتار و چه در ظاهر از قدیم از ارزش والایی برخوردار بوده است.

موسیقی سمفونی بعنوان یک هنر در قرن شانزدهم در آلمان بوجود آمد و دقت و همزمانی که مشخصه آن است استعاره مناسبی برای آلمان مدرن بوجود آورده است.

اقامت در آلمان و وقت شناسی مردم آلمان

در آلمان سیستم حمل و نقل هم بسیار وقت شناس است که حتی امکان دارد یک فرد همیشه وقت شناس هم، اتوبوس و قطار را از دست بدهد و به آن نرسد و این نوع سیستم به وقت شناسی مردم کمک کرده است. شما میتوانید اهمیت این موضوع را در زبان آلمانی نیز مشاهده کنید. زبان آلمانی دارای لغات و عبارات بسیاری است که مربوط به وقت شناسی است. به طور مثال عبارت ‘Alles in Ordnung?’ به این معناست که آیا همه چیز مرتب و روبه راه است؟

آلمان ها بسیار مغرور هستند و نسبت به کشور خود تعصب دارند، روانشناسان براین باورند که چنین اشخاصی بسیار وقت شناس هستند و دوست ندارند که معطل شوند. البته عده ای هم دلیل این وقت شناسی را آب و هوای سرد آلمان میدانند چون منتظر ماندن در هوای سرد برای هیچکس خوشایند نیست. بنابراین اگر با استفاده از هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی آلمان قصد زندگی و مهاجرت به آلمان را دارید حتما روی وقت شناسی خود دقت داشته باشید.

رسومات ازدواج

آلمان ها رسم و رسومات منحصر به فردی برای ازدواج دارند به طور مثال هنگامی که نوزاد دختر در آلمان به دنیا می آید، چند درخت کاشته میشود و زمانی که دختر بزرگ میشود و به سن ازدواج می رسد، آنها درختان را میفروشند و با پولش برای دختر جهیزیه میخرند. مراسم سنتی ازدواج چندین روز طول میکشد. در یکی از این مراسم مهمان ها ظروف قدیمی را میشکنند و عروس و داماد با کمک یکدیگر این تکه ها را جمع میکنند چون آلمان ها بر این باورند که این کار برای آنها خوش یمن است.

اماکن و جاذبه های دیدنی آلمان 

بعد از پذیرش اقامت و دریافت یکی از انواع ویزای مهاجرتی آلمان و زندگی در هر کدام از شهرهای آلمان بحث روزمرگی پیش می آید و تغیرات فرهنگی در زندگی افرادی که از یک کشور با فرهنگ خودشان به آلمان مهاجرت میکنند بوجود می آید. آلمان کشوری زیبا و با جاذبه های متنوع است. آلمان در حالیکه با هر دو دست آینده را در چنگ خود دارد، میراث گذشته خود را نیز به خوبی حفظ کرده است. در این مقاله سعی داریم ۸ تصویر زیبا از آلمان را به شما نشان دهیم که دقیقا صحنه هایی نمادین از سراسر این کشور می باشند.

مهاجرت به آلمان آبجو اصیل باواریایی
۱ – نوشیدنی اصیل آلمان

اولین تصویراز آلمان، تصویر یک آبجو اصیل باواریایی است که نوشیدنی اصلی باواریایی ها می باشد. جالب است بدانید ویژگی بارز یک آبجو فروشی باواریایی سرو انواع متنوعی از غذاهایی که با گوشت خوک درست شده و مقدار زیادی آبجوی آلمانی است.

زندگی در آلمان قلعه نوشوانشتاین
۲ – قلعه سیندرلا : قلعه خیره کننده الهام بخش کمپانی والت دیزنی

دومین تصویر زیبا از کشور آلمان که بعد از مهاجرت به آلمان حتما به آن باید سر زد قلعه سیندرلا یا نوشوانشتاین میباشد. قلعه نوشوانشتاین تصویر نمادین و خیره کننده دیگری از کشور آلمان است. این قلعه زیبا در قرن نوزدهم برای شاه لودویگ دوم ساخته شد. قلعه نوشوانشتاین در هر شرایطی مثل عکس های کارت پستالی، زیبا و چشم نواز است.

کلیسای جامع کلن شهرهای آلمان
۳ – کلیسای جامع کلن

کلیسای جامع کلن یک شاهکار معماری گوتیک تصویر نمادین بعدی از کشور آلمان است. این کلیسا یکی از پربازدیدترین مکان ها در آلمان بوده و بر خط افق شهر کلن تسلط دارد. کلیسای جامع کلن، کلیسایی با قدمت ۵۰۰ ساله است. اگر بعد از تایید یکی از انواع ویزای مهاجرتی خود و مهاجرت به آلمان سری به کلیسای جامع کلن زدید مناظری که از بالای منار مخروطی کلیسا قابل مشاهده است را از دست ندهید .

کشور المان یک روستای زیبا در جنگل سیاه آلمان
۴ – یک روستای توئیتی در جنگل سیاه

تصویر بعدی تصویری نمادین از یک روستای زیبا در جنگل سیاه آلمان می باشد. جنگل سیاه یا بلک فارست، یک سرزمین عجایب جنگلی است که تا ابد با قصه های معروف تعریف شده توسط برادران گریم در ارتباط است. به نظر می رسد خیلی از شهرهای کوچک و روستاها در این منطقه در پیچ و تاب زمان به دام افتاده اند. در این روستای بی نهایت زیبا می توانید ردپای هنسل و گرتل، سفید برفی و شنل قرمزی را دنبال کنید

ویزای کار در آلمان دروازه بِرَندِن بِرگ
۵ – دروازه بِرَندِن بِرگ

دروازه برندن برگ نماد یکپارچگی مردم آلمان یکی از نمادین ترین تصاویر از کشور آلمان است. این دروازه اغلب میزبان راهپیمایی ها و تجمعات سیاسی است. دروازه ای که همزمان هم آلمانی و هم یونانی است

ویزای شینگن بازار کریسمس
۶ –  بازار کریسمس

تصویر بعدی که بعد از مهاجرت به آلمان با استفاده از هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی آلمان با آن مواجه میشویم تصویری از بازار کریسمس است. بازارهای کریسمس را در هر شهر و شهرستانی در آلمان می توان پیدا کرد. این بازارها به مدت چند هفته در ماه دسامبر برپا می شوند و مکانی عالی برای خرید کادوی تمام اعضای خانواده است. هیچ چیزی به اندازه شراب ذرت، آدم برفی و هزاران چراغ چشمک زن تداعی کننده کریسمس نیست

اقامت در آلمان و جاذبه دیدنی
۷ – کاخ زوئینگر

کاخ زوینگر یک تصویر نمادین دیگر از کشور آلمان است. کاخ زوینگر واقع در شهر تاریخی درسدن، نمونه ای بسیار عالی از معماری اواخر باروک در دنیا می باشد، البته داخل موزه هم ارزش دیدن دارد. چندین نقاشی اثر رافائل هانگ نیز در گالری کاخ زوینگر به نمایش گذاشته شده است.

۸ – تالار نیوس راتیوس در مونیخ

نیوس راتیوس به معنی تالار جدید شهر است، ولی این تالار قدمت زیادی دارد و در دهه ۱۸۶۰ ساخته شده است . نیوس راتیوس در مونیخ و ساعت راتیوس گلوکن اشپیل کوکو از جاذبه های دیدنی مونیخ، تصویر نمادین دیگری از کشور آلمان است. سعی کنید زمان بازدید خود از این بنای تاریخی و ساعت آن را با زمان به صدا در آمدن ساعت تنظیم کنید.

تعطیلات رسمی در کشور آلمان

تعطیلات و مناسبت های کشور آلمان یکی دیگر از مواردی هر چند جزیی برای کسانی است که با استفاده از هر کدام از انواع ویزای مهاجرتی آلمان اقدام به مهاجرت به آلمان و در نهایت اقامت و زندگی در یکی از شهرهای آلمان کرده اند.از جمله تعطیلاتی که در کشور المان اهمیت زیادی دارد تعطیلات ملی این کشور می باشد.

یکی از مهم ترین تعطیلات رسمی در آلمان، روز وحدت و اتحاد آلمان است که در سوم اکتبر هر سال جشن گرفته می شود.

علاوه بر تعطیلات ملی مانند روز وحدت در آلمان که در سراسر آلمان تعطیل می باشد ، تعطیلات دیگری وجود دارد که مختص به برخی مناطق است که توسط ایالت های فدرال تعیین می شود. در تعطیلات رسمی طبق قوانین آلمان ، تمامی مدارس، دفاتر دولتی، بانک ها و همه سازمان ها به غیر از ادارات پلیس و بیمارستان ها تعطیل می باشد.
همچنین در کشور آلمان تعطیلات رسمی مصادف با جشنواره های برتر این کشور است و از این تعطیلات برای معرفی فرهنگ و کالاهای خود مانند غذاهای محلی و دیگر تولیدات منطقه ای استفاده می کنند و این تعطیلات فرصت مناسبی برای شناخت فرهنگ آلمان می باشد. تعطیلات رسمی آلمان که کل کشور تعطیل می باشند به صورت زیر است:

  • روز سال نوی میلادی در اول ژانویه

جشن سال نو در آلمان نیز مانند بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی می باشد؛ جشن سال نو در آلمان از غروب ۳۱ دسامبر آغاز می شود و در موقع تحویل سال مراسم آتش بازی و رقص برپا می شود. عید سال نو در آلمان به نام سیلوستر شناخته می شود که به نام سینت سیلوستر نام یک پاپ در قرن چهارم می باشد. در این جشن ها نوشیدنی ها و شراب های گازدار آلمانی سرو می شود و پارتی های مجلل به صرف انواع و اقسام خوراکی ها برگزار می شود. در این روز که یک روز تعطیل رسمی می باشد اکثر فروشگاه ها و ادارات و ارگان ها تعطیل می باشند و مردم آلمان در کنار خانواده خود شب سال نو را جشن می گیرند.

  • روز جمعه نیک، دو روز قبل از یکشنبه پاک

  • روز دوشنبه پاک، روز پس از یکشنبه پاک

دوشنبه عید پاک در آلمان یکی از تعطیلات رسمی این کشور در سرتاسر آلمان میباشد. این روز که پس از یکشنبه عید پاک می باشد بر طبق اعتقاد مسیحیان، به یاد رستاخیز عیسی مسیح است. در این روز مردم مذهبی آلمان مخصوصا در قسمت های جنوبی به یاد روزی که مسیح به صلیب کشیده شد در پیاده روها برای رستاخیز شمع هایی را روشن می کنند و پیاده روی می کنند؛ استفاده از تخم مرغ های تزئین شده و رنگ شده یکی دیگر از نمادهای این روز است. در روستاها اکثرا مسابقاتی با تخم مرغ در این روز انجام می گیرد. در دوشنبه عید پاک، دفاتر، بانک ها، فروشگاه ها و بسیاری از مشاغل دیگر تعطیل می باشد. با این حال، فروشگاه ها در ایستگاه های راه آهن، فرودگاه ها و در امتداد بزرگراه ها معمولاً باز هستند؛ همچنین در این روز محدودیت هایی در فروش الکل و اجراهای عمومی وجود دارد.

  • روز کارگر در اول ماه می

پس از اعلام نخستین کنگره بین المللی احزاب سوسیالیست در اروپا که در ۱۴ ژوئن ۱۸۸۹ در پاریس، فرانسه برگزار شد، ماه می هر سال برای تجلیل از کارگران و نیروی کار، به نام روز کار و همبستگی اعلام شد. این روز در بسیاری از کشورها از جمله آلمان تعطیل رسمی می باشد و بسیاری از مشاغل در این روز به استراحت و تفریح می پردازند. البته فرودگاه ها، ایستگاه های بنزین و مناطق حساس مخصوصا مشاغل مربوط به امور گردشگری و سیستم حمل و نقل در آلمان در این روز به فعالیت خود ادامه می دهند. روز کارگر در آلمان در سال ۱۹۳۳ برای اولین بار توسط حزب نازی تعطیل رسمی اعلام شد اما برخلاف تجلیل از کارگران فردای آن روز بسیاری از فعالیت های اتحادیه ها ممنوع اعلام شد. این روز در آلمان نیز همزمان با یک رویداد سنتی که مربوط به آب و هوای گرم بهاریست که به اول ماه می اشاره دارد نیز می باشد.

  • روز معراج عیسی مسیح، ۳۹ روز بعد از عید پاک

این تعطیلی یکی دیگر از تعطیلات مذهبی در آلمان می باشد و مربوط به روز عروج حضرت عیسی مسیح به بهشت می باشد که ۴۰ رو پس از عید پاک در روز پنج شنبه اتفاق می افتد. این روز از سال ها پیش در آلمان تعطیل بوده و مراسم مذهبی مانند روشن کردن شمع و راهپیمایی و مراسم مربوط به کلیساها در آلمان انجام می گرفته. این جشن اغلب توسط کاتولیک ها برگزار می شده و بین آنها از محبوبیت خاصی برخوردار بوده است. در آلمان از گذشته روز مردان نیز در همین روز نامیده شده بود چرا که پس از مراسمات مذهبی روز عروج، به پدران هدایایی اعطا می شد. در این روز نیز به فردی که شایسته بوده و به انجام کارهای نیک پرداخته جایزه ای اهدا می شود؛ این روز نیز در سراسر آلمان تعطیل رسمی می باشد و مردم به انجام رسم و رسومات این روز می پردازند.

  • دوشنبه سفید، هفتمین دوشنبه پس از عید پاک

  • روز اتحاد و وحدت آلمان، در ۳ اکتبر

همانطور که از نامش پیداست در تاریخ آلمان این روز، روز اتحاد و یکپارچگی آلمان پس از جنگ جهانی دوم می باشد. پس از شکست نازی ها در جنگ جهانی دوم ۴ کشور آمریکا، فرانسه، انگلیس و شوروی آلمان را اشغال کردند به طوری که قسمت شرقی به دست شوروی های افتاد و قسمت غربی در دست ۳ کشور دیگر بود. آلمان غربی در این حین از نظر اقتصادی به رشد خوبی دست پیدا کرد اما آلمان شرقی که زیر نظر حکومت کمونیستی شوروی بود، ویرانه باقی ماند و اوضاع نابسامانی داشت به طوری که بسیاری سعی بر فرار از قسمت شرق به قسمت غرب می کردند لذا شوروی دیواری ضخیم کشید تا از این امر جلوگیری کند و با این کار عملا ارتباط دو آلمان قطع شد و به دو قسمت جداگانه تقسیم شد. وضعیت نابسامان این دوره باعث بسیاری از اعتراضات مردم جهان شد.

سفارت آلمان روز اتحاد و وحدت آلمان

سرانجام در ۹ نوامبر ۱۹۸۹ دیوار برلین فروریخته شد و مسیر برای اتحاد دو آلمان هموار گشت. پس از گذشت تقریبا ۱ سال در ۳ اکتبر ۱۹۹۰ با در هم آمیخته شدن جمهوری دموکراتیک سابق با جمهوری فدرال آلمان، اتحاد آلمان شکل گرفت و این کشور یکی شد. از آن پس این روز به نام روز وحدت آلمان نام گرفت و در هر جای این کشور، این روز جزء تعطیلات رسمی شد. در این روز تمامی مدارس، ادارات، دفاتر و سازمان ها تعطیل می باشند و روز وحدت آلمان را جشن می گیرند. مردم آلمان هر ساله در تاریخ ۳ اکتبر در پایتخت های استان های آلمان جشنواره خیابانی برگزار می کنند و اتحاد مجدد آلمان را جشن می گیرند؛ همچنین در مناطق مختلف پرچم های آلمان به اهتزاز در می آید و مراسم آتش بازی انجام می گیرد.

  • روز میلاد مسیح، در ۲۵ ماه دسامبر

  • روز دوم کریسمس (باکسینگ دی)، در ۲۶ دسامبر

  • باکسینگ دی در آلمان

تاریخچه روز باکسینگ دی به ۸۰۰ سال پیش باز می گردد در جایی که هدایا و جعبه های داده شده به کلیسا برای افراد فقیر و تهیدست در روز باکسینگ به آنها داده می شد و جعبه ها باز می شد. همچنین روایتی دیگر هست که می گوید باکسینگ دی که روز پس از کریسمس است جعبه ها و هدایای باقیمانده از درخت کریسمس به خادمان و خدمتگزاران خانه ها توسط صاحب خانه ها ارائه می شده است. این روز در کشور آلمان نیز مانند بسیاری دیگر تعطیل رسمی می باشد در جایی که مدارس، سازمان ها و شرکت ها تعطیل می باشند. این روز یکی از روزهای معروف خرید و تخفیفات ویژه نیز به شمار می آید. این روز نیز مصادف با روز سنت استفان که یک شهید و مبلغ مسیحی بود، است.

قوانین زندگی بعد از مهاجرت به آلمان

قوانین زندگی بعد از مهاجرت به آلمان

آلمان در دنیا به نظم و سخت گیری معروف است و کسانی که قصد مهاجرت به آلمان را از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی آلمان دارند باید به قوانین این کشور احترام گذاشته و آنها را رعایت کنند.در ادامه به ۵ مورد از مهمترین قوانین کشور آلمان اشاره میکنیم:

۱- قوانین این کشور در رابطه با جرائمی نظیر حمل یا استعمال داروهای ممنوعه و از جمله مواد مخدر و روان گردان بسیار سخت گیرانه است.

۲- برای رانندگی در این کشور می باید گواهینامه ملی آن یا یک گواهینامه بین المللی (I D P) در اختیار داشته باشید. (I D P) یک مجوز بین المللی برای رانندگی است که دارندگان آن می توانند بدون نیاز به گذراندن دوره های آموزش رانندگی یا شرکت در امتحانات راهنمایی و رانندگی در بیش از ۱۶۰ کشور جهان رانندگی کنند، علاوه بر این، این مجوز به عنوان یک سند معتبر بین المللی، می تواند تعیین و تأیید کننده هویت دارنده آن به شمار آید.

یادتان باشد با توجه به محدودیت زمانی گواهینامه های بین المللی ، در صورت اقامت بیش از شش ماه در آلمان باید جهت کسب گواهینامه آلمانی اقدام نمائید.

۳- به علت اینکه قرار دادی برای انتقال محکومین از حبس میان دو کشور وجود ندارد، در صورتی که فرد به هر عنوان توسط مقامات قضایی این کشور به زندان محکوم شود، باید دوران محکومیت خود را در زندان های محلی سپری کند.

۴-  چنانچه به هر دلیل توسط پلیس محل بازداشت شدید بلافاصله از مامورین بخواهید به استناد ماده ۳۶ کنوانسیون وین ناظر بر امور کنسولی، مراتب را سریعا به سفارت یا نزدیکترین سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران اطلاع دهند و چنانچه زبان محل را نمی دانید از امضاء هرگونه اوراق و اسناد خودداری فرمائید. البته می باید مطلع باشید شما در این کشور تحت حاکمیت قوانین و. مقررات کشور آلمان بوده و وظایف نمایندگی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ارائه خدمات کنسولی به معنای نقض مقررات کشور متوقف فیه نمی باشد.

۵- آلمان دارای قوانین سخت مهاجرتی است. درصورت سفر به این کشور نباید بیش از مدت تعیین شده در ویزایتان، در این کشور اقامت داشته باشید.

 قوانین بهداشت در آلمان

بنابراعلام سازمان بهداشت جهانی امکان ابتلا به بیماری هپاتیت A در آلمان وجود دارد. اما امکانات بهداشتی، تجهیزات بیمارستانی، دارو و درمان در کشور آلمان بسیار مناسب و در همه بخش ها و شهرستان ها در دسترس است. مشکل اساسی در این زمینه هزینه بالای دارو و مراحل مختلف درمان است که در این خصوص توصیه می شود در صورت سفر به این کشور از تسهیلات مربوط به بیمه مسافر استفاده کنید. البته باید گفت بیمه های موجود تنها برای موارد پیش بینی نشده بوده و نمی توان از تسهیلات آن برای درمان بیماری های خاص بهره برد.

قبل از سفر و مهاجرت به آلمان از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی آلمان کنترل کنید که واکسن های چهارگانه (کزاز، دیفتری، فلج اطفال و سرخک) خصوصا اطفال را در تاریخ مقرر زده باشید. همچنین بهتر است قبل از مسافرت خود را در برابر بیماری های تب زرد، تب تیفوئید و هپاتیت نوع A و B واکسینه کنید.

مواد خوراکی، سرویس های بهداشتی و…  در سطح مطلوب در کلیه نقاط این کشور فراهم است.

با توجه به وجود بیماری های مسری نظیر هپاتیت B  و ایدز، لازم است ضمن رعایت نکات بهداشتی، از هرگونه ارتباطات غیر مطمئن پرهیز کنید.

ویزای تحصیل در آلمان آب و هوای آلمان

آب و هوای آلمان در شهرهای معروف آن چگونه است؟

برلین: شاید قصد شما از سفر به آلمان ، بازدید از پایتخت آن یعنی «برلین» باشد. این شهر بزرگترین شهر آلمان است و در شمال شرقی آن واقع شده است. آب و هوای برلین غالبا معتدل است و در تابستان ها به ۲۳ درجه سانتی گراد می رسد. در زمستان ها نیز دما بالاتر از ۳ درجه سانتی گراد است. به همین خاطر تابستان ها کمی به قیمت ها افزوده می شود و برای خرید شاهد افزایش نرخ خواهید بود.

کلن: اگر مقصد شما «کلن» می باشد، باید بدانید که این شهر در نزدیکی راین قرار گرفته و جزو گرم ترین شهر های آلمان شناخته می شود. در بهار و پاییز، دمای آب و هوا به ۱۴ درجه سانتی گراد می رسد، به همین دلیل هم این ماه ها بهترین زمان برای سفر به کلن هستند.

فرانکفورت: جالب است بدانید که «فرانکفورت» آلمان، قطب تجارت و حمل و نقل آن است و در دو طرف آن رودخانه هایی جاری هستند. معمولا نمایشگاه های تجاری بسیاری در این شهر برگزار می شوند و به کونه ای می توان گفت که فرانکفورت شهرت خود را تا اندازه ای مدیون این نمایشگاه هاست. این شهر نیز تابستان هایی گرم و زمستان هایی معتدل دارد.

هامبورگ: نوبتی هم که باشد، نوبت شهر بندری «هامبورگ» است. این شهر که آب و هوایی معتدل و دریایی دارد در شمال آلمان واقع شده است و به دلیل نزدیکی به برلین با مسافتی حدود ۵۰۰ کیلومتر، آب و هوایی خنک تر دارد. مرداد ماه، گرم ترین ماه در این شهر است و دما تا ۲۲ درجه سانتی گراد نیز می رسد و همچنین زمستان های آن سرد بوده و دما تا ۱ درجه سانتی گراد تنزل می یابد.

جغرافیای کشور المان 

جغرافیای کشور آلمان 

آلمان در همسایگی با کشورهایی همچون: بلژیک، اتریش، دانمارک، جمهوری چک، فرانسه، هلند، لوکزامبورگ، سوئیس و لهستان است. اگر بخواهیم درباره سواحل آلمان صحبت کنیم، باید بگوییم که از شمال غربی با دریای شمال و از شمال غربی با دریای بالتیک خطوط ساحلی دارد. آلمان به طور کلی دارای ۱۶ ایالت گوناگون است که هر یک زیبایی ها و چشم انداز های منحصر به فردی دارند. از ویژگی ها و مشخصه های آلمان می توان به رود راین، بایرن و جنگل سیاه اشاره کرد. آلمان کشوری با تعداد دریاچه های زیاد و دشت های پست متعدد است. چند رود مهم اروپا از جمله دانوب، راین و البا از این کشور عبور می کنند و رشته کوه های آلپ باواریا جزو قلمرو آلمان هستند.

زندگی در آلمان زمستان آلمان

زیبایی های آلمان را در زمستان کشف کنید

یکی از دلایلی که اغلب افراد فصل زمستان را برای سفر و مهاجرت به آلمان از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی یا توریستی آلمان انتخاب می کنند، این است که این کشور در فصل زمستان ارزان ترین قیمت تورهای گردشگری و مسافرتی را دارد. بنابراین اگر خواهان سفر به آلمان در فصل زمستان می باشید، باید بگوییم که به لحاظ قیمتی بسیار خوش شانس خواهید بود. درضمن علاوه بر اینکه قیمت پایینی باید بپردازید، زمان خلوتی را برای بازدید از آلمان انتخاب کرده اید و می توانید به راحتی و بدون شلوغی و دردسر، هر کجای آلمان را که می خواهید ببینید. همچنین می توانید از نزدیک شاهد جشن کریسمس زیبا و دیدنی در آلمان، مسابقات اسکی روی برف معروف آن و تخفیف های بسیار زیاد فروشگاه ها و مراکز خرید آلمان باشید. در این زمان بهتر است خودتان را برای داشتن یک تعطیلات عالی و ایده آل، خیابان های دنج پوشیده از برف، بازارهای شاد کریسمس و موارد دیگر از این دست آماده کنید.

چراغانی درخت های کریسمس در حالی که آلمانی ها خودشان را برای فرارسیدن سال جدید میلادی آماده می کنند، می تواند یکی از دل انگیز ترین و جالب ترین خاطرات سفرتان باشد. اما همانطور که گفتیم زمستان های آلمان نسبتا سرد هستند و حتی ممکن است گاهی دمای هوا به صفر درجه سانتی گراد کاهش یابد. بنابراین برای سفر در این فصل باید حتما با خودتان لباس های پشمی گرم، بارانی، کلاه، شال گردن، پالتو و … بردارید. ممکن است فکر کنید زمانی که در آلمان هوا سرد است حتما بارش برف را تجربه خواهید کرد، اما باید بگوییم که آلمان تنوع آب و هوایی غیر قابل پیش بینی دارد و گاهی ممکن است در یک روز صاف و عادی ناگهان بارش باران که انتظارش را هم نداشته اید، رخ بدهد. شما با مسافرت به آلمان همراه با تجهیزات و پوشات لازم، می توانید تجربه زیبایی را از سفر به آلمان در فصل زمستان برای خود و خانواده تان رقم بزنید.

سفارت آلمان گیاهان و جانوران در آلمان با توجه به آب و هوای آن

گیاهان و جانوران در آلمان با توجه به آب و هوای آن

گوزن ها گونه های گسترده ای را در جهان شامل می شوند، اما «گوزن قرمز» گونه ایست که در آلمان مشاهده می شود. کشور آلمان با توجه به موقعیت قرارگیری اش، بین استان آتلانتیک اروپا و استان مرکزی اروپا است. قلمرو آلمان به طور کلی به دو ناحیه اساسی قسمت بندی می شود که عبارتند از:

  • جنگل های مخلوط کوهستانی اروپایی مدیترانه ای
  • مناطق دریایی شمال شرقی اقیانوس اطلس

بررسی پوشش گیاهی با توجه به آب و هوای آلمان

۳۳٪ از آلمان را زمین های قابل کشت ۳۱٪ آن را جنگل ها تحت پوشش قرار داده اند و تنها در این میان ۱۵٪ از آلمان را مراتع دائمی تشکیل داده اند. بنابراین گیاهان و حیوانات در آلمان معمولا در آلمان و اروپای میانه دارای گونه های مشترک می باشند. درختانی همچون راش و بلوط و اغلب درختان ریزبرگ چیزی در حدود یک سوم جنگل های آلمان را به وجود آورده اند. از طرفی درختان سوزنی برگ کمتر به چشم می خورند، به جز در جنگل سیاه که مملو از درختان کاج است و جلوه ای سیاه رنگ را به این منطقه طبیعی بخشیده است. اما به دلیل کاهش جنگل ها و تخریب هایی که صورت گرفته، جنگل کاری مجدد در حال انجام است. درختان صنوبر در آلمان، اغلب در ارتفاعات کوه ها به چشم می خورند در شرایطی که گونه هایی همچون کاج در خاک های ماسه ای رشد می کنند. گونه های طبیعی متنوع و بی نظیری همچون سرخس ها، قارچ ها، خزه ها و گل ها نیز در آلمان وجود دارند. در رودخانه ها و دریای شمال واقع در کشور آلمان ماهی های زیادی وجود دارند و در خشکی های آن حیواناتی وحشی از جمله گراز وحشی، گوزن، روباه، موفلون، خرگوش و گورکن زندگی می کنند. فصل بهار و پاییز زمان مهاجرت پرندگان مهاجریست که از آلمان عبور می کنند. بنابراین ممکن است در این فصول، شانس دیدن پرندگان در حال کوچ را داشته باشید.

اقتصاد و منابع مالی کشور المان

اقتصاد و منابع مالی آلمان

  • مرکز مالی آلمان : فرانکفورت
  • واحد پول : یورو
  • سال مالی : ۱ ژانویه تا ۳۱ دسامبر
  • سازمان‌ های تجاری  اتحادیه اروپا، سازمان تجارت جهانی و سازمان همکاری اقتصادی و توسعه

آلمان بزرگترین اقتصاد اروپا و جایگاه چهارم تولید ناخالص داخلی (نرخ تبدیل ارز) و پنجمین تولید ناخالص داخلی (برابری قدرت خرید) را در جهان دارد. آلمان از بنیان‌گذاران اتحادیه اروپا و حوزه یورو است. جایگاه اقتصادی این کشور در جهان بعد از انقلاب صنعتی و هم‌زمان با تشکیل آن مطرح شد و تا به امروز از آن به عنوان یک کشور پیشرو و نوآور و همچنین سرمایه‌گذار در پروژه‌های تحقیقاتی اسم برده می‌شود. اقتصاد آلمان، از سیستم اقتصاد اجتماعی بازار پیروی می‌کند.برای کسانی که قصد مهاجرت به آلمان را از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی کاری آلمان دارند مساله اقتصاد و درآمد بسیار مهم است.

در سال ۲۰۱۴ این کشور رکورد بیشترین مازاد تجاری دنیا را به ارزش ۲۸۵ میلیارد دلار ثبت کرد. آلمان همچنین در سال ۲۰۱۴ با صادراتی معادل ۱٫۱۳ تریلیون یورو (۱٫۲۸ تریلیون دلار) سومین صادرکنندهٔ بزرگ در دنیا از لحاظ کالا و خدمات بوده‌است. ۷۰٪ تولید ناخالص داخلی آلمان به بخش خدمات، ۲۹٫۱٪ درصد به صنعت و ۰٫۹٪ به کشاورزی اختصاص دارد. صادرات این کشور ۴۱٪ از تولید ملی را شامل می‌شوند. ده محصول اول صادراتی آلمان عبارتند از: خودرو، ماشین‌آلات، محصولات شیمیایی، محصولات الکترونیک، تجهیزات الکتریکی، مواد دارویی، تجهیزات حمل و نقل، فلزات، محصولات خوراکی و پلاستیک. ۵۰٪ انرژی آلمان از سوزاندن زغال‌سنگ یا سوخت‌های فسیلی بدست می‌آید. انرژی هسته‌ای، گاز، انرژی باد، سوخت‌های بیو، انرژی خورشیدی و نیروگاه‌های آبی در مرتبه‌های بعدی قرار دارند. آلمان اولین کشور صنعتی‌اش که متعهد به جایگزین کردن انرژی‌های تجدیدپذیر با سوخت‌های فسیلی برای تأمین انرژی مورد نیاز خود شد. در حال حاضر ۲۷٪ نیروی برق مصرفی در آلمان از انرژی‌های تجدیدپذیر تولید می‌شود.

پیشنهاد مطالعه  هرچیزی که درباره مهاجرت به کانادا از طریق انواع ویزای مهاجرتی کانادا باید بدانیم!

۹۹٪ شرکت‌های آلمانی، شرکت‌های با اندازهٔ کوچک و متوسط هستند که عمدتاً به صورت خانوادگی اداره می‌شوند. در میان ۵۰۰ ابرشرکت بزرگ دنیا از لحاظ درآمد، دفتر مرکزی ۵۳ شرکت در آلمان قرار دارد که از میان آن‌ها می‌توان از فولکس‌واگن، آلیانتس، دایملر، بی‌ام‌و، زیمنس، BASF، میونیک ره، ا.آن، بایر و ار.وه. ئه نام برد.

آلمان همچنین میزبان بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های دنیاست و دو سوم نمایشگاه‌های معتبر دنیا در این کشور برگزار می‌شوند. بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های سالانه و کنگره‌های اقتصادی در این کشور در شهرهایی همانند هانوفر، مونیخ، فرانکفورت و برلین برگزار می‌شوند.

آلمان تنها کشور در بین پنج صادرکننده بزرگ اسلحه در دنیاست که عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل نیست.

اکثر افراد شاغل (۷۳٫۵۳ درصد) در بخش خدمات در آلمان به کار گرفته شده‌اند از جمله در حمل و نقل، هتل‌ها و رستوران‌ها، خدمات اجتماعی و بهداشت و درمان، مسکن و بخش مالی. بخش تولید ۲۴٫۴ درصد از نیروی کار را در خود دارد که در حوزه‌هایی نظیر شیلات، کشاورزی و جنگلداری مشغول هستند. نرخ بیکاری در این کشور در فوریه ۲۰۱۴ برابر ۵٫۱ درصد بوده‌است.

ویزای کار در آلمان هزینه زندگی در المان

جزییات و ریز قیمت ها و هزینه زندگی در آلمان

کشور آلمان یکی از بزرگ ترین قطب های صنعتی جهان می باشد و می توان گفت که این کشور پس از کشور ژاپن و آمریکا به عنوان سومین کشور صنعتی جهان به حساب می آید. آلمان کشوری است که از لحاظ اقتصادی در حال رشد بوده و این روند هم اکنون نیز ادامه دارد. قابل توجه افرادی که قصد مهاجرت به آلمان را از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی آلمان دارند اینکه در حال حاضر زمینه و بستر کار در آلمان برای رشته های پزشکی و مهندسی فوق العاده فراهم است و حتی تولیدات این کشور بیشتر در شاخه ی مهندسی و صنایعی چون خودرو، غذا، مواد، مکانیک، الکترونیک و … می باشد.

هر چند این کشور از لحاظ صادرات به عنوان بزرگترین صادر کننده در سطح جهان مطرح است با این وجود به واردات مواد اولیه بسیار وابسته است. واحد پول در کشور آلمان یورو است و متوسط درآمد ماهانه ی زندگی در این کشور متناسب با سطح متوسط زندگی می باشد. در حال حاضر حداقل حقوق در آلمان ۸.۵۰ یورو در ساعت تعیین شده است و در آمد ماهیانه ی افراد با توجه به نوع رشته ی تحصیلی شان متفاوت است؛ به عنوان مثال افرادی که در رشته های مهندسی فارغ التحصیل شده اند و سابقه ی کار پایینی دارند ماهانه حدود ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ یورو حقوق دریافت می کنند و درآمد افرادی که در همین رشته تحصیل کرده اند و سابقه ی کار بالایی دارند و همچنین فارغ التحصیلان این کشور و سایر کشورهای اروپایی ماهانه حدود ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ یورو می باشد.

ناگفته نماند رشته های پرستاری، پزشکی و داروسازی در این کشور حتی درآمدی بیش از این مقدار دارند. بسیاری از افراد مهاجر نگران هزینه زندگی و تحصیل در آلمان هستند، دیگر افراد متقاضی مهاجرت به آلمان از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی آلمان تا حدودی نگران هزینه اقامت در کشور مد نظر هستند. البته هزینه های زندگی در شهرهای مختلف آلمان ، متفاوت است و طبیعی است که هزینه ها در شهرهای بزرگ، بالاتر باشد؛ اما متوسط هزینه زندگی در آلمان به صورت ماهانه بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ یورو متغیر است که این مقدار بیشتر به سطح زندگی افراد بستگی دارد.

هزینه کار و زندگی در آلمان بعد از مهاجرت به آلمان

هزینه زندگی در آلمان

از شهرهای مهم آلمان برای مهاجرت با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی آلمان می توان به چند شهر برلین، فرانکفورت، مونیخ و هامبورگ اشاره کرد و به الطبع هزینه ها از جمله هزینه بهداشت و درمان در شهر های بزرگ و مهم بالاتر می باشد. هزینه ویزا در آلمان شامل هزینه ویزای تحصیل در آلمان ، توریستی، ازدواج و ویزای کار در آلمان می باشد. لذا افراد می بایست نسبت به هزینه انواع ویزای مهاجرتی در آلمان آگاهی کافی را داشته باشند.

هزینه زندگی در آلمان و در شهر برلین که به عنوان پایخت آلمان شناخته می شود به نسبت دیگر شهر ها بیشتر می باشد برای مثال هزینه بلیط تا برلین نسبت به هامبورگ متفاوت است. بنابراین اگر بخواهیم ریز هزینه زندگی در آلمان و در پایتخت را مورد بررسی قرار دهیم به شرح زیر است :

هزینه خوراک و غذا در آلمان

از موارد مهم هزینه زندگی در آلمان بعد از مهاجرت به آلمان ، اطلاع از هزینه خورد و خوراک می باشد، ما در این قسمت ریز کامل هزینه ها فهرست کرده ایم؛

  • هزینه ی یک وعده غذا در رستوران معمولی به طور میانگین در آلمان ۸ یورو
  • هزینه ی یک وعده غذا برای دو نفر، در رستوران متوسط، سه طبقه به طور میانگین در آلمان۴۰ یورو
  • هزینه ی یک وعده غذای مک در رستوران های مک دونالد (یا یک وعده غذای مشابه همراه با موسیقی) به طور میانگین در آلمان ۷ یورو
  • قیمت کاپو چینو (ثابت) به طور میانگین در آلمان ۲.۳۶ یورو
  • قیمت نوشابه ی کوک/ پپسی ( بطری۰.۳۳ لیتری) به طور میانگین در آلمان ۱.۶۹ یورو
  • قیمت آب ( بطری ۰.۳۳ لیتری) به طور میانگین در آلمان ۱.۴۲ یورو
  • قیمت هر شیر یک لیتری به طور میانگین در آلمان ۰.۷۴ یورو
  • هزینه یک قرص نان سفید تازه ( ۵۰۰ گرم) به طور میانگین در آلمان ۱.۳۶ یورو
  • هزینه برنج ( سفید)، (۱ کیلوگرم) به طور میانگین در آلمان ۱.۷۶ یورو
  • قیمت شانه ی تخم مرغ ( ۱۲ عدد) به طور میانگین در آلمان ۱.۷۴ یورو
  • قیمت پنیر محلی ( ۱ کیلوگرم) به طور میانگین در آلمان ۸.۸۵ یورو
  • هزینه سینه ی مرغ ( بدون استخوان، بدون پوست)، ( ۱ کیلوگرم) به طور میانگین در آلمان ۷.۲۳ یورو
  • قیمت گوشت گاو ( ۱ کیلوگرم) ( یا گوشت قرمز راسته) به طور میانگین در آلمان ۱۳.۱۲ یورو
  • قیمت سیب ( ۱ کیلوگرم) به طور میانگین در آلمان ۱.۸۸ یورو
  • هزینه موز ( ۱ کیلوگرم) به طور میانگین در آلمان ۱.۶۷ یورو
  • قیمت پرتقال ( ۱ کیلوگرم) به طور میانگین در آلمان ۲.۰۶ یورو
  • قیمت گوجه فرنگی ( ۱ کیلوگرم) ۲.۰۱ یورو
  • هزینه سیب زمینی ( ۱ کیلوگرم) ۱.۱۴ یورو
  • قیمت پیاز ( ۱ کیلوگرم) ۱.۰۹ یورو
  • هزینه کاهو (۱ سر) ۰.۹۰ یورو
  • قیمت آب ( بطری ۱.۵ لیتری) ۰.۳۹ یورو
  • قیمت پاکت سیگار ( مارلبورو) به طور میانگین در آلمان ۵.۴۰ یورو

قیمت و هزینه حمل و نقل در آلمان مهاجرت به آلمان

قیمت و هزینه حمل و نقل در آلمان

یکی دیگر از موارد هزینه زندگی در آلمان بعد از مهاجرت به آلمان از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی آلمان ، اطلاع از هزینه حمل و نقل در این کشور است،ما در اینجا به ریز این هزینه ها می پردازیم؛

  • هزینه بلیط یک طرفه ( حمل و نقل داخلی) به طور میانگین در آلمان ۲.۷۰ یورو
  • قیمت بلیط عبور ماهانه ( قیمت ثابت) به طور میانگین در آلمان ۷۹.۵۰ یورو
  • هزینه مبداء تاکسی ( تعرفه ی معمولی) به طور میانگین در آلمان ۳.۷۵ یورو
  • قیمت تاکسی ۱ کیلومتری ( تعرفه ی معمولی) به طور میانگین در آلمان ۲ یورو
  • تاکسی انتظار ۱ ساعته ( تعرفه ی معمولی) به طور میانگین در آلمان ۳۰ یورو
  • قیمت بنزین ( ۱ لیتری) به طور میانگین در آلمان۱.۳۹ یورو
  • گلف ولکسواگن ۱.۴ ۹۰ کیلو وات خط حرکت ( یا ماشین جدید مشابه) ۱۸،۵۰۰.۰۰ یورو

قیمت و هزینه برق ، آب ، اینترنت در آلمان

  • هزینه های اصلی ( برق، وسیله ی گرمایشی، آب،…) ۲۱۰.۶۰ یورو
  • هزینه پرداخت تعرفه ی یک دقیقه مکالمه ی داخلی موبایل ( بدون تخفیف یا طرح ها) به طور میانگین در آلمان ۰.۱۰ یورو
  • قیمت و هزینه اینترنت ( ۱۰ مگابایت پیکسل، داده های نامحدود، کابل/ ADSL) ۲۴.۳۲ یورو

هزینه ورزش و فراغت در آلمان

  • باشگاه بدنسازی، شهریه ی ماهانه برای ۱ بزرگسال به طور میانگین در آلمان ۲۶.۱۸ یورو
  • اجاره ی زمین تنیس ( ۱ ساعت آخر هفته) به طور میانگین در آلمان ۱۵.۴۲ یورو
  • سینما، هر ۱ صندلی به طور میانگین در آلمان ۱۰یورو

قیمت و هزینه پوشاک و کفش در آلمان

  • ۱ عدد شلوار ( لویس ۵۰۱ یا سیمیلار) ۷۳.۴۸ یورو
  • ۱ عدد لباس تابستانی در یک فروشگاه زنجیره ای ( زارا، اچ اندام) ۲۸.۴۸ یورو
  • ۱ جفت کفش ورزشی نایک ( سایز متوسط) ۷۸.۱۰ یورو

قیمت و هزینه اجاره خانه در آلمان

  • آپارتمان یک۱ خوابه در مرکز شهر به طور میانگین در آلمان ۶۷۲.۵۹ یورو
  • آپارتمان یک ۱ خوابه خارج از مرکز به طور میانگین در آلمان ۴۵۲.۹۲ یورو
  • آپارتمان سه ۳ خوابه در مرکز شهر به طور میانگین در آلمان ۱،۳۰۵.۲۶ یورو
  • آپارتمان سه ۳ خوابه خارج از مرکز به آلمان
  • قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر به طور میانگین در آلمان ۳،۹۹۷.۵۰ یورو
  • قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان خارج از مرکز به طور میانگین در آلمان ۲،۴۴۰.۰۵ یورو

میزان و مبلغ حقوق و دستمزد ها کار در آلمان

  • میانگین دستمزد مصرفی ماهانه ( پس از مالیات) به طور میانگین در آلمان ۱،۸۸۸.۲۷ یورو
  • نرخ سود رهنی به درصد (%)، سالانه به طور میانگین در آلمان ۲.۴۶ یورو

راه های مهاجرت به آلمان از طریق اخذ انواع ویزای مهاجرتی آلمان

راه های مهاجرت به آلمان از طریق اخذ انواع ویزای مهاجرتی آلمان

پس از ذکر ریز و جزییات هزینه زندگی در آلمان به بررسی روش های مهاجرت به آلمان می پردازیم. در همه این روش ها شخص پس از مهاجرت از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی آلمان می تواند نسبت به اخذ اقامت در آلمان و دریافت تابعیت المان اقدام کند.

ویزای کار در آلمان

مهاجرت به آلمان از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی کار یا تخصص در آلمان یکی از مهم ترین راه های مهاجرت به آلمان می باشد بنابراین کشور آلمان همچون سایر کشورهای اروپایی شرایط خاص خود را برای صدور ویزای کار دارد. در حال حاضر در آلمان، زمینه برای رشته های مهندسی و پزشکی فراهم است و همچنین با توجه به اینکه این کشور جمعیت رو به پیری دارد، از نیروی جوان برای کار استقبال می کند و تا رنج سنی ۴۰ سال ویزا برای افراد صادر می شود. ویزای کار در آلمان به دو صورت صادر می شود : مورد اول به صورت ویزای کار از طریق پیشنهاد کاری ( job offer ) و مورد دوم به صورت ویزای کار در آلمان از طریق کاریابی.

ویزای کار در آلمان

ویزای کار در آلمان از طریق پیشنهاد کاری ( job offer ) به این صورت می باشد که نیاز است فرد با توجه به رشته ی تحصیلی خود، از طرف یک کارفرما پیشنهاد کار داشته باشد و سفارت این پیشنهاد را مورد تایید قرار دهد؛ در این صورت برای فرد یک ویزای موقت ۶ ماهه و سپس یکساله صادر می شود که امکان دارد حتی به بلوکارت blue card هم ختم شود. این ویزا سال به سال تمدید می شود و پس از گذشت پنج سال فرد به اقامت دائم می رسد.

ویزای کار از طریق کاریابی به این صورت است که یک ویزای شش ماهه ی موقت برای فرد صادر می شود و وی فرصت دارد تا در طول این مدت، مرتبط با رشته ی تحصیلی خود کار مناسب پیدا کند؛ پس از آن ویزا یکساله می شود و سال به سال تمدید شده، بعد از گذشت پنج سال فرد به اقامت دائم می رسد. ضمن اینکه این ویزا نیز به blue card ختم می شود.

نکته ی قابل توجه اینکه چه از طریق پیشنهاد کاری و چه از طریق کاریابی، در زمان عقد قرارداد با کارفرما باید میزان درآمد ماهانه رنج مشخصی داشته باشد و همچنین کار مرتبط با رشته ی تحصیلی فرد باشد تا ویزای وی از طرف سفارت تمدید گردد؛ برای رشته های مهندسی درآمد سالانه ۳۷۰۰۰ یورو و برای رشته های پزشکی درآمد سالانه ۴۷۰۰۰ یورو منجر به اخذ blue card می گردد.

تابعیت از طریق تولد فرزند در آلمان

تابعیت از طریق تولد جز اصلی ترین انواع تابعیت و مهاجرت به آلمان محسوب می شود این نوع تابعیت با به دنیا آمدن طفل آغاز می شود و از دو روش خاک یا خون حاصل می شود بنابراین آلمان از سیستم خون تبعیت می کند و طفلی که در آلمان به دنیا بیاید اقامت کشور پدری خود را کسب می کند.

وقت سفارت آلمان

 انواع وقت سفارت آلمان

انگیزه های متفاوتی برای سفر به کشور آلمان وجود دارد که برای هر کدام از آن‌ها نیاز به گرفتن وقت سفارت این کشور به صورت مجزا است. به همین علت شما باید قبل از تعیین وقت سفارت، هدف خود از سفر و مهاجرت به کشور آلمان مشخص کنید تا بتوانید ساده تر روند اخذ وقت سفارت و دریافت یکی از انواع ویزای مهاجرتی آلمان را پیگیری کنید.

انواع وقت سفارت آلمان در تهران عبارت‌اند از :

وقت سفارت آلمان دانشجویی
به منظور کار، تجارت
ازدواج
وقت سفارت آلمان برای گردشگری و غیره

نحوه گرفتن وقت سفارت آلمان برای گردشگری

جذابیت های توریستی در آلمان توانسته به منبع درآمد مهمی برای کشور آلمان تبدیل شود. بسیاری از افراد با گرفتن وقت سفارت آلمان اقدام به اخذ انواع ویزای مهاجرتی توریستی آلمان می کنند تا با سفر به این کشور از زیبایی های فوق العاده در آلمان استفاده کنند. با توجه به اینکه اکثر سفرهای توریستی به آلمان با تور آلمان انجام می شود، گرفتن وقت سفارت توسط تور انجام شده و اخذ ویزای این کشور ساده تر صورت می پذیرد.

ویزای توریستی شهرهای آلمان
مدارک لازم برای گرفتن وقت سفارت آلمان برای گردشگری

اصل گذرنامه با حداقل دو صفحه خالی

کپی صفحه مشخصات گذرنامه

فرم درخواست ویزا به صورت کامل به همراه عکس و امضاء درخواست کننده

عکس با پس زمینه سفید ۴*۶ که با عکس گذرنامه یکی نباشد

بیمه مسافرتی

کپی تمامی ویزاهای دریافت شده در طی پنج سال گذشته

بلیت هواپیما و یا رزرو پرواز

واچر هتل

پرینت تراکنش های بانکی طی سه ماه گذشته

سند ملکی

شناسنامه، کارت ملی

قرارداد کار و فیش های حقوقی سه ماه گذشته

گواهی بیمه نامه (تأمین اجتماعی، خدمات درمانی و …)

گواهی اشتغال به تحصیل (دانش آموزان و دانشجویان)

بلیت هواپیما و یا رزرو پرواز (رفت و برگشت)

نحوه گرفتن وقت سفارت آلمان به منظور تجارت

بسیاری از تجار و فعالان اقتصادی ایرانی به آلمان سفر می کنند تا در نمایشگاه های بین المللی معتبری که در این کشور برگزار می شود حضور داشته باشند. یا برای همکاری و تبادل تجربه با شرکت های معتبر آلمانی اقدام به گرفتن وقت سفارت می کنند. همچنین یکی از انگیزه های گرفتن وقت سفارت آلمان و مهاجرت به آلمان به صورت تجاری، سفر به این کشور به منظور ثبت شرکت در آلمان است. ثبت شرکت در آلمان با استقبال ویژه در این کشور مواجه می شود و امکانات و تسهیلات مناسبی را در اختیار سرمایه گذاران خارجی از جمله سرمایه گذاران ایرانی قرار می دهند.

ویزای کار در آلمان و نمایشگاه
مدارک لازم برای گرفتن وقت سفارت آلمان برای تجارت

اصل گذرنامه با حداقل دو صفحه خالی

کپی صفحه مشخصات گذرنامه

فرم درخواست ویزا به صورت کامل به همراه عکس و امضاء درخواست کننده

عکس با پس زمینه سفید ۴*۶ که با عکس گذرنامه یکی نباشد

بیمه مسافرتی

کپی تمامی ویزاهای دریافت شده در طی پنج سال گذشته

بلیت هواپیما و یا رزرو پرواز

واچر هتل

پرینت تراکنش های بانکی طی سه ماه گذشته

سند ملکی

شناسنامه، کارت ملی

قرارداد کار و فیش های حقوقی سه ماه گذشته

گواهی بیمه نامه (تأمین اجتماعی، خدمات درمانی و …)

گواهی اشتغال به تحصیل (دانش آموزان و دانشجویان)

دعوت‌نامه تجاری

مدارک مبنی بر مکاتبات با شرکت دعوت کنند

نحوه گرفتن وقت سفارت آلمان به منظور سفرهای تحصیلی

دانشگاه های آلمانی به دو دسته هستند؛ دانشگاه هایی که به زبان آلمانی تدریس می کند و دانشگاه هایی که به زبان انگلیسی تدریس می نمایند. اگر توانایی لازم برای شرکت در دانشگاه های آلمانی زبان را داشته باشید، شانس فوق العاده زیادی برای اخذ بورسیه و یا پذیرش از دانشگاه های آلمانی زبان خواهید داشت. علاوه بر این دانشگاه های انگلیسی زبان نیز گزینه های بسیار خوبی برای ادامه تحصیل ایرانیان در این کشور هستند.

انواع ویزای تحصیلی در آلمان

مدارک لازم برای گرفتن وقت سفارت آلمان برای ادامه تحصیل

اصل گذرنامه با حداقل دو صفحه خالی

کپی صفحه مشخصات گذرنامه

فرم درخواست ویزا به صورت کامل به همراه عکس و امضاء درخواست کننده

عکس با پس زمینه سفید ۴*۶ که با عکس گذرنامه یکی نباشد

بیمه مسافرتی

کپی تمامی ویزاهای دریافت شده در طی پنج سال گذشته

بلیت هواپیما و یا رزرو پرواز

واچر هتل

پرینت تراکنش های بانکی طی سه ماه گذشته

سند ملکی

شناسنامه، کارت ملی

قرارداد کار و فیش های حقوقی سه ماه گذشته

گواهی بیمه نامه (تأمین اجتماعی، خدمات درمانی و …)

گواهی اشتغال به تحصیل (دانش آموزان و دانشجویان)

پذیرش تحصیلی

مدارک دانشگاهی گرفته شده در ایران

ویزای شینگن المان

نحوه گرفتن وقت سفارت آلمان برای دریافت ویزای شنگن در ویزامتریک

در حال حاضر سفارت آلمان وقت های توریستی و وقت های تجاری خود یا به بیان دیگر خدمات مربوط به ویزای کمتر از ۹۰ روز (ویزای شنگن کوتاه مدت) را به ویزامتریک (visa metric) سپرده و با این کار زمان تقریبی انتظار از چندین ماه به حدود ۳۰ روز کاهش پیدا کرده است. برای گرفتن وقت سفارت آلمان فوری به منظور دریافت ویزای دیدار از اقدام و دوستان، ویزای ورزشی، ویزای پزشکی، ویزای نمایشگاهی، ویزای توریستی، ویزای تجاری و غیره که کمتر از ۹۰ روز است می توانید به ویزامتریک مراجعه کنید.

ویزا متریک به نوعی رابط بین شما و سفارت خواهد بود و خدماتی مانند ارائه وقت های کوتاه مدت، ارائه لیست مدارک، دریافت مدارک از مسافر، تحویل مدارک به سفارت، گرفتن عکس، پر کردن فرم های سفارت، ارسال پاسپورت به محل کار یا منزل و اطلاع رسانی را بر عهده دارد؛ و برای انجام این خدمات هزینه دریافت می کند (برای هر نفر ۱۹۰ هزار تومان)؛ اما این نکته را مدنظر داشته باشید که ویزا متریک هیچ دخل و تصرفی در تائید یا رد شدن ویزای شما ندارد.

 نقص مدارک در گرفتن وقت سفارت آلمان

اگر در هنگام ارائه مدارک برای دریافت هر کدام از انواع ویزای مهاجرتی المان نقصی وجود داشته باشد، نمی توانید به راحتی مدرک ناقص را به سفارت تحویل دهید. پس بهتر است در این زمینه دقت لازم را داشته باشید.

اگر در پرونده شما نقصی وجود داشت برای سفرهای کوتاه مدت سعی کنید مابقی مدارک را تحویل ویزامتریک ندهید. بهترین کار این است که برای گرفتن وقت سفارت روز دیگری تمام مدارک را بدون نقص تحویل دهید. اگر مجبور شدید مدارک را ناقص تحویل دهید، باید مدرک نقصی را طی پنج روز کاری به صندوق پستی سفارت ارسال کنید.

برای سفرهای بلند مدت با توجه به حساسیت بالا، حتماً با آفیسر مشورت کنید و بهترین راه را برای تکمیل نقص مدارک خود جویا شوید.همچنین میتوانید با مشاورین و وکلای امور مهاجرتی موسسه حقوقی سروش نافع دادمان تماس بگیرید و امور مربوط به اخذ هر نوع ویزای مهاجرتی برای سفر و مهاجرت به آلمان را به کارشناسان موسسه بسپارید.

پیشنهاد مطالعه  فرم درخواست وکیل

نحوه گرفتن وقت سفارت آلمان برای اقامت بیش از ۹۰ روز

اگر درخواست سفر شما بیشتر از ۹۰ روز اقامت در آلمان است باید به سایت سفارت آلمان در ایران مراجعه نمایید و درخواست خود را ثبت کنید.

زمان تقریبی گرفتن وقت سفارت آلمان برای اقامت بیش تر از ۹۰ روز

گرفتن وقت برای ویزاهای بلند مدت مثل دانشجویی یا کاری و غیره که مدت زمان اقامت بیش تر از ۹۰ روز است حدود ۱۲ ماه طول می کشد.
اگر به تفکیک بخواهیم این زمان تقریبی گرفتن وقت سفارت آلمان را مطرح کنیم؛

وقت تقریبی ویزای ازدواج ۴ الی ۶ ماه، 
وقت تقریبی ویزای فرصت مطالعاتی ۱۲ ماه،
وقت تقریبی ویزای کاری بیش از ۱۲ ماه است.

ویزای شینگن اروپا از طریق کشور المان

دریافت وقت سفارت آلمان برای ویزای شینگن

نکات مهم در ثبت درخواست گرفتن وقت سفارت آلمان از طریق سایت سفارت آلمان عبارتند از :

۱ – شماره تماس و ایمیل معتبر ثبت کنید.

۲ – در درج اطلاعات دقت نمایید و اطلاعات پاسپورت دقیق ذکر کنید.

۳ – اعتبار پاسپورت شما بالای ۱۲ ماه باشد.

۴ – عکس واضح از پاسپورت ارائه دهید.

۵ – بعد از ثبت نام ابتدا یک شماره پیگیری دریافت خواهید کرد.

۶ – بعد از حدود ۳۰ دقیقه برایتان یک ایمیل تأییدیه به همراه دیگر اطلاعات روند درخواست ارسال می گردد. آن را چک کنید و مطمئن شوید که در هنگام ثبت نام، احیاناً مشخصات خود را به‌طور ناقص و یا نادرست وارد نکرده باشید. اگر مرتکب اشتباهی شده اید، حتماً وقت خود را باطل کرده و مجدداً با وارد کردن مشخصاتِ درست ثبت نام نمایید.

۷ – ۲ تا ۶ هفته قبل از زمان مصاحبه، ایمیل دیگر دریافت می کنید که در آن زمان ارائه درخواست روادیدتان در سفارت آلمان در تهران به شما اعلام می شود. به مواردی که در این ایمیل ذکر شده اند توجه کنید، چرا که ظرف مدت هفت روز باید نسبت به تأیید زمان مصاحبه تان اقدام نمایید. اگر در این مدت نسبت به تأیید وقت مصاحبه خود اقدام نکنید، وقت مصاحبه تان باطل خواهد شد و نوبت خود را در لیست انتظار از دست خواهید داد.

آدرس سفارت آلمان در تهران خیابان فردوسی پلاک ۳۲۰-۳۲۴ است. ساعات کار بخش ویزا تنها با تعیین وقت قبلی یک شنبه تا پنج شنبه، از ساعت ۴۵/۶ تا ۳۰/۱۴ و ساعات کار بخش تأیید مدارک یک شنبه تا پنج شنبه، از ساعت ۳۰/۷ تا ۳۰/۱۰ است. 

پیشنهاد مطالعه  هر چیزی که درباره مهاجرت به ترکیه و دریافت تابعیت از طریق انواع ویزای مهاجرتی ترکیه باید بدانیم!

گردآورنده :  موسسه حقوقی سروش نافع دادمان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره کلیک کنید
پیمایش به بالا