هر چیزی که درباره مهاجرت به کشور سنگاپور از طریق انواع ویزای مهاجرتی سنگاپور باید بدانیم!

مهاجرت به کشور سنگاپور

 در این نوشتار از مجموعه مقالات مجله دادمان قصد داریم راجع به مهاجرت به کشور سنگاپور و انواع ویزای مهاجرتی سنگاپور مانند ویزای کار در سنگاپور ، ویزای تحصیلی سنگاپور ،ویزای ازدواج در سنگاپور و همچنین مهاجرت به کشور سنگاپور و دریافت اقامت دائم از طریق انواع پناهندگی در کشور سنگاپور و ثبت شرکت و خرید ملک در سنگاپور و شرایط اخذ انواع ویزای مهاجرتی و راههای گرفتن وقت سفارت سنگاپور به طور کامل صحبت میکنیم .

کشور سنگاپور با در کنار هم قرار گرفتن چندین جزیره تشکیل شده است. این کشور در بخش جنوب شرقی آسیا قرار دارد و مساحت آن نیز ۷۲۱ کیلومتر مربع است. این کشور چهارمین اقتصاد بزرگ در دنیا شناخته شده است. پایتختش شهر زیبای سنگاپور است. واحد پولشان دلار سنگاپور بوده و به زبان های تامیل ماندارین انگلیسی مالایی و چینی صحبت میکنند.

بهتر است قبل از سفر کردن و مهاجرت به کشور سنگاپور اطلاعات کلی درباره انواع ویزای مهاجرتی سنگاپور داشته باشید . اطلاعاتی درباره تاریخ، فرهنگ، آب و هوا و شرایط زندگی و اقامت در کشور سنگاپور و آداب و رسوم و خوراک و پوشاک و دین و مذهب مردم سنگاپور و همچنین هزینه های زندگی و اقامت و تحصیل و شرایط کار در کشور زیبای سنگاپور .پس اگر برای سفر و مهاجرت به کشور سنگاپور از طریق اخذ هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی سنگاپور آماده اید ادامه این مطلب را دنبال کنید تا اطلاعات بیشتری در اختیارتان بگذاریم.

کشور سنگاپور

کشور سنگاپور در یک نگاه 

سنگاپور از نظر زمانی ۴ ساعت و نیم از تهران جلوتر است. دارای آب و هوای معتدل است و میانگین دما بین ۲۵ تا ۳۱ درجه سانتیگراد میباشد.این کشور رشد اقتصادی بالایی داشته و مدرن و توسعه یافته است.تجارت و سرمایه گذاری در این کشور سودمند خواهد بود. میزان فقر تورم و بیکاری در این کشور پایین استتحصیل در این کشور همچنین میتواند آینده درخشان کاری به همراه داشته باشد. این کشور به شدت به نیروی کار احتیاج دارد.سنگاپور در زمینه بهداشت و امنیت و حمل و نقل از رتبه بالایی برخوردار است..سنگاپور کشوری در جنوب شرق آسیاست که همسایه اندونزی و مالزی است.

ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی تیم‌های تحلیل و پژوهش نشان می‌دهد که کشور سنگاپور توانسته روند صادراتی قوی پیش بگیرد و در این زمینه بسیار موفق ظاهر شده است به طوری که در سال ۲۰۲۰ رشد اقتصادی کشور سنگاپور بیش از ۱۱ درصد تخمین خورده است. قیمت دلار کشور سنگاپور نسبت به سایر کشورها ارزان‌تر است. وضعیت تغییرات موجودی انبار در کشور سنگاپور نیز به ارزش ۶۷۴۲.۲۰ دلار سنگاپور در نظر گرفته شده است. این کشور در زمینه ورشکستگی به رشد خوبی رسیده است.

ثبت خودرو در کشور سنگاپور حدود ۱۶۲۰۴.۰۰ است و شاخص اقتصادی مقدم کشور سنگاپور نیز بر اساس نقاط شاخص حدود ۱۱۲.۷۰ است.

اینطور که مشخص است وضعیت آموزش و تحصیل در سنگاپور نیز رشد خوبی داشته است و آموزش و پرورش در این کشور به طور کلی بر اساس رویکردهای مشخصی دارد. وضعیت آموزش دانشگاه‌های کشور سنگاپور به چندین شکل ممکن پیش می‌رود و مشخص است که وضعیت آموزش دانشگاهی رشد ۱۱ درصدی داشته است و این موضوع مهمی برای کسانی است که قصد مهاجرت به کشور سنگاپور از طریق اخذ ویزای مهاجرتی تحصیلی سنگاپور دارند.

نرخ بهره در کشور سنگاپور حدود ۲۰.۰۰ درصد است به طوری که M۰ عرضه پول در این کشور نیز حدود ۴۶ درصد رشد داشته است. نرخ بهره بین بانکی کشور سنگاپور نیز به میزان ۹.۴۰ درصد اعلام شده است.

وضعیت ذخایر ارزی در این کشور با رشد ۴۰ درصدی همراه بوده است و وضعیت ترازنامه بانکی نیز رشد ۱۲ درصدی داشته است. میزان وام به بخش خصوصی در کشور سنگاپور حدود ۶۷ درصد است و نرخ بهره سپرده در این کشور بیش از ۱۲.۸۰ درصد اعلام شده است.

اقتصاد و منابع مالی و درآمدی سنگاپور

اقتصاد و منابع مالی و درآمدی سنگاپور

وضعیت تولید ناخالص داخلی در کشور سنگاپور حدود ۳۲۷.۸۰۶ میلیارد دلار آمریکا اعلام شده است، رشد اقتصادی کشور سنگاپور در سال ۲۰۱۹ بیش از ۷.۷ درصد بوده است به طوری که در کشور سنگاپور بیش از ۳ میلیون نیروی کار دیده می‌شود. وضعیت نرخ بیکاری در کشور سنگاپور حدود ۱.۲ درصد است و آماری مبنی بر جمعیت زیر خط فقر در این کشور دیده نمی‌شود. میزان تورم در کشور سنگاپور حدود ۰.۹۰ درصد است و نشان از کنترل خوب بر روی وضعیت تورم در این کشور دارد. محصولات صادراتی در کشور سنگاپور بیشتر در زمینه ماشین آلات و تجهیزات و همینطور کالاهای مصرفی و همینطور مواد شیمیایی و سوخت‌های معدنی اعلام شده است. بیشترین صادرات کشور سنگاپور به کشورهای مالزی و همینطور آمریکا و چین دیده می‌شود البته در سال‌های جدید صادرات به تایلنند نیز بیشتر شده است. شایان ذکر است که وضعیت صادراتی در این کشور رشد بیش از ۵ درصدی داشته است. نرخ دلار کشور سنگاپور از دلار آمریکا کمتر است.

محصولات وارداتی در کشور سنگاپور بیشتر در زمینه ماشین آلات و تجهیزات و همینطور سوخت‌های معدنی دیده می‌شود و در سال‌های اخیر در زمینه مواد شیمیایی واردات بیشتر از کره جنوبی صورت گرفته است. واردات از کشورهای مالزی و آمریکا و چین نیز بسیار دیده شده است و مشخص است که در لاین تجاری، کشور سنگاپور بسیار عالی عمل کرده است. قیمت دلار کشور سنگاپور نسبت به سایر کشورها ارزان‌تر است.

اگر قصد مهاجرت به کشور سنگاپور از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی سنگاپور را دارید بد نیست بدانید که کشور سنگاپور در زمینه صنعت به رشد نسبی رسیده است و هنوز تا رسیدن به نقطه اقتصادی مشخص در بخش اقتصادی فضای زیادی دیده می‌شود رویکردهای اقتصادی که در زمینه منابع مالی کشور سنگاپور وجود دارد نشان از آمار‌های وسیع اقتصادی خواهد داشت که می‌تواند این کشور را تبدیل به یکی از بهترین کشورهای اقتصادی نماید، خوشبختانه دولت کشور سنگاپور در زمینه رفاه اجتماعی مردم این کشور نیز سرمایه‌گذاری‌های روتینی داشته و مشخص است که عملکردهای اقتصادی در این مسیر درجه‌های روشنی را در پیش می‌گیرد.

مهاجرت به کشور سنگاپور

رنکینگ جهانی در کلیه زمینه های سنگاپور

اطمینان از وضعیت کسب و کار در کشور سنگاپور بر اساس نقاط شاخص حدود ۱.۰۰ اعلام شده است به طوری که شاخص تولید PMI در این کشور حدود ۵۳.۱۰ است و رتبه ۶۵ در دنیا را دارد. میزان تولید صنعتی کشور سنگاپور با ارزش ۴۹.۶۰ درصد اعلام شده است و وضعیت تولیدات صنعتی ماهانه در این کشور نیز ۲.۴۰ – درصد اعلام شده است. وضعیت تغییرات موجودی انبار در کشور سنگاپور نیز به ارزش ۲۲۱۲.۵۰ دلار سنگاپور در نظر گرفته شده است. این کشور در زمینه ورشکستگی به رشد خوبی رسیده است. ثبت خودرو در کشور سنگاپور حدود ۹۵۷۶.۰۰ است و شاخص اقتصادی مقدم کشور سنگاپور نیز بر اساس نقاط شاخص حدود ۱۰۹.۳۰ است.

رتبه کشور سنگاپور در تکنولوژی و سرعت سیستم‌های اینترنتی بیش از ۲۰۳۴۵.۵۸ بوده است و این کشور توانسته فضای آدرس آی آپی بازتری در اختیار افراد قرار دهد. مبرهن است که به طور کلی کشور سنگاپور شاخص رقابتی در کشور سنگاپور حدود ۸۳.۴۸ امتیاز داشته و رتبه رقابتی در این کشور در وضعیت ۲.۰۰ اعلام شده است. رتبه پی‌ام آی مرکب کشور سنگاپور حدود ۵۰.۶۰ اعلام شده است. شاخص فساد مالی در کشور سنگاپور با امتیاز ۸۵.۰۰ در نظر گرفته می‌شود و رتبه فساد مالی در این کشور نیز ۹.۰۰ است.

نوع حکومت و ساختار سیاسی کشور سنگاپور

نوع حکومت و ساختار سیاسی سنگاپور

رئیس حکومت در کشور سنگاپور رئیس جمهور است که با رأی مردم برای دوره‌های ۶ساله انتخاب می‌شود، به طور کلی نخست وزیر در این کشور رئیس دولت است که عموماً رئیس حزب اکثریت نام دارد. این مجلس به طور کلی دارای ۸۴ کرسی است که نمایندگان بر اساس رأی مردم برای دوره‌های ۵ساله انتخاب می‌شود.

مهاجرت به کشور سنگاپور

پایتخت و ۷ شهر بزرگ و توریستی در مهاجرت به کشور سنگاپور

قبل از مهاجرت به کشور سنگاپور از طریق اخد یکی از انواع ویزای مهاجرتی سنگاپور باید با شهرهای معروف و مهم کشور سنگاپور آشنا شد .در ادامه به معرفی مختصری از شهرهای سنگاپور می پردازیم:

📌 شهر سنگاپور یکی از شهرهای بسیار مهم کشور سنگاپور است که پایتخت زیبای آن نیز محسوب می‌شود و از نظر نظافت زبانزد است. در این شهر چیدمان ساختمان‌ها به طور کلی در توازن مشخصی قرار دارد و شهر بسیار زیبا طراحی شده است این شهر بسیار مدرن طراحی شهر است و ماشین‌های آن بسیار شیک هستند. در نظر داشته باشید که مردم این شهر به زبان مالایی، تامین و انگلیسی صحبت می‌کنند؛ به طور کلی این شهر با چندین فرهنگ همراه است.

📌 شهر آنگ مو کیو از دیگر شهرهای مهم سنگاپور است که دارای فضای بازدید بسیار عالی است، این شهر دارای پارک‌های دیدنی وسیعی بوده و بسیار زیبا طراحی شده است.

📌 شهر بدوک از دیگر شهرهای مهم سنگاپور است که دارای بخش‌های تاریخی زیادی بوده و ساختمان‌ها و بخش‌های تاریخی این شهر برای تاریخ دوستان بسیار عالی است.

📌 شهر بوتیک باتوک یکی از شهرهای صنعتی بسیار عالی در سنگاپور است که دارای کارخانه‌های صنعتی وسیعی بوده و رتبه بالایی در این کشور کسب کرده است.

📌 شهر بوتیک تیماه از دیگر شهرهای بسیار مهم در سنگاپور است که از نظر جمعیتی رشد خوبی داشته است، این شهر دارای فضای گردشگری مناسبی است و توانسته در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی داشته باشد.

📌 شهر گیانگ یکی از شهرهای مدرن در سنگاپور است که هزینه زندگی در این شهر گران بوده اما فضای شهری و امکانات بی‌نظیر آن در دنیا شهرت زیادی دارد.

📌 شهر هوگانگ از شهرهای کم جمعیت در سنگاپور است که زندگی در آن سراسر آرامش است این شهر دارای فضای تحصیلی محدودی است اما برای زندگی در سن بالا بسیار عالی است.

📌 شهر مارین پرید از دیگر شهرهای مهم سنگاپور است که به طور کلی دارای رویکردهای اقتصادی خوبی است. این شهر نیز به نوبه خود در لیست شهرهای دیدنی سنگاپور است.

پیشنهاد مطالعه  هر چیزی که درباره مهاجرت به استرالیا از طریق انواع ویزای مهاجرتی استرالیا باید بدانیم!

جمعیت ایرانی و شرکت های ایرانی در سنگاپور

جمعیت ایرانی و شرکت های ایرانی در سنگاپور

نکته جالب در بحث مهاجرت به کشور سنگاپور از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی سنگاپور کیفیت و کمیت ایرانی ها در کشور زیبای سنگاپور می باشد. جمعیت ایرانی که در کشور سنگاپور ورود به بخش ثبت شرکت داشته‌اند؛ اینطور که مشخص است بیشتر در مسیر سوخت‌های شیمیایی به سوددهی رسیده‌اند، از یاد نبرید که وضعیت اقتصادی در کشور سنگاپور در این زمینه بهبود خوبی داشته و روند تجاری در زمینه سوخت‌های شیمیایی می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد.

مورد دیگر به این صورت است که بیشترین جنبه‌های صادرات و واردات در کشور سنگاپور در زمینه قطعات ماشینی دیده می‌شود و بسیاری از شرکت‌های ایرانی در کشور سنگاپور سعی داشته‌اند که وضعیت صادرات و واردات در این شاخص را به طور دقیق پیش ببرند؛ مشخص است که این کشور توانسته به چندین شکل ممکن در جذب سرمایه‌های تجاری شریک باشد.

از دیگر لاین‌های اقتصادی که در کشور سنگاپور از سوی ایرانیان دیده می‌شود در خصوص مواد شیمیایی است، شایان ذکر است که مسیر برای اقتصاد کشور سنگاپور بازتر از سایر بخش‌ها اعلام شده است و وضعیت اقتصادی در این کشور توانسته به طور جدی دنبال شود. برخی از ایرانیان در کشور سنگاپور ورود به بخش خدمات داشته‌اند که رشد در این زمینه به میزان ۱۹ درصد اعلام شده است.

مشخص است که رویکردهای اقتصادی و خدماتی در کشور سنگاپور به طور جدی پیش می‌رود و دولت این کشور در مسیر سرمایه‌گذاری بسیار موافق ظاهر شده است، به طوری که در چندساله اخیر خدمات و اقتصاد کشور سنگاپور توانسته با چندین بخش مشخص همراه شود.  شرکت‌های ایرانی در کشور سنگاپور بیشتر در زمینه بخش خصوصی فعالیت زیادی کرده‌اند و مشخص است که در این کشور روند اقتصادی پیشرفت خوبی در پیش دارد.

نرخ مالیات شرکت در کشور سنگاپور ۲۶.۰۰ اعلام شده است و وضعیت نرخ مالکیت درآمد شخصی در این کشور ۲۲.۰۰ درصد اعلام شده است، در نظر داشته باشید که نرخ مالیات بر فروش در این کشور ۷.۰۰ درصد است و وضعیت نرخ امنیت اجتماعی برای شرکت در این کشور حدود ۱۷.۰۰ درصد است. نرخ تأمین اجتماعی برای کارکنان در این کشور نیز حدود ۲۰.۰۰ درصد اعلام شده است. وضعیت مالیاتی در این کشور نیز برای کارکنان ۲۰.۰۰ درصد است.

دیدنی های سنگاپور

جاذبه‌ها و عجایب دیدنی و تفریحی کشور سنگاپور

تفرجگاه ساحلی شن‌های خلیج یکی از دیدنی‌های بسیار جالب در سنگاپور است که به طور کلی بازدید آن در طول شب می‌تواند بسیار مهیج باشد. این منطقه به طور کلی دارای هتل‌های لوکس و رستوران و همینطور مجموعه‌ای بی‌پایان از مغازه‌ها است و تبدیل به یکی از همایش‌های بزرگ در آسیا شده است، در این منطقه تئاتر و موزه و علوم هنر بسیار دیده می‌شود و سرسره‌های داخلی آن با یخ‌های مصنوعی طراحی شده است. اگر قصد مهاجرت به کشور سنگاپور از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی سنگاپور را دارید توجه تان را به ادامه مطلب جلب می کنم.

تفرجگاه ساحلی شن های خلیج انواع ویزای مهاجرتی سنگاپور

سنگاپور فلایر یک چرخ و فلک در سنگاپور است که با نمایش خیره کننده خود در دل‌ها جای گرفته است. این ماشین ظرفیت ۲۸ نفری دارد و به طور کلی بلندترین چرخ و فلک در جهان نامیده شده است که ارتفاع ۱۶۵ متری برای آن لحاظ شده است؛ این چرخ و فلک یکی از عجایب سنگاپور است و در سه طبقه به صورت رستوران و مغازه و سایر خدمات طراحی شده است.

سنگاپور فلایر

وقتی از بالای مارینا بی سندز نگاه گذرایی به گاردنز بای بی (Gardens by the Bay) می‌اندازید، دیگر نمی‌توانید به سراغ این فضای سبز با آن طراحی زیبایش نروید. گاردنز بای بی از جاهای دیدنی سنگاپور و مکان فوق‌العاده‌ای برای فرار از شلوغی شهر و لذت بردن از تماشای زندگی پرجنب‌وجوش گیاهان است.

سوپرتری گروو (Supertree Grove) دسته‌ای از سازه‌های مدرن نمادینی که برای انجام کارهای پایدار محیطی طراحی شده‌اند هم در این باغ خارق‌العاده قرار دارد. بعد از آن، به سراغ کلود فارست دام (Cloud Forest Dome) بروید که بلندترین آبشار داخلی دنیاست؛ در آنجا می‌توانید کمی درباره‌ی تنوع زیستی بیاموزید. بعد از مهاجرت به کشور سنگاپور از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی سنگاپور بازدید از این مکان حتما توصیه می شود.

انواع ویزای مهاجرتی سنگاپور

نایت سافاری یکی از تفریحات شبانه در سنگاپور است در این بخش حیوانات بر روی صفحه نمایش قرار می‌گیرند و به طور کلی افراد می‌توانند از تراموا سواری در این بخش لذت ببرند. در نظر داشته باشید که این منطقه به طور کلی بسیار عالی طراحی شده است و می‌تواند برای کودکان بسیار جالب باشد.

نایت سافاری یکی از تفریحات شبانه در سنگاپور

باغ گیاه‌شناسی سنگاپور نیز از دیگر مکان‌های جذاب محسوب می‌شود که دارای فضای بازدید بسیار عالی بوده و در این بخش بیش از ۶۰۰۰۰ گونه گیاهان و حیوانات دیده می‌شود. این باغ برای کودکان طراحی شده است و مسیر سرسبز گردشگری بسیار زیبایی دارد این باغ به طور کلی دارای فضای بازی برای کودکان است.

باغ گیاهشناسی

سنگاپور به‌عنوان مقصدی ساحلی شناخته نمی‌شود، اما اگر به حمام آفتاب علاقه دارید، جزیره‌ی سنتوسا (Sentosa Island) از جاهای دیدنی سنگاپور است. ساحل سیلوسا (Siloso Beach) جای خوبی برای گذران وقت در ساحل است و بازدیدکنندگانش می‌توانند در زمین‌های ویژه‌ی والیبال بازی کنند یا از قایق‌رانی و اسکیم‌بوردینگ لذت ببرند. چندین جاذبه‌ی ساحلی دیگر هم وجود دارند. علاوه‌‌بر تماشای آکواریوم دنیای زیر آب (Underwater World) که در آنجا می‌توانید با دلفین‌ها شنا کنید، چیزی که در جزیره‌ی سنتوسا نباید دیدن آن را ازدست بدهید، مرلیون (Merlion) است. مرلیون مجسمه‌ی معروف سنگاپور است که سر شیر و بدن ماهی دارد. می‌توانید با پله‌برقی به بالای مجسمه بروید و از نمای پانورامای محیط اطراف لذت ببرید.

فورت سیلوسو (Fort Siloso) که تنها قلعه‌ی حفاظت‌شده‌ی این کشور است هم در جزیره‌ی سنتوسا واقع است. کسانی که اهل ماجراجویی هستند، می‌توانند به سراغ فلایینگ ترپز (Flying Trapeze) و سیبریز واتر اسپورتز (SeaBreeze Water-Sports) در ویو هاوس (Wave House) بروند؛ در آنجا می‌توانید از پرواز مستقیم گرفته تا جت‌پک آبی را امتحان کنید.افرادی که مهاجرت به کشور سنگاپور از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی سنگاپور را در برنامه زندگی خود گنجانده اند حتما بعد از سفر و اقامت در کشور زیبای سنگاپور این ماجراجویی و هیجان را در برنامه کاری خود قرار دهند.

جزیره‌ی سنتوسا

اسکله کلارک از دیگر بخش‌های سنگاپور است که هنوز به طور کامل شناخته نشده است، این اسکله در دهانه رودخانه سنگاپور قرار دارد و در اواخر قرن ۱۹ مرکز تجارت بوده است. این اسکله بسیار پر انرژی و شلوغ است و دارای رستوران‌های مد روز و بوتیک‌های خاص و فروشگاه است. شما در این بخش می‌توانید با ارابه دستی حرکت کنید و می‌توانید از فضای دیدنی آن لذت ببرید. بیشتر گردشگران بازدید از این اسکله را در طول شب ترجیح می‌دهند.

اسکله کلارک

خلاصه ای از تاریخ و جغرافیای سنگاپور که باید قبل از مهاجرت بدانیم

در تاریخچه کشور سنگاپور دیده شده است که این کشور پیش‌تر تنها منطقه ماهیگیری بوده است. پس از پایان جنگ جهانی دوم سنگاپور توسط نیروهای بریتانیایی باز پس گرفته می‌شود. در تاریخ این کشور اشاره زیادی به رشد اقتصادی این کشور در زمینه پالایش نفت شده است و مشخص است که تاریخ سنگاپور در طول سال‌های مختلف تغییرات زیادی داشته است.

سنگاپور با در کنار هم قرار گرفتن چندین جزیره تشکیل شده است. این کشور در بخش جنوب شرقی آسیا قرار دارد و مساحت آن نیز ۷۲۱ کیلومتر مربع است. این کشور چهارمین اقتصاد بزرگ در دنیا شناخته شده است. سنگاپور از نظر زمانی ۳ ساعت و نیم از تهران جلوتر است، زبان رسمی در این کشور انگلیسی، تامیل و مالایی است. این کشور از نظر آب و هوا معتدل است و میانگین دما در سنگاپور نیز بین ۲۵ الی ۳۱ درجه سانتی‌گراد اعلام شده است و وضعیت رطوبت در این کشور بین ۷۰ الی ۸۰ درصد اعلام شده است. ماه آوریل در سنگاپور گرم‌ترین ماه سال و ژانویه خنک‌ترین ماه سال در سنگاپور است.

در تمام طول سال شاهد بارندگی در سنگاپور هستیم. قیمت هتل‌ها در طول سال اغلب در یک رنج است به طوری که در زمستان شاهد اندک کاهش قیمت هتل‌های این کشور هستیم.

پیشنهاد مطالعه  هر چیزی که درباره مهاجرت به کشور هندوستان از طریق انواع ویزای مهاجرتی هند باید بدانیم!
مشاهیر علمی، ادبی و سیاسی و هنری سنگاپور

سیمون ویتلی یکی از مشهورترین عکاسان سنگاپور است که توانسته آثار خوبی در رشته عکاسی به ثبت برساند.

بو جونفنگ و پرمله از کارگردانان سنگاپوری است که فیلم های تاریخی زیادی از وی به ثبت رسیده است.

کشورها و مناطق وابسته سنگاپور

کشور سنگاپور از قرن نوزدهم مستعمره انگلیس بوده است و طی جنگ جهانی دوم از سال ۱۹۴۲ تا ۱۹۴۵ در مستعمره ژاپن قرار گرفت و در مدتی کوتاه نیز تحت اشغال ژاپن بود. در سال ۱۹۶۵ کشور سنگاپور از مالزی جدا شده و اعلام استقلال کامل نمود.

فرهنگ مردم سنگاپور
فرهنگ مردم سنگاپور

در فرهنگ سنگاپور احترام به بانوان بسیار مهم است. بانوان در این کشور سعی می‌کنند به همراه مردان کار کنند و از فضای اقتصادی خوبی برخوردار هستند. فرهنگ احوال پرسی در سنگاپور بسیار جالب است، به این صورت که مردم بر پشت بازوی هم زده و سر تکان می‌دهند.

پیشرفت در سنگاپور

پیشرفت کشور سنگاپور به طور کلی در چندین دسته دیده می‌شود: دسته اول در زمینه اقتصاد است، این کشور به طور کلی توانسته رویکردهای اقتصادی پیش بینی شده را در چندین بخش ارزیابی نماید، شواهد نشان می‌دهد که پیشرفت کشور سنگاپور بیشتر در زمینه صادرات است به طوری که روند‌های صادراتی خوبی در کشور سنگاپور دیده می‌شود.

کشور سنگاپور در زمینه هزینه‌های مالی نیز در بخش‌های مشخصی دنبال می‌شود به طوری که ساختار بانکداری در این کشور پیشرفت داده می‌شود، مشخص است که بانک و سرمایه‌های بانکی در این کشور برای خارجیان سرمایه گذار نیز دیده می‌شود. هزینه‌های مالی در کشور سنگاپور به طور کلی بر اساس چندین بخش پیش رفته است و مشخص است که بودجه‌های دولتی در این کشور سرمایه‌گذاری‌های روتینی را در پیش می‌گیرد. مخارج و سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی در این کشور به چندین بخش تقسیم شده است و مشخص است که اعتبار سرمایه در این کشور بیشتر است.

اینطور که مشخص است وضعیت آموزش در کشور سنگاپور نیز رشد خوبی داشته است و وضعیت آموزش دانشگاهی رشد ۱۱ درصدی داشته است.

رشد کشور سنگاپور در زمینه سرانه مطالعه نیز بسیار خوب است؛ به طور کلی وضعیت کتابخوانی در بین کودکان در کشور سنگاپور بسیار رشد داشته است و این کشور توانسته در زمینه کتابخوانی در دنیا مطرح شود.

قوانین عمومی سنگاپور

قوانین عمومی در سنگاپور

در ادامه این نوشتار با قوانین مهمی که باید بعد از مهاجرت به کشور سنگاپور از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی سنگاپور رعایت کرد آشنا میشویم:

  • در این کشور آدامس جویدن روی خوبی ندارد؛ این موضوع به این دلیل است که آدامس به نظافت شهر آسیب می‌رساند.
  • سیگار کشیدن در این کشور به جز در مکان‌های تعیین شده از سوی ارگان مربوطه ممنوع است.
  • در این کشور آشغال انداختن در خیابان جرم است و به طور کلی جریمه نقدی و گاهاً زندان به همراه خواهد داشت. پرچم کشور سنگاپور از ارزش و احترام بالایی برخوردار است.
  • حجاب کشور سنگاپور آزاد است اما بدحجابی در این کشور کم دیده می‌شود.
ساعات کاری مراکز خرید در سنگاپور

ساعات کاری مراکز خرید، روزانه از ۱۰:۰۰ تا ۲۱:۳۰ است، ادارات معمولاً از دوشنبه تا جمعه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۰۰ و گاهی اوقات روزهای شنبه کار می‌کنند. به طور کلی، معابد چینی روزانه از ساعت ۷:۰۰ تا حدود ۱۸:۰۰، معابد هندی از ۶:۰۰ تا ظهر و ۱۷:۰۰ تا ۲۱:۰۰ و مسجدها از ۸:۳۰ تا ظهر و ۱۴:۳۰ تا ۱۶:۰۰ باز هستند.

 ساعت‌های کاری بانک‌های سنگاپور

ساعت‌های کاری بانک‌های سنگاپور، معمولاً از دوشنبه تا جمعه ۹:۳۰ تا ۱۵:۰۰ (اگرچه بعضی‌ها تا ۱۸:۰۰ باز هستند) و شنبه‌ها از ۹:۳۰ تا ۱۲:۳۰باز می باشند.

شعبه‌های اصلی واقع در خیابان اورچارد، روزهای یکشنبه نیز از ۹:۳۰ تا ۱۵:۰۰ باز هستند. در ساعات غیرکاری، خدمات تبدیل ارز در صرافی‌ها که قیمت‌های شان با نرخ بانکی قابل مقایسه است، عرضه می‌شود. همچنین، هتل‌های مهم خدمات تبدیل ارز دارند، گرچه انتظار نداشته باشید نرخ‌های شان یکسان باشد.

پیشنهاد مطالعه  هرچیزی که درباره مهاجرت به کانادا از طریق انواع ویزای مهاجرتی کانادا باید بدانیم!
جشن و تعطیلات رسمی در کشور سنگاپور

در این بخش از مقاله قصد داریم با تعطیلات و مناسبت های رسمی کشور سنگاپور آشنا شویم . تعطیلات و مناسبت های کشور سنگاپور قابل توجه برای کسانی است که با استفاده از هر کدام از انواع ویزای مهاجرتی سنگاپور اقدام به مهاجرت و در نهایت اقامت و زندگی در یکی از شهرهای کشور سنگاپور کرده اند.

یکی از بهترین زمان های مناسب برای سفر به کشور سنگاپور زمان فستیوال ‌ها، جشن ‌ها و رویداد‌ها می باشد . به عنوان مثال تای ‌پوسام یک جشن دیدنی هندی می باشد که حوالی بهمن ماه اتفاق می افتد . اگر هدف از سفر به کشور سنگاپور ، خرید و خوردن و آشامیدن می باشد ماه فروردین فصل فستیوال غذای سنگاپور و تیر ماه حراج بزرگ سنگاپور است. فستیوال چینی ارواح گرسنه معمولا در ماه سپتامبر برگزار می‌شود و میهمانی ای برای ارواح درگذشتگان می باشد . در طول ماه رمضان نیز خیابان عرب ‌ها هر غروب میزبان انواع غذاها می باشند و برای عید فطر هم جشنی سه روزه برگزار می‌شود. کشور سنگاپور یک کشور سکولار می باشد اما گروه های مختلف دینی جشن های خود را در ایام خاص خود برگزار می کنند. از اعیاد اسلامی می توان به عید اسلامی فطر ، عید قربان اشاره کرد .

غذاهای-سنگاپور

۱۰ غذای خیابانی که بعد از مهاجرت به کشور سنگاپور باید امتحان کرد

انگیزه سفر برای هرکسی متفاوت است بطور مثال بسیاری به سفر می روند تا چند روزی به دور از هیاهوی زندگی در آرامش به سرببرند و همراه طبیعت لذت باشند. بسیاری دیگر سفر می کنند تا با فرهنگ کشور های مختلف آشنا شوند و سفرنامه تهیه کنند و با دوستان خود به اشتراک بگذارند اما در این میان عده ایی سفر می کنند تا طعم و مزه غذای های جدید را بچشند.

اگر شما در این گروه افراد قرار دارید پیشنهاد می کنیم با ادامه مقاله” هر چیزی که درباره مهاجرت به کشور سنگاپور از طریق انواع ویزای مهاجرتی سنگاپور باید بدانیم! “همراه باشید تا لیستی از بهترین غذای های خیابانی کشور سنگاپور را با هم بررسی کنیم.

سنگاپور کشوری دوست‌داشتنی در جنوب شرق آسیاست که علی‌رغم مساحت کوچک خود، جمعیت نسبتا بالایی داشته و همین امر موجب تنوع فرهنگ‌ها و آداب و رسوم در آن شده است. این کشور غذاهای بسیار لذیذی نیز دارد که امتحان کردن آن‌ها خالی از لطف نیست.

فرنی قورباغه frog porridge
فرنی قورباغه frog porridge

می‌دانم، قطعا با شنیدن نام قورباغه و یادآوری قیافه زیبا و خوردنی آن، کمی حالتان بد شد، ولی باور کنید همه کسانی که این غذا را با اکراه چشیده‌اند، عاشق آن شده‌اند! گفته می‌شود که فرنی قورباغه خیلی هم غذای بدی نیست و واقعا مزه دلچسبی دارد. راستش را بخواهید خود من وقتی به یکی از محبوب‌ترین غذاهای کشور عزیزمان یعنی کله‌پاچه فکر می‌کنم و کله درسته پخته شده گوسفند را پس از ساعت‌ها جوشیدن در دیگ تجسم می‌کنم، می‌بینم که ما هم غذاهای ترسناک و ناخوشایند زیاد داریم. شاید اگر یکی از همین قورباغه‌خورها را مجبور به خوردن کله‌پاچه کنید، با دیدن پاچه‌ها به التماس بیفتد و از شما بخواهد که او را از این کار معاف بدارید. پس بهتر است تا طعم غذایی را نچشیده‌ایم، در مورد خوشمزه بودن یا نبودن آن اظهار نظر نکنیم.  این غذا یکی از نرمترین و البته تمیزترین غذاهاست (از نظر بهداشتی و البته از نظر مردم سنگاپور). این قورباغه‌ها، در سویا، پیاز، فلفل قرمز، زنجبیل و الکل خوراکی که کمی بحث برانگیزش می‌کند، خوابانده و سپس  به دقت پخته می‌شوند. این غذا بسیار لذیذ است و حتی برخی از مشتریان آن ادعا می‌کنند که مزه آن بسیار به مرغ نزدیک است! فرنی که در کنار گوشت قورباغه سرو می‌شود، بسیار نرم و لذیذ و اغلب همراه با سس پیاز سبز است. این غذای بدشکل ولی بسیار خوشمزه، احتمالا جزیی از خاطرات ماندگار افراد از سفر به سنگاپور بعد از  مهاجرت به کشور سنگاپور از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی سنگاپور است.

باکوته bah kut teh مهاجرت به سنگاپور
باکوته bah kut teh

این غذا، سوغاتی مهاجرانی است که از چین به سنگاپور رفته‌اند و به‌تدریج به یک از محبوب‌ترین غذاهای سنگاپور تبدیل شده است. باکوته در زبان اهالی سنگاپور به‌معنای چای استخوانی است (که خودم هم نمی‌دانم یعنی چه) و یکی از لذیذترین غذاها از  نظرمردم سنگاپور است. البته در مورد نام این غذای محلی،  افسانه‌سازی‌های بسیاری هم شده است. مثلا مردم سنگاپور می‌گویند که سال‌ها پیش، زمانی که یک آشپز تهیدست، سعی در سیر کردن شکم فقرا با منابع ناچیز غذایی خود داشت، برای اولین بار موفق به پخت این غذا شده است. آن فرد حتی فکرش را هم نمی‌کرد که روزی این غذا تبدیل به یکی از بهترین، خوشمزه‌ترین و معروف‌ترین غذاهای خیابانی سنگاپور شود. اگر به سنگاپور رفتید، برای شادی روح آن مرحوم هم که شده حتما چند لقمه مختصر  از این غذا را میل بفرمایید! مطمئنا طعم عالی آن، رضایت شما را جلب خواهد کرد!

ماهی پهن سمبل sambal stingray
ماهی پهن سمبل sambal stingray

این ماهی که با نام ایکان باکار یا همان ماهی باربیکیو شناخته می‌شود، یک غذای فوق‌العاده محبوب بین اهالی سنگاپور است. سال‌های سال، این ماهی در نظر مردم سنگاپور به‌عنوان غذایی بسیار ارزان و پیش پا افتاده تلقی می‌شد و تا این حد به آن توجه نمی‌شد، تا اینکه روزی یک نفر ایده‌ای بسیار خلاقانه را روی آن پیاده کرد. ایده او، آمیختن این ماهی با سس تند سمبل بود. همین کار ساده موجب شد که این خوراک به غذایی بسیار فراگیر و محبوب در کشور سنگاپور تبدیل شود. نتیجه کار بی‌نظیر است!‌ این ماهی در برگ موز کباب می‌شود تا طعم طبیعی خود را حفظ کند. سس سمبل هم که عامل اصلی خوشمزه شدن این غذاست‌، خود ترکیبی از فلفل تند، بلاکان یا همان رب میگو، موسیر و ادویه‌جات مخصوص ترشی است و روی ماهی در حال کباب شدن ریخته می‌شود. اغلب در مراحل نهایی پخت این غذا، از کلامانسی که نوعی میوه ترش است نیز برای خوش‌طعم کردن این غذا استفاده می‌شود. اگر این غذا به‌صورت حرفه‌ای پخته شود، خواهید دید که علی‌رغم شکننده بودن پوشش بیرونی آن، داخلش کاملا نرم و دلچسب است. در سنگاپور، این غذاها را که به اختصار BBQ گفته می‌شود، می‌توان در بازار تامان جورانگ به آسانی یافت. اگر قصد سفر و مهاجرت به کشور سنگاپور از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی سنگاپور حتما این غذای خوشمزه را امتحان کنید.

خرچنگ گل‌آلود mud crab
خرچنگ گل‌آلود mud crab

فلفل قرمز یا فلفل معمولی؟ اگر قرار باشد که یکی از این دو را در پخت خرچنگ گل‌آلود استفاده کنید، به شخصه باید اعتراف کنم که این سوال، یک معمای دشوار است، مخصوصا برای کسی که سال‌ها در سنگاپور زندگی کرده‌ است. این خرچنگ را خرچنگ لجنی هم می‌گویند چراکه همواره درون گل و لای زندگی می‌کند. برای تهیه غذای فوق، خرچنگ سخت پوست را به‌صورت درسته درون روغن سرخ می‌کنند و به آن یکی از این دو ترکیب را می‌افزایند: فلفل سیاه یا لایه نازکی از سس گوجه فرنگی به‌همراه فلفل قرمز. دستور پختی که در آن از فلفل قرمز و سس گوجه فرنگی استفاده می‌شود، کمی قدیمی‌تر از دیگری است و مربوط به سال ۱۹۵۶ است و سه سال پس از آن در سال ۱۹۵۹ نیز پخت نسخه دوم این غذا به‌همراه فلفل سیاه متداول شد. هر دو نوع این غذا بسیار خوشمزه هستند اما به نظر می‌رسد که از خرچنگ سرو شده با سس جک‌فروت و فلفل سیاه نمی‌توان گذشت. از جمله مکان‌هایی که می‌توان این غذها را در آنجا یافت، می‌توان به غذافروشی دریایی لانگ بیچ اشاره کرد که متخصص پخت خرچنگ با سس سیاه است. اگر به دنیال جایی برای نسخه فلفل قرمز این غذا هستید، پیشنهاد ما غذاخوری خانه سرخ است. اما اگر می‌خواهید بهترین خرچنگ گل‌آلود جهان را تجربه کنید، می‌توانید با پرداخت بهایی بالاتر به کرب پارتی بروید و علاوه بر این دو دستورالعمل، دستورالعمل‌های دیگر را نیز برای پخت خرچنگ گل‌آ‌لود تجربه کنید. در این رستوران شما حتی می‌توانید مبداء جغرافیایی خرچنگتان را انتخاب کنید!

چلو مرغ chicken rice
چلو مرغ chicken rice

این غذا هم همچون باکوته از جایی خارج از سنگاپور به این کشور وارد شده است. مهاجرانی که از جزیره هاینان در جنوب چین به سنگاپور رفته‌اند، این دستور پخت را با خود به آنجا برده‌اند. این غذا به‌عنوان غذایی ملی و نیمه‌ رسمی شناخته می‌شودو  در رده‌ بندی‌های جهانی خوشمزه‌ترین غذاها، همیشه جزءبرترین‌ها بوده و هست. بر اساس آداب و رسوم هاینانی، یک مرغ ترجیحا بالغ و چاق و چله و آغشته به روغن را به‌صورت درسته با گوشت خوک و استخوان مرغ در یک ظرف قرارمی‌دهند تا کاملا پخته شود. سپس آن را قطعه قطعه کرده و به‌همراه برنج پخته در خمره‌ای جداگانه‌ قرار می‌دهند. یک فلفل قرمز تند هم در کنار این غذا قرار داده تا طبیعت تند و اصالت جنوب شرقی خود را حفظ کند. برای خوشمزه شدن هرچه بیشتر این غذا به آن زنجبیل و سس سویا هم می‌افزایند. پس از طی این مراحل، غذایی به دست می‌آید که دل هر بیننده‌ای را می‌برد! بهترین بشقاب از این غذا را در مینگ کی به آسانی خواهید یافت. اگر هم از چلو مرغ خسته شده‌اید، بهتر است چلو اردک را امتحان کنید. این غذا اگرچه روش پختی همانند چلو مرغ دارد اما مزه متفاوتی داشته و قطعا ارزش تجربه کردن را دارد.این غذا یشنهاد ویژه بخش مهاجرت موسسه دادمان برای کسانی است که قصد مهاجرت به کشور سنگاپور از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی سنگاپور را دارند.

دورین durian
دورین durian

بیهوده نیست که دورین را شاه میوه‌ها می‌دانند! (من که با شنیدن نام دورین، یاد کاراکتر شوخ و دوست داشتنی شاه جولین در کارتون پنگوئن‌های ماداگاسکار افتادم. شما را نمی‌دانم!) . سنگاپوری‌ها و همسایگانشان در جنوب شرقی آسیا به داشتن اشتهای سیری‌ناپذیر برای رفتارهای ناهمگون شهرت دارند. این میوه مزه عجیبی دارد و با تعاریفی که از آن شنیده‌ام، باید بگویم نمی‌توان بدون چشیدن مزه آن  گفت که خوب است یا افتضاح. مزه این میوه کمی به شیرینی شبیه است ولی شیرین نیست. هنگامی که ویکتوریا آلفرد راسل والاس این میوه را برای اولین بار چشید گفت: مزه‌اش شبیه یک کاستارد غنی شده با مزه زیاد بادام است. احتمالا او تلاش کرده است که مودب باشد! اگر در لحظه ابتدایی گاز زدن این میوه کمی استقامت کنید، پس از جویدن آن آرام آرام به مزه شیرینی می‌رسید که ارزشش را دارد. این میوه را می‌توانید در بازار از فروشگاه تئوبون تک و دخترش بخرید. نکته مثبت این فروشگاه این است که فروشندگانش توضیحات جامعی را  در مورد روش مصرف این میوه به شما خواهند داد. هنگام برگشتن از سنگاپور هم می‌توانید تعدادی از آن‌ها را با خود به‌عنوان سوغاتی بیاورید و آشنایانتان را خوشحال کنید.

او-لواک (OH-luak) و شای تاو کوای(chai tao kway)
او-لواک (OH-luak) و شای تاو کوای(chai tao kway)

این دو غذا با وجود آن که از هم جدا هستند، اما در یک نقطه با هم اشتراک دارند و آن هم تخم‌مرغ است. Oh-Luak در حقیقت نوعی املت صدف است که از سرخ کردن تخم‌مرغ و نشاسته سیب‌زمینی همراه با سخت‌پوستان لذیذ تهیه می‌شود. می‌توان نوعی از این غذا را که نشاسته کمتری دارد هم در بازار پیدا کرد اما فراموش نکنید که در این صورت، غذا کمی از مزه خود را از دست می‌دهد. این غذا اصالتی تایوانی دارد اما در سنگاپور نیز بسیار محبوب است و به همین دلیل است که نام آن را در فهرست ده تایی خود آورده‌ایم. البته فراموش نکنید که این دستور پخت مربوط به نسخه تایوانی آن است و نسخه سنگاپوری آن علاوه بر مواد گفته شده، طبق معمول دارای فلفل قرمز و سرکه هم هست.در مورد شای تاو کوای هم بهتر است بدانید که این غذا به اشتباه به‌عنوان کیک هویج شناخته شده است اما اصلا ارتباطی با هویج ندارد! تنها دلیل این اشتباه تشابه اسمی بین تربچه و هویج در زبان سنگاپوری است. در همان غرفه فروش او لواک می‌توانید این غذا را نیز پیدا کنید. غذای فوق شامل تخم‌مرغ سرخ شده در روغن ترب کوهی، کیک تربچه و ادویه است. شای تاو کوای معمولا به‌عنوان صبحانه سرو می‌شود و محبوبیت بسیار زیادی در سنگاپور دارد.خوردن این غذا بعد از مهاجرت به کشور سنگاپور از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی سنگاپور پیشنهاد می شود.

کاری کله ماهی قرمز red snapper head curry
کاری کله ماهی قرمز red snapper head curry

در فرهنگ غذاخوری غربی، معمولا پس از خوردن گوشت بدن ماهی، کله آن را دست نخورده باقی می‌گذارند. اما در جنوب شرقی آسیا این‌گونه نیست. در کشورهای این منطقه، کله ماهی، پایه تعدادی از غذاهای مشهور را تشکیل می‌دهدکه معروف‌ترین آن‌ها نوعی کاری است. دستور پخت اصلی این غذا هم همانند بسیاری از غذاهای نام برده در فهرست، اصالتی غیر سنگاپوری و بنگلادشی دارد اما این امر کوچک‌ترین تاثیری بر محبوبیت فوق‌العاده آن در سنگاپور ندارد. کاری نوعی نازک و غنی از کرالان (keralan) است که با بادمجان و بامیه همراه شده است. از سس نیز در کنار این غذا استفاده می‌شود و سر ماهی موجود در غذا هم ترد و معطر است. غرفه‌های هندی این غذا را با ادویه و فلفل بسیار بیشتری به فروش می‌رسانند، در حالی که غرفه‌های چینی مزه شیرین و متعادل را ترجیح می‌دهند. در بین دستورهای مختلف پخت این غذا، دستور پخت آسام، منحصر به فردترین و خوشمزه‌ترین است. در این روش، در انتهای غذا، مقداری تمر هندی ترش هم سرو می‌شود که واقعا لذت‌بخش است. برای امتحان کردن این غذا، بهترین جا، غذاخوری گوا ما جیا است که علی‌رغم عمر پنج ساله خود، مشهورترین مکان برای خوردن این غذا در سطح شهر است.

لاکسا کاری curry laksa
لاکسا کاری curry laksa

اگر فقط به‌اندازه خوردن یک بشقاب غذا در سنگاپور وقت داشته باشید فقط باید لاکسا را امتحان کنید. این غذا ذائقه چینی و مالایی را با هم درآمیخته است و سس نارگیل خامه‌ای، پاستا ورمیشل و کشک لوبیای سرخ شده از مواد تشکیل دهنده آن هستند. برش‌هایی از ماهی و میگو نیز برای ایجاد یک وعده غذایی سالم  و در عین حال دلچسب به این غذا افزوده می‌شود. مانند کاری کله ماهی می‌توان به آن تمبر هندی افزود. در تهیه لاکسا از پیاز، فلفل قرمز، خیار و آناناس استفاده می‌شود و  برای طعم دادن هرچه بیشتر به این غذا، به آن نعنای ویتنامی و زنجبیل نیز می‌افزایند. بعضی رستوران‌ها مانند کاتونگُ در این غذا از رشته فرنگی خرد شده نیز استفاده می‌کنند و آن را به‌عنوان یک نوع سوپ به مشتری عرضه می‌کنند. اگر به سنگاپور سفر کردید،  این غذای فوق‌العاده رابعد از مهاجرت به کشور سنگاپور از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی سنگاپور از دست ندهید.

تائو هوا tao huas
تائو هوا tao hua

پس از خوردن این همه غذای تند و ادویه‌ای‌، بدون شک به مقادیر زیادی دسر برای خنک کردن آتش درون خود نیاز پیدا خواهید کرد!  تائو هوا در حقیقت نسخه محلی دونگ هوای چینی است که به‌عنوان دسری دوست داشتنی شناخته شده است. این دسر به‌همراه شربتی شیرین و آمیخته با برگ پاندان که دانه‌های جینکو روی آن شناور است، سرو می‌شود. این دسر را می‌توان به هر دو صورت گرم و سرد میل کرد و با سرد شدن، تغییر طعم خاصی در آن ایجاد نمی‌شود. لطفا توجه داشته باشیدکه به‌هیچ‌وجه نسخه ژله مانند آن را که به‌تازگی فراگیر شده است، سفارش ندهید چراکه دارای مقادیر بسیار زیادی از قند بوده و برای سلامتی مضر است. سویا و بادام هم‌زمان به‌همراه این دسر عرضه می‌شود که فرد دوست دشته باشد دسرش بسیار شیرین باشد. پس از میل کردن این غذاهای تند، خوردن تائو هوا توصیه می‌شود.

پیشنهاد مطالعه  هر چیزی که درباره مهاجرت به روسیه از طریق انواع ویزای مهاجرتی روسیه باید بدانیم!

معرفی انواع ویزای مهاجرتی سنگاپور 

معرفی انواع ویزای مهاجرتی سنگاپور 

سنگاپور کشوری است برای تمام سلیقه‌ها، از ساختمان‌ها و معماری‌های فوق مدرن گرفته تا بازار چینی‌ها، از جزیره‌ای کوچک با آب‌وهوای نسبتا استوایی گرفته تا ابر قدرت بودن در اقتصاد، از جذاب بودن برای یک مقصد گردشگری گرفته تا بهترین مکان برای ادامه تحصیل و یا حتی داشتن شغل با حقوق بالا، همه و همه را یکجا می‌توان در جنوب کشور مالزی در جزیره‌ی سنگاپور پیدا کرد.

سنگاپور با اقتصاد قوی خود توانسته قوی‌ترین پاسپورت جهان را از آن خود کند و سخت‌گیری نسبی آن‌ها برای صدور رویداد و ویزا برای خارجی‌ها، باعث شده تا داشتن ویزای سنگاپور در پاسپورت یک پوئن مثبت برای دریافت ویزای کانادا و یا حتی ویزای شنگن باشد. در این مطلب قصد داریم به مهاجرت به کشور سنگاپور از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی سنگاپور بپردازیم.

انواع ویزای مهاجرتی سنگاپور عبارتند از:

 ۱- ویزای توریستی
 ۲- ویزای تحصیلی
 ۳- ویزای کار

انواع ویزای مهاجرتی توریستی سنگاپور
 ۱- انواع ویزای مهاجرتی توریستی سنگاپور

برای مهاجرت به کشور سنگاپور از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی سنگاپور میتوان به صورت توریستی اقدام کرد. ویزای توریستی سنگاپور ۲ نوع مختلف فرودگاهی و عادی یا ای‌ویزا دارد. ایرانیان قادر به دریافت ویزای فرودگاهی سنگاپور نیستند و ایرانیانی که قصد سفر به سنگاپور را دارند باید برای ای‌ویزا evisa اقدام کنند. ویزای توریستی سنگاپور ۳ ماه اعتبار برای ورود دارد و مسافر پس‌از وارد شدن فقط یک ماه فرصت ماندن در سنگاپور را دارد و پس از آن باید با مراجعه به اداره مهاجرت سنگاپور برای اکستند کردن یا افزایش مدت اقامت خود تا یک ماه دیگر مراجعه نمایند. طبیعی است که اگر بیش‌تر از یک ماه بمانید، در هنگام خروج دچار مشکل خواهید شد. زمان لازم برای اخذ و انجام مراحل دریافت ویزای توریستی بین ۷ الی ۱۰ روز می‌باشد.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی سنگاپور :
  • اسکن صفحه اول پاسپورت با اعتبار حداقل ۶ماه
  • اسکن عکس در اندازه ۴*۶ زمینه سفید

نکاتی که باید در مورد ارسال مدارک برای ویزای سنگاپور رعایت کرد این است که پاسپورت حتما باید امضا شده باشد و در مورد کودکان پاسپورت توسط مادر باید امضا شود و در مورد عکس هم نباید مشابه عکس گذرنامه باشد و اعتبار پاسپورت از زمان ورود به سنگاپور باید ۶ ماه حداقل اعتبار داشته باشد.

انواع ویزای مهاجرتی تحصیلی سنگاپور

۲- انواع ویزای مهاجرتی تحصیلی سنگاپور

یکی از بهترین انواع ویزا برای مهاجرت به کشور سنگاپور از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی سنگاپور دریافت ویزای تحصیلی سنگاپور می باشد. سنگاپور دارای ۳۴ دانشگاه است که ۶ تای آن‌ها جزو مراکز آموزش عالی ملی سنگاپور هستند. دانشگاه ملی سنگاپور و دانشگاه فناوری نانیانگ سنگاپور جزو معتبرترین و معروف‌ترین دانشگاه‌های کشور سنگاپور هستند. حضور در دانشگاه‌های سنگاپور و داشتن مدرک از این دانشگاه‌های معتبر تضمین کننده‌ی آینده‌ی درخشان شما خواهد بود و با داشتن مدارکی مثل کارشناسی ارشد و یا دکتری به راحتی می‌توانید در بهترین دانشگاه‌های جهان ادامه تحصیل دهید.

برای گرفتن انواع ویزای مهاجرتی دانشجویی سنگاپور ابتدا باید دعوتنامه‌ای از یکی از دانشگاه‌های سنگاپور داشته باشید و پس از آن به کامل کردن مدارک زیر بپردازید. داشتن رزومه تحصیلی قوی می‌تواند شانس شما را برای ماندن در سنگاپور و دریافت ویزای این کشور بیشتر کند، چرا که با رزومه‌ی بهتر می‌توانید از دانشگاه‌های معتبر‌تری دعوتنامه و یا پذیرش بگیرید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی سنگاپور :
  • فرم تکمیل شده ویزا
  • رزومه تحصیلی فرد متقاضی
  • ۳قطعه عکس ۴*۶ رنگی
  • اصل و کپی آخرین مدارک تحصیلی
  • اصل و کپی شناسنامه
  • گواهی پذیرش از دانشگاه سنگاپور
  • اصل و کپی پاسپورت از تمامی صفحات
  • ارایه مدرک معتبر برای تضمین استطاعت مالی برای اقامت دانشجو
  • گردش حساب بانکی
  • ارایه بلیط سفر به سنگاپور

جهت اخذ انواع ویزای مهاجرتی تحصیلی در سنگاپور، بررسی شرایط عمومی سنگاپور و همچنین شرایط عمومی تحصیل در این کشور الزامی می باشد. سنگاپور کوچک ترین کشور در جمون شرق آسیا می باشد. مساحت این کشور حدود ۷۲۲ کیلومتر مربع می باشد که از نگاه مقایسه کوچکتر از شهر تهران می باشد. جمعیت این کشور کوچک و زیبا ۵.۶۰۰.۰۰۰ نفر می باشد. سنگاپور در واقع جزیره ای کوچک واقع در اقیانوس و در جنوب شبه جزیره مالایی می باشد. شبه جزیره مالایی کشور مالزی را در بر دارد که به همراه اندونزی تنها همسایگان سنگاپور هستند. نام پایتخت این کشور شهر سنگاپور می باشد که یکی از مهم ترین مراکز تجاری و بنادر دنیا محسوب می شود.
در کنار فعالیت های اقتصادی زیادی که این کشور دارد، از نظر نظام آموزشی نیز در موقعیت خوبی است و دارای دانشگاه های بسیار خوبی در جنوب شرقی آسیا می باشد. یکی از روش های مهاجرت به سنگاپور از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی سنگاپور ، مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی در سنگاپور می باشد که در این مقاله بررسی خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه  هر چیزی که درباره مهاجرت به ایالات متحده آمریکا از طریق انواع ویزای مهاجرتی امریکا باید بدانیم!
اخذ ویزای تحصیلی در سنگاپور در مدارس

اولین مقطع تحصیلی در سنگاپور مدرسه می باشد. در سنگاپور کودکان از سن سه سالگی می توانند در دوره پیش دبستانی شرکت کنند تا جهت ورود به مدرسه آماده شوند. مدارس ابتدایی در سنگاپور از سن ۶ سالگی برای دانش آموزان شروع به کار می کنند و به مدت ۶ سال ادامه خواهند داشت. دانش آموزان در سن ۱۲ سالگی وارد دوره های متوسطه می شوند. تحصیل در این مقطع عمدتا به زبان های محلی رایج نظیر چینی، تامیل و مالایی انجام می شود. البته در برخی از مدارس آموزش به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. تحصیل در این مقطع در مدارس بین المللی نظیر مدارس آمریکایی و انگلیسی به زبان انگلیسی خواهد بود. شهروندان سنگاپوری در صورتی که مجوز دولتی داشته باشند می توانند فرزندان خود را در این مدارس ثبت نام کنند. همچنین افراد غیر سنگاپوری نیز در صورت داشتن قیمی از کشور سنگاپور، می توانند فرزندان خود را در این مدارس ثبت نام کنند.

البته تحصیل در این مدارس هزینه بالایی دارد و با همین هزینه، شخص می تواند در مدارس انگلستان و یا کانادا تحصیل کند. هزینه سالیانه در این مدارس بین المللی به صورت میانگین بین ۴۰ الی ۵۰ هزار دلار می باشد.

در ادامه تعدادی از این مدارس به حضورتان معرفی می گردند:

  • Singapore American School
  • United World College of South East Asia
  • German European School Singapore
  • Canadian International School (Singapore)
  • ISS International School
  • Dover Court International School
تحصیل در مدارس سنگاپور
اخذ ویزای تحصیلی در سنگاپور در مقطع کارشناسی

جهت اخذ انواع ویزای مهاجرتی تحصیلی در سنگاپور در مقطع کارشناسی در دانشگاه های بین المللی این کشور، ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره حداقل ۶ الزامی می باشد. تحصیل در این دانشگاه های بین المللی با هزینه همراه است. هزینه تحصیل در یک سال در دانشگاه های بین المللی در سنگاپور حدوداً ۱۵ هزار دلار می باشد. تحصیل در دانشگاه های دولتی در سنگاپور نیز امکان پذیر است. البته لازمه تحصیل در این دانشکاه ها قبولی در آزمون ورودی مربوطه می باشد. تحصیل در این مقطع بین ۳ الی ۴ سال خواهد بود. تحصیل در مقطع لیسانس در رشته های متعددی برای دانشجویان خارجی و سنگاپوری امکان پذیر می باشد. رشته هایی از قبیل ارتباطات بین الملل، مدیریت مالی، مدیریت گردشگری و … که در اکثر دانشگاه ها عرضه می شوند.

اخذ ویزای تحصیلی در سنگاپور در مقطع کارشناسی ارشد

در صورتی که به دنبال اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی سنگاپور می باشید، دانستن این نکته که سنگاپور دارای یکی از نظام های آموزشی قدرتمند در آسیا و جهان می باشد، الزامی است. دانشجویانی که دارای مدرک کارشناسی معتبر و مورد تایید با نمرات خوب باشند، می توانند جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سنگاپور، در هفت دانشگاه این کشور اقدام کنند. سالیانه برنامه ها و رشته های تحصیلی متعددی در این مقطع در این ۷ کشور ارائه می شوند. اشخاصی که تحصیل کارشناسی آن ها به زبان انگلیسی نمی باشد، می بایست مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره ۶.۵ و یا بالاتر ارائه کنند. تحصیل در این مقطع بین یک الی دو سال به طول می انجامد. هزینه تحصیل در این مقطع به طور میانگین سالیانه حدود ۳۵ هزار دلار سنگاپور معادل حدوداً ۲۵ هزار دلار آمریکا می باشد. در صورتی که هزینه تحصیل در این کشور را با کشورهایی مانند کانادا، انگلستان و یا اتریش مقایسه کنیم، می بینیم که در بسیار دانشگاه برابر و یا بیشتر از این کشورها می باشد.

اطلاعات کاربردی در مورد کارشناسی ارشد در سنگاپور

  • تعداد دانشگاه ها: ۷
  • قدیمی ترین دانشگاه: دانشگاه ملی سنگاپور
  • تاسیس: سال ۱۹۰۵
  • تعداد دانشجویان بین المللی: ۵۳۱۲۲ نفر
  • طول دوره تحصیلی: ۱ تا ۲ سال
  • میانگین شهریه: ۳۵.۰۰۰ دلار سنگاپور (۲۵.۵۶۰ دلار آمریکا)
  • سال تحصیلی: آگوست تا جولای
اخذ ویزای تحصیلی در سنگاپور در مقطع دکتری

یکی دیگر از مقاطعی که تحصیل در آن مستلزم اخذ ویزای تحصیلی در سنگاپور می باشد، تحصیل در مقطع دکتری است. تحصیل در مقطع دکتری در سنگاپور همانند سایر کشورهای دنیا دارای شرایط خاصی می باشد. دریافت پذیرش در این مقطع بر عهده اساتید مربوطه می باشد. تحصیل در این مقطع که حدوداً چهار سال خواهد بود، می تواند تحقیق محور و یا تحصیل در کنار کارهای تحقیقاتی باشد. معمولاً اساتید راهنما جهت این تحقیقات بودجه هایی دریافت می کنند که به وسیله آن ها دانشجویان را از لحاظ مالی پوشش می دهند. دریافت این کمک هزینه های تحصیلی و از آن مهم تر، دریافت پذیرش تحصیلی در این مقطع به رزومه افراد برمی گردد. در صورتی که دانشجویان دارای رزومه علمی قوی شامل مقالات و کنفرانس های بین المللی، توصیه نامه از اساتید شناخته شده و همچنین نمره زبان انگلیسی آیلتس ۷ و بالاتر، می توانند از این شرایط استفاده کنند.

هزینه های تحصیل و زندگی در سنگاپور

اخذ ویزای تحصیلی در سنگاپور به همراه بورسیه تحصیلی

تحصیل در سنگاپور همان گونه که بیان شد، دارای هزینه های بالایی می باشد. بنابراین بسیاری از افرادی که به دنبال اخذ ویزای تحصیلی در سنگاپور هستند، نیم نگاهی به امکان دست یابی به بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه ها دارند. بورسیه های تحصیلی معمولا به افرادی تعلق می گیرند که دارای رزومه علمی بسیار قوی باشند. اکثر این کمک هزینه ها به صورت فاند تحصیلی در مقطع دکتری و به منظور حمایت از تحقیقات علمی و پژوهشی ارائه می گردند.

معرفی بورسیه های تحصیلی در سنگاپور:

  • یکی از بورسیه های خیلی خوب سنگاپور، بورسیه تحصیلی دانشگاه فنی Nanyang می باشد که همه هزینه های تحصیل، به علاوه ۶ هزار دلار از هزینه های زندگی را در یک سال به دانشجویان اعطا می کند.
  • نوعی دیگر از کمک هزینه های تحصیلی در سنگاپور موسوم به (TFL) می باشد. در این برنامه تا ۹۰ درصد از هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویان به صورت وام بلند مدت به آن ها اعطا می شود.
  • بورسیه های تحصیلی پژوهشی (NRF) و همچنین بورسیه دانشگاه NUS نیز از بورسیه های معروف در سنگاپور هستند.
اخذ ویزای تحصیلی در سنگاپور و کار دانشجویی

همان گونه که در بالا بیان شد، هزینه های تحصیل در این کشور کوچک و زیبا بالا می باشد. همین امر سبب می شود بسیاری از دانشجویان بین المللی به دنبال دریافت اجازه کار دانشجویی باشند، تا بتوانند از این طریق مقداری از هزینه های زندگی و تحصیل خود را تامین کنند. طبق قانون موجود در این کشور به طور کلی دانشجویان بین المللی اجازه دارند که در هر هفته به مدت ۱۶ ساعت کار پاره وقت داشته باشند. البته برای دانشجویانی که در حال تحصیل در مراکز آموزش عالی هستند که مورد تایید دولت سنگاپور نباشند، این اجازه کار وجود ندارد. همچنین دانشجویانی که به هدف تطبیق واحدهای درسی به سنگاپور آمده اند نیز اجازه کار دانشجویی ندارند. این اجازه کار در تعطیلات تابستانه و بین ترم های تحصیلی به صورت تمام وقت خواهد بود.

 اخذ ویزای تحصیلی در سنگاپور و بررسی ویزای همراه

افراد متاهلی که به دنبال دریافت و اخذ ویزای تحصیلی در سنگاپور هستند، طبیعی است که باید قوانین کشور سنگاپور در خصوص الحاق خانواده را بدانند. سنگاپور امکان تحصیل را برای دانشجویان بین المللی در طی برنامه های تحصیلی متفاوت و مقاطع تحصیلی مختلف فراهم می کند، ولی جز معدود کشورهایی می باشد که اجازه الحاق خانواده به دانشجویان بین المللی را نمی دهد. البته دانشجو و متقاضی اصلی می تواند با ارائه مدارکی در خصوص تحصیل در سنگاپور، می تواند برای خانواده اش ویزای توریستی بگیرد تا در مدتی کوتاه در کنار او باشند. خانواده در این پروسه همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال خواهند بود.

معرفی دانشگاه های برتر سنگاپور
اخذ ویزای تحصیلی در سنگاپور و معرفی دانشگاه های برتر سنگاپور

اگر قصد مهاجرت به سنگاپور از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی سنگاپور دارید جالب است بدانیدکشور سنگاپور از سطح آموزشی بسیار بالایی در جهان برخوردار می باشد. اصولاً کشورهای شرق آسیا و جنوب شرقی آسیا در سال های گذشته شاهد رشد فراوانی در زمینه های مختلف و از جمله سیستم آموزشی بوده اند. در ادامه به معرفی تعدادی از دانشگاه های برتر سنگاپور در جهان می اندازیم. بررسی این دانشگاه ها و رتبه آن ها برای افرادی که به دنبال اخذ ویزای تحصیلی در سنگاپور هستند بسیار اساسی می باشد.

رتبه بین المللی       رتبه کشوری         شهر             نام دانشگاه

۶۵                                ۱                    سنگاپور          دانشگاه ملی سنگاپور

۱۲۶                              ۲                    سنگاپور          دانشگاه فناوری نانیانگ

۷۳۳                              ۳                    سنگاپور          دانشگاه مدیریت سنگاپور

۲۹۳۵                            ۴                     سنگاپور          دانشگاه صنعت و معدن سنگاپور

۳۵۷۷                            ۵                      سنگاپور          دانشگاه علوم اجتماعی سنگاپور

۴۲۴۳                            ۶                      سنگاپور          موسسه فناوری سنگاپور

۴۳۸۵                            ۷                      سنگاپور           کالج هنر سنگاپور

۵۰۶۴                            ۸                      سنگاپور            آکادمی هنرهای زیبایی

اخذ ویزای تحصیلی در سنگاپور و مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی

اشخاصی که به دنبال مهاجرت تحصیلی به سنگاپور هستند، پس از دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر خود باید جهت اخذ ویزای تحصیلی در سنگاپور اقدام کنند. بنابراین اساسی ترین مدرک جهت اخذ ویزای تحصیلی در سنگاپور همانند همه کشورهای جهان، نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاهی در سنگاپور می باشد. با ارائه نامه پذیرش حدودا دو ماه قبل از ابتدای ترم تحصیلی، باید در سیستم ویزاهای دانشجویی (SOLAR) ثبت نام کنید. این درخواست به شما اجازه می دهد که درخواست خود را به اداره مهاجرت و بازرسی سنگاپور (ICA) ارائه کنید.

پس از ارائه درخواست و تکمیل فرم های آنلاین اولیه، ارائه مدارک زیر مورد نیاز می باشد:

  • تکمیل فرم درخواست اولیه eForm 16
  • گذرنامه
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • آدرس ایمیل
  • عکس( مطابق با عکس گذرنامه)
اخذ ویزای تحصیلی در سنگاپور و موقعیت کار پس از تحصیل

سنگاپور یکی از کشورهای مهم جهان از نظر تجارت جهانی محسوب می شود. این اهمیت به دلیل موقعیت جغرافیایی استراتژیکی است که این کشور کوچک دارد. این مسئله سنگاپور را به یکی از مهم ترین بنادر جهان تبدیل کرده است. همین امر سبب شده بسیاری از شرکت ها و کارخانه های بزرگ در این کشور شعبه ای راه اندازی کنند. سرازیری شرکت های بزرگ به این کشور نیاز بازار کار در سنگاپور به نیروهای متخصص را افزایش داده است، به حدی که می بینیم در سال های گذشته نرخ بیکاری این کشور به شدت کاهش یافته است. دانشجویان در حال تحصیل در سنگاپور پس از اتمام تحصیلاتشان، می توانند یک اقامت یک ساله دریافت کنند. با این اقامت اجازه خواهند داشت در سنگاپور کاریابی کنند. این اقامت یک ساله قابلیت تمدید ندارد.

اخذ ویزای تحصیلی در سنگاپور و وضعیت اقامت و اخذ تابعیت پس از تحصیل

اگر هدفتان دریافت و اخذ ویزای تحصیلی در سنگاپور می باشد، لازم است بدانید که از طریق ۶ روش می توانید اقامت دائم و تابعیت سنگاپور را به دست آورید. این شش روش تولد، ازدواج، پناهندگی در سنگاپور، تحصیل در سنگاپور، کار و سرمایه گذاری می باشند. می دانیم که تحصیل در سنگاپور به صورت مستقیم منجر به اقامت دائم در این کشور نمی شود، بنابراین دانشجویان بین المللی باید موفق شوند تا در یک سال پس از تحصیلشان کار پیدا کنند. بنابراین شخص باید رزومه قوی داشته باشد تا به وسیله آن کارفرمای سنگاپوری را جهت استخدام وی متقاعد کند. در صورتی که موفق به استخدام شود پس از گذشت حدود ۵ سال این اقامت اولیه تبدیل به اقامت دائم می شود. طبق قانون اشخاصی که دارای اقامت دائم سنگاپور هستند می توانند پس از گذشت دو سال درخواست شهروندی سنگاپور را بدهند. البته در سال های گذشته، به دلیل سخت گیری های موجود در فرایند دریافت اقامت دائم و تابعیت سنگاپور، بسیاری از دانشجویان خارجی به کشور خود برگشته و موفق به اخذ تابعیت سنگاپور نشده اند.

انواع ویزای مهاجرتی سنگاپور
۳- انواع ویزای مهاجرتی کاری سنگاپور

سنگاپور با وجود کوچک بودن از لحاظ مساحت جغرافیایی رونق اقتصاد بسیار بالایی دارد و آمار بیکاری در این کشور کمتر از ۳ درصد می‌باشد. ویزای کار سنگاپور چند نوع مختلف دارد که پایین‌ترین حد آن کار برای افرادی با مهارت های پایین و بالاترین حد آن ویزا های P1  و P2 برای افراد با تخصص حرفه‌ای می‌باشد.

 انواع ویزای کار در سنگاپور:
  • ویزای EP
  • ویزای Enter Pass
  • ویزای PPE
  • ویزای WP
  • ویزای S-PASS

ویزای EP:

این نوع ویزا برای متخصصین و افراد حرفه‌ای بین المللی و پرسنل مدیریتی مانند مدیر عامل‌ها، مدیران کل و مدیران اجرایی که تمایل به کار کردن در سنگاپور را دارند صادر می‌گردد و افرادی که تمایل اخذ ویزا را دارند باید درآمد آنها در ماه بیش از ۳۰۰۰ دلار باشد. اعتبار این ویزا بین ۱ تا ۲ سال می‌باشد و قابل تمدید نیز می‌باشد تا زمانی که متقاضی همچنان توسط شرکتی که در در آن مشغول بکار می‌باشد بکار گرفته شده باشد.

 ویزای Enter Pass:

این نوع ویزا برای افرادی که تحصیلات و مهارت خاصی ندارند ولی دارای سابقه شراکت تجاری موفق هستند و یا ایده های نوآورانه و خلاقانه دارند که چشم انداز شغلی خوبی از لحاظ اقتصادی در آینده به همراه خواهد داشت و باید درآمد این افراد باید بالای ۳۰۰۰ دلار باشد. مدت اعتبار ویزا Enter Pass  یک سال می‌باشد و تا زمانی که فرد متقاضی کسب و کار عملی داشته باشد قابل تمدید نیز هست.

ویزایPEP:

این طرح شغلی نیاز به یک کارفرمای خاص ندارد و دارندگان این نوع ویزا می‌توانند کارفرمایان خود را بدون اینکه تاثیری در وضعیت شغلی آنها ایجاد کند تغییر دهند و از مزیت‌های دیگر این ویزا این است که دارنده ویزای PEP می‌تواند برای ارزیابی کردن فرصت‌های شغلی خود حداکثر ۶ ماه در سنگاپور اقامت داشته باشد و باید حقوق فرد در مدت ۶ ماه اقامت حداقل ۸۰۰۰ دلار در ماه باشد. اعتبار ویزا PEP 3سال می‌باشد و غیر قابل تمدید است.

ویزای WP:

این نوع ویزا برای کارگران ماهر ونیمه ماهر صادر می‌گردد. این افراد فقط تحت نظارت کارفرما و در شغل تعیین شده می‌‌توانند کار کنند و مدت زمان اجازه کار حداکثر ۲ سال می‌باشد که بستگی به اعتبار گذرنامه، ضمانت نامه بیمه یا ضمانت نامه بانکی فرد دارد.

ویزای S-PASS:

این نوع مجوز برای کارگران نیمه ماهر که دستمزدی بالغ بر ۲۲۰۰ دلار دریافت می‌کنند است. این ویزا بر اساس یک سیستم امتیازبندی انجام می‌شود که عبارت است از درآمد، تحصیلات و مهارت‌ها، نوع شغلی و سابقه کاری. اعتبار این ویزا تا زمانی که متقاضی به کارخود در سنگاپور ادامه دهد بین ۱ تا ۲ سال و قابل تمدید می‌باشد.

ویزای کار در سنگاپور

گام به گام تا کار در خارج از کشور با ویزای کاری سنگاپور

به منظور کار در بسیاری از کشورها، داشتن پیشنهاد کاری و یا job offer الزامیست. البته کشورهایی مانند اتریش، آلمان و آفریقای جنوبی علاوه بر این راه، راهی به نام ویزای جستجوی کار و یا job seeker  نیز برای ورود به کشورشان به منظور جستجوی کار در این کشورها به منظور افزایش شانس کاریابی به مدتی معین را در نظر گرفته اند. برای اخذ ویزای کار سنگاپور نیز شما باید ابتدا پیشنهاد کار داشته باشید. به منظور اخذ اقامت دائم از طریق کار در سنگاپور، می بایست چند سال در این کشور به کار پرداخته و سپس در صورت داشتن شرایطی اقدام به درخواست اقامت و تابعیت کشور سنگاپور نمود. زبان رسمی این کشور شامل زبان های انگلیسی، مالایی، چینی و تامیل می باشند، بنابراین برای یافتن کار در کشور سنگاپور باید به یکی از این زبان ها تسلط ها داشته باشید. در ادامه به شرایط کار در سنگاپور و اخذ ویزای کار سنگاپور خواهیم پرداخت.

دولت سنگاپور به منظور تشویق نیروهای کار خارجی به کار در این کشور و همچنین افرادی که قصد مهاجرت به کشور سنگاپور از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی سنگاپور دارند ، چند نوع ویزای کار در سنگاپور در نظر گرفته است تا اقشار مختلف کارگران و متخصصان بتوانند بسته به مهارت و سطح تحصیلاتشان بعنوان نیروی کار در این کشور مشغول به کار شوند. کار در سنگاپور نیازمند داشتن پیشنهاد کاری بوده و حداکثر سن مورد پذیرش برای کار و اخذ ویزای کار در سنگاپور ۵۰ سال می باشد.

کارگران برای اخذ ویزای کار سنگاپور به سه دسته تقسیم بندی می شوند که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت:

  1. کارگران غیر ماهر و نیمه ماهر
  2. کارگران ماهر
  3. متخصصان، مدیران و کارفرمایان

ویزای کار سنگاپور ویژه نیروی کار ماهر و صاحبان مشاغل که کاری با حداقل حقوق بیش از ۳۰۰۰ دلار به آنها پیشنهاد شده و دارای مدرک تحصیلی معتبر از بهترین دانشگاه های کشور خود باشند. مدت اعتبار این ویزا بین یک تا دو سال بوده و نیاز به تمدید خواهد داشت.

پیشنهاد مطالعه  شرایط مهاجرت افغانها به کانادا از طریق ایران چگونه می باشد؟
مدارک مورد نیاز ویزای کار سنگاپور:

به منظور اخذ ویزای کار سنگاپور، نیاز به ارائه مدارک و داشتن شرایطی خواهد بود تا پس از طی فرآیند اداری، فرد موفق به اخذ این ویزا شده و مهاجرت کاری به کشور سنگاپور داشته باشد. کشور سنگاپور کشورهای جهان را به دو سطح طبقه بندی کرده است که در ذیل به آنها اشاره خواهیم نمود.

ارمنستان ، آذربایجان ، بلاروس ، کره شمالی ، گرجستان ، هند ، قزاقستان ، قرقیزستان ، مولداوی، جمهوری خلق چین ، روسیه ، تاجیکستان، ترکمنستان ، اوکراین ، ازبکستان ، هنگ کنگ، ماکائو.

همانطور که مشاهده نمودید، ایران جزو کشورهای سطح دو قرار دارد و نیازمند ارائه مدارک متفاوتی از کشورهای سطح اول می باشد. شهروندان کشورهای موسوم به سطح دوم که قصد اخذ ویزای کار سنگاپور و مهاجرت کاری به این کشور را دارند، می بایست پس از اخذ پیشنهاد کاری و عقد قرارداد کاری، اقدام به ارائه مدارکی به منظور اخذ ویزای کار در سنگاپور نمایند.

به منظور اخذ مجوز کار در سنگاپور، متقاضی موظف به ارائه مدارک زیر برای دریافت این ویزا می باشد:

  • فرم تمکیل شده ۱۴A
  • فرم تکمیل شده V39A
  • عکس پاسپورتی
  • گرفته شده در ۳ ماه اخیر
  • اصل پاسپورت به همراه کپی
  • دارای حداقل ۶ ماه اعتبار
  • بلیط رفت و برگشت به سنگاپور
  • پرداخت ۳۰ دلار بعنوان هزینه درخواست ویزا
  • قرارداد کاری
  • کپی مدارک اثبات محل اسکان
  • کپی پیشینه تجاری متقاضی به همراه جزئیات دقیق ثبت شده در پروفایل تجاری شخص
  • مدارک تحصیلی، در صورت وجود

نکته: تمامی مدارک می بایست به انگلیسی ترجمه شده باشند. همچنین، زمان مورد نیاز برای اخذ ویزا بین ۱ تا ۲ ماه خواهد بود.

 اخذ اقامت دائم و تابعیت سنگاپور از طریق کار
 اخذ اقامت دائم و تابعیت سنگاپور از طریق کار

کار در سنگاپور و بسیاری از کشورهای آسیایی دیگر، با شرایط و ضوابط سخت تری منجر به اخذ اقامت و تابعیت در این کشورها خواهد شد. چرا که این کشورها قوانین آزاد و بازی را برای پذیرش مهاجران در نظر نگرفته اند و امکان اخذ اقامت و تابعیت سنگاپور از طریق کار، برخلاف کشورهایی مانند اتریش، آلمان و کانادا به آسانی برای متقاضیان فراهم نخواهد بود.  هرچند این امر غیر ممکن نبوده و با تلاش بیشتر و داشتن شرایط مورد نیاز، امکان پذیر خواهد بود.

 مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت و تابعیت سنگاپور به شرح زیر می باشد:
  • سن بالای ۲۱ سال
  • گذشت ۲ سال از اقامت دائم
  • تاییدیه اشتغال به کار
  • مدارک شناسایی شامل عکس و پاسپورت
  • تکمیل فرم های مربوطه
  • پرداخت هزینه ۱۸۰ دلار بابت هزینه درخواست ویزا
  • آدرس محل سکونت
  • کارت شناسایی
  • شناسنامه یا گواهی تولد
  • سند ازدواج و شناسنامه فرزندان در صورت متاهل بودن
  • مدارک تحصیلی متقاضی
  • مدارک شغلی متقاضی
  • گواهی پرداخت مالیات

کار در سنگاپور و اخذ ویزای کار سنگاپور نیازمند داشتن اطلاعاتی از مشاغل مورد نیاز این کشور می باشد. در نتیجه، قبل از دریافت پیشنهاد کاری و عقد قرارداد کار با کارفرمای سنگاپوری، می بایست از فهرست مشاغل مورد نیاز کشور سنگاپور اطلاع داشته باشید تا بتوانید با توجه به رشته تحصیلی و سابقه کاری خود، نسبت به اخذ پیشنهاد کاری مناسب خود و مورد نیاز کشور سنگاپور اقدام نمایید.

فهرست مشاغل مورد نیاز سنگاپور به شرح زیر می باشد:

  • فن آوری اطلاعات (IT)
  • حسابداری و امور مالی
  • پزشکی
  • علوم زیستی

موقعیت های شغلی و نرخ بیکاری در سنگاپور

نرخ بیکاری هر کشور نشانگر میزان شانس برای کاریابی، تعداد موقعیت های شغلی در کشور و بیانگر وضعیت اقتصادی آن کشور است. نرخ بیکاری کشور سنگاپور نسبت به بسیاری از کشورهای آسیایی بسیار پایینتر بوده و در حال حاضر ۲.۳ در صد می باشد. همچنین میانگین نرخ بیکاری در کشور سنگاپور در طی ۱۰ سال اخیر، ۲.۵ درصد می باشد. درآمد سالیانه و ماهیانه در سنگاپور نیز در سطح خوبی قرار داشته و بالاتر از میانگین بسیاری از کشورهای آسیایی و جهانی محسوب می شود. در نمودار زیر، نرخ بیکاری سنگاپور نشان داده شده است.

پیشنهاد مطالعه  هرچیزی که درباره مهاجرت به هلند از طریق انواع ویزای مهاجرتی هلند باید بدانیم!
نحوه کاریابی و موسسات کاریابی در سنگاپور

همانطور که اشاره شد، کار در سنگاپور نیازمند داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرمای سنگاپوری می باشد. اخذ پیشنهاد کاری نیازمند حضور در این کشور و یا استفاده از راه میانبری به نام موسسات کاریابی می باشد. به این صورت که به جای صرفه هزینه چند برابر و هدر رفت وقت قابل توجه، می توان با موسسات کاریابی سنگاپور مکاتبه نموده و پیشنهاد کاری دریافت نمود. همچنین می توان با جستجو در وبسایت شرکت های مورد نظر، نسبت به ارسال رزومه و درخواست استخدام اقدام نمود. در بخش بعدی به معرفی موسسات معتبر کاریابی بین المللی در سنگاپور خواهیم پرداخت.

تمامی کشورهای مهاجر پذیر جهان دارای موسساتی به نام موسسات کاریابی بین المللی هستند تا بتوانند شرایط استخدام متقاضیان کار در این کشورها را فراهم آورده و به عنوان پلی بین کارجو و کارفرما عمل کنند. از مزایای موسسات کاریابی می توان به عدم نیاز به حضور در کشور مورد نظر برای جست و جوی کار و صرفه جویی در وقت و هزینه متقاضی اشاره نمود. البته کشورهایی مانند آلمان، اتریش و آفریقای جنوبی، ویزایی را به نام ویزای جست و جوی کار به منظور ورود با هدف کاریابی به مدت مشخص به آن کشورها و افزایش شانس کاریابی در نظر گرفته اند که راه مناسبی برای کار و زندگی در کشورهای طراز اول جهان محسوب می شود. برای مهاجرت به کشور سنگاپور از طریق اخذ ویزای کار در سنگاپور می توانید به موسسات کاریابی مراجعه کرد.

در ادامه به معرفی معتبر ترین موسسات کاریابی بین المللی سنگاپور خواهیم پرداخت:

  • موسسه کاریابی Randstad
  • مؤسسه کاریابی هادسون Hudson
  • مؤسسه کاریابی RobertHalf
  • موسسه کاریابی ۳C Synergy
  • موسسه کاریابی Aegis Recruitment
  • موسسه کاریابی American Association Career Resource Centre
  • موسسه کاریابی Career Hub Consultants
  • موسسه کاریابی DP Search
  • موسسه کاریابی Garner International

پول سنگاپور

میزان حقوق در سنگاپور

میزان حقوق در هر کشوری، وابسته به موارد مختلفی مانند نرخ بیکاری، میانگین حقوق در سالیان گذشته در آن کشور و همچنین وضعیت اقتصادی می باشد. در حال حاضر متوسط حقوق میانگین کارگران سنگاپوری، ۶۷۱۵۲ دلار در سال می باشد. این میزان معادل ماهیانه ۵۵۹۶ دلار حقوق دریافتی برای کار در سنگاپور می باشد. همچنین، نرخ بیکاری سنگاپور در حال حاضر در حدود ۲.۲ درصد می باشد که بیانگر رشد و شکوفایی بالای اقتصادی و صنعتی این کشور می باشد.

همچنین بر طبق آمارها، متوسط سرانه ناخالص داخلی سالیانه برای کارگران تمام وقت سنگاپوری، به۴۴۳۷ دلار رسیده است که نسبت به سال ۲۰۱۲ رشد ۴.۶ درصدی داشته است.

پر درآمدترین مشاغل کشور سنگاپور شامل مشاغل زیر می باشند:

  • مهندس نرم افزار             ۵۰.۳۱۶
  • مدیر بازاریابی              ۳۵.۲۰۳
  • حسابدار حرفه ای          ۳۳.۵۷۴
  • مهندس مکانیک          ۴۳.۲۹۶
  • مدیر اجرایی             ۶۸.۷۱۴

متقاضیان مهاجرت به کشور سنگاپور از طریق اخذ هر کدام از انواع ویزای مهاجرتی سنگاپور میتوانید با مشاورین و وکلای امور مهاجرتی موسسه حقوقی سروش نافع دادمان تماس بگیرید و امور مهاجرت خود را به ما بسپارید:

پیشنهاد مطالعه  امور مهاجرت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره کلیک کنید
پیمایش به بالا