برای پرداخت قسطی حق الوکاله وکیل چه باید کرد؟

پرداخت قسطی حق الوکاله وکیل

 وکیل قسطی یعنی چه؟ پرداخت قسطی حق الوکاله وکیل چگونه است ؟ آیا می توانیم دستمزد وکیل را بعد از به نتیجه رسیدن پرونده پرداخت کنیم؟ در این نوشتار از مجموعه مقالات مجله حقوقی سروش نافع دادمان به بررسی نحوه پرداخت قسطی حق الوکاله وکلا می پردازیم

یکی از شغل هایی که در کشور ما جوانان میل به داشتن آن دارند شغل وکالت است؛ این حرفه، در همه ی رده های  شغلی به کار می رود؛ یعنی وکلا هر کدام با توجه به تخصص خود درحوزه ی کاری وکالت مشغول هستند؛ وکیل پایه ی یک، در همه جای دنیا ارزش والایی دارد و همواره مورد اعتماد مردم می باشد.

زمانی که شما می خواهید دادخواست تنظیم کنید و به دادگاه ارائه دهید، در زمینه ی ملکی، دعوای تصرف عدوانی مطرح کنید، در زمینه ی مشکلات خانواده مثل مطالبه ی نفقه، مهریه یا طلاق احتیاج به یک راهنما دارید که راه حل را به شما نشان دهد؛ این راهنما همان وکیل است که می تواند با مهارت خود شما را در رسیدن به هدفتان یاری کند، شما فکر می کنید که توانایی مالی کافی ندارید تا هزینه های وکیل را بدهید، در این صورت چاره چیست؟

موسسه حقوقی سروش نافع دادمان (شعبه مرکزی کرج) این امکان را فراهم نموده تا شما بتوانید با وکلای مورد نظر این موسسه به صورت اقساطی کار کنید؛ در موسسه حقوقی ما حتی این امکان نیز وجود دارد که مشاوره ی حقوقی رایگان بگیرید.

پیش پرداخت حق الوکاله اقساطی وکلا چقدر است؟

طبق ماده ی ۱۹:

قرارداد حق الوکاله که بین وکیل و موکل بسته می شود معتبر است و اگر قراردادی در زمینه ی پرداخت حق الوکاله نباشد درمورد حکم محکوم علیه، مالیات و سهم تعاون این تعرفه معتبر خواهد بود.

حق الوکاله ی دعاوی که در دادگاه یا خارج دادگاه به صلح ختم می شود، همچنین دعاوی خانوادگی که به سازش پایان می یابد به میزان حق الوکاله ی کل دعوا است؛ یک موکل علاوه بر پرداخت حق الوکاله باید هزینه ی سفر وکیل را هم بپردازد و چنانچه حق الوکاله کمتر از تعرفه باشد، دادگاه نسبت به محکوم علیه بر مبنای این میزان بابت خسارت حق الوکاله حکم صادر می کند.

مقدار حق الوکاله با توجه به مقدار خواسته است، که درصدی از آن به وکیل تعلق می گیرد و دراین گونه مواقع باید میزان خواسته تا حدودی برای وکیل مشخص باشد، تا بتواند درصد حق الوکاله را محاسبه کند، حق الوکاله با توجه به قرارداد در هر مرحله باید به وکیل پرداخت شود؛ در مورد پیش پرداخت هم با توجه به توافقی که بین وکیل و موکل صورت گرفته، تعیین می شود که نحوه پرداخت قسطی حق الوکاله وکیل چونه باشد.

شما می توانید وکیل متخصص خود که به یاری وی نیاز دارید را از بین وکلای معرفی شده از طرف موسسه حقوقی دادمان انتخاب کرده و در مورد نحوه ی گرفتن وکیل و پیش پرداخت حق الوکاله و همچنین پرداخت قسطی حق الوکاله وکیل مشاوره بگیرید.

پیشنهاد مطالعه  فرم درخواست وکیل

اقساط حق الوکاله وکیل

آیا می شود اقساط حق الوکاله وکیل را در اتمام پرونده پرداخت کنم؟

اگر شما قصد دارید حق الوکاله را آخر کار پرداخت نمایید باید از قبل با وکیل به توافق برسید چون نحوه ی پرداخت حق الوکاله با توجه به قرارداد فی ما بینی است که بین وکیل و موکل منعقد می شود و معمولاً در حق الوکاله قبل از کار باید مبلغی پرداخت شود تا وکیل بتواند شروع به کار کند و در هر مرحله از انجام کار مبلغ دیگری به حساب وی پرداخت شود.

یک وکیل دادگستری هرگز نمی تواند نتیجه ی حاصل از دعوا را پیش بینی کند و یا موفقیت در آن را تضمین کند، موکل هم نمی تواند از وکیل انتظار داشته باشد که صد درصد وی را به موفقیت برساند؛ در این صورت اگر نتیجه ی دعوا به پیروزی هم ختم نشود باید پرداخت قسطی حق الوکاله وکیل را طبق قرارداد انجام دهد؛ چون وکیل تلاش خود را کرده و هرگز کوتاهی نکرده است، اگر موکل براین عقیده باشد که وکیل مقصر بوده است، باید با اثبات این موضوع، از وکیل جبران خسارت بگیرد.

شرایط گرفتن وکیل اقساطی چگونه است؟ آیا باید ثبت نام کنیم؟

در قانون کشور ما داشتن وکیل حقی است که همه ی مردم می توانند از آن استفاده کنند، همه حق دارند در دادگاه ها و مراجع قضایی وکیل داشته باشند، چون خدمات وکیل رایگان نیست و وکیل در مقابل کاری که انجام می دهد مبلغی را دریافت می کند؛ عده ای ممکن است که بضاعت پرداخت حق الوکاله ی وکیل را نداشته باشند.

زمانی که شما احساس کردید که نیاز به طرح دعوا دارید تا حق خود را از طرف مقابل بستانید، به یک راه بلد نیازدارید که شما را یاری کند و این راه بلد کسی نیست جز یک وکیل متخصص، برای گرفتن مشاوره ازاین وکیل متخصص می توانید با اعتماد کامل با موسسه حقوقی سروش نافع دادمان چه به صورت حضوری چه از طریق سایت یا اپلیکیشن تماس بگیرید و در مورد گرفتن یک وکیل اقساطی مشاوره کنید،

در این موسسه اگر نیاز به پرداخت قسطی حق الوکاله وکیل داشتید، اول مشکل خود را بیان می کنید تا مشاوران ما با توجه به نیاز شما وکیل متخصص شما را معرفی کنند؛ سپس مطمئن باشید، که به موقع و در اسرع وقت، مشکل شما را به یک وکیل متخصص در شهر خودتان ارجاع می دهند تا با شما ارتباط برقرار کند و پرونده را پیگیری کند.

پیشنهاد مطالعه  فهرست نمایندگی ها

وکیل قسطی خوب

آیا وکیلی که حق الوکاله ی اقساطی می گیرد خوب هست؟

وقتی یک وکیل انجام کاری را به عهده می گیرد با موکل خود قراردادی بابت حق الوکاله می بندد و طبق این قراردادنامه اگر حق الوکاله را به صورت قسطی پرداخت کند، باید اقساط آن در هر مرحله از کار طبق توافق طرفین پرداخت شود؛ اگر وکیل از پرداخت اقساط خود از طرف موکل راضی نباشد می تواند وکالت را کنسل کند.

وکلا بر حسب تعرفه ای که دارند کار می کنند و فرق نمی کند که اقساطی کار کنند یا پایان کار حق الوکاله را بگیرند، وکیل و موکل با انعقاد قرارداد در برابر یکدیگر دارای وظایف و مسئولیت های متقابلی می شوند که باید انجام دهند؛ اگر از کار کرد وکیل خود راضی نباشید، می توانید از او شکایت کنید، برای شکایت از وکیل باید به کانون وکلایی که وکیل در آن عضو است، مراجعه کنید اگر دعوای شما موجه بود به دادسرای انتظامی وکلا می فرستند.

پیشنهاد مطالعه   تعهدات وکیل و موکل در قبال همدیگر چه می باشد؟

بنابراین طبق قانون وکیل موظف است که در صورت بستن قرارداد با موکل و تعیین نوع پرداخت، میزان حق الوکاله خود، کار خود را به نحو احسنت انجام دهد، چه منجر به پیروزی شود یا نه، یعنی باید تلاش حداکثری خود را انجام دهد.

برای گرفتن یک وکیل خوب و متخصص به صورت اقساطی بهتر است با کارشناسان و مشاورین ما در موسسه حقوقی سروش نافع دادمان، ارتباط بگیرید و با آنان در این زمینه مشاوره کنید؛ مطمئن باشید که در موسسه ما بهترین وکلا و آگاه به قوانین حضور دارند که شما را با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت کاری یاری خواهند کرد.

1 دیدگاه دربارهٔ «برای پرداخت قسطی حق الوکاله وکیل چه باید کرد؟»

  1. سلام وکیل من ازمن ی تعهد نامه گرفت که قبل از نوشتن بمن نگفت این تعهد بابت چیست وقتی نوشتم و امضا کردم بهم گفت این و از همه میگیرم مبنی بر اینکه من تمام جلسات دادرسی و لایحه ها را برلتون تنظیم کردم درصورتیکه در هیچیک از جلسات مرا همراهی نکرد و هیچ نتیجه ای دریافت نکردم و باتوجه به اینکه قبل از شروع کار بهش گفتم من هیچ پولی ندارم تا حصول و دریافت کلیه ی حق و حقوقم ولی الان از من بخشی از مبلغ را طلب کرده و فکر میکنم وکیل بین من و خوانده است راهنماییم کنید چکار کنم؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره کلیک کنید
پیمایش به بالا