همه چیز درباره اخذ مجوز تاسیس کانون آگهی و تبلیغاتی

چرا باید برای تاسیس شرکت آنرا ثبت کنیم؟

تبلیغات در دنیای امروز نقش مهمی را در ارتباط بین یک کسب و کار با مخاطبان بازار هدف ایفا می کند. تبلیغات برای یک برند، محصول یا کسب و کار می تواند به روش های مختلفی انجام شود. اما نکته مهمی که وجود دارد، این است که تبلیغات با هر روش و ابزاری، زمانی بیشترین بازدهی را خواهد داشت که توسط افراد متخصص در این زمینه انجام شود. بدین منظور کانون های تبلیغاتی می توانند کمک بسزایی در این امر به شما داشته باشند. همچنین این کانون ها یکی از مراکز ارائه دهنده خدمات تبلیغاتی به کسب و کارها می باشند. اگر شما هم به فکر تاسیس اخذ مجوز تاسیس کانون آگهی و تبلیغاتی هستید یا قصد دارید با نحوه ثبت نام در سامانه کانون آگهی و تبلیغاتی آشنا شوید، این مطلب میتواند برای شما مفید باشد.

اخذ مجوز تاسیس کانون آگهی و تبلیغاتی چیست؟

کانون های آگهی و تبلیغاتی از جمله مراکزی هستند که با هدف طراحی تبلیغات از ایده تا اجرا برای انواع کسب و کارها فعالیت می کنند. در واقع کانون های تبلیغاتی مراکز تبلیغاتی کوچکتری هستند که تحت نظارت سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی به فعالیت می پردازند.

از جمله خدماتی که کانون های آگهی و تبلیغاتی به مشتریان خود ارائه می دهند، می توان به تجزیه و تحلیل بازاریابی، توسعه استراتژی تبلیغاتی، برنامه ریزی استراتژی های خلاقانه و اجرای تبلیغات، ادغام و یکپارچه سازی ارتباطات بازاریابی اشاره کرد.

طبق ماده یک آیین نامه تاسیس و نظارت بر نحوه کار و فعالیت کانون های آگهی و تبلیغاتی، (کانون های آگهی و تبلیغاتی به سازمان هایی گفته می شود که کار آن ها تنظیم، تهیه مشاوره و اجرای برنامه های تبلیغاتی و روابط عمومی و انجام دادن سایر خدمات مورد نظر دارای تجهیزات لازم و نیروی انسانی ماهر برای قسمت های مختلف خود باشند.)

اشخاص حقیقی و حقوقی، در صورتی می توانند به فعالیت های موضوع ماده یک این آیین نامه بپردازند که از وزارت ارشاد ملی پروانه اخذ نمایند و مدیر مسئول واجد شرایط ذکر شده در آیین نامه را به وزارت ارشاد ملی معرفی نماید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ مجوز تاسیس کانون اگهی و تبلیغاتی

  1. ارائه تقاضانامه به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محل سکونت
  2. شش قطعه عکس ۳×۴
  3. تصویر برابر با اصل شناسنامه از تمامی صفحات آن
  4. تصویر برابر با اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم
  5. تصویر برابر با اصل آخرین مدرک تحصیلی
  6. گواهی عدم سوء پیشینه و عدم اعتیاد
  7. گواهی سابقه فعالیت مؤثر در کانون های دارای مجوز مجموعاً ۵ سال
  8. تکمیل فرم محرمانه ( فرم مشخصات ۳ نفر معرف)
  9. فرم های ۱۳ برگی مشخصات
  10. تعهد نامه مدیر مسئول کانون صادر کننده گواهی و تصویر پروانه فعالیت کانون مذکور تاًیید توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در خصوص صحت گواهی صادره
  11. نمونه کارهای مورد تاًیید و ممهور به مهر کانون محل فعالیت شرایط اختصاصی متقاضی: صاحب امتیاز – اشخاص حقیقی و مدیر عامل لازم است فاقد پیشینه مؤثر کیفری بوده و مشهور به فساد اخلاقی نباشند
مجوز تاسیس کانون آگهی و تبلیغاتی
شرایط مدیر مسئول
  1. تابعیت ایران
  2. اهلیت قانونی
  3. نداشتن سوء پیشینه و سابقه کیفری (استعلام های مربوطه از سوی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانهای تابعه صادرخواهد شد)
  4. عدم اشتغال در هر یک از بخشهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  5. دارا بودن دیپلم کامل متوسطه با ارائه حداقل ۵ سال سابقه و نمونه کار موثر در امور تبلیغاتی یا مدرک تحصیلی لیسانس (فقط مربوطه به مدیر مسئول)
  6. عدم اشتغال در وزارتخانه ها، موسسات یا شرکتهای دولتی و یا شهرداریها (فقط مربوط به مدیر مسئول)
پیشنهاد مطالعه  همه چیز درباره اخذ مجوز مخابراتی !!!
مراحل صدور پروانه
  1. عضویت در سامانه
  2. ورود به سامانه
  3. ثبت اطلاعات اولیه
  4. ثبت تقاضای اولیه
  5. پذیرش مدیر مسئولی
  6. انجام مراحل اداری و بررسی و تایید درخواست در کمیته تبلیغات استان
  7. صدور موافقت اصولی
  8. ثبت اطلاعات مکان کانون و مجوز اداره اماکن
  9. بازدید مکان کانون
  10. صدور مجوز فعالیت کانون

انواع شرکت‌های تبلیغاتی

همانگونه که قبلا گفته شد، برای ثبت شرکت تبلیغاتی باید ابتدا مجوز لازم دریافت شود و سپس مبادرت به ثبت آن نمود. ولی در صورت دریافت مجوز لازم میتوان برای ثبت شرکت به عناوین زیر اقدام کرد که عبارتند از:

ثبت شرکت تبلیغاتی در قالب شرکت های با مسئولیت محدود

ثبت شرکت تبلیغاتی در قالب شرکت های سهامی خاص

ثبت شرکت تبلیغاتی در قالب موسسات غیر تجاری

ثبت نام در سامانه کانون آگهی و تبلیغات

پس از آگاهی از شرایط و مدارک مورد نیاز برای تاسیس کانون آگهی و تبلیغاتی، در صورت داشتن شرایط لازم و تکمیل مدارک خود، از طریق سامانه ثبت نام کانون آگهی و تبلیغات به آدرس http://e-tablighat.ir، می توانید جهت ثبت نام اقدام نمایید.

توجه داشته باشید برای تکمیل اطلاعات تا ثبت تقاضا در سامانه به مدت دو ماه فرصت دارید و پس از اتمام مدت معین شده در صورتی که مراحل را تکمیل و تقاضای خود را ثبت نکرده باشید، اطلاعات شما از روی سامانه حذف شده و مجددا باید روند ثبت نام را از ابتدا طی نمایید.

پیشنهاد مطالعه  چرا باید برای تاسیس شرکت آنرا ثبت کنیم؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره کلیک کنید
پیمایش به بالا