هر چیزی که درباره مهاجرت به کشور یونان از طریق انواع ویزای مهاجرتی یونان باید بدانیم!

مهاجرت به کشور یونان

در این نوشتار از مجموعه مقالات مجله دادمان هر چیزی که درباره مهاجرت به کشور یونان از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی یونان باید بدانیم مانند ویزای کار در یونان ،ویزای تحصیلی یونان ،ویزای توریستی یونان ،ویزای طلایی و گرفتن ویزا از طریق ازدواج و همچنین مهاجرت به کشور یونان از طریق انواع پناهندگی و شرایط اخذ انواع ویزای مهاجرتی و راههای گرفتن وقت سفارت یونان به طور کامل صحبت میکنیم .

کشور یونان در یک نگاه 

کشور یونان با نام رسمی جمهوری یونان با مساحتی بالغ بر ۱۳۱۹۹۰ کیلومتر مربع در جنوب شرقی قاره اروپا و جنوب شبه جزیره بالکان جای گرفته است. کشور یونان از شمال با کشور آلبانی و کشور بلغارستان و کشور مقدونیه شمالی و از شرق با کشور ترکیه دارای مرزهای مشترک می باشد. این کشور از شرق و از جنوب با دریای مدیترانه احاطه شده است و از غرب در نزدیکی دریای یونان قرار دارد. آتن مهمترین شهر این کشور محسوب می شود که به عنوان پایتخت کشور یونان نیز شناخته می شود. کشور یونان دارای ۱۰۸۱۶۲۸۶ نفر جمعیت می باشد، شهروندان این کشور به زبان یونانی به مکالمه می پردازند. واحد پول رایج در این کشور یورو می باشد.

نقشه کشور یونان

مواد پتروشیمی در این کشور نیز به کشورهای اطراف صادر می شود. همینطور بخش های شیمیایی و منسوجات در کشور یونان نیز در اقتصاد آن نقش مهمی دارد. صنعت گردشگری در کشور یونان یکی از منابع عمده درآمدزایی را شکل داده است. در حدود ۱۵ درصد از سهم تولید ناخالص داخلی این کشور نیز در زمینه گردشگری فراهم شده است.شرکت هایی که در زمینه خدمات تحصیلی فعالیت می کنند در این کشور زیاد هستند، شرکت های ایرانی در زمینه خدمات شهری نیز در کشور یونان فعالیت های مشخصی دارند. رئیس جمهور در این کشور با رأی اعضای مجلس برای دوره های ۵ سال انتخاب می شود.

درباره کشور یونان

نام انگلیسی: Greece

نام عربی: الیونان

پایتخت: آتن

قاره: آسیا

نوع حکومت و ساختار سیاسی: جمهوری ‌‌پارلمانی

زبان‌های رسمی: یونانی

زبان‌های رایج: انگلیسی به ندرت

واحد پول: یورو یونان هر یورو یونان ۱.۱۳ دلار آمریک

تعداد کشورهای بدون نیاز به ویزا: ۱۶۵

جمعیت: بیش از ۱۰.۷۷ میلیون در سال ۲۰۱۸

منطقه زمانی: GMT+3 . Utc+2

دامنه اینترنتی: gr.

پیش شماره تلفن: ۰۰۳۰

انواع ویزای مهاجرتی یونان
ویژگی های مهم کشور یونان

قبل از اقدام به مهاجرت به کشور یونان از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی یونان میخواهیم شما را با برخی از مهمترین ویژگی های کشور تاریخی یونان آشنا کنیمکشور یونان کشوری است که نخستین تمدن پیشرفته اروپا در آن شکل گرفته است. مرکز این کشور شهر آتن می باشد.
این کشور دارای فرهنگی غنی است و شهرت آن در دنیا مربوط به هنر به خصوص هنر تئاتر می باشد. از ویژگی های مهمی که این کشور دارد، این است که یونان اولین کشور آغاز کننده بازی های المپیک بوده است. بنابراین یونان مهد بسیاری از رشته های ورزشی از جمله دو و میدانی می باشد.
این کشور دارای ویژگی های تاریخی، فرهنگی و طبیعی است که سبب شده تا گردشگران بسیاری از نقاط مختلف جهان برای بازدید از یونان راهی این کشور شوند. واحد رسمی پول این کشور یورو می باشد. زبان رسمی مردم یونان زبان یونانی می باشد و زبان دوم اکثر مردم این کشور زبان انگلیسی است و این مساله برای کسانی که قصد مهاجرت به کشور یونان را از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی یونان دارند مهم میباشد.کشور یونان در منطقه زمانی  GMT + ۲ قرار گرفته است.

دولت یونان

جمهوری این کشور به صورت دموکراسی پارلمانی است که  یک مجلس با ۳۰۰ نفر اعضا دارد و تحت رهبری نخست وزیر می باشد. رئیس دولت یونان رئیس جمهور می باشد و انتخاب او توسط پارلمان  صورت می گیرد. امروزه این کشور یک کشور توسعه یافته شناخته می شود که از اعضای اتحادیه اروپا، عضو ناتو، عضو اتحادیه اقتصادی و پولی اتحادیه اروپا، عضو آژانس فضایی اروپا و منطقه بهره برداری اقتصادی یا  OECD است.یکی از اهداف مهاجرت به کشور یونان از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی یونان رفتن به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد.

 زندگی در یونان
دین مردم یونان

مساله دین یکی از مهمترین مسائلی است که قبل از مهاجرت به کشور یونان از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی یونان باید در نظر گرفت. دین اکثر مردم یونان به کلیسای ارتدکس یونان تعلق دارد. ۹۹ درصد از جمعیت این کشور دارای دین کلیسای ارتدکس است. بزرگترین اقلیت مذهبی در این کشور تمرکز مسلمانان یونان در شمال شرقی ترکیه می باشد. تعداد زیادی کاتولیک نیز در این کشور زندگی می کنند. همچنین تعداد اندکی از اقلیت های مذهبی در این کشور را یهودیان تشکیل می دهند.

موقعیت جغرافیایی یونان

کشور یونان به صورت رسمی با نام جمهوری یونان معروف می باشد. این کشور به عنوان جنوبی ترین کشور در سرزمین اصلی اروپا شناخته شده است. یونان دارای مساحتی بالغ بر ۱۳۱۹۴۰ کیلومتر مربع می باشد و تقریبا با کشورهای انگلیس و ایالت نیویورک هم اندازه است. جزایر یونانی که در شرق مدیترانه پراکنده شده اند بیشتر از ۳۰۰۰ جزیره هستند. کشورهای آلبانی، ترکیه، بلغارستان و جمهوری یوگسلاوی هم مرز با کشور یونان هستند. مطابق با آماری که در سال ۲۰۱۱ از کشور یونان گرفته شده است، جمعیت یونان ۱۱۳۰۴۰۰۰ نفر بوده است.

پیشنهاد مطالعه  هر چیزی که درباره مهاجرت به آلمان از طریق انواع ویزای مهاجرتی آلمان باید بدانیم!

کشور یونان در قسمت جنوب شرقی اروپا و جنوب جزیره بالکان واقع شده است. بخش جنوب و شرق سرزمین اصلی یونان از طریق دریای اژه احاطه شده است. قسمت غربی این کشور نیز به دریای یونان منتهی می شود. یونان در محل اتصال قاره های آسیا، اروپا و آفریقا قرار دارد. این کشور وارث میراث یونان باستان می باشد همچنین میراث دار حدود چهار قرن از سلطه ترکان عثمانی می باشد. حدود ۸۰ درصد از سرزمین یونان کوهستانی می باشد. از مهم ترین رشته کوه های خاک اصلی یونان می توان کوه های پیندوس را نام برد. مختصات جغرافیایی این کشور ۳۹ درجه شمالی و ۲۲ درجه شرقی است.

زندگی در یونان اب و هوای یونان
آب و هوای یونان

از جمله موارد مهمی که قبل از مهاجرت به کشور یونان از طریق هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی یونان باید بدانیم مساله آب و هوا می باشد.کشور یونان دارای آب و هوای مدیترانه ای می باشد. روزهای تابستان در این کشور گرم و خشک بوده و غالبا بادهایی که در غروب  می وزند اندکی از گرمای هوا کم می کنند. در شمال جزیره ها و مناطق ساحلی معمولا بادهای بیشتری وزیده می شود. در شهر آتن در فصل تابستان و ماه جولای هوا گرم و خفه کننده می شود و درجه هوا گاهی تا ۴۰ درجه سانتی گراد نیز می رسد.

وقت سفارت یونان

در فصل زمستان در قسمت جنوب این کشور هوا معتدل شده و در مناطق کوهستانی هوا بسیار سرد خواهد بود. معمولا در مناطق کوهستانی بارش برف  زیاد بوده و دمای هوا به زیر صفر درجه می رسد. در ماه های نوامبر تا مارس بارش باران به ویژه در جزایر ایونی رخ می دهد. در ماه های ژوئن تا سپتامبر آب دریا برای شنا کردن گرم و مناسب می شود. بهترین فصل ها برای پیاده روی و دوچرخه سواری در کوهستان های یونان فصل بهار و پاییز می باشد. در فصل بهار گل های وحشی در مناطق روستایی و حومه شهرها در یونان همه جا را رنگی خواهد کرد. در فصل پاییز درختان این کشور رنگ حنایی به خود می گیرند.

ویزای توریستی فرهنگ یونان

فرهنگ کشور یونان

از تاثیرگذارترین فرهنگ های زندگی بشر می توان به تمدن یونان اشاره داشت. در سرزمین غرب هنرهای امپراتوری شهر رم باستان تأثیر خود را از هنر یونان گرفته است. در این سرزمین پتانسیل هنر از نیروی بسیار زیادی برخوردار بوده و با گذشت سال ها و قرن ها هنوز اثر هنر در این کشور وجود دارد و هنرمندان یونانی از دارای شهرت بالایی در دنیا هستند. چهار گزینه از عجایب هفتگانه دنیا در یونان وجود دارند که سبب شده تا آثار باستانی این کشور فرهنگ ماندگار و غنی یونان را به دنیا معرفی کند. در میان آثار هنری یونانیان به دو عنصر زیبایی شناختی و انسان گرایی توجه بسیار شده است،به واسطه تاریخ فرهنگی کشور یونان و تشابهات فرهنگی مردم یونان با مردم ایران ، ایرانیان برای مهاجرت به کشور یونان از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی یونان بسیار مشتاق می باشند.

بنابراین آثار هنری این کشور برای بسیاری از هنرمندان سراسر دنیا الهام بخش می باشد. از گذشته تاکنون یونان را سرزمین ادب و هنر معرفی کرده اند. جاه طلبی بعضی از فرمانروایان موجب شده تا بسیاری از آثار هنری در این کشور نابود شود. از آثار هنری یونان که دارای شهرت بسیار است، هنر مجسمه سازی می باشد. چند مجسمه از این آثار باقی مانده که نشان دهنده قدرت سازندگان این مجسمه ها در رعایت تناسبات و تمرکز روی عناصر حقیقت انگاری می باشد. از نمایندگان تمدن کهن یونان در دنیای معاصر می توان به چهار گنجینه از جمله «مجسمه زئوس در المپیا»، «معبد آرتمیس در افسوس»، «کولزئوس رودز» و «فانوس دریایی الکساندر» اشاره کرد.

معابد و اماکن دیدنی کشور یونان

مناطق دیدنی بسیار زیادی در کشور یونان وجود دارد که نگاه هر بیننده ای را به خود خیره می کنند. جاذبه های دیدنی این کشور شامل مکان های تاریخی، مراکز تفریحی و مناطق گردشگری طبیعی هستند. کشور زیبای یونان که لقب کشور فلاسفه را به دوش می کشد، پر است از جاذبه های گردشگری و تفریحی که نظر گردشگران و جهانگردان را از نقاط مختلف جهان، به خود جلب کرده است.

همچنین مهاجرت به کشور یونان از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی یونان طرفداران خاص خود را دارد. از آنجایی که تور یونان در میان گردشگران ایرانی نیز از محبوبیت خاصی برخوردار است، در ادامه این نوشتار قصد داریم به دیگر اماکن تفریحی یونان بپردازیم.

معبد آکروپولیس واقع در شهر آتن
معبد آکروپولیس واقع در شهر آتن

از معروف ترین دیدنی های یونان که بعد از مهاجرت به کشور یونان از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی یونان باید دید و در شهر آتن واقع است و به عنوان نماد ملی برای مردم یونان شناخته شده است، معبد آکروپولیس می باشد. این بنا دارای سه معبد بزرگ است که دارای قدمتی مربوط به قرن پنجم قبل از میلاد هستند. این معبد ها دارای معماری بسیار زیبا و طراحی خیره کننده ای هستند. بقایای تئاترهای روباز مثل تئاتر دیونی سوس از جاذبه های این مکان دیدنی هستند.

موزه آکروپولیس
موزه آکروپولیس

از دیگر دیدنی های یونان که در نزدیکی معبد آکروپولیس قرار گرفته است، موزه آکروپولیس می باشد. در طراحی این موزه از شیشه و فلز استفاده شده است. این موزه به عنوان بزرگترین موزه در جهان است که ارائه دهنده تمدن یونان می باشد. مجسمه هایی که از معبد آکروپولیس کشف شده اند در این موزه نگهداری می شود.

معبد دلفی
معبد دلفی

از دیدنی های  یونان که در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، معبد دلفی می باشد. این معبد یک مجموعه منحصر به فرد و تاریخی است که در فاصله ۱۸۰ کیلومتری از آتن قرار گرفته است. معبد آپولو در مجموعه تاریخی دلفی واقع شده است و یکی از مکان های مقدس یونان می باشد. این معبد دارای استادیوم و تئاتر است و یکی از بزرگترین دیدنی های یونان می باشد.اگر با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی یونان قصد مهاجرت به کشور یونان را دارید دیدن این معبد بعد از دریافت تابعیت یونان حتما پیشنهاد میشود.

مهاجرت از طریق ازدواج پلاگا
 پلاکا، آتن

وقتی به آتن، پایتخت یونان فکر می‌کنید، اولین چیزی که به ذهن شما خطور می‌کنید دیدن بناهای معروفی مثل آکروپولیس یا پارتنون است. آتن ویژگی‌هایی متمایز از سایر پایتخت‌های اروپایی دارد. آتن از ادغام مجموعه دهکده‌های کوچک طی قرن‌ها به‌وجود آمده است. در گذر زمان روستاها تکامل پیدا کردند و ویژگی‌های اصلی خود را از دست دادند و قابل تمایز از یکدیگر نیستند. اما محله‌ای به نام پلاکا مستثنا است.

در پلاکا خیابان‌های سنگ‌فرش وجود دارند که با کافه و رستوران‌هایی با تراس‌های زیبا، تزیین شده است. درکوچه‌های باریک آن Ouzerias سنتی و نانوایی‌های محلی و مغازه‌های فروش سوغاتی قرار دارند. بخش دیگر پلاکا، Anafiotika به دلیل داشتن خانه‌های سفید و آبی و پله‌های تزیین شده با گل بسیار سنتی و زیباست.

 پلاکا زیباترین بخش آتن است که شخصیت سنتی یونان هنوز در آن زنده است. در واقع برای دیدن روستای یونانی بدون ترک کردن شهر باید از پلاکا دیدن کنید. اگر بعد از تایید مهاجرت به کشور یونان از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی یونان به آتن سفر کنید و از پلاکا دیدن نکنید، انگار سفر شما به یونان قلب و روح نداشته است.

انواع ویزای مهاجرتی یونان آسوس
 آسوس، کفالونیا (سفالونیا)، آیونیون

اگر بعد از اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی یونان با هواپیما از فرودگاه آتن پرواز کنید بعد از طی یک ساعت به کفالونیا خواهید رسید. این جزیره همه جاذبه‌هایی که سبب شود تا سفر شما به کشور یونان خاطره‌انگیز شود، را دارد. سواحل با ماسه‌های سفید در حاشیه خلیج که با صخره‌های پوشیده از کاج احاطه شده اند، شهر زیبای بندری و دهکده‌های خوش آب و هوا، همه را در کفالونیا (Kefalonia) یا (Cephalonia) پیدا خواهید کرد. کفالونیا شگفتی‌های طبیعی خارق‌العاده‌ای همچون غار دریاچه ملیسانی (Melissani Lake Cave) را هم دارد که باید ببینید تا شگفتی آن را درک کنید.

روستایی خاص در کفالونیا قرار دارد که باید در لیست بهترین مکان‌های دیدنی شما قرار گیرد و آن روستای آسوس (Assos) است. آسوس روستایی با خانه‌های کوچک با رنگ‌های پاستلی است که جمعیتی حدود صد نفر دارد. این روستا در شبه جزیره‌ای در سواحل شمال غربی کفالونیا واقع شده و از سه طرف با آبی خیره‌کننده دریای مدیترانه احاطه شده است. بخش اصلی آسوس خرابه‌های قلعه‌ای ونیزی است و در کناره‌ها، سواحل سنگریزه‌ای زیبا همراه با رستوران‌های سنتی با غذاهای دریایی دارد. این گفته‌ها حتی شروعی از توصیف زیبایی‌های آسوس نیست.

اگر با اخذ یکی از انواع ویزای توریستی یونان قصد سفر به یونان را دارید زندگی در آسوس به دور از تجارت، آرامش و راحتی متمایزی دارد. می‌توانید در دهکده و آثار تاریخی ویرانه آن قدم بزنید. در سواحل شنا کنید و غذاهای یونانی واقعی را در کنار ساحل میل کنید. تعطیلاتی زیباتر از این نخواهید داشت.

ویزای طلایی یونان شهر ناکسوس
شهر ناکسوس (کورا)، ناکسوس، سیکلاد

بزرگ‌ترین جزیره سیکلادها (Cyclades)، گروهی از دویست جزیره یونانی در دریای اژه، ناکسوس است. این شهر به دلیل ظاهر کارت‌پستالی، بناهای تاریخی و سیب‌زمینی‌های با کیفیت عالی معروف شده است.

اگر عاشق تاریخ و هنر هستید سفر به شهر کورا (Chora) در یونان ضروریست. خانه‌های مربع شکل این شهر در بین تپه‌ها قرار گرفته و شباهت عجیبی به اثر هنری کوبیسم دارد. درون شهر قلعه‌ای مربوط به قرن سیزدهم وجود دارد که مورد توجه مورخین است. از دروازه آن که وارد شود خیابان‌های سنگ‌فرش شده را خواهید دید (البته محله سنگتراشای اصفهان هم همین زیبایی‌ها را دارد). عمارت‌های ونیزی، کلیساها، کلیسای جامع Kastro، موزه‌ها و صومعه‌ها از جاذبه‌های این شهر هستند.

 برای گرفتن یک عکس تاریخی هنگام غروب آفتاب از شهر خارج شوید و از بالای تپه به سمت معبد آپولو بروید. و از ویرانه‌های ورودی معبد عکس بگیرید. منتظر باشید تا خورشید به بین ستون‌های طاق لبه‌دار آن برسد و یک عکس جذاب اینستاگرامی را شکار کنید.

بعد از اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی یونان و سفر و مهاجرت به کشور یونان دیدن ناکسوس یعنی غوطه‌ور شدن در تاریخ. با بازدید از ویرانه‌های معبد یونانی و دیدنی‌هایی که در میان دیوارهای یک قلعه قرون وسطایی وجود دارد، زندگی در یونان باستان را کشف خواهید کرد.

شهرهای یونان پارگا،

پارگا، یونان شمالی

اگر بعد از مهاجرت به کشور یونان از طریق اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی یونان قصد گذراندن تعطیلات در یک ساحل عالی را دارید پارگا بهترین گذینه است. این شهر ساحلی که در کنار ویرانه‌های یک قلعه قرار دارد، به هیچ وجه شلوغی‌های شهری با این ابعاد را ندارد.

سواحل ماسه‌ای با شکوه و آرام بین صخره‌های آهکی قرار گرفته‌اند. پارگا همه جزییات یک ساحل زیبا و خوش منظره را دارد. ساحل Krioneri، ساحل Lichnos یا ساحل Valtos؛ کافی است انتخاب کنید و با چند دقیقه پیاده‌روی از شهر به آنجا برسید.

هر جای یونان سفر کنید درختان زیتون را خواهید دید. روغن زیتون یک بخش اساسی در زندگی یونانی‌هاست. برای اینکه از اهمیت زیتون در زندگی یونانی‌های آگاه شوید و با ماشین آلات روغن‌کشی قدیمی آشنا شوید؛ از موزه روغن زیتون پارگا دیدن کنید. تمام اطلاعات مربوط به استخراج روغن را هم به شما توضیح خواهند داد.

دیدن از پارگا در واقع بازدید از چند مکان به طور همزمان است. پارگا ویژگی‌های کورفو یا کفالونیا را دارد و در کنار آن غذاهای خوشمزه یونانی هم در آن پیدا می‌شود. پارگا یک شهر یونان با سواحل عالی و روغن زیتون فراوان است.

اقامت در یونان  شهر میکونوس
 شهر میکونوس، میکونوس، سیکلاد

اگر دوست دارید از طلوع آفتاب تا غروب آن به جشن و مهمانی بپردزاید، میکونوس بهترین انتخاب است. جزیره میکونوس در زنجیره جزیره‌های سیکلادها قرار دارد و مساحت آن ۸۶ کیلومتر مربع است . ولی با وجود این مساحت بر اتقافات اجتماعی یونان اثر شگرف داشته است.

آفتاب درخشان میکونوس در حدی است که وقتی از محل اقامت خود خارج می‌شوید نور آفتاب و درخشش خانه‌ها چشمان شما را اذیت می‌کنند. بخشی در شهر به نام ونیز کوچک وجود دارد که رستوران‌ها و بارها در آن قرار دارند و به سمت ساحل ادامه پیدا کرده‌اند. خیابان‌های باریک و هزار تو با کافه و بوتیک‌های خود زیبایی خاصی دارند. می‌توانید از آسیاب‌های بادی میکونوس هنگام غروب عکس اینستاگرامی جذابی بگیرید. کلیسای سبک مامامیا، به نام Panagia Paraportiani با دیوارهای سفید و برج قوسی برجسته که یکی از زیباترین‌ها در یونان است در میکونوس واقع شده است.

میکونوس شهری دیدنی و پر از جشن و مهمانی در یونان است. این شهر زیبا بهشتی است که با رنگ‌های آبی و سفید کلاسیک تزیین شده است.

دریافت تابعیت یونان لیندوس

لیندوس، رودز، دودکان

یکی از بهترین شهرهای یونان برای سفر و زندگی بعد از مهاجرت به کشور یونان از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی یونان که ترکیبی از ساحل و آثار باستانی باشد لیندوس (Lindos) در جزیره رودز است. این شهر در خلیج زیبایی با سواحل ماسه‌های طلایی قرار دارد. در بالای آن در یک تپه، قلعه‌ای مانند آکروپولیس واقع شده که مربوط به ۲۰۰ سال قبل از میلاد مسیح است. از درون دورازه‌های قرون وسطایی آن که وارد می‌شود، قدم به دنیایی باستانی گذاشته‌اید.

معبد دوریک با ستون‌های چشم‌گیر، راه پله‌های هلنیستی (Hellenistic)، بقایای یک معبد رومی و یک برج پنج ضلعی که بخشی از قلعه ساخته شوالیه‌های سنت جان است، از جاذبه‌های تاریخی لیندوس است. برای رفتن از شهر به آکروپولیس الاغ‌هایی وجود دارد که اگر توان پیاده‌روی را ندارید می‌توانید از آنها استفاده کنید. ولی زیاد به آنها فشار نیاورید و کمی هم به این حیوانات استراحت دهید. در یک روز خوب به ساحل خلیج سنت پاول بروید. در این ساحل بخشی مجزا شده توسط صخره‌ها وجود دارد که محلی مناسب برای شنا است.

لیندوس شهری گردشگری هم برای علاقه‌مندان به تاریخ و هم گذران اوقات‌فراغت در کنار ساحل است. لیندوس شهر کاملی برای لذت بردن از آفتاب و گشت‌وگذار تاریخی است.

مونم واسیا، پلوپونسه مهاجرت به کشور یونان
مونم واسیا، پلوپونسه

مونم واسیا (Monemvasia) در سواحل پلوپونسه (Peloponnese) قرار دارد. جزیره‌ایست که جاده‌ای باریک به بخش اصلی دارد. از فاصله دور، به نظر می‌رسد مونم واسیا تپه غول‌پیکر و بی‌جان سنگی خشک است. و تا زمانی که واقعاً روی آن نروید، اسرار چشم‌گیر آن فاش نخواهد شد.

در این جزیره یک تپه اصلی صخره‌ای بقیه جزیره را از دید پنهان کرده است و یک ارگ با دیواره‌های قرون وسطایی بر روی آن قرار دارد. از ورودی تونل مانند آن که عبور کنید وارد دنیایی می‌شوید که فراموش نخواهید کرد. خیابان‌های سنگ‌فرش شده با خانه‌های زیبا که تعداد کمی در آن ساکن هستند. هیچ اتومبیلی اجازه ورود به مونم واسیا را ندارد. به همین دلیل این منطقه کاملا ساکت است. این جزیره دو ساحل زیبا یکی در کنار دیوارهای قلعه و دیگری چند متر دورتر، دارد.
اگر دوست دارید با دریافت یکی از انواع ویزای مهاجرتی توریستی یونان چند روزی مثل پری‌ها درون قلعه‌ای بین دریاها بگذرانید به مونم واسیا بروید. این جزیره یکی از رماتیک‌ترین مکان‌های گردشگری در یونان است.

پیشنهاد مطالعه  هر چیزی که درباره مهاجرت به ترکیه و دریافت تابعیت از طریق انواع ویزای مهاجرتی ترکیه باید بدانیم!
چانیا، کریت ویزای تحصیل در یونان
چانیا، کریت

شهر چانیا در جزیره کریت سرشار از دیدنی‌های یونانی است. از بندر رنگارنگ ونیزی که با کافه تریا و رستوران‌ها پوشانده شده است، تا هزارتوی خیابان‌های پر از مغازه‌ها و بوتیک‌های شهر قدیمی. زندگی در شب و روز در چانیا جریان دارد. غذاهای کریتایی بی‌نظیر هستند به‌خصوص ماهی‌های محلی آن که باید حتما امتحان کنید.

برای عکاسی از فانوس دریایی یا ماهیگیرانی که روی قایق‌هایشان در حال ماهی‌گیری هستند، در امتداد دیوار دریایی قدم بزنید و مناظر را شکار کنید. به کلیسای Profitis Ilias بروید، از آنجا می‌توانید یک چشم‌انداز خیره‌کننده پانوراما از کل شهر چانیا داشته باشید.

سواحل Elafonisi، با ماسه‌های صورتی و دریای شفاف و ساحل Balos با ماسه‌های سفید و دریای فیروزه‌ای را از دست ندهید. این دو ساحل با کمی فاصله از شهر چانیا قرار دارند اما ارزش دیدن دارند. اگر پیاده حدود یک ساعت از چانیا فاصله بگیرید به تنگه ساماریا می‌رسید که آن هم بسیار دیدنی است. حتی هنگام پیاده‌روی در تنگه هم شگفتی‌های طبیعت شما را جذب خود خواهند کرد.

اگر بعد از مهاجرت به کشور یونان بعد از دریافت یکی از انواع ویزای مهاجرتی یونان تنها فرصت دارید از یک شهر یونان دیدن کنید، آن شهر چانیا است. چانیا همه خوبی‌ها را باهم دارد. اگر عاشق ساحل هستید، یا مجذوب تاریخ می‌شود، اگر از غذاخوردن لذت می‌برید و پیاده‌روی برایتان جذاب است چانیا همه را دارد. بنابراین از سفر نکردن به سایر نقاط یونان پشیمان نخواهید شد.

شهرهای یونان  کاستراکی، متوئورا

 کاستراکی، متوئورا

کاستراکی یک شهر کوچک یونانی در منطقه متوئورا (Meteora) در سرزمین اصلی یونان است و بهترین شهر یونان برای دیدن از صومعه‌های Meteora است. اگر صبح از خواب بیدار می‌شوید، درهای بالکن را باز کنید، میراث جهانی یونسکو را از بالکن خود مشاهده خواهید کرد.

صومعه‌های متوئورا یکی از مشهورترین نقاط دیدنی یونان است. صومعه‌های قرون وسطایی در بالای ستون‌های باورنکردنی از سنگ قرار دارند که اکثر آنها بالای هزار فوت ارتفاع دارند. در قدیم رفتن به بالا آنها فقط از طریق نردبان‌های طنابی ممکن بود، اما اکنون با استفاده از پله‌های ساخته شده در صخره‌ها می‌توانید به دیدن آنها بروید.

کاستراکی (Kastraki) خود یک دیدنی باستان‌شناسی است. خانه‌های سنگی با سقف‌های قرمز که با گل‌ها آراسته شده‌اند. کاستراکی آرام و زیباست و تنها صدایی که صبح‌ها ممکن است آرامش شما را برهم بزند، صدای خروس‌ها در سحرگاه است. حومه شهر برای پیاده‌روی و سنگ‌نوردی بسیار ایده‌آل است.

عظمت و زیبایی صومعه‌های متوئورا در حدی است که نمی‌توانید ندیده از آن بگذرید. صومعه‌های در بالای ستوه‌های صخره‌ای بلند و خانه‌های تاریخی، شما را جذب این شهر می‌کند و سفری به یاد ماندنی را برای شمایی که از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی یونان قصد سفر و یا مهاجرت به یونان دارید خواهد کرد.

زندگی در یونان سانتورینی یونان

سانتورینی یونان

اوییا (Oia) در جزیره سانتورینی تصویری کامل از یک شهر یونانی است. خانه‌های سفید روی صخره که با گنبدهای آبی کلیسا‌ها احاطه شده‌اند. به دلیل موقعیت جغرافیایی اوییا، هر روز منظره شگفت‌انگیزی از غروب آفتاب را به نمایش می‌گذارد که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. اوییا شهری مناسب برای امتحان کردن غذاهای یونانی، لذت بردن از مناظر طبیعی و استراحت کردن است.

اوییا شهری جذاب برای عکاسی هم است. شهر مانند یک سوپر مدل در بهترین ژست خود قرار دارد. اگر بتوانید منظره اوییا را در غروب آفتاب عکس بگیرید، به بالاترین درجه از عکاسی خود رسیده‌اید.

اوییا یکی از مناطق فتوژنیک در تمام یونان است. آسمان لاجوردی، دریای آبی و ساختمان‌های سفید که نور را منعکس می‌کنند. اوییا یک پوستر کامل است.

زندگی در یونان پارک آبی آکوآلند کورفو

پارک آبی آکوآلند کورفو

پارک آبی آکوآلند کورفو یکی از بزرگ ترین و معروف ترین مراکز تفریحی کشور یونان است. اغلب گردشگران و مهاجرانی که با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی یونان قصد سفر و مهاجرت به کشور یونان می کنند، چند ساعتی را به این پارک رفته و از تفریحات موجود در آن لذت می برند. از جمله این تفریحات می توان به استخر های کم عمق مخصوص کودکان، سرسره های آبی در شکل های مختلف، ماشین های کوچک، اختاپوس لغزنده، قلعه تندرستی و سالن های بازی مخصوص کودکان اشاره کرد. البته به جز این تفریحات گردشگران به راحتی می توانند در این پارک حمام آفتاب بگیرند و از امکاناتی مثل صندلی آفتابگیر، دوش و غیره استفاده کنند.

ویزای توریستی یونان تله کابین سانتورینی یونان

تله کابین سانتورینی یونان

سوار شدن به تله کابین و حرکت در فراز آسمان ها و در میان ابر ها یکی از لذت بخش ترین تفریحاتی است که هر فرد ممکن است تجربه کند. مخصوصا اگر منظره زیر پای شما چشم اندازی زیبا و متشکل از کوه، دریا، صخره و درخت باشد. تله کابین سانتورینی یونان یکی از مراکزی است که تمام این خصوصیات را در خود گنجانده و می تواند بهترین لحظات را در طول سفر برایتان رقم بزند. مهاجران و گردشگران تور یونان که با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی یونان اجازه مهاجرت به کشور یونان را دارید جالب است بدانید که پس از سوار شدن به تله کابین و طی کردن مسیر سه دقیقه ای در ارتفاع ۲۲۰ متری، به روستای زیبایی می رسید که مکان مناسبی برای گشت و گذار می باشد.

انواع ویزای مهاجرتی توریستی یونان ساحل میتروس

ساحل میرتوس یونان

اغلب گردشگران به کشور هایی سفر می کنند که در جوار دریا باشد و بتوانند یکی از روز های سفر خود را به رفتن به ساحل اختصاص داده و از زیبایی های دریای بی کران لذت ببرند. کشور یونان نیز همان طور که می دانید از سه طرف توسط دریا احاطه شده و دارای سواحل زیبا و چشم نوازی می باشد. یکی از این سواحل، ساحل میرتوس یونان است که در جزیره کفالونیا و بین دو کوه بزرگ قرار گرفته است. این مکان که آرامش را به انسان تزریق می کند، از دریای سبز – آبی و زلال، سنگ ریزه و شن های سفید – طلایی، صخره هایی از جنس مرمر و آهک و آسمان آبی تشکیل شده و اگر قصد سفر تفریحی یا مهاجرت به کشور یونان را با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی یونان دارید غیر از لذت بردن از منظره خود ساحل میرتوس، می توانند به تفریحات مختلفی از جمله شنا، غواصی، جت اسکی، ماهیگیری و غیره بپردازند.

باغ ملی آتن

باغ ملی آتن

یکی دیگر از برترین تفریحات یونان، پارک ملی آتن است. گردشگران تور آتن با رفتن به این باغ زیبا، می توانند بعد از ظهر دلچسبی را در آن سپری کرده و خاطره خوشی را از سفرشان به این شهر زیبا ثبت کنند. جالب است بدانید باغ ملی آتن، یکی از بزرگ ترین پارک های کشور یونان است که انواع درختان، گل و گیاه های زیبا در ۴۰۰ گونه مختلف را در خود جای داده است.

شهرهای یونان ونیز کوچک یونان

ونیز کوچک یونان

اگر بخواهیم یکی از برترین تفریحات یونان را به شما گردشگران عزیز و کسانی که قصد مهاجرت به کشور یونان را از طریق یکی از انواع ویزای مهاجرتی یونان دارید پیشنهاد کنیم، قطعا ونیز کوچک یونان را معرفی خواهیم کرد. ونیز کوچک یونان همان طور که از نامش پیداست، منطقه ای است شبیه به شهر ونیز. این منطقه شامل خانه های سفید رنگ و بسیار قدیمی است که در فاصله بسیار کمی از دریا قرار گرفته و طی سال های دراز تخریب نشده اند. دیدن عکس های ونیز کوچک یونان هر فردی را برای سفر به این کشور ترغیب می کند.

پیشنهاد مطالعه  هر چیزی که درباره مهاجرت به ایتالیا از طریق انواع ویزای مهاجرتی ایتالیا باید بدانیم!

محبوب‌ترین غذاهای یونانی که حتما باید امتحان کرد

قبل اینکه با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی یونان اقدام به شروع کارهای اقامت و مهاجرتتان به کشور یونان را انجام دهید بد نیست درباره سلایق غذایی و ذائقه چشایی مردم یونان و همچنین غذاهای معروف شهرهای مختلف یونان اطلاعاتی داشته باشید.غذاهای یونانی تحت تاثیر فرهنگ شرقی بسیار به ذائقه ایرانی ها نزدیک هستند در ادامه چند تا از معروف ترین غذاهای یونانی را برایتان معرفی میکنیم:

غذاهای یونان موساکا یونانی | moussaka

موساکا یونانی | moussaka

موساکا از جمله خوشمزه ترین و مشهورترین غذاهای یونانی می باشد که از بادمجان ، گوشت چرخ کرده و گوجه درست می شود ، اگر به بادمجان هم حساسیت دارید سعی کنید کمی از این غذا را امتحان کنید ، این غذای خوشمزه یونانی را به همراه سس سفید مخصوص لازانیا یا همان سس بشامل مخلوط می کنند و در فر می پزند ، موساکا را یونانی ها به عنوان ناهار و عده اصلی سرو می کنند چرا که این غذای خوشمزه حجم بسیاری دارد ، در برخی رستوران ها از این غذا به عنوان شام یا میان وعده نیز استفاده می شود ، حتما می دانید که اگر بادمجان با گوشت چرخ کرده ترکیب و به سس بشامل آغشته شود چه طعم بی نظیری خواهد داشت !

انواع ویزای مهاجرتی یونان کوفته یونانی Keftedes

کوفته یونانی | Keftedes

همان طور که میدانید آشپزی یونانی بسیار تحت تاثیر آشپزی ترکی است و به همین دلیل گوشت در آشپزی و طبخ غذاهای یونانی بسیار نقش مهمی را ایفا می کند ، اگر به گوشت علاقه دارید بدانید که تعداد غذاهای گوشتی در یونان بسیار زیاد و متنوع است و کوفته یونانی یکی از همین غذاهای خوشمزه گوشتی است ، کوفته یونانی را در اندازه های کوچک می پزند و این غذای خوشمزه یونانی بیشتر به عنوان پیش غذا به همراه سس گوجه یا کچاپ سرو می شود ، اگر به برنج علاقه دارید ، می توانید به همراه این غذا سفارش دهید و میل کنید ، از نظر قیمت هم ، کوفته یونانی غذایی به صرفه است و می توانید هر چقدر که می خواهید از این غذا در سفر خود به شهرهای یونان بعد از مهاجرت به کشور یونان با استفاده از انواع ویزای مهاجرتی یونان نوش جان کنید.

شهرهای یونان دلمه برگ مو Dolmades

دلمه برگ مو | Dolmades

نه تنها در یونان که در ایران هم دلمه برگ مو یکی از لذیذ ترین و محبوب ترین غذاها به شمار می رود و کم تر کسی پیدا می شود که این غذا را دوست نداشته باشد ، دلمه یونانی هم تقریبا به مانند دلمه های خودمان است با این تفاوت که سبزیجاتی که داخل آن استفاده می شود کمی متفاوت است ، در تهیه دلمه در یونان در برخی مواقع از ترکیب گوشت و مرغ به جای گوشت خالی استفاده می شود ، یونانی ها دلمه را هم به عنوان غذای اصلی و هم پیش غذا می خورند ، به عنوان مزه مشروب هم از آن استفاده می کنند .

غذاهای یونان کباب سوولاکی Souvlaki

کباب سوولاکی | Souvlaki

بعد از مهاجرت به کشور یونان با اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی یونان اکثر غذاهای یونانی را می توانید در شهر آتن پیدا کنید و اگر به این شهر سفر کردید ، حتما بهترین غذاهای یونانی را بچشید و لذبت ببرید ، یکی دیگر از ۸ غذای خوشمزه یونانی سوولاکی است که نوعی کباب است و بدون شک در سفر هوس کباب خواهید کرد ، در این صورت حتما سولاکی را امتحان کنید ، این غذای خوشمزه در خود یونان بسیار محبوب است و در رستوران ها و همچینن اغذیه فروشی های سراسر یونان می توانید آن را پیدا کنید ، سسی که در این غذا به کار برده می شود همان ماست و خیار خودمان به همراه نعنا است ، این غذا از ترکیب گوشت با ادویه و سبزیجات معطر تهیه می شود ، کباب سوولاکی با نان پیتا ، سالاد یا برنج سرو و خورده می شود ، سوولاکی را از گوشت های مختلف مرغ ، بره ، گاو تهیه می کنند ، حتما این غذای خوشمزه را برای یکبار هم شده امتحان کنید .

غذاهای یونان پای اسفناج Spanikopita

پای اسفناج | Spanikopita

در یونان انواع مختلف پای وجود دارد و اگر به پای علاقه دارید می توانید متنوع ترین و خوشمزه ترین پای ها را در یونان امتحان کنید ، یکی از خوشمزه ترین پای ها در یونان پای اسفناج است که در دسته غذاهای سنتی یونان قرار می گیرد و از خوشمزگی نظیر ندارد ، پای اسفناج در هر ساعت از شبانه روز می چسبد و می توانید آن را به عنوان هر وعده غذایی که دوست دارید ، میل کنید ، پای اسفناج از ترکیب لایه های خمیر فیلو ، پنیر فتا ، کره و اسفناج به دست می آید و در فر پخته می شود .

غذاهای یونان کلفتیکو بره | Lamb Kleftiko

کلفتیکو بره | Lamb Kleftiko

کلفتیکو بره یکی از بهترین غذاهای سنتی یونان است و در حقیقت از روستاهای این کشور به شهرها آمده است ، طرز تهیه این غذا بدین ترتیب است که ابتدا گوشت بره را به وسیله سیر، روغن زیتون و آبلیمو مزه دار می کنند ، سپس گوشت را بر روی حرارت کم به مدت طولانی می گذارند تا کاملا بپزد و به اصطلاح مغزپخت شود ، این غذا بسیار لذیذ است و دلیل آن هم مدت زمان طولانی پخت آن است ، این غدا را در کاغذ با سبزیجات و سس سرو می کنند .

غذاهای یونان جیرو | Gyro

جیرو | Gyro

یکی دیگر از غذاهای گوشتی و کبابی یونانی ، جیرو است که از خوشمزه ترین غذاهای یونانی به شمار می رود ، جیرو مانند کباب ترکی است و در بعضی موارد از آن هم خوشمزه تر است ، این غذا را می توانید به صورت گوشت مرغ ، بره یا گاو یا ترکیبی از آن ها سفارش دهید و میل کنید ، اگر بعد از سفر به یونان با استفاده از هرکدام از انواع ویزای مهاجرتی یونان  به فکر کاهش هزینه های سفر هستید این غذا می تواند انتخاب خوبی برای وعده های اصلی شما باشد.

تریپوتا | Tiropita

تریپوتا | Tiropita

تریپوتا همان پای پنیر یونانی و از جمله محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاهای یونانی است ، مردم یونان از این غذای خوشمزه یونانی به عنوان پیش غذا یا میان وعده استفاده کنند ، این غذا در اندازه های مختلف تهیه می شود ولی روش سنتی تهیه آن به این صورت است که آن را در مثلث های کوچک یک نفره می پزند و به همین دلیل نام آن تریپوتا یا مثلثی یا سه گوش است ، اگر به طعم پنیر علاقه دارید حتما این غذا را امتحان کنید .

اقتصاد کشور یونان

اقتصاد کشور یونان ۵۱ امین اقتصاد بزرگ جهان با تولید ناخالص داخلی و تولید سالانه ۲۱۸.۰۳۲ میلیارد دلار در سال می باشد. از نظر میزان برابری قدرت خرید، یونان ۵۵مین اقتصاد بزرگ جهان با ۳۱۷.۴۵۵ میلیارد دلار در سال است. از سال ۲۰۱۸، یونان هفدهمین اقتصاد بزرگ در ۲۸ عضو اتحادیه اروپا است. ما در این مقاله به بررسی شرایط اقتصادی یونان، بحران اقتصادی یونان و محصولات کشاورزی یونان خواهیم پرداخت.

افرادی که قصد مهاجرت به کشور یونان را با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی یونان از جمله ویزای کار در یونان دارند اقتصاد یونان برایشان بسیار مهم است در ادامه با حقایقی جالب راجع به اقتصاد این کشور آشنا می‌شوید.

اقتصاد کشور یونان

بر اساس آمار صندوق بین المللی پول برای سال ۲۰۱۸، تولید ناخالص داخلی سرانه یونان ۲۰۳۱۷ دلار به ارزش اسمی و ۲۹.۰۷۲ دلار در برابری قدرت خرید بوده است. اقتصاد کشور یونان مبتنی بر خدمات (۸۰٪) و بخش های صنعتی (۱۶٪) است که بخش کشاورزی حدود ۴٪ از بازده اقتصادی ملی در سال ۲۰۱۷ را شامل می شود.

صنایع مهم یونان شامل گردشگری و حمل و نقل است. یونان با داشتن ۱۸ میلیون گردشگر بین المللی در سال ۲۰۱۳، هفتمین کشور پر بازدید اتحادیه اروپا و شانزدهمین در جهان بود. نیروی دریایی بازرگان یونان بزرگترین در جهان است که کشتی های متعلق به یونان ۱۵ درصد از وزن جهانی را در سال ۲۰۱۳ را تشکیل می دهند. افزایش تقاضا برای حمل و نقل دریایی بین المللی بین یونان و آسیا منجر به سرمایه گذاری بی سابقه ای در صنعت حمل و نقل شده است.

یونان در سال ۲۰۱۳ بزرگترین سرمایه گذار خارجی در آلبانی، سومین در بلغارستان و در رده های برتر در رومانی و صربستان و مهمترین شریک تجاری و بزرگترین سرمایه گذار خارجی در مقدونیه شمالی بود.

شرکت مخابراتی یونان OTE در برخی از کشورهای یوگسلاوی سابق و دیگر کشورهای بالکان سرمایه گذار قدرتمندی بوده است. این کشور در سال ۱۹۸۱ به اتحادیه اروپا پیوست. در سال ۲۰۰۱ یونان یورو را به عنوان ارز خود تصویب کرد و دراخما یونان را با نرخ ارز ۳۴۰.۷۵ به ازای یورو جایگزین کرد.

یونان عضو صندوق بین المللی پول و سازمان تجارت جهانی است و در فهرست جهانی سازی ارنست و یانگ ۲۰۱۱ رتبه ۳۴ را کسب کرده است.

رشد اقتصادی یونان

جنگ جهانی دوم (۱۹۳۹-۱۹۴۵) اقتصاد این کشور را ویران کرد، اما سطوح بالای رشد در اقتصاد کشور یونان که از سال ۱۹۵۰ تا ۱۹۸۰ به وجود آمد، معجزه اقتصادی یونان خوانده شده است. از سال ۲۰۰۰ یونان شاهد رشد بالای تولید ناخالص داخلی بالاتر از متوسط در منطقه اروپا بود که در سال ۲۰۰۳ به ۵.۸٪ و در سال ۲۰۰۶ به ۵.۷٪ رسید.

رکود بزرگ بعدی و بحران بدهی دولت یونان، که محور اصلی بحران گسترده تر بدهی اروپا است، اقتصاد را به رکود شدید فرو کشاند، با رشد واقعی تولید ناخالص داخلی ۳.۳ در سال ۲۰۰۸، ۴.۳ در سال ۲۰۰۹، ۵.۵ در سال ۲۰۱۰، ۹.۱٪ در سال ۲۰۱۱، ۷.۳ در سال ۲۰۱۲ و ۳.۲ در سال ۲۰۱۳.با توجه به این مورد مهاجرت به کشور یونان یا اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی یونان همچنان مورد توجه مهاجران می باشد.

پس از مذاکره در مورد بزرگترین بازسازی بدهی در تاریخ با بخش خصوصی، یونان بار سهم بدهی خود را به ۲۸۰ میلیارد یورو (۱۳۷٪ تولید ناخالص داخلی) در سه ماهه اول سال ۲۰۱۲ کاهش داد.

در سال ۲۰۰۷، یونان ۱۹ درصد از ماهیگیری اتحادیه اروپا در دریای مدیترانه را به خود اختصاص داد، با ۸۵۴۹۴۹ تن در رده سوم قرار گرفت و همچنین در بین تعداد کشتی های ماهیگیری در دریای مدیترانه بین اعضای اتحادیه اروپا نیز در رتبه سوم قرار گرفت.

علاوه بر این، این کشور درمورد تعداد ماهی صید شده، با ۸۷۴۶۱ تن در رتبه یازدهم در اتحادیه اروپا قرار دارد.

 یونان در سال ۲۰۱۴ پس از ۶ سال از سقوط اقتصادی، رشد واقعی تولید ناخالص داخلی ۰.۷٪ را در سال ۲۰۱۴ بدست آورد اما در سال ۲۰۱۵ با ۰.۴٪ و در سال ۲۰۱۶ با ۰.۲٪ پیمان شد. این کشور به رشد متوسط ۱.۵ درصد در سال ۲۰۱۷ و ۱.۹ درصد در سال ۲۰۱۸ بازگشت.

پیشنهاد مطالعه  هر چیزی که درباره مهاجرت به استرالیا از طریق انواع ویزای مهاجرتی استرالیا باید بدانیم!

با توجه به توضیحات بالا اگر قصد مهاجرت به کشور یونان را با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی یونان مانند ویزای تحصیلی یونان ، ویزای کار در یونان ، ویزای توریستی ، ویزای طلایی و … داریدمساله اقصاد و درآمدزایی بسیار مهم است . در ادامه به جند نمونه از مواردی که در اقتصاد یونان تاثیر گذار میباشد اشاره میکنیم:

انواع ویزای مهاجرتی یونان
کشاورزی در یونان

این کشور یک تولید کننده قابل توجه در صنعت کشاورزی در اتحادیه اروپا است. یونان بزرگترین اقتصاد در بالکان را دارد و به عنوان یک منطقه مهم برای سرمایه گذاری محسوب می شود.

در سال ۲۰۱۰ یونان بزرگترین تولید کننده پنبه (۱۸۳.۸۰۰ تن) و پسته (۸۰۰۰ تن) در اتحادیه اروپا بود و در تولید برنج (۲۲۹.۵۰۰ تن) و زیتون (۱۴۷.۵۰۰ تن) در رده دوم قرار داشت همچنین در زمینه ی تولید انجیر (۱۱۰۰۰ تن) و بادام (۴۴،۰۰۰ تن)،  گوجه فرنگی (۱۴۰۰،۰۰۰ تن) [۱۵۶] و هندوانه (۵۷۸.۴۰۰ تن) در رده سوم و در تولید دخانیات (۲۲،۰۰۰ تن ) در رده ی چهارم بود.

کشاورزی ۳.۸٪ از تولید ناخالص داخلی را در اقتصاد کشور یونان شامل می شود و ۱۲.۴٪ از نیروی کار کشور را به کار می گیرد. یونان یکی از سودجویان اصلی سیاست کشاورزی عمومی اتحادیه اروپا است. در نتیجه ورود این کشور به جامعه اروپا، بخش اعظم زیرساخت های کشاورزی آن را ارتقا داده و بازده کشاورزی افزایش یافته است و باعث جذب نیروی کار از طریق مهاجرت به کشور یونان با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی کار در یونان شده است.

 صنعت گردشگری یونان

 صنعت گردشگری یونان

در ماه مه ۲۰۱۰، یونان اولین کمک مالی خود را از صندوق بین المللی پول و اتحادیه اروپا برای بازسازی اقتصاد یونان تجربه کرد. در نتیجه به یونان ۱۴۶ میلیارد دلار وام داده شد. به دلیل میزبانی بازی های المپیک ۲۰۰۴ و روی آوردن به یورو، یونان دچار ضعف اقتصادی شد. سپس، در آگوست سال ۲۰۱۸، یونان وام نهایی خود را از بستانکاران اروپایی دریافت کرد.

این وام نشانگر پایان برنامه وثیقه ای بود که از سال ۲۰۱۵ آغاز شد. یونان برای دستیابی به امنیت مالی، متعهد شده است تا سال ۲۰۶۰ مازاد بودجه را اجرا کند و حمایت مداوم از اتحادیه اروپا را بپذیرد.

با وجود این آشفتگی مالی، گردشگری چراغ درخشان را برای اقتصاد یونان در افزایش درآمد ایجاد می کند. در طول المپیک ۲۰۰۴، که در آتن برگزار شد، علاقه گردشگران به یونان قدم رو به شکوفایی گذاشت. اگرچه از المپیک به عنوان عامل اصلی بحران اقتصادی در یونان یاد شده است اما صنایع توریستی در آتن مورد بررسی قرار گرفتند و نتیجه گرفتند: “بازی ها اعتبار آتن را در بازار بین المللی گردشگری بیشتر کردند”.

از زمان بازی های المپیک ۲۰۰۴، آتن به طور متوسط اقامت توریستی طولانی تری نسبت به سایر مناطق مهم شهری مانند پاریس و بارسلونا دارد. هتل های شهر آتن نیز از زمان بازی ها کارآمدتر شده اند و خرید بلیط برای اماکن تاریخی نیز بیشتر شده است.

این افزایش گردشگری باعث ایجاد درآمد زیادی برای اقتصاد کشور یونان شده است و همین موضوع باعث افزایش مهاجرت به کشور یونان با استفاده از اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی یونانشده است. در سال ۲۰۱۸، خدمات مسافرتی در یونان میزان دریافت ۱۶ میلیارد یورو یعنی تقریبا ۱۸ میلیارد دلار را نشان داد و از سال ۲۰۱۷ تاکنون ۱۴ میلیون یورو افزایش داشته است. آن ها این مازاد را به افزایش ۴۰ درصدی در سفرها و افزایش ۵۳ درصدی در فروش سفر نسبت می دهند. در آن سال، تأثیر گردشگری بر تولید ناخالص داخلی یونان ۲۰.۶ درصد تخمین زده شد و به ۴۴.۶ میلیارد دلار رسید.

ویزای توریستی یونان

یونان از نحوه اجرای طرح های گردشگری در چند سال گذشته خوشحال است. این کشور همچنین تصدیق می کند که ۹۸۸،۰۰۰ شغل در صنایع گردشگری و مسافرتی خود نهفته است و این خبر خوبی برای کسانی است که با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی یونان قصد سفر و مهاجرت به کشور یونان را دارند.

در سال ۲۰۱۹، یونان انتظار دارد این بازار کار به ۱ میلیون شغل برسد. به همین ترتیب، سفر و جهانگردی بزرگترین کارفرمای یونان است. وزیر گردشگری جمهوری یونان النا کونتورا در مورد برنامه یونان برای ادامه رشد بخش گردشگری خاطرنشان کرد: “ما قصد داریم حرکت قوی یونان در جهانگردی را حفظ کنیم و از مزایای آن برای جوامع محلی در سراسر یونان حداکثر استفاده کنیم و ارزش عظیم گردشگری را به عنوان یک محرک اصلی برای اشتغال، رونق اقتصادی و اجتماعی بدانیم.”

از آب های عمیق دریای اژه گرفته تا اماکن تاریخی مانند دلفی، مردم از سراسر جهان گله می کنند تا شاهد یک قطعه کوچک از زیبایی یونان باشند. اثر مثبت گردشگری هر ساله همچنان ادامه خواهد یافت، زیرا این کشور به سمت ثبات مالی تلاش می کند و اقتصاد کشور یونان پیوسته در حال پیشرفت می باشد.

وقت سفارت یونان
صادرات و واردات یونان

طبق طبقه بندی HS صادرات کشور یونان با استفاده از تجدید نظر در سال ۱۹۹۲، نفت پالایش شده (۸.۱۶ میلیون دلار)، داروهای بسته بندی شده (۱.۳B $)، آبکاری آلومینیوم (۶۱۷ میلیون دلار)، ماهی تازه غیر فیله (۵۴۷ میلیون دلار) و روغن زیتون خالص (۵۱۵ میلیون دلار) است.

واردات اصلی یونان عبارتند از: نفت خام، نفت پالایش شده، داروهای بسته بندی شده، کشتی مسافربری و باربری و ماشین.

مهاجرت از طریق اخذ انواع ویزای مهاجرتی یونان

انواع ویزا برای مهاجرت به یونان

یونان به عنوان عضوی از حوزه شینگن شناخته می‌شود و در نتیجه شهروندان کشورهای مختلف از جمله ایران برای ورود به این کشور نیاز به اخذ ویزای شینگن دارند. البته در صورتی که اقامت یکی از کشورهای عضو شینگن را داشته باشید نیازی به اخذ هیچ کدام از انواع ویزای مهاجرتی یونان را نخواهید داشت. قوانین و مقررات صدور ویزای شینگن یونان از همان قوانین کلی حوزه شینگن تبعیت می‌کند. ویزاهای شینگن یونان را می‌توان در دو دسته کوتاه‌مدت و بلندمدت قرار داد. با ویزاهای کوتاه‌مدت مانند ویزای توریستی حداکثر ۹۰ روز امکان اقامت در یونان را دارید. اما با اخذ انواع ویزای مهاجرتی بلندمدت یونان مانند ویزای تحصیلی اجازه اقامت طولانی‌تری را خواهید داشت.

در ادامه به معرفی انواع راههای مهاجرت به کشور یونان از طریق اخذ یکی از  ویزای مهاجرتی یونان مانند ویزای کار یونان ، ویزای تحصیلی یونان ، پناهندگی در یونان ، مهاجرت از طریق ازدواج ، ویزای توریستی ، ویزای طلایی یونان می پردازیم.

مهاجرت از طریق اخذ ویزای توریستی یونان

وجود میراث تاریخی غنی، جزایر و سواحل منحصربه‌فرد، فرهنگ اصیل، تفریحات جذاب و امکانات مناسب باعث شده تا یونان به یک مقصد گردشگری فوق‌العاده در سطح اروپا تبدیل شود. جذابیت‌های یونان در حدی بوده که طی یک دهه اخیر شهروندان سایر کشورها اقدام به خرید ملک به ویژه در جزایر مسکونی این کشور کرده‌اند. اما برای ورود به کشور یونان به عنوان توریست باید ابتدا ویزای توریستی شینگن را اخذ کرده باشید.

مهاجرت از طریق اخذ ویزای توریستی یونان

فرآیند اخذ ویزای توریستی یونان

ویزای توریستی شینگن ممکن است سینگل یا مولتیپل باشد. با اخذ ویزای توریستی سینگل تنها یک بار اجازه ورود به یونان را خواهید داشت در صورتی که با گرفتن ویزای مولتیپل محدودیتی در این رابطه نخواهید داشت. اگرچه حداکثر مدت اقامت در یونان بر اساس ویزای توریستی شینگن ۹۰ روز است اما ویزای شینگن برای شهروندان ایرانی که اولین بار این ویزا را دریافت می‌کنند، به طور معمول با مدت اقامت ۷ الی ۱۴ روز صادر می‌شود. البته داشتن سابقه سفر به حوزه شینگن احتمال گرفتن ویزای مولتیپل با مدت اقامت طولانی‌تر را بالا خواهد برد.

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی یونان
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی
  • شناسنامه
  • رزرواسیون بلیط هواپیما
  • رزرواسیون هتل
  • مدارک مربوط به تمکن مالی
  • بیمه‌نامه مسافرتی

مهاجرت از طریق اخذ ویزای طلایی یونان

مهاجرت از طریق اخذ ویزای طلایی یونان

برنامه ویزای طلایی Golden Visa اروپا از جمله برنامه‌هایی است که توسط بسیاری از کشورهای اروپایی به منظور جذب سرمایه خارجی به اجرا درآمده است. بر اساس برنامه ویزای طلایی یونان این امکان را دارید تا با خرید ملک در یونان اقامت این کشور را اخذ کنید. البته خرید ملک در یونان دارای شرایط خاصی است از جمله این که حداقل ارزش ملک خریداری شده باید ۲۵۰ هزار یورو باشد که در بین تمامی کشورهای اروپایی ارزان‌ترین گزینه محسوب می‌شود.

این امکان وجود دارد تا به جای خرید یک ملک به ارزش ۲۵۰هزار یورو، چندین ملک با مجموع ارزش ۲۵۰هزار یورو خریداری نمایید.

فرآیند اخذ ویزای طلایی یونان

با سرمایه‌گذاری در بخش املاک یونان به شخص متقاضی اجازه می‌دهد تا اقامت یونان را برای اعضای خانواده خود نیز اخذ کند. برای درخواست ویزای طلایی یونان ابتدا باید نسبت به خرید ملک در یونان اقدام کرده و سپس درخواست اقامت نمایید. برای درخواست ویزای طلایی لازم است که وقت ملاقات وی اف اس گلوبال را از طریق ارسال ایمیل به آدرس greecegoldenvisas@vfshelpline.com رزرو کنید. سپس در موعد مقرر به محل کارگزاری مراجعه نموده و درخواست و مدارک خود را ارائه کنید. درخواست ویزای طلایی توسط اداره مهاجرت یونان بررسی شده و در نهایت کارت اقامت شخص متقاضی طی دو ماه برای وی صادر خواهد شد.

مدارک مورد نیاز ویزای طلایی یونان
  • با توجه به این که ابتدا باید نسبت به خرید ملک در یونان اقدام کنید در مرحله اول لازم است ویزای توریستی شینگن یونان را گرفته و در سفر به یونان اقدام به باز کردن حساب بانکی و خرید ملک نمایید. بعد از خرید ملک با ارائه مدارکی از جمله مدارک هویتی، مدارک مالی و اسناد مربوط به خرید ملک در یونان می‌توانید نسبت به اخذ ویزای طلایی یونان اقدام نمایید.

مهاجرت به یونان از طریق ازدواج

مهاجرت به یونان از طریق ازدواج

از جمله روش های قانونی مهاجرت به کشور یونان با اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی یونان مهاجرت از طریق ازدواج می باشد. همان طور که این موضوع مورد بحث قرار گرفت، ازدواج در یونان اگر دروغین یا صوری باشد در کثیری از موارد نمی تواند پاسخ گوی نیازهای مهاجرتی بسیاری از افرادی باشد که در سودای به دست آوردن اقامت و تابعیت کشوری در اتحادیه اروپا و حوزه شنگن هستند.
به دلیل مشکلاتی که در پروسه اخذ تابعیت این کشور می تواند به وجود بیاید، شاید بهتر باشد مسیرهای جایگزین در نظر گرفته شود. شایان ذکر است ازدواج در یونان معمولاً از بهترین طرق مهاجرت به یونان محسوب نمی شود. راه های دیگری از جمله کار و سرمایه گذاری برای اخذ اقامت خود و فرزندانتان وجود دارد چرا که این روش ها در اکثر موارد با شرایط افراد بیش تری همخوانی دارند.

پیشنهاد مطالعه  هرچیزی که درباره مهاجرت به انگلستان از طریق انواع ویزای مهاجرتی انگلیس باید بدانیم!

ازدواج در یونان و شرایط عمومی آن

کشور یونان در جنوب شبه جزیره بالکان واقع شده و دارای طولانی ترین خط ساحلی در اروپا و حوزه مدیترانه است. این کشور جزایر بیشماری دارد ولی فقط تعداد محدودی از آن ها قابلیت سکونت دارند. شاید در نگاه اول کمی عجیب به نظر برسد اما افراد زیادی تمایل به ازدواج در یونان، به خصوص در جزایر زیبا و معروف آن، دارند. البته دقت بفرمایید در بسیاری از مکان های باستانی یونان اجازه اجرای مراسم ازدواج داده نمی شود!

کشور یونان با کشورهای ترکیه، بلغارستان، مقدونیه و آلبانی همسایه است. از نظر تاریخی و فرهنگی، کشور یونان مهد تمدن غرب محسوب می شود و زادگاه دموکراسی، علوم سیاسی، ادبیات غربی، نمایشنامه غربی، فلسفه غربی و به ویژه بازی های المپیک است. قطعاً کشوری با چنین پیشینه و موقعیتی می تواند افراد بی شماری را به سوی خود فرا خواند که شاید گروهی از آنان قصد ازدواج در یونان را داشته باشند.

حداقل سن ازدواج در یونان برای زن و مرد ۱۸ سال می باشد. در صورتی که حتی یکی از آنان زیر ۱۸ سال باشد، باید تأیید دادگاه یونان را داشته باشد. در مورد جنسیت هم فرقی بین زن و مرد در یونان وجود ندارد. معمولاً ازدواج با کسی که اقامت یا تابعیت یونان را دارد، طبق قانون ادغام خانواده، سبب اعطای اقامت یا تابعیت یونان به فرد می شود.
اقامت در قالب دانشجویی هم قابل قبول می باشد. کافی است فرد با مراجعه به مقامات ذیصلاح مربوطه مانند سفارت کشور یونان موضوع ازدواج خود را مطرح کند. ولی ازدواج هم جنس گرایان در یونان از طرف مقامات کشور یونان شناخته شده نمی باشد.

به طور کلی دو نوع ازدواج در یونان وجود دارد:

  • ازدواج مدنی
  • ازدواج مذهبی

توجه داشته باشید که ازدواج اسلامی هم در یونان امکان پذیر می باشد. در عناوین دیگر این نوشتار بیشتر به شرایط هر دو حالت ازدواج اشاره خواهیم کرد.

شرایط عمومی یونان مهاجرت به یونان از طریق ازدواج
ازدواج در یونان و اخذ اقامت یونان

اصل این است که همان قدر که فردی در کشور یونان اقامت داشته به همسر او نیز اقامت داده می شود. حتی اگر شخص متقاضی تبعه یونان باشد با ازدواج در یونان در ابتدا به همسر او اقامت چند ساله اعطا می شود. این اقامت می بایست تمدید شده و بعد از آن است که او می تواند پاسپورت یونان را اخذ نماید. البته باید در نظر داشته باشید که تمدید اقامت یونان به شرایطی بستگی دارد. مثلاً اینکه شخص درخواست کننده باید اثبات کند هزینه های زندگی خود و همسرش را دارد. به علاوه در صورتی که این اقامت هنوز به تابعیت ختم نشده باشد و دو نفر به طور رسمی از هم جدا شوند اقامت فرد باطل خواهد شد. البته همچنان راه های قانونی دیگری برای ماندن در خاک یونان مانند اقامت تحصیلی یا کاری یونان وجود دارد.

ازدواج در یونان و ازدواج ایرانی با یونانی

همانطور که گفته شد ازدواج در یونان با زن و مرد یونانی می تواند در نهایت و بعد از گذشت چند سال از ثبت ازدواج سبب اعطای قانونی تابعیت یونان شود. اما این شرایط برای یونانی هایی که با ایرانی ها ازدواج می کنند به شکل دیگری خواهد بود. این بدان معناست که اگر رسیدن به تابعیت یک کشور مد نظر شما باشد، طبق قانون کنونی ایران اگر مرد ایرانی با زن یونانی ازدواج کند ایشان بلافاصله تابع ایران خواهد شد. ولی اگر زن ایرانی خواهان ازدواج با مردی یونانی باشد، این ازدواج هیچ گونه تبعاتی برای مرد یونانی در پی نخواهد داشت! چند همسری طبق قانون کشور یونان امکان پذیر نمی باشد.

ازدواج در یونان و ازدواج ایرانی با یونانی

شخص فقط می تواند یکی از ازدواج های خود را در این کشور ثبت قانونی کند. اما این اختیار را دارد تصمیم بگیرد کدام ازدواج را برای این کار انتخاب کند. اگر ازدواج در یونان به صورت مدنی باشد باید هماهنگی هایی با شهرداری محلی صورت پذیرد و شهردار آن را به رسمیت بشناسد. یک نکته مهم حضور دو شاهد بالغ یونانی در مراسم عروسی شما می باشد. ازدواج اسلامی هم که نوعی ازدواج مذهبی تلقی می شود تحت شرایطی در یونان معتبر می باشد. فقط در تراکیه (تراس) یونان که مفتی ها مستقر هستند، در صورتی که هر دو نفر مسلمان باشند و حداقل یکی از آنان تابع یونان باشد این ازدواج انجام می شود.

 ازدواج در یونان و بررسی ازدواج صوری

دقت بفرمایید اگر برای ازدواج در یونان با ما تماس می گیرید، باید فرد قابل اعتمادی را برای این امر مد نظر داشته باشید و موسسه نمی تواند فردی را به شما معرفی کند. البته مشورت با وکیل مهاجرت کاملاً ضروری می باشد چرا که ممکن است شخصی که می خواهد از یونان با شما ازدواج کند شرایط مناسبی برای این کار نداشته باشد یا شما راه امنی را برای این کار در نظر نگرفته باشید. برای مثال، ممکن است فردی با وعده اخذ پاسپورت یونان به شما پیشنهاد ازدواج صوری بدهد و بخواهد از شما مبلغی را در مقابل این کار دریافت کند.

باید بدانید این راه بسیار پر خطر است و ما به هیچ عنوان این مسیر را به شما توصیه نمی کنیم. در یک سری از موارد، فرد ممکن است در یونان پناهنده شده باشد که ازدواج با این گونه افراد هم به صلاح شما نخواهد بود. حتماً مراقب افراد سودجو و فرصت طلب باشید. لازم به ذکر است که ازدواج صوری در صورت اثبات می تواند برای فرد غیر یونانی جریمه نقدی سنگین، زندان و منع ورود مجدد به یونان برای چندین سال را به دنبال داشته باشد.

ازدواج در یونان و روند اخذ اقامت

ازدواج در یونان و روند اخذ اقامت

پروسه اخذ اقامت یونان با تشریفات اداری زیادی همراه می باشد و شما می بایست در مراحل مختلف مبالغی را پرداخت نمایید. جالب است بدانید در صورت ازدواج مدنی و بسته به مکان، روز و زمان این کار، مبالغ متفاوتی از شما دریافت می شود و شخص این امکان را دارد هر دو نوع ازدواج مدنی و مذهبی را بسته به شرایط خود داشته باشد. پیشنهاد می شود حتماً از یک وکیل حاذق مهاجرت یونان برای ازدواج در یونان کمک گرفته شود.

شما بایستی قبل و بعد از ازدواج خود در یونان مدارکی را به مراکز مختلف ارائه دهید تا ازدواج شما به رسمیت شناخته شود. همچنین تمامی مدارک باید به زبان یونانی توسط مرکزی مانند خدمات ترجمه وزارت امور خارجه یونان یا وکیل یونانی ترجمه شوند. حتی اسامی افراد در فرم درخواست ازدواج باید به یونانی نوشته شوند. پروسه ازدواج می تواند بین مناطق و جزایر یونان کمی متغییر باشد و امکان دارد چند هفته طول بکشد. در هر حالت باید با شورای محلی (برای ازدواج مدنی) یا رهبر مذهبی مربوطه (برای ازدواج مذهبی) در مورد تأیید الزامات و مدارک مورد نیاز هماهنگی هایی صورت پذیرد. مدارکی همچون مدارک ذیل برای ازدواج در یونان از شما خواسته می شود:

مدارک شناسایی شما برای ویزای ازدواج
  • مانند پاسپورت
  • اصل یا کپی تأیید شده گواهی تولد
  • اصل یا کپی تأیید شده گواهی وضعیت تأهل
  • سند رسمی در خصوص تغییر نام شما
  • اگر به شما مربوط باشد
  • گواهی عدم منع ازدواج
  • اینکه شما مجرد هستید، حکم طلاق آخرین ازدواجتان یا گواهی فوت آخرین همسرتان را دارید
  • نسخه ای از روزنامه ای که در آن اعلامیه های عروسی منتشر شده

شما موظف هستید ظرف ۴۰ روز ازدواجتان را در دفتر ثبت شهرداری ثبت کنید و اگر این کار را انجام ندهید جریمه خواهید شد. در نهایت سند ازدواج در یونان طی ۳ روز به دست شما خواهد رسید. البته نکات بسیار زیاد دیگری در این کار وجود دارد ولی هدف از بیان آن ها بیشتر آشنایی شما خوانندگان عزیز بوده است.

مهاجرت از طریق اخذ ویزای کار در یونانمهاجرت از طریق اخذ ویزای کار در یونان

در چند سال گذشته، یونان دچار شدیدترین بحران مالی خود شد و اقدامات ریاضتی و سخت گیرانه توسط دولت اجرا گردید، و بنظر می رسید که اقتصاد یونان به آرامی درحال احیا است. با این وجود، هنوز هم نرخ بیکاری با ۲۴% هنوز هم بالاست. سوال این است که چرا کار در یونان هنوز هم برای مهاجرین خارجی یک گزینه عالی به شما می رود؟ حقیقتا، دولت یونان خارجی ها مخصوصا سرمایه گذاران و کارآفرینانی را که قصد سرمایه گذاری در اقتصاد یونان را دارند، هدف گرفته است. درحال حاضر، دولت سرمایه گذارانی که به یونان می آیند و به رشد اقتصاد یونان کمک می کنند، تشویق می کند.

 یافتن کار در کشور یونان

بازار کار در یونان فعلا در یک وضعیت بدی قرار دارد.یافتن کار در این شرایط خیلی مشکل است. هرچند که اقتصاد روبه بهبودی است، اما خارجی ها در اولویت از دست دادن کارشان قرار دارند. خبرهای بدی هم شنیده می شود که بدلیل ادامه بحران مالی، خارجی ها کشور را ترک می کنند. اگر می خواهید در یونان کاری پیدا بکنید، سازمان استخدام نیروی انسانی (OAED) گزارش سالانه ای منتشر می کند. این گزارش از مناطق و رشته های حرفه ای می باشد که با کاندیدهای مناسب از یونان و EU مواجه هستند.

شما در یونان می توانید فرصت های کاری را از طریق کانال های بسیاری جستجو بکنید: موسسات معتبر کاریابی در یونان، موتورهای جستجوی شغلی آنلاین، نیازمندی های شغلی روزنامه های صبح. به عنوان گزینه دیگر، نیز می توان صلاحیت های حرفه ای خود را در مرکز کار OAED ثبت کرد. با ثبت نام در این مرکز، کارفرماهای احتمالی می توانند شما را پیدا بکنند.

اهمیت موسسات معتبر کاریابی در یونان
اهمیت موسسات معتبر کاریابی در یونان

سرمایه انسانی مهمترین سرمایه یک جامعه یا ملت محسوب می شود و دارای تاثیر بسزایی در موفقیت یک شرکت دارد. بنابرین، مرجعی بایستی که این سرمایه انسانی را شناسایی، تفکیک، دسته بندی، ارزیابی و غربال بکند و از همین روی، موسسات کاریابی در غرب نقش مهم خود را می یابند. در واقع موسسات کاریابی حلقه رابط بین شرکت ها، کارفرمایان و منابع انسانی هستند.

HRS:

شرکت Human Resources Strategy شرکت گزینش مدیران اجرایی یونان است. این شرکت موفقیت سازمانی ارباب رجوع ها را توسط تهیه خدمات HR یا منابع انسانی تضمین می کند. شرکت HRS شرکتی با سابقه دارای ۲۴ سال تجربه کاری در تطبیق مهارت های کارکنان با پست های شغلی می باشد.

کاریابی و مهاجرت کاری به یونان

برای یافتن شغل در این کشور روش های گوناگونی وجود دارد، متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت های کاریابی معتبر، موسسات کاریابی یا روزنامه شغل مورد نظر خود را پیدا کنند.

موسسات معتبر کاریابی در این کشور عبارتند از:

  • FORIS
  • MARIANNAT
  • Learn4Good
  • GONTZOS MILTOS
  • ATHINEON
  • Workania
  • Indeed

بررسی مهاجرت کاری به کشور یونان

متقاضیان خارجی و بین المللی که قصد دارند مهاجرت به کشور یونان را با استفاده از یکی از انواع ویزای مهاجرتی کاری یونان تجربه کنند باید بدانند که برای کار در این کشور نیاز به ویزا کار یونان دارند. متقاضیان می توانند از طریق دو روش ویزای کاری این کشور را دریافت کنند.

برای دریافت ویزای کاری یونان باید متقاضی بتواند در اولین قدم از کارفرما یا موسسه ای در این کشور دعوت نامه شغلی دریافت کند. با توجه به این موضوع که کشور یونان عضوء اتحادیه اروپا می باشد و از قوانین کار این اتحادیه پیروی می کند باید به این نکته اشاره کنیم که برای ارائه دعوت نامه شغلی به متقاضیان خارجی و بین المللی شرایطی وجود دارد.

آگهی شغلی باید به مدت ۶ ماه در کشور یونان و کشورهای اتحادیه اروپا منتشر شود و اگر در طول این مدت نیروی کار استخدام نشد آنگاه کارفرما می تواند نیروی کار خارجی واجد شرایط را استخدام کند.

نحوه اخذ ویزای کار یونان
مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار یونان

همان طور که اشاره شد برای دریافت ویزای کار یونان لازم است متقاضی دارای دعوت نامه شغلی باشد. پس از اخذ دعوت نامه و قرار داد کاری متقاضیان باید مدارک زیر را تهیه کرده و در زمان مصاحبه به سفارت خانه یا کنسولگری کشور یونان ارائه نمایند.

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای کار و ارائه رسید آن
  • پاسپورت معتبر با داشتن حداقل ۱۲ ماه اعتبار
  • ارائه دعوت نامه شغلی دریافت شده
  • انگیزه نامه
  • ارائه سوابق و رزومه کاری دقیق و کامل
  • ارائه مدارک تحصیلی
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • ارائه مدارک پزشکی تایید شده
  • بیمه درمانی
  • ۲ قطعه عکس پاسپورتی
پیشنهاد مطالعه  هر چیزی که درباره مهاجرت به روسیه از طریق انواع ویزای مهاجرتی روسیه باید بدانیم!
حقوق و دستمزد در کشور یونان

نرخ بیکاری در کشور یونان بالا است و دولت این کشور سعی دارد با ایجاد فرصت های شغلی در بخش های مختلف نرخ بیکاری را کاهش دهد. حداقل حقوق و دستمزد دریافتی در این کشور پایین تر از حداقل حقوق دریافتی در سایر کشورهای اروپایی می باشد.

همچنین باید به این نکته اشاره کرد که زنان نسبت به مردان حقوق و دستمزد کمتری دریافت می کنند. حداقل حقوق و دستمزد در کشور یونان ماهانه ۲۸۴۴€ (یورو) برآورد شده است. متقاضیانی که قصد مهاجرت کاری به کشور یونان را دارند باید هزینه های زندگی در این کشور را نیز برآورد کنند.

ویزای تحصیلی یونان

مهاجرت از طریق اخذ ویزای تحصیلی یونان

کشور یونان مهد تمدن و هنر با قدمتی هزار ساله می باشد و دانشگاه های یونان با ارائه امکانات آموزش عالی و ارتباط با دانشگاه های مطرح اروپا محل مناسبی برای تحصیل  هستند. افراد بسیاری تحصیل در یونان را از طریق اخذ ویزای تحصیلی (نوع D) این کشور برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. تحصیل در یونان در اغلب رشته ها و مقاطع تقریبا به صورت رایگان است.

تحصیل در یونان بیشتر به زبان یونانی ارائه می شود و فقط تحصیل در برخی سطوح تحصیلات عالی و در برخی رشته ها به زبان انگلیسی امکانپذیر است.تحصیل در دانشگاه های یونان به زبان یونانی است.
شما میتوانید با طی یک دوره سه ماهه با هزینه ۱۵۰۰ یورو در یونان اقدام به یادگیری این زبان نمایید.دانشگاه های پزشکی در یونان از معتبرترین دانشگاه های پزشکی است و دانشجو این امکان را دارد که پس از اتمام تحصیل در رشته های پزشکی در دانشگاه های یونان،در تمام کشورهای دنیا مشغول به کار شده و یا اینکه این رشته را به صورت تخصصی ادامه دهد.در کشور یونان ۲۲ دانشگاه وجود دارد که رشته هایی همچون علوم انسانی، دندانپزشکی، داروسازی، وکالت، معماری، فیزیک، شیمی و غیره را ارائه می دهند.

سال تحصیلی در دانشگاه های یونان دو ترمه است و از ۱۳ هفته تحصیلی تشکیل می شود و سه هفته جهت برگزاری امتحانات برگزار می شود.

دانشگاههای مهم یونان

هر مقطع تحصیلی در دانشگاه های یونان حدود ۴ سال به طول می انجامد البته در برخی از رشته های خاص مانند پزشکی ممکن است حدود ۵ تا ۶ سال زمان ببرد.سال تحصیلی در یونان از اوایل ماه سپتامبر تا اواخر ماه آگوست میباشد.

دانشگاه آتن از مهمترین دانشگاه های یونان و جهان میباشد و دانشگاه های تسالونیکی، کرت و تراکیس نیز از اهمیت و اعتبار بالایی برخوردارند. در کشور یونان میتوان در مقاطع مختلف (لیسانس، فوق لیسانس ودکترا) اقدام نمود البته در برخی از رشته های فوق لیسانس و در دانشگاههای خصوصی دانشجو موظف به پرداخت شهریه دانشگاه میباشد.

نکته قابل توجه اینکه هزینه زندگی دانشجویی در یونان با توجه به مکان زندگی متغیر است.تحصیل در این کشور در مراکز آموزش عالی فنی و دانشگاه ها و مدارس پلی تکنیک و مراکز هنرهای زیبا و یا در مراکز عالی فنی صورت میگیرد.
البته تحصیل در برخی از رشته ها در یونان به صورت دانشگاهی نیست و در آموزشگاه های این کشور ارائه می شود و شامل رشته های زیر می باشد:

  • گردشگری
  • هنر
  • مذهب
  • ارتش ونیروی دریایی و نظم عمومی

یونان دارای ۱۵ مراکز آموزش عالی است که دوره تحصیل در آنها ۴ سال و هر سال شامل ۸ ترم است.دانشجویان در ترم آخر میبایست در امتحانات مربوط به رشته تحصیلی خود شرکت کرده و در صورت قبولی به دانشجویان مدرک فارغ التحصیلی داده میشود. بنابراین فرد برای ادامه تحصیل میبایست شرایط اخذ پذیرش در این دانشگاه ها را داشته باشد.
از رشته هایی که در این مراکز ارائه میشود: هنرهای گرافیکی، صنایع کشاورزی، بهداشت و رفاه و صنایع غذایی و بسیاری از رشته های دیگر را میتوان نام برد.

راههای مهاجرت به کشور یونان از طریق اخذ ویزای کار در یونان، سرمایه گذاری، کار و تحصیل در یونان میباشد؛ بنابراین اخذ اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری، کار و تحصیل صورت میگیرد. در بسیاری از کشورها تولد عامل اصلی اخذ تابعیت نیست ولیکن از موارد تأثیرگذار محسوب میشود.

نکته قابل توجه این است که اگر شما یک فرد خارجی باشید و فرزند شما در یونان به دنیا بیاید شما مقیم دائم یونان محسوب نمی شوید و اقامت در یونان از طریق تولد فرزند به اقامت دائم منجر نمی شود.

اگر تحصیلات دوره دبیرستان را در کشورتان به پایان رسانده اید و مدارکی برای اثبات آن دارید میتوانید برای اخذ مدرک کارشناسی در یک دانشگاه یونانی تحصیل کنید. شهریه در دانشگاه های یونانی رایگان است و نیازی نیست که برای درخواست دادن زبان یونانی بدانید. هر دانشگاه یونانی که شما را بپذیرد یک سال آکادمیک برای مطالعه زبان یونانی در اختیارتان می گذارد تا در آن مسلط شوید و با یک مدرک رسمی در آن زبان مورد تأیید قرار بگیرید.

مهاجرت از طریق اخذ ویزای تحصیلی یونان
چرا مهاجرت از طریق ویزای تحصیل در یونان ؟

یکی از راه های مهاجرت به یونان و اخذ اقامت یونان ، تحصیل در یونان می باشد. کشور یونان سابقه ای طولانی در تاریخ ، هنر ،فرهنگ و فلسفه دارد به طوری که اولین دانشگاه جهان در یونان تاسیس شده است و بالاترین ارزش آموزشی در جهان به عنوان اولین نهاد دانشگاهی معتبر متعلق به کشور یونان می باشد . یکی از بالاترین ارزش های اجتماعی در جهان یونان بوده امر آموزش می باشد .
دانشگاه‌ های یونان عضو دانشگاه‌ های برتر اتحادیه اروپا هستند کشور یونان ۲۴ دانشگاه و ۱۶ دانشگاه فنی دارد. در سال ۲۰۱۷  برخی از دانشگاه‌ های مهم یونان در رده‌ بندی دانشگا‌های برتر دنیا قرار گرفته‌ اند، دانشگاه کرت، دانشگاه پاتراس، دانشگاه اقتصاد و بازرگانی، دانشگاه ارسطو تسالونیکی و دانشگاه ایوانینا هستند.

کشور یونان از لحاظ موقعیت سیاسی که در جنوب شرق اروپا  قرار دارد دارای اهمیت زیادی می باشد و می توان گفت دروازه ای است  به سوی اروپا و به همین دلیل بسیار مورد توجه قرار گرفته است .

در کشور یونان در بخش گردشگری و تحصیل  شرکت های چند ملیتی بسیاری سرمایه گذاری کرده اند . در این شرکت ها بیشتر فارغ التحصیلانی که شرایط درسی خوبی را داشته اند استخدام شده اند.

یکی دیگر از دلایلی که کشور یونان هم اکنون برای ادامه تحصیل در یونان پرطرفدار می باشداین موضوع است که دانشگاه های یونان از نظر تبادل استاد و دانشجو ا با اکثر دانشگاه های اروپا در ارتباط هستند .

زبان تدریس یکی از دلایل ترجیح متقاضیان به تحصیل در یونان می باشد که در دانشگاه های این کشور زبان تدریس هم به زبان یونانی و هم به زبان انگلیسی می باشد،که به انتخاب متقاضی و رشته مورد نظر بستگی دارد .

در کشور مکزیک تا کنون پذیرش در دوره های کارشناسی و آموزش به صورت رایگان بوده است، به جز دوره های خاص همانند MBAS

اتباع خارجی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا که قصد ادامه تحصیل در کشور یونان را دارند باید برای به دریافت ویزای دانشجویی نوع (D) از یک کنسولگری یونانی اقدام کنند. ویزای صادر شده ویزای شینگن است که امکان سفر به تمامی کشورهای عضو شنگن را فراهم می کند.

تحصیل در مدارس یونان 
ویزای تحصیل در یونان :  تحصیل در مدارس یونان 

جالب است بدانید تحصیلات پیش از دانشگاه در یونان رایگان و اجباری می باشد. ‌تحصیل در یونان برای کودکان ۶ تا ۱۵ سال یعنی دوره‌های ابتدایی و راهنمایی برای همه ، حتی خارجیان مقیم یونان اجباری و به صورت رایگان است؛ اگر کودکی از تحصیل محروم بماند والدین مورد پیگیری قرار می‌گیرند و می توان گفت که تقریبا در یونان هیچ بی‌سواد وجود ندارد.
از سن ۶ سالگی آموزش ابتدایی شروع می‌شود و سه دوره تحصیلی را شامل می شود : دوره تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و متوسطه. در یونان مقاطع تحصیلی کلا از نظام تحصیلی سالیانه (۹ ترمی – واحدی) برخوردارند.

در یونان عموما زبان یونانی، ریاضی، علوم تجربی، هنر (نقاشی ـ موسیقی ـ کاردستی)، ورزش و تعلیمات دینی آموزش داده می‌شود دوره ابتدایی آموزش داده می شد و آموزش زبان انگلیسی، تاریخ، جغرافی  از سال چهارم شروع می شود و جامعه ‌شناسی نیز از سال پنجم به این دروس اضافه می‌شود.

مدت زمان آموزش در دوره ابتدایی در کلاس‌های اول هر هفته ۲۵ ساعتمی باشد این در حالی است که  مدت زمان آموزش  در هر هفته ۲۸ ساعت برای کلاس های دوم ، سوم، چهارم، پنجم و ششم  پیش بینی شده است و روزانه باید ۵ تا ۶ ساعت کلاس آموزشی درسی تشکیل شود که اگر  نیاز  باشد این ساعات قابل افزایش خواهد بود.

در سطح مقدماتی آموزش متوسطه را  مقطع راهنمایی تشکیل می‌دهد. تحصیل در یونان در مقطع متوسطه نیز مانند مقطع راهنمایی اجباری و رایگان است و فارغ ‌التحصیلان مدارس ابتدایی بدون امتحان  و به صورت خودکار در کلاس اول راهنمایی پذیرفته می‌شوند. دوره ی متوسطه حدود  ۳ سال طول می‌کشد و برای دانش آموزان   سن ۱۲ تا ۱۵ سال طراحی شده است .

در یونان مدارس راهنمایی به صورت  خصوصی و دولتی وجود دارند و در تمام کلاس‌ های مدرسه راهنمایی آموزش عمومی را عرضه می‌نماید. کتاب‌های درسی دانش‌آموزان و معلمان  توسط وزارت آموزش ملی و امور دینی به‌صورت کاملا رایگان توزیع می‌شود . سازماندهی کلاس‌های اول، دوم و سوم برحسب سن کودکان می باشد. معلمان در مدت یک، دو یا سه سال را با کلاس‌های یکسانی می توانند بگذرانند ودر این رابطه  هیچ قاعده کلی وجود ندارد. فعالیت مدارس راهنمایی در طول هفته پنج روز است و زمان آموزش آن‌ها از ۳۳ تا ۳۵ ساعت در هفته متغیر است.

در سال ۱۷۵ روز باید کلاس آموزشی تشکیل شود و از اول سپتامبر  سال تحصیلی شروع و تا ۳۰ ژوئن به طول می‌کشد. در یونان زبان یونانی قدیم و جدید، تاریخ یونان، تاریخ جهان، جغرافی جهان و یک زبان دوم دیگر علاوه بر انگلیسی مثل آلمانی و فرانسوی، علوم، زیست‌شناسی، گیاه‌شناسی، متون ادب کهن (که در هر سال با آثار یکی از بزرگان کهن یونان آشنا می‌شوند) و نیز فیزیک و شیمی تدریس می‌شود. سال تحصیلی در یونان حدود ۹ ماهمی باشدکه از معادل ۲۲ شهریور آغاز و تا ۲۶ خرداد ادامه دارد.

تحصیل در یونان مقطع کارشناسی 
تحصیل در یونان : تحصیل در یونان مقطع کارشناسی 

مقطع لیسانس در دانشگاه های یونان معمولا ۳ تا ۴ سال به طول می انجامد که تحصیل در این مقطع به صورت رایگان است و دانشجویان از خدمات درمانی رایگان نیز بهره مند میشوند.متقاضیان برای اخذ پذیرش مقطع لیسانس در یونان باید حداکثر ۱۹ سال داشته باشد.
البته تحصیل در مقطع لیسانس در یونان بیشتر به زبان یونانی ارائه میگردد.هیچ هزینه ای برای تحصیل یا ثبت نام برای تحصیلات کارشناسی در کشورهای یونان وجود ندارد.همچنین بیشتر کتابها رایگان ارائه میشود و کتابخانه های دانشگاه در دسترس همه دانشجویان هستند.

 تحصیل در یونان : تحصیل در یونان در مقطع کارشناسی ارشد 

تحصیل در مقطع فوق لیسانس در یونان ۲ سال به طول می انجامد.در این دوره سعی بر بالا بردن اطلاعات تخصصی دانشجو در رشته تحصیلی می باشد و زبان تحصیل در این مقطع اغلب یونانی است اما برخی از رشته ها به زبان انگلیسی نیز ارائه میشود و امکان بهره مندی از خدمات درمانی رایگان در حین تحصیل هم وجود دارد.یکی از شروط پذیرش در این مقطع داشتن حداقل یک مدرک زبان انگلیسی یا یونانی میباشد.متقاضیانی که خواهان تحصیل در دانشگاه های یونان میباشند میبایست مدرک زبان انگلیسی خود را دریافت کنند زیرا تحصیل در یونان بدون مدرک زبان امکانپذیر نیست.برای دانشجویانی که مدرک زبان یونانی ندارند در صورت نیاز در دانشگاه های یونان دوره های یک ساله آموزش زبان یونانی برگزار میشود.

پیشنهاد مطالعه  هرچیزی که درباره مهاجرت به کانادا از طریق انواع ویزای مهاجرتی کانادا باید بدانیم!
تحصیل در یونان : تحصیل در مقطع دکترا در یونان 

مقطع دکترا در دانشگاه های یونان حدود ۳ سال طول میکشد ودانشجویان در این مقطع تحصیلی میبایست یک موضوع برای پایان نامه خود ارائه دهند و روی موضوع ارائه شده تحقیق کنند و در پایان دوره، پایان نامه خود را تحویل داده و از آن دفاع کنند.تحصیل در مقطع دکترا در یونان نیازمند مدرک مرتبط با رشته مورد نظر در مقاطع پیشین است.برای اخذ پذیرش دکترا سن خاصی ذکر نشده است اما به این نکته توجه داشته داشت که فاصله بین دوره های تحصیلی به هیچ عنوان مورد پسند دانشگاه های یونان نمیباشد. حداقل معدل برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در یونان در حدود ۵.۷ از ۱۰ نمره میباشد.

برای دانشجویانی که مدرک تحصیلی یونانی ندارند در صورت نیاز در دانشگاه های یونان دوره های یک ساله آموزش زبان یونانی برگزار میگردد.همه دانشجویان دانشگاه تا زمانیکه به عنوان دانشجو در دانشگاه ثبت نام می نمایند، از بیمه درمانی دولتی برخوردارند.

تحصیل در یونان : تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی یونان 
تحصیل در یونان : تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی یونان 

همانطور که گفته شد هزینه تحصیل در یونان تقریبا رایگان میباشد و با توجه به رشته موردنظر دروس به زبان یونانی یا انگلیسی تدریس میشوند.تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی در یونان از معتبرترین و پرطرفداران رشته ها در سطح جهان است ودانشجویان بعد از فارغ التحصیلی میتوانند در تمامی کشورهای جهان مشغول به کار شوند و یا تحصیل پزشکی و دندان پزشکی را به صورت تخصصی تکمیل نمایند.

تحصیل در یونان : تحصیل در رشته دندانپزشکی یونان

طول دوره تحصیل پزشکی در یونان حدود ۵ تا ۶ است. سال تحصیلی در یونان از اوایل ماه سپتامبر تا اواخر آگوست می باشد. هر سال تحصیلی از ۲ ترم تحصیلی تشکیل شده و هر ترم شامل ۱۳ هفته شرکت در کلاس میشود و ۳ هفته جهت برگزاری امتحانات تخصیص داده شده است.

پزشکی در یونان باستان تحت تأثیر اصول پزشکی بابلی ها و مصری ها ایجاد شده است. چهره بزرگ در طب یونان باستان سقراط بود که او را پدر طب مدرن میدانند. دانشجویان مقیم اتحادیه اروپا از پرداخت شهریه به دانشگاه های دولتی و کالج های یونان معاف هستند و حتی کتابهای درسی آنها نیز رایگان می باشد.

مزایای تحصیل در یونان 

مزایای تحصیل در یونان 

مزایای تحصیل در یونان به شرح زیر است :

  • تحصیل در دانشگاه های با قدمت طولانی و مورد تأیید وزارت بهداشت
  • تحصیل در یونان به زبان انگلیسی
  • امکان کار دانشجویی در حین تحصیل در یونان
  • شما با کارت شناسایی دانشجویی در هنگام تحصیل در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس برای حمل و نقل، بلیط برای رویدادهای فرهنگی(تئاتر، سینما، موزه و گالری هنری) و برخی خدمات تخفیف دریافت میکنید.
  • برخی دانشگاه ها به دانشجویانی که توانایی پرداخت هزینه غذا را ندارند، غذای رایگان میدهند.
  • برخی از خوابگاه ها مسکن ارائه میدهند اما معمولا گرفتن آنها بسیار مشکل است.
  • امکان استفاده از وام برای دانشجویان در هر سه مقطع در یونان وجود دارد.
  • دادن بورسیه تحصیلی توسط سازمان IKY و یکسری مؤسسات خصوصی و عمومی به دانشجویان یونانی و اروپایی و همچنین کشورهای جهان سوم
  • ارائه بورسیه های ویژه ای برای انجام تحقیقات کارشناسی ارشد توسط سازمان IKY
  • ارائه کمک هزینه تحصیل و یا کمک مالی به دانشجویان از طریق افراد و مؤسسات خصوصی

 هزینه تحصیل و زندگی در یونان ۲۰۲۰

افراد متقاضی تحصیل در یونان که دارای مدرک زبان یونانی نیستند میتوانند در دوره های آموزش زبان یونانی که توسط دانشگاه برگزار می شود شرکت کنند و مبلغی معادل ۱۵۰۰ یورو برای هر دوره ۳ ماهه بپردازند.هزینه تحصیل در یونان در مقاطع مختلف متفاوت است. هزینه تحصیل در یونان برای افراد متقاضی اروپایی و به زبان یونانی در دانشگاه های دولتی رایگان است اما افرادی که اروپایی نیستند باید شهریه دانشگاه را پرداخت کنند.این شهریه برای رشته های مختلف و دانشگاه های دولتی و خصوصی متفاوت است. دانشجو باید به طور تقریبی مبلغی معادل ۶۵۰۰ تا ۱۰۰۰۰ یورو در سال را صرف پرداخت شهریه کند. هزینه زندگی در یونان برای افرادی که قصد تحصیل در یونان دارند بسیار مهم است. واحد پول کشور یونان یورو است چون این کشور جزیی از اتحادیه اروپا میباشد..به طور تقریبی هزینه زندگی در یونان ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو در ماه میباشد.

تحصیل در یونان به طورکلی سالیانه مشمول هزینه ای به میزان ۶۵۰۰ یورو میگردد که البته این میزان با توجه به رشته و شهر محل تحصیل دانشجو متغیر است.همچنین تحصیل در برخی رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد و همچنین تحصیل در دانشگاه های خصوصی یونان مشمول پرداخت شهریه تحصیلی میشود.هزینه زندگی در مناطق و شهرهای مختلف یونان متفاوت است.پذیرش در دوره های کارشناسی رایگان نمی باشد به جز دوره های خاص مانند MBAS.

تحصیل رایگان در یونان 2020
تحصیل رایگان در یونان ۲۰۲۰

تحصیل رایگان در یونان در اغلب رشته ها و مقاطع امکان پذیر است امروزه دانشجویان فراوانی هستند که رویای تحصیل در یک کشور اروپایی مانند یونان که با امکاناتی نظیر اخذ بورسیه تحصیلی را در سر دارند و متقاضیانی که تمایل به تحصیل در یونان همچنین خواهان اخذ بورسیه تحصیلی در یونان را دارند می توانید  در زمینه بورسیه تحصیلی در یونان با کسب اطلاعاتی دقیق و جامع ،اقسام بورسیه های تحصیلی در یونان، مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی در یونان برای مهاجرت تحصیلی به یونان اقدام نمایید و با بررسی دقیق شرایط و هزینه های زندگی در کشور یونان اقدام به مهاجرت تحصیلی نمایید.

بورسیه تحصیلی یونان ۲۰۲۰

بورسیه تحصیل در یونان شامل افرادی می شود که قصد تحصیل در دانشگاه های یونان را دارد. متقاضیان باید با پر کردن فرم های واحد ب درخواستی برای خواستن  بورسیه تحصیلی را کامل کنند که پس ازارسال درخواست  مورد ارزیابی قرار میگیرد. با توجه به شرایط افرد ممکن است یک بورسیه تحصیلی مناسب به وی اعطا گردد ، دولت یونان قوانینی در این زمینه دارد که به دانشگاه ها و دیگر موسسات آموزش عالی اجازه می دهد که این قوانین  بر اساس شایستگی و لیاقت علمی به دانشجویان خود کمک هزینه تحصیلی پرداخت می نماید.

 اقامت پس از تحصیل در یونان 2020
 اقامت پس از تحصیل در یونان ۲۰۲۰

شاید مبحث اقامت پس از تحصیل در یونان برای دانشجویان بین المللی از اهمیت بالایی نسبت به تحصیل در یونان برخوردار است. دانشجویانی که از کشورهای غیر اروپایی به یونان سفر می کنند همواره به دنبال راه هایی جهت تمدید اقامت پس از اتمام  تحصیل در یونان هستند . در قوانین کنونی یونان، اقامت پس از تحصیل در یونان برای دانشجویان بین المللی ممکن می باشد.

اقامت کاری را می توان به اقامت دایم تبدیل کرد به طوری که دانشجویانی که پس از اتمام تحصیل موفق به استخدام شوندکه پس از اتمام تحصیل فرصت کوتاهی به ۶ ماه است برای اقامت پس از تحصیل در یونان به دانشجویان داده می شود که اگر موفق شوند که شغل مناسبی پیدا کنند و از کارفرمایی تایید بگیرند می توانند اقامت خود را در یونان تمدید نمایند و اگر ۵ سال اقامت کاری و مالیات را به صورت منظم  پرداخت کنند می توانند درخواست اقامت دائم داشته باشند.

فرآیند اخذ ویزای تحصیلی یونان

هزینه‌های پایین تحصیل و زندگی در یونان در کنار دوره‌های آموزشی متنوع و معتبر از جمله پزشکی و دندان‌پزشکی باعث شده تا دانشجویان خارجی به ادامه تحصیل در یونان تمایل پیدا کنند. برای اخذ ویزای تحصیلی یونان باید ابتدا اقامت این کشور را دریافت کنید. تنها در صورتی موفق به اخذ اقامت تحصیلی یونان خواهید شد که بتوانید از دانشگاه‌های این کشور پذیرش بگیرید. بعد از گرفتن پذیرش تحصیلی می‌توانید برای ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایید. ویزای تحصیلی یونان جزو ویزاهای بلندمدت شینگن یا نوع D بوده و اجازه اقامت حداکثر یک ساله در یونان را به شما خواهد داد.

برای اخذ ویزای تحصیلی یونان ابتدا باید وقت ملاقات کارگزاری وی اف اس گلوبال را به همان روش گفته شده برای ویزای توریستی رزرو کنید. دقت داشته باشید که در ایمیل ارسالی برای تعیین وقت باید نوع ویزا را ویزای نوع D (با هدف مشخص مربوط به یونان) درج نمایید. بعد از گرفتن وقت باید در محل کارگزاری حضور یافته و فرم درخواست خود را همراه با مدارک مورد نیاز تحویل دهید. بعد از بررسی پرونده شما توسط سفارت و اعلام نتیجه می‌توانید به کارگزاری مراجعه کرده و پاسپورت خود را تحویل بگیرید.

بعد از گرفتن ویزای تحصیلی یونان و ورود به خاک این کشور باید در اولین فرصت ممکن برای اخذ اجازه اقامت در یونان اقدام نمایید.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی یونان
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • پاسپورت معتبر
  • عکس رنگی
  • شناسنامه
  • نامه پذیرش دانشگاه
  • مدارک تحصیلی
  • تاییدیه پرداخت شهریه دانشگاه
  • مدارک مربوط به تمکن مالی از جمله گردش حساب ۳ ماه آخر
سوالات متداول در مورد تحصیل در یونان

در کشور یونان چند دانشگاه وجود دارد؟

  • کشور یونان ۲۲ دانشگاه دارد که تحصیل در آن ها معمولاً دو ترم تحصیلی و شامل ۱۳ هفته درسی است.

زبان تحصیل در دانشگاه های یونان چیست؟

  • برای تحصیل به زبان یونانی می توان با طی یک دوره سه ماهه با هزینه ۱۵۰۰ یورو در یونان اقدام به یادگیری این زبان کرد.

مدت زمان تحصیل در دانشگاه های یونان چقدر است؟

  • مدت زمان تحصیل در یونان در مقطع کارشناسی ۳ الی ۴ سال است. زبان تحصیل در این مقطع اکثراً یونانی است و ارائه مدرک زبان یونانی برای ادامه تحصیل الزامی می باشد.

 مراحل کلی دریافت انواع ویزای مهاجرتی یونان

 مراحل کلی دریافت انواع ویزای مهاجرتی یونان

درخواست وقت ملاقات

در سال‌های پیش، متقاضیان برای ارائه درخواست ویزای کشورهای حوزه شینگن از جمله یونان باید اقدام به گرفتن وقت از خود سفارت می‌کردند اما اکنون سفارت یونان انجام کلیه امور اداری مربوط به ویزاهای این کشور را به کارگزاری وی اف اس گلوبال VFS Global سپرده است. برای ارائه درخواست ویزا به کارگزاری وی اف اس ابتدا باید اقدام به گرفتن وقت ملاقات نمایید. برای گرفتن وقت ملاقات باید ایمیلی را به آدرس appointmentgreece@vfshelpline.com ارسال کرده و در آن اطلاعات زیر را درج نمایید:

  • نام و نام خانوادگی
  • شماره پاسپورت
  • تاریخ انقضای پاسپورت
  • ملیت
  • جنسیت
  • تاریخ تولد
  • شماره تماس
  • تاریخ سفر
  • تاریخ مورد نظر برای وقت ملاقات
  • نوع ویزا

بعد از ارسال ایمیل مذکور تاییدیه وقت ملاقات به آدرس ایمیلی که قبلا ثبت کرده‌اید فرستاده خواهد شد. در هنگام مراجعه به مرکز VFS باید نامه تاییدیه چاپ شده را همراه خود داشته باشید.

حضور در کارگزاری

در زمان اعلام شده باید در محل کارگزاری وی اف اس گلوبال حضور یافته و درخواست خود را همراه با کلیه مدارک مورد نیاز به کارگزاری تحویل دهید. دقت داشته باشید که شخص متقاضی باید شخصا در محل کارگزاری حاضر شود و انگشت‌نگاری و امور مربوطه را نیز در همین روز انجام دهد.مرکز وی ف اس در تهران

 پیگیری درخواست

بعد از تحویل دادن مدارک خود به کارگزاری، درخواست شما جهت بررسی و تصمیم‌گیری به سفارت یونان ارسال خواهد شد. در مدت رسیدگی به پرونده می‌توانید وضعیت درخواست خود را به صورت آنلاین و از طریق صفحه پیگیری درخواست ویزا چک کنید. بعد از پایان فرآیند بررسی ویزا، به شما اطلاع داده خواهد شد که برای تحویل گرفتن ویزا به کارگزاری مراجعه نمایید.

هزینه اخذ ویزای یونان

هزینه ویزای یونان بستگی به نوع ویزای مورد نظر شما خواهد داشت. برای ویزای توریستی یونان باید مبلغ ۸۰یورو به ازای هر نفر بپردازید. البته ارائه درخواست برای کودکان زیر ۱۲ سال رایگان است. هزینه ویزا برای دانشجویان و محققان ۹۰ یورو و برای سایر انواع ویزای یونان از جمله ویزای سرمایه‌گذاری و پیوستن به خانواده ۱۸۰ یورو است. علاوه بر این باید هزینه ۲۷ یوریی خدمات کارگزاری وی اف اس گلوبال را نیز به صورت جداگانه پرداخت نمایید.

سوالات متداول اخذ ویزای یونان

با توجه به ابهاماتی که ممکن است در رابطه با اخذ انواع ویزای مهاجرتی یونان وجود داشته باشد در ادامه برخی از متداول‌ترین سوالات در زمینه مهاجرت به کشور یونان  پاسخ داده شده است.

درخواست وقت ملاقات باید در چه زمانی ارائه شود؟

  • در خواست وقت ملاقات را می‌توانید حداکثر از ۳ ماه قبل از تاریخ سفر ارائه کنید.

چه مدت طول می‌کشد تا وقت ملاقات تایید شود؟

  • تایید وقت ملاقات کارگزاری وی اف اس گلوبال معمولا طی دو روز کاری انجام می‌شود.

آیا امکان لغو کردن یا تغییر وقت ملاقات وجود دارد؟

  • خیر. در صورت عدم مراجعه به کارگزاری در زمان مقرر مجبور خواهید شد که مجددا یک وقت ملاقات جدید بگیرید.

بررسی درخواست ویزای یونان چه مدت طول می‌کشد؟

  • به طور معمول مدت زمان بررسی پرونده‌ها حداکثر ۳۰ روز است اما گاهی تا ۴۵ روز نیز طول می‌کشد.

در صورتی که قصد حضور در کشورهای دیگر شینگن را نیز داشته باشیم سفارت کدام کشور مسئول صدور ویزا خواهد بود؟

  • در این شرایط سفارت کشوری که مدت بیشتری در آن کشور هستید مسئول صدور ویزا خواهد بود. در صورت مساوی بودن تعداد روزهای حضور در دو کشور، سفارت کشوری که ابتدا وارد آن می‌شوید مسئول صدور ویزا خواهد بود.

 آیا برای اخذ ویزای یونان باید انگشت‌نگاری انجام دهم؟

  • بله. در زمان حضور در کارگزاری برای ارائه درخواست و مدارک باید نسبت به انجام بیومتریک نیز اقدام نمایید.

اخذ ویزای کاری یونان چگونه است؟

  • ویزای کاری یونان نیز جزو ویزاهای بلندمدت این کشور محسوب شده و برای اخذ آن مانند سایر ویزاهای ملی از جمله ویزای تحصیلی یونان باید از طریق کارگزاری وی اف اس درخواست خود را ارائه کنید.

 پرداخت هزینه ویزا به چه شکل انجام می‌شود؟

  • هزینه ویزا به صورت حضوری و با پرداخت مبلغ به ریال انجام می‌شود.

 در صورت رد شدن درخواست می‌توان هزینه درخواست را پس گرفت؟

  • خیر. هزینه‌های اخذ شده برای درخواست ویزا قابل برگشت نخواهند بود.

در صورتی که نیاز به راهنمایی و مشاوره تخصصی رایگان دارید، همواره می توانید با کارشناسان و وکلای امور مهاجرت موسسه حقوقی سروش نافع دادمان ارتباط برقرار کنید. همچنین می توانید تمامی سؤالات خود در باب مهاجرت به کشور یونان با اخذ یکی از انواع ویزای مهاجرتی  را در بخش دیدگاه های این مقاله به اشتراک بگذارید و پاسخ آن ها را در کوتاه ترین زمان ممکن دریابید.

پیشنهاد مطالعه  امور مهاجرت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت مشاوره کلیک کنید
پیمایش به بالا