شکایت از پلیس و نحوه رسیدگی به جرایم کارکنان نیروی انتظامی چگونه است؟

جرایم کارکنان نیروی انتظامی

پلیس و در مفهومی کاملتر، کارکنان نیروی انتظامی، ضابطان دادگستری محسوب میشوند که از طرف بازپرس یا دادستان یا هر مرجع قضایی جهت انجام وظایفی ازجمله  دستگیری و تعقیب متهمین، جمع آوری ادله و مدارک جرم، انجام تحقیقات پیرامون جرم ارتکابی و…مامور می باشند. قبل از ورود به بحث جرایم کارکنان نیروی انتظامی و ضابطان دادگستری  ذکر این نکته لازم است که هرچند پلیس دارای اختیاراتی از سوی مقام قضایی در ارتباط با متهمین می باشند ولی در برخورد با اشخاص، موظف است ضوابط و مقرراتی را نیز به دقت رعایت نماید. برای مثال: ضابطان دادگستری یا همان ماموران کلانتریها، ادارات آگاهی ، ماموران وزارت اطلاعات یا بسیج و… که به هر طریق مامور به انجام برخی از دستورات مقامهای قضایی در ارتباط با متهمین و بزه کاران هستند، حق ندارند برای گرفتن اقرار، متهم را مورد ضرب و شتم قراردهند و یا بدون داشتن مجوز موردی قضایی، وارد منزل مسکونی اشخاص شوند و یا با بکاربردن الفاظ رکیک موجبات هتک حیثیت و آبروی اشخاص را فراهم آورند.

در صورت ارتکاب چنین تخلفاتی از جانب مامورین، می توان به راحتی از آنها شکایت نمود. در این مقاله ضمن بررسی جرایم کارکنان نیروی انتظامی، نحوه شکایت از پلیس و سایر مسایل پیرامون آنها را بررسی می نماییم.

جرایم کارکنان نیروی انتظامی یا ضابطان دادگستری

ضرب و شتم متهم و توهین و فحاشی و به طور کلی نقض حقوق شهروندی:

گاها اشخاص از برخورد نامناسب مامورین پلیس به ویژه در برخورد با اشخاص، خصوصا حجاب زنان، پوشش جوانان و راکبان موتورسیکلت ها و… گلایه دارند و پیش آمده که زنان و دخترانی که به علت بدحجابی، مامورین قصد بازداشت آن ها را داشته اند، که به دلیل مقاومت، با برخورد فیزیکی یا توهین از ناحیه مامور مواجه شده اند. هرچند مامورین نیروی انتظامی در خصوص حقوق شهروندی و حفظ کرامت ، عزت و آبروی متهمین آموزش هایی را می بینند، لیکن در مواردی ممکن است حقوق اشخاص توسط آن ها نقض شود. نقض حقوق شهروندی توسط پلیس و ضابطان نه تنها مجاز نمی باشد بلکه جرم محسوب و قابل مجازات نیز می باشد.

افشا نمودن اطلاعات موضوع پرونده توسط ماموران:

مامورین انتظامی حق افشای اطلاعات پرونده از جمله: نام متهمین و یا شاکی، اسامی مطلعین، محل اقامت و سایر اطلاعات پرونده را جز در مواردی که قانون مقرر کرده است را ندارند، لذا تخلف ضابطان از این مقرره، موجب محکومیت انتظامی می باشد.

تهدید و شکنجه متهم توسط مامور:

مامورین انتظامی و ضابطین دادگستری در بازجویی های خود، حق اجبار یا تهدید متهم، استفاده از کلمت توهین آمیز، طرح سوالات اغفال کننده، و سوالات خارج از موضوع اتهام را ندارند و اظهارات متهم که ناشی از شکنجه و تهدید و اجبار باشد معتبر نیست و محاکم به آنها توجه نخواهند نمود.

بازداشت غیر قانونی و بدون مجوز اشخاص:

ضابطان دادگستری در جرایم غیر مشهود، بدون کسب نظر از دادستان حق بازداشت متهم را ندارند. در جرایم مشهود نیز بیش از ۲۴ ساعت حق بازداشت متهم را نخواهند داشت. (در خصوص جرایم مشهود در انتهای مقاله توضیحات لازم را خواهیم داد).

ورود بدون مجوز به منزل اشخاص:

مامورین انتظامی و ضابطین دادگستری، حق ورود به منازل، اماکن تعطیل و بسته و تفتیش آنها، همچنین بازرسی اشخاص و اشیاء را بدون مجوز مقام قضایی ندارند مگر آنکه جرم مشهود باشد.

گرفتن مدرک از اشخاص بدون داشتن ضرورت
عدم پاسخگویی به موقع به مراجعین و بی توجهی و عدم پیگیری شکایات
اخذ رشوه و یا دادن پیشنهاد آن به اشخاص
مداخله غیر مجاز در پرونده از جمله تغییر موضوع آن و یا کم و زیاد نمودن اوراق آن

تخلفات فوق همگی از جرایم کارکنان نیروی انتظامی محسوب شده و برابر با قوانین کیفری و به شرح آتی موجب مجازات پلیس یا ضابط مربوطه خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه  نحوه شکایت از تخلفات انتظامی قضات به چه صورت است؟

انفصال از خدمت، حبس  و دیه در انتظار جرایم ارتکابی توسط مامورین پلیس یا ضابطان دادگستری

چنانچه مامورین انتظامی مرتکب تخلفاتی از جمله نقض حقوق شهروندی، توهین و فحاشی، ضرب و شتم، بازداشت غیر قانونی و تهدید و شکنجه گردند، علاوه بر محکومیت های  انتظامی، به موجب ماده ۵۷۰ قانون مجازات اسلامی، به انفصال از خدمت و محرومیت یک‌ تا پنج سال از مشاغل حکومتی و همچنین به حبس از دو ماه تا سه سال محکوم خواهند شد.

همچنین در صورتی که جرم ارتکابی مامور انتظامی، تحت عناوینی از قبیل توهین یا افترا قرار بگیرد نیز به موجب مواد مختلف از جمله ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی قابل مجازات است. در صورتی که ماموربرخلاف وظایف خود اشخاص دخیل در پرونده را مورد آزار و ضرب قرار دهد نیز علاوه بر دیه محکوم به زندان نیز خواهند شد.

راه های مناسب برای طرح شکایت از ماموران یا ضابطان

سامانه بازرسی ناجا با شماره ۱۹۷

بازرسی ناجا یکی از نهادهای انتظامی است که درون خود سازمان اصلی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و زیر نظر فرماندهی کل نیروی انتظامی فعالیت دارد و وظیفه این قسمت بررسی و پیگیری تخلفات پرسنل نیروی انتظامی است. کلیه اشخاص میتوانند در صورت بروز یا مشاهده هرگونه تخلف از مامورین، مراتب را به بازرسی ناجا منعکس نمایند.

سامانه حفاظت اطلاعات ناجا به شماره ۱۱۶

سازمان حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سامانه ای برای رسیدگی به تخلفات پرسنل و البته مجموعه های زیر نظر ناجا دارد، اما وظایف این سازمان خیلی خطیرتر و البته سنگین تر از این موضوعات است . دقت کنید که در وهله اول سازمان حفاظت اطلاعات ناجا زیر نظر مستقیم مقام رهبری است و مجموعه ای کاملا مستقل از نیروی انتظامی محسوب میشود که وظیفه نظارت های امنیتی روی سازمان ناجا رو بر عهده دارد.

طرح شکایت در دادسراهای عمومی :

علاوه بر دو مورد فوق، برای جرایمی نظیر توهین و فحاشی و یا ضرب و شتم مامور انتظامی یا ضابط دادگستری، می توانید به دادسرای محل وقوع جرم مراجعه نموده و ضمن تنظیم شکواییه و یا به صورت شفاهی اعلام جرم نمایید. همچنین می توانید با مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک قضایی شکایت خود را تسلیم نمایید.

جرم مشهود چیست؟

منظور از جرم مشهود، وقوع جرم با شرایط زیر است:

الف: چنانچه جرم در منظر ضابطان دادگستری واقع شود یا ماموران یاد شده بلافاصله در محل وقوع جرم حضور یابند و یا آثار جرم را بلافاصله پس از وقوع مشاهده کنند می توانند متهم را بازداشت نمایند.

ب: بزه دیده یا دو نفر یا بیشتر که ناظر وقوع جرم بوده اند، حین وقوع جرم یا بلافاصله پس از آن، شخص معینی را به عنوان مرتکب جرم معرفی نماید.

ج: بلافاصله پس از وقوع جرم، علائم و آثار واضح یا اسباب و ادله جرم در تصرف متهم یافت شود و یا تعلق اسباب و ادله یاد شده به متهم محرز شود.

ت: متهم بلافاصله پس از وقوع جرم، قصد فرار داشته یا در حال فرار باشد یا بلافاصله پس از وقوع جرم دستگیر شود.

ث: جرم در منزل یا محل سکونت افراد، اتفاق افتاده یا در حال وقوع باشد و شخص ساکن، در همان حال یا بلافاصله پس از وقوع جرم، ورود ماموران را به منزل یا محل سکونت خود درخواست نماید.

چ: چنانچه متهم بلافاصله پس از وقوع جرم، خود را معرفی کند و وقوع آن را خبر دهد نیز مامورین حق بازداشت وی را دارند.

خ: متهم ولگرد باشد و در آن محل نیز بدنام باشد.

پیشنهاد مطالعه  هر چیزی که درباره پلیس فتا نمی دانیم!!

29 دیدگاه دربارهٔ «شکایت از پلیس و نحوه رسیدگی به جرایم کارکنان نیروی انتظامی چگونه است؟»

  1. مالباخه توسط فراجای کرمان

    بنیاد تعاون و قراگاه مسکن فراجای کرمان دارد آبروی نظام را می برد و مردم را به ستوه آورده و دارد ظلم می کند و در چپاولگری زبان زد شده است و روز به روز دارد گندش بیشتر می شود.شما را به خدا حق مردم را بخاطر عدم تحویل واحدهای مسکونی مجتمع گیلاس کرمان از فراجای کرمان بستانید. وگر نه متوسل به شبکه های بیگانه خواهیم شد و با مستنداتی که داریم آبروی فراجای کرمان خواهد رفت و به تبع آن آبروی نظام می رود و این خوشایند نیست.

    1. واقعا برای فراجای کرمان متأسفیم که بنیاد تعاون و قرارگاه مسکنی که تحت نظر مستقیم فراجا می باشد این چنین به عده ای ظلم کرده و حقشان را نمی دهد. ما نیز با شما همدردی کرده و امیدواریم در آینده ای نزدیک صدای شما به سراسرا جهانیان برسد شاید بتوانید حقتان را بگیرید. ما را در درد خود شریک بدانید

  2. من بالای هزاربار با ۱۱۰ تماس گرفتم خونه ما کلنگی هست و سقفش درحال ریزش و بالای ۷۰ ساله اقامت داریم یه نفر که خودش سرهنگ بازنشسته هست یه حسینیه ای راه انداخته با کلی پارتی بازی و داره ازش میلیونی پول درمیاره به اسم نذری و خیرات و هر چی می‌پزن اکثرا از قبل پیش فروش میکنه و تعدادی از آن را به مردم میده اونهم به دوستانشان و مایحتاج هم چون خودشون سوپرمارکت دارن تمامی اجناس خیراتی و دولتی رو استفاده میکنن یعنی از یه طرف از کسانی که بانی هستند پول کلان میگیرن از طرفی هم جنسهای مانده خودشان و هدایای مردم رو استفاده میکنه از صبح ساعت ۷ صبح شروع میکنه هواکشهای صنعتی بزرگ که درست زیرزمینش بغل خونه ماست و ۷ تا است و تو کوچه است روشن میکنه چون آدم مریضی است و هر چی بهش میگیم بدتر میکنه اگه یوقت تو این مملکت مسئول خداشناسی بود که خواست کمکمون کنه آدرسش شهرری میدان هادی ساعی خیابان شهید محمدفدایی سرکوچه شهید سربندی حسینیه حضرت رقیه که هر روز هفته برای اینکه پول بگیره از بانی و خیر از صبح زود شروع میکنن به زدن دیگ های مسی سنگین و هواکشهای صنعتی بزرگ و ما چون خونمون درست چسبیده به هواکشهاشون و چون زیرزمین و تو کوچه با زد و بند هواکش زدن و همه جا پارتی دارن چه شهرداری چه جاهای دیگه هیچ جوری نمیتونیم کاری کنیم بارها بهشون گفتم پدر و مادر ما فوت کردن ناراحتی اعصاب گرفتیم ولی هربار لج میکنه و بت بددهنی میگه هر کسی ناراحته بره و بما هم میگه بفروشین خدا پدر و مادر پهلوان محمد محمودی رو بیامرزه که خودش هیئتی هست و وقتی میخاد مراسم بگیره اول از تک تک همسایه هاش اجازه میگیره و حلالیت میخاد و با پول شخصی خودش مراسم میگیره ایشون هم میتونه از موقعیت ش استفاده کنه ولی این خدانشناس ها من نمیدونم چه جوری نذرشون قبول میشه با دل شکستن و آزار و اذیت و صدای هواکش زدن و بلندگو و داد و بیداد دار و دسته هاشون که اغلب آدمهای لات و بد هانی هستن و کلانتری شهرری چون اینها رو میشناسه اغلب مامور نمیفرسته و من هربار که تماس میگیرم مسخره ام میکنن یا می‌خندن فکر میکنن دیوونه هستم و محل نمیدن ای کاش خدای محمد کنه و رهبرم یا یه مسئول خداشناس و خیر پیدا بشه و دست غیبش کمکمون کنه بخدا ما جایی نداریم بریم سقف خونمون داره میریزه ۷۰ ساله پدرم با ابرو اینجا زندگی کرده وگرنه میرفتیم اینا اغلب خودشون خونه هاشون اینجا نیست و این زیرزمین حسینیه رو کردن لابی پول رد و بدل کردن به اسم خیرات پختن تا جنسهای سوپرمارکت خودشون رو رد کنن اونهم سهمیه دولتی ها رو کا میگیرن و هیچ کسی هم نمیتونه بهشون حرفی بزنه و خودشون رو افراد قدرتمندی میدونن من تو این ایام فاطمیه که میدونم هیچ کدوم از کاراشون تو این ملک قبول نیست چون من همسایه راًی نیستم توسل گردم به رهبر عزیزم که انشالله خدا کنه که یجوری ازین ظلم‌ها باخبر بشن

    1. ان شاء الله یه دستی از غیب دربیاد هواکشهای آشپزخونه شون را گل بگیره تا همگی همون جا سقط بشن شما هم از دستشون خلاص بشید. خواهر عزیزم مملکت باید قانون داشته باشه وگرنه سنگ رو سنگ بند نمیشه. من می دونم بسیاری از این عوضی ها مثل سگ از نیروی انتظامی می ترسند البته به شرطی که با اقتدار در جهت رفع ظلم و ستم عمل کنه که متأسفانه نمی کنه. و بعضی وقتها با شکایت کردن طرف مقابل وقتی باهاش برخورد قانونی نمیشه خیلی وقیح تر و قبیح تر میشه. بعضی وقتها فکر می کنم اگر به جای نیروی انتظامی سپاه وارد عمل می شد شاید خیلی بهتر و انسانی تر برخورد می کرد.

  3. متاسفم بخاطر نبود نظارت روی ماموران نظام بلاخص ماموران اماکن هرطور شده میخوان ره صد ساله رو یک شب برن بدون عرق ریختن البته شامل همه نمیشه بعضیا واقعا گویا عادت کردن با خالی کردن جیب اینو اون بجایی برین اصل نظارت باید برای ماموران خلافکار باشه بلاخص اماکن که راه دزدی رو خوب یاد گرفتن چرا نظارت نیست تاکی میخوان گوش ملت ببرن

  4. یکی از افسران کلانتری ترمینال جنوب (تهران) از مسافران وبویژه افغانها مبالغ کلان رشوه می‌گیرد و بنده پس از اینکه با ۱۹۷ تماس گرفتم ترتیب اثر داده نشد و متاسفانه چنین افسرانی نیروی انتظامی را در نظر افغانها دزد سرگردنه جلوه می‌دهند.

  5. چند تن از افسران کلانتری ترمینال جنوب (تهران) از مسافران وبویژه افغانها مبالغ کلان رشوه می‌گیرد و بنده پس از اینکه با ۱۹۷ تماس گرفتم ترتیب اثر داده نشد و متاسفانه چنین افسرانی نیروی انتظامی را در نظر افغانها دزد سرگردنه جلوه می‌دهند.

  6. با سلام خدمتتان عارضم که بنده در تاریخ ۱۴۰۱/۸/۲در کمیسیون ناجا بازنشسته شدم واز تاریخ ۱۴۰۰/۵/۳۰نیز ترفیع درجه ام بوده که حفا استان خراسان شمالی مانع ان شده و نظریه منفی داد پس از پیگیری اعلام کردن شما پرونده دارین تا نتیجه کمیسیون ناجا اعلام نشود ترفیع انجام نمیشود کمیسون ناجا هم بنده را بازنشسته نموده الان حدود ۹ماه است که پیگیر ترفیع عقب افتاده هستم ولی حفا استان هیچ ترتیب اثری نمیدهد و حدود ۴۰ روز پیش هم طبق گفته نیروی انسانی استان که نامه اعلام نظریه به حفا استان زده شد باز هم مجددا نظریه منفی داده اند حال انکه بنده حدود یکسال درجه ومزایای ان را نگرفتم ولی خدمت کردم الان هم که بازنشست۷ شدم نمیدونم چه مشکلی دارم که انقدر حاده که باز هم نظریه منفی داده اند ضمن اینکه پاداش پایان خدمت را هم واریز نمودن که طبق اعلام امور مالی تمامی مزایای این درجه که میبایست در پاداش پایان خدمت لحاظ میشد به کل ماست مالی شد یعنی دیگر ناحا پرداخت نمیکند اینه عدالت ایا حق زن وبچه من باید پایکال شود اگر من مشکل خیلی حادی داشتم چطور گشت انجام میدادم خدمت رو از ادم میکشید ولی حق زن بچه ادم رو خیلی راحت پایمال میکتید هر چند که میدونم این پیام هم اصلا خونده نمیشه و کسی نمیبین۷ ولی بازم نوشتم که اقایونی که میخونید این رسمش نیست بعد ۲۶ سال اینجوری به خاطرهیچ حق وحقوق رو پایمال میکنید شب هم سر راحت بر بالین میگذارید و در برابر خدای خود هم به عنوان یک مومن سجده میکنید خیلی راحت حق و ناحق میکنید چرا چون بنده پرپنده استنکاف دارم و به خاطر درگیری ف حفا شهرستان شیروان با احدی از پرسنل از همه حا بی خبر برای ضمانت همکار در دادسرا حاضر شدم و از همان زمان مشکلات بنده شروع شد و به نوعی علت درخواست بازنشستگی بنده هم همین بوجود اوردن مشکلات عدیده توسط ف حفا شهر بود حالا با خیال راحت به مردم خدمت کنید

    1. بسکه تو زمان خدمتتون فکر میکنید چون لباس نظام رو پوشیدید میتونید هرجور دلتون خواست با مردم رفتار کنید و چقدر راحت یک مرد رو جلوی همسر و فرزندانش تحقیر میکنید.با بدترین الفاظ با مردم جلوی خانواده هاشون رفتار میکنید و جوری برخورد میکنید که حتی یه سرباز وظیفه هم که تو پاسگاه خدمت می‌کنه به خودش اجازه میده به مردم و به کسایی که هم سن و سال پدرشون هست هم با بی احترامی رفتار کنه.بله همین ظلمایی که به مردم میکنید و هرکسی که خدای نکرده گذرش به شماازخدا بیخبرها میوفته با کارها و رفتارهاتون یه بغض تو گلوش و یه کینه تو دلش ایجاد میکنید که تا آخر عمر همراهشه،همینها باعث میشه که چرخ گردون بچرخه کارما سراغتون بیاد و تو روزگاری که خودتون هم مثل بقیه مردم شدید،اون بغض ها و دلهایی که خون کردید دامنتون رو بگیره.من قضاوت نمیکنم ولی امیدوارم که مثل بقیه پلیسها نباشید که اگه باشید این ندادن حق و حقوق و چیزهایی که گفتی تازه شروع انتقام دست طبیعته از شکایت دلهای شکسته ای که تو زمان زور و قدرتت بجا گذاشتی

      1. سلام درد منو گفتی اقا مجتبی من یه ماهه که شرمنده بچمم چون نتونستم کاریکنم ماموره جوری با ما رفتار کرد مخصوصا با پسرم و من نتونستم کاری کنم ما شاکی بودیم ولی چون طرف مقابل اشناشون بود ممنو پسرم وشکنجه کرد میدونم همچین حقی ندارند و میتونم شکایت کنم از ماموره که یه ماه منو خانه نشین کردش ولی میترسم از اینکه پسرم تو راه مدرسه بلایی خدانکرده سرش بیارند من یه پدرم فقط همین عذاب وجدانم اذیتم میکنه که نتونستم کاری بکنم

  7. با سلام
    از تبریز انتهای خیابان مارالان تقریباساعت۰۰:۳۰ تاریخ۱۹مرداد۱۴۰۲ با پلیس۱۱۰ تماس گرفته ام وکد۱۲ در دو بارتماس من دراین ساعت جوابگوی تلفنی بنده شد
    موضوع از این قرار است که ماشینی ناشناس جلو در خانه ما پارک کرده بود با عنایت به اینکه بنده ماشین خود را جلوی در خانه پارک میکنم جایی برای پارک پیدا نکردم وپس ازپیاده شدن از ماشین شاهد بسته شدن درب عبور ومرور خانه شدم وتماس گرفتم و کد۱۲ صاحب ماموریت در این ساعت ،علاوه بر اینکه به درخواست بنده جواب مناسبی نداد بنده را متهم به تماس های مکرر با پلیس در رابطه با پارک ماشین ،با نام حبیبی نمود وحتی مرا تهدید به تشکیل پرونده علیه خودم نمود دوبار مکالمه بنده با کد۱۲ درنزد پلیس به احتمال قوی ضبط شده است تهدید تماس گیرنده به تشکیل پرونده،اتهام مزاحمت های پی درپی تلفنی از طرف من ،عدم دادن فرصت به بنده درخصوص طرح مشکل و…
    تماس گیرنده با۱۱۰ برای حل مشکل تماس میگیرد نه برای مشکل تراشیدن برای خود
    عاجزانه خواهشمندم تذکرات لازم را به کد۱۲ صاحب ماموریت در این تاریخ ابلاغ فرمایید

  8. بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِیمِ
    رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی ﴿۲۵﴾ وَیَسِّرْ لِی أَمْرِی ﴿۲۶﴾ وَاحْلُلْ عُقْدَهً مِّن لِّسَانِی ﴿۲۷﴾ یَفْقَهُوا قَوْلِی.
    بنام خدا.
    در مورخه ۱۴۰۲/۰۵/۲۲ ساعت ۹/۳۰دقیقه در حالی که خودروی ما در جلوی خانه پارک بود اتومبیل پراید با سرعت فوق العاده زیاد به خودرو ی ما محکم برخورد کرد و بنده به پلیس ۱۱۰ تماس گرفتم و بعد از مدتی پلیس راهنمای رانندگی در محل حضور یافتند و حدود ساعت ۱۳ بود که ما را به پاسگاه پلیس راه راهنمایی و رانندگی خواندند بعد از مدتی که در حال کروکی کشیدن بودند همسر بنده که همراه من به پاسگاه پلیس آمده بود با لحنی انسانی به راننده خودرو پراید گفتند صبح که می‌خواهید سوار واتومبیل خود می‌شوید با بسم الله الرحمن الرحیم شروع کنید تا عواقب کارهای شما گردند گیر ما نشود چون خودروی ما یک درصد هم مقصر نبود و ایشان صد در صد مقصر بودند.
    یکی از آقایان پلیس که نقشی در کشیدن کروکی نداشت و نه اتکت داشت نه و نه درجه‌ای که انگار بستگان ایشان بودند با عصبانیت و پرخاش به خانم بنده گفتند اصلاً ایشان نی‌خواهد بسم الله الرحمن الرحیم بگوید اصلاً ایشون مسلمون نیست بنده به ایشان گفتم آیا شما در اداره پلیس جمهوری اسلامی گزینش شده‌اید؟
    ایشان به بنده چشم خوره رفت و از راننده پراید سیگار گرفت و در همان مکان مشغول کشیدن شدند بنده و همسرم از مقامات پلیس راهنمایی و رانندگی تقاضا می‌کنیم به این موضوع رسیدگی کنند و از افرادی که پلیس را بدنام می کنند جلوگیری به عمل آورند با تشکر از شما سروران گرامی
    «و من الله توفیق»

  9. ایران تنها کشوری هست که مردمش با دیدن پلیس ،احساس ناامنی میکنند و این باعث افسوس و صد افسوس …

  10. باسلام.اینو واس دل خودم و اگاهی حق و حقوق هموطنام ک شهروندان میگم.ساعت ۹.۴۰ دیقه صبح بابنده تماس گرفته شد جهت پیدا شدن موتورم که ۱۰ دیقه بعد کلانتری باشم.بنده ام رسیدم طبق همون تایم دیدم ارباب رجوع دارن.ساعت شد ۱۰.تا ۱۰.۳۰دیقه رفتن صبحونه خوردن.با سرو وضعی درجه دارها میگشتن بدتر از باشگاه بدنسازی و چاله میدون.ساعت شد ۱۰.۳۰ دیقه.اومدن.خانمه اولی که ارباب رجوع بود مجدد رفتن داخل.شد ۱۰.۴۰دیقه.۲تاخانوم دیگم اومدن که اونهارم فرستاد داخل اتاق و من دیگه جوش اوردم.رفتم گفتم جناب شما گفتی ۱۰دیقه دیگ اینجا باش.۱ساعته اینجام.تکلیف بنده چیه.نیم ساعتم که رفتید صبحونه خوردید.گفت من کف دستمو بو نکردم که ارباب رجوع میادو خلاصه یکی ک با زیرپوش چسبون و شلوار اسلش و بدون هیچ نامو نشونی بود منو ازکلانتری انداخت بیرون درم بست😑تماس گرفتم با ۱۹۷.اسم و مشخصات خواستن.پرسیدم کسی جواب نداد.بازرسی گفت برو ستاد فرماندهی.رفتم اونجام یکی بود گفت الان کار دارم برو بعدا بیا.خلاصه مطلب که اگ ما مردم هممون رو عرض میکنم از حقو حقوقمون کوتا نیایم و به این مفت خوران دولت که ارباب رجوع رو اصلا ادم حساب نمیکنن رو ندیم.این وضعیت کلانتری و اداره جات ما نبود.امروز که این مطالب رو میگم ۱۱شهریور ۱۴۰۲ هستش و من پیگیر کار.من تا روی این بدنساز اسلش پوش بی ادبو کم نکنم بیخیالش نمیشم.باید بدونن.بفهمن.حقوقی که میگیری ازجیب من پرداخت میشه.لباسیم که میپوشی جهت انجام کارهای ما مردمه نه اینک هرکاری و رفتاری که دلتون خواست انجام بدید.

  11. سلام درد منو گفتی اقا مجتبی من یه ماهه که شرمنده بچمم چون نتونستم کاریکنم ماموره جوری با ما رفتار کرد مخصوصا با پسرم و من نتونستم کاری کنم ما شاکی بودیم ولی چون طرف مقابل اشناشون بود ممنو پسرم وشکنجه کرد میدونم همچین حقی ندارند و میتونم شکایت کنم از ماموره که یه ماه منو خانه نشین کردش ولی میترسم از اینکه پسرم تو راه مدرسه بلایی خدانکرده سرش بیارند من یه پدرم فقط همین عذاب وجدانم اذیتم میکنه که نتونستم کاری بکنم

  12. مردم ما رو باش توصیه میکنم یکبار کمی قرآن البته خواهشا اگه عربی رو متوجه نمیشید فارسیش بخونید ک حالیتون شه سوره رعد خداوند میفرمایند ما هرگز سرنوشت قومی رو تغییر نمیدیم مگر اینکه انسان ها خودشون تغییر بدن حالا شما ها هی مس بچها اعتراض ناوقت کنید همیشه شاهد ظلمید همیشه حقوق شهروندی ما زیر پا گذاشته میشه اما ما چیکار میکنم برا اینکه اتفاقی برامون نیفته یا چشمامون میبندیم میگیم ب من چه مرگ برا همسایس یا جیکتون در نمیاد ک مبادا اخراج بشید و …. ب خیال خودتون از نون خوردن بیفتید مگه خدا نگفته من کفیل روزی شما هستم ،
    تجربه شخصیم
    تو اداره ۱۰ سال بود کار میکردم چند ماهی بود برا خودم معنی قران فارسی میخوندم این شروع مسلمان یا لهتر بگم انسان شدن من بود تا قبل اون پارتی بازی میدیم حق و ناحق کردن میدیم دزدی رانت ریا همه جور میدیم صدام در نمیامد ک مبادا اخراج شم تا ی پیره زن مظلوم دیدم ک چطور هر هفته۲۰۰ کیلومتر راه میامد دنبال حقش کسی تحویلش نمیگرفت حقشم خورده بودن اداره هم سهم خودش برداشته بود با تمام وجود برای حقوق پیره زن جنگیدم با حراست درگیر شدم بازداشت شدم اما حقش گرفتم بش دادم اونم دعام کرد و اخراجم کردن ۹ ماه بیکار و بی پول بود اما حتی لحظه ای پشیمان نشدم و توکل کردم تا خدا دری رو برام باز کرد ک جز خودش هیچکی نمیتونست اصلا فکرشم کنه الان ۹ سال گذشته و هرگز در برابر هیچ ظلمی سکوت نکردم بازداشتگاه رفتم زندان رفتم اما برای حق خودم یا دیگران جنگیدم از لحاظ مالی هم اگه ۱۵۰ سال تو اون اداره بودم و کار میکردم ب اندازه یکسال الانم درامد نداشتم من
    یزی رو پیدا کردم ک از ایمان هم بالا تره من یقین پیدا کردم ب عظمت خالقم و میدانم هرروز ممکنه ازمایشی باشه فقط امیدوارم شرمنده شکست خورده از اون ازمایش بیرون نیام از خدا طلب مرگ ایستاده کردم میدانم بهش میرسم چون خداوند مهربانه بخشندس ب امید روزی ک ایستاده برای خدا در راه خدا و فرمان خدا و دفاع از حق و مظلوم کشته شم

  13. ضمن خسته نباشید و عرض تبریک هفته نیرو انتظامی
    بنده شاهد یه مورد تصادف اقوام در پردیس تهران بودم بنده خدا تصادف کرده بود و خسارت مالی شدید خورده بود .و چون گواهینامه نداشت درجه دار بنام سهراب ترابی سروان راهور کروکی نکشید و ماشین ها رو برد پارکینگی که باهاش زدو بند داشت و مبلغ ده میلیون تومان به صورت کارت هدیه زورگیری کرد از این جوان تا کروکی کشید طرف از بیمه خسارت ماشین مقابل رو بگیره ضمنا خیلی هم قلدور بود و ادبیات نامناسب استفاده میکرد بنده خواهش میکنم ناخن های این فرد رو بکشید تا عبرت بشه براش.

  14. حفاظت نیرو انتظامی دشتستان استان بوشهر چاره ای بیندیشید برای ماموران کلانتری وحدتیه افسر تجسس سعید غلامی و محمد کرم زاده ک علنا دارن با خلافکاران مواد مخدر باج و پول می‌گیرند و با خلافکاران و دزدان و قاچاقچیان اسلحه در شهر وحدتیه استان بوشهر دوستی و رفت آمد می‌کنند کسانی که می‌خواهند شبها تیراندازی با اسلحه در مراسمات کنند پول ب رابط آقای افسر کرم زاده می‌دهند و شهر را ب میدان تیر تبدیل کرده اند آقای غلامی هم علنا باجگیری می‌کنند و کسی هم کاری ب آنها ندارد متاسفانه و بیچاره ما ک نمی‌دانیم کجا باید داد بزنیم

  15. سلام تمام متن ها خوندم
    دیروز مادر خانمم بردم روی زمین کشاورزی شون با پسر عموش اینها اختلاف دارن مامور های کلانتری حدود ۲کیلومتر با ما فاصله داشتن بنده از زمین و تراکتور داشت کار میکرد با گوشی یک فیلم چند ثانیه ای گرفتم سه تا مامور با باتون وگاز اشک آور بهم حمله کردن که چرا از مامورین فیلم گرفتی و زدنم من گفتم چی شده چیکار کردم جوابشون تا دو روز رفتی بازداشت حالیت میشه من در جواب میگفتم فردا میرم بازرسی گفت هیچی تو این حرف ها نیست بنده رو ۲ساعت تو کلانتری بودن ارتباط با خانواده بعد از اون زنگ زدن قاضی کشیک چند تهمت بهم زدن که ایشون با ما درگیر شد قاضی گفت فیلم پاک کنید آزاد بشه باز تا ۵عصر گوشی ندادن و آزاد شدم فردا صبح رفتم بازرسی بدون اینکه صحبت هام بشنون گفت برو کلانتری الان میام در کلانتری مامور جلو بازرس گفت دلم خواست اینکار کردم بازرس هیچی نگفت من هم دیدم چیزی توش نیست و همه با هم هستن پس برام تجربه شد و به بچهام و هرکس این توصیه رو میکنم قانونی نیست تمام

  16. سروش اشکریان

    اصلا ۱۹۷ زنگ میزنیم با مدرک همه چی میگیم برا رشوه عملا نیرو انتظامی شده هر کاری داشته باشی فرقی نداره با هر کسی کاری داری از یه حکم تخلیه منزل تا مثلا گذارش اتفاق که ۱۱۰ اومده حتما حتما اول که شماره موبایل بهت میدن زنگ بزنی کلی میدوانند بعدم میگن باید هوای مارو داشته باشی شماره کارتی هم میدن به نام یکی دیگه ولی من با تمام صوت ومدرک بازرسی رو تماس گرفتم بهشون بر خورد انگار این دیگه جزو حقوقشون احتمالا به خاطر مسائل اخیر دستشون رو باز گذاشتن من مینویسم ببینم یه نفر تو این کشور جز تهمت زدن به مردم دنبال کار خودش هست نهاد امنیتی زنگ زدم اصلا تلفن ۱۱۶ وصل نمیشه

  17. سلام ،،شهرهایی که مسافر برا تفریح میره،،ماشین به هر دلیل پارکینگ آستارا شمال می‌ره ،،،چرا قاضی ها کار آدم راه نمیندازن ،،چرا دولت به فکر راه دور نیست مسافر چطور آواره بشه ،،،بتونه خودرو از پارکینگ ترخیص کنه،،،از ۷صبح اومدیم تا ۱۲قاضی نیومده بود ،،مردم اذیت میکنن با زن و بچه ،،خودرو پارکینگ می‌ره ،،،موقع ترخیص هیچ کدام کار نمیکنن،،،

  18. یاست محترم پلیس راهنمایی ورانندگی استان خراسان رضوی(مشهد مقدس )
    سلام علیکم،
    احتراما به استحضار جنابعالی میرساندکه درمورخه هشتم آذرماه سال جاری اینجانب باخودروی mvm530 قرمزرنگ به شماره ۱۲۸م۲۱ایران۷۴که بنام همسرم است،ازمنزل مرحوم پدرم واقع درشهرک لشکرهاشمی مهنه۱۵به کنارگذربزرگراه میثاق رفته وازدوربرگردان به سمت بلواربرونسی دورزدم که هنگام دورزدن هم نمی‌توان باسرعت بالا دورزدماشین سراتوی پلیس بزرگراه که گردون پلیس ماشین روهم خاموش کرده بودبه رانندگی ستوان سوم سید محمد کاظمی وسربازوظیفه فیض آبادی ازپشت چندمرحله نوربالا میدهند، که من سرعت ماشین رابالابردم تا ماشینهای کنارم راردکنم و ازلاین سبقت به لاین وسط رفتم گفتم شایدمشکلی برای ماشین پشت سری پیش آمده می‌خواهد برود،دوباره در تقاطع خلیج فارس همان ماشین پشت سرم آمدوچراغ دادمن هم بدون اینکه متوجه بشم ماشین پلیس بزرگراه هست که باگردون خاموش پشت سرم میایدوبه خاطرپاره بودن اگزوز ماشین فکرمیکند که من اهل سرعت وکورس ومنبع و هدرزدارم ماراتحریک میکندبعدجناب کاظمی گردون ماشین راروشن میکندودنبالم می آید،ومن ماشین روزیرگذرپل نمایشگاه کنارمیکشم مدارک رابه طرف ماشین میبرم وسرباز بدون اجازه به داخل ماشین من رفته وسوئیچ ماشین رابرمیدارد،به جناب کاظمی گفتم شما بیشترداری راننده روتحریک میکنی چراغ گردون خاموش کردی پشت من چراغ میدی به خنده میگه من چراغ دادم پلاکت روبخونم مشخص نیست !!!منبع اگزوز داری روماشینت گفتم نه اگزوزماشین پاره شده آمدن پایین ماشین رونگاه کردن دیدن ندارم گفتم ازمن گذشته با۴۰سال سن۳تابچه شبانه روزی کارمیکنم تازندگیم روبچرخونم گوشی روبه نشون دادم که اسنپ روشن بود،بعداستعلام میگیرن میگه ۳میلیون جریمه داری گفتم شما میگی پلاک خونده نمیشه چطوری سه میلیون جریمه شدم!!!میگه۱۳۰تاسرعت داشتی گفتم جریمه کن برم میگه باید بری پارکینگ زنگ میزنه به کفی من هم گفتم من ماشین روبه کفی نمیدم مدارک دست شماست خلاف کردم طبق قانون بگین ببرم پارکینگ قبضش روبیارم مدارکم روبگیرم سربازرومیگه کنارم میشینه حالا بدون اهمیت به حرفهای من باکری هماهنگ کرده بیاد بعدمیدان نمایشگاه ماشین من روانتقال بده به پارکینگ من هم گفتم فقط ماشین رومیبرم پارکینگ تحویل میدم تواین وضعیت اقتصادی پول ندارم اگزوزماشین رودرست کنم بازپول کفی روهم اضافه میکنی بهش گاز ماشین راگرفته گردون روهم روشن راننده mvmبزن کنار سرباز خاموش کن ماشینش روانگارقاتل فراری یااختلاسگرهای چندمیلیارددلاری رادنبال میکند،ماشین راپارکینگ بردم جالب اینجاست که راننده سایپا یدک میگه جناب کاظمی چراماشین روبه کفی ندادی بیاره که من گفتم مگه ماشین تصادفی که راه نره بده به کفی وحال آنقدر مرا عصبی کرده که شاگرد پارکینگ به من می‌گوید شغال خفه شوصداتو بیارپائین که من دوربین گوشی راروشن میکنم میگم دوباره بگو که سکوت میکند البته آنجا دوربین دارد وصحت وسقم تمام حرفای من آنجا ضبط وثبت میباشد.به ایشان تذکرمیدهم که به حفاظت و۱۹۷گزارش میدهم می‌گوید بروهرکاری نکردی بکن وبرای من گزارش می‌نویسد به دروغ باخودکارقرمز واقعا پلیسی که باید حافظ امنیت وآسایش مردم باشد اینگونه رفتارهای غیرقانونی درست است؟تواین شرایط بداقتصادی بیشترمردم رارنجانده وازپلیس مکدرخاطر مینماید،بنده عضوکوچکی ازخانواده بزرگ شهیدان جانبازان و ایثارگران هستم،وهیچگونه رفتارهای زشت غیرمردمی ازمرحوم پدرجانبازوایثارگرم که۱۱۰ماه منطقه جنگی و عملیاتی داشتن وبرادربزرگوارشان(عموم) شهیدوبرادردیگرجانباز۷۰درصدشدن ندیدم جزخدمت به ملت وحال چون قدرت اجرای قانون به شمارسیده بایدبا خودکارمردم را بیازارید،من درخواست رسیدگی دارم والان حدودبیست روزاست که اصلا دنبال ماشینم نرفتم وتابع قانون هستم ،ناگفته نماندکه برای ما پیامکی بابت جریمه ها ارسال نشده و دوملیون ازجریمه هابابت تایم کرونایی بوده که گفتن رانندگان اسنپ وتپسی جریمه نمیشوند،خواهشمندم دستورات لازم رامبذول فرمائید، باتشکراززحمات شما ابوالفضل باقری

  19. ما یه وامی گرفتیم تقریبا ۱۵ سال پیش الان بانک چون فهمیده که زمینی که گرو گذاشتیم ارزشش اونقد نیست و اون زمین هم به نام مرغداری هست. الان تو مزایده یه نفر زمین رو برنده شده ولی دارن با پارتی بازی مرغداری ما رو تصاحب میکنند. من واقعا موندم با سند زمین کشاورزی چجوری اینا مرغداری رو تصاحب میکنن. یعنی مملکت اینقد بی در و پیکر شده؟ پاسگاه باغلی مرامه هم کلا طرف اونهاست یعنی جوریه که انگار کلا خریده انگار اونارو. دادستانی گنبد هم همش وقت تلف میکنه امروز فردا صبح بیا ظهر بیا میکنه. ولی اینو فهمیدم که هر کی آشنا داره قدرت دست اونه. عدالت پشمکه. اگه از اینجا نتونیم کاری کنیم مجبوریم به رسانه های بیگانه متوسل بشیم. دستمون که اینجا به جایی بند نیست

  20. فرزند نیروی انتظامی

    با سلام متاسفانه ما فریب افرادی را خوردیم که مدعی بودند تعاونی نیروی انتظامی هستندو حتی نام شرکت خود را شرکت کشت وصنعت انتظامی فجر وابسته به نیروی انتظامی معرفی می نمودند این واحد ها در مرز بین بومهن و فاز ۴ پردیس قرار داد این خانه را بعنوان اپارتمان کامل در حال حاضر می فروشند در حالی که الان معلوم شده است زمین این شرکت به بنیاد مستضعفین و شهرداری تعلق دارد . از طرف دیگر زمینهایی در شمال کشور را هم به همین طریق به ۹۵۰نفر فروخته اند که معلوم شده مالکیت ندارند این افراد به راحتی در محاکم خود را سذهنگ نیروی انتظامی معرفی می نمایند در حالیکه بازنشسته هستند و سعی می کنند نظر قاضی را عوض نمایند متاسفانه بعضی قضات به شاکی نگاه هم نمیکند اگر وکیل داشته باشی جوابت را می دهند . این شرکت در سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴ پول فراوانی از مردم گرفته ومکان های دیگر بنام شخصی خود سرمایه گذاری نموده اندحدود ۱۳۰۰ نفر فریب خورده اند . طبق قانون استفاده از عنوان چه در زمان اشتغال و چه بازنشستگی جائز نیست و می توان به دادسرای انتظامی شکایت نمود حال چگونه این افراد نام شرکت را به نیروی انتظامی نسبت می دهند در حالی که نه تعاونی هستند ونه وابسته به نیروی انتظامی و نام مقدس نیروی انتظامی را لکه دار می کنند چگونه قضات توجه نمی کنند که این شرکت تعاونی نیست و شرکت سهامی خاص است . استفاده از عنوان برای دور نمودن نظر قاضی از واقعیت کار ناپسندیده است ۱۴ سال پول پروژه امیران واقع در تپه طوماسیان را گرفته و واحدهارا تحویل نداده و واحدهایی که دادگاه الزام به ساخت زده هم بعلت مشکلات زمین و ساخت اصلا بدون سند است . اپارتمان ها بدون اسانسور و غیره را به مردم داده و مداوم پول از مردم می گیرند به حساب خودشان می ریزند قانونا باید به حساب شرکت واریز بشود . وزارت دارایی کجاست چرا در خصوص پول های واریزی به حسابهای شخصی این شرکت تحقیق نمی کند

  21. من بسجی فعال هستم کاردانی کامبیوتر گرافیک هستم و دارایی مدرک فدراسیون جودو کوراش جمهوری اسلامی ایران کیو ۵ هستم کیو۷ کیو۶ کیو۸کیو۹ هستم کدملی ۱۴۹۰۳۲۹۲۷۷ کلمه عبور ۱۲۳۴۵۶ مسابقات جودو استانی دهه فجر نفر اول شده ام کمربند بنفش کیو ۵ هستم استخدام پلیس گشت پلیس پیشگیری تهران بزرگ استخدام شوم حسام الدین اسماعیل زاده ۰۹۱۴۴۲۶۹۴۴۷ زنگ بزنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره کلیک کنید
پیمایش به بالا