هر چیزی که درباره مهاجرت به کشور دانمارک از طریق انواع ویزای مهاجرتی دانمارک باید بدانیم!

مهاجرت-به-دانمارک

 در این نوشتار از مجموعه مقالات مجله دادمان قصد داریم راجع به مهاجرت به کشور دانمارک و انواع ویزای مهاجرتی دانمارک مانند ویزای کار در دانمارک ، ویزای تحصیلی دانمارک ،ویزای ازدواج در دانمارک و همچنین مهاجرت به کشور دانمارک و دریافت اقامت دائم از طریق انواع پناهندگی در کشور دانمارک و ثبت شرکت و خرید ملک در دانمارک و شرایط اخذ انواع ویزای مهاجرتی و راههای گرفتن وقت سفارت دانمارک به طور کامل صحبت میکنیم .

دانمارک با نام رسمی پادشاهی دانمارک و کشور مجسمه پری دریای کوچولو، به عنوان کشوری شناخته میشود که شادترین مردمان دنیا را دارد. این کشور یکی از مرفه ترین کشور های اروپایی و جزو کوچکترین کشورهای حوزه اسکاندیناوی است. دانمارک کشوری امن و آرام با جاذبه های طبیعی و گردشگری فراوان می‌باشد. در ادامه مطلب قصد داریم شمارا با کشور زیبای دانمارک آشنا کنیم.

اعزام نیروی کار متخصص ایرانی به دانمارک

آشنایی با کشور دانمارک

قبل از مهاجرت به کشور دانمارک از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی دانمارک لازم است با این کشور زیبا و پادشاهی آشنا شویم. دانمارک از کشورهای حوزه اسکاندیناوی است که از جنوب با آلمان مرز خشکی دارد و مرز دریایی آن با کشور های سوئد و نروژ می‌باشد و توسط پلی با نام اورسوند به سوئد متصل شده است.
این کشور مملو از زیبایی، مناظر غنی و طبیعتی دل فریب است؛ ساختمان های چوبی، کلیسا های قدیمی و سنگی، کلبه های سنتی، قلعه ها، عمارت های باستانی، آثار و بناهای به جا مانده از دوران وایکینگ ها می باشد.
علاوه بر این ، دانمارک در اکثر نظرسنجی ها در رابطه با بهترین کشورها برای زندگی و شادترین مردم جهان در رده های بالا قرار گرفته است.
به طور کلی این کشور از لحاظ ارتفاع در سطح پایینی قرار دارد و جلگه های سرسبز و حاصلخیز دانمارک بخشی از جغرافیای این کشور زیبا و دیدنی را تشکیل می‌دهند.

مهاجرت به کشور دانمارک

پایتخت کشور دانمارک

کپنهاگ پایتختی پر از افسونِ افسانه های کهن با پیشینه ای غنی است که همچنان مانند دوران کهن،خاندانی پادشاهی بر آن سلطنت می‌کنند. کپنهاگ بزرگترین شهر و همچنین پایتخت کشور دانمارک هست که در قرن دهم میلادی بنا شده و طی سده های بعد به رونق و اهمیت آن افزوده شده است.
پایتخت دانمارک شهری غنی با مناظر طبیعی و تاریخی بکر و پذیرای پناهندگانی از سراسر جهان می باشد. این شهر از لحاظ زندگی کار و رفاه جزو بهترین شهر های دنیا به حساب می آید. ناگفته نماند که کپنهاگ از هوشمند ترین شهر های دنیا نیز هست.
علاوه بر همه ی این ها کپنهاگ در طول سال های اخیر به یکی از پربازدید ترین و پر جاذبه ترین شهر های دنیا بدل شده و میلیون ها گردشگر در طی سال های متمادی از سراسر دنیا برای لذت بردن از جاذبه های تاریخی،هنری و طبیعت بکر این شهر راهی شبه جزیره اسکاندیناوی می‌شوند.
اکثر ساکنان شهر کپنهاگ اصالت دانمارکی دارند اما با این وجود مهاجرانی از تمام دنیا در این شهر زیبا و دیدنی زندگی می‌کنند و این شهر یکی از مقاصد برای کسانی است که قصد مهاجرت به کشور دانمارک از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی دانمارک را دارند.

مساحت و جمعیت دانمارک

مساحت این کشور زیبا و دیدنی ۴۳ کیلومتر مربع و از چندین جزیره تشکیل شده که پایتخت آن کپنهاگ در جزیره شیلند واقع شده است و این کشور دارای بیش از ۷۵۰۰ کیلومتر خط ساحلی می باشد.
جمعیت کشور دانمارک در سال ۲۰۱۹ چیزی در حدود ۵/۸ میلیون نفر برآورد شده که حدود ۲۰ درصد جمعیت کشور دانمارک در پایتخت این کشور ساکن هستند همچنین در حدود ۳۰۰،۰۰۰ نفر در دومین شهر مهم این کشور یعنی آرهوس زندگی می کنند. لازم به ذکر است ۸۵% جمعیت کشور دانمارک را مهاجرین تشکیل می‌دهند.

مذهب و زبان مردم دانمارک

قبل از مهاجرت به کشور دانمارک از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی دانمارک اطلاعاتی درباره مذهب و عقاید مردم دانمارک باید دانست. مذهب در کشور دانمارک آزاد است اما ۸۰% جمعیت این کشور مسیحی پروتستان هستند و زبان رسمی مردم این کشور دانمارکی می باشد که از گروه زبان های هند و اروپایی است. دانمارکی از زبان های ژرمنی شمالی محسوب می‌شود اما زبان های فاروئی،گرینلندی و آلمانی نیز به عنوان زبان های محلی در این کشور رسمیت دارند و همچنین مردم کشور دانمارک زبان انگلیسی را بسیار سلیس و بدون لهجه صحبت می‌کنند.

فرهنگ و آداب رسوم مردم دانمارک

دانمارکی ها عاشق دوچرخه هستند به این صورت که شهر های دانمارک با مسیر های مخصوص دوچرخه از نظر بهینه سازی جزو بهترین شهر های جهان است و داشتن محیطی سالم و پاکیزه برای دانمارکی ها بسیار حائز اهمیت است.
آنچه بسیار در این کشور زیبا به چشم می آید برابری حقوق بین زن و مرد است. اکثر مردم دانمارک بسیار فروتن و متواضع هستند و بر این باورند که در فرهنگ این کشور زندگی جریان صحیحی دارد.
در این کشور احترام زیادی برای بانوان مشاهده می شود به طوری که ساعت کاری بانوان بر اساس مسئولیت وی در خانه در نظر گرفته می‌شود.
برای مردم دانمارک وقت بسیار اهمیت دارد سر وقت رسیدن برای مردم دانمارک بسیار مهم است و شما در صورت تاخیر در قرار ملاقات هایتان مجبور به عذرخواهی هستید.

احترام به آداب و رسوم و قوانین و فرهنگ مردم دانمارک اهمیت خاصی برای همه کسانی دارد که قصد مهاجرت به کشور دانمارک از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی دانمارک را در برنامه زندگی خود دارند.

آشنایی با مهمترین شهر های دانمارک قبل از مهاجرت به کشور دانمارک

قبل از مهاجرت به کشور دانمارک از طریق اخد یکی از انواع ویزای مهاجرتی دانمارک باید با شهرهای معروف و مهم کشور دانمارک آشنا شد . در ادامه به معرفی مختصری از مهمترین شهرهای دانمارک برای زندگی و اقامت می پردازیم:

اقامت دانمارک
شهر آرهوس 

یکی از شهر های مهم کشور دانمارک و دومین شهر بزرگ این کشور است که قدمت آن به قرن هشتم میلادی باز می گردد. شهر آرهوس پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۱۷ می‌باشد و ساختمان های بنا شده در این شهر بسیار زیبا طراحی شده،همینطور این شهر معماری خارق العاده ای دارد و گفته می شود که در ابتدا محل اقامت وایکینگ ها بوده است.

شهر آلبورگ 
شهر آلبورگ 

این شهر در شمال یوتلند قرار دارد و شهری صنعتی و دانشگاهی در کشور دانمارک می‌باشد و دانشگاه آلبورگ دانمارک تحت عنوان مرکز دانشگاهی آلبورگ در سال ۱۹۷۴ تاسیس شد.

شهر ادنسه 

شهر ادنسه 

نام این شهر از نام خدای خدایان، اودین گرفته شده است. همچنین این شهر مهمترین شهر در جزیره فون می باشد و بیشترین کارخانجات کشور دانمارک در حوالی این شهر واقع شده است. بزرگترین کارخانه کشتی سازی دانمارک در شهر ادنسه وجود دارد و بزرگترین فروشگاه های حراجی سبزیجات،گل و میوه دانمارک نیز در شهر ادنسه قرار گرفته است.

پیشنهاد مطالعه  هر چیزی که درباره مهاجرت به آلمان از طریق انواع ویزای مهاجرتی آلمان باید بدانیم!

آب و هوای دانمارک

مساله آب و هوا میتواند مورد توجه افرادی باشد که از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی دانمارک قصد مهاجرت به یکی از شهرهای کشور دانمارک را دارند. کشور دانمارک به علت موقعیت خاص جغرافیایی که دارد و با توجه به این که با آب های آزاد احاطه شده ، دارای آب و هوایی معتدل است . به گونه ای که بادهای غربی با هوای گرم خود در اکثر نواحی کشور می‌وزند و با میانگین دمای ۱۹درجه در طول روز ، در ماه های جون تا آگوست ، تابستان های نه چندان گرمی دارد ، که این موضوع باعث می شود تا دمای روز و شب دانمارک نوسان چندانی نداشته باشد ، بنابراین اگر قصد سفر به این کشور شمالِ اروپا را داشته باشید، نیازی به تدارک لباس‌های جداگانه برای شب و روز نیست.
در حالی که تابستان برای شنا، رفتن به پیک نیک و گرفتن حمام آفتاب مناسب به نظر می‌رسد اما وزش بادهای شدید و تغییر جهت آن می‌تواند در مقطعی از سال موجب تغییر دمای هوا شود. در تمام طول سال در دانمارک بارندگی وجود داشته و هیچ دوره‌ی خشکی در آن وجود ندارد. با این حال، بین ماه‌های سپتامبر تا نوامبر شاهد مرطوب‌ترین فصل سال در این کشور هستیم.
با تمام این اوصاف تابستان بهترین فصل برای سفر به دانمارک است، لیکن در این فصل با توجه به آب‌وهوای مناسب و برگزاری رویدادها و جشنواره‌های زیاد، کمتر می‌توان شاهد قیمت‌های مناسب و معقول بود.
در عین حال، بهار می‌تواند فصل ایده‌آلی برای سفر به دانمارک باشد. با فرارسیدن بهار رستوران‌ها، کافه‌ها و اغذیه ‌فروشی‌ها در پیاده‌روها به راه می‌افتند و انواع رویدادها و کنسرت‌های موسیقی روباز در شهرهای مختلف دانمارک برگزار می‌شود که حال‌ وهوای شهر را پر از پر از شور و نشاط و شادی می‌کند.

با شروع ماه اکتبر هوای دانمارک رفته‌رفته رو به سرما می‌رود و دوران انزوا و خلوتی زمستان در این کشور شمالی سر می‌رسد. با این حال، در اواخر ماه دسامبر با نزدیک شدن به سال نوی میلادی شور و هیجان زیادی دانمارک را فرا می‌گیرد و شهرها دوباره مملو از گردشگران زیادی می‌شود که برای تماشای مراسم‌ها و جشن‌های تعطیلات سال نو به دانمارک سفر می‌کنند.
میانگین دمای دانمارک در سردترین ماه سال فوریه به صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسد ، که فصل شکلات داغ و دورهمی های خانگی است.
دانمارکی ها حتی برای این حس و حال گرما و راحتی و احوال خوب کلمه خاصی دارند، «هوگه»که به معنی دادن حس آرامش، راحتی و خوشی به یکدیگر است.

اماکن دیدنی دانمارک

بعد از تایید یکی از انواع ویزای مهاجرتی دانمارک و در نتیجه مهاجرت به کشور دانمارک و اقامت در یکی از شهرهای دانمارک آشنایی با اماکن تفریحی و سیاحتی برای کاهش خستگی ناشی از سفر امری ضروری میباشد!! در ادامه به معرفی یک سری اماکن و مراکز تفریحی کشور زیبا و جذاب کشور پادشاهی دانمارک میپردازیم. شاید دانمارک کوچکترین کشور حوزه‌ی اسکاندیناوی باشد اما زیباترین و بکرترین جاذبه های گردشگری را دارد ، در اینجا تنها به تعدادی از پر جاذبه ترین های آنها پرداختیم :

  • صخره‌های سفید مون
  • شهر ریبه، قدیمی‌ترین شهر دانمارک
  • چمنزارهای شمال و غرب یولند
  • اسکاگن یکی از اصلی‌ترین بنادر ماهیگیری دانمارک
  • زمین‌های باتلاقی جنوب یولند
  • هلسینگور یکی از مشهورترین قلعه‌های جهان
  • مجمع‌الجزایر فون
  • تپه‌های ماسه‌ای و سواحل باز به مساحت ۷۵۰۰ کیلومتر
  • باغ تیوولی ، پارکی تفریحی روبروی ایستگاه مرکزی کپنهاگ که متعلق به قرن نوزدهم می‌باشد.
  • قلعه کرونبرگ ، در امتداد ساحل هلسینگور متعلق به قرن شانزدهم که ثبت جهانی یونسکو شده ، همچنین به یاد داشته باشید که وقایع نمایشنامه مشهور هملت اثر جاودانه شکسپیر در همین قلعه تاریخی رقم خورده است.
  • شهر راسکیله ، به ویژه موزه کشتی وایکینگ
  • اسکله نیهاون
  • لگولند بیلوند
  • دژ کاستلت
  • موزه دِن گامله بای
  • قلعه ویرانه هامرشاس
  • موزه هانس کریستین اندرسون دانسه
  • قلعه روزنبورگ

اقتصاد کشور دانمارک

اقتصاد کشور دانمارک

قبل از مهاجرت به کشور دانمارک از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی دانمارک توجه به شرایط اقتصادی این کشور پادشاهی مهم می باشد. دانمارک به عنوان یکی از کشورهای اتحادیه اروپا که از واحد پول یورو استفاده نمی‌کند با رکود اقتصادی شدیدی روبه‌روست.
واحد پول رسمی این کشور کرون است ، که البته واحد پول رسمی در استان‌های برون‌مرزی گرینلند و جزایر فارو نیز هست . با این وجود ، می‌توانید در این کشور فروشگاه‌ها، هتل‌ها و رستوران‌هایی را پیدا کنید که علاوه بر کرون دانمارک، یورو هم قبول می‌کنند. اما از آنجایی که واحد پول رسمی کشور دانمارک کرون است، انتظار نمی رود که تمام پرداختی‌های خود را با یورو انجام دهید. همچنین جالب است بدانید که استفاده از کارت‌های بانکی و کارت‌های اعتباری در این کشور بسیار رایج بوده و مردم کمتر از پول نقد برای خرید استفاده می‌کنند. در واقع تنها ۵ درصد از تراکنش‌های مالی در دانمارک از طریق پول نقد انجام می‌شود.
در ادامه بحث مهاجرت به کشور دانمارک از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی دانمارک باید اضافه کرد ، کشور دانمارک ، از نظر شاخص فساد اقتصادی سال‌های زیادی به عنوان کشور نمونه که کمترین فساد اقتصادی را داشته‌ ، معرفی شده‌است .
فراورده‌های لبنی و گوشتی، کشتی و نفتکش، توربین‌های بادی، پوست سمور و روباه، اسباب‌بازی، دارو و تجهیزات پزشکی مهم‌ترین کالاهای صادراتی دانمارک هستند ، که ۸۰٪ درآمد کشور را تامین می‌کنند . آلمان از بزرگترین شرکای تجاری دانمارک هست که حدود ۶٪ از درآمد کشور از صادرات به آلمان است. به علاوه سوئد ، بریتانیا و نروژ نیز از دیگر شرکای مهم تجاری دانمارک در اتحادیه اروپا هستند . خارج از آن آمریکا و ژاپن نیز از مهم ترین شرکای این کشور به شمار می‌روند .

پیشنهاد مطالعه  هر چیزی که درباره مهاجرت به ایتالیا از طریق انواع ویزای مهاجرتی ایتالیا باید بدانیم!

هرچند که دانمارک مانند بسیاری از کشورهای دیگر منابع نفتی آنچنانی ندارد اما روزانه ۳۲۰ هزار بشکه نفت صادر می‌کند.
سیاست ملی اقتصاد دانمارک به طور قابل ملاحظه ای بر اساس قانون عمل می‌کند. مقررات بانکی در دانمارک معقول هستند و از شیوه وام دهی خوبی برخوردارند .
در دانمارک تمامی شهروندان به خدمات آموزشی، درمانی، وسایل حمل‌ونقل عمومی و فعالیت‌های فرهنگی به صورت رایگان یا با هزینه‌های بسیار پایین دسترسی دارند. وجود امکانات تفریحی متعددی مانند پارک‌ها و فضاهای عمومی موجب بالا رفتن کیفیت زندگی عموم مردم در این کشور شده .
نرخ بالای مالیات در دانمارک نیز ناشی از تاکید دولت این کشور بر تعادل کار و زندگی، دموکراسی و به‌طور کلی فراهم کردن استانداردهای بالا در حوزه‌های آموزش و درمان است و این یکی از دلایل محکم برای کسانی است که قصد مهاجرت به کشور دانمارک از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی دانمارک را دارند.

قوانین کشور دانمارک 

قوانین کشور دانمارک 

نظام دموکراسی دانمارک بر اساس قانون اساسی دانمارک در سال ۱۸۴۹ بنیاد گذاشته شده‌است. این کشور حکومت مشروطهٔ پادشاهی دارد و از سال ۱۹۴۵ در سازمان ملل متحد عضو است. قانون اساسی در تمام این سال‌ها تغییر کرده‌است که آخرین بار هم سال ۱۹۴۵ بوده است ! در دانمارک قانون اساسی دانمارک یا حکومت مردمی در سال ۱۸۴۹ بنیاد گذاشته شده است. این قانون جانشین حکومت مطلق شد. پایه آن، قانون اساسی ژوئن ۱۸۴۹ بود که اولین قانون اساسی دموکراتیک دانمارک بود. با وجود تغییرات در قانون اساسی، اصول آن را می‌توان هنوز در قانون اساسی فعلی مورخ ۱۹۵۳ یافت. با تغییر قانون اساسی در سال ۱۹۱۵ به زنان حق رأی داده شد.

به علاوه جدای قوانین سخت مهاجرت به کشور دانمارک از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی دانمارک قوانین نانوشته ای هم دارند که بعد از اقامت در هرکدام از شهرهای دانمارک باید به آنها احترام گذاشت از جمله :

  • با صبر در انتظار سبز شدن چراغ عابر پیاده می شوند حتی ساعت ۴صبح یک روز خلوت برفی!
  • به دلیل فرهنگ غنی دوچرخه‌سواری مردم، دانمارکی‌ها از سنین پایین راندن این وسیله را یاد گرفته و به قوانین دقیق آن احترام می‌گذارند تا حادثه‌ی بدی رخ ندهد.
  • در خیابان پوشر عکاسی ‌و دویدن ممنوع است! به علاوه تابلویی در ابتدای خیابان نصب شده که قوانین آن را کاملا شرح‌داده .
  • در کل دانمارکی ها زیاد زندگی را سخت نمی‌گیرند و قوانین عجیب غریبی ندارند لیکن به آنها پایبند هستند .

سنت ها و روزهای مناسبتی و تعطیلات دانمارکی ها 

سنت ها و روزهای مناسبتی و تعطیلات دانمارکی ها 

به مانند تمامی کشورها، یکی از مواردی که قبل از سفر یا مهاجرت به یک کشور دیگر مورد بررسی قرار می‌گیرد تعطیلات رسمی آن کشور است. اطلاع دقیق از تعطیلات رسمی یک کشور می‌تواند در برنامه‌ریزی برای کار، تحصیل و زندگی در آن کشور کمک کند. دانمارک هم روزهای مذهبی و روزهای تاریخی در تقویم خود دارد که از اهمیت بالایی برای مردم دانمارک برخوردار است. بیشتر این روزها به صورت تک روز هستند و برخی از آنها به صورت تعطیلات رسمی است. در ادامه این نوشتار قصد داریم تا مناسبت ها و تعطیلات رسمی دانمارک را برای کسانی است که با استفاده از هر کدام از انواع ویزای مهاجرتی دانمارک اقدام به مهاجرت به کشور دانمارک و در نهایت اقامت و زندگی در یکی از شهرهای دانمارک کرده اند به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم.

فسته لاون (Festelavn)

فسته لاون به معنی کارناوال است. مناسبتی است که از زمان امپراتوری رم تا به اکنون به جا مانده است. در زمان گذشته با این روز روزه گرفتن مسیحیان آغاز می شد که دقیقا چهل روز قبل از عید پاک بود. در زمان معاصر، در این روز کودکان لباس های خاصی می پوشند و به بشکه ای ضربه می زنند. گفته می شود که در گذشته گربه ای را در درون بشکه می انداختند. اما امروزه میوه و شیرینی در داخل بشکه میریزند. امروزه فسته لاون یک هفته قبل از عید پاک برگزار میشود.

عید پاک

عید پاک مهمتریین عید مسیحیان است. این روز، به باور مسیحیان روزی است که مسیح در آن روز به صلیب کشیده شده، مرده و سپس زنده شده است. عید پاک با دعا و برگزاری موسیقی کلیسیایی در کلیسا شناخته می شود. عید پاک پنج روز را شامل می شود که در دانمارک اکثر مردم تعطیل هستند. نام این روزها به دانمارکی:

  • palmesøndag
  • skærtorsdag,
  • langfredag,
  • påskedag
  •  påskedag.

مرسوم است که همه افراد خانواده و خویشاوندان در این روزها کنار یکدیگر جمع شوند و ناهار عید پاک بخورند. به همراه ناهار معمولا آبجوی مخصوصی به نام آبجوی عید پاک نیز نوشیده میشود. از زمان قدیم تخم مرغ عید پاک هم در این عید وجود داشته است. امروزه عموما داخل تخم مرغ های تزئینی عید پاک از شکلات پر میشود. عید پاک یا در ماه مارس است یا آوریل و بر خلاف کریسمس زمان مشخصی ندارد.

روز دعای بزرگ (Store bededag)

این روز در بین عید پاک و عید پنجاهه واقع شده است. هر ساله در چهارمین جمعه بعد از عید پاک واقع شده است. در این مراسم در دانمارک شب قبل از روز دعا معمولا توپ گندمی خورده می شود. روز دعای بزرگ نیز جزو تعطیلات رسمی است.

عید پنجاهه

روز عید پنجاهه یا پنطیکاست طبق سنت مسیحیت هفت هفته بعد از عید پاک برگزار می کند. طبق کتاب مقدس در هفتمین یکشنبه بعد از یکشنبه عید پاک روح القدس به روی زمین می آید. عید پنجاهه هر سال یا در ماه می و یا در ژوئن واقع شده است.در این مراسم که شامل دو روز است، روز پنجاه و روز دوم پنجاهه، روز دوم پنجاهه معمولا تعطیلات رسمی است. دعا و نیایش در کلیساها در این دو روز توسط مسیحیان انجام میشود.

مردم معمولا این تعطیلات را با فعالیت ها دیگر پیوند میدهند. به طور مثال دور یکدیگر جمع می شوند یا در طبیعت چادر می زنند. برخی نیز طلوع خورشید را در این روز به تماشا می نشینند با این عنوان که می خواهند رقص خورشید پنجاهه را تماشا کنند ( vil se pinsesolen danse).

روز قانون اساسی

روز پنچم ژوئن به عنوانی سالگرد ارائه اولین قانون اساسی دانمارک که در سال ۱۸۴۹ بوده است، جشن گرفته میشود. در کل دانمارک جلساتی در مدح دموکراسی و مردم سالاری برگزار می شود. روز قانون اساسی تعطیل رسمی نیست، اگرچه بسیاری از فروشگاه ها و شرکت ها بسته هستند.

اول می

از یکم می سال ۱۸۸۹ روز کار است و جشن ها و مراسم مختلف در دانمارک برگزار می شود. برخی از کارفرمایان این روز را تعطیل رسمی اعلام می کنند و بیشتر مدارس نیز تعطیل هستند.

پنج می

روز پنجم می ۱۹۴۵ اشفال دانمارک توسط آلمان پایان یافت. بسیاری از مردم دانمارک شب قبل یعنی در چهارم می شمع هایی را در کنار پنجره ها روشن می کنند تا نشانی باشد از بازگشت روشنایی به زندگی.

سنکت هنس

این مراسم که در بیست و سوم ژوئن برگزار می شود، ترکیبی از آئین های قدیمی بت پرستی و باورهای مسیحی است. در این مراسم به نشانه آتش زدن جادوگران، تعدادی عروسک در میان آتش چوب سوزانده میشود. این رسم به عنوان رسم وسط تابستان شناخته میشود.

یول (کریسمس)

این روز که در تاریخ ۲۴ دسامبر واقع شده است، به باور مسیحیان روز تولد مسیح است. در این روز اقشار مردم برای دعا به کلیسا مراجعه می کنند. معمولا ۲۴، ۲۵ و ۲۶ دسامبر تعطیل رسمی است. این روزها با نام های juleaftensdag, juledag og 2. juledag در دانمارک شناخته میشود. نسل های مختلف یک خانواده کنار هم جمع میشوند و با یکدیگر ناهار سنتی این روزها را می خورند.

مرسوم است که در شرکت ها و سازمان ها هم روزی از ماه دسامبر را برای ناهار یول انتخاب کنند تا با همدیگر ناهار بخورند و آن روز را جشن بگیرند. شاید مهمترین کار در این روزها خوردن غذاهای مختلف و نوشیدن است.

۱۰ غذا و دسر لذیذ که باید بعد از مهاجرت به کشور دانمارک امتحان کنید

بعد از اینکه با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی دانمارک اقدام به شروع کارهای اقامت و مهاجرت به کشور دانمارک را انجام دادید بد نیست درباره سلایق غذایی و ذائقه چشایی مردم دانمارک و همچنین خوراکیها و غذاهای معروف شهرهای مختلف دانمارک اطلاعاتی داشته باشید.در ادامه چند تا از معروف ترین غذاهای دانمارکی را برایتان معرفی میکنیم:

اسموربرود (Smørrebrød)
اسموربرود (Smørrebrød)

اسموربرود (Smørrebrød) یک ساندویچ روباز است که به طور معمول در دانمارک برای ناهار میل می‌شود. این غذا معمولاً با نان چاودار سرو شده و روی آن شاه‌ماهی یا میگوی خام، تخم‌مرغ سفت، گوشت یا سبزیجات قرار می‌گیرد.

پولسر (Pølser)
پولسر (Pølser)

پولسر (Pølser) یک غذای سنتی دانمارکی نیست، اما به قدری خوشمزه است که باید راجع به آن بدانید. پولسر اساساً نسخه دانمارکی هات داگ آمریکایی و شاید بهتر از آن است. این غذا در سراسر کپنهاگ و سایر شهرها در دکه‌های هات داگ فروخته شده و با سس کچاپ، خردل، پیاز سرخ شده و خیارشور سرو می‌شود.

کارتوفلر (Kartofler)
کارتوفلر (Kartofler)

کارتوفلر (Kartofler) یا سیب‌زمینی نقش مکمل وعده‌های غذایی را در دانمارک دارد. روش‌های مختلفی برای طبخ آن وجود دارد، اما به طور معمول در آب جوشانده شده و با سایر سبزیجات سرو می‌شود. البته گاهی اوقات آن را له کرده یا کاراملی می‌کنند (سیب‌زمینی را با شکر می‌پزند تا کارملی شود.)

وینربرود (Wienerbrød)
وینربرود (Wienerbrød)

آمریکایی‌ها وقتی به فکر یک شیرینی دانمارکی می‌اُفتند، وینربرود (Wienerbrød) در ذهن‌شان تداعی می‌شود. وینربرود خیلی شبیه به کروسان است و آن را با باترکریم و شکر پُر می‌کنند.

توت قرمز با خامه (Rødgrød med fløde)
توت قرمز با خامه (Rødgrød med fløde)

این غذا اساساً یک سوپ توت است که به عنوان دسر تابستانی نیز خورده می‌شود. توت‌های قرمز را پخته و سپس با خامه سرو می‌کنند. اسم این غذا (Rødgrød med fløde) تلفظ دشواری دارد، پس مواظب باشید که مورد خنده دیگران قرار نگیرید!

ریسالاماند (Risalamande)
ریسالاماند (Risalamande)

ریسالاماند (Risalamande) شبیه به نسخه آمریکایی پودینگ برنج است. این غذا به صورت سرد سرو شده و گیلاس‌ گرم روی آن ریخته می‌شود. در ایام کریسمس یک بادام در آن مخفی می‌کنند و هر کس که آن را پیدا کند، جایزه می‌گیرد. این کار باعث ایجاد حس رقابت برای پیدا کردن بادام می‌شود.

پنیر
پنیر

کارخانه‌های لبنیاتی و تولید پنیر در سراسر دانمارک، پنیر معتبر خود را تولید می‌کنند. معروف‌ترین آنها بلوچیز، دانبو و هاوارتی است. دانمارکی‌ها اغلب پنیر را با شاه‌ماهی خام و میوه‌های مختلف میل می‌کنند.

ایبلسکایور (Æbleskiver)
ایبلسکایور (Æbleskiver)

ایبلسکایور (Æbleskiver)، پنکیک‌های کوچک و گردی هستند که معمولاً با سیب پر شده‌، روی آن شکر ریخته و با مارمالاد سرو می‌شود. این، بخشی از سنت کریسمس در خانواده‌های دانمارکی است.

رابابرگراد (Rababergrød)
رابابرگراد (Rababergrød)

رابابرگراد (Rababergrød)، کمپوت ریواس است که یک دسر تابستانی محبوب در دانمارک محسوب می‌شود. اهالی دانمارک ساقه‌های ریواس را جوشانده شده و بعد به صورت یک مارمالاد شیرین درمی‌آورند. روی این دسر، خامه و شکر ریخته و به صورت سرد سرو می‌کنند. گاهی اوقات توت‌ فرنگی نیز به آن اضافه می‌شود که در این صورت به آن رابابریوردبرگراد (rababerjordbærgrød) می‌گویند.

نوما (Noma) 
نوما (Noma) 

نوما غذا نیست اما باید در این لیست قرار بگیرد. کپنهاگ موطن یکی از رستوران‌های مشهور دنیا یعنی «نوما» (Noma) است و زیر نظر «رنه ردزپی» اداره می‌شود که جوایز بی‌شماری را برای خلاقیت آشپزی گرفته است. این مکان بسیار مشهور و در عین حال قیمت‌های سرسام‌آوری نیز دارد.

همه چیز درباره اخذ انواع ویزای مهاجرتی دانمارک 

همه چیز درباره راههای مهاجرت به کشور دانمارک از طریق اخذ انواع ویزای مهاجرتی دانمارک 

یکی از راه های سفر به کشورهای مختلف دریافت یکی از انواع ویزا می باشد. لذا کشور دانمارک به عنوان یکی از کشورهای صاحب نام همواره مورد توجه بسیاری از افراد می باشد و افرادی که قصد مهاجرت به کشور دانمارک را دارند باید یکی از انواع ویزای مهاجرتی دانمارک را دریافت نمایند و در ابتدا باید نسبت به دریافت وقت سفارت این کشور اقدام نموده و در زمانی که برای مصاحبه حضوری برای افراد تعیین می شود، باید با توجه به مستندات و دلایلی که برای سفر به کشور دانمارک دارند، نسبت به انجام دریافت ویزای این کشور اقدام نمایند.

گفتنی است انواع ویزای مهاجرتی مختلفی برای کشور دانمارک صادر می شود که می‌ توان به ویزا های توریستی، کاری، تحصیلی ، تولد و ازدواج اشاره کرد.هر کدام از این انواع این ویزاها مدارک مختلفی را دارند که افراد باید به آن ها توجه داشته باشند. لذا افراد در زمان دریافت وقت سفارت دانمارک، باید مدارکی که برای راضی کردن مسئولین سفارت مهم می باشد را با خود به همراه ببرند.

پیشنهاد مطالعه  هر چیزی که درباره مهاجرت به کشور هندوستان از طریق انواع ویزای مهاجرتی هند باید بدانیم!
نکاتی در مورد دریافت ویزای شینگن دانمارک :
نکاتی در مورد دریافت ویزای شینگن دانمارک 

یکی از انواع ویزای مهاجرتی دانمارک اخذ ویزای شینگن می باشد. کشور دانمارک از کشور های اتحاد شینگن می باشد و برای مسافرت و مهاجرت به کشور دانمارک نیاز به ویزا شینگن می باشد .

  • جهت دریافت ویزا شنگن دانمارک می بایستی حداقل ۶ هفته زود تر از زمان سفر به سفارت مراجعه نمائید .
  • ویزا شنگن دارای اعتبار ۳ ماهه می باشد و در طول این ۳ ماه شما حق کار در کشور دانمارک را ندارید .
  • کشور دانمارک از کشور های اتحاد شنگن می باشد و برای مسافرت به دانمارک نیاز به ویزا شینگن می باشد .
  • حضور شخص متقاضی جهت دریافت ویزا در سفارت دانمارک الزامی می باشد ( جهت انگشت نگاری و مصاحبه ) 
ویزای شنگن در ۴ نوع صادر می شود :

ویزای نوع A :

ویزای ترانزیت است یعنی مسافر حق خروج از فرودگاه را ندارد و می تواند فقط در یکی از فرودگاههای شنگن پرواز خود را تعویض و راهی کشوری در خارج از شنگن گردد.

ویزای نوع B :

ویزای عبور است یعنی مسافر حق خروج از فرودگاه را دارد و میتواند از شنگن بعنوان منطقه عبوری استفاده نماید تا از طریق زمینی خود را به کشور دیگری غیر شنگن برساند.

ویزای نوع C :

ویزای توریستی است که اکثر ایرانیان با آن وارد شنگن می شوند.

ویزای نوع D :

ویزای بلندمدت است که معمولا تجار و بازرگانان ازآن استفاده می کنند تا بتوانند در طی سال بارها به شنگن وارد و از آن خارج شوند.

توجه کنید که اگر بخواهید بیش از ۹۰ روز در محدوده شنگن بمانید، دیگر نیازی به ویزای شنگن ندارید بلکه باید درخواست اقامت بدهید و از طریق سفارت پیگیر مراحل اقامتی خود باشید، درضمن اگر از ۹۰ روز اقامت خود در محدوده شنگن استفاده کنید، باید حتما ۳ ماه خارج از شنگن بمانید تا بتوانید مجددا ویزای شنگن دریافت کنید. البته در صورت داشتن دلایل ویژه می توانید برای حداکثر یکسال هم ویزای شنگن دریافت کنید.

داشتن ویزای شنگن لزوما به معنی تضمینی جهت ورود به محدوده شنگن نیست، یعنی اینکه اگر شما ویزای شنگن خود را از ایتالیا گرفته باشید ولی از فرانسه وارد شنگن شوید مقامات مرزی شنگن در فرانسه می توانند به دلایلی کاملا قانونی به شما اجازه ورود نداده و شما را به کشوری در خارج از شنگن اخراج کنند. مسافر ورودی به شنگن باید همیشه خود را آماده سوالات احتمالی از جمله هدف از سفر، آدرس محل اقامت و مدارکی دال بر توانایی پرداخت هزینه های اقامت نماید.

آدرس سفارت دانمارک در تهران :

خیابان شریعتی- بالاتر ‏از پل صدر- کوچه ‏هدایت- کوچه دشتی- ‏پلاک ۱۰‏

تلفن های : ‏۲۲۶۰۷۰۲۰ – ‏۲۲۶۴۰۰۰۹‏ – ‏۲۲۶۰۱۳۶۳‏

هنچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت اینترنتی سفارت دانمارک در تهران به نشانی اینترنتی : www.iran.um.dk مراجعه نمائید .

مدارک مورد نیاز جهت دریافت انواع ویزای مهاجرتی دانمارک :
  • اصل پاسپورت متقاضی .
  • کارت ملی و شناسنامه .
  • ۲ قطعه عکس ۶ در ۴ رنگی با پس زمینه سفید .
  • در صورت داشتن سند ملک اصل و کپی ترجمه شده .
  • نامه تمکن مالی از بانک و گردش ۶ ماه آخر سپرده بانکی .
  • در صورت داشتن ویزا شنگن و یا ویزا کشور های معتبر کپی از آنها .
  • گواهی اشتغال به کار یا ذکر سمت و حقوق و سایقه و یا جواز کسب و یا ثبت شرکت .
  • گواهی بازنشستگی .
  • گواهی اشتغال به تحصیل 
مدارک مورد نیاز و نحوه امتیاز بندی گرین کارت دانمارک :

مدارک مورد نیاز و نحوه امتیاز بندی گرین کارت دانمارک 

اگر در ایران و یا در ھر جای دیگری از دنیا زندگی می کنید و دارای تحصیلات عالیه (کارشناسی-کارشناسی ارشد و یا دکترا) ھستید و از طرفی قصد مھاجرت به یکی از کشورھای اروپایی برای کار و زندگی و سپس دریافت اقامت اتحادیه اروپا را دارید، طرح گرین کارت می تواند یکی از بھترین گزینه ھا برای شما GreenCard Scheme یا ھمان کارت سبز دانمارک باشد.

شما می توانید از ھر کجای دنیا که باشید با تھیه و ارسال مدارک موردنیاز در صورت کسب حد نصاب امتیاز ( ۱۰۰ امتیاز) درظرف چند ماه به یکی از مرفه ترین کشورھای حوزه اسکاندیناوی و اروپا قدم بگذارید.
انواع ویزای مهاجرتی دانمارک یا اجازه اقامت کارت سبز دانمارک یک اجازه اقامت کاری حداکثر ۳ ساله است و به شما این امکان را می دھد که در این مدت در کشور دانمارک به دنبال کار بگردید.پس از یافتن کار این امکان را خواھید داشت که آن را تمدید کنید و پس از گذشت چھارسال متوالی برای دریافت اقامت دائمی دانمارک ھم اقدام کنید.از زمان اجرای این طرح چند سالیست که می گذرد.
در ادامه بصورت گام به گام تمامی مراحل و شرایط اقدام جھت دریافت ویزای گرین کارت دانمارک را توضیح می دھیم.

Denmark-Green-Card
شرایط کامل امتیاز بندی گرین کارت دانمارک

حد نصاب امتیاز برای اقدام جھت کارت سبز دانمارک ۱۰۰ امتیاز است که شامل امتیاز برای سن،سطح تحصیلات،سطح زبان،سوابق کاری،سازگاری با محیط و سن می شود.
شما می توانید حداکثر ۱۵ امتیاز از بخش سنی دریافت کنید:

Age سن

۳۴ سال و کمتر : ۱۵ امتیاز
۳۵ تا ۴۰ سال : ۱۰ امتیاز

Educational Level سطح تحصیلات

مدرک تحصیلی شما باید حداقل معادل مدرک لیسانس دانمارکی ارزشیابی شود.در غیراینصورت، حد نصاب امتیاز لازم را نمی توانید بدست آورید. حداکثر امتیازی که از این بخش می توانید کسب کنید ۱۰۵ امتیاز است.
مدرک کارشناسی(لیسانس) چھارساله: ۳۰ امتیاز
مدرک کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) یکساله: ۵۰ امتیاز
مدرک کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) دوساله: ۶۰ امتیاز
مدرک دکترا( PhD ) : ۸۰ امتیاز
درضمن اگر دانشگاه محل تحصیل شما جزو فھرست ۴۰۰ دانشگاه برتر دنیا باشد، امتیاز اضافه ای به شما تعلق می گیرد: bonus point
جزو ۴۰۰ دانشگاه برتر دنیا: ۵ امتیاز
جزو ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا: ۱۰ امتیاز
جزو ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا: ۱۵ امتیاز
نکته مھم برای دانشجویان:

امتیازات بالا ھمگی به کسانی تعلق می گیرد که تحصیلات خود را به پایان رسانیده اند و مدرک خود را دریافت نموده اند.درصورتی که ھنوز دانشجو ھستید و مدرک تحصیلی خودتان را دریافت نکرده اید نمی توانید امتیازی از این بخش دریافت کنید.

Language Skills سطح زبان

یکی از زبانھای انگلیسی،دانمارکی،سوئدی،نروژی و یا آلمانی نشان دھید.
۵ امتیاز : با نمره ۳ -IELTS – مدرک زبان انگلیسی
۱۰ امتیاز : ۴٫۵- با نمره ۳٫۵ IELTS
۱۵ امتیاز : ۶- با نمره ۵ IELTS
با نمره ۶٫۵ به بالا: ۲۰ امتیاز IELTS
نکته:

اگر به مدت حداقل یکسال در محلی مشغول به کار یا در دانشگاھی مشغول به تحصیل بوده اید که در آن به یکی از زبانھای انگلیسی،دانمارکی،سوئدی،نر وژی و یا آلمانی کار یا تحصیل کرده باشید،نیازی به ارائه مدرک زبان ندارید و بر اساس سطح کار یا تحصیل شما امتیاز لازم از حداقل تا حداکثر ۲۰ امتیاز به شما تعلق می گیرد.توجه داشته باشید که اگر در شرکتی خارجی در ایران کار کرده باشید مشمول این امتیاز نمی شوید چون زبان رسمی استفاده شده در محل کار شما به ھر صورت زبان فارسی بوده است.

Work Experience سوابق کاری

در صورتی که ظرف ۵ سال گذشته در یکی از مشاغل موردنیاز دانمارک مشغول به تحقیق یا کار بوده اید ، می توانید حداکثر ۱۵ امتیاز دریافت کنید.
بعنوان محقق یک تا دو سال سابقه کار: ۱۰ امتیاز positive list
بعنوان محقق سه تا پنج سال سابقه کار : ۱۵ امتیاز positive list
سه تا پنج سال سابقه کار بعنوان مدیر/کارمند/کارگر و… : ۵ امتیاز positive list

اگر در یکی از دانشگاه ھای اروپایی تحصیل

Adaptability سازگاری یا وفق پذیری با محیط

اگر در یکی از دانشگاه ھای اروپایی تحصیل کرده باشید یا در سطح اروپا سابقه کاری مرتبط داشته باشید بدین معنا خواھد بود که می توانید از امتیاز توانایی سازگاری با محیط ھم استفاده کنید. حداکثر امتیازی که از این بخش می توانید کسب کنید ۱۵ امتیاز خواھد بود.
داشتن حداقل یکسال سابقه تحصیل در یکی از کشورھای اتحادیه اروپا یا سوئیس : ۵ امتیاز
داشتن اقامت قانونی در اتحادیه اروپا یا سوئیس به مدت دوسال متوالی: ۱۰ امتیاز
تسلط به زبان دانمارکی نیز دارای ۵ امتیاز اضافی ست.

* حالا باید امتیازات خودتان را با توجه به پنج بند بالا جمع بزنید.اگر به ۱۰۰ امتیاز رسیدید می توانید اقدام کنید.البته قبل از آن باید شرایط مالی داشته باشید .

ویزای تحصیلی دانمارک

مهاجرت به کشور دانمارک از طریق اخذ انواع ویزای مهاجرتی تحصیلی دانمارک

یکی از بهترین راههای مهاجرت به کشور دانمارک تحصیل در دانشگاههای این کشور با دریافت یکی از انواع ویزای مهاجرتی تحصیلی دانمارک میباشد. در ادامه صفر تا صد تحصیل در دانمارک ( تمام نکات تحصیل در دانمارک ) را برایتان شرح می دهیم:

پایتخت کشور دانمارک : کپنهاگ
زبان تحصیل در دانمارک : زبان دانمارکی
طول مدت تحصیل در دانمارک در مقطع کارشناسی : ۴ سال
طول مدت تحصیل در دانمارک در مقطع کارشناسی ارشد : ۲ سال
طول مدت تحصیل در دانمارک در مقطع دکترا : ۴ سال
طول مدت تحصیل در دانمارک در رشته پزشکی : ۶ سال

اگر قصد تحصیل در خارج از کشور دارید می توانید تحصیل در دانمارک را انتخاب کنید . کشور دانمارک بازار مناسبی برای رشته های کشاورزی ، دامپزشکی و رشته های مشابه فراهم آورده است . متقاضیانی که از طریق تحصیل در دانمارک به کشور دانمارک مهاجرت می کنند می توانند بعداز سه سال در این کشور مشغول کار شوند . برای تحصیل در دانمارک می توانید بدون مدرک زبان در این کشور ادامه تحصیل بدهید . تحصیل در دانمارک در مقاطع مختلف وجود دارد . برای تحصیل در دانمارک نیاز به اخذ ویزای تحصیلی دانمارک از طریق سفارت دانمارک لازم می باشد . موسسه حقوقی سروش نافع دادمان در این مقاله قصد دارد درباره تحصیل در دانمارک به طور مفصل در مقاطع تحصیلی مختلف توضیح دهید همچنین درباره تحصیل رایگان در دانمارک و شرایط مهاجرت تحصیلی به کشور دانمارک از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی دانمارک و کمک هزینه های تحصیلی توضیح دهد.

پیشنهاد مطالعه  نکات طلایی درباره اخذ ویزای تحصیلی دانشجویی
صفر تا صد تحصیل در دانمارک | مزایای تحصیل در دانمارک | مقاطع تحصیلی دانمارک

دانمارک با ۵.۵ میلیون نفر جمعیت ، جنوبی ترین کشور اسکاندیناوی است که تنها با آلمان مرز مشترک دارد. پایتخت این کشور شهر کپنهاگ و واحد پولشان کرون دانمارک است. دانمارک از طریق پل دریایی اورسوند به سوئد متصل میشود. دانمارک از اعضای مؤسس سارمان ملل و ناتو است و دارای دولت رفاه ‌است و از نظر کم بودن اختلاف درآمد مردم، در رتبه اول جهان قرار دارد. دانمارک از نظر درآمد سرانه در رتبه هفتم جهان است و در بررسی‌های سالانه، مردم آن مکرراً به عنوان راضی ترین و شادترین مردم شناخته شده اند. آب و هوای دانمارک معتدل ، مرطوب و پرباران است. سرزمینی جلگه‌ای سرسبز و بسیار حاصلخیز و مراتع فراوان تشکیل یافته‌است و رودهای آن کوتاه ولی پر آب است.

دانشگاه های دانمارک در رتبه پنجم قرار دارند و جزو بهترین دانشگاه ها از نظر تسهیلات آموزش عالی می باشند و مدرک دانشگاهی آن از اعتبار بین المللی برخوردار هستند. دانشجویان علاقه مند به تحصیل در دانمارک می توانند در رشته های : تجارت، ارتباطات، داروسازی، دامپزشکی و … به تحصیل بپردازند. تحصیل در دانمارک برای کودکان ۷ تا۱۶ سال در دانمارک که شامل مقاطع دبستان و اول متوسطه است به صورت اجباری و رایگان میباشد. تحصیل در دانمارک در مقاطع دبستان و دبیرستان جمعا ۱۳ سال است که ۱۰ سال آن دوره دبستان و ۳ سال آن دوره دبیرستان می باشدکه گذراندن این ۱۳ سال تحصیلی و اخذ مدرک دیپلم لازمه ی ورود به دانشگاه های دانمارک است. دانش آموزان در مقطع دبیرستان یا میتوانند با گذراندن سه سال تحصیلی برای ورود به دانشگاه ها آماده شوند یا میتوانند در رشته های فنی حرفه ای برای ورود به بازار کار و شغل های خاص مهارت های لازم را کسب کنند.

انواع ویزای مهاجرتی دانمارک
چرا تحصیل در دانمارک مورد انتخاب بسیاری از متقاضیان مهاجرت تحصیلی می باشد ؟

امروزه در سراسر دنیا ملاک افراد برای ادامه تحصیل ، تحصیل در مدارس و دانشگاه های معتبر و صد البته دانشگاه هایی با هزینه های پایین تر و یا رایگان در کشورهایی پیشرفته و مدرن می باشد. کشور دانمارک ازجمله کشورهای ثروتمند و مدرن می باشد. تحصیل در دانمارک همانند تحصیل در سوئد و تحصیل در نروژ مورد تقاضا می باشد. در دانمارک یک دانشجوی بین المللی می تواند در سطح جهانی و در محیطی امن و دوستانه در زمینه های مختلف و متنوع مانند مهندسی، علوم زیستی، علوم اجتماعی و غیره به تحصیل و نوآوری بپردازد. ضمن این که تحصیل در دانمارک از هر نوع همکاری و نوآوری در روش های تدریس برای دانشجویان مشغول به تحصیل استفاده می شود که این امر باعث شده است که سطح آموزشی در این کشور از کیفیت بالایی برخوردار باشد. جالب است بدانید در سراسر دنیا مدرک کسب شده از دانشگاه های دانمارک به رسمیت شناخته شده و می تواند آینده شغلی فرد را تضمین نماید .

طراحی نظام آموزشی دانمارک به گونه ای است که خلاقیت، ایجاد نوآوری، تفکر تحلیلی و انتقادی ترویج می دهد و از اساتید برجسته از دانشگاه های معتبر بهره گیری شده است. همچنین به تازگی در روند سیستم تحصیل دانمارک یک نوآوری ایجاد کرده اند که دانشجو در حین تحصیل می تواند دوره کار آموزی را گذرانده و تجربه کاری بیشتری به دست آورد که این موضوع سیستم آموزش دانمارک را منحصر به فرد می نماید.

مزایای تحصیل در دانمارک به شرح زیر است :
  • امکان تحصیل در دانمارک به زبان انگلیسی
  • تمرکز دانشگاه های دانمارک روی حل مشکلات کار روی پروژه
  • امکان کار همزمان با تحصیل در دانمارک
  • مراقبت های پزشکی رایگان در دانمارک
  • امکان دریافت کمک هزینه تحصیلی در دانمارک
  • امکان تحصیل در دانمارک در رشته MBA در مقطع کارشناسی ارشد
  • از مزایای تحصیل در دانمارک می توان به این اشاره کرد که دانمارک کشوری شاد ، ثروتمند و قانون مند است . همچنین می توانید بدون مدرک زبان تحصیل در دانمارک داشته باشید .

برای ورود به کشور دانمارک نیاز به دریافت یکی از انواع ویزای مهاجرتی دانمارک از طریق سفارت دانمارک می باشید . سفارت دانمارک دارای ویزاهای مختلفی می باشد . افراد برای تحصیل در دانمارک باید ابتدا از دانشگاه مورد نظر پذیرش بگیرند تا بتوانند ویزای تحصیلی دانمارک را دریافت نمایند .

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی دانمارک به شرح زیر است :
  • پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر که باید مهمور به مهر دانشگاه باشد.
  • بیمه نامه مسافرتی شینگن که تا سقف ۳۰۰۰۰ یورو را شامل می شود و از یکی از شرکت های بیمه مورد قبول سفارت دانمارک صادر گردد.
  • مدارک هویتی شامل پاسپورت و شناسنامه و .. ترجمه شده
  • تکمیل فرم تقاضای ویزای تحصیلی دانمارک که به صورت تایپ شده به سفارت تحویل داده شود.
  • مدرک مالی که نشان دهنده گردش حساب شخص در ایران و نشان دهنده توانایی مالی دانشجو برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی در دانمارک باشد.
  • یک قطعه عکس ۵/۳ در ۵/۴ و رنگی
  • توجه نمایید که این مدارک ثابت نمی باشد.

تحصیل در مدارس دانمارک

تحصیل در مدارس دانمارک

یکی دیگر از راههای مهاجرت به دانمارک اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی دانمارک یعنی ویزای تحصیلی مدارس دانمارک می باشد. تحصیل در مدارس دانمارک به این شکل می باشد که دوره مهدکودک در دانمارک اجباری نمی باشد . دوره ابتدایی در دانمارک ۱۰ سال طول می کشد . بعد از دوره ابتدایی وارد دوره دبیرستان به مدت ۳ سال می شوند . در نهایت برای ورد به دانشگاه های دانمارک باید ۱۳ سال تحصیلی را بگذرانند و مدرک دیپلم دبیرستان را دریافت نمایند .

برای کودکان ۶ تا ۱۶ سال تحصیل در دانمارک که شامل مقاطع دبستان و اول متوسطه است به صورت اجباری و رایگان می باشد. البته کودکان به مدت یک سال دوره ای نظیر به پیش دبستانی که اجباری می باشد و برای آمادگی کودکان و آشنایی آنها با شرایط مدرسه و تحصیل می باشد را می گذرانند. تحصیل در دانمارک در مقاطع دبستان و دبیرستان جمعا ۱۳ سال طول می کشد که ۱۰ سال آن دوره دبستان و از سن ۷ سال شروع می شود و ۳سال آن دوره دبیرستان می باشد که لازمه ی ورود به دانشگاه های دانمارک گذراندن این ۱۳ سال تحصیلی و اخذ مدرک دیپلم است. محتوای آموزش برای همه دانش آموزان تا کلاس هفتم یکسان است. اما در پایه‌های هشتم تا دهم در دروس ریاضی، انگلیسی، آلمانی فیزیک و شیمی ممکن است، دانش آموزان به کلاسهای با سطوح پایه و پیشرفته هدایت شوند. تحصیل پایه دهم به صورت اختیاری است و دانش آموزان پس از گذراندن پایه نهم می‌توانند مدرسه را ترک کنند. دو هدف برای پایه دهم وجود دارد که یکی از این اهداف دانش آموزان را برای زندگی خارج از مدرسه آماده سازی می کنند و هدف دوم دادن دانش لازم برای تحصیل در دوره ‌های بالاتر می باشد.

تحصیل در مقطع لیسانس در دانمارک

تحصیل در مقطع لیسانس در دانمارک

طول دوره تحصیل در دانمارک در مقطع لیسانس ۴ سال می باشد. تحصیلات در مقطع لیسانس در دانمارک در بیشتر رشته های ارائه شده در کشور دانمارک به زبان این کشور یعنی دانمارکی می باشد و دانشجوی متقاضی اخذ پذیرش در مقطع لیسانس کشور دانمارک ملزم به ارائه مدرکی دال بر تسلط بر زبان دانمارکی قبل از ورود به دانشگاه های دانمارک می باشد . دانشجویان با ارائه پایان نامه در انتهای این دوره می توانند این مدرک را زمینه ورود فارغ التحصیلان به بازار کار یا تحصیلات عالی کنند. با توجه به اینکه در ایران نهادی جهت یادگیری زبان دانمارکی وجود ندارد در اکثر موارد تحصیل در مقطع کارشناسی در دانمارک میسر نمی شود.
دانشجویان با کسب امتیاز ECTS 180 می توانند موفق به فارغ التحصیلی گردند. در دانمارک دوره کارشناسی ، تحصیل بر پایه آکادمیک و تحقیقی است و دانشجو را با دانش تخصصی آشنا می سازد. در مراحل پایانی دوره دانشجویان برای ورود فارغ التحصیلان به بازار کار یا تحصیلات عالی (فوق لیسانس) را فراهم می سازند یک پروژه نهائی ارائه می دهند. جهت تحصیل در دانمارک دوره های بسیاری وجود دارند که معادل لیسانس محسوب می گردند و و دانشجو با گذراندن این دوره می تواند مستقیم به دوره های کارشناسی ارشد وارد شود. این دوره ها ۲ سال طول می کشد و برای پذیرش در این دوره نیاز به مدرک دیپلم و ۲ سال تجربه کاری دارد. دانشجویانی می توانند در حین تحصیل در مقطع کارشناسی در دانمارک ۱۰ ساعت در هفته را کار کرده و به ازای هر ساعت مبلغی حدود ۸ تا ۱۰ یورو در‌آمد داشته باشند. این درآمد به راحتی می‌تواند تامین کننده هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی می باشد و این یکی از مهمترین دلایل برای اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی تحصیلی دانمارک می باشد.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس در دانمارک

تحصیل در مقطع فوق لیسانس در دانمارک

برای ورود به تحصیل در مقطع فوق لیسانس در دانمارک نیازی به امتحان ورودی نمی باشد و فقط با توجه به نمرات دوره قبل و اظهار نظر اساتید امکان پذیر می باشد. بسیاری از رشته های دانشگاهی در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه می شوند. تعداد زیادی از دانشجویان متقاضی تحصیل در دانمارک با هدف کار در کشورهای اروپایی و به خصوص منطقه اسکاندیناوی و به بهانه ی تحصیل در دانمارک اقدام به اخذ ویزای تحصیلی کشور دانمارک می نمایند تا با اتمام دوره کارشناسی خود در دانشگاه های کشور دانمارک ، شانس خود را از یکسو برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا و از سوی دیگر برای یافتن یک فرصت شغل ممتاز در رقابت با سایر متقاضیان افزایش میدهد. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانمارک در نیم سال آخر دانشجو موظف به انجام پژوهش می باشد زبان تحصیلی این مقطع انگلیسی است و افراد متقاضی می بایستی مدرک آیلتس آکادمیک با نمره ۶.۵ را داشته باشند.

تحصیل در دانمارک در مقطع کارشناسی ارشد به این صورت می باشد که متقاضی باید از یکی از دانشگاه های دانمارک در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش اخذ نماید. مدت زمان دوره های کارشناسی ارشد معمولا ۲ سال می باشد و دراخر امتیاز ۱۲۰ ECTS را به منظور کسب مدرک کارشناسی ارشد نیاز به کسب کند. البته مدت زمان دوره تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های هنر ۲ الی ۳ ساله می باشد که میزان امتیاز همانند سایر رشته ها به جهت اخذ مدرک می باشد. این نکته بسیار حائز اهمیت دادن اینترشیپ به متقاضی می باشد که اکثر دانشگاه های دانمارک به منظور تحصیل در مقطع فوق لیسانس به متقاضی اینترشیپ می دهند و این به معنی گذراندن دوره های کارآموزی می بباشد که در صورت رضایت از کیفیت کار متقاضی استخدام دائم خواهد بود.

تحصیل در مقطع دکتری در دانمارک

تحصیل در مقطع دکتری در دانمارک

روش دیگر برای اخذ یکی دیگر از انواع ویزای مهاجرتی دانمارک دریافت ویزای تحصیلی در مقطع دکتری می باشد. کشور دانمارک همانند سایر کشورهای پیشتاز در بحث تحصیل ، به دانشجویان در حال تحصیل در دانمارک در مقطع دکترا، توجه ویژه ای دارد و جهت پرداخت مخارج تحصیل ایشان، شرایط ویژه ای را جهت تسهیل طول دوره دکترا در کشور دانمارک فراهم آورده است.

از آنجایی که تحصیل دردانمارک در مقطع دکترا در به عنوان یک شغل حرفه ای محسوب می شود، رقابت برای این مقطع بسیار بالاست چرا که متقاضیان ادامه تحصیل در این مقطع می‌توانند حقوقی ماهیانه به میزان ۲۰۰۰ یورو دریافت کنند. با توجه به اینکه بسیاری از دانشگاه های کشور دانمارک با شرکت ها در ارتباط هستند این دانشگاه ها می توانند بستر مناسبی برای متقاضیان تحصیل برای ورود به عرصه کار را در این کشور فراهم سازند. لازم به ذکر است به جهت تحصیل در دانمارک مدرک آیلتس ۷ برای مقطع دکترا الزامی است.

بصورت کلی تحصیل در دانمارک در مقطع دکترا در دانشگاه های دانمارک به ۲ صورت تحصیل با بورسیه تحصیلی در دانمارک و تحصیل در شرایطی که دانشجو شهریه دانشگاه را شخصا پرداخت می کند، صورت می پذیرد. تحصیل در شرایطی که دانشجو مستلزم به پرداخت هزینه در دانشگاه های کشور دانمارک می باشد، همانند اخذ پذیرش در مقطع فوق لیسانس کشور دانمارک می باشد ولیکن در این مطلب شرایط لازم جهت اخذ فرصت تحصیل در مقطع دکترا به همراه اخذ بورسیه تحصیلی دانمارک می پردازیم. با توجه به این نکته که کشور دانمارک برای افرادی که در مقطع دکترا در این کشور مشغول به تحصیل هستند، حقوقی ماهیانه به میزان تقریبا ۲ هزار دلار را مدنظر قرار می دهند، بنابراین دانشجویان ایرانی رقابت بسیار سختی را در راستای اخذ بورسیه دکترا در کشور دانمارک در پیش دارند.

داشتن شرایط زیر برای اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا در دانمارک الزامیست :
  • در دست داشتن مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر جهت تحصیل دکترا در دانمارک
  • اخد مدرک دال بر تسلط کافی و زبان انگلیسی (حداقل آیلتس ۶٫۵) برای تحصیل در دانمارک در مقطع دکترا
  • جلب نظر یک استاد مشاور (supervisor) که تز دکترا شما را پشتبانی نماید.
  • داشتن تالیفات از قبیل مقالات بین المللی ، کتاب و … جهت تحصیل در دانمارک در مقطع دکترا
  • داشتن همه و یا تعدادی از آیتم های ذکر شده، می توان در راستای افزایش شانس فرد در جهت اخذ پذیرش تحصیل در دانمارک در مقطع دکترا نقش بسزایی ایفا نماید.

 تحصیل در رشته پزشکی در دانمارک

 تحصیل در رشته پزشکی در دانمارک

یکی دیگر از دیگر انواع ویزای مهاجرتی دانمارک ویزای تحصیلی در رشته پزشکی می باشد. تحصیل در دانمارک در رشته پزشکی در حدود ۶ سال طول می کشد و دروس به دو زبان انگلیسی و دانمارکی تدریس می شود . متقاضیان تحصیل د رشته پزشکی باید آیلتس حداقل ۶ را داشته باشند و تمام افراد تسلط کامل به زبان دانمارکی را داشته باشند برای اشتغال به کار تسلط زبان دانمارکی لازم می باشد . دانشجویان تحصیل پزشکی در دانمارک در طول تحصیل خود دانش و مهارت های لازم برای درمان و تشخیص بیماری ها و ایجاد رابطه با بیمار را یاد می گیرند .

دانشگاه های معتبر پزشکی و دندانپزشکی در دانمارک شامل :
  • دانشکده بهداشت و علوم پزشکی در دانشگاه کپنهاگ دانمارک
  • دانشکده بهداشت دانشگاه آرهوس دانمارک
  • دانشگاه آلبورگ دانمارک
  • دانشکده علوم بهداشتی از دانشگاه جنوب دانمارک
    شما به عنوان یک دانشجوی پزشکی باید ۳ الی ۴ ماه دوره کارآموزی را بعد از اتمام تحصیلات برای گرفتن مدرک بگذرانید .
شرایط لازم برای تحصیل در دانمارک در رشته داروسازی به شرح زیر می باشد :

برای تحصیل داروسازی در دانمارک زبان آموزش در دانشگاه کپنهاگ ، دانمارکی است. بنابراین، زبان دانمارکی سطح A برای ورود به تمام دوره ها، مورد نیاز است. به همه دانش آموزان در دبیرستان دانمارکی به زبان دانمارکی در سطح A تدریس می شود، یعنی در بالاترین سطح. هر آموزش در دانشگاه کپنهاگ دارای الزامات خاصی می باشد، که نیاز به سطوح خاص متوسطه در موضوع مورد نظر، الزامات مربوط به مدرک در موضوع انتخاب شده یا الزامات برای نمرات میانگین ​​در آزمون مقدماتی دارد. علاوه بر این توجه کنید شما باید یکی از الزامات مربوط به مدرک که در ادامه آمده است را داشته باشید:

  • نمره ی متوسط ​​از آزمون مقدماتی باید حداقل ۶.۰ باشد.
  • نمره ی متوسط ​​از یکی از موارد تکمیلی موضوعات مورد نظر (حداقل سطوح مورد نیاز) باید حداقل ۶.۰ باشد.
محدودیت سنی برای تحصیل در دانمارک

محدودیت سنی برای تحصیل در دانمارک وجود ندارد البته برای تحصیل در دانمارک در رشته های پزشکی اگر سن شان کمتر از ۳۴ سال باشد برای دریافت ویزای تحصیلی دانمارک ۱۵ امتیاز و متقاضیانی که سن آنها بین ۳۵ تا ۴۰ سال باشد ۱۰ امتیاز کسب می کنند .

اقامت در دانمارک پس از تحصیل

اقامت پس از تحصیل در دانمارک

شرایط اقامت پس از تحصیل در دانمارک از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی دانمارک برای گروه های مختلف متفاوت است این گروه ها به دو دسته مردمان اروپایی و غیر اروپایی تقسیم می شود . مردمان کشورهای ایسلند سوئد نروژ و فنلاند بدون هیچ محدودیتی می توانند در کشور دانمارک مشغول به تحصیل و کار شوند . مردمان سایر کشورهای اروپایی و سوئیس نیاز به گرفتن ویزا و کسب اجازه کار ندارند ولی اگر قصد اقامت بیشتر مدت زمان سه ماه را داشته باشند باید مدرک ثبت نام در اداره شهرداری و مهاجرت به دانمارک را داشته باشند . مردمان غیر اروپایی بعد از تحصیل در دانمارک به مدت ۶ ماه اجازه زندگی و پیدا کردن شغل را دارند که به این افراد کارت اقامت موقت دانمارک داده می شود .

یکی از روش های دیگر برای دریافت اقامت پس از تحصیل در دانمارک ، تمدید ویزای تحصیلی می باشد .جالب است بدانید غیر اروپاییان می توانند در طول هفته به مدت ۲۰ ساعت کار کنند. این محدودیت شامل ماه های اوت، جولای و ژوئن نمی شود.

کشورهای بدون محدودیت برای تحصیل در دانمارک

هزینه تحصیل در دانشگاه های دانمارک متفاوت است اما به طور میانگین شماحدودا سالیانه ۱۲۰۰۰ یورو هزینه تحصیل دارید.

تجصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانمارک برای داوطلبان عضو اتحادیه اروپا رایگان است . همچنین اگر دانشجوی خارجی ویزای دائم یا موقت دانمارک را داشته باشد و یکی از والدین وی مشغول به کار در دانمارک باشد از پرداخت شهریه معاف می باشند .

هزینه تحصیل در دانمارک برای دانشجویان غیر اروپایی به شرح زیر است :
  • ارزان ترین رشته ها در دانمارک و مدارک دانشگاهی : حداقل شهریه از ۶۰۰۰ یورو در سال
  • میانگین شهریه سالانه در دانمارک بین ۱۲ تا ۱۵ هزار یورو در سال می باشد
  • رشته ها و مدارک تخصصی در دانمارک بیش از ۳۵ هزار یورو در سال است .

میانگین شهریه برخی از دانشگاه‌های برتر دانمارک به قرار زیر است :

  • دانشگاه فنی دانمارک (Technical University of Denmark): تا ۱۳۵۰۰ یورو در سال
  • دانشگاه کوپنهاگ دانمارک (University of Copenhagen) بین ۹ هزار تا ۱۵ هزار یورو در سال
  • دانشگاه اقتصاد کوپنهاگ دانمارک (Copenhagen Business School) تا ۱۲۵۰۰ یورو در سال
  • دانشگاه آرهوس دانمارک (Aarhus University) تا ۱۰ هزار یورو در سال
پیشنهاد مطالعه  هر چیزی که درباره مهاجرت به کشور سنگاپور از طریق انواع ویزای مهاجرتی سنگاپور باید بدانیم!

بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی در دانمارک

امکان استفاده از بورسیه و کمک هزینه تحصلی در دانمارک برای دانشجویان غیر دانمارکی وجود دارد . از جمله طرح های بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی در دانمارک به قرار زیر است :

  • طرح Nordplus که مختص اتباع کشورهای حوزه بالتیک و اسکاندیناوی است.
  • طرح Erasmus کمک می کند به دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و سوئیس تا ۳ تا ۱۲ ماه از تحصیل خود را در کشور خود به انجام دهند.
  • طرح Erasmus Mundus مشترک با کارشناسی ارشد است که برای دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی قابل دسترسی است. که برای رشته های خاصی در مقطع کارشناسی ارشد قابل استفاده است.
  • طرح بورس تحصیلی دولتی برای تعداد محدودی و کمی از دانشجویان واجد شرایط غیر اروپایی توسط موسسات آموزش عالی دانمارک ارائه می گردد .

بورسیه تحصیلی دانمارک به دو بخش تقسیم می شود . بورسیه هایی که تمام هزینه های تحصیل در دانمارک را شامل می شود یا کمک هزینه های مخارج زندگی را تامین کند . اینکه فرد از کدام هزینه استفاده کند به واحد پذیرش دانشگاه بستگی دارد .

اگر دانشجو موفق به گرفتن بورسیه تحصیلی در دانمارک شود دانشگاه مبلغی ۲۰۰۰ دلار ماهانه به دانشجو می دهد . برای گرفتن بورسیه تحصیلی دانمارک افرادی که مدارک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه های معتبر دریافت کرده باشند و دارای آیلتس ۶.۵ باشند از شانس بیشتری برخوردارند .

موسسات آموزش عالی دانمارک برای متقاضیان خود برای تحصیل در دانمارک تعداد محدودی بورسیه دولتی را هر سال به صندوق دانشجویان واریز می کند این بورسیه برای دانشجویان از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس در تمامی رشته ها می باشد. بورسیه برای دانشجویان توسط نهادهای آموزش عالی دانمارکی اعطا می شود و دریافت کننده بورس دانشجویان را این موسسات هستند که تصمیم می گیرند. انواع بورسیه تحصیلی دانمارک که دولتی می باشد شامل دو بخش است و می تواند به صورت کامل یا نیمی از شهریه دانشجویی را پوشش دهد. یا حتی ممکن است بسته به نوع موسسه دانمارکی کمک های مالی هزینه های زندگی دانشجو را نیز پوشش دهد.

تحصیل رایگان در دانمارک

تحصیل رایگان در دانمارک

از نظر اقتصادی کشوری دانمارک یک کشور مرفه به حساب می آید به همین علت افراد زیادی کشور تحصیل در دانمارک را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند.اگر متقاضی بتواند جهت دوره لیسانس از کشور دانمارک بورسیه اخذ نماید می تواند به صورت رایگان تحصیل نماید و حدود ماهی ۲۰۰۰ کرون کمک هزینه دریافت نماید و بتواند در مقطع فوق لیسانس بورسیه بگیرد،حدود ۴۰۰۰ کرون کمک هزینه دریافت نماید که هزینه زندگی با ۴۰۰۰ کرون پوشش داده می شود .در نظر داشته باشید که داشتن معدل بالا و مدرک IELTS الزامی است ولی نوع دانشگاه مطرح نمی باشد.

رشته های زیر با شرایط ذکر شده امکان پذیرش همراه با کمک هزینه تحصیلی از دانشگاه را دارا می باشند :
  • بهداشت عمومی در مقطع فوق لیسانس (Public Health)
  • شرایط کمک هزینه تحصیلی در مقطع لیسانس در رشته های مدیریت و کامپیوتر و فنی
  • مدیریت بازرگانی
  • طراحی صفحات وب
  • نرم افزار کامپیوتر
  • فشن دیزاین
  • مدیریت فنی

مهاجرت به دانمارک از طریق ویزای کار

مهاجرت به کشور دانمارک از طریق کار

شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا و خارج از کشورهای اسکاندیناوی شمال اروپا (حوزه نوردیک) جهت کار در کشور دانمارک می بایست نسبت به اخذ اقامت و ویزای کار اقدام نمایند. در صورت اخذ ویزای کار، به همراهان فرد (اعضای خانواده) اجازه اقامت داده می شود. اخذ ویزای کار در درجه اول به داشتن توانمندی های لازم در فرد متقاضی بستگی دارد. روش ها و طرح های مختلفی برای جدب نیروی کار تعریف شده است که در ذیل به آنها اشاره می شود. پیش تر کشور دانمارک برنامه ای تحت عنوان گرین کارت دانمارک داشت، که به صورت یک سیستم امتیازبندی بود. در صورتی که شما در این سیستم امتیاز لازم را کسب می کردید، می توانید اقامت دانمارک را کسب نمایید. اما در حال حاضر گرین کارت دانمارک ملغی شده است و دیگر نمی توان از این طریق اقدام کرد.

شما برای کار در کشور دانمارک باید بتوانید از کارفرمایی در این کشور پیشنهاد کار (Job Offer) دریافت کنید. سمت شغلی مورد نظر باید ابتدا در دانمارک و اتحادیه اروپا آگهی شده باشد و شخصی برای تصدی آن یافت نشده باشد، در این صورت کارفرما می تواند به شما دعوت نامه دهد. مشخص است که دریافت پیشنهاد کار برای شخصی که خارج از اتحادیه اروپا است به سادگی قابل انجام نخواهد بود، بنابراین افرادی که شرایط مناسبی برای تحصیل در دانمارک دارند، معمولاً از طریق ویزای تحصیلی وارد می شوند و پس از پایان تحصیلات خود به کار در کشور دانمارک یا سایر کشورهای اروپایی می پردازند.

توجه به نرخ بیکاری برای افرادی متقاضی کار در یک کشور خارجی بسیار مهم می باشد. نرخ بیکاری در کشور دانمارک در سال ۲۰۱۹ به میران ۴.۸ بود است که نشان دهنده بازار کار مطلوب و فرصت های شغلی فراوان در این کشور می باشد. شما در نمودار زیر نیز می توانید روند تغییرات این نرخ را در سال های اخیر مشاهده نمایید.

مهاجرت به دانمارک از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت
مهاجرت به دانمارک از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

مطابق گزارش بانک جهانی، کشور دانمارک یکی از بهترین کشور های اروپایی جهت سرمایه گذاری و شروع یک کسب و کار می باشد. همچنین مطابق همین گزارش کشور دانمارک در رتبه سوم از مجموع ۱۸۹ کشور جهان جهت شروع کسب و کار و سرمایه گذاری شناخته شده است. نرخ مالیات بر شرکت ها در این کشور ۲۲% می باشد.

وجود زیر ساخت های لازم، نیروی متخصص و تحصیل کرده، آشنایی گسترده مردم به زبان انگلیسی (بیش از ۸۰ درصد مردم دانمارک به زبان انگلیسی تسلط دارند)، قوانین پیشرفته و به روز و منطبق با استانداردهای اروپا برای کسب و کار، سیستم حمل و نقل کارآمد، وجود بهترین و بزرگترین شرکت های حمل و نقل دریایی جهان در دانمارک، سهولت تجارت الکترونیک به نحوی که حتی ثبت الکترونیک شرکت نیز به راحتی و در عرض مدت زمان کوتاه امکانپذیر می باشد، برگزاری جلسات هیات مدیره و صورت جلسات مربوطه به صورت الکترونیکی و بدون ضرورت حضور در دانمارک، وجود نمایندگی و دفاتر اصلی برخی از بزرگترین شرکت های دنیا در دانمارک، نرخ بسیار پایین فساد اداری به نحوی که کشور دانمارک در صدر رتبه بندی کشورهای جهان از لحاظ کمترین فساد اداری و بالاترین شفافیت اقتصادی قرار دارد، کیفیت بالای زندگی و امنیت سرمایه گذاری، وجود ساعات منعطف کار برای شرکت ها در این کشور به نحوی که می توانند نیروی کار را برای ۳۶۵ روز در سال و ۲۴ ساعت در روز و بدون محدودیت در سقف اضافه کار جذب کرده و محدودیتی برای شروع کسب و کار شرکت ها در این خصوص وجود ندارد، عدم پرداخت جریمه و عدم وجود قوانین دست و پاگیر در هنگام تعدیل و یا اخراج نیروی کار برای شرکت ها، امکان جذب آزمایشی نیروی کار به مدت سه ماه و … سبب شده است که کشور دانمارک یکی از بهترین کشورهای جهان برای شروع کسب و کار و سرمایه گذاری باشد.

به طور کلی ثبت شرکت در دانمارک از دو طریق ثبت آنلاین و ثبت کاغذی امکانپذیر است.

شرکت های ثبت شده در دانمارک می بایست نسبت به انتخاب حسابرس و ارائه گزارشات سالیانه عملکرد مالی اقدام نمایند. تحت شرایط زیر الزامی برای انتخاب حسابرس و ارائه گزارشات حسابرسی شده نخواهد بود:

  • مبلغ ترازنامه معادل ۴،۰۰۰،۰۰۰ کرون دانمارک
  • مبلغ گردش خالص مالی معادل ۸،۰۰۰،۰۰۰ کرون دانمارک
  • به کارگیری متوسط تعداد ۱۲ نفر تمام وقت در طول سال مالی

توجه داشته باشید که شما از طریق ثبت شرکت به تنهایی نمی توانید اقامت دانمارک را کسب نمایید. شما باید یک بیزنس پلن یا طرح تجاری قوی به دولت دانمارک ارائه دهید و اثبات نمایید که می تواند تاثیر مثبتی در اشتغال شهروندان دانمارک و اقتصاد این کشور داشته باشید. بنابراین آشنایی با بازار کسب و کار در کشور دانمارک بسیار مهم می باشد.

شرکت SE – شرکت سهامی عام

حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت این شرکت ۱۲۰،۰۰۰ یورو است. قوانین اتحادیه اروپا در تاسیس این شرکت می بایست رعایت گردد. اگر آدرس رسمی این شرکت در دانمارک باشد، می بایست در سازمان کسب و کار دانمارک به ثبت برسد. محل و ملیت این شرکت می تواند از دانمارک به دیگر کشورهای اروپا منتقل گردد.

شرکت EEIG – گروه منافع اقتصادی اروپایی

افراد و یا شرکت هایی از کشورهای مختلف اروپا به منظور راه اندازی کسب و کاری در اتحادیه اروپا دور هم جمع شده و با هم شرکتی را تاسیس می کنند. در صورتی که نشانی رسمی این شرکت در دانمارک باشد می بایست این شرکت در دانمارک ثبت شود. ثبت اینگونه شرکت ها در دانمارک بدون نیاز به سرمایه اولیه امکانپذیر است. در این شرکت ها نیازی به تهیه حساب های مالی جداگانه نیست چرا که هر عضو مطابق با قوانین کشور خود و به نسبت سهم خود از شراکت، مالیات مربوطه را خواهد پرداخت.

شرکت IVS – شرکت مسئولیت محدود

در سال ۲۰۱۴، IVS به عنوان طرحی جدیدی از شرکت های با مسئولیت محدود معرفی شده است. حداقل سرمایه لازم برای ثبت اینگونه شرکت ها یک کرون دانمارک می باشد. این شرکت ها بیشتر با هدف شروع یک کسب و کار کوچک در دانمارک و داشتن محدودیت در تامین سرمایه اولیه مورد نیاز ثبت می گردند. در صورتی که امکان تامین سرمایه جهت شروع کسب و کار نباشد معمولا سرمایه عملیاتی توسط اخذ وام تامین خواهد شد.

شرکت JV – مشارکت شخصیت های حقوقی JOINT VENTURE

معمولا شرکت هایی (شخصیت های حقوقی) با ملیت مختلف جهت انجام فعالیت های مشخصی در دانمارک نسبت به ایجاد مشارکت و ثبت شرکت اقدام می نمایند. اینگونه شرکت ها مشارکت خود را در قالب شکلی از شرکتهای A/S و یا ApS ثبت می نمایند.

شرکت سهامی خاص

شرایط شرکت های A/S و ApS در فوق مشخص شده است.

پروانه کسب و کار – PERSONAL BUSINESS ENTITY

برای کسب و کارهای کوچک که عمدتا توسط یک فرد مدیریت می شود می توان نسبت به اخذ پروانه کسب و کار در دانمارک اقدام نمود. در این روش به حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت نیازی نمی باشد. در صورت نیاز به شراکت افراد دیگر، اینکار از طریق سایر روش های ثبت شرکت از قبیل مسئولیت محدود و یا JV نیز عملی خواهد بود. در هر صورت جهت انجام کسب و کار از قبیل امور املاک، خرید و فروش، صنعت، ساخت و ساز و … همه شرکا (یا تنها مالک) باید در اداره کسب و کار محلی ثبت نام کنند.

مهاجرت به دانمارک از طریق تولد

مهاجرت به دانمارک از طریق تولد

در رابطه با اخذ اقامت و تابعیت در کشورها از دو سیستم خاک و خون پیروی می شود. کشور های پیرو سیستم خاک، به کودکانی که در خاک آن ها متولد شود تابعیت آن کشور ها را اعطا می کنند. کشورهای کمی در دنیا از این سیستم استفاده می کنند، مهم ترین کشورهایی که از سیستم خاک پیروی می کنند کانادا، آمریکا و برزیل است. در سیستم خون تابعیت بر اساس تابعیت والدین اعطا می شود به این معنا که کودک متولد شده، فارغ از محل تولد، تابعیت والدین خود را کسب خواهد کرد. حال در بسیاری از کشورها تفاوتی بین مادر و پدر وجود ندارد و در صورتی که هر یک از والدین تابعیت آن کشور را داشته باشند به کودک نیز تابعیت می دهند، اما در کشورهایی مانند ایران و برخی از کشورهای عربی تابعیت فقط از طریق پدر منتقل می شود به این معنا که در صورتی که تابعیت پدر کودک متولد شده ایرانی باشد، کودک نیز ایرانی است اما در صورتی که فقط تابعیت مادر ایرانی باشد، کودک تابعیت ایرانی نمی گیرد.

کشورها معمولاً از یکی از این دو سیستم پیروی می کنند اما در مواقع استثنایی از سیستم دیگر نیز پیروی می کنند؛ مثلا در کشورهای پیروی قانون خون زمانی که والدین کودک مشخص نباشد، در صورتی که کودک در خاک آن کشور متولد شده باشد تابعیت آن کشور را خواهد گرفت. اعطای تابعیت از طریق تولد در دانمارک پیرو سیستم خون می باشد بدین معنی که باید حتما کودک از یک پدر یا مادر دانمارکی متولد شود تا بتواند تابعیت دانمارک را از طریق تولد کسب نماید.

مهاجرت به کشور دانمارک از طریق ازدواج

مهاجرت به کشور دانمارک از طریق ازدواج

یکی از آسان ترین روش های اخذ تابعیت دانمارک از طریق ازدواج با یک شخص دانمارکی و یا شخص مقیم کشور دانمارک است. اما باید توجه داشته باشید که امروزه دلیل سوء استفاده هایی که از این طریق انجام شده است قوانین بسیار سختگیرانه ای در این باب وضع شده است. لذا در حال حاضر تنها افرادی می توانند مهاجرت به دانمارک را از طریق اخذ ویزای ازدواج پیش بگیرند که قصد واقعی این امر را ثابت نمایند.

از جمله قوانینی که امروزه از بروز هر گونه سوء استفاده از طریق ویزای ازدواج جلوگیری می نماید اعطای پاسپورت به همسر خارجی پس از گذراندن چند سال زندگی مشترک در آن کشور است. در کشور دانمارک نیز این قوانین سخت گیرانه وجود دارد و شما در صورت تمایل به ازدواج با یک شهروند دانمارکی باید اثبات نمایید که ازدواج شما از روی علاقه و تفاهم است و هدف شما یک ازدواج صوری برای کسب اقامت دانمارک نیست. در صورتی که حقیقی بودن ازدواج ثابت شود به زوج خارجی اقامت موقت دانمارک اعطا می شود و پس از گذشت ۲ سال از ازدواج و زندگی در دانمارک شخص می تواند برای اخذ تابعیت دانمارک درخواست دهد.

مهاجرت به دانمارک از طریق پناهندگی

مهاجرت به دانمارک از طریق پناهندگی

موسسه حقوقی سروش نافع دادمان هیچ گونه خدماتی را در خصوص پناهندگی ارائه نمی نماید و این روش را تایید نمی نماید. خطرات جانی، مالی و روحی فراوانی در کمین پناهندگان است و بسیاری از آن ها نیز برای پناهندگی به دروغ متوسل می شوند. بنابراین توصیه می کنیم یکی از روش هایی را که پیش تر ذکر شد برای مهاجرت به دانمارک انتخاب نمایید.

هر فرد خارجی (غیر تبعه) ساکن در کشور دانمارک، صرفنظر از اینکه قانونی یا غیر قانونی در دانمارک حضور داشته باشد، حق درخواست پناهندگی از کشور دانمارک را، دارا می باشد. مطابق با بند یک از بخش ۷ کنوانسیون حقوق بشر، پناهنده کسی است که به دلایل نژادی، مذهبی، ملیتی و قومیتی، عضویت در گروه های خاص و یا داشتن عقاید سیاسی خاص، در خارج از کشور خود حضور داشته و بیم آن دارد که با مراجعه به کشور خود، شکنجه یا مجازات شده و یا با رفتار غیر انسانی روبرو شود.

همچنین مطابق با بند دو از بخش ۷ کنوانسیون، پناهنده حداقل به مدت یک سال و حداکثر به مدت سه سال جهت رسیدگی به وضعیت پناهندگی خود، اجازه اقامت موقت در کشوری که درخواست پناهندگی خود را ارائه نموده است، دارا می باشد. باید توجه داشت که در طول مدت زمان رسیدگی به وضعیت پناهندگی، فرد پناهنده اجازه آوردن اعضای خانواده خود را ندارد مگر در موارد خاصی که طول مدت زمان رسیدگی به وضعیت پناهندگی بیش از سه سال گردد که پس از ۳ سال پناهنده می تواند درخواست حضور همراه را داشته باشد.

درخواست پناهندگی می بایست به اداره پلیس دانمارک و یا مرکز اقامت Sandholm ارائه شود. با حضور مستقیم شخص متقاضی و ارائه درخواست مکتوب، افسر مربوطه در اداره پلیس یا مرکز اقامت Sandholm با گرفتن اثر انگشت و تصویر، مشخصات متقاضی را در سیستم اطلاعات پرسنلی ثبت و فرد پناهنده را جهت اسکان در یکی از کمپ های مستقر در دانمارک راهنمایی می نماید.

پس از ارائه درخواست، پرونده متقاضی در اداره مهاجرت رسیدگی خواهد شد. اداره مهاجرت کشور دانمارک در مرحله اول بررسی می نماید که آیا مطابق با قانون دوبلین، رسیدگی به پرونده پناهندگی متقاضی، در حوزه مسئولیت کشور دانمارک است یا سایر کشورهای عضو می بایست به پرونده متقاضی رسیدگی کنند. قانون دوبلین، موافقتنامه ای بین اعضای کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهای دانمارک، نروژ، سوئیس، ایسلند و لیختن اشتاین است.

مطابق با قانون دوبلین تنها یک کشور عضو، مسئولیت رسیدگی به پرونده پناهندگی متقاضی را خواهد داشت. لذا چنانچه قبلا فرد در کشور دیگری تقاضای پناهندگی داده باشد و فرآیند رسیدگی به پرونده متقاضی در آن کشور در جریان باشد، فرد نمی تواند در کشور دانمارک درخواست پناهندگی کند. همچنین در مرحله اول رسیدگی به درخواست پناهندگی متقاضی، اداره مهاجرت دانمارک می تواند فرد متقاصی را به کشور امن دیگری خارج از اتحادیه اروپا منتقل کند. چنانچه فرد قبل از ورود به کشور دانمارک، مدتی در کشور دیگر ساکن بوده باشد یا قبل از ورود به خاک دانمارک، از طریق کشور امن دیگری وارد خاک دانمارک شده باشد، اداره مهاجرت دانمارک می تواند متقاضی را به آن کشور ثالث بازگرداند. تشخیص این موضوع از طریق ثبت مشخصات فرد متقاضی در سیستم اطلاعات پرسنلی امکانپذیر است.

بنابراین چنانچه در مرحله اول، یقین حاصل شود که پرونده فرد متقاضی می بایست در کشور دانمارک بررسی شود و یا اینکه انتقال فرد متقاضی پناهندگی به کشور امن دیگری خارج از اتحادیه اروپا امکانپذیر نباشد، فرآیند بررسی پناهندگی وارد مرحله دوم خواهد شد. در طول مرحله دوم بررسی، معمولا متقاضی در یکی از مراکز اقامت مهاجرین اسکان داده می شود.

چنانچه پرونده متقاضی پناهندگی مورد تایید قرار گیرد، اداره مهاجرت دانمارک فرد پناهنده را جهت اسکان به یکی از شهرداری های مناطق معرفی خواهد کرد. اما اگر درخواست پناهندگی متقاضی توسط اداره مهاجرت مردود اعلام شود به طور پیش فرض پرونده متقاضی به هیات تجدید نظر ارجاع داده می شود. اداره مهاجرت می بایست از طریق یک رویه استاندارد و بررسی معیارهای مندرج در آن نسبت به رد تقاضای پناهندگی اقدام کرده باشد تا اطمینان حاصل شود رد درخواست پناهندگی با دلایل کافی صورت گرفته باشد. همچنین اداره مهاجرت موظف است رد درخواست پناهندگی متقاضی را به صورت مکتوب به متقاضی اعلام نماید.

پیشنهاد مطالعه  هرچیزی که درباره مهاجرت به نروژ از طریق انواع ویزای مهاجرتی نروژ باید بدانیم!

هیات تجدید نظر یک هیات مستقل مشابه دادگاه می باشد. این هیات درخواست پناهندگی را مطابق با فرم های استاندارد بررسی می نماید. در این مرحله بیان دلایل منجر به درخواست پناهندگی (کیس پناهندگی) به صورت شفاهی توسط متقاضی پناهندگی مورد توجه هیات تجدید نظر قرار خواهد گرفت لذا در این مرحله فرد متقاضی پناهندگی می تواند نسبت به انتخاب وکیل برای خود اقدام نماید.

در غیر اینصورت هیات تجدید نظر می تواند راسا نسبت به انتخاب وکیل تسخیری برای متقاضی پناهندگی اقدام نماید. تصمیم هیات تجدید نظر قطعی و نهایی تلقی می شود. در صورتی که درخواست فرد متقاضی پس از طی فرآیندهای مربوطه در نهایت مردود اعلام شود فرد متقاضی پناهندگی حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز می بایست خاک کشور دانمارک را ترک نماید. اگر ظرف این مدت متقاضی پناهندگی نسبت به ترک دانمارک اقدام ننماید، این بار با همراهی (اسکورت) پلیس از کشور دانمارک اخراج خواهد شد و حداقل به مدت دو سال حق ورود به دانمارک و هیچ یک از کشورهای اتحادیه اروپا را نخواهد داشت. علی رغم این محدویت چنانچه فرد نامبرده مجدد در طول مدت محرومیت به خاک اتحادیه اروپا وارد شده و بازداشت گردد این بار به مدت ۵ سال از ورود به خاک اتحادیه اروپا منع خواهد گردید.

سازمان مهاجرت دانمارک می تواند به دلایل انسانی و حقوق بشر نسبت به اعطای اقامت موقت در شرایط خاص به افراد اقدام نماید.

در برخی از موارد، درخواست پناهندگی از اساس مورد قبول واقع نمی شود و فاقد شرایط لازم پناهندگی است. در این چنین شرایطی اداره مهاجرت دانمارک موضوع را به شورای مهاجرت کشور دانمارک اطلاع داده و پس از تایید آنها بدون ارجاع پرونده متقاضی به هیات تجدید نظر، پرونده متقاضی پناهندگی به طور کامل غیر قابل رسیدگی تشخیص داده شده و امکان تجدید نظر نخواهد داشت.

هیات تجدید نظر به صورت بیان شفاهی کیس پناهندگی توسط متقاضی به پرونده رسیدگی می نماید. بیان مکتوب تنها در شرایط خاص مانند بیماری متقاضی که امکان حضور متقاضی پناهندگی وجود نداشته باشد، پذیرفته خواهد شد. این هیات متشکل از ۵ نفر می باشند که هر کدام دارای یک حق رای می باشند. یکی از اعضاء هیات، ریاست این هیات را بعهده خواهد داشت و فرآیند آن مشابه دادگاه های تجدید نظر می باشد. رای اکثریت اعضا، رای هیات تجدید نظر خواهد بود. یکی از اعضاء هیات تجدید نظر توسط وزارت دادگستری و یکی دیگر از اعضاء تجدید نظر توسط وزارت امور خارجه / اداره مهاجرت دانمارک معرفی می گردند و به نوعی نمایندگان سازمان مربوطه خواهند بود. در صورتی که این هیات، نظر اداره مهاجرت دانمارک مبنی بر رد درخواست پناهندگی فرد متقاضی را تایید نماید فرد متقاضی باید خاک کشور دانمارک را ترک نماید. در صورتی که هیات تجدید نظر، رای اداره مهاجرت را مردود اعلام نماید به فرد متقاضی اجازه اقامت از طریق پناهندگی اعطا خواهد شد.

معمولا متقاضی پناهندگی در مراکز اقامت پناهندگان که برای همین منظور تعیین شده است اسکان داده می شود. اما در شرایطی متقاضی پناهندگی می تواند خارج از کمپ های پناهندگی زندگی کند. اگر پناهنده قادر به تامین مالی محل زندگی خود باشد امکان زندگی خارج از مراکز تعیین شده پناهندگی قابل بررسی خواهد بود.

کلیه هزینه های زندگی متقاضیان پناهندگی توسط اداره مهاجرت پرداخت خواهد شد. چنانچه متقاضیان پناهندگی با یکی از افرادی که به صورت قانونی در دانمارک ساکن هستند، ازدواج نماید کلیه هزینه های متقاضی پناهندگی می بایست توسط همسر متقاضی پناهندگی تامین و پرداخت شود.

اداره مهاجرت پشتیبانی های ذیل را از فرد متقاضی پناهندگی بالای ۱۸ سال بعمل خواهد آورد:

  • تامین هزینه های اولیه و روزمره زندگی، پوشاک، خوراک (در صورتی که فرد خارج از کمپ پناهندگی زندگی کند)
  • خدمات بهداشتی و پزشکی
  • آموزش فرزندان
  • آموزش متقاضیان پناهندگی
  • تامین محل اسکان در مراکز اسکان متقاضیان پناهندگی (کمپ پناهندگی)

فرد متقاضی پناهندگی بالای ۱۸ سال، بعد از گذشت ۶ ماه از زمان ارائه درخواست پناهندگی، می تواند از اداره مهاجرت درخواست نماید تا زمان رسیدگی نهایی به درخواست پناهندگی، شغلی را با توجه به سطح توانمندی و مهارت های خود داشته باشد.

در اینصورت اداره مهاجرت موظف است با بررسی بازار کار کشور دانمارک و مطابق با توانمندی های فرد مذکور شغلی را به صورت تمام وقت یا پاره وقت برای فرد متقاضی یافته و به متقاضی پیشنهاد دهد. متقاضی پناهندگی نمی تواند خود راسا اقدام به راه اندازی کسب و کار در دانمارک بنماید و یا راسا نسبت به عقد قرارداد کاری با کارفرمایان اقدام نماید. در اینصورت متقاضی پناهندگی مشمول جریمه شده و حتی ممکن است تا یک سال به زندان محکوم شوند.

همچنین کارفرمایانی که بدون نظر اداره مهاجرت راسا اقدام به عقد قرارداد کاری با متقاضیان پناهندگی بنمایند محکوم به پرداخت جریمه شده و در پاره ای از موارد ممکن است به دو سال زندان محکوم گردند. بنابراین ضروری است که متقاضیان پناهندگی از طریق اداره مهاجرت اقدام به یافتن کار بنمایند.

تمام فرزندان زیر ۱۸ سال متقاضیان پناهندگی که در سن تحصیل اجباری هستند، با همکاری اداره مهاجرت در مدارس دانمارک مشغول تحصیل خواهند شد. همچنین متقاضیان پناهندگی بالای ۱۷ سال ملزم هستند که در کلاس های آموزش زبان دانمارکی و آشنایی با فرهنگ دانمارک که توسط اداره مهاجرت یا سازمان های همکار با اداره مهاجرت برگزار می شود شرکت کنند. همچنین دوره های دیگری جهت ارتقاء سطح مهارتهای عمومی و حرفه ای توسط اداره مهاجرت پیشنهاد می شوند که متقاضیان می توانند در آنها شرکت نمایند اما الزامی جهت شرکت در این دوره ها وجود ندارد. این دوره ها به این منظور تهیه شده اند تا اگر درخواست متقاضی جهت پناهندگی مورد تایید قرار گرفت برای حضور در جامعه آمادگی لازم کسب شده باشد.

تابعیت دانمارک

مهاجرت به دانمارک و قوانین اخذ تابعیت دانمارک

برای مهاجرت به کشور دانمارک از طریق هر یک از روش های ذکر شده می توان تابعیت و پاسپورت دانمارک را با استفاده از روشهای قانونی اخذ انواع ویزای مهاجرتی دانمارک کسب نمود. برای اخذ تابعیت دانمارک شما باید تعداد سال های مشخصی را کشور دانمارک زندگی کرده باشید و در زمان درخواست اقامت دائم دانمارک را داشته باشید.

بنابراین ابتدا باید اقامت دائم دانمارک را کسب نمود و سپس برای اخذ تابعیت درخواست داد. در اکثر مواقع در صورتی که شما به مدت ۹ سال متوالی در دانمارک زندگی کرده باشید می توانید برای تابعیت درخواست دهید. پناهندگان پس از ۸ سال می توانند درخواست دهند.

مدت زمان مورد نیاز برای کسب تابعیت در صورتی که شخص با یک شهروند دانمارکی ازدواج کند یا پیش از رسیدن به سن قانونی در دانمارک زندگی کند و در این کشور به مدرسه برود کوتاه تر خواهد بود. در صورتی که سابقه زندان داشته باشید یا بدهی عمومی پرداخت نشده دارید که سررسید آن فرا رسیده، نمی توانید برای درخواست تابعیت اقدام کنید. باید اثبات کنید که توانایی پرداخت هزینه های زندگی خود را دارید و در یک سال گذشته هیچ کمک هزینه ای از دولت دریافت نکرده اید.

معمولاً دانمارک اجازه تابعیت دوگانه را نمی دهد مگر در مواقع خاصی مانند ازدواج با یک دانمارکی یا متولد شدن با دوتابعیت. بنابراین افرادی که از این شرایط برخوردار نیستند باید تابعیت قبلی خود را باطل نمایند.

پیشنهاد مطالعه  داشتن تابعیت چیست و انواع تابعیت در نظام حقوقی چه می باشد؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره کلیک کنید
پیمایش به بالا